quote:Trainers aan hoofd van tekentafel
AMSTERDAM - De invloed van een trainer gaat steeds verder. Marco van Basten, Louis van Gaal en Gertjan Verbeek zorgden alle drie voor verbouwingen in het eigen stadion. Een kijkje in de keuken van Ajax.
Als trainer van Jong Ajax kwam Marco van Basten vijf jaar geleden wel eens in het kleedkamergebied van de Arena. Dan liep hij langs muren die volhingen met fotos van Ajacieden die het Nederlands elftal hadden gehaald. Dat waren er best veel, zo observeerde hij dan. Van Basten keek er in de ogen van Gé Fortgens en ging de rij langs tot het jeugdige gezicht van Rafael van der Vaart.
Mooi, vond hij, maar toch kon het beter. Hij klopte eens aan op de altijd openstaande deur van teammanager David Endt die huisde in de ruimte naast die van de te donkere trainerskamer. Als hij ooit hoofdtrainer van het eerste zou worden, vond Van Basten, moest er van elk kampioensteam in de historie van de club een foto hangen. Dat zou goed zijn voor de uitstraling van Ajax. ,,Dat zei hij mij toen,’’ weet Endt nog. ,,Nu is hij hier als hoofdtrainer en hangen die kampioensfoto’s er. En er hangen lijsten met daarin de viering van de Europese prijzen die Ajax heeft gewonnen.’’
Sinds maandag is Marco van Basten trainer in de Arena. Het heeft er al voor gezorgd dat de kleedkamers zijn verbouwd (er is nu ruimte voor meer spelers en de kleedkastjes zijn rood-wit met daarop de naam van de betreffende speler). Het trainingsveld ondergaat weldra een metamorfose en de trainerskamer die veel te donker was, is gerestyled. ,,Marco van Basten is gevoelig voor dat soort dingen. Dat had ik niet verwacht,’’ zegt Endt.
,,Ik vind het zelf altijd heel belangrijk hoe het kleedkamergebied eruitziet,’’ bekent de teammanager. ,,Een tegenstander moet geïmponeerd worden als ze bij Ajax op bezoek komen. Ik let er bijvoorbeeld heel erg op wat voor foto’s er in de Arena hangen. Dat moeten foto’s zijn die de ziel van Ajax uitstralen. Natuurlijk moeten het juichfoto’s zijn, maar belangrijk is ook dat de aanvallende speelwijze in de plaat wordt uitgedrukt. Niet een in het nauw gedreven verdediger dus.’’
Als teammanager bezoekt Endt elk seizoen alle stadions van Nederland. ,,Bij Heerenveen, moet ik altijd een beetje lachen. Daar hebben ze drie hele grote foto’s van Heerenveen-spelers bij de kleedkamer hangen. Maar die drie spelers maken een actie waarbij ze alle drie hun ogen dicht hebben. Ik vind dat niet kunnen.’’
De catacomben van De Meer waren ook al rijkelijk behangen met historische foto’s. Endt: ,,In De Meer hadden we van elke Nederlandse international een foto. Dat was een soort bonus voor die spelers. Speelde je een interland, dan kwam je in de spelerstunnel. Daar kreeg ik toen commentaar op van Frank Arnesen. Die vond het belachelijk dat er geen buitenlandse internationals van Ajax met hun foto in de tunnel hingen. Hij had daar gelijk in, vond ik. In de Arena hangen nu foto’s van internationals van alle nationaliteiten.’’
Alleen het nummer is ook goed hoorquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:35 schreef _Mike_ het volgende:
TT zuigt, maar ik kon niet iets beters bedenken
30 augustus.quote:Op donderdag 17 juli 2008 01:05 schreef versteegrob het volgende:
Wat verwachten jullie eigenlijkvan de speelstijl? Gewoon 4-3-3 of zoals het Nederlands Eftal?
Heb echt zo zin in de eerste wedstrijden, nog ruim 5 weken, 23 aug!
