4 layers gemerged (cltr+e) die waren gemaakt met een polygon.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:16 schreef Omniej het volgende:
Zoveel tekst was het niet.
Maar da's wel raar dan inderdaad... Wat is het wel precies voor lijn dan? (hoe heb je 'm gemaakt)
Hem mn eigen host. rapidshare. dus moet wel lukkenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Kan je niet een .psd uploaden ergens?
Bij mij nietquote:Op zondag 7 februari 2010 01:18 schreef Omniej het volgende:
Sorry, maar die lijn is toch echt deels transparant hoor... (edit: voor 80% zelfs)
Wat ik al zei dus: hij mag niet meer dan 50% transparant zijn, anders pakt 'ie hem niet.
Dan wordt het een flat image. Als ik 'm eerst opsla als .PNG en dat bestand dan opsla als .PDF blijft het wel scherp, maar dan verlies je dus de vector-eigenschappen...quote:
Dan heb je niet veel keus ehquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dan wordt het een flat image. Als ik 'm eerst opsla als .PNG en dat bestand dan opsla als .PDF blijft het wel scherp, maar dan verlies je dus de vector-eigenschappen...
Nouja, de kwaliteit wordt echt aanzienlijk minder. En ik wil eigenlijk weten waardoor het komt dat de tekst niet, maar de logo's wél blurry worden. Het is toch allebei gewoon vector-based?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef Omniej het volgende:
Is het verlies van vector voor een voorbeeld-PDFje zo dramatisch dan?
Misschien dat het bij het overzetten van de logo's van Illustrator naar Photoshop fout gaat. Het logo is namelijk een .EPS, wat ik kopieer naar PS als Smart Object.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, tekst en afbeeldingen zijn wel wat anders natuurlijk... Van een afbeelding zouden als ik me niet vergis exact alle anchor points opgeslagen moeten worden; bij een tekst hoeft dat niet in het bestand zelf opgeslagen te worden, omdat zo'n font al door Windows zelf herkend wordt en in feite oneindig vergroot kan worden.
Maar op welke manier is het logootje in het voorbeeld hierboven opgeslagen dan? Het lijkt erop dat hij 'm in een extreem slechte JPG geconverteerd heeft... Als je 'm gewoon als PNG invoegt zal je die artifacts toch niet krijgen?
Dan zal het toch aan Photoshop liggen. Heb momenteel geen InDesign voor handen en tekstopmaak in Illustrator doen lijkt me ook niet echt geschiktquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:20 schreef Omniej het volgende:
Oh, ik zie eigenlijk nu pas dat je het via Photoshop doet.
Ik weet niet of je nog meer Adobe-spul geïnstalleerd hebt staan, maar ik denk dat je toch beter Illustrator of inderdaad Indesign kunt gebruiken. Heb het net zelf even getest in Illustrator, en vectorafbeeldingen (zoals een logo) blijven bij mij 100% behouden als ik mijn bestand als PDF opsla, terwijl de grootte van de PDF tussen de 200 en 300 KB blijft.
Absoluut geen kwaliteitsverlies merkbaar, en toch vrij compacte PDF-files.
Da's een erg fraaie feature inderdaad.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef lkb9000 het volgende:
http://slodive.com/photos(...)coming-to-photoshop/
Damn
Dat is gewoon eng man. Een zelfbewust computerprogramma.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef lkb9000 het volgende:
Damn
Wanneer wordt Kristel eens zelfbewustquote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is gewoon eng man. Een zelfbewust computerprogramma.
http://vimeo.com/10532622quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef lkb9000 het volgende:
Damn
Probeer een tutorial te zoeken die het uitlegt, op YouTube is veel te vinden.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef P.F het volgende:
Eindelijk het goede topic! Al moet ik geloof ik een illustrator topic zoeken!
Ik heb een probleem
Ik heb met mijn duffe hoofd gezegd dat ik wel even een mooie poster zou maken, maar ik kan dat helemaal niet
Ik heb wel eens gezien hoe een vriendin een foto omtrok en daar een soort vector van maakte, maar HOE moet dat. Ik heb namelijk een plaatje dat ik wil gebruiken maar het is een beetje pixelig.
Ik heb van mijn vader alle delen van adobe gehad, dus ook indesign etc. als dat zou helpen.
weet iemand hoe ik moet beginnen? ik heb het al helemaal in mn hoofd maar het begin lukt niet!
Dat heet Live Trace (in het menu Edit)quote:Op woensdag 14 april 2010 12:39 schreef P.F het volgende:
Als ik weet welk knopje ik moet klikken ben ik al klaar
Image » Adjustments » Thresholdquote:Op maandag 5 juli 2010 20:55 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoe maak ik zo'n plaatje? Is er een handige filter voor, of gebeurt dat handmatig? Zou zo gauw even niet weten hoe ik hier een tutorial voor moet vinden... Black/white picture levert teveel irrelevante resultaten op
[ afbeelding ]
Threshold werkt al aardig, bedanktquote:Op maandag 5 juli 2010 20:57 schreef donroyco het volgende:
[..]
Image » Adjustments » Threshold
Of overtrekken met de pen tool.
Als je hem vervolgens snel wat smoother wil, moet je het plaatje daarna even in Illustrator gooien. Object » Live Trace » Make and Expandquote:Op maandag 5 juli 2010 21:01 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Threshold werkt al aardig, bedankt
Dat werkt helemaal briljant! Ik vroeg me al af hoe ik die scherpe randjes weg kon krijgenquote:Op maandag 5 juli 2010 21:07 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Als je hem vervolgens snel wat smoother wil, moet je het plaatje daarna even in Illustrator gooien. Object » Live Trace » Make and Expand
Hehe, ik dacht in eerste instantie eigenlijk dat het een voetpad o.i.d. was, dat zegt genoeg denk ik.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:15 schreef Caxixi het volgende:
Vooral het water ben ik niet tevreden mee....
Reflectie! Van het water. Hoeft niet gedetailleerd, maar een beetje de kleuren van het gras (Lage opacity groen en dan eroverheen of zo, beetje mee spelen) . Het water is ook eeerg donker tegenover de lucht, ik denk dat als je het ietsje lichter maakt, en wat Omniej al zei iets grijzer, dat het wat natuurlijker lijkt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:15 schreef Caxixi het volgende:
Ok, ik ben bezig met sfeerbeelden maken voor m`n studie. Ik ben pas beginnend photoshopper dus be easy on me.
[ afbeelding ]
Wat kan ik doen om hem beeld wat realistischer te maken? Vooral het water ben ik niet tevreden mee....
Misschien iets meer wit in het water. Of zo.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:00 schreef Caxixi het volgende:
bedankt voor de feedback... heb hem een beetje aangepast en t ziet er wat mooier uitmaar nog niet klaar... tips?
[ afbeelding ]
http://www.bittbox.com/il(...)w-with-layer-maskingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:07 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Layer Mask? heeft Illustrator die optie?
thnx, met wat kunst en vliegwerk gelukt. Dank uquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://www.bittbox.com/il(...)w-with-layer-masking
Ik denk dat dit je wel moet kunnen helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |