abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79602344
tvp
Forever Love (L)
pi_80300292
Eindelijk het goede topic! Al moet ik geloof ik een illustrator topic zoeken!

Ik heb een probleem

Ik heb met mijn duffe hoofd gezegd dat ik wel even een mooie poster zou maken, maar ik kan dat helemaal niet

Ik heb wel eens gezien hoe een vriendin een foto omtrok en daar een soort vector van maakte, maar HOE moet dat. Ik heb namelijk een plaatje dat ik wil gebruiken maar het is een beetje pixelig.

Ik heb van mijn vader alle delen van adobe gehad, dus ook indesign etc. als dat zou helpen.

weet iemand hoe ik moet beginnen? ik heb het al helemaal in mn hoofd maar het begin lukt niet!
  woensdag 14 april 2010 @ 12:32:44 #279
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_80300343
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef P.F het volgende:
Eindelijk het goede topic! Al moet ik geloof ik een illustrator topic zoeken!

Ik heb een probleem

Ik heb met mijn duffe hoofd gezegd dat ik wel even een mooie poster zou maken, maar ik kan dat helemaal niet

Ik heb wel eens gezien hoe een vriendin een foto omtrok en daar een soort vector van maakte, maar HOE moet dat. Ik heb namelijk een plaatje dat ik wil gebruiken maar het is een beetje pixelig.

Ik heb van mijn vader alle delen van adobe gehad, dus ook indesign etc. als dat zou helpen.

weet iemand hoe ik moet beginnen? ik heb het al helemaal in mn hoofd maar het begin lukt niet!
Probeer een tutorial te zoeken die het uitlegt, op YouTube is veel te vinden.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_80300542
Als ik weet welk knopje ik moet klikken ben ik al klaar
pi_80300555
En ik weet niet waar ik op moet zoeken op youtube
  woensdag 14 april 2010 @ 12:43:57 #282
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_80300676
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:39 schreef P.F het volgende:
Als ik weet welk knopje ik moet klikken ben ik al klaar
Dat heet Live Trace (in het menu Edit)
http://graphicssoft.about.com/od/illustrator/ss/sflivetrace.htm
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_80301480
o ik bedoelde de pentool volgens mij ?
  maandag 5 juli 2010 @ 20:55:53 #284
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_83697083
Hoe maak ik zo'n plaatje? Is er een handige filter voor, of gebeurt dat handmatig? Zou zo gauw even niet weten hoe ik hier een tutorial voor moet vinden... Black/white picture levert teveel irrelevante resultaten op

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 5 juli 2010 @ 20:57:27 #285
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_83697148
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:55 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoe maak ik zo'n plaatje? Is er een handige filter voor, of gebeurt dat handmatig? Zou zo gauw even niet weten hoe ik hier een tutorial voor moet vinden... Black/white picture levert teveel irrelevante resultaten op

[ afbeelding ]
Image » Adjustments » Threshold
Of overtrekken met de pen tool.
  maandag 5 juli 2010 @ 21:01:58 #286
27454 InTrePidIvity
pi_83697338
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:57 schreef donroyco het volgende:

[..]

Image » Adjustments » Threshold
Of overtrekken met de pen tool.
Threshold werkt al aardig, bedankt
pi_83697586
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:01 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Threshold werkt al aardig, bedankt
Als je hem vervolgens snel wat smoother wil, moet je het plaatje daarna even in Illustrator gooien. Object » Live Trace » Make and Expand
  maandag 5 juli 2010 @ 21:11:54 #288
27454 InTrePidIvity
pi_83697775
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:07 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Als je hem vervolgens snel wat smoother wil, moet je het plaatje daarna even in Illustrator gooien. Object » Live Trace » Make and Expand
Dat werkt helemaal briljant! Ik vroeg me al af hoe ik die scherpe randjes weg kon krijgen
pi_83896796
Ok, ik ben bezig met sfeerbeelden maken voor m`n studie. Ik ben pas beginnend photoshopper dus be easy on me.

Wat kan ik doen om hem beeld wat realistischer te maken? Vooral het water ben ik niet tevreden mee....
pi_83903962
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:15 schreef Caxixi het volgende:
Vooral het water ben ik niet tevreden mee....
Hehe, ik dacht in eerste instantie eigenlijk dat het een voetpad o.i.d. was, dat zegt genoeg denk ik.

Het is net een tikkeltje te grijs denk ik (het water hoeft ook weer niet blauw-blauw te zijn uiteraard, want da's ook weer onnatuurlijk), maar het probleem is ook dat die laag er echt een beetje 'op' ligt. Alsof het een platte plaat is die bovenop het gras ligt, terwijl water normaal gesproken natuurlijk juist wat dieper ligt.

Misschien dat er met een soort kleurverloop in het gras wat meer diepte in gebracht kan worden, nu is het rondom het water eigenlijk gewoon te vlak.

En ja, schaduwen natuurlijk. Bij het bruggetje lijk ik schaduw te zien (onder de brug en ernaast in het gras), maar bij de personen in de voorgrond dan weer niet.
pi_83904073
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:15 schreef Caxixi het volgende:
Ok, ik ben bezig met sfeerbeelden maken voor m`n studie. Ik ben pas beginnend photoshopper dus be easy on me.

[ afbeelding ]

Wat kan ik doen om hem beeld wat realistischer te maken? Vooral het water ben ik niet tevreden mee....
Reflectie! Van het water. Hoeft niet gedetailleerd, maar een beetje de kleuren van het gras (Lage opacity groen en dan eroverheen of zo, beetje mee spelen) . Het water is ook eeerg donker tegenover de lucht, ik denk dat als je het ietsje lichter maakt, en wat Omniej al zei iets grijzer, dat het wat natuurlijker lijkt.

Ook vind ik dat die groepjes gras een beetje random geplaatst zijn. Ik snap dat dat hoort, ik bedoel ook meer dat de onderkant van die groepjes gras een groot contrast heeft tegenover het gras wat eronder zit, het groeit eruit, niet er recht op.

Ik vind de lucht en de bomen echt heel mooi
pi_83966623
bedankt voor de feedback... heb hem een beetje aangepast en t ziet er wat mooier uit maar nog niet klaar... tips?

maandag 12 juli 2010 @ 19:53:17 #293
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_83970688
Ik vind dat water nog steeds niet echt op water lijken. weet ook niet hoe je dat wel voor elkaar krijgt
pi_83971241
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:00 schreef Caxixi het volgende:
bedankt voor de feedback... heb hem een beetje aangepast en t ziet er wat mooier uit maar nog niet klaar... tips?

[ afbeelding ]
Misschien iets meer wit in het water. Of zo.
pi_83976889
Meestal loopt het gras niet door tot het water, misschien een klein randje aarde voor het water begint?
pi_83976952
Waterbeplanting?

Riet langs de kant, desnoods een waterlelie of zo...

Het lijkt nu ook behoorlijk hard te stromen trouwens, weet niet of dat helemaal de bedoeling was. De suggestie van een beetje reflectie (werd hierboven door iemand genoemd) vind ik trouwens ook wel een goede. Hoeven niet per se dingen te zijn die langs de kant staan, ook de lucht (wolken) reflecteert normaal gesproken bijvoorbeeld in het water.
pi_84023531
Illustrator vraagje.
Het schort mij nog een beetje aan basis kennis.

Deze situatie heb ik:

klik voor grote foto

Nu wil ik het deel waar roze zwart kruist, zwart hebben. Ik kan niet de layer volgorde veranderen, omdat op een ander punt het roze wel over zwart moet vallen.

Het wordt een .eps bestand, dus het moet vector based blijven.
Weet iemand hoe ik dit het beste aanpak?

bvd
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:07:38 #298
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_84023646
Layer Mask? heeft Illustrator die optie?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:18:15 #299
27454 InTrePidIvity
pi_84024299
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:07 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Layer Mask? heeft Illustrator die optie?
http://www.bittbox.com/il(...)w-with-layer-masking

Ik denk dat dit je wel moet kunnen helpen.
pi_84026353
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:18 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

http://www.bittbox.com/il(...)w-with-layer-masking

Ik denk dat dit je wel moet kunnen helpen.
thnx, met wat kunst en vliegwerk gelukt. Dank u
"Dude.. they can't get any better than that"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')