4 layers gemerged (cltr+e) die waren gemaakt met een polygon.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:16 schreef Omniej het volgende:
Zoveel tekst was het niet.
Maar da's wel raar dan inderdaad... Wat is het wel precies voor lijn dan? (hoe heb je 'm gemaakt)
Hem mn eigen host. rapidshare. dus moet wel lukkenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Kan je niet een .psd uploaden ergens?
Bij mij nietquote:Op zondag 7 februari 2010 01:18 schreef Omniej het volgende:
Sorry, maar die lijn is toch echt deels transparant hoor... (edit: voor 80% zelfs)
Wat ik al zei dus: hij mag niet meer dan 50% transparant zijn, anders pakt 'ie hem niet.
Dan wordt het een flat image. Als ik 'm eerst opsla als .PNG en dat bestand dan opsla als .PDF blijft het wel scherp, maar dan verlies je dus de vector-eigenschappen...quote:
Dan heb je niet veel keus ehquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dan wordt het een flat image. Als ik 'm eerst opsla als .PNG en dat bestand dan opsla als .PDF blijft het wel scherp, maar dan verlies je dus de vector-eigenschappen...
Nouja, de kwaliteit wordt echt aanzienlijk minder. En ik wil eigenlijk weten waardoor het komt dat de tekst niet, maar de logo's wél blurry worden. Het is toch allebei gewoon vector-based?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef Omniej het volgende:
Is het verlies van vector voor een voorbeeld-PDFje zo dramatisch dan?
Misschien dat het bij het overzetten van de logo's van Illustrator naar Photoshop fout gaat. Het logo is namelijk een .EPS, wat ik kopieer naar PS als Smart Object.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, tekst en afbeeldingen zijn wel wat anders natuurlijk... Van een afbeelding zouden als ik me niet vergis exact alle anchor points opgeslagen moeten worden; bij een tekst hoeft dat niet in het bestand zelf opgeslagen te worden, omdat zo'n font al door Windows zelf herkend wordt en in feite oneindig vergroot kan worden.
Maar op welke manier is het logootje in het voorbeeld hierboven opgeslagen dan? Het lijkt erop dat hij 'm in een extreem slechte JPG geconverteerd heeft... Als je 'm gewoon als PNG invoegt zal je die artifacts toch niet krijgen?
Dan zal het toch aan Photoshop liggen. Heb momenteel geen InDesign voor handen en tekstopmaak in Illustrator doen lijkt me ook niet echt geschiktquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:20 schreef Omniej het volgende:
Oh, ik zie eigenlijk nu pas dat je het via Photoshop doet.
Ik weet niet of je nog meer Adobe-spul geïnstalleerd hebt staan, maar ik denk dat je toch beter Illustrator of inderdaad Indesign kunt gebruiken. Heb het net zelf even getest in Illustrator, en vectorafbeeldingen (zoals een logo) blijven bij mij 100% behouden als ik mijn bestand als PDF opsla, terwijl de grootte van de PDF tussen de 200 en 300 KB blijft.
Absoluut geen kwaliteitsverlies merkbaar, en toch vrij compacte PDF-files.
Da's een erg fraaie feature inderdaad.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef lkb9000 het volgende:
http://slodive.com/photos(...)coming-to-photoshop/
Damn
Dat is gewoon eng man. Een zelfbewust computerprogramma.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:53 schreef lkb9000 het volgende:
http://slodive.com/photos(...)coming-to-photoshop/
Damn
Wanneer wordt Kristel eens zelfbewustquote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is gewoon eng man. Een zelfbewust computerprogramma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |