Leuke hypothese. Maar goed de AFM is aan zet en niet Maurice Lippens. Hij heeft nu de schijn tegen omdat hij Votron tot het einde bleef steunen. Ook nadat 60-70 % van de beurswaarde in rook was opgegaan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:17 schreef elcastel het volgende:
Leuk als hij dit opeens ingeschat heeft, maar ik denk dat ze hem dit in de schoenen schuiven omdat zijn positie ter discussie staat en flink ook. Wat ik wél zeker weet is dat hij dé man achter de overname was.
Het zou wel heel fucked up zijn mocht Fortis omvallen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:41 schreef agter het volgende:
Fortis staat zo laag... krijg bijna zin om wat te kopen.
Maar ja, wat gebeurt er als er wel een meltdown komt?
Ben ik dan mijn geld kwijt, of zal de overheid inspringen (zoals in Amerika).
Is het het risico waard?
Als ze niet omvallen, dan is the only way up, denk ik zo...wat denken jullie?
De glazen bol van Maurice was niet meer dan een hoax. Vreemd dat er nu serieus aandacht aan wordt gegeven. O wacht, het zijn Belgen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:50 schreef Q. het volgende:
Iedereen die Lippens voor gek verklaarde:
http://www.tijd.be/geld_b(...)ice.7872300-1381.art
[..]
Fortis heeft het geluk dat het van 3 landen niet mag omvallen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:47 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het zou wel heel fucked up zijn mocht Fortis omvallen.
Wie weet hoe het financiele plaatje van Fortis er nu werkelijk uitziet en staat alles wel onder de juiste potjes ?quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:41 schreef agter het volgende:
Fortis staat zo laag... krijg bijna zin om wat te kopen.
Maar ja, wat gebeurt er als er wel een meltdown komt?
Ben ik dan mijn geld kwijt, of zal de overheid inspringen (zoals in Amerika).
Is het het risico waard?
Als ze niet omvallen, dan is the only way up, denk ik zo...wat denken jullie?
Ze zitten dus ook die poel des doods.quote:Q1 results.
while Fortis also took a charge of 380 million euros from its subprime, structured credit and related investments in the first quarter.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:31 schreef Drugshond het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3Adsl&hl=en
Dit schijnt trouwens de volgende te worden (Downey Financial Corp.).
Stond ooit op 78,91nu nog op 1,30 (en bijna penny-stock).
quote:Downey Savings Paid Brokers up to $50k Commission ON EACH LOAN!
Posted on July 16th, 2008 in Daily Mortgage/Housing News - The Real Story, Mr Mortgage's Personal Opinions/Research
Downey Savings is widely rumored to be the next ‘IndyMac’ due to their heavy Pay Option ARM exposure.
Did you know that they paid their mortgage broker clients up to $50k PER LOAN in rebate-based commission? They allowed this up until last week!
The rate sheet below clearly shows they are advertising this fact. Yes, that is $50k commision is for one loan! This goes to show you how easy these loan were to sell, even with high enough margins for some unscrupulous brokers to earn a $50k commission, and how hungry the banks were for these loans.
Offering a $50k maximum commission that can be earned by putting the borrower in the highest margin and longest pre-payment penalty loan available is essentially a green light to take advantage of the consumer. Even if all loan fees were built into a $1.5 mil loan amount, the net commission would probably be near $43k.
For the record, I am the biggest broker advocate around. Without brokers, banks have a monopoly and the mortgage/real estate sectors will suffer. Many may deserve to make $50k on a deal. It is just when the banks structure programssuch as this with high margins and long prepays in order to achieve a yield spread premium that would pay a $50k commission, you can destroy the borrower and that is what we are seeing right now.
Below is Downey’s Pay Option ARM rate sheet. This may be some of your first time actually looking a this monster called a Pay Option ARM, so I advise you to put the children out of the room when viewing the rate sheet and be careful. This program has torn banks to shreds and made their CEO’s act like whimpering children.
Downey Pay Option rate sheet showing $50k allowed rebates
To be fair, most other lenders paid amounts such as this and more during the bubble years. I just didn’t think anyone was still allowing broker rebate levels this large now days.
Van 0 tot 20k = volledige dekking.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:38 schreef appelsientje het volgende:
ff een vraag (misschien wel een domme maar goed)
Stel ik heb een lading spaargeld bij de ABN..... en stel Fortis gaat failliet ben ik dan mijn geld kwijt en tot hoeveel staat de staat garant?
De 8 euro gaat ie niet meer raken voorlopig misschien wel nooit meer, nu eerst terug naar 10,40quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Fortis heeft het geluk dat het van 3 landen niet mag omvallen.
Maar ik zou nog een paar dagen wachten
Oke duidelijk verhaal (niet dat ik denk dat het zo'n vaart zal lopen)quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van 0 tot 20k = volledige dekking.
Van 20k tot 40k = 90% dekking.
Dus onder de 38.000 euro hoef je geen zorgen te maken.
Let wel dit is alleen spaarrekeningen. Bellegingen is eigen risico (niet goed is geld weg).
hoe bedoel je dat??quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:33 schreef Lyrebird het volgende:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we met z'n allen weer eens gigantisch voor het lapje worden gehouden.
Er is heul geen kredietcrisis LOLLERCOPTER!!!!111!!!!quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:33 schreef Lyrebird het volgende:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we met z'n allen weer eens gigantisch voor het lapje worden gehouden.
De olieprijzen gaan ook nooit meer omhoogquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:38 schreef Lyrebird het volgende:Nee, de onheilsprofeten die hier al een tijd lang het ene na het andere doemscenario voorspiegelen.
BTW, United Airlines vandaag +41%
Tja, jouw posts blinken niet uit vanwege de nuance. Of kwaliteit.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:39 schreef Q. het volgende:
[..]
De olieprijzen gaan ook nooit meer omhoog
http://www.oil-price.net/quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:38 schreef Lyrebird het volgende:Nee, de onheilsprofeten die hier al een tijd lang het ene na het andere doemscenario voorspiegelen.
BTW, United Airlines vandaag +41%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |