Dat dus.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:29 schreef Guncta het volgende:
...
Maar goed, dat zie je in zoveel werelden, zoals bijvoorbeeld kunst, design of wat dan ook.
Een vastgekoekt kliekje wat gaat bepalen wie, wat, mooi moet vinden.
hij wel met een beetje pech...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:34 schreef Vandaag... het volgende:
Als jij je tartaar rauw wilt eten dan doe je dat toch lekker.
Denk niet dat er iemand wakker van ligt
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar dat culinaire kliekje eet toch geen tosti's of kaassouflees, dus dat daar regels voor zijn kan ik me niet voorstellen
Dat valt erg tegen. Je ziet de mensen kijken. Vooral als je toevallig contact krijgt met de mensen in de keuken. Ik denk zelfs dat er mensen zijn die het niet doen om de reactie. Al maakt het mij weinig uit, maar mensen hebben altijd nog even de neiging om aan te geven dat het raar is of dat het niet zo hoort. Even nog extra vragen of je het echt zo wilt eten.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:34 schreef Vandaag... het volgende:
Als jij je tartaar rauw wilt eten dan doe je dat toch lekker.
Denk niet dat er iemand wakker van ligt
Alsof je van een klacht wakker gaat liggen?quote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:15 schreef Axia het volgende:
Kaassouffle op een zacht bolletje met ketchup curry...
En dat is nou net het probleem, het gaat te ver.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
![]()
Verder eens met TS, eet wat je lekker vind, zoals je het lekker vind, wanneer je het lekker vind.
Als ik wil ontbijten met een pizza lat me dan lekker. Maar mayo over je biefstuk.... dat gaat me toch een beetje te ver hoor.
precies.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nou ja, stel je voor hè, je hebt je enorm staan uitsloven in de keuken, uren bezig geweest, zelf vond je het perfect...
En voor de eters uberhaupt geproefd hebben, gooien ze er al zout/peper/mayo/curry/ketjap/maggi/onbeduidende snot overheen!
Dat zou ik echt niet leuk vinden.
Als je zelf je biefstukje thuis bakt mag je van mij bepalen hoe je die eet.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:52 schreef Guncta het volgende:
Meteen zout/peper of maggi erop gooien vind ik wat anders.
Maar ga mij niet vertellen hoe ik het moet opeten. Wil btw best netjes eten hoor..
Ik zou het zeker niet leuk vinden dat andere mensen voor mij gaan bepalen hoe ik het het lekkerdst moet vinden. En dan nog, wat is er mis met vragen? Ik wil het nog net niet over bekrompenheid, dat dekt de lading ook niet. Maar daar komt het voor mijn gevoel wel op neer. Misschien nog wel in combinatie met onzekerheid.
"IK vind biefstuk lekker, IK vind dat je het zo moet eten. DIT is normaal, want dat zeggen koks en andere mensen die er voor geleerd hebben. "
Dus jij gaat ook bepalen dat een biefstuk bleu gegeten moet worden? Neem aan dat je ook wel vraagt hoe mensen dat willen eten. Maar nee, mensen die het bleu eten halen (was mij opgevallen) daar smaak uit naar voren. Apoint is al discutabel, bien cuit-eters zijn stakkers, evenals mensen die nadenken en zelf hun biefstuk kruiden zoals zij het zelf het lekkerst vinden. Thuis ziet niemand het, dus alleen dan mag het. Wat zullen de buren wel niet denken?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:25 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Als je zelf je biefstukje thuis bakt mag je van mij bepalen hoe je die eet.
Ga je echter uit eten, dan vind ik het wel zo netjes dat je de creatie van de kok eet zoals de kok deze bedoeld heeft.
Ik denk eerder dat culinaire hoogstandjes niet besteed zijn aan jou.
Ga dan naar een lopend buffet, kun je opscheppen en eten zoveel als jij wilt en hoe je het wilt.
Hier ben ik al gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:01 schreef Guncta het volgende:
[..]
Dus jij gaat ook bepalen dat een biefstuk bleu gegeten moet worden? Neem aan dat je ook wel vraagt hoe mensen dat willen eten. Maar nee, mensen die het bleu eten halen (was mij opgevallen) daar smaak uit naar voren. Apoint is al discutabel, bien cuit-eters zijn stakkers, evenals mensen die nadenken en zelf hun biefstuk kruiden zoals zij het zelf het lekkerst vinden. Thuis ziet niemand het, dus alleen dan mag het. Wat zullen de buren wel niet denken?
Mayo klinkt zoooo cheap, neem dan stroganoff, archiduc of bearnaise als saus.
Moest lachen dat je aangeeft dat je biefstuk als culinair hoogstandje ziet.
Culinair hoogstandje is een prestatie dat te maken heeft met de kookkunst.
Het is meer de weestand die het opwekt. Het enthousiaste valt er meteen vanaf. Maar misschien zou het ook wel kunnen dat dat de mensen zijn die graag voor perfectie gaan. En dat er in hun ogen daar ook 1 gerecht en manier van bereiden voor staat. Voor de rest zou ik het niet weten.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:37 schreef -marz- het volgende:
Die laatste post van TS snap ik ook niets meer van ...
