Bronquote:Minimavakantie loopt uit op fiasco
LOSSER - De stichting Weekje Weg is teleurgesteld over het plotselinge vertrek van een aantal gezinnen uit Losser van een camping in Brabant. De gezinnen moeten allemaal van een minimum inkomen rondkomen en hadden een gratis vakantie aangeboden gekregen van de gemeente Losser. Maar vanaf dag 1 viel de vakantie tegen. Dat had voorkomen kunnen worden als de mensen vooraf beter waren geïnformeerd, denkt de organisatie.
Jij bent er geweest?quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:06 schreef Telecaster het volgende:
Gottogot. Je krijgt een gratis vakantie van andermans belastinggeld en nog zit je te zeiken?
Nee, ik betaal m'n vakanties zelf.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:09 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij bent er geweest?
Je weet hoe de situatie daar was?
Dus het lijkt een integratieprobleempje te zijn?quote:Uitkeringstrekkers ontevreden over gratis vakantie
Schaijk - Vijf gezinnen die op kosten van de gemeente Losser (Overijssel) op vakantie mochten, zijn gisteren ontevreden teruggekeerd. De families waren teleurgesteld over de accommodatie en konden niet met elkaar opschieten.
De vakantiegangers vertrokken afgelopen vrijdag op uitnodiging van de gemeente naar het Brabantse Schaijk. Ze kregen de vakantie cadeau, omdat de families normaliter moeten rondkomen van een minimale bijstandsuitkering.
Taalproblemen en de herinneringen aan vluchtelingenkampen zorgden echter voor problemen. Door hoog opgelopen spanningen vertrokken de gezinnen gisteren alweer huiswaarts, terwijl ze eigenlijk pas vrijdag zouden worden opgehaald.
De gemeente Losser gaat nu bekijken wat er fout is gegaan. Een wethouder gaat in gesprek met de familieleden om te kijken hoe het volgend jaar beter kan.
Da's inderdaad een kreet waar je weinig mee kan, alle mooie/groene gebieden in Nederland zijn omzoomd door een afrastering, vaak met prikkeldraad, en als er herten ed lopen zijn die afrasteringen ook aardig hoog, dus dan kunnen ze wel aan de gang blijven..quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ze hoefden dus niet eens in een tentje met luchtbed! Dan vind ik het helemaal gezeur. Het was toch niet verplicht om mee te gaan...
Edit na bericht fruityloop: Herinneringen aan vluchtelingenkampen. Ik weet niet wat ik daar nou van moet vinden, het lijkt me een zeer kromme vergelijking. Ik kan me wel voorstellen dat de een liever meer en de ander liever minder luxe op vakantie wil.
Daar is met het typische Hollandse vakantieweer niet echt veel aan natuurlijk, maar er lopen nou ook weer geen beestjes rond etc, er is m.i. best wat van te maken. Maar uit het filmpje maak ik op dat er ook onderlinge problemen waren?quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:22 schreef milagro het volgende:
de accommodatie
http://www.holenberg.nl/vakantie/trekkershutten/
Eerder Turk vs Koerd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dus ik gok dat het daar tokkie vs tokkie is geweest.
Nou ja, met het kutweer dat we hier in Nederland de afgelopen week hebben gehad zou ik daar ook geen week willen zitten. Maar het is weer eens typisch Nederlands onzinbeleid om dit soort dingen te doen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:22 schreef milagro het volgende:
de accommodatie
Dat die ene Wouter B. d'r nog niet met spoed een voorstel tot verbetering van de vakanties voor onze mede-Nederlanders door heen jaagt, blijft mij ook verbazen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:30 schreef Xenomaniac het volgende:
Het is inderdaad een godvergeten grof schandaal wat die mensen is aangedaan. De verantwoordelijk wethouder is niet te handhaven. Wat denkt die fascist wel? Een beetje mensen naar een kamp sturen. Tsss.
Naja, als het paard op sterven na dood is, mag je toch wel wat zeggen? Als ze gezegd is dat ze naar een vakantiehuisje gaan, en het zijn een soort houten tenten, mja dan kan ik me wat commentaar wel voorstellen, en als je daar dan de onderlinge cultuurverschillen en het typische Hollandse vakantieweer bij optelt is de uitkomst niet al te gek natuurlijk. Maar ik ben het wel met je eens, je kan ook zeggen, we maken er wat van, en geven bij terugkomst aan dat we wat anders/beters hadden verwacht.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:33 schreef OldJeller het volgende:
Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, werd ooit weleens gezegd.
Volgens de telegraafquote:Op donderdag 17 juli 2008 08:39 schreef Scorpie het volgende:
Overduidelijk zijn dit geen hollanders geweest. Immers, wij Hollanders zeuren niet als iets gratis is.
Kortom; opzouten met die figuren. Dat is de eerste en de laatste keer dat ze zeiken over zoiets.
Dat is toch precies wat ze gedaan hebben? Lekker naar huis gaan......quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:29 schreef ethiraseth het volgende:
Ik snap het probleem niet. Dan gaan ze toch lekker naar huis? Waarom die mensen verplichten iets te doen wat ze niet willen, alleen maar omdat het gratis is? Moeten ze daarom elke dag de kont van de gemeenteambtenaren kussen en doen alsof ze het geweldig vinden? Het moge duidelijk zijn dat die mensen geen tweede keer in aanmerking voor zoiets komen, maar ze hebben alle recht om na 1 dag weer weg te gaan als het ze niet bevalt.
Ja dus? Je zit niet in het Hilton, fucking duh. Je zit er gratis, een beetje dankbaarheid mag ook wel. Het zijn gewoon een stelletje ondankbare rothonden.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:58 schreef moussie het volgende:
Die hutten hebben idd wel veel weg van vluchtelingenopvang cq kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je dat niet ziet/kan zien als een vakantiehuisje
Dus je moet, om de gever niet voor de kop te stoten, maar je nachtmerries uit het verleden herbeleven en er nog dankbaar voor zijn ook ?quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:54 schreef Scorpie het volgende:
Ja dus? Je zit niet in het Hilton, fucking duh. Je zit er gratis, een beetje dankbaarheid mag ook wel. Het zijn gewoon een stelletje ondankbare rothonden.
Hoe weet je dit zo zeker? In het artikel staat alleen dat het ze doet 'denken aan een strafkamp', niet dat ze er ook daadwerkelijk ooit in 1 gezeten hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus je moet, om de gever niet voor de kop te stoten, maar je nachtmerries uit het verleden herbeleven en er nog dankbaar voor zijn ook ?
Oke, simpel. Geen snoepreisjes meer, want je kan het toch nooit dat soort mensen naar de zin maken. Afschaffen en het geld aan betere dingen besteden dan aan belastingslurpersquote:Het is gewoon onnadenkend om mensen die uit een oorlogsgebied moesten vluchten een vakantie-accomodatie aan te bieden die als 2 druppels water lijkt op de opvang waarin zij, vaak jaren, hebben gezeten, en daarvoor dankbaarheid verwachten (omdat het gratis is) en als je dat niet krijgt de ander uitschelden voor rothond .. wat een nare ***mentaliteit
Zie reacties: sil 16 juli om 21:40quote:Op tv oost bleek, volgens Trudy, onvrede tussen
gezinnen onderling de oorzaak te zijn en niet het
zwemwater of gebrek aan luxe.
Ja ik snap het ook niet, huisjes diertjes speeltuinen alles wat ze waarschijnlijk in eigen land niet hadden is nu niet goed genoeg.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's inderdaad een kreet waar je weinig mee kan, alle mooie/groene gebieden in Nederland zijn omzoomd door een afrastering, vaak met prikkeldraad, en als er herten ed lopen zijn die afrasteringen ook aardig hoog, dus dan kunnen ze wel aan de gang blijven..
Blijkbaar waren in dit geval de buren niet goed genoegquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook niet, huisjes diertjes speeltuinen alles wat ze waarschijnlijk in eigen land niet hadden is nu niet goed genoeg.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Begrijpelijk, het is geen lolletje met dit weer in een trekkershut te zitten.
En dit brak mijn klomp:quote:Op het park zijn ook nog arme gezinnen uit Amsterdam, zij hebben het volgens hem wel naar hun zin.
Dus ze zijn ook nog eens naar een pretpark geweest! Er staat niet bij welk park dat was, maar dat is nou niet bepaald goedkoop. Zat mensen die dat niet kunnen betalen.quote:Maandag maakten ze nog een uitstapje naar een pretpark. Ze kwamen helemaal enthousiast terug.
Wat? Dit is normaal op campings.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:58 schreef moussie het volgende:
Die hutten hebben idd wel veel weg van vluchtelingenopvang cq kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je dat niet ziet/kan zien als een vakantiehuisje
Of als ze in de kelder staat associeren ze dat dan met de schuilkelders van vroegerquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Wat? Dit is normaal op campings.
Of krijg jij in een trein die in de spits rijdt ook associaties met het jodentransport van vroeger?
![]()
![]()
En wie is 'ze', de Nederlanders of een van die andere gezinnen ? Maw, het artikel is nogal onduidelijk ..quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Hoe weet je dit zo zeker? In het artikel staat alleen dat het ze doet 'denken aan een strafkamp', niet dat ze er ook daadwerkelijk ooit in 1 gezeten hebben.
Huh, naar de zin maken ? Je mag/moet ergens op vakantie en als je dat niet leuk vindt ben je een ondankbare hond, en dat noem je 'mensen naar de zin maken' ?quote:Oke, simpel. Geen snoepreisjes meer, want je kan het toch nooit dat soort mensen naar de zin maken. Afschaffen en het geld aan betere dingen besteden dan aan belastingslurpers![]()
Ik wacht wel af wat de reden was...alleen maar ...we lagen elkaar niet.....dan nog kan ik mij dat niet voorstellen....Wat me vooral opviel, was toch het gezamenlijke vertrek. Reken er maar op dat ik niet mee was gegaan wanneer ik mij wel had vermaakt ..en door een ruzie allemaal weggaan?. Niet logisch toch?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar waren in dit geval de buren niet goed genoeg
Wie zegt dat ze zeiken mèn, ze gaan gewoon naar huis.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:39 schreef Scorpie het volgende:
Overduidelijk zijn dit geen hollanders geweest. Immers, wij Hollanders zeuren niet als iets gratis is.
Kortom; opzouten met die figuren. Dat is de eerste en de laatste keer dat ze zeiken over zoiets.
En toch maak jij op basis van dat onduidelijke artikel aannames over hoe die mensen zich wel niet zouden voelen. Snap je mijn punt een beetje?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
En wie is 'ze', de Nederlanders of een van die andere gezinnen ? Maw, het artikel is nogal onduidelijk ..
Ja, dat noem ik mensen naar de zin maken. Zoals je al kan lezen in de bron van de OP zijn er talloze gezinnen geweest die het daar HEERLIJK hebben gevonden, die NIETS te klagen hadden en die een geweldige week achter de rug hadden. Blijkbaar kunnen dat soort mensen wel waardering opbrengen voor zo`n vakantie, en dat andere slag (wat nu weg is gegaan) dus niet.quote:[..]
Huh, naar de zin maken ? Je mag/moet ergens op vakantie en als je dat niet leuk vindt ben je een ondankbare hond, en dat noem je 'mensen naar de zin maken' ?
ten eerste heb ik nooit op zo'n transport gezeten en ten tweede reis je tijdens de spits weliswaar op elkaar gepakt maar nog steeds niet in een vee-wagonquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Wat? Dit is normaal op campings.
Of krijg jij in een trein die in de spits rijdt ook associaties met het jodentransport van vroeger?
![]()
![]()
Dus als iets je niet bevalt, ook al betaald een ander dat voor je, heb je het recht weg te lopen en zelf iets te gaan doen? Egoisme ten top.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze zeiken mèn, ze gaan gewoon naar huis.. Je kunt ze d'r moeilijk opsluiten èh.
Ja, vrij land hè, een van de redenen waarom ze hier heen zijn gekomen, gok ik zo.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:49 schreef Scorpie het volgende:
Dus als iets je niet bevalt, ook al betaald een ander dat voor je, heb je het recht weg te lopen en zelf iets te gaan doen? Egoisme ten top.
Mocht het hier om (ex) vluchtelingen gaan dan had de gemeente dat wel even beterquote:Ik heb wel hier om de hoek een asielzoekerscentrum en die 'huizen' daar lijken verdomd veel op zo'n trekkershutje, maar dan iets ruimer en wat luxer ingericht, dus ik kan me wel voorstellen dat je daar die associatie wel hebt
Ik gok dat ze hier zijn gekomen voor het geld. Maar goed.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, vrij land hè, een van de redenen waarom ze hier heen zijn gekomen, gok ik zo.
Ach ja, sommige mensen vinden het fatsoenlijk om een ander niet voor het hoofd te stoten of te beledigen. Deze mensen blijkbaar niet. Deze mensen vonden het blijkbaar beneden hun peil en besloten maar ervandoor te gaan zonder enige uitleg, of uberhaupt zonder enige notie aan de verantwoordelijkheden.quote:Typisch Hollands wel om ergens tegen je wil te blijven zitten omdat het je geen centen kost natuurlijk.
Mjah, persoonlijk vind ik "boehoe m'n belastingcentjuhhhs" huilies die zich voor het hoofd gestoten voelen als andere mensen niet tegen hun zin op een of andere camping willen blijven zitten ook geen aanwinst voor de maatschappij. Je zou toch denken dat die "ikke ikke en de rest van stikken" mentaliteit van die minima anders een perfect voorbeeld van een geslaagde integratie zou zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:55 schreef Scorpie het volgende:
Ach ja, sommige mensen vinden het fatsoenlijk om een ander niet voor het hoofd te stoten of te beledigen. Deze mensen blijkbaar niet. Deze mensen vonden het blijkbaar beneden hun peil en besloten maar ervandoor te gaan zonder enige uitleg, of uberhaupt zonder enige notie aan de verantwoordelijkheden.
Tekent wel weer de mentaliteit van zulke mensen, dat zijn nou niet echt de aanwinsten waar we op zitten te wachten in dit land.
Dat zei ik al, eerst even nadenken wie je wat aanbiedt, hetgeen jou een prachtige vakantie lijkt, back to basics en zo, kan voor een ander een nachtmerrie zijnquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:54 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Mocht het hier om (ex) vluchtelingen gaan dan had de gemeente dat wel even beter
kunnen uitleggen.
Tja, ze zaten dan ook niet te zeiken maar zijn gewoon vertrokken, maar dat is dan blijkbaar ook weer niet goedquote:Maar het blijft een gratis vakantie. Dus die mensen moeten gewoon helemaal niet zeiken naar mijn mening.
Als je iets wordt aangeboden en je vindt het tegenvallen of je vindt er geen zak aan, dan is het wel zo netjes om even te laten weten dat je weggaat en ook waarom. En wat ik me trouwens afvraag, is of deze mensen wisten dat het om een soort kampingvakantie ging. Als je dat weet van tevoren, dan kun je er ook voor kiezen om niet te gaan natuurlijk (als je niet van kamperen houdt).quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zei ik al, eerst even nadenken wie je wat aanbiedt, hetgeen jou een prachtige vakantie lijkt, back to basics en zo, kan voor een ander een nachtmerrie zijn
[..]
Tja, ze zaten dan ook niet te zeiken maar zijn gewoon vertrokken, maar dat is dan blijkbaar ook weer niet goed
Hey, die mensen leveren uberhaupt nog wat op. Wat leveren deze mensen op?quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mjah, persoonlijk vind ik "boehoe m'n belastingcentjuhhhs" huilies die zich voor het hoofd gestoten voelen als andere mensen niet tegen hun zin op een of andere camping willen blijven zitten ook geen aanwinst voor de maatschappij.
Tja, het is natuurlijk wel egoistisch van mij dat ik graag wil zien dat mijn belastingcenten goed besteed wordenquote:Je zou toch denken dat die "ikke ikke en de rest van stikken" mentaliteit van die minima anders een perfect voorbeeld van een geslaagde integratie zou zijn.
Mjah, zo zit ik ook al jaren te kenkeren dat de Deltawerken wel eens met de grond gelijk gemaakt mogen worden, ik kom toch nooit in Zeeland.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:53 schreef Scorpie het volgende:
Tja, het is natuurlijk wel egoistisch van mij dat ik graag wil zien dat mijn belastingcenten goed besteed worden
Als je de bron had gelezen had je kunnen lezen dat ze inderdaad zichzelf moesten opgeven voor deze vakantie.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:54 schreef ShadyLane het volgende:
Het is wel wat anders als de gezinnen zich zelf actief voor die vakantie hadden opgegeven en daarmee de plek van een eventuele ander bezet hielden. Maar als er gewoon door een over-idealistische ambtenaar een plekje voor ze gereserveerd was zonder dat ze ergens om hadden gevraagd, dan hoeven ze niet op de knieeen te vallen van dankbaarheid.
En dat ze niet naar huis gingen en zelf wat zinnigs verzonnen om te doen, maar dat ze gingen klagen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je de bron had gelezen had je kunnen lezen dat ze inderdaad zichzelf moesten opgeven voor deze vakantie.
Wat een vooroordelen! Er zaten ook gewoon roomblanke inheemse hollandertjes bij hoor, om je gerust te stellen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Oehoehoeooeehhh, buitenlanders én uitkeringstrekkers! Die lusten we wel rauw hier! Damn, lang geleden dat we lekker tegen zo iets o-ver-dui-de-lijks hebben kunnen aanschoppen! Druit met dat ontevreden liegende tuig! Uitkeringstrekkers iha als het aan ons ligt!
Ik bedoel, er is nog niet precies duidelijk wát er ongeveer gebeurd is maar dat weten we natuurlijk allang. Wij kennen onze papoeaheimers. Natuurlijk is niemand hier ooit in een asielzoekerscentrum geweest, maar toch weten we precies te vertellen dat die goudzoekers dit soort dingen "daar" niet hebben () en daarom "hier" wel even dankbaar nederig en klein moeten zijn!
Natuurlijk is er geen Nederlands gezin te vinden dat niet gaat zeiken over de accomodaties of het pikt als de vakantie vergald wordt door de buren, maar goed, dat privilege hebben ze natuurlijk niet want ze zijn hier te gast verdomme! Slikken!
Samenvatting: er is nou niet echt duidelijk waarom die mensen zijn weggelopen dus ff ophouden met gillen dat ze allemaal voor straf uitgezet moeten worden![]()
![]()
Edit: en oh ja, ik kán me ergens voorstellen dat mensen bij een AZC-achtige locatie het gevoel krijgen dat ze nou net niet bij vakantie hadden verbeeld.
Waar staat dat in de wet?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Mwanatabu; het probleem is heel simpel op te lossen hoor; die mensen hebben gewoon geen recht op vakantie. Klaar.
Ik denk dat je iets mist in mijn betoog. My bad.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen! Er zaten ook gewoon roomblanke inheemse hollandertjes bij hoor, om je gerust te stellen.
Sorry, ik was het woord gratis vergeten. Willen die mensen op vakantie mogen ze dat lekker zelf betalen, want blijkbaar kan je ze toch niet tevreden stellen met een door de belastingburger gefinancierde vakantiequote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waar staat dat in de wet?
Art.3.456.7: Mensen die in de bijstand zitten hebben geen recht op vakantie met dien verstande dat dit ze ook niet aageboden mag worden op straffe van uitzetting
Ik mag toch hopen dat mijn belastinggeld zinniger wordt ingezet. Er zijn genoeg mensen die met hard werken maar net het hoofd boven water kunnen houden en zich ook geen vakantie kunnen veroorloven, laat staan dat de belasting die zij afdragen wordt ingezet om mensen die hun eigen broek niet kunnen ophouden wel op vakantie te sturen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waar staat dat in de wet?
Art.3.456.7: Mensen die in de bijstand zitten hebben geen recht op vakantie met dien verstande dat dit ze ook niet aageboden mag worden op straffe van uitzetting
Ik zie nog steeds niet waarom dat niet zou mogenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, ik was het woord gratis vergeten.
Ja, want 5 gezinnen is natuurlijk een perfecte doorsnede van de niet-werkende beroepsbevolkingquote:Willen die mensen op vakantie mogen ze dat lekker zelf betalen, want blijkbaar kan je ze toch niet tevreden stellen met een door de belastingburger gefinancierde vakantie![]()
Iedereen blij; minima blij, belastingbetaler blij, gemeente blij.
Zinnig is natuurlijk een rekbaar begrip. Ik ben bijvoorbeeld in 2002 voor het laatst op vakantie geweest, maar gun het die andere mensen wel omdat ik denk dat een hoop mensen buiten hun schuld in de bijstand zitten, laat staan hun kinderen, en die gun ik ook weleens iets en denk dat het bijdraagt aan hun welzijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mijn belastinggeld zinniger wordt ingezet. Er zijn genoeg mensen die met hard werken maar net het hoofd boven water kunnen houden en zich ook geen vakantie kunnen veroorloven, laat staan dat de belasting die zij afdragen wordt ingezet om mensen die hun eigen broek niet kunnen ophouden wel op vakantie te sturen.
Zoals ik al aangaf; die mensen vinden het blijkbaar beneden hun peil.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet waarom dat niet zou mogen
Ja, en ik ken weer ZAT gezinnen die een spreekwoordelijke moord zouden doen voor zo`n vakantie, maar die doordat ze hard werken en amper genoeg geld verdienen voor hun brood buiten de boot vallen voor zo`n regeling. En dan komen er een zooi minima die even zonder wat te zeggen de gratis vakantie afbrekenquote:Ja, want 5 gezinnen is natuurlijk een perfecte doorsnede van de niet-werkende beroepsbevolking![]()
Ken jij verder mensen die met dit soort regelingen op vakantie zijn gegaan? Ik wel. Jarenlang en met veel plezier.
Het scheen dat ze het niet zo goed met elkaar konden vinden. Boe-fucking-hoe. Dat is echt een reden om zonder wat te zeggen terug te keren van een gratis vakantiequote:Dus misschien is er hier wel iets anders aan de hand, weten wij veel?
Er is toch al die stichting weekje weg?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:17 schreef Perrin het volgende:
Iemand iets gunnen en het uit belastinggeld financieren zijn 2 verschillende dingen. Als alle mensen die hier geld voor over hebben nu eens samen een stichting begonnen en daar maandelijks een deel van hun salaris heen stuurden, prima.
Ah het "ik wil zelf bepalen welke delen van de verzorgingsstaat ik onderhoud"-argument. Meestal hoor je die mensen niet over "als mensen mijn opleiding/verzekering/ziektekosten willen betalen dan à la" maar alleen over dingen die andere mensen overkomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:17 schreef Perrin het volgende:
Iemand iets gunnen en het uit belastinggeld financieren zijn 2 verschillende dingen. Als alle mensen die hier geld voor over hebben nu eens samen een stichting begonnen en daar maandelijks een deel van hun salaris heen stuurden, prima.
Als de gemeente het (mede) organiseert, neem ik aan dat er algemene middelen bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is toch al die stichting weekje weg?
Weet jij hoeveel geld er van die gemeente naartoe ging? Ging er überhaupt geld van de gemeente naar die stichting?
Minima op gratis vakantie sturen vind ik niet bij de taken van de verzorgingsstaat horen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah het "ik wil zelf bepalen welke delen van de verzorgingsstaat ik onderhoud"-argument. Meestal hoor je die mensen niet over "als mensen mijn opleiding/verzekering/ziektekosten willen betalen dan à la" maar alleen over dingen die andere mensen overkomen.
En @scorpie: ja, er zijn er zat die buiten de boot vallen en wél dankbaar zouden zijn (hoewel in deze zaak er misschien iets speelde wat we dus nog niet weten; een flinke burenruzie zou voor mij ook reden zijn een vakantie af te breken overigens, je zit daar voor je ontspanning!).
De kinderen waren blij en wilden helemaal niet naar huis, de volwassen mensen liepen te klagen over te weinig luxe e.d.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:58 schreef moussie het volgende:
Die gemeente geeft zonder twijfel geld uit aan dingen waar andere inwoners van profiteren. Zoals een lage huur voor de plaatselijke voetbalvereniging.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:25 schreef Perrin het volgende:
Als de gemeente het (mede) organiseert, neem ik aan dat er algemene middelen bij betrokken zijn.
Jij gunt die kinderen iets, de ouders van deze gezinnen blijkbaar niet, die misten hun LCD Scherm van 105.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
staan hun kinderen, en die gun ik ook weleens iets en denk dat het bijdraagt aan hun welzijn.
Begrijp ik nu goed dat jouw stelling is dat je kamperen leuk MOET vinden?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Loedertje het volgende:
de volwassen mensen liepen te klagen over te weinig luxe e.d.
M.a.w. verwende nesten.
Ik vind het ook een randgevalletje, maar als ik dan zie hoe het normaal gaat en wat die kinderen dan toch nog meemaken dan denk ik dat het wel goed zit. Ik vind het bijvoorbeeld nuttiger dan om de koninklijke familie te onderhouden.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Minima op gratis vakantie sturen vind ik niet bij de taken van de verzorgingsstaat horen.
Daar kunnen we het dan over eens zijnquote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind het ook een randgevalletje, maar als ik dan zie hoe het normaal gaat en wat die kinderen dan toch nog meemaken dan denk ik dat het wel goed zit. Ik vind het bijvoorbeeld nuttiger dan om de koninklijke familie te onderhouden.
Ik vind het prima voor een overnachting. Misschien twee (ik vind het totaal niet lijken op een vluchtelingen opvang) En dan nog... Dit is trouwens wel de inhoud van die huisjes waar het over gaat.quote:Inrichting trekkershutten:
Twee stapelbedden met matrassen, kussens en bovenbed beveiliging, Slaapgelegenheid voor 4 personen, Eettafel met 4 stoelen, weepits gasstel, aangesloten op een gasfles, Lichtpunt en wandcontact doos, Stoffer en blik, emmer, dweil, bezem, afwasteiltje, 4 kleerhaken en een waslijn.
Zelf meenemen:
Alles wat je nodig hebt om te kunnen koken en eten, Beddengoed enz.
Prijs per nacht ---- 35.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:22 schreef milagro het volgende:
de accommodatie
quote:Aan de rand van het prachtige natuurpark De Maashorst ligt camping de Holenberg. De verfrissende boslucht, het verkoelende water van de recreatieplas en het zachte strandzand staan op de Holenberg garant voor een heerlijk verblijf voor volwassenen en kinderen. De camping bestaat uit een aantal kleine en grote kampeerweiden. U heeft de keuze uit ruime plaatsen in een heuvelachtig bos en op open velden.
De Holenberg is een kleinschalige camping met 118 plaatsen. De camping beschikt over een nieuw sanitairgebouw met vloerverwarming, een gezellig eetcafé en een uistekende ontbijtservice. In de schoolvakanties is er een recreatieprogramma voor kinderen Door de aanwezigheid van bos en water, verschillende speelplaatsen, een multifunctioneel sportveld en een openluchttheater is de Holenberg ideaal voor (jonge) gezinnen en senioren.
Ligging:
De Holenberg ligt tusen Oss en Uden, aan de rand van het grootste natuurgebied van Noord-Brabant. Een goede uitvalsbasis voor prachtige fiets- en wandelroutes, door een bosrijke omgeving, maar ook door oude vestingstadjes aan de Maas als Ravenstein en Grave. Op het terrein van de Holenberg bevindt zich een recreatieplas met speeltoestellen en zandstrand en een openluchttheater
Ik niet eens eigenlijk. Allerhande stichtingen en verenigingen krijgen cofinanciering van overheden. Dat gaat dan om uiteenlopende zaken zoals, sportverenigingen, natuurverenigingen, kerkgenootschappen, de harmonie, kerstmarkt, enz. enz. Dit soort initiatieven zijn belangrijk voor de sociale cohesie.quote:
http://www.depers.nl/User(...)17%20juli%202008.pdfquote:Eenvoudige huisjes? Eerder Spartaans, zegt Janny Meijer uit Losser, een kennis die het woord voert namens de families. De bedden waren volgens haar zo smal dat omdraaien niet mogelijk was. Het kacheltje sloeg na vijf minuten af, waardoor de ruimte extra koud was. ‘De eerste nacht moesten ze in trainingspak en met dikke sokken slapen.’
Typisch Nederland he.. Weet je nog met die gasten in dat Kamp(nigerianen ofzo?) jaren geleden die op toelating wachte en fietsen kregen van ¤ 450,- pst? Die vonden die fietsen maar niks en wilden een brommer omdat in hun land ook de gewoonte wasquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:06 schreef Telecaster het volgende:
Gottogot. Je krijgt een gratis vakantie van andermans belastinggeld en nog zit je te zeiken?
OK. Dan vind ik het wel wat treuriger. Dat je zelf een zeikerd bent en je kinderen daaronder laat lijden is al niet heel lekker, dat je daarmee ook nog de plek van een ander gezin bezet houdt is gewoon jammer.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:09 schreef Scorpie het volgende:
Als je de bron had gelezen had je kunnen lezen dat ze inderdaad zichzelf moesten opgeven voor deze vakantie.
In welke bron staat dat dan .. ik lees bij Ziggo dat ze het aangeboden hebben gekregen en in de Pers staat alleen dat ze op kosten van de gemeente op vakantie mochten .. meer niet ..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap deze conclusie echt niet. Kamperen is om te beginnen voor veel mensen niet leuk. Kennelijk waren de bedden te klein en was het zo koud dat je niet eens normaal kon slapen.quote:
Ik zie wel iets in hoe de Belgen het doen, op zoek gaan naar accommodaties die kortingen willen geven aan minima en de minima daarnaartoe door verwijzen .. zo kan je zelf bepalen waar je naar toe wil plus dat je het zelf betaald, al is het dan een lager tarief dan 'normaal', veel beter toch dan dit geforceerde groepsgedoe ?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap deze conclusie echt niet. Kamperen is om te beginnen voor veel mensen niet leuk. Kennelijk waren de bedden te klein en was het zo koud dat je niet eens normaal kon slapen.
Natuurlijk: dan moet je niet gaan.
Maar de vraag is en blijft: wat is er concreet gecommuniceerd? Kon je je inschrijven voor een gratis vakantie in een vakantiehuisje... dan snap ik dat je iets anders verwacht dan blokhutjes. Dan denk je al snel aan Landal/Center Parcs/enz.
De kleine eigen bijdrage vind ik dan wel een goed idee. Maar begin eens met goed communiceren.
Tent/caravan/blokhut... Gewoon die ellende van hutje mutje, met franske bauer op de achtergrond, hoe dikker de mens, hoe bloter deze loopt en last but certainly not least: gemeenschappelijke douche en toiletvoorzieningen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:32 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet welk idee jij bij kamperen hebt maar in mijn beleving lig je dan in een tent
Beiden weten we niet of dit wel of niet zo is. Ik kan mij niet voorstellen dat kinderen het leuk vinden om kou te leiden in bed.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:38 schreef ShadyLane het volgende:
En ja, als je kinderen net enorm hebben genoten van een topdag en jij gaat desondanks toch linea recta naar huis, omdat het comfort je niet bevalt, zonder effe in gesprek te gaan, dan ben je een zeikerd.
Dat vind ik ook een prima idee, maar wat deze stichting doet acht ik ook sympathiek. Er zijn nl. mensen die van dat geforceerde groepsgevoel houden. Mij maakt het geen donder uit hoe anderen hun vakantie willen vieren.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:39 schreef moussie het volgende:
Ik zie wel iets in hoe de Belgen het doen, op zoek gaan naar accommodaties die kortingen willen geven aan minima en de minima daarnaartoe door verwijzen .. zo kan je zelf bepalen waar je naar toe wil plus dat je het zelf betaald, al is het dan een lager tarief dan 'normaal', veel beter toch dan dit geforceerde groepsgedoe ?
Als de VVD een populistische koers wilde varen, waarom hebben ze dan Rutte genomen ipv Verdonk? Even terzijde... maar dat is de gedachte die ik krijg bij dit bericht.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:44 schreef Scorpie het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)_gratis_vakanti.html
Oja, alle asielzoekers hebben tenslotte in concentratiekampen gezeten!quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus je moet, om de gever niet voor de kop te stoten, maar je nachtmerries uit het verleden herbeleven en er nog dankbaar voor zijn ook ?
Het is gewoon onnadenkend om mensen die uit een oorlogsgebied moesten vluchten een vakantie-accomodatie aan te bieden die als 2 druppels water lijkt op de opvang waarin zij, vaak jaren, hebben gezeten, en daarvoor dankbaarheid verwachten (omdat het gratis is) en als je dat niet krijgt de ander uitschelden voor rothond .. wat een nare ***mentaliteit
Stel .. je hebt al 5 dagen pijn in je rug van dat kleine bed, je bent inmiddels verkleumd tot op het bot, door het wisselende weer zit je een groot gedeelte van de tijd hutje-mutje op elkaars lip, of in die hut of in dat uitermate riante groepshuis (daarvan is wel een foto in het artikel van de Pers) en dan heb je ook nog een buurman die je zit te vertellen dat je geen goede moslim bent omdat je aan het bier zit .. (bvb dus)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:38 schreef ShadyLane het volgende:
En ja, als je kinderen net enorm hebben genoten van een topdag en jij gaat desondanks toch linea recta naar huis, omdat het comfort je niet bevalt, zonder effe in gesprek te gaan, dan ben je een zeikerd.
Welk kampeertrauma?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:46 schreef ShadyLane het volgende:
DS4, zullen we jouw kampeertrauma hier verder maar even buiten beschouwing laten?
Afkeer van kamperen klopt. Dat kan ik niet meer ontkennen...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:07 schreef ShadyLane het volgende:
DS4, trauma misschien niet, afkeer van kamperen wel.
Mijn punt is dus: is wel goed gecommuniceerd dat het hier om kamperen ging. Als ik lees dat ik een vakantie in een vakantiehuisje krijg en ik kom erachter dat het een koude blokhut is, zonder deugdelijke verwarming en geen sanitair in het huisje... dan voel ik mij ook bedonderd.quote:Maar er zijn heel veel mensen die dolle pret hebben juist in zulke primitieve omstandigheden, en wat mij het meest steekt aan dit verhaal is dat er misschien een hele groep is die nu niet op vakantie kon omdat het aantal plaatsen beperkt was, en vervolgens in de krant moet lezen dat vijf gezinnen verongelijkt hun neus ophaalden voor iets waar ze zelf graag van hadden genoten.
http://www.losser.nl/defa(...)rseminima/id_1042623quote:Op dinsdag 15 juli hebben deze gezinnen te kennen gegeven niet langer op het park in Schaijk te willen blijven omdat ze het koud hadden en de accommodatie vochtig was. Hun besluit stond vast. In overleg met de stichting is toen besloten voor de gezinnen vervoer naar huis te faciliteren.
Vluchtelingenkampen ging het over, en als je daarin zit kom je hier niet uit economische overwegingen maar om je vege lijf te reddenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Oja, alle asielzoekers hebben tenslotte in concentratiekampen gezeten!
Ga toch weg, de meesten komen hier uit economische overwegingen.
ach tja, laten we eerlijk wezen, waarschijnlijker is dat die Nederlandse gezinnen kleinerende opmerkingen hebben gemaakt over de allochtone gezinnen .. iets in de trend van dat ze niet moeten zeiken met hun oorlogstrauma's maar dankbaar moeten zijn dat ze een gratis vakantie krijgenquote:
Maakt het wat uit of senioren het leuk vinden?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:37 schreef moussie het volgende:
Tja, daar heb je wat aan, vloerverwarming op de WC en in de douche ..
[..]
http://www.depers.nl/User(...)17%20juli%202008.pdf
Het staat dus wel leuk in de brochure, maar bij vochtig/kouder weer in een hut met een kachel die niet goed werkt, dus met je trainingsbroek en dikke sokken aan moeten slapen op een bed waarop je je nog niet eens om kan draaien, dat lijkt mij nou echt geen 'ideale' vakantie, niet voor gezinnen met kleine kinderen en al helemaal niet voor senioren
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind het prima voor een overnachting. Misschien twee (ik vind het totaal niet lijken op een vluchtelingen opvang) En dan nog... Dit is trouwens wel de inhoud van die huisjes waar het over gaat.
quote:Weekje Weg in blokhutten
Op de recreatiecentra De Holenberg in Schaijk, Noord-Brabant en Het Horstmannsbos in Gasselte, Drenthe kunt u een vakantieweek voor uw gezin reserveren in een blokhut.
Een blokhut is een eenvoudig houten huisje met zes bedden een veranda. De blokhutten staan in gezellige 'dorpjes' bij elkaar. Ieder dorpje staat op een eigen veld met daarbij het recreatieverblijf, waar de gemeenschappelijk maaltijden worden gebruikt. Sanitaire voorzieningen bevinden zich altijd in de directe omgeving.
quote:Op het recreatiecentrum De Holenberg bieden wij in de blokhutten rond De Molshoop en ‘t Horst groepsvakanties aan, waarbij gastvrouwen/heren ter beschikking staan van de gasten. Op de camping worden voor de kinderen recreatieactiviteiten georganiseerd en zijn er fietsen per week te huur.
het feit dat er van die regels moeten bestaan zegt al genoeg over het niveau van dergelijke luiquote:Hoe gaan we met elkaar om op een groepsvakantie?
Het Vakantieverblijf: Gedurende Weekje Weg is de accommodatie van ons allemaal. Met elkaar proberen we de ruimte netjes te houden. Daarom gooien we binnen en buiten het afval in de prullenbakken. Glas en papier worden gescheiden van het andere afval.
Elkaar helpen: Het is belangrijk om elkaar te helpen bij problemen.
Eigendommen: We gaan zorgvuldig met elkaars eigendommen om. Respecteer elkaars kamer of blokhut en klop voor binnenkomst aan. Wees voorzichtig met de fietsen die je huurt. Je vraagt eerst of je iets van een ander mogen gebruiken voordat je het pakt.
Gedrag: Ruzies en problemen proberen we te voorkomen. Let daarom extra goed op de volgende punten:
Elkaar geen pijn doen.
Niet pesten.
Niet roddelen.
Niet discrimineren.
Een ander niet uitdagen.
Het is vakantie en we willen allemaal ons zin hebben, dus spreek deze punten goed met je kinderen door.
Eerlijkheid: Je moet vertrouwen in elkaar kunnen hebben. Om te voorkomen dat er problemen komen vertel je elkaar de waarheid.
Spreken: Gedurende de groepsvakanties zijn er tal van momenten dat we met elkaar gezamenlijk dingen doen. De gemeenschappelijke maaltijden, de gezamenlijke ruimte schoonhouden etc. Dan spreken we elkaar aan in de Nederlandse taal.
Luisteren: Gedurende de groepsvakanties luisteren we naar elkaar en schreeuwen niet. Laat elkaar uitpraten. Als je iets niet wilt, of je vindt het niet prettig, dan moet je het zeggen. De ander luistert dan naar je.
Aardig zijn: Wij zijn aardig voor elkaar. We geven elkaar complimenten.
Nadenken: We denken eerst na, voordat we wat zeggen of doen.
Iemand niet buitensluiten: Iedereen van de groepsvakantie is bij ons te gast, en iedere gast hoort erbij. We sluiten daarom niemand buiten de groep. Elkaar niet uitlachen, maar samen om iets lachen.
Eigen verantwoording: We zijn verantwoordelijk voor onze eigen daden en we nemen die verantwoordelijkheid.
Respect: Iedereen is anders en uniek. Heb respect voor elkaar, houdt rekening met elkaar en laat iedereen in zijn/haar waarde.
Het is iig wél duidelijk taal, iédereen zou het moeten kunnen begrijpen, van 0 tot 88.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:29 schreef WooZ het volgende:
[..]
het feit dat er van die regels moeten bestaan zegt al genoeg over het niveau van dergelijke lui
De vakantie wordt in de brochure neergezet als zijnde 'ideaal' voor oa senioren, daar ging het om ..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:37 schreef Loedertje het volgende:
Maakt het wat uit of senioren het leuk vinden?
Je kunt toch wel 5 dagen lekker genieten OMDAT je kinderen wél genieten van de vakantie?
Je moet die mensen gewoon niet verkeerd gaan voorlichten, zoals gezegd, die brochure stelt het een stuk rooskleuriger voor dan het isquote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:34 schreef livelink het volgende:
Groepsvakanties moet je echt alleen doen als je daar tegen kan. Ik word al gek als ik die regels alleen maar lees. Terug naar de 70er jaren lijkt het wel met het bijbehorende idealisme van regels en gastvrouwen. Kennelijk ben je als groep (dorp van blokhutjes) min of meer tot elkaar veroordeeld daar. Vreselijk.
Ik denk dus inderdaad dat het niet slim is om dit soort vakanties aan te bieden. Als je dan toch een vakantie aanbiedt, doe dan iets vrijblijvenders en minder groepsgericht. Maar eigenlijk denk ik dat initiatief sowieso geen vervolg moet krijgen.
Dat de bedden aan de smalle kant zijn heb ik eerder gehoord, van mensen op fietsvakanties, die slepen liever hun eigen tentje/luchtbed mee dan daar te gaan slapen, maar ja, dat is uiteraard subjectief, een groot mens, zeg 80+ kilo, zal er meer moeite mee hebben dan een kleiner persoon .. anyway, accommodatie met zulke smalle bedden propageren als 'ideaal' voor senioren, zoals er in die brochure staat, is mi verkeerde voorlichting, je verwacht geen bed dat net even breder is dan een parkbank ..quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:56 schreef livelink het volgende:
Dat ben ik niet met je eens, Moussie. Ik heb die brochure net gelezen en het is heel duidelijk dat het een groepsvakantie is met de bijbehorende regels. En wat die mensen zelf allemaal zeggen over de bedden en dergelijke, dat is nou echt bepaald niet objectief. Jij neemt alles wat de klagers zelf zeggen meteen voor waar aan, zoals bijvoorbeeld de bedden die te smal zouden zijn.
Mijn idee is dat je geen vakanties aan moet gaan bieden aan wie dan ook. Wat mensen leuk vinden aan vakanties is zo persoonlijk en bovendien vallen vakanties over het algemeen vaak tegen. Te hoge verwachtingen, het gevoel hebben dat het allemaal geweldig moet zijn, wie kent het niet. Juist om die reden moet je dat mensen niet gaan aanbieden.
"Goh, wat ben jij lekker lelijk zeg, en dan die overheerlijke putlucht die je afscheidt"quote:Aardig zijn: Wij zijn aardig voor elkaar. We geven elkaar complimenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |