quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:08 schreef babette21 het volgende:
verborgen gebreken
Deurwaarders.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh Dizzle, vind je het ook niet een ernstig tofjes idee dat je het eerstkomende halfjaar nog regelmatig schuldeisers en deurwaarders op bezoek gaat krijgen voor de vorige bewoonster?
Vooraf door een vakman rapport laten opstellen, kun je later verborgen gebreken vergoed krijgen. Hoewel, van iemand die zo te horen al genoeg schulden heeft....quote:
Ik bedoelde het boekquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:51 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Vooraf door een vakman rapport laten opstellen, kun je later verborgen gebreken vergoed krijgen. Hoewel, van iemand die zo te horen al genoeg schulden heeft....
Ja... Iets met een boekenlijst enzo. En toen had ik nog een periode dat ik lezen leuk vond.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:50 schreef Giechel_Ho het volgende:
Moesten jullie dat voor school lezen ofzo?
Deurwaarders!quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh Dizzle, vind je het ook niet een ernstig tofjes idee dat je het eerstkomende halfjaar nog regelmatig schuldeisers en deurwaarders op bezoek gaat krijgen voor de vorige bewoonster?
Bordewijkquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:02 schreef IQM het volgende:
[..]
Vertel jij eens dan over hoe het was toen Karakter van Bordewijk voor het eerst uitkwam.
Ja, dat boek zat in mijn lijstersquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:50 schreef Giechel_Ho het volgende:
Moesten jullie dat voor school lezen ofzo?
die heb ik hier in de kast staan, maar volgens mij nooit gelezenquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:49 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb ooit Buitenstaanders van haar gelezen, dat vond ik toch best wel een goed boek.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:07 schreef Svensational het volgende:
lijsters
Wat moest jij lezen dan? Of móést jij überhaupt niks lezen?quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:38 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Als ik hoor wat jullie moesten lezen ben ik blij dat ik dat nooit hoefde mee te maken
quote:
Ik was gestopt voordat die onzin voorbij kwam.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:39 schreef IQM het volgende:
[..]
Wat moest jij lezen dan? Of móést jij überhaupt niks lezen?
Maar heeft dat ook niks met het onderwijsniveau te maken? Jij komt van de Mavo toch? Kan me niet herinneren dat die verplichte leeslijsten hadden, of heb ik dat helemaal verkeerd?quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Ik was gestopt voordat die onzin voorbij kwam.
Alsof lezen zo'n ramp isquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:38 schreef Giechel_Ho het volgende:
Als ik hoor wat jullie moesten lezen ben ik blij dat ik dat nooit hoefde mee te maken
Het eerste deel is niet om door te komen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef babette21 het volgende:
[..]
Alsof lezen zo'n ramp is
Ik heb van de week (eindelijk) "De schaduw van de wind" gekocht, schijnt erg goed te zijn!
Alleen te dik om mee op vakantie te nemen, dus eerst maar weer even 'n Anthos uit de stapel trekken
dus, jij hebt het eerste deel wel gelezen, maar bent afgehaakt? Of je hebt dat over het begin ook gehoord?quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:46 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Het eerste deel is niet om door te komen.Maar ik heb gehoord dat hij daarna wel goed is, dus toch maar even doorlezen.
Die is dus waarschijnlijk niet gestopt met school. Ja, toen ie klaar was wellicht.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:46 schreef IQM het volgende:
En zó oud ben je toch niet? Ik heb een broer van 28 die ook nog Blackbirds en Grote Lijsters moest lezen.
Afgehaakt. En pas weer begonnen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:52 schreef babette21 het volgende:
[..]
dus, jij hebt het eerste deel wel gelezen, maar bent afgehaakt? Of je hebt dat over het begin ook gehoord?
Ik doe wel altijd 3x zo lang over 'n roman (itt tot het meer spannende of chicklit-achtige werk), maar lees op zich wel alles uit.... Op deCelestijnse Belofte
na dan...... Als je stiekem een hekel aan iemand hebt, moet je dát boek kado doen
Wat een heerlijke kutstreekquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:52 schreef babette21 het volgende:
[..]
Als je stiekem een hekel aan iemand hebt, moet je dát boek kado doen
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:55 schreef alwaysthebest het volgende:
Afgehaakt. En pas weer begonnen.
Ik lees graagquote:
Ik was ook klaarquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:54 schreef Svensational het volgende:
[..]
Die is dus waarschijnlijk niet gestopt met school. Ja, toen ie klaar was wellicht.
Nee.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:18 schreef IQM het volgende:
Can you say... dicksicle? [ afbeelding ]
atb, heb je Forgetting Sarah Marshall nou al gezien?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:25 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Nee.We wilden die gaan kijken, maar in Weert draaide die niet (meer). Toen hebben we Hancock maar gekeken.
Mja.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:28 schreef IQM het volgende:
[..]Weert
Hij heeft wél in de sneak gedraaid, zie ik!
Ik vond hem wel oké. Hij had beter gekund, maar toch wel goed kijkmateriaal. En Will Smith is wel tof natuurlijk.quote:Hoe was Hancock trouwens? Die wil ik volgens mij wel zien. En ik kijk uit naar de nieuwe Batman-film.
Oh.quote:Op donderdag 17 juli 2008 01:36 schreef IQM het volgende:
Maar hoezo 'muziekdebuut'? Ze zong toch al jaren van die Disney-liedjes?
Jawel, ontzettend, maar had even een momentje van rustquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:18 schreef MissBliss het volgende:
Wouw, wat een snelle reactie!
Je hebt het zeker niet druk op je werk
Ik zou eerder Idols avatars willen afschaffen die buiten de idols-periode gebruikt worden...quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:56 schreef IQM het volgende:
Wanneer schaffen ze de Tour de France nou eens af? Doping dit, epo zus. Da's toch geen sport!
En schaf het Eurovisie Songfestival ook maar meteen af.
Eens. En de hele Idols-kermis er achteraan.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik zou eerder Idols avatars willen afschaffen die buiten de idols-periode gebruikt worden...
Inmiddels wel. Vond in het begin nog wel leuk, nu is alles zooooo voorspelbaar en zo. Bovendien dat hele massa gebeuren is toch nooit zo leuk.. Het is juist leuk als iets uniek isquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:27 schreef IQM het volgende:
[..]
Eens. En de hele Idols-kermis er achteraan.Totaal uitgemolken concept.
Volgens die logica zouden het EK, WK en de Olympische Spelen ook weg mogen. Net zo uitgemolken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:27 schreef IQM het volgende:
[..]
Eens. En de hele Idols-kermis er achteraan.Totaal uitgemolken concept.
Nee!quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Volgens die logica zouden het EK, WK en de Olympische Spelen ook weg mogen. Net zo uitgemolken.
Ik geloof er niks van als jij dat zegt, maar inderdaad.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:33 schreef Dizer het volgende:
[..]
Inmiddels wel. Vond in het begin nog wel leuk, nu is alles zooooo voorspelbaar en zo. Bovendien dat hele massa gebeuren is toch nooit zo leuk.. Het is juist leuk als iets uniek is.
1. Stropdasquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:19 schreef babette21 het volgende:
hoi
m'n vader is vandaag jarig en ik heb dus echt géén idee wat ik voor moet kopen;
de beste man heeft alles al....
keep going....quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:26 schreef Dizer het volgende:
1. Stropdas
2. Sokken
3. Old Spice pakket
4. Voetschimmelbehandeling
5. String
Maak een mooie tekening.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:19 schreef babette21 het volgende:
hoi
m'n vader is vandaag jarig en ik heb dus echt géén idee wat ik voor moet kopen;
de beste man heeft alles al....
been there, done thatquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:30 schreef IQM het volgende:
Maak een mooie tekening.
op zich geen slecht idee om 'n foto vanquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:33 schreef IQM het volgende:
Koop een grote fotolijst en stop er een foto van Babs en Pabs (Pa Babs, jeweet) in.
en, gekregen?quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:41 schreef IQM het volgende:
Ik heb voor m'n laatste verjaardag ook een foto van babette gevraagd.
OMG! Babette ben je zwanger? MB ook al.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:42 schreef babette21 het volgende:
hij wordt trouwens opa in november, misschien kan ik daar wel wat mee. een handleiding 'hoe laat ik mijn kleinkind niet vallen' ofzo....
Want...?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:50 schreef IQM het volgende:
[..]
Nee!Dat 'uitgemolken' slaat dus enkel op Idols als tv-programma.
had ik dat nog niet verteldquote:
mja die 's wel leuk, maar heeft m'n zus vorig jaar al aan m'n moeder gegeven ("mama vertel 's" dan he)quote:
quote:
Ja, maar... ik bedoel het anders. Ik weet alleen niet hoe ik het moet verwoorden.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:49 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Want...?
Enkele overeenkomsten:
Het zijn allebei wedstrijden met telkens weer andere kanshebbers, maar ook herkenbare gezichten.
Beide evenementen trekken een groot, enthousiast publiek en verdienen veel geld.
Beide evenementen krijgen een eigen forum op Fok!![]()
Dus als Idols uitgemolken is, dan het EK etc. ook.![]()
Ja, maar dit is leuker. Want het is van jou en vaders zijn op een gegeven moment meer bezig met hun opa-rol dan met hun papa-rol.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:50 schreef babette21 het volgende:
[..]
had ik dat nog niet verteld
[..]
mja die 's wel leuk, maar heeft m'n zus vorig jaar al aan m'n moeder gegeven ("mama vertel 's" dan he)
quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:52 schreef Dizer het volgende:
7. Een boek: "Het is nog steeds niet te laat om je midlife crisis te vieren.."
quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:40 schreef MissBliss het volgende:
Nee!
En dan ben ik een keer echt zwanger en dan reageert iedereen van: "Ja, dat wisten we toch al?![]()
"
quote:Er was eens een klein dorp. Er was niets speciaals aan dat dorp. Er kwam niemand vandaan die beroemd was geworden en er had nooit een grote veldslag plaatsgevonden of zelfs maar welke andere gebeurtenis van betekenis in de streek dan ook.
Ook vandaag gaat het leven er als iedere andere dag gewoon verder. De molenaar maalt tarwe, de bakker bakt brood en iedereen is tevreden want alles is bekend, bepaalt en regelmatig. Iedereen merkt dat ook deze dag is zoals die hoort te zijn. Daar zijn ze blij om in het dorpje. Behalve jonge Peter.
Jonge Peter is de herder voor alle schapen van het dorp. Dagelijks neemt hij ze mee de heuvels in. Daar gaat hij in het gras zitten en kijkt naar de grazende schapen en hoeft maar af en toe op te staan om een schaap dat van de kudde af is gedwaald terug te halen.
Ook vandaag zit jonge Peter in de heuvels. Zoals iedere dag voelt hij zich ontevreden. Hij vindt het saai. Hij wil dat er iets nieuws, iets leuks of iets spannend gebeurt.
Opeens komt hij op een idee. Hij haast zich terug naar het dorpje en zodra hij in de buurt ervan is begint hij te schreeuwen: "De wolf! De wolf! De wolf is gekomen! Help! Help!" Meteen stopt iedereen met alle bezigheden en grijpt naar stokken, stenen, messen en zwaarden en haast zich de heuvels in. Als ze bij de schaapskudde aankomen, blijkt daar niets aan de hand te zijn. De schapen lopen even rustig als altijd rond.
"Misschien is de wolf wel gevlucht door dat schreeuwen van mij," zegt jonge Peter. De dorpelingen geven hem complimenten. Opnieuw tevreden gaat iedereen terug naar het dorpje en pakt de draad weer op. Een week lang is jonge Peter de held van het dorp omdat hij de schapen heeft gered. "Leuk," denkt jonge Peter, "er gebeurde eindelijk eens iets." Tot zijn spijt merkt hij ook dat alles weer bij het oude is; saai en regelmatig. En dus besluit hij hetzelfde nog eens te proberen…
Weer komt iedereen om de wolf te verdrijven, maar nog steeds is er geen wolf te bekennen. Jonge Peter vindt al die opwinding in het dorp zo leuk, dat hij het ook een derde en een vierde keer doet.
Maar dan, terwijl hij met de schapen in de heuvels is, ziet hij plotseling iets… Wat is dat? Het is ver weg, maar het beweegt naar hem toe… Jong Peter kijkt en kijkt… Een wolf! Nee, drie… Vijf! Het is een heel pak!
Jong Peter springt overeind en rent zo snel hij kan naar het dorp: "Wolven! Help! Een heel pak!" Maar niemand reageert op zijn geschreeuw. "Snel," roept hij, "bewapen je, we moeten de schapen redden!" De dorpelingen negeren hem. Ze schudden meewarig hun hoofd. Ze geloven jonge Peter niet langer. In paniek en met tranen in zijn ogen klampt hij iedereen persoonlijk aan, maar wat hij ook zegt, hoe hij ook smeekt, hij wordt niet geloofd. Terneergeslagen laat hij zich in een hoekje zakken.
Die dag verloor het dorp al zijn schapen. Ze waren door de wolven vermoord of werden nooit terug gevonden. Iedereen, ook jonge Peter, had vreselijke spijt.
Zo gaat het verhaal van jonge Peter, de jongen die de wolven riep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |