abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60121052
Ik zit te luisteren naar een interessant item op BNR (business news radio) en daar discusieren ze over of je wel/niet een mes zou mogen dragen, naar aanleiding van een verbod in Engeland.

Nu ben ik wel benieuwd hoe het juridisch inelkaar steekt.

Aan't begin van't item zei men dat je een mes mag dagen met een lemet van max. 9cm lang.

Maar er zullen vast nog andere criteria zijn dan dat lijkt me?

Want stilleto's mogen geloof ik niet, of wel als't lemet kleiner is dan 9 cm?

Stel je bent op't rembrand plein aan't chillen in de zon en d'r komt een preventieve fouileer actie langs. Wettelijk gezien mag je een mes bij je hebben maar mogen ze in dat geval je mes in beslag nemen? lijkt me niet toch?

Of gaat een APV (algemene plaatselijke verordering) boven de wet van't mogen dragen van een mes?

Verder ben ik benieuwd of mijn mes mag. zie pic onderaan't topic. lemet is precies 9 cm en ik kan em opvouwen.

Weet iemand ook wat voor boete er staat op't dragen van een mes, mocht het verboden zijn?
aub. geen discussie starten over waarom je een mes zou moeten (mogen) dragen, het gaat me puur om het technische/juridische aspect.

en voor de nieuwsgierigen, ik heb m'n mes nodig voor m'n appeltje te schillen en om m'n autogordel kapot te kunnen snijden als ik vast kom te zitten in een auto ongeluk.....( hehehe hahaa , yeah )

.
.
.

mag dit mes?
pi_60121101
Messen zijn voor Marokanen.
pi_60121126
Ja en nee denk ik.

Als je het mes in je viskoffertje hebt zitten zal er anders besloten worden dan wanneer je hem in je kontzak meeneemt naar de kroeg.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:43:40 #4
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60121161
Niets wat automatisch uitklapt in ieder geval

En verder wat je zelf al zei. Let wel: er zijn een hoop plekken waar specifieke verordeningen gelden en waar dus geen enkel mes mag worden gedragen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:44:23 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60121179
autogordel = lifehammer. ?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:44:37 #6
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60121183
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:41 schreef Jaap.Koorknaap het volgende:
Mwah.... ben er ook niet zo'n fan van. Maar voor hetzelfde geld redt het je leven.

Je weet nooit.
pi_60121213
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:44 schreef Qwea het volgende:
autogordel = lifehammer. ?
met een lifehammer kan ik m'n appeltje niet schillen ( ) dus prefereer ik een mes, dat is multi-taskable.
pi_60121231
Ik heb al een aantal malen gehoord dat het lemmet van het mes niet breder mag zijn dan je handpalm breed is. Maar, dan zou iemand met kleine handjes in het nadeel zijn, dus die 9 cm klinkt ook wel aannemelijk.
Op de amsterdamsestraatweg in Utrecht, waar ik woon, was het tot voor een jaar of 2 geleden behoorlijk onrustig en crimineel, en de politie hield vaak preventieve controles.

Mijn vriendin die toen nog scouting leiding was, en dan nota bene in haar scouting uniform naar huis fietste op een zaterdagmiddag (je zou denken dat agenten ook wel snappen dat je bij scouting vaker een zakmes gebruikt) mocht geregeld haar mini-zakmesje inleveren, en dat had toch echt een kleiner lemmet dan haar handpalm.
De straatweg had toen dan een zero-tolerance beleid, en was zo'n "geen enkel wapen toegestaan" zone.

Dus ja, als jij preventief gecontroleerd wordt in zo'n zone, kun je m waarschijnlijk afgeven. Een mes op straat is echt nergens voor nodig, ondanks jouw argument dat je er alleen een appeltje of gordel mee snijdt. Met een groot mes aan je broekriem rondlopen is in Siberië heel normaal, in de kalverstraat is het iets minder logisch. Snaptu? Lekker thuislaten dus, je appel met schil en al opeten, en je gordel gewoon op de normale manier losmaken in plaats van 'm los snijden.Dat scheelt nog in de autokosten ook!

[ Bericht 30% gewijzigd door Gripper op 15-07-2008 15:05:19 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_60121245
De algemene richtlijn is (als ik het me goed herinner) dat het mes (zonder handvat) niet groter als een middelmatig handpalm mag zijn.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_60121252
Zolang je het niet in een korte tijd gevechtsklaar kan hebben is het geen probleem.

Denk aan onderin een rugzak / sporttas / koffer.
Tenminste, dit zijn de regels voor duikmessen etc
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:48:53 #11
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60121298
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:46 schreef Gripper het volgende:
Ik heb al een aantal malen gehoord dat het lemmet van het mes niet breder mag zijn dan je handpalm breed is. Maar, dan zou iemand met kleine handjes in het nadeel zijn. Op de amsterdamsestraatweg in Utrecht, waar ik woon, was het tot voor een jaar of 2 geleden behoorlijk onrustig en crimineel, en de politie hield vaak preventieve controles. Mijn vriendin die toen nog scouting leiding was, en dan nota bene in haar scouting uniform naar huis fietste op een zaterdagmiddag (je zou denken dat agenten ook wel snappen dat je bij scouting vaker een zakmes gebruikt) mocht geregeld haar mini-zakmesje inleveren, en dat had toch echt een kleiner lemmet dan haar handpalm.

Dus ja, als jij prventief gecontroleerd wordt, kun je m waarschijnlijk afgeven. Een mes op straat is echt nergens voor nodig, ondanks jouw argument dat je er alleen een appeltje of gordel mee snijdt.
Wil ik je nog wel eens horen zeggen wanneer je per ongeluk tegen de verkeerde aanloopt en door 3 man nagenoeg dood wordt getrapt.

Tuurlijk, je kunt je afvragen of het verstandig is om er mee de straat op te gaan. Maar dat is iets anders dan stellen dat het geen enkel nut heeft.
pi_60121306
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:47 schreef MAY-be het volgende:
Zolang je het niet in een korte tijd gevechtsklaar kan hebben is het geen probleem.

Denk aan onderin een rugzak / sporttas / koffer.
Tenminste, dit zijn de regels voor duikmessen etc

nou ik heb ook een holstertje die ik aan de riem van m'n broek kan hangen.
dus ik kan hem wel snel trekken als een revolver, maar dan nog moet ik hem handmatig uitklappen.
pi_60121390
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:49 schreef voetballeh het volgende:
nou ik heb ook een holstertje die ik aan de riem van m'n broek kan hangen.
dus ik kan hem wel snel trekken als een revolver, maar dan nog moet ik hem handmatig uitklappen.
En dat mag dus niet. Je kan hem binnen enkele seconden gevechtsklaar hebben.

Overdag zal dat niet een enorm probleem zijn, helemaal niet als je een (sinaas)appel bij je hebt, maar 's avonds zal je hem zeker mogen inleveren.

Volgens mij mag je wel weer een mes in je dashboard stoppen zodat je idd je riem kan doorsnijden bij een ongeluk.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:55:03 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_60121433
Alle verborgen wapens zijn verboden. Een mes van 20 cm zeker. Reeel gezien kan je dat ding maar voor 1 ding gebruiken op straat, even aangenomen dat je geen appelkraam hebt.

Dit mag dus ook niet om je autoruitje in te tikken mocht je vast komen te zitten.

Dum de dum
pi_60121455
Als er een messenverbod ergens geldt via de APV mag sowieso geen enkel mes gedragen worden.

In alle andere verboden gevallen moet dit van toepassing zijn:
quote:
Categorie I
1°. stiletto's, valmessen en vlindermessen, een en ander indien het lemmet:
a. meer dan een snijkant heeft;
b. 7 cm of langer en 14 mm of smaller is;
c. 9 cm of langer is; of
d. van een stootplaat is voorzien;
2°. andere opvouwbare messen, indien:
a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of
b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;
Jouw mes is dus niet strafbaar onder de Wet Wapens en Munitie.
quote:
Stel je bent op't rembrand plein aan't chillen in de zon en d'r komt een preventieve fouileer actie langs. Wettelijk gezien mag je een mes bij je hebben maar mogen ze in dat geval je mes in beslag nemen? lijkt me niet toch?
Als het een door de burgemeester aangegeven noodgebied is dan mogen ze het inderdaad in beslag nemen.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjimz op 15-07-2008 15:01:33 ]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:56:36 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60121471
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:42 schreef Rimpelhond het volgende:
Ja en nee denk ik.

Als je het mes in je viskoffertje hebt zitten zal er anders besloten worden dan wanneer je hem in je kontzak meeneemt naar de kroeg.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:01:45 #17
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60121589
Hij mag ook sowieso niet aan 2 snijkanten hebben. Het mes op de foto lijkt aan de bovenkant 2 snijvlakken te hebben en zou dan dus niet mogen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:03:47 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60121630
vroeger hinge r altijd zo'n retegave poster met wat er allemaal verboden was om bij je te dragen op straat en welke boete er op stond bij mij op school.

Messen stonden daar ook op...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60121690
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:01 schreef bioloogje het volgende:
Hij mag ook sowieso niet aan 2 snijkanten hebben. Het mes op de foto lijkt aan de bovenkant 2 snijvlakken te hebben en zou dan dus niet mogen.
Lastig om te zien.
Als het echt 2 snijvlakken zijn dan is hij inderdaad verboden.
Maar volgens mij is het er maar 1.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjimz op 15-07-2008 15:12:35 ]
pi_60121725
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wil ik je nog wel eens horen zeggen wanneer je per ongeluk tegen de verkeerde aanloopt en door 3 man nagenoeg dood wordt getrapt.
Ja, want dat gebeurt dagelijks
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_60121752
Zelfs schroevendraaiers zijn verboden bij fouilleeracties schijnt.

Lang leve de angst!
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:11:40 #22
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60121805
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:01 schreef bioloogje het volgende:
Dat lijkt een zgn. "valse vouw" (niet scherp geslepen), en dat geldt niet als een snijkant.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_60122119
Tja, ik dacht dat je zoiets wel bij je mocht dragen, zolang je het niet als wapen gebruikte
Maarja... ik heb zelf vorige week in Duitsland een busje pepperspray gekocht en die in mijn tas gedaan.... Is de politie er immers ook bij als iemand mij in het donker van de fiets trekt en mij wat aan wil doen c.q. verkrachten?
Dan moet je het toch echt lekker zelf op knappen. Vandaar dat ik het risico neem om toch met een busje pepperspray rond te lopen

Bottom line: stop hem gewoon in je jaszak, laat 'em daar lekker zitten en denk er aan dat je hem er uit haalt wanneer je drukke festivals/uitgaansgelegenheden oid gaat bezoeken, dan ben je wel de klos
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:27:30 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60122169
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, want dat gebeurt dagelijks
Nee, maar heel ongewoon is het ook niet.
pi_60122632
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee, maar heel ongewoon is het ook niet.
Nee, je hebt gelijk.. En de kans dat ze, als ze toch met 3 man zijn, jou mes af pakken en je daarmee lek prikken is natuurlijk verwaarloosbaar..
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 15:56:22 #26
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_60122819
tvp
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:57:26 #27
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60122848
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:48 schreef johno het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk.. En de kans dat ze, als ze toch met 3 man zijn, jou mes af pakken en je daarmee lek prikken is natuurlijk verwaarloosbaar..
Hangt er ook maar vanaf hoe je er zelf mee om gaat. In geval van twijfel is hard wegrennen altijd de beste optie. Maar zoals ik al eerder zei, niet altijd mogelijk.
pi_60122868
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:48 schreef johno het volgende:
Idd

Goede vriend van me wou perse altijd met mes rondlopen voor het geval hij overvallen zou worden.
Hij heeft me mogen aanvallen op alle manieren die hij kon bedenken (met rubber mes) en elke keer weer eindigde het mes in hem terwijl hij het nog vasthield.
Mes is een waardeloos ding qua zelfverdediging. Stalen pijp is een stuk nuttiger
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:53 #29
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60122983
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:58 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Idd

Goede vriend van me wou perse altijd met mes rondlopen voor het geval hij overvallen zou worden.
Hij heeft me mogen aanvallen op alle manieren die hij kon bedenken (met rubber mes) en elke keer weer eindigde het mes in hem terwijl hij het nog vasthield.
Mes is een waardeloos ding qua zelfverdediging. Stalen pijp is een stuk nuttiger
Niet om het een of ander, maar een stalen pijp is makkelijker af te weren dan een steekbeweging. Dat mes gaat namelijk door je vlees.

Daarnaast ben je met een mes veel sneller en wendbaarder en kun je op alle mogelijke manieren met weinig kracht iemand schade toebrengen. Dus het ligt er maar net aan. Iemand die een beetje goed is met een mes heeft je al 2 keer in je smoel gestoken voor je goed en wel uitgehaald hebt met je pijp.

Maar goed, ik heb zelf een hekel aan messen en wil het gebruik of dragen er van niet propageren. Maar als je een mes gebruikt zoals het (in die situatie) bedoeld is, dan is het beter dan een pijp en beter dan je vuisten.

Als je hem niet gebruikt of twijfelt, ben je veiliger af zonder. Dat is 1 ding wat zeker is.
pi_60123096
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Niet om het een of ander, maar een stalen pijp is makkelijker af te weren dan een steekbeweging. Dat mes gaat namelijk door je vlees.

Daarnaast ben je met een mes veel sneller en wendbaarder. Dus het ligt er maar net aan. Iemand die een beetje goed is met een mes heeft je al 2 keer in je smoel gestoken voor je goed en wel uitgehaald hebt.

Maar goed, ik heb zelf een hekel aan messen en wil het gebruik of dragen er van niet propageren. Maar als je een mes gebruikt zoals het (in die situatie) bedoeld is, dan is het beter dan een pijp en beter dan je vuisten.
Een stalen pijp breekt je armen als je het blokt. Enige wat je kan doen is afstand houden.
Een steekbeweging is echt heel erg simpel af te weren als je weet hoe en 1 sec later zit het mes in je tegenstander of is hij in ieder geval het mes kwijt

En een mes is mss wel wendbaarder, maar je moet heel dichtbij komen. Voor je zo dichtbij bent heb je de stalen pijp al tegen je slaap gekregen.
quote:
Als je hem niet gebruikt of twijfelt of niet weet hoe je er mee moet vechten, ben je veiliger af zonder. Dat is 1 ding wat zeker is.
Helemaal mee eens
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:12:31 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60123225
Hou je tokkiewaar gewoon thuis mèn.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:18:34 #32
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_60123363
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:25 schreef Locusta het volgende:
Tja, ik dacht dat je zoiets wel bij je mocht dragen, zolang je het niet als wapen gebruikte
Maarja... ik heb zelf vorige week in Duitsland een busje pepperspray gekocht en die in mijn tas gedaan.... Is de politie er immers ook bij als iemand mij in het donker van de fiets trekt en mij wat aan wil doen c.q. verkrachten?
Dan moet je het toch echt lekker zelf op knappen. Vandaar dat ik het risico neem om toch met een busje pepperspray rond te lopen

Bottom line: stop hem gewoon in je jaszak, laat 'em daar lekker zitten en denk er aan dat je hem er uit haalt wanneer je drukke festivals/uitgaansgelegenheden oid gaat bezoeken, dan ben je wel de klos
De x-marker is in nederland wel legaal, zie linkje voor uitleg
http://www.psproducts.nl/

Mocht je m hebben gebruikt en aangifte doen dan krijg je een nieuwe x-marker ervoor terug.
Als je m gebruikt en de dader in zijn gezicht spuit ziet hij 3 dagen blauw, dit spul is moeilijk eraf te wassen en de dader is makkelijker te herkennen dan met een busje peperspray
pi_60123366
pi_60123839

Ik heb deze, niet voor op straat ofzo .
pi_60123868
Dat is dus wel een verboden wapen.
Hij heeft namelijk een stootplaat.
pi_60123974
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:40 schreef sjimz het volgende:
Heb 'm anders gewoon in NL gekocht, bij een wapenhandel.
pi_60124075
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Heb 'm anders gewoon in NL gekocht, bij een wapenhandel.
Dat heeft niets met de legaalheid ervan te maken lijkt me.
Werpsterren zijn ook verboden maar toch kan je ze vast wel via een chinese toko of een wapenhandel halen.
pi_60124879
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat heeft niets met de legaalheid ervan te maken lijkt me.
Werpsterren zijn ook verboden maar toch kan je ze vast wel via een chinese toko of een wapenhandel halen.
Lekker boeiend.
Ik sleep dat ding toch niet mee over straat.
pi_60124937
quote:
en voor de nieuwsgierigen, ik heb m'n mes nodig voor m'n appeltje te schillen en om m'n autogordel kapot te kunnen snijden als ik vast kom te zitten in een auto ongeluk.....( hehehe hahaa , yeah )
Ik zou dat appeltje in jouw geval in de auto schillen, en het daarna opbergen in het dashboardkastje.

Je zou jezelf er op straat namelijk onnodig mee kunnen bezeren, zowel lichamelijk als financieel.
pi_60124969
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Ik sleep dat ding toch niet mee over straat.
Waarom post je dan in dit topic?
pi_60124986
quote:
Ik vraag je dit puur uit interesse hoor... Waarom is een mes met stootplaat verboden?

Ik dacht dat de primaire functie van zo'n stootplaat het beschermen van de hand was, bij het snijden in een voorwerp. Of heb ik het verkeerd?
pi_60125010
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:27 schreef chevere het volgende:

[..]

Ik zou dat appeltje in jouw geval in de auto schillen, en het daarna opbergen in het dashboardkastje.

Je zou jezelf er op straat namelijk onnodig mee kunnen bezeren, zowel lichamelijk als financieel.
Zo te zien is het mes van TS inklapbaar. Knappe jongen die zich daarmee weet te verwonden als het opgeklapt in een broekzak wordt meegenomen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:31:07 #43
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60125015

de mijne voor thuis en op vakantie
stay frosty
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:31:51 #44
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60125032
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:38 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze, niet voor op straat ofzo .
mooi ding.. hoelang issie?
stay frosty
pi_60125044
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:29 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik vraag je dit puur uit interesse hoor... Waarom is een mes met stootplaat verboden?

Ik dacht dat de primaire functie van zo'n stootplaat het beschermen van de hand was, bij het snijden in een voorwerp. Of heb ik het verkeerd?
Door de stootplaat kan je veel meer kracht uitoefenen bij het steken.
Daarom dus verboden
pi_60125087
Ik heb overigens onderstaande dolk, I kid you not.

Foto komt van Wikipedia, maar ik heb dus een Hitler Jugend dolk. Puur als collectors-item, dat ding zal mijn huis nooit verlaten. Verder droeg ik in het verleden wel eens een Zwitsers zakmes bij me, zoals men ook wel multitools bij zich draagt. Niets mis mee.
pi_60125096
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:30 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Zo te zien is het mes van TS inklapbaar. Knappe jongen die zich daarmee weet te verwonden als het opgeklapt in een broekzak wordt meegenomen.
iK vraag me gewoon af wat nou het werkelijke motief is om zo'n mes mee te nemen?

En mocht de TSer zich er onbewust mee willen "beschermen" tegen natuurlijke vijanden die je op het rembrandplein kunt vinden, dan kan hij misschien beter thuis blijven. Dat is dan toch het veiligst.

En een ongechilde appel is best eetbaar.
pi_60125202
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Het lemmet is een cm of 18.
pi_60125214
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom post je dan in dit topic?
om stoer te doen natuurlijk.
pi_60125241
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

om stoer te doen natuurlijk.
Oke!
Tof van je!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:20:27 #51
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60125993
quote:
Het valt in de categorie van wapens die je wel mag bezitten, maar niet pakklaar bij je mag hebben.
Dus net zoals een samurai-zwaard, honkbal-knuppel of een hamer. Je mag ze thuis hebben, maar als je ermee naar buiten gaat, moeten ze afdoende verpakt zijn, danwel buiten bereik (in de kofferbak van een auto).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_60126088
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:20 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het valt in de categorie van wapens die je wel mag bezitten, maar niet pakklaar bij je mag hebben.
Dus net zoals een samurai-zwaard, honkbal-knuppel of een hamer. Je mag ze thuis hebben, maar als je ermee naar buiten gaat, moeten ze afdoende verpakt zijn, danwel buiten bereik (in de kofferbak van een auto).
Niet dat wapen wat hij toonde.
Dat is gewoon een verboden wapen..
De wapens die jij bedoelt zijn categorie 4 wapens:
quote:
Categorie IV
Wapens die men thuis voorhanden mag hebben, maar waarvan het verboden is deze in het openbaar te dragen. Dit betreft onder andere de luchtdrukgeweren, kruisbogen, wapenstokken, bajonetten, degens, zwaarden, sabels enzovoort.

Daarnaast vallen onder deze categorie de voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, kennelijk kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel bestemd zijn dan om letsel toe te brengen of om mee te dreigen. Dit kunnen alledaagse gebruiksvoorwerpen zijn, zoals tafelpoten, fietskettingen, honkbalknuppels en dergelijke. Deze mag men onder normale omstandigheden bij zich hebben.
Voorbeeld: iemand mag onder normale omstandigheden een honkbalknuppel op straat bij zich hebben; maakt hij echter deel uit van een groep voetbalsupporters, dan is de honkbalknuppel een wapen in de zin van de WWM geworden.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:16:31 #53
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_60127296
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:40 schreef voetballeh het volgende:
Verder ben ik benieuwd of mijn mes mag. zie pic onderaan't topic. lemet is precies 9 cm en ik kan em opvouwen.
Behalve dat dit natuurlijk een kansloos topic is, kan je ook nog niet eens meten. Op het plaatje is toch duidelijk te zien het lemmet langer is dan 9 cm...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:31:50 #54
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60127657
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Want als jij door 3 man in elkaar wort getrapt klap je even snel je zakmesje uit?

Verder wat bug_me_not zegt TS, je lemmet is langer dan 9cm
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60128391
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:35 schreef Beauregard het volgende:
Ik heb overigens onderstaande dolk, I kid you not.

[ afbeelding ]

Foto komt van Wikipedia, maar ik heb dus een Hitler Jugend dolk. Puur als collectors-item, dat ding zal mijn huis nooit verlaten. Verder droeg ik in het verleden wel eens een Zwitsers zakmes bij me, zoals men ook wel multitools bij zich draagt. Niets mis mee.
Je weet dat er ook veel namaak bestaat?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:21:12 #56
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60128827
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:09 schreef nachtdier2 het volgende:
Zelfs schroevendraaiers zijn verboden bij fouilleeracties schijnt.
En terecht. Als jij een schroevendraaier meeneemt als je op stap gaat dan is dat niet om het toilet in de kroeg te repareren. Alles wat redelijkerwijs als wapen gebruikt kan worden in een bepaalde situatie is een verboden wapen. Desnoods een kristallen asbak van een kilo die je mee neemt naar een discotheek.
pi_60128866
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:21 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En terecht. Als jij een schroevendraaier meeneemt als je op stap gaat dan is dat niet om het toilet in de kroeg te repareren. Alles wat redelijkerwijs als wapen gebruikt kan worden in een bepaalde situatie is een verboden wapen. Desnoods een kristallen asbak van een kilo die je mee neemt naar een discotheek.
Door het rookverbod in de horeca zal dat niet meer zo snel gebeuren
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:26:38 #58
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60128970
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:22 schreef sjimz het volgende:

Door het rookverbod in de horeca zal dat niet meer zo snel gebeuren
Hehe. DIe asbak was overigens iets wat ik echt heb meegemaakt als horecaportier in een grote discotheek (vroeger). Zelfde met een stilleto... "kijk, er zitten nog stukjes appel aan, ik gebruik 'm alleen op de bouw om m'n appel te schillen". Of iemand die een schroevendraaier in z'n sok had zitten... "oh, die zit er nog in van m'n werk". Er lopen wat mongolen rond hoor

En voor TS: ja, je mes (en ieder mes for that matter, zelfs een aardappelschilmesje) is op het Rembrandtplein gewoon een verboden wapen. APV doet er niet toe, staat gewoon in de Wet Wapens en Munitie.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:25:05 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60140260
Messen
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:52:57 #60
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60462121

[ Bericht 54% gewijzigd door MuRKie op 31-07-2008 10:58:51 (beter nooit dan laat) ]
pi_60462571
Kan aan de foto liggen, maar het lijkt me toch langer dan 9 cm. De punt ligt links van de nul (het eind van het lemmet ligt ook links van de 9, maar minder dan de punt links van de nul ligt...)

-edit- spuit 11
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60463308
stelletje paupers met jullie messen
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_60468075
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:45 schreef voetballeh het volgende:

[..]

met een lifehammer kan ik m'n appeltje niet schillen ( ) dus prefereer ik een mes, dat is multi-taskable.
Krijg die maar uit je broekzak als je in de kreukels ligt. Los in de auto? Veel plezier met zoeken, als hij niet vanzelf in je lijf zit tenminste.
Probeer je mes maar eens te pakken zonder je kont van de normale plek op de stoel te tillen.
En hou er ook rekening mee dat je vingertjes flink pijnlijk kunnen zijn van de klap van het stuur. Een lifehammer pakken is dan ook niet comfortabel, maar gaat makkelijker dan een mes uit je broekzak prutsen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 01:04:02 #64
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60479947
Goed topic. Hieronder mijn mes. Denken jullie dat ik problemen krijg hiermee, mocht ik aangehouden worden? Het is een erfstuk en ik zou 'm niet graag kwijtraken.

Bij het uitgaan neem ik hem wel mee meestal, je weet het maar nooit in de nachttrein tenslotte...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 03:26:47 #65
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_60481740
Dit is misschien wel de juiste plaats voor een vraag die ik al een tijdje heb. Mijn schoonvader heeft voor mij een parang (machette) gemaakt (hij is een oude headhunter uit Maleisie) en nou wou ik die graag meenemen naar Nederland. Ik gok dat het lemmet zo'n 40-50 cm is en het is ook vlijmscherp. Kan ik dat ding gewoon in mijn koffer stoppen en meenemen naar Nederland of mag ik hem dan inleveren op Schiphol?
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_60485839
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:58 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Idd

Je zegt twee dingen. Ten eerste dat die vriend van je jou mocht aanvallen en ten tweede dat een mes ongeschikt is voor zelfverdediging. Allebei waar maar twee heel verschillende situaties.

Doorgaans is een mes (of welk ander wapen dan ook) een afschrikmiddel. Je moet geen enkel wapen willen gebruiken.

Overigens is welk wapen dan ook waardeloos in ondeskundige handen. Een cursus zelfverdediging is in ieder opzicht veel handiger en praktischer (en veel toegestaner).
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60485954
edit: dubbel LOLLEROMGPWNAGE!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60485964
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:07 schreef MAY-be het volgende:
Een stalen pijp breekt je armen als je het blokt. Enige wat je kan doen is afstand houden.
Een steekbeweging is echt heel erg simpel af te weren als je weet hoe en 1 sec later zit het mes in je tegenstander of is hij in ieder geval het mes kwijt
Aan de andere kant is een stalen pijp zo zwaar dat je alle tijd hebt om die te ontwijken, een stap opzij te doen en je aanvaller een trap in zijn knie te geven.

Overigens is het erg zwaar om iemand te blijven achtervolgen met een stalen pijp in je handen.
pi_60486030
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:27 schreef chevere het volgende:
Een appel wordt geel in mijn dashboardkastje
quote:
Met een appel?
pi_60487276
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een appel wordt geel in mijn dashboardkastje
[..]

Met een appel?
Als je een granny smith neemt, die zijn best zuur. Doet dus ook best pijn als je het in je oog krijgt.
Appels worden steeds duurder, dus financieel kan een appel-addict er ook best aan ten onder gaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60487528
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Homofiele neigingen?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:57:41 #72
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60491326
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:41 schreef Jaap.Koorknaap het volgende:
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')