abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 15:56:22 #26
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_60122819
tvp
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:57:26 #27
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60122848
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:48 schreef johno het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk.. En de kans dat ze, als ze toch met 3 man zijn, jou mes af pakken en je daarmee lek prikken is natuurlijk verwaarloosbaar..
Hangt er ook maar vanaf hoe je er zelf mee om gaat. In geval van twijfel is hard wegrennen altijd de beste optie. Maar zoals ik al eerder zei, niet altijd mogelijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60122868
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:48 schreef johno het volgende:
Nee, je hebt gelijk.. En de kans dat ze, als ze toch met 3 man zijn, jou mes af pakken en je daarmee lek prikken is natuurlijk verwaarloosbaar..
Idd

Goede vriend van me wou perse altijd met mes rondlopen voor het geval hij overvallen zou worden.
Hij heeft me mogen aanvallen op alle manieren die hij kon bedenken (met rubber mes) en elke keer weer eindigde het mes in hem terwijl hij het nog vasthield.
Mes is een waardeloos ding qua zelfverdediging. Stalen pijp is een stuk nuttiger
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:53 #29
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60122983
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:58 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Idd

Goede vriend van me wou perse altijd met mes rondlopen voor het geval hij overvallen zou worden.
Hij heeft me mogen aanvallen op alle manieren die hij kon bedenken (met rubber mes) en elke keer weer eindigde het mes in hem terwijl hij het nog vasthield.
Mes is een waardeloos ding qua zelfverdediging. Stalen pijp is een stuk nuttiger
Niet om het een of ander, maar een stalen pijp is makkelijker af te weren dan een steekbeweging. Dat mes gaat namelijk door je vlees.

Daarnaast ben je met een mes veel sneller en wendbaarder en kun je op alle mogelijke manieren met weinig kracht iemand schade toebrengen. Dus het ligt er maar net aan. Iemand die een beetje goed is met een mes heeft je al 2 keer in je smoel gestoken voor je goed en wel uitgehaald hebt met je pijp.

Maar goed, ik heb zelf een hekel aan messen en wil het gebruik of dragen er van niet propageren. Maar als je een mes gebruikt zoals het (in die situatie) bedoeld is, dan is het beter dan een pijp en beter dan je vuisten.

Als je hem niet gebruikt of twijfelt, ben je veiliger af zonder. Dat is 1 ding wat zeker is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60123096
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Niet om het een of ander, maar een stalen pijp is makkelijker af te weren dan een steekbeweging. Dat mes gaat namelijk door je vlees.

Daarnaast ben je met een mes veel sneller en wendbaarder. Dus het ligt er maar net aan. Iemand die een beetje goed is met een mes heeft je al 2 keer in je smoel gestoken voor je goed en wel uitgehaald hebt.

Maar goed, ik heb zelf een hekel aan messen en wil het gebruik of dragen er van niet propageren. Maar als je een mes gebruikt zoals het (in die situatie) bedoeld is, dan is het beter dan een pijp en beter dan je vuisten.
Een stalen pijp breekt je armen als je het blokt. Enige wat je kan doen is afstand houden.
Een steekbeweging is echt heel erg simpel af te weren als je weet hoe en 1 sec later zit het mes in je tegenstander of is hij in ieder geval het mes kwijt

En een mes is mss wel wendbaarder, maar je moet heel dichtbij komen. Voor je zo dichtbij bent heb je de stalen pijp al tegen je slaap gekregen.
quote:
Als je hem niet gebruikt of twijfelt of niet weet hoe je er mee moet vechten, ben je veiliger af zonder. Dat is 1 ding wat zeker is.
Helemaal mee eens
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:12:31 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60123225
Hou je tokkiewaar gewoon thuis mèn.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:18:34 #32
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_60123363
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:25 schreef Locusta het volgende:
Tja, ik dacht dat je zoiets wel bij je mocht dragen, zolang je het niet als wapen gebruikte
Maarja... ik heb zelf vorige week in Duitsland een busje pepperspray gekocht en die in mijn tas gedaan.... Is de politie er immers ook bij als iemand mij in het donker van de fiets trekt en mij wat aan wil doen c.q. verkrachten?
Dan moet je het toch echt lekker zelf op knappen. Vandaar dat ik het risico neem om toch met een busje pepperspray rond te lopen

Bottom line: stop hem gewoon in je jaszak, laat 'em daar lekker zitten en denk er aan dat je hem er uit haalt wanneer je drukke festivals/uitgaansgelegenheden oid gaat bezoeken, dan ben je wel de klos
De x-marker is in nederland wel legaal, zie linkje voor uitleg
http://www.psproducts.nl/

Mocht je m hebben gebruikt en aangifte doen dan krijg je een nieuwe x-marker ervoor terug.
Als je m gebruikt en de dader in zijn gezicht spuit ziet hij 3 dagen blauw, dit spul is moeilijk eraf te wassen en de dader is makkelijker te herkennen dan met een busje peperspray
pi_60123366
pi_60123839

Ik heb deze, niet voor op straat ofzo .
pi_60123868
Dat is dus wel een verboden wapen.
Hij heeft namelijk een stootplaat.
pi_60123974
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:40 schreef sjimz het volgende:
Heb 'm anders gewoon in NL gekocht, bij een wapenhandel.
pi_60124075
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Heb 'm anders gewoon in NL gekocht, bij een wapenhandel.
Dat heeft niets met de legaalheid ervan te maken lijkt me.
Werpsterren zijn ook verboden maar toch kan je ze vast wel via een chinese toko of een wapenhandel halen.
pi_60124879
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat heeft niets met de legaalheid ervan te maken lijkt me.
Werpsterren zijn ook verboden maar toch kan je ze vast wel via een chinese toko of een wapenhandel halen.
Lekker boeiend.
Ik sleep dat ding toch niet mee over straat.
pi_60124937
quote:
en voor de nieuwsgierigen, ik heb m'n mes nodig voor m'n appeltje te schillen en om m'n autogordel kapot te kunnen snijden als ik vast kom te zitten in een auto ongeluk.....( hehehe hahaa , yeah )
Ik zou dat appeltje in jouw geval in de auto schillen, en het daarna opbergen in het dashboardkastje.

Je zou jezelf er op straat namelijk onnodig mee kunnen bezeren, zowel lichamelijk als financieel.
pi_60124969
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Ik sleep dat ding toch niet mee over straat.
Waarom post je dan in dit topic?
pi_60124986
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:40 schreef sjimz het volgende:
Ik vraag je dit puur uit interesse hoor... Waarom is een mes met stootplaat verboden?

Ik dacht dat de primaire functie van zo'n stootplaat het beschermen van de hand was, bij het snijden in een voorwerp. Of heb ik het verkeerd?
pi_60125010
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:27 schreef chevere het volgende:

[..]

Ik zou dat appeltje in jouw geval in de auto schillen, en het daarna opbergen in het dashboardkastje.

Je zou jezelf er op straat namelijk onnodig mee kunnen bezeren, zowel lichamelijk als financieel.
Zo te zien is het mes van TS inklapbaar. Knappe jongen die zich daarmee weet te verwonden als het opgeklapt in een broekzak wordt meegenomen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:31:07 #43
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60125015

de mijne voor thuis en op vakantie
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:31:51 #44
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60125032
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:38 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze, niet voor op straat ofzo .
mooi ding.. hoelang issie?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60125044
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:29 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik vraag je dit puur uit interesse hoor... Waarom is een mes met stootplaat verboden?

Ik dacht dat de primaire functie van zo'n stootplaat het beschermen van de hand was, bij het snijden in een voorwerp. Of heb ik het verkeerd?
Door de stootplaat kan je veel meer kracht uitoefenen bij het steken.
Daarom dus verboden
pi_60125087
Ik heb overigens onderstaande dolk, I kid you not.

Foto komt van Wikipedia, maar ik heb dus een Hitler Jugend dolk. Puur als collectors-item, dat ding zal mijn huis nooit verlaten. Verder droeg ik in het verleden wel eens een Zwitsers zakmes bij me, zoals men ook wel multitools bij zich draagt. Niets mis mee.
pi_60125096
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:30 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Zo te zien is het mes van TS inklapbaar. Knappe jongen die zich daarmee weet te verwonden als het opgeklapt in een broekzak wordt meegenomen.
iK vraag me gewoon af wat nou het werkelijke motief is om zo'n mes mee te nemen?

En mocht de TSer zich er onbewust mee willen "beschermen" tegen natuurlijke vijanden die je op het rembrandplein kunt vinden, dan kan hij misschien beter thuis blijven. Dat is dan toch het veiligst.

En een ongechilde appel is best eetbaar.
pi_60125202
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mooi ding.. hoelang issie?
Het lemmet is een cm of 18.
pi_60125214
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom post je dan in dit topic?
om stoer te doen natuurlijk.