Bronquote:Minimavakantie loopt uit op fiasco
LOSSER - De stichting Weekje Weg is teleurgesteld over het plotselinge vertrek van een aantal gezinnen uit Losser van een camping in Brabant. De gezinnen moeten allemaal van een minimum inkomen rondkomen en hadden een gratis vakantie aangeboden gekregen van de gemeente Losser. Maar vanaf dag 1 viel de vakantie tegen. Dat had voorkomen kunnen worden als de mensen vooraf beter waren geïnformeerd, denkt de organisatie.
Jij bent er geweest?quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:06 schreef Telecaster het volgende:
Gottogot. Je krijgt een gratis vakantie van andermans belastinggeld en nog zit je te zeiken?
Nee, ik betaal m'n vakanties zelf.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:09 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij bent er geweest?
Je weet hoe de situatie daar was?
Dus het lijkt een integratieprobleempje te zijn?quote:Uitkeringstrekkers ontevreden over gratis vakantie
Schaijk - Vijf gezinnen die op kosten van de gemeente Losser (Overijssel) op vakantie mochten, zijn gisteren ontevreden teruggekeerd. De families waren teleurgesteld over de accommodatie en konden niet met elkaar opschieten.
De vakantiegangers vertrokken afgelopen vrijdag op uitnodiging van de gemeente naar het Brabantse Schaijk. Ze kregen de vakantie cadeau, omdat de families normaliter moeten rondkomen van een minimale bijstandsuitkering.
Taalproblemen en de herinneringen aan vluchtelingenkampen zorgden echter voor problemen. Door hoog opgelopen spanningen vertrokken de gezinnen gisteren alweer huiswaarts, terwijl ze eigenlijk pas vrijdag zouden worden opgehaald.
De gemeente Losser gaat nu bekijken wat er fout is gegaan. Een wethouder gaat in gesprek met de familieleden om te kijken hoe het volgend jaar beter kan.
Da's inderdaad een kreet waar je weinig mee kan, alle mooie/groene gebieden in Nederland zijn omzoomd door een afrastering, vaak met prikkeldraad, en als er herten ed lopen zijn die afrasteringen ook aardig hoog, dus dan kunnen ze wel aan de gang blijven..quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ze hoefden dus niet eens in een tentje met luchtbed! Dan vind ik het helemaal gezeur. Het was toch niet verplicht om mee te gaan...
Edit na bericht fruityloop: Herinneringen aan vluchtelingenkampen. Ik weet niet wat ik daar nou van moet vinden, het lijkt me een zeer kromme vergelijking. Ik kan me wel voorstellen dat de een liever meer en de ander liever minder luxe op vakantie wil.
Daar is met het typische Hollandse vakantieweer niet echt veel aan natuurlijk, maar er lopen nou ook weer geen beestjes rond etc, er is m.i. best wat van te maken. Maar uit het filmpje maak ik op dat er ook onderlinge problemen waren?quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:22 schreef milagro het volgende:
de accommodatie
http://www.holenberg.nl/vakantie/trekkershutten/
Eerder Turk vs Koerd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dus ik gok dat het daar tokkie vs tokkie is geweest.
Nou ja, met het kutweer dat we hier in Nederland de afgelopen week hebben gehad zou ik daar ook geen week willen zitten. Maar het is weer eens typisch Nederlands onzinbeleid om dit soort dingen te doen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:22 schreef milagro het volgende:
de accommodatie
http://www.holenberg.nl/vakantie/trekkershutten/
Dat die ene Wouter B. d'r nog niet met spoed een voorstel tot verbetering van de vakanties voor onze mede-Nederlanders door heen jaagt, blijft mij ook verbazen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:30 schreef Xenomaniac het volgende:
Het is inderdaad een godvergeten grof schandaal wat die mensen is aangedaan. De verantwoordelijk wethouder is niet te handhaven. Wat denkt die fascist wel? Een beetje mensen naar een kamp sturen. Tsss.
Naja, als het paard op sterven na dood is, mag je toch wel wat zeggen? Als ze gezegd is dat ze naar een vakantiehuisje gaan, en het zijn een soort houten tenten, mja dan kan ik me wat commentaar wel voorstellen, en als je daar dan de onderlinge cultuurverschillen en het typische Hollandse vakantieweer bij optelt is de uitkomst niet al te gek natuurlijk. Maar ik ben het wel met je eens, je kan ook zeggen, we maken er wat van, en geven bij terugkomst aan dat we wat anders/beters hadden verwacht.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:33 schreef OldJeller het volgende:
Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, werd ooit weleens gezegd.
Volgens de telegraafquote:Op donderdag 17 juli 2008 08:39 schreef Scorpie het volgende:
Overduidelijk zijn dit geen hollanders geweest. Immers, wij Hollanders zeuren niet als iets gratis is.
Kortom; opzouten met die figuren. Dat is de eerste en de laatste keer dat ze zeiken over zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |