abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60140989
quote:
In de buurt van Lyon is een 2-jarig jongetje omgekomen in een hete auto. De vader was aan het werk gegaan en was zijn zoon vergeten. Agenten probeerden hem te reanimeren, maar dat lukte niet.
Bron: NOS

Wat vreselijk zeg...
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me er geen voorstelling van maken dat je je kind "vergeet" ook al heb je het nog zo druk.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Trouwste user 2022 woensdag 16 juli 2008 @ 11:55:37 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_60141041
'Krijg nou wat. ik heb een knoop in mijn zakdoek zodat ik iets niet zou vergeten. Wat was het ook alweer ?'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60141077
Mijn kat laat zich niet vergeten
adem in.....
adem uit.....
pi_60141234
En dan moet die man het ook nog aan de moeder van het kind vertellen...
Mijn hemel, hoe breng je zoiets? "Schat, ik moet je iets vertellen."
"Ben je vreemdgegaan??" "Ehm... nee..."
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:11:42 #5
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_60141409
Gatverdamme wat een eikel van een vent zeg
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:12:43 #6
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60141428
quote:
De vader was aan het werk gegaan en was zijn zoon vergeten.
In dat geval ben je dus gewoon geen kinderen waard
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60141436
ach ja, is goedkoper dan laten inslapen.
pi_60141482
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:13 schreef Ruubstar het volgende:
ach ja, is goedkoper dan laten inslapen.
Zolang je jezelf maar grappig vindt he
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:16:24 #9
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60141499
Dan ben je écht niet goed bij je hoofd als je zulke dingen "vergeet".
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:16:26 #10
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_60141501
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:04 schreef Felixa het volgende:
En dan moet die man het ook nog aan de moeder van het kind vertellen...
Mijn hemel, hoe breng je zoiets? "Schat, ik moet je iets vertellen."
"Ben je vreemdgegaan??" "Ehm... nee..."
Dat vraag ik me dan ook altijd af

Het zal je gebeuren...arm kind, arme moeder...en toch ook wel arme vader hoor
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_60141614
Zoiets was vorig jaar ook gebeurd in Baarle-Nassau.
Het kind ligt achterin de auto , in een kinderzitje, slaapt,zegt de hele rit niets.
Je gedachten dwalen af en je vergeet je kind gewoon.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, hoe dom het ook is.
Het lijkt me idd vreselijk om dat aan je vrouw te vertellen.
Life is Music
pi_60141640
Die vader zal hier waarschijnlijk de rest van zijn leven niet meer om kunnen slapen
pi_60142132
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:21 schreef Fredo55 het volgende:
Zoiets was vorig jaar ook gebeurd in Baarle-Nassau.
Het kind ligt achterin de auto , in een kinderzitje, slaapt,zegt de hele rit niets.
Je gedachten dwalen af en je vergeet je kind gewoon.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, hoe dom het ook is.
Het lijkt me idd vreselijk om dat aan je vrouw te vertellen.
Het schijnt idd wel vaker te gebeuren, en ja, ik kan me d'r ook wel iets bij voorstellen, 's ochtends vroeg, nog niet helemaal wakker dus op de automatische piloot .. zo'n ouder is ook niet altijd 100% in de ochtend, situaties zat waarin jij in de ochtend nog brakker bent dan toen je naar bed ging .. en nee, daarmee bedoel ik niet dat er de avond ervoor te diep in het glaasje is gekeken
pleased to meet you
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:45:35 #14
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_60142182
Hoe overleeft je relatie zoiets?
Moet er toch niet aan denken zeg
pi_60142710
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:45 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja dat vraag ik me inderdaad ook af.
Je moet wel een ontzettend goede relatie hebben, wil dit niet op een bittere scheiding uitdraaien.
Ervan uitgaande dat vader en moeder nog bij elkaar waren...

Moet opeens ook denken aan een aflevering van CSI waarin dit ook gebeurde.
Daar was de afloop van het verhaal dat pa en moe het jongetje opzettelijk hadden vergiftigd en het toen in de auto hadden achter gelaten, omdat ze dachten dat het kind dezelfde dodelijke ziekte had als zijn zusje/broertje. Maar puntje bij paaltje bleek dat het kind niet de juiste symptomen had en ze dus een kerngezond kind hadden vermoord.
pi_60142753
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:11 schreef Red_Cat het volgende:
Gatverdamme wat een eikel van een vent zeg
Alsof die kerel het expres doet zeg. Als er één iemand is die vanaf vandaag nooit meer lekker slaapt is hij het wel.
I feel kinda Locrian today
pi_60142990
Nog wat meer info, bron: depers.nl
quote:
Pont de Cheruy staat op z’n kop. In de Zuid-Franse plaats heeft een vader per ongeluk zijn tweejarige zoon in de auto achtergelaten op een parkeerplaats. Het kind stierf in de bloedhete zon. Dat meldt de radiozender France Info woensdag.

Vergeten peuter sterft in auto

In de straten van Pont de Cheruy was het dinsdagnamiddag 25 graden Celsius. De binnentemperatuur in de auto lag volgens de politie op zo'n 45 graden Celsius. Omstanders ontdekten het bewegingloze kind in het autostoeltje en sloegen alarm. De hulpdiensten konden de peuter niet meer redden. De jongen zou drie uur lang alleen in de auto hebben gezeten.

Het stoffelijk overschot van het jongetje is voor verder onderzoek in beslag genomen. De komende dagen zal sectie worden verricht op het lichaam.

De vader, een 38-jarige apotheker, is in shock.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:28:03 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60143118
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Het schijnt idd wel vaker te gebeuren, en ja, ik kan me d'r ook wel iets bij voorstellen, 's ochtends vroeg, nog niet helemaal wakker dus op de automatische piloot .. zo'n ouder is ook niet altijd 100% in de ochtend, situaties zat waarin jij in de ochtend nog brakker bent dan toen je naar bed ging .. en nee, daarmee bedoel ik niet dat er de avond ervoor te diep in het glaasje is gekeken
En dan heb je gedurende de hele dag geen moment waarop je denkt "Hm, er klopt iets niet? "

Nee sorry, ik kan me er niets bij voorstellen. Bij alles wat ik doe schiet geregeld mijn zoontje door mijn gedachten, waardoor er een assocatie schakeling zou moeten plaatsvinden.

Arm kind .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60143585
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:28 schreef Vivi het volgende:

[..]

En dan heb je gedurende de hele dag geen moment waarop je denkt "Hm, er klopt iets niet? "

Nee sorry, ik kan me er niets bij voorstellen. Bij alles wat ik doe schiet geregeld mijn zoontje door mijn gedachten, waardoor er een assocatie schakeling zou moeten plaatsvinden.

Arm kind .
Dat ben dan jij, en het schiet je door je hoofd omdat het bij je dagelijkse verplichtingen hoort, maar ook jij zal dagen hebben dat je onvoldoende rust hebt gehad en je hersens slomer werken dan stroop, en als je nou net op zo'n dag een andere routine moet volgen dan normaal ..

Daarnaast, als je 4 uur later bedenkt dat je je kind in de auto vergeten bent is het al te laat .. nietwaar ?

Maar gezien de frequentie waarmee dit gebeurt, het zijn er toch ieder jaar weer een paar schijnt, misschien een idee om kinderen tot 5 jaar of zoiets achterstevoren in een stoeltje op de bijrijders-zitplaats toe te staan ?
pleased to meet you
pi_60144914
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:28 schreef Vivi het volgende:

[..]

3 uur in een hete auto kan voor een kind al te laat zijn.

edit: zei degene boven me ook al.
Life is Music
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:55:39 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60145289
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:45 schreef Ingetje79 het volgende:
Niet denk ik
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:24:32 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60148462
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:39 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

3 uur in een hete auto kan voor een kind al te laat zijn.

edit: zei degene boven me ook al.
Ik kan me uberhaupt al niet voorstellen dat je je kind 3 uur lang vergeet. En Moussy, bespaar me de verhalen over "oververmoeid zijn" e.d. alsjeblieft. Het is gewoon ondenkbaar in my book.
pi_60148903
Elk jaar hetzelfde verhaaltje.. diep triest
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:53:36 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60148982
Darwin by proxy
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60149018
Hoe kan je nou je kind vergeten ???????????????????
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:58:28 #26
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_60149069
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:11 schreef starla het volgende:

[..]

Alsof die kerel het expres doet zeg. Als er één iemand is die vanaf vandaag nooit meer lekker slaapt is hij het wel.
Ja dan had die maar beter na moeten denken. Kom nou! Je vergeet je kind toch niet?
Heel fijn voor hem dat hij niet meer lekker slaapt, had hij zijn kind niet moeten vermoorden.
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_60151900
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik kan me uberhaupt al niet voorstellen dat je je kind 3 uur lang vergeet. En Moussy, bespaar me de verhalen over "oververmoeid zijn" e.d. alsjeblieft. Het is gewoon ondenkbaar in my book.
Ik heb het niet alleen over oververmoeid hoor, er kunnen wel meer dingen gebeuren in een mensenleven waardoor je er met je gedachten niet echt bij bent ..
pleased to meet you
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:24:13 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60151949
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over oververmoeid hoor, er kunnen wel meer dingen gebeuren in een mensenleven waardoor je er met je gedachten niet echt bij bent ..
Daarom zei ik ook "En Dergelijke".

Het maakt niet uit wat het is. Mijn kind vergeten zie ik hetzelfde als vergeten te ademen oid.
pi_60153752
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "En Dergelijke".

Het maakt niet uit wat het is. Mijn kind vergeten zie ik hetzelfde als vergeten te ademen oid.
Tja, en ik kan mij situaties voorstellen waarin het dus wel gebeuren kan, dat je van 'iets' dusdanig ondersteboven bent dat je echt je eigen hoofd zou vergeten als die niet vastgegroeid was ..
Zo was ik behoorlijk van mijn stuk gebracht toen ik te horen kreeg dat ik kanker had, en zeker in het begin had ik van die dagen dat ik moeite had om me op mijn taken te concentreren, het is toch een paar keer gebeurt dat ik er heilig van overtuigd was iets al gedaan te hebben, boodschappen bvb, en dan bleek uren later dat ik weliswaar WC-papier had gehaald maar de rest compleet was vergeten
pleased to meet you
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:27:53 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60154788
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, en ik kan mij situaties voorstellen waarin het dus wel gebeuren kan, dat je van 'iets' dusdanig ondersteboven bent dat je echt je eigen hoofd zou vergeten als die niet vastgegroeid was ..
Zo was ik behoorlijk van mijn stuk gebracht toen ik te horen kreeg dat ik kanker had, en zeker in het begin had ik van die dagen dat ik moeite had om me op mijn taken te concentreren, het is toch een paar keer gebeurt dat ik er heilig van overtuigd was iets al gedaan te hebben, boodschappen bvb, en dan bleek uren later dat ik weliswaar WC-papier had gehaald maar de rest compleet was vergeten
Goede vergelijking ook, boodschappen doen en je kind in de snikhitte in de auto vergeten .

En btw, ik geloof niet dat die man net van zijn oncoloog vandaan kwam.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:46:35 #31
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_60155229
niet zo slim hè? Je moet natuurlijk wel het raampje op een kier laten staan.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_60155377
Wat is nu precies je punt Vivi? Vind je dat het die man zijn eigen schuld is?
Of wil je zeggen dat jij een betere ouder bent dan die man? Dat jouw kind nooit zoiets zal overkomen? Ik hoop voor je dat er nooit een moment komt waarop je je woorden moet inslikken... en je je zult moeten realiseren dat ook hele goede ouders wel eens hele domme dingen doen doordat het leven er tussendoor komt fietsen.

Ik wil absoluut die man niet vrij pleiten ofzo en wat hij heeft gedaan (nagelaten) is verschrikkelijk, maar ik vermoed toch dat die man zich daar zelf ook wel van bewust is. Een moment van onachtzaamheid (god weet om wat voor reden) en die man wordt de rest van zijn leven gestraft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:06:25 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60155684
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is nu precies je punt Vivi?
Wat begrijp je precies niet aan "Ik vind het ondenkbaar dat je je kind (in een snikhete auto) vergeet"?
quote:
Vind je dat het die man zijn eigen schuld is?
Nee, van de Kerstman.
quote:
Of wil je zeggen dat jij een betere ouder bent dan die man?
Nogmaals, ik omschrijf geloof ik heel duidelijk wat ik probeer te zeggen. Dat ik het On-Denk-Baar vind...wát de "omstandigheden" ook mogen zijn.
quote:
Dat jouw kind nooit zoiets zal overkomen? Ik hoop voor je dat er nooit een moment komt waarop je je woorden moet inslikken...
Aardig van je.
quote:
en je je zult moeten realiseren dat ook hele goede ouders wel eens hele domme dingen doen doordat het leven er tussendoor komt fietsen.
"Tuurlijk, maar je hebt domme dingen, en dodelijke dingen, dat is wel een verschil hoor, in mijn opinie.
quote:
Ik wil absoluut die man niet vrij pleiten ofzo en wat hij heeft gedaan (nagelaten) is verschrikkelijk, maar ik vermoed toch dat die man zich daar zelf ook wel van bewust is.
Oh nou, dat maakt alles weer goed, toch? Hij heeft zijn lesje nu wel geleerd tenslotte, nu moeten anderen daar niet nog eens flauw over gaan doen.
quote:
Een moment van onachtzaamheid (god weet om wat voor reden) en die man wordt de rest van zijn leven gestraft.
Dat is idd ontzettend triest, maar mijn hart gaat toch meer uit naar dat schaap wat daar zat te stikken omdat papa met zijn hoofd bij de vergadering was. Of, oh ja, de uitslag van zijn MRI-scan . Want die heeft namelijk helemaal geen leven meer. Als in; dood.
pi_60156049
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Goede vergelijking ook, boodschappen doen en je kind in de snikhitte in de auto vergeten .

En btw, ik geloof niet dat die man net van zijn oncoloog vandaan kwam.
Ah, dus je kan je wel voorstellen dat je de winkel inloopt om WC-papier te halen en de rest vergeet, maar je kind vergeten, dat kan gewoon niet ? Ik durf bijna te wedden dat deze vader dat ook zei voordat het hem overkwam ..

Ik geloof trouwens ook niet dat die net van zijn oncoloog vandaan kwam, zo vroeg in de ochtend is dat vrijwel onmogelijk, en anyway was dat maar een voorbeeld om aan te geven dat er dingen kunnen gebeuren waardoor je in een soort schok raakt .. jij hebt zoiets blijkbaar nog nooit meegemaakt ?
pleased to meet you
pi_60156153
Ik vind het schattig maar ook een beetje naief dat je denkt dat "domme dingen" per se verschilt van "dodelijke dingen". Imo hebben die twee best een groot vlak waarin ze elkaar raken, afhankelijk van overige omstandigheden.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat bij dit soort dingen mensen ineens heel hard willen bevestigen dat hen zoiets nooit zal overkomen en dat zoiets heus heel heel heel slecht is. Wat wil je dan voor punt maken? Anders dan dat het heus voor jou heel ondenkbaar is, daar zijn we uit. Maar waarom je niet gewoon kunt zeggen "ik vind het ondenkbaar" maar bijkans van de daken moet schreeuwen dat je zoiets ondenkbaar vind ik dan weer een beetje gek, evenals dat iedereen die ook maar een beetje neigt naar "god ja ik kan me het in de verste verte een beetje voorstellen" gelijk ook weer eens moet worden verteld dat het heus ondenkbaar is dat zoiets gebeurt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:32:05 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60156256
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het schattig maar ook een beetje naief dat je denkt dat "domme dingen" per se verschilt van "dodelijke dingen". Imo hebben die twee best een groot vlak waarin ze elkaar raken, afhankelijk van overige omstandigheden.
Je hoeft me niet schattig te vinden hoor, die leeftijd ben ik wel een beetje voorbij .
quote:
Daarnaast vind ik het bijzonder dat bij dit soort dingen mensen ineens heel hard willen bevestigen dat hen zoiets nooit zal overkomen en dat zoiets heus heel heel heel slecht is. Wat wil je dan voor punt maken? Anders dan dat het heus voor jou heel ondenkbaar is, daar zijn we uit. Maar waarom je niet gewoon kunt zeggen "ik vind het ondenkbaar" maar bijkans van de daken moet schreeuwen dat je zoiets ondenkbaar vind ik dan weer een beetje gek, evenals dat iedereen die ook maar een beetje neigt naar "god ja ik kan me het in de verste verte een beetje voorstellen" gelijk ook weer eens moet worden verteld dat het heus ondenkbaar is dat zoiets gebeurt.
Bijkant van de daken schreeuwen? Ik post het gewoon hoor, en ja, ik heb er een sterke mening over, ik zie niet in waarom ik dat dan eufemistisch moet brengen, omdat jij dat aardiger vindt.

En ik snap niet dat je maar blijft zeuren "over wat voor punt ik dan wil maken", zo onduidelijk ben ik niet dunkt me.
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:36:17 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60156353
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Ah, dus je kan je wel voorstellen dat je de winkel inloopt om WC-papier te halen en de rest vergeet, maar je kind vergeten, dat kan gewoon niet ?
Mij niet nee.
quote:
Ik durf bijna te wedden dat deze vader dat ook zei voordat het hem overkwam ..
Denk je? Waarschijnlijk heeft hij er uberhaupt nooit bij stil gestaan, anders was het hem niet gebeurd, als je bedacht en doordrongen bent van dat soort risico's.
quote:
Ik geloof trouwens ook niet dat die net van zijn oncoloog vandaan kwam, zo vroeg in de ochtend is dat vrijwel onmogelijk, en anyway was dat maar een voorbeeld om aan te geven dat er dingen kunnen gebeuren waardoor je in een soort schok raakt .. jij hebt zoiets blijkbaar nog nooit meegemaakt ?
-edit- Nutteloos

Misschien heb ik JUIST wel dat soort dingen meegemaakt, waardoor ik nu zo duidelijk stelling durf in te nemen.

Maar goed, ik ga naar bed.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 18-07-2008 00:45:00 ]
pi_60156852
Triest dat zoiets weer gebeurt..... ik kan er met de pet echt niet bij dat je je kind vergeet.

De gemiddelde mens verlaat de auto op een standaard werkdag niet zonder mobiele telefoon, de laptop van het werk, tasje met boterhammetjes enz dat vergeet je allemaal niet maar je eigen bloedje van een kind wel....

nee vond het toen al een vreemd verhaal van die dame in Nederland en nu dit weer...
Noem mij naïef net als sommigen hier Vivi zo bestempelen prima fine by me maar ik begrijp zoiets niet en wil het ook niet begrijpen.

De vergelijking tussen boodschappen doen en wat vergeten, en je kind vergeten in een snikhete wagen is trouwens idioot en slaat de plank finaal mis.
Als het wc papier op is geen ramp, dan veeg ik mn aars wel af met keukenrol, mijn kind moeten missen lijkt me heel wat erger als geen plee papier of vlees op tafel, de friettent zit nml om de hoek.
Vergeet zo vaak wat bij de winkel maar never en nooit niet mijn kind.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:03:03 #39
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_60156913
Ik heb ze zelf niet, maar ook ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik mijn evt. toekomstige kind ooit zou vergeten
pi_60157102
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mij niet nee.
[..]

Denk je? Waarschijnlijk heeft hij er uberhaupt nooit bij stil gestaan, anders was het hem niet gebeurd, als je bedacht en doordrongen bent van dat soort risico's.
Je denkt dus dat als je elk risico tot in het kleinste detail in je hoofd door gedacht hebt zoiets je niet kan overkomen, begrijp ik dat goed ?
[..]
quote:
Moussie.. Moussie, wat ben je toch weer dom aan het kakelen met je ongefundeerde aannames.

Misschien heb ik JUIST wel dat soort dingen meegemaakt, waardoor ik nu zo duidelijk stelling durf in te nemen. Is dat wel eens in je loze hippiebolletje opgekomen?

Maar goed, ik ga naar bed.
Hoeveel een mens kan insteken verschilt per persoon, en ieder mens kan vroeger of later een breekpunt bereiken .. ook jij kan die befaamde druppel die de emmer doet overlopen tegenkomen .. en dat is geen aanname, dat is eigen ervaring, je kan met vliegende kleuren uit 20 crisissen komen en bij de 21ste ga je voor de bijl .. en de hemel zij dank dat je kinderen op dat moment al oud genoeg zijn om een keel op te zetten en niet achter in de auto in slaap vallen, dat je alleen maar het eten bent vergeten, maar hun kont kunnen ze iig nog wel afvegen ..

Maw, ik begrijp wel waar je stelligheid vandaan komt, zou ik vroeger ook hebben gezegd, hanig pronken hoe goed ik wel niet ben, ik had al crisissen zat gezien immers en kijk hoe goed wij erdoor heen zijn gekomen, ik wist wat ik moest doen want tja, ik had alles van te voren tot in de puntjes doorgedacht, ook wat ik zou doen als ik ziek zou worden .. en daar sta je dan voor je keukenkastje, je verbaasd af te vragen hoe dat kan, hoe kon je in hemelsnaam wel WC-papier meenemen en de rest vergeten
pleased to meet you
pi_60157428
Nogmaals wat is dat toch voor vergelijk van jou tussen plee papier en gvd je bloed eigen kind.
Het één totaal niet belangrijk het andere het belangrijkste in mijn leven..... ik begrijp je be redenatie dan ook totaal niet, maar ligt dat dan aan de meeste die in dit topic reageren of aan jou?
Overigens voel ik met totaal niet beter als deze beste man, maar mijn kind op een hete dag in de auto per ongeluk laten zitten zal me niet overkomen.
Ik haal mijn dochter al uit de auto als ik ga tanken en moet afrekenen aan de kassa of ik moet direct zicht op de wagen hebben. Dat is geen haantjes gedrag dat is je kroost beschermen.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:58:24 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60159018
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Je denkt dus dat als je elk risico tot in het kleinste detail in je hoofd door gedacht hebt zoiets je niet kan overkomen, begrijp ik dat goed ?
[
Zodra je kinderen hebt spelen er diverse rampscenario's dagelijks door je hoofd, dat lijkt me ook voor jou herkenbaar neem ik aan, en zeker bij dit soort dingen, die je regelmatig in de media hoort.
quote:
Hoeveel een mens kan insteken verschilt per persoon, en ieder mens kan vroeger of later een breekpunt bereiken .. ook jij kan die befaamde druppel die de emmer doet overlopen tegenkomen .. en dat is geen aanname, dat is eigen ervaring
Ik vind het nogal arrogant om te bedenken dat het punt waar jouw psychische breekpunt geldt tevens voor iedereen op hetzelfde punt ligt. Zeker in aanmerking genomen dat je nu al 3 posts lang door blijft blaten over wc papier (een totaal mank gaande vergelijking) heb ik het donkerbruine vermoeden dat jouw draagkracht misschien wel wat minder is dan gemiddeld.
Ik neem zonder meer aan dat ook mijn emmer kan overlopen (goh, en misschien spreek ik ook wel uit eigen ervaring, maar die mogelijkheid schijn je, nogmaals, niet overwogen te hebben?) maar mijn kind zal ik NOOIT vergeten. Dus houd alsjeblieft op met me te overtuigen van het tegendeel, ik ken mezelf namelijk een stuk beter dan dat jij doet.
quote:
je kan met vliegende kleuren
-edit-
quote:
uit 20 crisissen komen en bij de 21ste ga je voor de bijl .. en de hemel zij dank dat je kinderen op dat moment al oud genoeg zijn om een keel op te zetten en niet achter in de auto in slaap vallen, dat je alleen maar het eten bent vergeten, maar hun kont kunnen ze iig nog wel afvegen ..

Maw, ik begrijp wel waar je stelligheid vandaan komt, zou ik vroeger ook hebben gezegd, hanig pronken hoe goed ik wel niet ben
Mens, werkelijk, je spoort niet, wáár loop ik "hanig te pronken hoe goed ik wel niet ben?! Heb jij een minderwaardigheidscomplex ofzo, dat je de meest basale oerinstincten die je maar kan bezitten als ouder; je kind voorop stellen en het niet vergeten in wat voor situatie dan ook, als hanig opscheppen bestempeld?! Ik vind mezelf helemaal niet "goed", ik vind dit niet meer dan normaal. Anders had ik het vergeten van je kind ook niet als onvoorstelbaar (lees--> buiten het normale, en niet "extra goed als je dat niet doet") beschouwd. -edit- Nee
quote:
ik had al crisissen zat gezien immers en kijk hoe goed wij erdoor heen zijn gekomen, ik wist wat ik moest doen want tja, ik had alles van te voren tot in de puntjes doorgedacht, ook wat ik zou doen als ik ziek zou worden .. en daar sta je dan voor je keukenkastje, je verbaasd af te vragen hoe dat kan, hoe kon je in hemelsnaam wel WC-papier meenemen en de rest vergeten
Nogmaals, ik begrijp werkelijk niet hoe je bij deze vergelijking komt, te stupide voor woorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-07-2008 00:47:57 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:41:42 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60160976
Zoals de moeders in dit topic al zeggen.. ook voor mij is het godsonmogelijk om een kind te vergeten. Elke seconde van de dag, elke vezel van m'n lichaam is doordrenkt van die drie wezentjes..

In de grootste crisis kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je je kind vergeet uit een auto te halen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60161360
Wat een discussie hierboven zeg. Er is een iemand die zegt: "mij gebeurt dat nóóit, is ondenkbaar", nouja, prima, dan is dat toch zo. Jammer dat dat in het dagelijks leven blijkbaar niet het geval is. Het is niet reeel, het gebeurt wel degelijk en is dus absoluut niet ondenkbaar, maar moeders zijn wel vaker niet reeel
Ik vind het in ieder geval zielig voor de ouders. Beide ouders.
pi_60161769
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:58 schreef Vivi het volgende:
Zodra je kinderen hebt spelen er diverse rampscenario's dagelijks door je hoofd, dat lijkt me ook voor jou herkenbaar neem ik aan, en zeker bij dit soort dingen, die je regelmatig in de media hoort.
idd, maar elk mogelijk rampscenario tot in de puntjes doorgedacht hebben betekent alleen maar dat je zo goed mogelijk voorbereid bent, niet dat het jou niet kan overkomen
quote:
Ik vind het nogal arrogant om te bedenken dat het punt waar jouw psychische breekpunt geldt tevens voor iedereen op hetzelfde punt ligt.
Ik heb anders nou juist het idee dat jij jouw breekpunt als uitgangspunt neemt, je kan je nog niet eens voorstellen dat die voor een ander elders ligt
quote:
Zeker in aanmerking genomen dat je nu al 3 posts lang door blijft blaten over wc papier (een totaal mank gaande vergelijking) heb ik het donkerbruine vermoeden dat jouw draagkracht misschien wel wat minder is dan gemiddeld.
Het is geen vergelijking maar een voorbeeld over hoe vreemd je hersenen kunnen werken als je iets extreems te verwerken krijgt
quote:
Ik neem zonder meer aan dat ook mijn emmer kan overlopen (goh, en misschien spreek ik ook wel uit eigen ervaring, maar die mogelijkheid schijn je, nogmaals, niet overwogen te hebben?) maar mijn kind zal ik NOOIT vergeten. Dus houd alsjeblieft op met me te overtuigen van het tegendeel, ik ken mezelf namelijk een stuk beter dan dat jij doet.
Als jij dat wil geloven, best toch, maar ga niet een ander veroordelen op basis van jouw breekpunt, je hebt geen idee wat de ander heeft meegemaakt

quote:
Heb je geblowed ofzo.
Kon even niet erop komen hoe je dat ook alweer noemt in het Nederlands .. vlag en wimpel dus
quote:
Mens, werkelijk, je spoort niet, wáár loop ik "hanig te pronken hoe goed ik wel niet ben?! Heb jij een minderwaardigheidscomplex ofzo, dat je de meest basale oerinstincten die je maar kan bezitten als ouder; je kind voorop stellen en het niet vergeten in wat voor situatie dan ook, als hanig opscheppen bestempeld?! Ik vind mezelf helemaal niet "goed", ik vind dit niet meer dan normaal.
De stelligheid waarmee jij beweert dat 'zoiets' jou nooit zal kunnen overkomen heeft anders een nogal hoog 'kijk mij eens goed zijn' gehalte
quote:
Anders had ik het vergeten van je kind ook niet als onvoorstelbaar (lees--> buiten het normale, en niet "extra goed als je dat niet doet") beschouwd. Jezus Christus zeg, heb je LOMschool gehad ofzo.

Het is in een normale situatie ook onvoorstelbaar, maar sommige situaties vallen buiten het 'normale', het is iig te hopen dat je niet iedere dag nieuws krijgt waardoor je hele wereld en al je zekerheden gaan instorten .. al ben je nog zo goed voorbereid, ook jouw hersenen kunnen beslissen dat 'het' teveel is om in een keer te verwerken
quote:
Nogmaals, ik begrijp werkelijk niet hoe je bij deze vergelijking komt, te stupide voor woorden.
Nogmaals, het is geen vergelijking, het is een voorbeeld hoe vreemd en onvoorspelbaar je hersenen kunnen werken (of beter gezegd niet werken) onder extreme omstandigheden ..
pleased to meet you
pi_60164114
Ik kan me goed voorstellen dat er momenten zijn dat je kortsluiting in je hersenen hebt. Het gebeurt mij in perioden met veel stress ook. Dat zijn de dagen waarop ik mijn hele huis door zoek naar mijn portemonnee, die ik vervolgens in de koelkast gelegd blijk te hebben. Mijn vuile was in de prullenbak gooi en bananenschillen in de wasmand. Of misschien zelfs vergeet het koffiezetapparaat uit te zetten voor ik de deur uitga.

Maar nog nooit ben ik mijn kind vergeten. En ik kan me ook niet voorstellen dat dat ooit zal gebeuren.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60164293
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:17 schreef Igraine het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat er momenten zijn dat je kortsluiting in je hersenen hebt. Het gebeurt mij in perioden met veel stress ook. Dat zijn de dagen waarop ik mijn hele huis door zoek naar mijn portemonnee, die ik vervolgens in de koelkast gelegd blijk te hebben. Mijn vuile was in de prullenbak gooi en bananenschillen in de wasmand. Of misschien zelfs vergeet het koffiezetapparaat uit te zetten voor ik de deur uitga.

Maar nog nooit ben ik mijn kind vergeten. En ik kan me ook niet voorstellen dat dat ooit zal gebeuren.
En dat is nou juist het punt, dat jij het je niet kan voorstellen betekent niet dat het jou niet kan overkomen ..
Neem nou dat mens van vorig jaar, een juf op de basisschool nota bene, iemands wiens hele leven om het verzorgen/begeleiden van kinderen gaat .. wedden dat die zich ook niet kon voorstellen dat zij ooit haar kind zou kunnen vergeten
pleased to meet you
pi_60165008
Ja, maar hoe hard jij dit ook wil 'goedpraten' of het voor wil doen komen dat het iedereen kan overkomen, ga ik daar toch niet met je in mee.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60165926
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:50 schreef Igraine het volgende:
Ja, maar hoe hard jij dit ook wil 'goedpraten' of het voor wil doen komen dat het iedereen kan overkomen, ga ik daar toch niet met je in mee.
De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat jij/jullie maar weinig snappen van de werking van hersenen
pleased to meet you
pi_60166008
Dat mensen zich kunnen voorstellen dat zoiets gebeurt, wil niet zeggen dat het goedgepraat wordt.
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:40:37 #51
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_60166325
Echt het juiste topic voor zo'n discussie over het vergeten van pleepapier en de werking van de hersenen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:02:58 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60168124
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:24 schreef moussie het volgende:

[..]

De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat jij/jullie maar weinig snappen van de werking van hersenen
De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat jij/jullie maar weinig snappen van het hebben van kinderen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60168213
Ontzettende GODVERDOMME!
Tienduizendmiljoen keer wordt ervoor gewaarschuwd, maar steeds zijn er weer mensen zo godsgruwelijk stront eigenwijs dat ze liever het leven van hun kind riskeren dan naar die waarschuwingen te luisteren.
Ik walg van dit soort mensen en ben hier heel erg ONgenuanceerd in en ook niet van plan om daarover van mening te veranderen.

oh, en ik heb ook kinderen, dus kom niet aan met domme kutsmoesjes over dat het de beste kan gebeuren, ain't buying that shit!
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:15:54 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60168443
Ik kan er zelf ook niet bij met mijn hoofd. Maar aan de andere kant gebeurt het wel. En ik zou dan persoonlijk er voor pleiten dat er een manier wordt gevonden om het te voorkomen. Is er niet een sensor te bedenken die (ja het klinkt banaal) net als je lichten dat er nog een kindje in de auto zit. Daar zou toch wel op te verzinnen zijn. Gewichtsensor of iets met de sluiting van van de gordels....

Zelf kijk ik wel 100 keer in mijn achteruitkijkspiegel om te zien of ze slapen of elkaar de haren niet uittrekken, maar goed dat ben ik. En ik ben gezegend met een auto zonder airbag, dus de kinderen hebben hier de maximale tijd voor gezeten.
pi_60168579
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:15 schreef chacama het volgende:
Ik kan er zelf ook niet bij met mijn hoofd. Maar aan de andere kant gebeurt het wel. En ik zou dan persoonlijk er voor pleiten dat er een manier wordt gevonden om het te voorkomen. Is er niet een sensor te bedenken die (ja het klinkt banaal) net als je lichten dat er nog een kindje in de auto zit. Daar zou toch wel op te verzinnen zijn. Gewichtsensor of iets met de sluiting van van de gordels....

Zelf kijk ik wel 100 keer in mijn achteruitkijkspiegel om te zien of ze slapen of elkaar de haren niet uittrekken, maar goed dat ben ik. En ik ben gezegend met een auto zonder airbag, dus de kinderen hebben hier de maximale tijd voor gezeten.
Dr zijn mensen die het gewoon bewust doen hoor, n kindje laten zitten, zelf even boodschappen doen...
die zetten die sensor gewoon uit.
Daarbuiten vind ik het te belachelijk dat die verantwoordelijkheid op die manier bij ouders weggenomen wordt. ZIJ zijn verantwoordelijk, niet het alarmsysteempje van de auto.
pi_60168686
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:40 schreef Ingetje79 het volgende:
Echt het juiste topic voor zo'n discussie over het vergeten van pleepapier en de werking van de hersenen.
Hoe wil jij anders verklaren dat zoiets toch geregeld gebeurt ? Ik bedoel maar, het zijn geen asociale tokkies of zo, deze man is apotheker, dat vrouwtje vorig jaar juf op de basisschool, dat zou je op z'n minst aan het denken moeten zetten ..

En btw, waar het mij om ging in mijn voorbeeld is het feit dat ik het eten vergat en zoiets onbenulligs als WC-papier wel had meegenomen, en er dan heilig van overtuigd zijn dat ik wel boodschappen had gedaan .. hoe kan het gebeuren dat je iets zo selectief 'vergeet', wat gebeurt er op zo'n moment in je hersenen ..

de medische wereld heeft er trouwens zelfs een term voor .. dissociatieve amnesie
quote:
Typen dissociatieve amnesie
1. Gelokaliseerde amnesie
onvermogen zich alle gebeurtenissen gedurende een beperkte periode te herinneren. Meestal de eerste paar uren na een schokkende gebeurtenis.
2. Selectieve amnesie
onvermogen zich sommige, maar niet alle gebeurtenissen gedurende een beperkte periode te herinneren.
3. Algehele amnesie
de geheugenstoornis heeft betrekking op het gehele leven.
4. Voortdurende amnesie
onvermogen zich de gebeurtenissen tot en met de huidige ervaringen te herinneren.

Ontstaan
Het geheugenverlies is meestal gekoppeld aan traumatische of extreem stressvolle gebeurtenissen, bijvoorbeeld bij mensen in oorlogssituaties en bij slachtoffers van een eenmalige ernstige traumatische gebeurtenis. Tevens kan het optreden als afweer tegen heftige schuldgevoelens, bijvoorbeeld de persoon heeft iets gedaan wat volledig indruist tegen zijn normen en waarden.
http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/amnesie.htm
pleased to meet you
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:27:01 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60168719
Ik kan me best voorstellen dat elke moeder hier denkt dat het haar nooit zal overkomen ( kloppen jullie wel even af? )
Maar je niet kunnen voorstellen dat een ander dat vergeet is natuurlijk een beetje idioot.
God mag weten waar die man met zijn hoofd zat; er zijn legio redenen die ervoor kunnen zorgen dat je er met je hoofd niet bij bent.

Er zijn ook ouders die hun kind vergeten als ze in de auto stappen en de dreumes nog kirrend thuis heb laten zitten.
Zijn dat ook allemaal harteloze debielen? Lijkt me niet.
Juist als moeder zou je moeten weten dat een ongeluk in een klein hoekje zit en het is natuurlijk bijzonder hooghartig te denken dat jij per definitie de dans ontspringt.
Spanning, stress, slaapgebrek, ziekte, kunnen allemaal redenen zijn om niet goed te functioneren, of niet helder na te denken. Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets opzettelijk gebeurt.

Ik weet in deze niet met wie ik meer medelijden moet hebben, met de man omdat hij zichzelf dit nooit zal vergeven, of zijn vrouw wiens kind in alle vetrouwen aan de man is meegegeven en in enkele uren de dood vind.
pi_60168765
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:15 schreef chacama het volgende:

Zoals ik eerder al zei, kinderen tot pakweg 5 jaar wel voorin in een omgekeerd kinderstoeltje
pleased to meet you
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:30:43 #59
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60168801
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:41 schreef E.T. het volgende:
Zoals de moeders in dit topic al zeggen.. ook voor mij is het godsonmogelijk om een kind te vergeten. Elke seconde van de dag, elke vezel van m'n lichaam is doordrenkt van die drie wezentjes..

In de grootste crisis kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je je kind vergeet uit een auto te halen
Dat dus.

En dan zijn de mijne niet eens meer wezentjes
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60168846
@she: er is wel een wezenlijk verschil tussen ongelukjes en achteloosheid.

* MarMar heeft vaak genoeg duizendeneendingen aan der hoofd gehad, maar kan me inderdaad NIET voorstellen dat ik mijn kinderen ooit zal vergeten.

Wat niet zegt dat ze nooit iets zal overkomen, skaten, fietsen, de straat overrennen, dat doen kinderen allemaal.
Alleen in een auto laten zitten als het bloedheet is.... "maar ik had het raampje wel open gelaten"
HELL NO!
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:39:53 #61
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60169007
Snap ik; en ik ben het absoluut met jullie eens dat voor elke moeder dit tafereel ondenkbaar is..
Ik zie alleen wel dat sommige zaken het risico hierop vergroten.
Als je een huisvrouw bent en enkel de zorg van je kinderen hebt om je om te bekommeren, dan zal de kans aanzienlijk lager zijn dat je je zo over de kop werkt dat je cruciale fouten gaat maken.
Het wordt gevaarlijker als je een stressvolle of veeleisende baan hebt en daarnaast ook de zorg voor je kinderen.

Er zijn ook gevallen bekend van vrouwen met een postnatale depressie die hun kind vermoorden..in hoeverre zijn dat 'klootzakken'?
Het hoofd kan gekke dingen met een mens doen en ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat het jou nooit overkomt. Het enige wat ik 'dom' zou vinden, is het feit dat een vrouw haar kind meegeeft aan haar man om onderweg naar werk te droppen.
Waarom zou je?

Dit soort ongelukken komen in mijn optiek vaker voor omdat we bepaalde rollen niet meer zo serieus nemen. Het heelhuids grootbrengen van een kind lijkt mij de lastigste en meest veeleisende baan op deze wereld.
De enige manier waarop dat werkt, is als je daar de ruimte en rust voor hebt of iemand inschakelt die dat heeft.
Een drukke baan icm de zorg voor een kind kan volgens mij nooit goed gaan en daar is denk ik een grote fout gemaakt door de betreffende ouders.
En ja, dat kan je de ouders verwijten...Het kind komt altijd eerst.
pi_60170692
Nee She, het is hoe dan ook ondenkbaar! Hoe haal je het in je hoofd te nuanceren!
pi_60170810
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:39 schreef SHE het volgende:
Snap ik; en ik ben het absoluut met jullie eens dat voor elke moeder dit tafereel ondenkbaar is..
Ik zie alleen wel dat sommige zaken het risico hierop vergroten.
Als je een huisvrouw bent en enkel de zorg van je kinderen hebt om je om te bekommeren, dan zal de kans aanzienlijk lager zijn dat je je zo over de kop werkt dat je cruciale fouten gaat maken.
Het wordt gevaarlijker als je een stressvolle of veeleisende baan hebt en daarnaast ook de zorg voor je kinderen.
Daar ga je voor mij even de verkeerde kant op... EERST de zorg voor je kids, daarnaast een baan, dat is imho de goede volgorde. Je baan verliezen kan nooit erger zijn dan je kind verliezen, dus waar liggen je prioriteiten?
quote:
Er zijn ook gevallen bekend van vrouwen met een postnatale depressie die hun kind vermoorden..in hoeverre zijn dat 'klootzakken'?
Het hoofd kan gekke dingen met een mens doen en ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat het jou nooit overkomt.
Hierin ga ik wel met je mee, maar dat is niet van toepassing op wat hier gebeurde.
quote:
Het enige wat ik 'dom' zou vinden, is het feit dat een vrouw haar kind meegeeft aan haar man om onderweg naar werk te droppen.
Waarom zou je?
Omdat je als vader en moeder beide een evengrote verantwoordelijkheid voor je kind hebt. Het zou niet best zijn als mijn man de kinderen nooit naar de oppas zou brengen.
quote:
Dit soort ongelukken komen in mijn optiek vaker voor omdat we bepaalde rollen niet meer zo serieus nemen. Het heelhuids grootbrengen van een kind lijkt mij de lastigste en meest veeleisende baan op deze wereld.
De enige manier waarop dat werkt, is als je daar de ruimte en rust voor hebt of iemand inschakelt die dat heeft.
Een drukke baan icm de zorg voor een kind kan volgens mij nooit goed gaan en daar is denk ik een grote fout gemaakt door de betreffende ouders.
En ja, dat kan je de ouders verwijten...Het kind komt altijd eerst.
Dan komen we dus uit op wat ik als eerste reactie hier neergezet heb en zijn we het toch wel eens.
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:26:48 #64
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60171197
Leuk dat je als vader en moeder dezelfde verantwoordelijkheid hebt; maar als je man een veeleisende baan heeft, vind ik het knap stom als jij je kind meegeeft om op het KDV te droppen. Dat doe je maar zelf. God mag weten wat die man allemaal aan zijn hoofd heeft. Ik ken ouders die er al moeite mee hebben hun kind aan (schoon)ouders mee te geven, simpelweg omdat ze dan de controle kwijt zijn. ( stiekem zijn dat de leukste moeders )

Misschien ben ik te conservatief; maar ik ben ervoor dat meer vrouwen thuis blijven in de verzorgende rol. Goed moederschap is goud waard en in mijn optiek is een ontspannen moeder, een goede moeder.
Gekut met parttime banen of zelfs fulltime en KDV's vind ik best risico-vol; ik kan me niet voorstellen dat je dan altijd je kop erbij hebt.
Als ik na een dag werken thuis kom vergeet ik mijn eigen hoofd nog als die niet vast zou zitten. Ik kan me dus ergens wel voorstellen dat dit de bewuste man is overkomen. Dat kind had hoogstwaarschijnlijk niets bij hem in de auto te zoeken.

Maar goed, dit komt uiteraard voort uit mijn eigen achtergrond, waarin ik ben opgegroeid met twee fulltime werkende, gestressde ouders. Dat ik nog leef is een godswonder; maar helemaal jofel ben ik ook niet.
En dit bedoel ik niet grappig ofzo, ik geloof echt dat dit zo werkt.
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:36:03 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60171382
Wat een pijnlijke, langzame dood moet dat zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60171398
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:26 schreef SHE het volgende:
Leuk dat je als vader en moeder dezelfde verantwoordelijkheid hebt; maar als je man een veeleisende baan heeft, vind ik het knap stom als jij je kind meegeeft om op het KDV te droppen. Dat doe je maar zelf. God mag weten wat die man allemaal aan zijn hoofd heeft. Ik ken ouders die er al moeite mee hebben hun kind aan (schoon)ouders mee te geven, simpelweg omdat ze dan de controle kwijt zijn. ( stiekem zijn dat de leukste moeders )

Misschien ben ik te conservatief; maar ik ben ervoor dat meer vrouwen thuis blijven in de verzorgende rol. Goed moederschap is goud waard en in mijn optiek is een ontspannen moeder, een goede moeder.
Gekut met parttime banen of zelfs fulltime en KDV's vind ik best risico-vol; ik kan me niet voorstellen dat je dan altijd je kop erbij hebt.
Als ik na een dag werken thuis kom vergeet ik mijn eigen hoofd nog als die niet vast zou zitten. Ik kan me dus ergens wel voorstellen dat dit de bewuste man is overkomen. Dat kind had hoogstwaarschijnlijk niets bij hem in de auto te zoeken.

Maar goed, dit komt uiteraard voort uit mijn eigen achtergrond, waarin ik ben opgegroeid met twee fulltime werkende, gestressde ouders. Dat ik nog leef is een godswonder; maar helemaal jofel ben ik ook niet.
En dit bedoel ik niet grappig ofzo, ik geloof echt dat dit zo werkt.
Nu ga ik jou (en mezelf) even nuanceren.
Je hebt als ouders dezelfde verantwoordelijkheid, samen. Hoe je die verdeelt (de een veel werken, of allebei wat) is een tweede, maar een man moet toch een kind een keer weg kunnen brengen.
Je hebt gelijk dat het niet werkt met beide ouders in een zware baan, nou hebben wij de pech dat we beide idealistjes zijn en derhalve geen werk hebben waar we bergen mee verdienen. Om een beetje een normaal huis en leven te kunnen bekostigen moeten we wel allebei werken, maar ik ben als ik straks wat omhoog ga in loon wel van plan minder te werken.
Daarbij komt dat ik veel late diensten en weekenddiensten draai, zodat de kinderen maar een paar uren per week naar de oppas hoeven. KDV hoeft van mij niet zo, liever een oppasmoeder waar ze ook een "thuisgevoel" hebben.
Ik had overigens voor een baan waarin ik minder het gevoel zou hebben iets bij te dragen aan de maatschappij mijn kinderen nooit bij een oppas gedropt, het moet de moeite wel waard zijn.

Je situatie snap ik, groot huis, beide ouders hun eigen kantoor/studeerkamer en ik zag ze alleen bij het avondeten wat ik dan ook nog meestal kookte Gek he dat je dan geen makkelijke puber wordt!

Ik denk wel dat er een middenweg is tussen helemaal in je werk verzuipen of helemaal thuisblijven bij je kids.
pi_60171592
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik mijn hond vergeet in de auto (ja, ik heb geen kinderen, dus het moet ff hiermee), maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat meneer C. mijn hond in de auto vergeet. Dat zou ik hem wel zeer zeer kwalijk nemen, hell ik zou hem er om verlaten waarschijnlijk, maar ik kan het me wél voorstellen, omdat:

a. Hij er veel minder mee bezig is (het is een man en die zijn geneigd om nogal gepre-occupeerd te zijn met hun eigen besognes) (ja, ik generaliseer en realiseer me dat er uitzonderingen zijn)

b: hij is het niet gewend om de hond bij zich te hebben, het zit niet in zijn systeem, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je het dan vergeet.

God wat een ellende voor die mensen. En dat jochie, daar moet ik al helemaal niet aan denken.
pi_60171817
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:58 schreef Red_Cat het volgende:
Heel fijn voor hem dat hij niet meer lekker slaapt, had hij zijn kind niet moeten vermoorden.
Je kraamt pure nonsens uit, vermoorden...
I feel kinda Locrian today
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:59:58 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60171940
Als ik kijk naar puur ik en mijn partner, denk ik toch dat over het algemeen moeders meer dat oergevoel hebben om het kind op de eerste plaats te zetten ten koste van alle andere dingen. Mijn partner houdt ook zielsveel van onze zoon, maar heeft niet zoals ik, hem al gemist als ie een middag op het KDV was bijvoorbeeld. Ik vind dingen die ik normaal stom en vervelend vind ook al snel goed als ik merk dat het kuiken het naar zijn zin heeft, gewoon moedergevoel denk ik. Mannen zijn daarin toch wat nuchterder vaak (en dit schrijf ik dus niet om het "vadergevoel" te bagatalliseren..ik weet alleen niet hoe ik het beter uit kan leggen).
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:20:31 #70
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60172422
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:59 schreef Vivi het volgende:
Als ik kijk naar puur ik en mijn partner, denk ik toch dat over het algemeen moeders meer dat oergevoel hebben om het kind op de eerste plaats te zetten ten koste van alle andere dingen.
Mee eens maar dat is volgens mij ook niks nieuws.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juli 2008 @ 19:33:07 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60172648
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, kinderen tot pakweg 5 jaar wel voorin in een omgekeerd kinderstoeltje
Das best lastig..., met 3 kinderen onder de 5.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:35:52 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60172699
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Mee eens maar dat is volgens mij ook niks nieuws.
Nee, maar in deze context lijkt het me dan extra zuur.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juli 2008 @ 19:35:52 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60172700
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:45 schreef conleche het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik mijn hond vergeet in de auto (ja, ik heb geen kinderen, dus het moet ff hiermee), maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat meneer C. mijn hond in de auto vergeet. Dat zou ik hem wel zeer zeer kwalijk nemen, hell ik zou hem er om verlaten waarschijnlijk, maar ik kan het me wél voorstellen, omdat:

a. Hij er veel minder mee bezig is (het is een man en die zijn geneigd om nogal gepre-occupeerd te zijn met hun eigen besognes) (ja, ik generaliseer en realiseer me dat er uitzonderingen zijn)
uitzonderingen!?!! De man die zijn eigen besognes dusdanig hogere prioriteit geeft dat hij zijn kind vergeet is de uitzondering hoor. Overigens is het laatste geval wat me bekend is de moeder degene geweest die het kind vergat.
quote:
b: hij is het niet gewend om de hond bij zich te hebben, het zit niet in zijn systeem, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je het dan vergeet.
Wat een nonsens, sinds wanneer zijn vaders deeltijd ouder?
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:38:35 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60172755
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

uitzonderingen!?!! De man die zijn eigen besognes dusdanig hogere prioriteit geeft dat hij zijn kind vergeet is de uitzondering hoor. Overigens is het laatste geval wat me bekend is de moeder degene geweest die het kind vergat.
[..]

Wat een nonsens, sinds wanneer zijn vaders deeltijd ouder?
Mwoh Swets, bij ons (maar ik realiseer me dat dat een verhaal apart is, aangezien wij LAT-ten), maar toch ook bij veel mensen die ik om me heen zie, is het toch vrnml. de vrouw die de meeste (doordeweekse) tijd met het kind doorbrengt hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juli 2008 @ 19:40:00 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60172783
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mwoh Swets, bij ons (maar ik realiseer me dat dat een verhaal apart is, aangezien wij LAT-ten), maar toch ook bij veel mensen die ik om me heen zie, is het toch vrnml. de vrouw die de meeste (doordeweekse) tijd met het kind doorbrengt hoor.
Sinds wanneer is tijd doorbrengen met equivalent voor 'denken aan' en bezorgd zijn om?' Er wordt hier namelijk gesteld dat daardoor de vader minder met het kind zou bezig zijn als het aan zijn zorg wordt over gelaten. Dat is zeker niet het geval.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:46:19 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60172929
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sinds wanneer is tijd doorbrengen met equivalent voor 'denken aan' en bezorgd zijn om?' Er wordt hier namelijk gesteld dat daardoor de vader minder met het kind zou bezig zijn als het aan zijn zorg wordt over gelaten. Dat is zeker niet het geval.
Nee, dat bedoel ik ook niet .

Maar stel dus dat je idd helemaal gepreoccupeerd bent met het een of ander, een vergadering of weet ik veel wat voor stressvolle bedoening, dan kan ik me eerder voorstellen dat iemand die niet denkt zodra ie zonder buggy op straat loopt "ik mis iets...maar wat?!" omdat ie dus wel vaker zonder loopt, het kind op dat moment "vergeet".

Dat heb ik namelijk wel, ik loop namelijk nooit meer "los" . En ik kan me wel voorstellen dat iemand die wel vaak "los" loopt op zo'n moment minder snel zoiets heeft van "ik mis iets". Puur omdat het niet in de onderbewuste routine zit.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juli 2008 @ 19:49:57 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60173009
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik ook niet .

Maar stel dus dat je idd helemaal gepreoccupeerd bent met het een of ander, een vergadering of weet ik veel wat voor stressvolle bedoening, dan kan ik me eerder voorstellen dat iemand die niet denkt zodra ie zonder buggy op straat loopt "ik mis iets...maar wat?!" omdat ie dus wel vaker zonder loopt, het kind op dat moment "vergeet".
Dat kan ik me totaal niet voorstellen.
quote:
Dat heb ik namelijk wel, ik loop namelijk nooit meer "los" . En ik kan me wel voorstellen dat iemand die wel vaak "los" loopt op zo'n moment minder snel zoiets heeft van "ik mis iets". Puur omdat het niet in de onderbewuste routine zit.
Ik niet.

Nogmaals, de laatste keer dat dit gebeurde was het de moeder. Was het geen lerares?
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:53:26 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60173077
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:35 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee, maar in deze context lijkt het me dan extra zuur.
Nou niet echt maar goed. Met dat 'oerinstinct en moedergevoel' kan ik goed inkomen. Dat hoort ook zo te zijn.
pi_60173140
Ik zeg ook niet dat alle vaders allemaal hun kind vergeten in de auto, maar als je normaal gesproken een drukke baan hebt en niet je kind naar de creche brengt en je doet dat ineens wel, dan kan het zijn dat je gedachten niet bij je kind zijn op dat moment. Dat wil niet direct zeggen dat je nooit aan je kind denkt, of een slechte vader bent.

Voorbeeld: wij hebben een hek op het erf. Dat móet dicht, anders springt de hond de vijver in en verdrinkt. (Waarom dat beest niet wil zwemmen weet ik ook niet, maar hij zakt als een baksteen naar de bodem.) Anyway, als ik naar buiten loop is het eerste wat ik doe het hek checken, omdat meneer C. het 2 van de 10x laat openstaan. Het is dus zo, dat hij er meestal wel aan denkt. Maar soms toch net ff niet. Bij mij zit het ingebakken. Dat is misschien niet persé omdat ik vrouw ben, maar omdat dat beest dag en nacht bij me is. Weet ik ook niet.

Ik vind het in ieder geval vooral heel zielig voor die vader en denk dat z'n leven zo'n beetje voorbij zal zijn!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juli 2008 @ 20:06:55 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60173381
Alleen blijkt dat het helemaal niet altijd de vaders zijn die die kinderen die dit overkomt vergeten. Ergo, geen correlatie.
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:09:35 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60173436
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen blijkt dat het helemaal niet altijd de vaders zijn die die kinderen die dit overkomt vergeten. Ergo, geen correlatie.
Ik beweer ook niet dat er een correlatie is, alleen dat ik het me *in zo'n geval* "makkelijker" kan indenken (hoewel het me dan nog steeds ondenkbaar lijkt hoor).
pi_60175137
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das best lastig..., met 3 kinderen onder de 5.

Mwah, zolang als dat er een geheugensteuntje op de voorzit zit is de kans dat je die achterin vergeet vrij klein toch ? Daarnaast, met z'n drieën houden zij elkaar wel wakker is mijn ervaring, zeker in de ochtend, 's avonds willen ze nog wel eens in slaap vallen achterin maar mocht je ze dan vergeten is dat niet zo'n ramp, ten eerste omdat het tegen die tijd niet meer zo warm is en ten tweede omdat het als je thuis bent toch wat eerder opvalt dat je iets vergeten bent.
pleased to meet you
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:39:20 #83
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_60175164
Shhhiittt, bij het lezen van dit topic herinner ik me dat ik wat vergeten ben.....ik ben zo terug, ff snel naar mijn auto lopen...
pi_60175190
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals ik al zei, vorig jaar was het een juf, iemand die nota bene van haar liefde voor kinderen haar baantje heeft gemaakt, als het zelfs zo iemand kan overkomen, hoe blind ben je dan als je stug blijft volhouden dat het jou nooit en te nimmer zal kunnen overkomen ?
pleased to meet you
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:50:14 #85
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60175427
-edit- Nee.

[ Bericht 72% gewijzigd door paddy op 18-07-2008 01:03:17 ]
pi_60175599
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:26 schreef SHE het volgende:

Tja wat moet je hier nu op zeggen....

Allereerste denk ik dat veel van de vrouwen tegenwoordig parttime werkt, ik ook en ik ben nog nooit mijn kind vergeten, dat 's ochtends de rit in de auto naar mijn moeder altijd slaapt dus ook ik word niet gealarmeerd met een kreetje.

Dat gekut trouwens met parttime werken heb IK nodig om die leuke ontspannen moeder te kunnen zijn.
Jouw gevoel is dus zeker niet mijn gevoel, en aangezien ik eerst 50 tot 60 uur in de week werkte heb ik nu met 18 uur werken een zeer relaxt leventje, hoewel de verantwoordelijkheid voor een kind een stuk zwaarder weegt als de druk van presteren op je werk.

Isa is het eerste waar ik me druk om maak als ik de dag begin en niet mijn baas, die fout heb ik al eens gemaakt toen ik nog zwanger was en die maak ik nooit meer, dan maar te laat op het werk of bellen dat ik later kom ,of niet kom vanwege iets dat er gebeurt is, morgen is er weer een dag en zo heb ik dat ook met mijn werkgever besproken, wij stellen ons beiden flexibel op en tot op heden is dat altijd goed gegaan (1x gebeurt toen Isa ziek was). Die werkdag haal ik dan wel in en soms werk ik een dag meer als afgesproken, het principe de ene hand wast de andere.

Mijn man is net zo, zijn dochter gaat voor alles hij haalt haar 's avonds altijd op en zal dat nooit vergeten, als hij een vergadering heeft oid dan haal ik haar op, loopt die vergadering uit dan belt hij me zodat Isa niet langer bij oma is als nodig is. En wederom nog nooit vergeten en hij heeft dan niet eens Isa bij zich.

Je kan zoveel praten wat je wilt maar ik kan me niet voorstellen dat je je kind vergeet vader of moeder dat doet er niet toe.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:00:49 #87
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60175655
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:11 schreef starla het volgende:

[..]

Wie zegt dat?

Komt wel makkelijk uit zo, je kind ''vergeten''.

En nee, ik kan het me niet voorstellen dat je je kind vergeet
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juli 2008 @ 22:50:20 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60176879
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, vorig jaar was het een juf, iemand die nota bene van haar liefde voor kinderen haar baantje heeft gemaakt, als het zelfs zo iemand kan overkomen, hoe blind ben je dan als je stug blijft volhouden dat het jou nooit en te nimmer zal kunnen overkomen ?
Heb je uberhaupt mijn posts wel gelezen?
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:00:47 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60177138
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:57 schreef marlieske het volgende:

[..]

Tja wat moet je hier nu op zeggen....

Allereerste denk ik dat veel van de vrouwen tegenwoordig parttime werkt, ik ook en ik ben nog nooit mijn kind vergeten, dat 's ochtends de rit in de auto naar mijn moeder altijd slaapt dus ook ik word niet gealarmeerd met een kreetje.

Dat gekut trouwens met parttime werken heb IK nodig om die leuke ontspannen moeder te kunnen zijn.
Jouw gevoel is dus zeker niet mijn gevoel, en aangezien ik eerst 50 tot 60 uur in de week werkte heb ik nu met 18 uur werken een zeer relaxt leventje, hoewel de verantwoordelijkheid voor een kind een stuk zwaarder weegt als de druk van presteren op je werk.

Isa is het eerste waar ik me druk om maak als ik de dag begin en niet mijn baas, die fout heb ik al eens gemaakt toen ik nog zwanger was en die maak ik nooit meer, dan maar te laat op het werk of bellen dat ik later kom ,of niet kom vanwege iets dat er gebeurt is, morgen is er weer een dag en zo heb ik dat ook met mijn werkgever besproken, wij stellen ons beiden flexibel op en tot op heden is dat altijd goed gegaan (1x gebeurt toen Isa ziek was). Die werkdag haal ik dan wel in en soms werk ik een dag meer als afgesproken, het principe de ene hand wast de andere.

Mijn man is net zo, zijn dochter gaat voor alles hij haalt haar 's avonds altijd op en zal dat nooit vergeten, als hij een vergadering heeft oid dan haal ik haar op, loopt die vergadering uit dan belt hij me zodat Isa niet langer bij oma is als nodig is. En wederom nog nooit vergeten en hij heeft dan niet eens Isa bij zich.

Je kan zoveel praten wat je wilt maar ik kan me niet voorstellen dat je je kind vergeet vader of moeder dat doet er niet toe.
Ho daar, ..ik probeer het een beetje te beredeneren. Ik ben geen moeder he, dus misschien dat ik als ik moeder ben wel net zo resoluut reageer als de andere mama's hier.
In de oorzaken die ik probeer te bedenken voor dit 'ongeluk' ga ik automatisch bedenken wat een reden kan zijn.
Niet iedereen is hetzelfde; de ene vrouw MOET werken om tot rust te komen, de ander wordt er gestressed van. Genoeg vrouwen die niet meer gaan werken na hun verlof en stiekem vind ik dat wel een positief iets. ( niet slaan! )
De ene vader is net een mama, de ander mist dat 'instinctieve' gen.
Het was niet mijn bedoeling iedereen over 1 kam te scheren, maar het is ook weer niet heel ongewoon dat werken en kinderen opvoeden lastig samengaat en soms zelfs kan zorgen voor onoplettendheid.
Ik kan me gewoon zo voorstellen dat die sul met zijn hoofd elders zat. Of dat er wellicht iets aan de hand was.

Ik hoef jou niet te overtuigen, want jij gelooft dat jou dat nooit zal overkomen.
Ik zou zo'n uitspraak nooit durven doen, want ik zie toch echt dat het mensen wél overkomt. Liever gewaarschuwd en alert, dan blind overtuigd.
Wellicht sta ik wat onzekerder tegenover het moederschap dan jij, dat kan natuurlijk ook. Het lijkt me ook doodeng namelijk. ( Alle gevaren, risico's etc )
pi_60177349
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:00 schreef SHE het volgende:

[..]
*knip*
Genoeg vrouwen die niet meer gaan werken na hun verlof en stiekem vind ik dat wel een positief iets. ( niet slaan! )

*knip*
Het lijkt me ook doodeng namelijk. ( Alle gevaren, risico's etc )
Tuurlijk sla ik niet Ik vind ook dat elke vrouw moet doen wat die wil/kan , thuis of werken mij maakt het niets uit wat een ander doet ik kijk naar wat mij en mijn gezin happy maakt.

Tja gevaren je neemt ze nooit allemaal weg, kinderen stoten zich allemaal wel eens.
Leren lopen is al eng, en auto's en verkeer bepaalde dingen heb je niet in de hand die overkomen je gewoon. En nee ik ben echt niet een super zekere moeder, in tegendeel ik ben nog maar een jaar moeder en ben lerende, elke dag leert je kind wat nieuws en ik groei daar in mee als moeder.
Ik steek mijn kop echt niet in het zand ook Isa zal vast eens iets overkomen, een ongelukje zit namelijk in een klein hoekje maar je kind vergeten valt voor mij niet in de categorie "ongelukje" das gewoon rete stom.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:13:05 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60177406
quote:

*knip*
SHE, doe niet zo menselijk, nu kan ik straks niet slapen.

*ril* .
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:18:12 #92
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60177519
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

SHE, doe niet zo menselijk, nu kan ik straks niet slapen.

*ril* .
Ik weet niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt, maar jou kennende bedoel je dat positief?

of ik snap het echt niet en dan ga ik maar naar bed
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:25:12 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60177653
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik weet niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt, maar jou kennende bedoel je dat positief?

of ik snap het echt niet en dan ga ik maar naar bed
Het was een grapje, ik heb je nog nooit zo beminnelijk een discussie zien voeren namelijk Wederom een grondvest onder mijn voeten weggeslagen .
pi_60179306
quote:

[..]

Ho daar, ..ik probeer het een beetje te beredeneren. Ik ben geen moeder he, dus misschien dat ik als ik moeder ben wel net zo resoluut reageer als de andere mama's hier.
In de oorzaken die ik probeer te bedenken voor dit 'ongeluk' ga ik automatisch bedenken wat een reden kan zijn.
Niet iedereen is hetzelfde; de ene vrouw MOET werken om tot rust te komen, de ander wordt er gestressed van. Genoeg vrouwen die niet meer gaan werken na hun verlof en stiekem vind ik dat wel een positief iets. ( niet slaan! )
De ene vader is net een mama, de ander mist dat 'instinctieve' gen.
Het was niet mijn bedoeling iedereen over 1 kam te scheren, maar het is ook weer niet heel ongewoon dat werken en kinderen opvoeden lastig samengaat en soms zelfs kan zorgen voor onoplettendheid.
Ik kan me gewoon zo voorstellen dat die sul met zijn hoofd elders zat. Of dat er wellicht iets aan de hand was.

Ik hoef jou niet te overtuigen, want jij gelooft dat jou dat nooit zal overkomen.
Ik zou zo'n uitspraak nooit durven doen, want ik zie toch echt dat het mensen wél overkomt. Liever gewaarschuwd en alert, dan blind overtuigd.
Wellicht sta ik wat onzekerder tegenover het moederschap dan jij, dat kan natuurlijk ook. Het lijkt me ook doodeng namelijk. ( Alle gevaren, risico's etc )
Mooi gezegd.
pi_60179777
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je uberhaupt mijn posts wel gelezen?
yup, en daar deed ik dus dat (doordrammerige ) schepje bovenop door te benadrukken dat het niet alleen een moeder was maar nog een juf op de basisschool ook, iemand dus die al zijn tijd aan kinderen besteed, de godganse dag niets anders doet dan op kinderen letten en begeleiden, zo'n beetje het laatste persoon waarvan je zou verwachten dat haar zoiets gebeurt ..
Ik durf dus te wedden dat die vrouw net zo stellig zat te beweren dat het haar niet kan gebeuren, zij zou haar kind(eren) nooit kunnen vergeten ..
misschien had zij er beter rekening mee kunnen houden dat zoiets toch echt wel iedereen kan overkomen, dan had zij een veiligheidsroutine in kunnen bouwen om het risico erop te beperken, net zoiets als even kijken of je het gas wel echt uit hebt gedraaid voor je de deur uit loopt
pleased to meet you
  vrijdag 18 juli 2008 @ 07:57:02 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60181258
Beweren dat dit iedereen kan overkomen is imo hetzelfde als de stelling "in iedereen schuilt een potentiele moordenaar". Je kan zoiets niet weten, je kan het aannemelijk vinden, dat is wat anders, maar het is té persoonsafhankelijk om het als vaststaande stelling te poneren. En ik geloof er ook niet in dat dit "iedereen kan overkomen".
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:25:51 #97
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60181406
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 07:57 schreef Vivi het volgende:
Beweren dat dit iedereen kan overkomen is imo hetzelfde als de stelling "in iedereen schuilt een potentiele moordenaar". Je kan zoiets niet weten, je kan het aannemelijk vinden, dat is wat anders, maar het is té persoonsafhankelijk om het als vaststaande stelling te poneren. En ik geloof er ook niet in dat dit "iedereen kan overkomen".
En beweren dat dit jou nooit en te nimmer zou kunnen overkomen is net zo vreemd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:30:24 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60181454
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 08:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En beweren dat dit jou nooit en te nimmer zou kunnen overkomen is net zo vreemd.
Nou, dat vind ik dus niet, aangezien ik mijn eigen functioneren na 33 jaar beter ken dan een persoon die vanachter zijn (of haar ) toetsenbordje zit te bedenken. Dat lijkt me meer een gevalletje van projectie dan.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:30:44 #99
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60181456
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 07:57 schreef Vivi het volgende:
Beweren dat dit iedereen kan overkomen is imo hetzelfde als de stelling "in iedereen schuilt een potentiële moordenaar". Je kan zoiets niet weten, je kan het aannemelijk vinden, dat is wat anders, maar het is té persoon afhankelijk om het als vaststaande stelling te poneren. En ik geloof er ook niet in dat dit "iedereen kan overkomen".
En toch ben ik daar dan weer wel van overtuigd. Mensen die in het nauw gedreven worden zijn net Ratten--> ze kunnen heel raar uit de hoek komen. En je weet wat ze zeggen: 1 tik op de verkeerde plaats en je kan iemand maar zo onbewust doodslaan. En dan ben je helaas wel een moordenaar
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:38:59 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60182419
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 08:30 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En toch ben ik daar dan weer wel van overtuigd. Mensen die in het nauw gedreven worden zijn net Ratten--> ze kunnen heel raar uit de hoek komen. En je weet wat ze zeggen: 1 tik op de verkeerde plaats en je kan iemand maar zo onbewust doodslaan. En dan ben je helaas wel een moordenaar
Oh, ik ben er ook van overtuigd dat de meeste mensen zodanig getergd/getriggerd kunnen worden dat ze in staat zijn om iemand om het leven te brengen. Uit zelfbehoud, beschermingsinstinct (voor hun kinderen) of uit woede, noem maar op. Maar ik ben er ook van overtuigd dat er mensen zijn die hoe dan ook, nooit zover gepushed kunnen worden. Die liever zelf het loodje leggen dan.

Conclusie; er is geen eenduidige conclusie mogelijk.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:49:47 #101
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60183948
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh, ik ben er ook van overtuigd dat de meeste mensen zodanig getergd/getriggerd kunnen worden dat ze in staat zijn om iemand om het leven te brengen. Uit zelfbehoud, beschermingsinstinct (voor hun kinderen) of uit woede, noem maar op. Maar ik ben er ook van overtuigd dat er mensen zijn die hoe dan ook, nooit zover gepushed kunnen worden. Die liever zelf het loodje leggen dan.

Conclusie; er is geen eenduidige conclusie mogelijk.
Klopt, maar hoe weet jij zo zeker vanjezelf bij welke groep je hoort? Ik denk dat je op dit moment niet kan zeggen.

Net als dat je nooit met zekerheid kan zeggen dat je je kind nooit zal vergeten mee te nemen uit een auto.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:04:07 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60187307
Jawel hoor.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:29:55 #103
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60187941
Daar gaan we je aan houden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:06:55 #104
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60188932
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:04 schreef Vivi het volgende:
Jawel hoor.
Kansloos.

Je zegt zeker ook tegen je partner dat je nooit verliefd wordt op een ander?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:41:12 #105
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60191329
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kansloos.

Je zegt zeker ook tegen je partner dat je nooit verliefd wordt op een ander?
Nee, daar waarschuw ik hem juist voor .
pi_60197892
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee, daar waarschuw ik hem juist voor .
Echt ? Waarom dat ?
pleased to meet you
pi_60290690
quote:
Vergeten kind sterft in auto
Uitgegeven: 23 juli 2008 11:06

PARIJS - Opnieuw is in Frankrijk een kindje om het leven gekomen, omdat de vader vergat de kleine uit de auto mee te nemen. Een 38-jarige man uit Chalons-sur-Saône vergat dinsdag zijn dochter op de achterbank en ging naar zijn werk.

Pas toen hij 's avonds zijn andere kinderen van de crèche ging halen, realiseerde hij zich dat het 2,5-jarige meisje nog in de auto zat.

Dat schrijft de Franse krant Le Parisien woensdag. Het meisje was uitgedroogd. De auto had de hele dag in de volle zon gestaan. Het kind overleed aan haar verwondingen.

Temperatuur

Vorige week vond een passant in Grenoble een kind in een auto. De temperatuur in de wagen was opgelopen tot veertig graden. De vader had zijn zoon vergeten, nadat hij getuige was geweest van een verkeersongeval.

(c) ANP
Aha! Kijk 's, nu weten we tenminste waardoor die vader zijn zoontje was vergeten, week geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')