En de tweede wedstrijd de 14de pasquote:
quote:Ajax in de buurt van vraagprijs Aissati
Van onze speciale verslaggever
EINDHOVEN, donderdag
Ismail Aissati (19) staat vanochtend hoogstwaarschijnlijk voor de laatste keer op het trainingsveld van PSV. Ajax verhoogde gisteren het bod op de middenvelder en is de vraagprijs van de landskampioen genaderd. „Er is nog een gat, maar wij willen ook graag een constructieve oplossing”, reageert technisch manager Adrie van Kraaij van PSV.
De Eindhovenaren wilden Aissati in eerste instantie niet aan de concurrent verkopen, maar zijn inmiddels van dat standpunt afgestapt. De gesprekken tussen de drie betrokken partijen verlopen in goede sfeer, ondanks dat er een dispuut bestaat over de het contract van de Utrechter. PSV zegt dat Aissati mondeling akkoord is met een verlenging tot de zomer van 2012, de speler zegt dat die instemming niet geldig is omdat PSV een aantal beloften niet is nagekomen. „Maar van een arbitragezaak heb ik nog niets gehoord. Dat willen we allemaal voorkomen”, aldus Van Kraaij.
Ik moet toch wel zeggen dat ik gemengde gevoelens heb over Aissati hoor. Natuurlijk kan hij voetballen, natuurlijk heeft hij kwaliteiten - maar aan de andere kant hebben we ook gezien dat Siem de Jong uit de eigen jeugd absoluut kwaliteiten en inzicht heeft om op zo'n positie te kunnen spelen. En wat moet je dan met Perez doen?quote:Vraagprijs en Spelen obstakel voor Schilder
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, donderdag
NAC Breda moet nog even wachten op de komst van Ajacied Robbert Schilder. Ajax vraagt vooralsnog vijfhonderdduizend euro voor de 22-jarige middenvelder en wil bovendien nog even wachten met de verkoop van de linkspoot. Vanaf komende zondag mist trainer Marco van Basten Urby Emanuelson en Jan Vertonghen, die met respectievelijk Nederland en België starten met de voorbereiding op de Olympische Spelen.
Deze twee jeugdinternationals komen in aanmerking voor dezelfde posities, linksback en linkshalf, als Schilder. De coach wil in de oefenduels niet te veel schuiven met zijn spelers en daarom is de aanwezigheid van Schilder noodzakelijk.
quote:
Aissati wil niet naar het buitenland, is dus niet relevant.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:20 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Zou wel een aangename aanwinst zijn voor ons, maare, hoe groot is de intreresse van Leverkussen voor Aissati???
quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Aissati wil niet naar het buitenland, is dus niet relevant.
Het is te hopen dat het 4-2-3-1 wordt, zoals bij Oranje. Luis Suarez en Miralem Sulejmani als échte buitenspelers in het 4-3-3-systeem wordt niets en als je dan ook nog eens met een tien gaat spelen, wordt het helemaal geitenkaas achterin, 4-3-3 zónder tien is overigens helemaal geen optie.quote:Op donderdag 17 juli 2008 01:05 schreef versteegrob het volgende:
Wat verwachten jullie eigenlijkvan de speelstijl? Gewoon 4-3-3 of zoals het Nederlands Eftal?
Heb echt zo zin in de eerste wedstrijden, nog ruim 5 weken, 23 aug!
top-opstelling hier moeten kampioen mee worden,van der wiel laten concurreren met vermaelen en hioppen dat er toch nog een cv komt. bouhlarouz die er staat zou geweldig zijnquote:Op donderdag 17 juli 2008 07:56 schreef M0NTANA het volgende:
Het begint wel steeds meer op een kampioensploeg te lijken:
[ afbeelding ]
Alleen jammer van het geringe aantal Nederlanders.
Alleen komt Boulahrouz nietquote:Op donderdag 17 juli 2008 07:56 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe, inderdaad.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat dat soort dingen betreft lijkt ie wel een beetje op DAM.
Kan er wel "aankoop" of "vacature" neerzetten, maar dan krijg ik weer van die bijdehandte opmerkingen dat men niet weet waar ze spelen. Geloof zelf ook niet in de komst van Khalid Boulahrouz, maar hoop er wel op.quote:
Ben allang blij dat we de JC-schaal dit jaar niet winnen, dat ding brengt ongeluk.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:29 schreef Rejected het volgende:
We gaan roemloos ten onder in het Amsterdam Tournament.
nee hoor, want ik zit vak 121, dus dan komt alles helemaal goed!!quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:29 schreef Rejected het volgende:
We gaan roemloos ten onder in het Amsterdam Tournament.
Mag hopen dat je het kaartje gratis hebt gekregenquote:Op donderdag 17 juli 2008 08:40 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
nee hoor, want ik zit vak 121, dus dan komt alles helemaal goed!!
quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:11 schreef BoNi het volgende:
[..]
Mag hopen dat je het kaartje gratis hebt gekregen
Waar zie jij dat Leverkusen interesse heeft in Aissati?quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:20 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Zou wel een aangename aanwinst zijn voor ons, maare, hoe groot is de intreresse van Leverkussen voor Aissati???
Iedere euro die je betaalt voor het AT vind ik er persoonlijk één teveelquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:33 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
hahaha...dacht al, waar blijft de reactie...![]()
het is een kado voor mijn vriendin die haar examens heeft gehaald, zitten normaal gesproken wel wat goedkoper hoor!!!
Tim Krul moet zelf ook willen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:33 schreef TornadoDK het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van Tim Krul?
Ik vind dat als hij niet te duur is Ajax hem gewoon moet halen. de wedstrijden dat ik hem gezien heb vind ik hem een uitstekende keeper die meer potentie heeft dan Vermeer.
Anders zie ik hem wel naar Heerenveen gaan en dat Ajax hem volgend jaar voor 10 miljoen haalt![]()
Mooi nieuws van Aissati ik hoop dat het snel word afgerond.
En hoevaak hebben ze de afgeloen jaren eigenlijk wel niet gezegd dat er nog een verdediger bij zou komenmaar ik heb voor nu nog wel een beetje hoop. Je zou toch bijna zeggen dat ze er niet onderuit kunnen minimaal 1 verdediger te halen.
Ik hoop gewoon dat Stekelenburg nog blijft. :pquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:33 schreef TornadoDK het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van Tim Krul?
Ik vind dat als hij niet te duur is Ajax hem gewoon moet halen. de wedstrijden dat ik hem gezien heb vind ik hem een uitstekende keeper die meer potentie heeft dan Vermeer.
Anders zie ik hem wel naar Heerenveen gaan en dat Ajax hem volgend jaar voor 10 miljoen haalt![]()
Mooi nieuws van Aissati ik hoop dat het snel word afgerond.
En hoevaak hebben ze de afgeloen jaren eigenlijk wel niet gezegd dat er nog een verdediger bij zou komenmaar ik heb voor nu nog wel een beetje hoop. Je zou toch bijna zeggen dat ze er niet onderuit kunnen minimaal 1 verdediger te halen.
las het een paar dagen geleden ergens, kan het niet meer terug vinden, ga er dus ook vanuit dat het een storm in een glas water was, mea maxima culpa!quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waar zie jij dat Leverkusen interesse heeft in Aissati?
Je bent denk ik in de war met Henrique?quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:45 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
las het een paar dagen geleden ergens, kan het niet meer terug vinden, ga er dus ook vanuit dat het een storm in een glas water was, mea maxima culpa!
true, true...quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Iedere euro die je betaalt voor het AT vind ik er persoonlijk één teveel
raak sowieso in de war deze maanden met alle geruchten, zie door de speculaties het elftal niet meer!!!quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je bent denk ik in de war met Henrique?
Goede opstelling.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:56 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Als 'ie zou komen, dan was 'ie er al ja.quote:
Het gering aantal Nederlanders is inderdaad wel jammer, hoewel ik gevoelsmatig Vermaelen en Vertonghen ook als Nederlanders zie.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:56 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Dat heb ik inderdaad ook. Scheelt ook dat ze al jaren bij Ajax rondlopen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het gering aantal Nederlanders is inderdaad wel jammer, hoewel ik gevoelsmatig Vermaelen en Vertonghen ook als Nederlanders zie.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het gering aantal Nederlanders is inderdaad wel jammer, hoewel ik gevoelsmatig Vermaelen en Vertonghen ook als Nederlanders zie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |