abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:42:40 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60264352
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

Mijn nieuwe meegroeibh kruipt aan de achterkant op. En geeft behoorlijke striemen.
Zou hij dat toch te klein zijn?
Ja.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60264417
Opkruipen lijkt me een te grote omvang, striemen lijkt me te krappe bandjes.
Misschien kan je beter een goede bh gaan passen inplaats van via het internet kopen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:48:37 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60264513
Ga gewoon naar een winkel en zeg dat je een beha nodig hebt en dat je zwanger bent. Ik werd meteen een pashokje ingewerkt en kreeg er een paar in mijn handen. Ze werden gewoon omgerolen. Weet je tenminste zeker dat het past.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60265092
Ja een winkel is toch misschien wel handiger dan. Livera of Hunkemoller dan maar denk ik.
Striemen trouwens onder mijn borsten. Ik heb deze dus nog maar net van mijn ouders gekregen, bij Prenatal. Daar gepast en hij zat goed. Nog een heel gedoe dus een goed passende meegroeibh vinden.
pi_60266818
Zo, vanmorgen naar de verloskundige geweest. Alles goed en beeb ligt nu mooi ingedaald.
Wat betreft de kwestie van mijn lief die al 3 weken in het ziekenhuis ligt en daar voorlopig nog wel even zoet lijkt : ze vroeg wat ik ervan zou vinden om mijn kraamtijd (8 dagen) dan ook in het ziekenhuis door te brengen. Vanmiddag heb ik een gesprek met lief zijn arts en dan wil ik weten hoe het nou zit met zijn quarantaine-verhaal. Ben namelijk bang dat zolang hij in quarantaine ligt hij toch niet bij bevalling mag zijn en kind ook daarna niet mag zien.
Als dat wel zo is of tegen die tijd gewijzigd, zie ik wel voordelen. Voornamelijk voor hem, want hij krijgt dan de kans toch zoveel mogelijk mee te krijgen. Hij zit nu in een enorme dip en ik denk dat het hem zeker goed zal doen. Daarnaast zie ik ook voor mezelf en anderen wel voordelen. Met het dreigende tekort aan kraamzorg (ze kunnen maar 24 uur garanderen vooralsnog) zal ik een heel groot beroep moeten doen op mijn ouders en zus en dat vind ik nogal een belasting.... Als ik de eerste dagen in het ziekenhuis zou doorbrengen kunnen ze daar gewoon op visite komen en dan na die 8 dagen nog thuis ondersteunen.

Eerst maar even gesprek met de arts afwachten en daarna de verloskundige bellen zodat zij eventueel eea in gang kunnen zetten. Ik vond haar wel heel doortastend, had zelf geeneens kunnen bedenken dat ze dit ook wel eens doen terwijl er misschien geen medische indicatie voor moeder&baby is...
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:28:17 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_60267180
Madelieve, als het volgens de artsen van je man geen probleem is dat jullie dan contact hebben, lijkt het mij wel een uitkomst voor jullie! Dan zijn jullie dicht bij elkaar en kunnen jij en de baby ook de nodige zorg krijgen. Behalve medische indicatie is er ook een sociale indicatie voor verblijf in het ziekenhuis na de bevalling.
pi_60269986
Madelieve, wat Cattie zegt is helemaal waar denk ik. Sterkte!

Ingrid, vervelend zeg van je BH! Ik zou idd toch even met deze bh naar een lingeriezaak gaan, en daar vragen waar/waarom deze nu niet meer goed zit, misschien kunnen ze je adviseren.

Net bij de VK geweest, weer helemaal goedgekeurd, bloeddruk is nu 100/60. Babietje groeit goed . En niks aangekomen sinds de vorige keer, dus ik ben nog steeds in totaal 4,5 kilo aangekomen.

Oh, en ik ben goed geslaagd bij de H&M! 2 nieuwe broeken, 2 truien en een shirtje.

Zo, en nu tas pakken en naar Brussel en Mons!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:07:40 #208
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60271462
Bright gefelicteerd!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:22:28 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_60271814
Madelieve, wat fijn dat ze zo meedenkt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60271910
Madelieve: dat zou wel een oplossing zijn inderdaad! Zeker met dat tekort aan kraamzorg!

Crumpet: Jij nog geen papa?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:30:19 #211
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60273704
Madelieve, hopelijk mag je gewoon bij je man met de baby en dan zou het zeker wel een oplossing zijn!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_60276057
Madelieve, dat zou een mooie oplossing zijn!
pi_60276563
Madelieve, mocht je man nou niet bij de bevalling kunnen zijn heb je dan iemand anders die je graag erbij wilt hebben? Ik ga gewoon duimen dat hij erbij is hoor!
pi_60277428
Zo, vanmiddag met lief zijn arts gesproken, die heeft gelijk met een kinderarts overlegd en raar maar waar kan de darmbacterie die hij heeft geen kwaad voor babietjes, de eerste 3 jaar van je leven kan je niet besmet worden. Betekent dat hij zijn dochter dus straks gewoon kan zien ! Verloskundige gebeld en die gaan nu contact opnemen met het AMC om toestemming te krijgen dat ik daar dus de kraamtijd zou kunnen doorbrengen. Ben benieuwd of dat goedgekeurd gaat worden...

O ja, lief is daar inderdaad nog wel even zoet, de antibiotica doet wel zijn werk maar het duurt gewoon heel lang, arts hoopt over 1 tot 2 weken te kunnen zeggen wat de prognose is om naar huis te gaan.... klinkt dus alsof het echt nog wel even gaat duren .

Raissa, als lief niet bij de bevalling kan zijn (en dat zal sowieso niet de hele tijd lukken, gewoon ivm zijn slechte conditie) vraag ik mijn moeder en/of zus, die staan in de startblokken om op te komen draven als het nodig is .

Reinhilde, veel plezier!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:34:16 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60277480
Madelieve... Hele veel sterkte met de situatie. Gelukkig nu ietwat beter nieuws
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:06:34 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60278208
Heerlijk dat je iig bij je man kunt zijn met de baby! Hopelijk lukt het om je kraamtijd in het AMC te mogen doorbrengen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 juli 2008 @ 21:08:08 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60278243
madelieve sterkte met het vinden van de prettigste oplossing voor julle allemaal!!

de rest lees ik straks wel bij .. ik ben volledig gesloopt van een dagje duinrell met mijn dochter .. heb dik dertien uur op mijn benen gestaan en kan nu gewoon niet meer van de pijn in mijn onderrug. heb het wel gezellig gehad
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60286549
Ha Madelieve eindelijk eens goed nieuws voor jou! Moet ook wel eens lekker voelen
Nu inderdaad maar hopen dat het lukt met een plekje krijgen voor jullie.
pi_60286893
Freecell, kon je niet slapen? Komt dat door je verplichte middagdutje ?

Ik ging er om 23.30 in maar het is even helemaal klaar, is niet erg, ga straks gewoon terug en dan morgenochtend lekker uitslapen ...
  woensdag 23 juli 2008 @ 07:39:15 #220
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60287128
Fijn dat je man gewoon bij de baby kan straks Madelieve. Nou nog duimen voor een plekje.
  woensdag 23 juli 2008 @ 08:45:19 #221
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60287704
Madelieve wat een goed nieuws zeg, erg fijn dat je man gewoon bij je dochter kan zijn. Nu nog hopen dat het AMC het ook goedvindt dat jij daar je kraamtijd doorbrengt. En hopelijk krijgen jullie over max. 2 weken nog beter nieuws en dat je man snel weer naar huis mag.

straks bij mn ouders even helpen met de rolgordijnen ophangen en dan tussen de middag lekker lunchen met Twan en mn moeder in de stad om vervolgens te gaan shoppen. De laatste dingen kopen voor de vakantie. Morgenvroeg vertrekken we en het wordt mooi weer
Make love, not war ☮
pi_60288289
Madelieve bedankt! En wat fijn dat er goed nieuws is deze keer, het is vast een enorme opkikker voor je man dat hij straks gewoon jullie dochter kan zien! Ik duim dat jij je kraamtijd door mag brengen in het ziekenhuis.
pi_60288442
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 05:04 schreef Madelieve het volgende:
Freecell, kon je niet slapen? Komt dat door je verplichte middagdutje ?
Mwa, dat had ik ook al vóór mijn middagdutje, haha. Ik word dan wakker en kan niet meer slapen. Ga ik er een halfuurtje uit, dan lukt het daarna wel weer.
Wel rare gewaarwording trouwens, normaal slaap ik zodra ik mijn kussen ruik en word ik 's morgens weer wakker. Nu duurt het 's avonds een tijdje voor ik slaap (het is ook niet te doen, liggen met zo'n buik ) en word ik óók nog eens 's nachts wakker!

Wel een gevolg van mijn middagdutje: ik word 'smorgens makkelijker wakker en ben 's avonds minder moe.
pi_60289496
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:25 schreef freecell het volgende:
Madelieve: dat zou wel een oplossing zijn inderdaad! Zeker met dat tekort aan kraamzorg!

Crumpet: Jij nog geen papa?
Hoi, nee... de baby laat op zich wachten. Ze wacht vast op wat meer zon... Lekker dan he . We wachten rustig af. Ben nu wel al 2 dagen thuis aan ' t werken om in ieder geval beetje in de buurt te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:53:50 #225
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60293135
Madelieve, wat een toestanden zal wel raar zijn allemaal!
Mij persoonlijk lijkt het ook wel lekker om niet de gehele kraamtijd ergens anders te zijn. Lekker thuis rommelen met je nieuwe kindje is ook heerlijk!

Vanmorgen de 1e echo gehad. Kindje groeit goed, maar de datum gaat waarschijnlijk toch aangepast worden. Dat moet ik eers even overleggen met de verloskudige. Ik ben dus iets minder ver dan ik had gedacht. Alleen mijn cyclus kon je altijd heel nauwkeurig volgen, dus ergens is het vaag. Maar goed maakt niet uit, bij Lotte is hij ook aangepast. 2.3 cm is het nu, hartje klopte we hebben dit ook gehoord, zo lieffff.
pi_60294571
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 17:52 schreef Raissa het volgende:
Zoooo! Ook hier even de echo showen natuurlijk!

[ afbeelding ]

Ik ben dus nog maar 8 weken en 4 dagen in plaats van 9 weken en 6 dagen De uitgerekende datum mag dus ook even verandert worden in 24 februari 2009, wil een van de modjes zo lief zijn?
Even mezelf quoten in de hoop dat een modje het nog ziet

ik80, bij mij hebben ze dus ook de uitgerekende datum aangepast, ik ben nu 9 weken en 1 dag ipv 10 weken en 3 dagen, dit hebben ze vastgesteld aan de hand van de echo. Hoeveel verschil zit er bij jou in?
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:57:27 #227
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60296093
Raissa... even een héééle late reactie, maar daardoor niet minder gemeend: ik ben blij dat de echo er zo goed uitzag! Mooie duidelijke echo ook! En wat goed ook dat jullie het hartje toen ook al hebben horen kloppen... Super! Lekker genieten nu!

Madelieve, wat blijft het een gedoe zeg... ik hoop dat je man snel opknapt... Op zich is 't wel positief dat ze binnenkort wel met een prognose komen over wanneer hij naar huis mag... nu maar hopen dat dat sneller is dan verwacht!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60297624
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:53 schreef Raissa het volgende:

ik80, bij mij hebben ze dus ook de uitgerekende datum aangepast, ik ben nu 9 weken en 1 dag ipv 10 weken en 3 dagen, dit hebben ze vastgesteld aan de hand van de echo. Hoeveel verschil zit er bij jou in?
Bij Fons was ik volgens de termijnecho 11 dagen verder, maar hij is uiteindelijk nog een week later geboren dan de bereking volgens mijn cyclus.
Dus deze keer hou ik daar totaal geen rekening meer mee. Nu was het een week verder.
pi_60300219
Pffff ben kapot. Kim was vanmiddag bij mijn ouders spelen. En zo kon ik de zolder opruimen. Eigenlijk zocht ik iets, maar dat heb ik niet gevonden. Ik had het helemaal niet door, maar ik heb ruim 3 uur opgeruimd. Nu heb ik erge last van mijn rug, vooral ook bij mijn stuitje. Maarja, eigen schuld he.

En dan ook nogeens geen weekgeld. Grrr! Kon van mijn vader geld lenen voor brood en drinken voor Kim. Krijg ik in de supermarkt ook nogeens de opmerking dat mijn buik veeel te klein is.Van een vrouwtje hier uit de buurt. Heb gezegd dat ze zich met dr eigen zaken moet bemoeien. Mijn buik is precies goed!

Pfff, nu pizza eten met Kim en bankhangen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:15:59 #230
4177 Jojogirl
pi_60300727
Fijn hè, dat je ineens publiek bezit wordt zodra je zwanger bent. Iedereen vindt wel wat van je buik en om de één of andere reden is er meestal wat mis mee.
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:20:09 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_60300839
Bij mij is de uitgerekende datum van 15 naar 13 januari gegaan naar aanleiding van de termijnecho terwijl ik wel zeker weet wanneer de conceptie plaats heeft gevonden en 15 januari de goede datum is. Toch hou ik de 13e aan, 2 dagen eerder verlof en 2 dagen eerder inleiden als de baby niet vanzelf komt.

Ik heb eindelijk een zwangerschapsspijkerrok gevonden. In de uitverkoop ook nog.
Het gaat eigenlijk wel goed met me. Niet meer misselijk en minder moe. Al had ik vanmiddag volgens mij al een harde buik. Nu al. Vanavond dus maar even rustig aan doen.
pi_60301488
Hier ook Cattie, ik weet 100% zeker wanneer deze baby gemaakt is ik ben volgens mijn berekening uitgerekend op 5 december, de termijnecho houdt 1 december aan, maar het maakt mij verder weinig uit
Fijn dat je je beter voelt, en idd rustig aan doen hoor!

Hier gaat alles ook z;n gangetje. Mijn bekken is redelijk onder controle, maar als ik even niet goed oppas gaat het weer behoorlijk mis, dus ik doe rustig aan.
Kan alleen niet wachten om met de babykamer te beginnen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:44:01 #233
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60302705
Het gaat hier om 5 dagen, ach ik hoor wel wat de verloskundige wil. Bij Lotte hebben ze hem ook aangepast. ik maak me er niet zo druk om.
Als het zo gaat als bij Lotte dan ga ik weet bijna 2 weken overtijd lopen, en bijna ingeleid worden. Ik wacht af en ga daar deze keer rekening mee houden, dan valt het altijd mee als het eerder komt.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:44:23 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_60302720
Doe jij het dan ook goed rustig aan Fuente! Fijn dat je bekken redelijk onder controle is.
Ik kijk er ook naar uit om met de babykamer te beginnen. Ik heb allerlei ideeën, maar ik wil wel weten of het "jongenskleuren" of "meisjeskleuren" moeten zijn, dus ik wacht de 20 weken echo af.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:02:16 #235
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60303216
Hier kwam er uit de echo een datum die 3 dagen eerder ligt dan de berekening. Naar mijn gevoel klopt dat wel, mijn eisprong is volgens mij vrij vroeg in mijn cyclus. En het klopt wel met de wilde nachten
De uitgerekende datum valt nu precies op Mike zijn verjaardag. Voor het gemak hou ik maar gewoon eind januari aan, kan het alleen maar meevallen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:25:26 #236
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60303814
Ik kom net van de vlos vandaan en helaas was mijn bloeddruk (de onderdruk dan) te hoog. Deze was 80, de vorige keer ook en hij had eigenlijk moeten zakken. Ik moet het nu rustiger aan doen en me een dag in de week ziekmelden (werk nu 4 dagen, ma t/m do en wil dan de woensdag vrij). En dan moet het de volgende afspraak (over 4 weken) echt gezakt zijn, anders moet ik misschien wel weer terug naar de gyn en met het werk helemaal rustig aan doen. Aan de ene kant wel fijn dat ik er meteen wat mee kan doen, maar aan de andere kant zo'n domper. Ik voel me goed en dan toch dit!
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:31:19 #237
108648 cattie
lieve moeder
pi_60303983
Wat vervelend Marie! Hopen dat het met rustig aan doen goed zakt!
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:32:13 #238
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60304013
Dat hoop ik ook, want ik was juist zo blij dat ik bij de vlos kon en thuis bevallen enzo... niet dat mijn gyn niet aardig is, maar ik ben gewoon liever thuis...
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:16:57 #239
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60305299
Pff ben "gesloopt" eerst vanmorgen 3,5 uur bezig geweest met het ophangen van rolgordijnen bij mn ouders, daarna nog 2 uurtjes de stad in om te shoppen voor de vakantie en net zo goed als alles ingepakt voor de vakantie. Dat is toch echt het minst leuke van de vakantie: inpakken. bah! En ben nog niet helemaal klaar, heb zo nog een wasje op te vouwen waarvan ook nog een deel mee moet.

Ik heb nog gekeken naar de spijkerbroek bij H&M hartstikke gaaf, maar veel te lang. Maar niet gekocht, heb maar gewoon een zelfde zwarte broek bij Prenatal gekocht die ik ook al had, die zit heerlijk. En dit shirt:

Marie, 80 als onderdruk is toch niet zo heel hoog of wel? Ik weet wel dat ze tegenwoordig dat heel goed in de gaten houden ivm zw.vergiftiging.. maar hopelijk helpt het als je een dag minder werkt en is je bloeddruk over 4 weken weer helemaal goed.
Make love, not war ☮
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:49:14 #240
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60306263
Leuk t-shirt Diaan

Ik geloof dat het er meer om ging dat hij de vorige keer ook 80 was en dat het nu wel aan het zakken had moeten zijn. Nu kan het niet heel veel kwaad, maar voor de toekomst heb je dan idd kans op een te hoge bloeddruk, omdat hij in de laatste maanden weer gaat stijgen.
pi_60306368
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:16 schreef Diaan73 het volgende:

Marie, 80 als onderdruk is toch niet zo heel hoog of wel?
dat dacht ik ook
Bij mij zeiden ze destijds dat het pas gevaarlijk werd als het in de buurt van de 100 komt
(ben uiteindelijk ingeleid met een onderdruk van 99 en eiwitten in de urine)
maar goed, minder werken zal er in ieder geval niet minder voor zijn!

En nog een voor Madelieve, wat verschrikkelijk voor je dat het zo moet gaan zeg, met je vriend in het zkh, hopelijk kun je hem er toch een beetje bij hebben bij je bevalling
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_60308352
Marie, wat vervelend, maar wat de anderen ook zeggen, mijn onderdruk is altijd in de buurt van 80,nu iets lager, maar soms iets hoger.
Bij Sara heb ik een onderdruk gehad van 102, toen kreeg ik extra controles, ctg enz, en met veel rust is het toen gezakt naar 90.
Maar misschien heb je normaal een hele lage onderdruk? Als het plots erg verhoogd is (van 60 naar 80 zeg maar) kan ik me indenken dat je extra in de gaten gehouden wordt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60313094
Volgens mij zijn mijn kwaaltjes langzaam aan aan het weg trekken...gelukkig.
Ben al wat minder misselijk...

Wij hebben een keileuke babykamer gevonden op marktplaats, maar ja, ik ben pas 9,5 week......is iets te vroeg of niet??
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:51:41 #244
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60314180
Koningin, je moet je gevoel daar in volgen voor de een is het vroeg een ander heeft de kinderkamer al staan n uur na de test bijvoorbeeld als je er maar voor zorgt dat in iedergeval vanaf 26 weken dat er vorm in komt en van 37 weken max dat alles klaar en ingericht is.

Maar goed, belt net een vriendin van me op (over 2 weken uitgerekend ) met een wanhoopskreet.
Ze was gebeld door haar kraamzorg bureau dat ze toch haar zorg anders moest gaan regelen want zij konden het gezien de huidige drukte niet leveren Kraamzorghotel is in haar regio geen optie omdat die er simpelweg niet zit en kraamzorgburo's uit de regio kunnen ook geen zorg garanderen, haar zorgverzekeraar liet haar weten dat ze in deze brandende situatie dan maar in het ziekenhuis moest bevallen ( volledig vergoed) maar dat ze daar dan max 24 uur kon blijven en vanaf dan zelf maar mantelzorg moest regelen. de 1e 2 dagen zal dat wellicht nog lukken voor haar lief, maar daarna moet hij werken heeft zijn baas al aangegeven en kan daar geen uitzondering voor maken.
Resultaat : Een zwaar overstuurde LLM die niet meer weet wat ze moet omdat de kraamzorg t af laat weten...
k vrees dat ik maar moet gaan kijken of t mij lukt om haar op te vangen ook al is het aan de andere kant van het land
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_60314212
Dat is ook niet erg netjes van de kraamzorg. Als ik zie hoe vroeg je dat al moet aanvragen (voor 16 weken) en dan komen ze 2 weken van tevoren aan dat het niet lukt. Dan zou ik ook de wanhoop nabij zijn.

Over dat kamertje: ik ging gewoon eens wat zoeken op marktplaats, niet gedacht dat ik ook echt wat leuks zou vinden.....
pi_60314238
Jeetje wat een verhaal! Dat is toch van de zotte... Je zou denken dat zoiets in Nederland niet voorkomt. Wel geweldig dat je overweegt dan zelf de zorg op je te nemen. Zo'n vriendin zou iedereen zich wensen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:20:30 #247
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60314695
Schandalig, Maffemuts, dat ze het zo erg laten afweten.
Ben ik even blij dat ik twee oma's in de buurt heb zitten die waarschijnlijk graag die zorg op zich zouden nemen. Van mijn moeder weet ik het wel zeker, trouwens. Over welke regio hebben we het eigenlijk? (Voor het geval ik in dezelfde regio zit.)
pi_60314893
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:44 schreef Koningin het volgende:

Wij hebben een keileuke babykamer gevonden op marktplaats, maar ja, ik ben pas 9,5 week......is iets te vroeg of niet??
Wij zagen een babykamer die 60% was afgeprijsd in een babyzaak. Ik was toen ook nog niet zo lang zwanger. Maar we hebben het toch gekocht. Daar ben ik nu heel blij mee!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_60314971
Zo, dat is wel erg laat en bot van de kraamzorg.

Wel lullig trouwens, want ik krijg hier in Groningen gegarandeerd de normale 49 uur En daarna komt mijn mama ook nog een paar dagen helpen
pi_60315164
Wat ontzettend lullig van de kraamzorg.
pi_60315347
Jeetej maffemuts, wat balen voo rje vriendin zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60315458
Madelieve, toch een beetje goed nieuws in jouw moeiiljke situatie.

Wel schrikken voor die vriendin Maffemuts, ik zou ook even niet meer weten waar ik het had.

Hier sta ik met mijn 34 weken echt op ontploffen. Ik word echt nagestaard .

Was nog op de Genste Feesten dinsdag (festivalletje) en kreeg echt blikken van mensen: wat durft die hier zo hoogzwanger nog rond te lopen . Probeer er me niet te veel van aan te trekken. Sinds ik vrij heb voel ik me eigenlijk het beste van m'n hele zwangerschap, ook al moet ik een megabuik meesleuren. Ik slaap nog goed, heb niet teveel last van het warme weer, ... Kan me rustig bezighouden met doopsuiker, een mooi kinderlampje kopen voor de babykamer, ...
Het enige mindere nieuws is dat we pas kunnen verhuizen na de geboorte van ons kindje en we dus voor de maand september nog een plek moeten zoeken om te verblijven . We kunnen eigenlijk zonder problemen bij mijn schoonmoeder terecht (haar huis staat 90% van de tijd toch leeg), maar ja, da's natuurlijk wel bij de schoonmoeder, brr
pi_60315474
Maffemuts, hier in Noord-Brabant ook enorme tekorten aan kraamhulpen. Sowieso al, maar nu in de vakantietijd nog eens extra erg. Beide aanbieders (Vivent en IVT) hebben personeelsgebrek, dus je krijgt nu 3 uur een kraamhulp per dag en ze kunnen niet garanderen dat het steeds dezelfde is. Kwalijk, want je hebt nu geluk als je kraamhulp überhaupt 1 borstvoeding per dag mee kan helpen.

Maar het is wel zo opgelost dat je (via het kraambureau of je zorgverzekeraar, dat weet ik niet meer zeker) huishoudelijke hulp kan laten komen in je kraamtijd. Die kan dan het sanitair, de baby- en ouderslaapkamer en de keuken bijhouden. En de kraamhulp doet dan strikt moeder en kind in die 3 uurtjes.

Wel iets om nog even uit te zoeken voor je LLM vriendin lijkt me.

En is er al nieuws van Crumpet?
Hardloper.
IG @webkim
pi_60316245
Kraamzorg is me vorige niet heel goed bevallen dus ik denk dat ik gewoon minder uur aanvraag.
Borstvoedingshulp is voor mij het belangrijkste. Schoonmaken kan ik zelf ook wel. Of mijn moeder helpt mee en Djeez.
pi_60316314
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kraamzorg is me vorige niet heel goed bevallen dus ik denk dat ik gewoon minder uur aanvraag.
Borstvoedingshulp is voor mij het belangrijkste. Schoonmaken kan ik zelf ook wel. Of mijn moeder helpt mee en Djeez.
pi_60317160
Hier in Amsterdam ook ernstige kraamzorgtekorten. Vorige week bij de intake (ook lekker vlot met 37,5 week) is de indicatie verhoogd van 49 naar 57 uur maar dat zegt nog niets, ze kunnen ook hier maar 3 uur per dag garanderen en over die extra uren huishoudelijke hulp heb ik niets gehoord... Toch maar eens mijn verzekering bellen.
pi_60317980
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:58 schreef Webkim het volgende:

En is er al nieuws van Crumpet?
De status is nog onveranderd bij ons. Thanks for asking.
pi_60318114
waar woont je LL-vriendin, maffemuts? ik had ooit een aantal telefoonnummers van kraamhulpen in/om utrecht die je particulier kunt 'inhuren'. misschien kan ik die nog terugvinden.
pi_60318171
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:42 schreef owlet het volgende:

[..]

pi_60318736
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:14 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

je gaat toch niet zelf schoonmaken in je kraamtijd?

edit: en je hebt ook Kim thuis, voor wie het misschien nog wel de grootste verandering is. Het is lekker als Djeez of je (schoon)ouders zich met haar bezig kunnen houden inplaats hoeven schoonmaken.

Bij Ronja heb ik uiteindelijk de kraamzorg de deur uit gedaan omdat het totaal niet klikte en er steeds zo veel mensen in huis waren dat het huishouden en de babyzorg ook wel goed kwamen maar achteraf heb ik daar wel spijt van gehad. Je gaat toch snel zelf te veel doen omdat je familie minder makkelijk om dingen vraagt.
Nu heb ik me vast voorgenomen om de hele kraamtijd in bed te blijven met de baby en te genieten van de kraamverzorgster die doet wat ze kan en mag doen.
Het zal nog druk genoeg worden daarna en ik wil niet meer zoals de eerste keer na twee weken het gevoel hebben dat ik opgebrand ben en een leuke kraamtijd heb gemist.

[ Bericht 46% gewijzigd door owlet op 24-07-2008 13:46:56 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:32:49 #261
4177 Jojogirl
pi_60318800
Beetje goed voor jezelf zorgen als je net bevallen bent Ingrid. En dus niet meteen aan de schoonmaak gaan de eerste week. Laat dat maar aan anderen over. Bovendien kan het wel zijn dat je het na KIm makkelijk kon, maar dat is nog geen garantie dat je je nu weer net zo voelt na de bevalling.

Dit moet ik dus ook tegen mezelf zeggen, want ik ga er ook iets te veel vanuit dat de bevalling en het herstel net zo soepel zal lopen als de vorige keer.

Hier ook tekorten bij de kraamzorg trouwens. Ze halveren nu de uren (1 kraamverzorgster heeft dus 2 gezinnen elke dag) en bij problemen bij het regelen van mantelzorg kan je extra huishoudelijke hulp krijgen. Hier proberen ze nog wel (met redelijk succes) te zorgen dat je de hele week dezelfde kraamhulp hebt.
Ik maak me er ook geen zorgen over, want m'n man neemt 2 weken vrij, net als de vorige keer, dus huishouden komt ook wel goed.

Verder vind ik het nu heel bizar snel gaan. Morgen nog werken en dan nog 2 weken en dan heb ik alweer verlof Van de week dus maar eens echt gaan bellen/mailen met de drukker voor een geboortekaartje.
pi_60319796
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:34 schreef freecell het volgende:
Zo, dat is wel erg laat en bot van de kraamzorg.

Wel lullig trouwens, want ik krijg hier in Groningen gegarandeerd de normale 49 uur En daarna komt mijn mama ook nog een paar dagen helpen
hier in den haag mag je blij zijn met 24 uur, en als je geen mantelzorg hebt, dan heb je pech

ik kom net van controle af, en tis allemaal niet heel slecht, maar ook niet echt helemaal lekker. onderdruk op 90 (da's op het randje van wat mag en risicoloos is) en een spoortje eiwit in de urine. dus ik moet extra rustig aan doen (dus niet meer elke dag de deur uit met die 7 trappen ook al kan ik het nog prima, boehoe!) en extra veel drinken, 3 liter per dag. extra controles ook; ik moet nu dinsdag al terugkomen voor controle en dan woensdag toch nog maar wel een echo (deze vlos wist niet zeker of het nu wel of niet goed ingedaald is, de vorige van bij de vorige controle was juist zeker van wel).
de kans is echter groot dat het komt omdat mijn nieren het allemaal niet meer zo willen. ah well; volgens de vlos is het allemaal niet ongebruikelijk zo in week 37 ik was alleen zo trots dat mijn lijf eens een keertje meewerkt na die eerste maanden koorts.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_60319914
de extra huishoudelijke hulp via de verzekering heb ik aangevraagd. vorige week. ze bellen terug. maar ja; wij zitten bij ohra, en daar duurt het ook 3 maanden om een declaratieformulier aan te vragen, waar je dan 5 x voor belt en dan nog niet hebt.

wel krijgen we als het goed is morgen de geboorteTENS ik ben benieuwd of en hoe dat werkt
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:06:16 #264
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60321410
Maffemuts, ik vind het ook wel heel raar hoor, van die kraamzorg! Echt belachelijk! Komen ze nu mee aan... pppfff... hopeloos...

Marie, mijn eerste reactie was ook 'een onderdruk van 80 is toch niet hoog??'... mijn onderdruk is altijd rond de 80! Volgens de verloskundige was dat prima, als 'ie maar niet boven de 90 zou komen...!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60321506
vers van de pers: het gaat allemaal door
simmu en sangdrax gaan in november verhuizen naar het platteland in drenthe!
met (een kleine) salarisverhoging, verhuisonkostenvergoeding en hulp & bemiddeling bij de zoektocht naar een nieuwe woning
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 juli 2008 @ 15:28:25 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60321880
wat fijn voor je simmu!!! gelijk van het gezeur af dan hoop ik dan

maffemuts, ik vind het schandalig dat ze je vriendin zo behandelen .. wel heel lief en dapper van je dat je zelf gaat kijken of je haar op kunt vangen !!

wat kraamzorg hier betreft, ik heb recht op (en krijg in principe ook) de standaard 49 uur, maar ik zal waarschijnlijk op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis, en daar ook een aantal dagen moeten blijven. mocht ik daarna een probleem krijgen met kraamzorg, ik heb twee tantes, een tante van vriendlief, meerdere buren en vriendinnen (die maar al te graag willen) en een nichtje in de buurt die me kunnen helpen met alles dus ik zit gelukkig wat minder met dat probleem.

wat is dan overigens wel een ideale onderdruk?? ik had laatst 75.. volgens mijn vlos was dat perfect..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60322624
Simmu, wat leuk! Gefeliciteerd!
pi_60322801
Simmu wat leuk zeg! gefeliciteerd! Waar in Drenthe? Drenthe is leuk hoor!

Ik Zal het er eens met mijn moeder over hebben of ze weer wil helpen in de kraamtijd. Het is idd natuurlijk heel anders nu omdat Kim er ook is. En het ligt eraan wanneer ik beval of Djeez vrij kan krijgen. Hopelijk in januari, dan is het geen probleem, tussen kerst en oud en nieuw lukt het zeker niet.
Nadeel is dat je zelf eigen risico moet betalen en dat loopt nog best op. Al kon het de vorige keer wel in termijnen betaald worden.
pi_60323008
Onderdruk ligt eraan hoe ver je bent. Ik ben nu 22 weken, en heb 100/60. In dit trimester is 60 onderdruk weer helemaal goed! En 75 had ik niet eens voor de zwangerschap, maar volgens mij is dat niet te hoog.
pi_60323816
Dat kan ik me ook wel goed voorstellen, Ingrid. En dan kan ik me ook voorstellen dat je andere oplossingen moet zoeken, soms kan het gewoon niet anders.

Is het overigens niet zo dat kraamzorg niet onder het eigen risico valt? Net zoals het eerst niet onder de no-claim viel?
Je zit nog steeds met een eigen bijdrage natuurlijk, tenzij je heeeel goed verzekerd bent.
pi_60323902
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Simmu wat leuk zeg! gefeliciteerd! Waar in Drenthe? Drenthe is leuk hoor!

Ik Zal het er eens met mijn moeder over hebben of ze weer wil helpen in de kraamtijd. Het is idd natuurlijk heel anders nu omdat Kim er ook is. En het ligt eraan wanneer ik beval of Djeez vrij kan krijgen. Hopelijk in januari, dan is het geen probleem, tussen kerst en oud en nieuw lukt het zeker niet.
Nadeel is dat je zelf eigen risico moet betalen en dat loopt nog best op. Al kon het de vorige keer wel in termijnen betaald worden.
het werk is in dwingeloo
waar we gaan wonen is een beetje afhankelijk van of we particulier moeten huren (dat kan daar in bv hoogeveen per direct) of via de woningbouw met urgentie (vanwege de wel heel lange woon-werk afstand vanuit den haag).
gezien het feit dat ik dan net 2 a 3 maanden bevallen ben, en het verhuizen, hebben we ook besloten dat ik niet direct al een baan zoek. eerst acclimatiseren en zorgen dat thuis alles op orde is, dan maar eventjes wat minder inkomen als we zuinig doen kan het en we zijn het gewend.

over bloeddruk en zwangerschap, het nvog heeft er folders over.
http://www.nvog.nl/files/zwanger!_algemene_informatie_herzien.pdf
http://www.nvog.nl/files/hoge_bloeddruk_in_de_zwangerschap.pdf
pi_60323914
Owlet, ik weet niet hoe het overal zit, maar bij mij wordt de kraamzorg, ook de eigen bijdrage, volledig vergoed. Wij zitten bij Ohra. Bij Sara zaten we bij Menzis en moesten we nog flink bij betalen inderdaad!
Sara
Merel
Ukje
pi_60324209
Bij mij (Trias, aanvullend) wordt de eigen bijdrage helaas niet vergoed. Volgens de site van de consumentenbond valt verloskundige zorg en kraamzorg niet onder het eigen risico, dus dat is wel fijn.
De eigen bijdrage voor kraamzorg is in 2008 volgens mij ¤3,70 per uur.
pi_60324239
eigen bijdrage kun je dan wel weer aftrekken bij de belastingaangifte

maar dan nog vond ik 3,70 per uur best veel voor iemand die geen reet gedaan heeft hier. Behalve 1x per dag badkamer en wc poetsen en uren doen over het schrijven in dat boekding.
pi_60324336
Oh je hébt ze er tussen zitten....
Wij hebben nu een kraamverzorgster geboekt die een eigen "prive"-bureautje heeft en die al een keer hier thuis is geweest om door te spreken wat ze voor ons het beste zou kunnen betekenen. Ik ben nu dan ook niet bang voor een kraamverzorgster die niets te doen heeft in ons poppenhuisje.
Maar mocht het zo lopen dat "mijn" kraamverzorgster toch net in een ander gezin zit dan krijgen we iemand van een regulier bureau en dan is het maar weer afwachten of we halverwege het kraambureau bellen om uren te dumpen. Helemaal afzeggen zal ik niet zo snel meer doen, dan maar heel gemeen gebruik maken van iemand die het bed verschoont, de wc schoon maakt en koffie zet
pi_60324499
Het nadeel is dat je voor de uren die je dumpt wel de eigen bijdrage moet betalen!!
Omdat dat dan op eigen initiatief is en ze de uren dan wel ingepland hebben.

Wij hebben hier ook de kraamverzorgster vriendelijk verzocht de laatste dag maar niet meer te komen.
Er zou die dag veel bezoek komen en ze liep verder toch alleen maar in de weg.

Dat minder kraamzorg moest nog helemaal met toestemming van de verloskundige enzo..
Echt ga dan mensen helpen die de uren wel heel hard kunnen gebruiken!

volgende keer ga ik ook op zoek naar zo'n "prive"-bureautje, meer goede verhalen over gehoord.
En op zo'n kraamhulp zoals de vorige keer zitten we echt niet meer te wachten.
Vriendlief heeft haar nog dingen uitgelegd over hoe luiers het handigste zitten enzo
we hebben wel erg met haar gelachen, de eerste dag vroeg ze aan mijn vriend "zal ik even voordoen hoe je moet temperaturen en een luier verschoont?"
de reactie: "ik denk dat ik in mijn leven meer luiers verschoont heb en thermometers gebruikt heb dan jij" die had ze niet verwacht
pi_60324578
Bij osn kwam ze binnen, sprak haar afschuw over cosleepen uit, wilde de hechtingen controleren en stopte uds mijn onderbroek plus kraamverband maar even onder mijn hoofdkussen omdat "de boel goed moet luchten" en duwde ronja hardhandig tegen mijn borst "want er moet wel gedronken worden"...
Na een uur kletsen met de visite en drie zinnen in het kraamboek was ze weer weg en we hebben meteen daarna de rkaamzorg afgebeld. Gelukkig hoefden we de eigen bijdrage alleen over de geleverde uren te betalen.
pi_60324711
onder je hoofdkussen?? lekker fris

brrrrr klinkt ellendig!!!
Hopelijk krijg je deze keer een beter iemand.

Tsja het enige waar ik hulp bij wilde was goede borstvoedingshulp. Tsja de kraamhulp was zo groen als gras en had net zoveel kennis als het gemiddelde basisinfo foldertje

Dat er ook super goede kraamhulpen bestaan bleek bij mijn schoonzus. Daar deed de kraamhulp alles. Maakte overal tijd voor. Was ontzettend betrokken. Had zelf veel kennis maar stond ook enorm open voor eventuele kennis van anderen.
Mede dankzij de kraamhulp is daar de borstvoeding alsnog gelukt. Die zie in het ziekenhuis bijna om zeep geholpen hadden door bijvoeding met kunstvoeding en het niet aanbieden van kolven.
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:51:10 #279
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60324819
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Vivi op 24-07-2008 21:16:50 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:51:10 #280
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60324820
Mijn kraamhulp bleef urenlang doormekkeren over haar (al dan niet aangetrouwde) familie; in de trant: "de zus van mijn man zijn opa, blabla..." terwijl ik dus wilde slapen/rusten. Ging er gezellig bij zitten als vriendlief en ik een DVDtje wilde kijken en vroeg aan mij of ik even wilde voelen of de temperatuur van het badje goed was, want "dat vond ze altijd zo lastig en ze wist niet meer hoe dat moest" .

Ik heb een klacht ingediend en ook nooit een rekening gekregen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:57:36 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_60324927
Ik heb echt een heerlijke kraamhulp gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60324964
Bedankt voor alle horrorverhalen . Ik moet binnenkort ook de kraamzorg gaan regelen maar ik voer op dit moment nog een beetje een kop-in-het-zand beleid. Ik snap dat het nodig is en ik wil ook heel graag begeleiding bij de borstvoeding, maar eigenlijk lijkt het me niets dat er 6 (!) dagen lang een vreemd iemand mijn huishouden komt bestieren. Niet omdat ik een control freak ben ofzo maar ik ben niet zo makkelijk met vreemden .

Freecell, waar heb jij (als mede-Groninger) je kraamzorg geregeld?
  donderdag 24 juli 2008 @ 19:10:43 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_60326032
Jore, meestal zijn ze er 8 dagen!
Onze kraamverzorgster was een engel. Zij heeft ervoor gezorgd dat Ive toch nog aan de borst kwam en is een hele grote hulp voor ons geweest. Deze keer wilden we haar weer graag, maar ze zit thuis met een burn out... Ik hoop dat we deze keer weer zo'n goede krijgen. Ons kraamzorgbureau heeft wel een borstvoedingscertificaat, dus dat zou goed moeten zitten.
pi_60326239
Nog erger, 8 dagen! Ach, voor hetzelfde geld heb ik ook een lieverd en vind ik het erg dat ze na al die tijd weer vertrekt. Ik vind het wel heel belangrijk dat de instelling waar ik de zorg ga afnemen veel verstand heeft van borstvoeiding, wat mij betreft is dat prioriteit nummer één. Ik zal het volgende week ook eens aankaarten bij de verloskunidge, misschien heeft zij nog goede tips.
pi_60326566
Weet je Jore, er zijn ook heel veel ontzettend leuke en kundige kraamverzorgsters. Alleen daar hoor je minder van, die verhalen blijven minder lang hangen
Het belangrijkste is dat je het aangeeft zodra je het gevoel hebt dat er iets niet naar je zin gaat. Bij voorkeur bij de kraamverzorgster zelf maar anders ook meteen bij het kraamcentrum. Dat is de normaalste zaak van de wereld en dan wordt er als het goed is meteen een oplossing gezocht. Ik heb als kraamverzorgster best wel een aantal keren een a la minute vervanging gedraaid omdat het niet klikte met een kraamverzorgster in het gezin.
Dat was dan niet perse de schuld van een van de beide partijen, mensen kunnen gewoon heel erg verschillen.
pi_60327156
Bedankt voor je relativerende post, owlet. Ik ben vrij assertief, dus dat moet wel goedkomen. En anders heb ik een hele assertieve moeder vlakbij wonen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 20:47:37 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_60327671
Jore, ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf meteen bij het intakegesprek aangegeven dat ik een autistische stoornis heb en dat ik daarom net even wat anders in elkaar zit dan de meeste mensen Ook ik dacht in het begin dat het voor mij verschrikkelijk moest zijn, maar het viel me dus echt reuze mee Eigenlijk had ik na de eerste dag al niet meer het gevoel dat ze vreemd voor me was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60327732
Mijn kraamverzorgster was een heks, ik zou 8 uur per dag krijgen en na 3 uur ging ze gewoon weg, want ik 'zou het ook vast wel alleen kunnen', ja alleen, manlief was werken, en ik zat daar alleen met Sara, man o man, zij heeft echt niet bepaald een positieve bijdrage gehad aan mijn PND. Enniewees, toen aan het eind van de week finaal instortte kregen we verlenging van zorg, een andere kraamverzorgster die 3 hele dagen kwam, een verademing, ik kreeg daadwerkelijk ontbijt voor ze wegging! En ik kon douchen!
Ook wij hebben een vette klacht ingediend (altijd achteraf he, het was mijn eerste, wisten wij veel dat we het heel anders hadden moeten doen), zij is flink op het matje geroepen destijds, maar goed, daar heb je je kraamtijd niet mee terug natuurlijk.
Pffff, valt het op dat me soms nog steeds dwarszit?
Sara
Merel
Ukje
pi_60327804
Ik had ook een hele leuke kraamhulp. Ik had voor 5 uurtjes per dag aangevraagd, want ik word er altijd nogal zenuwachtig van als ik vreemden in m'n huis heb. Kan ik niet zo goed tegen. Ze is twee dagen wel 8 uur geweest op eigen verzoek, omdat de temperatuur van de kleine aan de lage kant was.

Ok, ze kletste heel veel, begon daar om 8 uur 's morgens al mee. Terwijl ik niet echt (echt niet) een ochtendmens ben. Maar, ze ws heel lief en geduldig. Ze bleek nog met mijn man op zwemles gezeten te hebben en ze sportte met m'n buurvrouw, dus ze voelde zich helemaal thuis

Ze maakte hele lekkere en leuke fruithapjes voor me klaar, maakte schoon, deed de was en gaf veel uitleg.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60328241
We hadden eerst kraamhulp Anita, die was er 1,5 dag. Ze was zo lief en leuk en aardig en deed heel veel. Probeerde ook goed te helpen met borstvoeding. Kim wilde niet goed happen, dus het wilde niet best lukken. We baalden dus dat ze toen niet meer kwam. En toen er dus 6 dagen de heks.
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:18:05 #291
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60328305
Over kraamhulp, bij mij heeft het kraamzorgbureau vanmorgen al gebeld om een afspraak te maken voor het intake gesprek. Deze is al op 6 augustus... Dan ben ik 24 weken, rijkelijk vroeg, maar ach dan hebben we het maar gehad.

Nog even over mijn bloeddruk, deze was de vorige keer ook met onderdruk 80 en tussen week 20 en week 28 (oid) moet hij juist lager worden en aan het einde van de zwangerschap gaat hij dan weer omhoog. Het is dus ook een beetje ter voorkoming van dat ik straks met een hoge bloeddruk eindig. Dus vandaar een beetje uit voorzorg wat minder werken en rustiger aan doen...
pi_60330158
Zo gek, ik denk er niet aan om kraamhulp aan te vragen, heb dat geen seconde gemist de vorige keer. En iemand die mijn kindje aan de borst komt leggen zou ik al helemaal niet moeten weten.
pi_60330293
BM, vooral de borstvoedingshulp vond ik wel handig. Alleen jammer dat de bitch amper hielp.
Daarom wil ik wel graag kraamhulp. Slechter kan het niet. Maar geloof dat er bij 7 maanden een intake is. En dan gaan we overleggen over het aantal uren.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:42:57 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_60330365
Als je nog nooit een baby gevoed hebt of in de buurt bent geweest van een bvdrinkende baby is een kraamhulp die helpt met de baby aan de borst te krijgen erg handig kan ik je zeggen!
pi_60330420
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
BM, vooral de borstvoedingshulp vond ik wel handig. Alleen jammer dat de bitch amper hielp.
Dat bedoel ik, ik vond het juist goed dat ze me zelf rustig lieten doen, de eerste week kwam de vroedvrouw wel dagenlijks een kwartiertje langs, dus moest er iets geweest zijn had ik dat gerust kunnen vragen.
pi_60330436
Ingrid, als ik jou was zou ik zeker ook van te voren opzoeken wie de contactpersonen van de borstvoedingsverenigingen zijn in jouw regio. Mocht je dan ook maar enigzins het idee hebben dat het ondanks de kraamverzorgster niet helemaal lekker gaat met de borstvoeding dan weet je waar je (gratis) hulp kan krijgen van mensen die echt weten wat wel en niet handig is bij het geven van borstvoeding. Niet alle kraamverzorgsters zijn er even goed in, zoals je hebt gemerkt
Door vroeg goede hulp te zoeken kan je een lactatiekundige uitsparen waarschijnlijk.

Vaak geven de contactpersonen ook minicursusjes en bijeenkomsten die heel nuttig zijn, vaak kost dat een euro of twee per avond

hier kan je vinden wie er in jouw regio zit van La Leche League en van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (rechter bovenhoek van de site)
pi_60330494
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:42 schreef cattie het volgende:
Als je nog nooit een baby gevoed hebt of in de buurt bent geweest van een bvdrinkende baby is een kraamhulp die helpt met de baby aan de borst te krijgen erg handig kan ik je zeggen!
Ik kan het me echt niet voorstellen, had daar eigenlijk niet over nagedacht. Gewoon de baby laten doen...
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:50:58 #298
108648 cattie
lieve moeder
pi_60330565
Maar als de baby het niet doet dan? Ive dronk de eerste dagen niet bij mij, dat moest echt op gang geholpen worden.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:52:34 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_60330607
Ik had ook het idee dat als ik de baby maar goed vast hield het wel vanzelf zou komen. Of dat hij zelfs als eerste na de bevalling mijn tepels zou zoeken. Maar door de zware bevalling gebeurde er helemaal niets van zijn kant.
pi_60330673
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:46 schreef owlet het volgende:
Ingrid, als ik jou was zou ik zeker ook van te voren opzoeken wie de contactpersonen van de borstvoedingsverenigingen zijn in jouw regio. Mocht je dan ook maar enigzins het idee hebben dat het ondanks de kraamverzorgster niet helemaal lekker gaat met de borstvoeding dan weet je waar je (gratis) hulp kan krijgen van mensen die echt weten wat wel en niet handig is bij het geven van borstvoeding. Niet alle kraamverzorgsters zijn er even goed in, zoals je hebt gemerkt
Door vroeg goede hulp te zoeken kan je een lactatiekundige uitsparen waarschijnlijk.

Vaak geven de contactpersonen ook minicursusjes en bijeenkomsten die heel nuttig zijn, vaak kost dat een euro of twee per avond

hier kan je vinden wie er in jouw regio zit van La Leche League en van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (rechter bovenhoek van de site)
Dank je! Ik moet er de laatste tijd wel vaker aan denken. Hoe jammer het was dat het zo ging.
Ik wist toen ook niet dat je verder hulp kon krijgen. Nu gelukkig dus wel.
Nu hebben we een andere kraamzorg organisatie, met dus andere kraamhulp. Ben benieuwd.
Zit nog wel te twijfelen of we nog naar een borstvoedingsavond gaan in het ziekenhuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')