quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:26 schreef Cheiron het volgende:
Grim Fandango is ook een absolute aanrader!
En als je, zoals ik, veel later dat spel speelde, dan moest je allerlei patches installeren om dat de computer het spel zo snel liet lopen dat je bepaalde puzzels niet kon oplossen. Wat ben ik lang aan het etteren geweest in die lift.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ahhhh daar liep mijn computer vroeger altijd op vast altijd weer die spellen waar je insane requirements voor hebt
Intel Pentium 133 MHz CPU, 32 MB RAM, 30 MB hard disk space, 2 MB PCI graphics card, 4 MB AGP/PCI 3D graphic acceleratordat had toch niemand
Heb je Post Mortem al gespeeld?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:29 schreef Kw4Kje het volgende:
Ik wacht al tijdje op Still life 2. Heb me goed vermaakt met deel 1, een van de weinige adventure games die ik helemaal heb uitgespeeld zonder hulp.
Still Life wordt vervolgd
Zou trouwens dit jaar moeten uitkomen.
ALT + Xquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Die leeftijdscontrole vragen voor het opstarten Leisure Suit Larry waren behoorlijk kut als je Engels nog allesbehalve perfect was.
http://www.imdb.com/title/tt1058777/quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:40 schreef disjfa het volgende:
NeverhoodVoor alle neverhood fans trouwens
[..]
Weet niet of er nog wat van waar is maar
Is dat dat philips spel met zo'n ouderwetse detective met een bombshell als klante. Want dat heb ik namelijk vroeger gespeeld en vond ik erg tof maar ik weet niet meer hoe het heet.quote:Op zondag 20 juli 2008 01:36 schreef Cid het volgende:
Deze kom ik nooit vaak tegen in dit soort topics. Toch een van mijn favoriete:
[[afbeelding]]
[afbeelding]
Met Tex Murphy [afbeelding]
Deze vond ik echt geweldig, eigenlijk heb ik geen geduld voor dit soort games maar deze vond ik op een Crazybytes (quote:
geweldig die games met tex murphy!quote:Op zondag 20 juli 2008 01:36 schreef Cid het volgende:
Deze kom ik nooit vaak tegen in dit soort topics. Toch een van mijn favoriete:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met Tex Murphy
Ik ben toch meer van adventures in de bewoonde wereldquote:Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kent iemand MYST nog? Was in eerste instantie voor de Mac geloof ik.
Behoorlijk moeilijk spel.
Myst online danquote:Op maandag 21 juli 2008 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben toch meer van adventures in de bewoonde wereld
Is laatst weer opnieuw uitgebracht voor Nintendo DS en Sony PSP.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kent iemand MYST nog? Was in eerste instantie voor de Mac geloof ik.
Behoorlijk moeilijk spel.
Ik heb de serie hier ook nog liggen. Ook nooit uitgespeeld. Dat eindeloze zoeken zonder (imo) logische aanknopingspunten is niks voor mij.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:59 schreef NutKees het volgende:
Myst, Riven, Uru etc... niet mijn favoriete serie maar wel vermakelijk. Heb volgens mij alleen Real-Myst uitgespeeld, de rest ligt nog ergens stof te vangen.
Hehe, full throttle kende ik nog niet. Volgens mij is dat de eerste adventure die ik in onder 3 uur net heb uitgespeeld. Wel een vermakelijke 3 uur, net een film. Mooie cutscenes.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:50 schreef Bosbeetle het volgende:<knip>
[ afbeelding ]
Full Throttle
(wat natuurlijk het moeilijkst is aan het ontwikkelen van zo'n spel is het maken van een goed verhaal)
He tof. Die gaat zeker in mijn collectie komenquote:
Helaas, voor Grim Fandango staan de hoofdstukken niet chronologisch op de cd's. Je zal regelmatig moeten wisselen. Das ook wel weer nostalgisch, cdtjes wisselen. Je kan trouwens in het spel opslaan/laden scherm wel je voortgang bekijken. Die reëliefafbeelding licht een klein stukje op voor iedere puzzel die je oplost.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ik doe altijd eeuwen over adventures ben nu bezig met grim fandango en zit net op cd2
daar is een patch voorquote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
En als je, zoals ik, veel later dat spel speelde, dan moest je allerlei patches installeren om dat de computer het spel zo snel liet lopen dat je bepaalde puzzels niet kon oplossen. Wat ben ik lang aan het etteren geweest in die lift.
Heb ik ook gespeeld.quote:
Omg thanks !!!! Die eend is coolquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:01 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.mobygames.com/game/windows/ufos/screenshots U.F.O.s(uit 1997
)
Chewy, Esc from F5 was het eerste wat in mij opkwam, maar goed. Ik kan het mis hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:41 schreef Rizzy-Li het volgende:
Discworld Noir klopt , ik heb hem nog niet gespeeld maar wel ergens liggen dacht ik.
Ik vind vooral belangrijk dat er humor in de gesprekken zit bij cartoony adventures af en toe. En dat de gesprekken interesant zijn gedaan.Afwisselende locaties, veel verschillende.
Het leukste vind ik over de hele wereld heen. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar het moet je nieuwschierig maken, ontdekkings gevoel hebben. Dat je ergens komt waar het doodnormaal is maar dat er iets verborgen is, of juist andersom, of beide of...:P Lastig om adventures uit te leggen vind ik.
Trouwens er was een adventure, waar ik de demo van had gespeelt er zat een paarse alien in die ergens op een boerderij terechtkwamen ofzo want zijn UFO crashde. Het spel had ook de naam met UFO erin dacht ik. Er was nog een blobber achtige beest er waren 2 aliens.....Maar ik heb dat spel nooit weer kunnen vinden en het zag er hartstikke tof uit. Het was cartoony trouwens en wel oud maar niet zo oud als Day of Tentacle bijvoorbeeld. Denk 5 jaar oud ofzo...mischien minder,mischien meer.
Dat doet me weer aan Stupid Invaders denken, ook een geniaal spel.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:01 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.mobygames.com/game/windows/ufos/screenshots U.F.O.s(uit 1997
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |