Mwah.... ben er ook niet zo'n fan van. Maar voor hetzelfde geld redt het je leven.quote:
met een lifehammer kan ik m'n appeltje niet schillen (quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:44 schreef Qwea het volgende:
autogordel = lifehammer. ?
Wil ik je nog wel eens horen zeggen wanneer je per ongeluk tegen de verkeerde aanloopt en door 3 man nagenoeg dood wordt getrapt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:46 schreef Gripper het volgende:
Ik heb al een aantal malen gehoord dat het lemmet van het mes niet breder mag zijn dan je handpalm breed is. Maar, dan zou iemand met kleine handjes in het nadeel zijn. Op de amsterdamsestraatweg in Utrecht, waar ik woon, was het tot voor een jaar of 2 geleden behoorlijk onrustig en crimineel, en de politie hield vaak preventieve controles. Mijn vriendin die toen nog scouting leiding was, en dan nota bene in haar scouting uniform naar huis fietste op een zaterdagmiddag (je zou denken dat agenten ook wel snappen dat je bij scouting vaker een zakmes gebruikt) mocht geregeld haar mini-zakmesje inleveren, en dat had toch echt een kleiner lemmet dan haar handpalm.
Dus ja, als jij prventief gecontroleerd wordt, kun je m waarschijnlijk afgeven. Een mes op straat is echt nergens voor nodig, ondanks jouw argument dat je er alleen een appeltje of gordel mee snijdt.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:47 schreef MAY-be het volgende:
Zolang je het niet in een korte tijd gevechtsklaar kan hebben is het geen probleem.
Denk aan onderin een rugzak / sporttas / koffer.
Tenminste, dit zijn de regels voor duikmessen etc
En dat mag dus niet. Je kan hem binnen enkele seconden gevechtsklaar hebben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:49 schreef voetballeh het volgende:
nou ik heb ook een holstertje die ik aan de riem van m'n broek kan hangen.
dus ik kan hem wel snel trekken als een revolver, maar dan nog moet ik hem handmatig uitklappen.
Jouw mes is dus niet strafbaar onder de Wet Wapens en Munitie.quote:Categorie I
1°. stiletto's, valmessen en vlindermessen, een en ander indien het lemmet:
a. meer dan een snijkant heeft;
b. 7 cm of langer en 14 mm of smaller is;
c. 9 cm of langer is; of
d. van een stootplaat is voorzien;
2°. andere opvouwbare messen, indien:
a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of
b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;
Als het een door de burgemeester aangegeven noodgebied is dan mogen ze het inderdaad in beslag nemen.quote:Stel je bent op't rembrand plein aan't chillen in de zon en d'r komt een preventieve fouileer actie langs. Wettelijk gezien mag je een mes bij je hebben maar mogen ze in dat geval je mes in beslag nemen? lijkt me niet toch?
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:42 schreef Rimpelhond het volgende:
Ja en nee denk ik.
Als je het mes in je viskoffertje hebt zitten zal er anders besloten worden dan wanneer je hem in je kontzak meeneemt naar de kroeg.
Lastig om te zien.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:01 schreef bioloogje het volgende:
Hij mag ook sowieso niet aan 2 snijkanten hebben. Het mes op de foto lijkt aan de bovenkant 2 snijvlakken te hebben en zou dan dus niet mogen.
Ja, want dat gebeurt dagelijksquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wil ik je nog wel eens horen zeggen wanneer je per ongeluk tegen de verkeerde aanloopt en door 3 man nagenoeg dood wordt getrapt.
Dat lijkt een zgn. "valse vouw" (niet scherp geslepen), en dat geldt niet als een snijkant.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:01 schreef bioloogje het volgende:
Hij mag ook sowieso niet aan 2 snijkanten hebben. Het mes op de foto lijkt aan de bovenkant 2 snijvlakken te hebben en zou dan dus niet mogen.
Nee, maar heel ongewoon is het ook niet.quote:
Nee, je hebt gelijk.. En de kans dat ze, als ze toch met 3 man zijn, jou mes af pakken en je daarmee lek prikken is natuurlijk verwaarloosbaar..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, maar heel ongewoon is het ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |