abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60315347
Jeetej maffemuts, wat balen voo rje vriendin zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60315458
Madelieve, toch een beetje goed nieuws in jouw moeiiljke situatie.

Wel schrikken voor die vriendin Maffemuts, ik zou ook even niet meer weten waar ik het had.

Hier sta ik met mijn 34 weken echt op ontploffen. Ik word echt nagestaard .

Was nog op de Genste Feesten dinsdag (festivalletje) en kreeg echt blikken van mensen: wat durft die hier zo hoogzwanger nog rond te lopen . Probeer er me niet te veel van aan te trekken. Sinds ik vrij heb voel ik me eigenlijk het beste van m'n hele zwangerschap, ook al moet ik een megabuik meesleuren. Ik slaap nog goed, heb niet teveel last van het warme weer, ... Kan me rustig bezighouden met doopsuiker, een mooi kinderlampje kopen voor de babykamer, ...
Het enige mindere nieuws is dat we pas kunnen verhuizen na de geboorte van ons kindje en we dus voor de maand september nog een plek moeten zoeken om te verblijven . We kunnen eigenlijk zonder problemen bij mijn schoonmoeder terecht (haar huis staat 90% van de tijd toch leeg), maar ja, da's natuurlijk wel bij de schoonmoeder, brr
pi_60315474
Maffemuts, hier in Noord-Brabant ook enorme tekorten aan kraamhulpen. Sowieso al, maar nu in de vakantietijd nog eens extra erg. Beide aanbieders (Vivent en IVT) hebben personeelsgebrek, dus je krijgt nu 3 uur een kraamhulp per dag en ze kunnen niet garanderen dat het steeds dezelfde is. Kwalijk, want je hebt nu geluk als je kraamhulp überhaupt 1 borstvoeding per dag mee kan helpen.

Maar het is wel zo opgelost dat je (via het kraambureau of je zorgverzekeraar, dat weet ik niet meer zeker) huishoudelijke hulp kan laten komen in je kraamtijd. Die kan dan het sanitair, de baby- en ouderslaapkamer en de keuken bijhouden. En de kraamhulp doet dan strikt moeder en kind in die 3 uurtjes.

Wel iets om nog even uit te zoeken voor je LLM vriendin lijkt me.

En is er al nieuws van Crumpet?
Hardloper.
IG @webkim
pi_60316245
Kraamzorg is me vorige niet heel goed bevallen dus ik denk dat ik gewoon minder uur aanvraag.
Borstvoedingshulp is voor mij het belangrijkste. Schoonmaken kan ik zelf ook wel. Of mijn moeder helpt mee en Djeez.
pi_60316314
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kraamzorg is me vorige niet heel goed bevallen dus ik denk dat ik gewoon minder uur aanvraag.
Borstvoedingshulp is voor mij het belangrijkste. Schoonmaken kan ik zelf ook wel. Of mijn moeder helpt mee en Djeez.
pi_60317160
Hier in Amsterdam ook ernstige kraamzorgtekorten. Vorige week bij de intake (ook lekker vlot met 37,5 week) is de indicatie verhoogd van 49 naar 57 uur maar dat zegt nog niets, ze kunnen ook hier maar 3 uur per dag garanderen en over die extra uren huishoudelijke hulp heb ik niets gehoord... Toch maar eens mijn verzekering bellen.
pi_60317980
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:58 schreef Webkim het volgende:

En is er al nieuws van Crumpet?
De status is nog onveranderd bij ons. Thanks for asking.
pi_60318114
waar woont je LL-vriendin, maffemuts? ik had ooit een aantal telefoonnummers van kraamhulpen in/om utrecht die je particulier kunt 'inhuren'. misschien kan ik die nog terugvinden.
pi_60318171
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:42 schreef owlet het volgende:

[..]

pi_60318736
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:14 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

je gaat toch niet zelf schoonmaken in je kraamtijd?

edit: en je hebt ook Kim thuis, voor wie het misschien nog wel de grootste verandering is. Het is lekker als Djeez of je (schoon)ouders zich met haar bezig kunnen houden inplaats hoeven schoonmaken.

Bij Ronja heb ik uiteindelijk de kraamzorg de deur uit gedaan omdat het totaal niet klikte en er steeds zo veel mensen in huis waren dat het huishouden en de babyzorg ook wel goed kwamen maar achteraf heb ik daar wel spijt van gehad. Je gaat toch snel zelf te veel doen omdat je familie minder makkelijk om dingen vraagt.
Nu heb ik me vast voorgenomen om de hele kraamtijd in bed te blijven met de baby en te genieten van de kraamverzorgster die doet wat ze kan en mag doen.
Het zal nog druk genoeg worden daarna en ik wil niet meer zoals de eerste keer na twee weken het gevoel hebben dat ik opgebrand ben en een leuke kraamtijd heb gemist.

[ Bericht 46% gewijzigd door owlet op 24-07-2008 13:46:56 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:32:49 #261
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60318800
Beetje goed voor jezelf zorgen als je net bevallen bent Ingrid. En dus niet meteen aan de schoonmaak gaan de eerste week. Laat dat maar aan anderen over. Bovendien kan het wel zijn dat je het na KIm makkelijk kon, maar dat is nog geen garantie dat je je nu weer net zo voelt na de bevalling.

Dit moet ik dus ook tegen mezelf zeggen, want ik ga er ook iets te veel vanuit dat de bevalling en het herstel net zo soepel zal lopen als de vorige keer.

Hier ook tekorten bij de kraamzorg trouwens. Ze halveren nu de uren (1 kraamverzorgster heeft dus 2 gezinnen elke dag) en bij problemen bij het regelen van mantelzorg kan je extra huishoudelijke hulp krijgen. Hier proberen ze nog wel (met redelijk succes) te zorgen dat je de hele week dezelfde kraamhulp hebt.
Ik maak me er ook geen zorgen over, want m'n man neemt 2 weken vrij, net als de vorige keer, dus huishouden komt ook wel goed.

Verder vind ik het nu heel bizar snel gaan. Morgen nog werken en dan nog 2 weken en dan heb ik alweer verlof Van de week dus maar eens echt gaan bellen/mailen met de drukker voor een geboortekaartje.
pi_60319796
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:34 schreef freecell het volgende:
Zo, dat is wel erg laat en bot van de kraamzorg.

Wel lullig trouwens, want ik krijg hier in Groningen gegarandeerd de normale 49 uur En daarna komt mijn mama ook nog een paar dagen helpen
hier in den haag mag je blij zijn met 24 uur, en als je geen mantelzorg hebt, dan heb je pech

ik kom net van controle af, en tis allemaal niet heel slecht, maar ook niet echt helemaal lekker. onderdruk op 90 (da's op het randje van wat mag en risicoloos is) en een spoortje eiwit in de urine. dus ik moet extra rustig aan doen (dus niet meer elke dag de deur uit met die 7 trappen ook al kan ik het nog prima, boehoe!) en extra veel drinken, 3 liter per dag. extra controles ook; ik moet nu dinsdag al terugkomen voor controle en dan woensdag toch nog maar wel een echo (deze vlos wist niet zeker of het nu wel of niet goed ingedaald is, de vorige van bij de vorige controle was juist zeker van wel).
de kans is echter groot dat het komt omdat mijn nieren het allemaal niet meer zo willen. ah well; volgens de vlos is het allemaal niet ongebruikelijk zo in week 37 ik was alleen zo trots dat mijn lijf eens een keertje meewerkt na die eerste maanden koorts.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_60319914
de extra huishoudelijke hulp via de verzekering heb ik aangevraagd. vorige week. ze bellen terug. maar ja; wij zitten bij ohra, en daar duurt het ook 3 maanden om een declaratieformulier aan te vragen, waar je dan 5 x voor belt en dan nog niet hebt.

wel krijgen we als het goed is morgen de geboorteTENS ik ben benieuwd of en hoe dat werkt
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:06:16 #264
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_60321410
Maffemuts, ik vind het ook wel heel raar hoor, van die kraamzorg! Echt belachelijk! Komen ze nu mee aan... pppfff... hopeloos...

Marie, mijn eerste reactie was ook 'een onderdruk van 80 is toch niet hoog??'... mijn onderdruk is altijd rond de 80! Volgens de verloskundige was dat prima, als 'ie maar niet boven de 90 zou komen...!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60321506
vers van de pers: het gaat allemaal door
simmu en sangdrax gaan in november verhuizen naar het platteland in drenthe!
met (een kleine) salarisverhoging, verhuisonkostenvergoeding en hulp & bemiddeling bij de zoektocht naar een nieuwe woning
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 juli 2008 @ 15:28:25 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60321880
wat fijn voor je simmu!!! gelijk van het gezeur af dan hoop ik dan

maffemuts, ik vind het schandalig dat ze je vriendin zo behandelen .. wel heel lief en dapper van je dat je zelf gaat kijken of je haar op kunt vangen !!

wat kraamzorg hier betreft, ik heb recht op (en krijg in principe ook) de standaard 49 uur, maar ik zal waarschijnlijk op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis, en daar ook een aantal dagen moeten blijven. mocht ik daarna een probleem krijgen met kraamzorg, ik heb twee tantes, een tante van vriendlief, meerdere buren en vriendinnen (die maar al te graag willen) en een nichtje in de buurt die me kunnen helpen met alles dus ik zit gelukkig wat minder met dat probleem.

wat is dan overigens wel een ideale onderdruk?? ik had laatst 75.. volgens mijn vlos was dat perfect..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60322624
Simmu, wat leuk! Gefeliciteerd!
pi_60322801
Simmu wat leuk zeg! gefeliciteerd! Waar in Drenthe? Drenthe is leuk hoor!

Ik Zal het er eens met mijn moeder over hebben of ze weer wil helpen in de kraamtijd. Het is idd natuurlijk heel anders nu omdat Kim er ook is. En het ligt eraan wanneer ik beval of Djeez vrij kan krijgen. Hopelijk in januari, dan is het geen probleem, tussen kerst en oud en nieuw lukt het zeker niet.
Nadeel is dat je zelf eigen risico moet betalen en dat loopt nog best op. Al kon het de vorige keer wel in termijnen betaald worden.
pi_60323008
Onderdruk ligt eraan hoe ver je bent. Ik ben nu 22 weken, en heb 100/60. In dit trimester is 60 onderdruk weer helemaal goed! En 75 had ik niet eens voor de zwangerschap, maar volgens mij is dat niet te hoog.
pi_60323816
Dat kan ik me ook wel goed voorstellen, Ingrid. En dan kan ik me ook voorstellen dat je andere oplossingen moet zoeken, soms kan het gewoon niet anders.

Is het overigens niet zo dat kraamzorg niet onder het eigen risico valt? Net zoals het eerst niet onder de no-claim viel?
Je zit nog steeds met een eigen bijdrage natuurlijk, tenzij je heeeel goed verzekerd bent.
pi_60323902
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Simmu wat leuk zeg! gefeliciteerd! Waar in Drenthe? Drenthe is leuk hoor!

Ik Zal het er eens met mijn moeder over hebben of ze weer wil helpen in de kraamtijd. Het is idd natuurlijk heel anders nu omdat Kim er ook is. En het ligt eraan wanneer ik beval of Djeez vrij kan krijgen. Hopelijk in januari, dan is het geen probleem, tussen kerst en oud en nieuw lukt het zeker niet.
Nadeel is dat je zelf eigen risico moet betalen en dat loopt nog best op. Al kon het de vorige keer wel in termijnen betaald worden.
het werk is in dwingeloo
waar we gaan wonen is een beetje afhankelijk van of we particulier moeten huren (dat kan daar in bv hoogeveen per direct) of via de woningbouw met urgentie (vanwege de wel heel lange woon-werk afstand vanuit den haag).
gezien het feit dat ik dan net 2 a 3 maanden bevallen ben, en het verhuizen, hebben we ook besloten dat ik niet direct al een baan zoek. eerst acclimatiseren en zorgen dat thuis alles op orde is, dan maar eventjes wat minder inkomen als we zuinig doen kan het en we zijn het gewend.

over bloeddruk en zwangerschap, het nvog heeft er folders over.
http://www.nvog.nl/files/zwanger!_algemene_informatie_herzien.pdf
http://www.nvog.nl/files/hoge_bloeddruk_in_de_zwangerschap.pdf
pi_60323914
Owlet, ik weet niet hoe het overal zit, maar bij mij wordt de kraamzorg, ook de eigen bijdrage, volledig vergoed. Wij zitten bij Ohra. Bij Sara zaten we bij Menzis en moesten we nog flink bij betalen inderdaad!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60324209
Bij mij (Trias, aanvullend) wordt de eigen bijdrage helaas niet vergoed. Volgens de site van de consumentenbond valt verloskundige zorg en kraamzorg niet onder het eigen risico, dus dat is wel fijn.
De eigen bijdrage voor kraamzorg is in 2008 volgens mij ¤3,70 per uur.
pi_60324239
eigen bijdrage kun je dan wel weer aftrekken bij de belastingaangifte

maar dan nog vond ik 3,70 per uur best veel voor iemand die geen reet gedaan heeft hier. Behalve 1x per dag badkamer en wc poetsen en uren doen over het schrijven in dat boekding.
pi_60324336
Oh je hébt ze er tussen zitten....
Wij hebben nu een kraamverzorgster geboekt die een eigen "prive"-bureautje heeft en die al een keer hier thuis is geweest om door te spreken wat ze voor ons het beste zou kunnen betekenen. Ik ben nu dan ook niet bang voor een kraamverzorgster die niets te doen heeft in ons poppenhuisje.
Maar mocht het zo lopen dat "mijn" kraamverzorgster toch net in een ander gezin zit dan krijgen we iemand van een regulier bureau en dan is het maar weer afwachten of we halverwege het kraambureau bellen om uren te dumpen. Helemaal afzeggen zal ik niet zo snel meer doen, dan maar heel gemeen gebruik maken van iemand die het bed verschoont, de wc schoon maakt en koffie zet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')