Maar je vindt het dus gek en irritant dat je in een restaurant alleen de meest gangbare combinaties krijgt voorgeschoteld ? Waarom? In een hotel vraag ik toch ook niet om een stapelbed omdat ik dat lekker vind slapen? Zoals gezegd; dan moet je thuis gaan eten/slapen.
Daarnaast zie je vooral een beperking die niet werkelijk bestaat. Je kunt best je kaassoufle op een broodje vragen en je tartaartje rauw. Een voorgerecht kun je ook bestellen na je hoofdgerecht. Het is alleen niet gangbaar dus je zult idd treffen dat mensen ervan opkijken.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik eet gekookte aardapels niet met jus maar met ketchup
Volgens mij is het niet zozeer schoppen, maar eet hij zijn eten liever zoals hij het lekker vind. En hij weet wat hij lekker vindt door (veel) dingen geprobeerd te hebben en uiteindelijk een favoriet over te houden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:47 schreef ColdFeet het volgende:
Principessa, een klodder mosterd door je jus mengen en dat bij nieuwe aardappels eten, is verrukkelijk
TS, waarom zo schoppen? Als je je openstelt voor andermans kookkunsten, leer je misschien nieuwe dingen waarderen
Dat klinkt afschuwelijk, maar lekkerquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Bamischijven op brood met een schep satésaus![]()
Ik lust/ eet geen mosterd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:47 schreef ColdFeet het volgende:
Principessa, een klodder mosterd door je jus mengen en dat bij nieuwe aardappels eten, is verrukkelijk
TS, waarom zo schoppen? Als je je openstelt voor andermans kookkunsten, leer je misschien nieuwe dingen waarderen
We gaan toch niet uit eten en betalen voor zijn plezier? Als ik uit eten ga, wil ik eten wat ik lekker vind, niet wat de kok vindt dat ik lekker hoor te vinden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:25 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ga je echter uit eten, dan vind ik het wel zo netjes dat je de creatie van de kok eet zoals de kok deze bedoeld heeft.
Ik denk eerder dat culinaire hoogstandjes niet besteed zijn aan jou.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:17 schreef Innocence het volgende:
Ben het er inderdaad wel mee eens dat, hoewel een kok veel meer verstand van eten heeft, hij niet weet wat jouw smaak is. Hij bepaalt de kaart, maar zou wel mee moeten gaan in de wensen van de klant..
[..]
We gaan toch niet uit eten en betalen voor zijn plezier? Als ik uit eten ga, wil ik eten wat ik lekker vind, niet wat de kok vindt dat ik lekker hoor te vinden.
Maar aan de andere kant ga je in een theater ook niet vertellen dat het allemaal anders moet. Je gaat om dat die mensen, koks of acteurs, je iets willen laten proever. En dan mag je zelf bepalen of het je smaak is en of je er vaker terugkomt. Anders ga je naar een restaurant wat meer overeenkomt met jouw smaak.
Heel veel combinaties zijn nou eenmaal bewezen successen.
Dan heb jij bij het uit eten gaan een andere insteek dan ik! Voor een biefstukje (al dan niet met mayoquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:17 schreef Innocence het volgende:
Ben het er inderdaad wel mee eens dat, hoewel een kok veel meer verstand van eten heeft, hij niet weet wat jouw smaak is. Hij bepaalt de kaart, maar zou wel mee moeten gaan in de wensen van de klant..
[..]
We gaan toch niet uit eten en betalen voor zijn plezier? Als ik uit eten ga, wil ik eten wat ik lekker vind, niet wat de kok vindt dat ik lekker hoor te vinden.
De wokchineesquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Een restaurant waar je precies kan invullen wat jij wilt eten bestaat volgens mij niet.
TS.... Ik ben gewoon zo'n fantasieloze sufkut die de biefstuk uit de pan haalt en een scheut rode wijn ofzo in de pan pleurtquote:
Iddquote:
Jij proeft door al die zout, peper en mayo mijn frustraties/klacht niet..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
TS.... Ik ben gewoon zo'n fantasieloze sufkut die de biefstuk uit de pan haalt en een scheut rode wijn ofzo in de pan pleurt
Dat doe ik dus ook. Mayo is bij mij ook zeer minimaal, maar zorgt ervoor dat het iets romiger/voller wordt en de smaak op de 1 of andere manier beter overkomt. Proef zeker de biefstuk nog wel..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:45 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Leuke discussie
Ik zal nooit zonder te proeven met peper, zout of sauzen gaan strooien. 'Speciale' gerechten eet ik zoals de kok bedoeld heeft.
Maar bij m'n biefstukje (meestal met friet en mayo) vind ik het lekker om de vleessappen te mengen met mayo, en daar m'n hapje biefstuk in te dopen. (Niet verdrinken...)
Ik met jus en ketchupquote:Op woensdag 16 juli 2008 00:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik eet gekookte aardapels niet met jus maar met ketchup
Mayo vind ik meer iets voor bij de kreeft. Ik ben het in zoverre met je eens dat veel mensen houvast zoeken bij de mening van anderen om vooral niet dom of onderontwikkeld over te komen, en dan krijg je snel dogma's. Dat komt omdat veel mensen niet zelf kunnen proeven of durven proeven maar ze het wel heel belangrijk vinden om te laten zien dat ze gastronomisch ontwikkeld zijn. Status dus.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:33 schreef Guncta het volgende:
Dat doe ik dus ook. Mayo is bij mij ook zeer minimaal, maar zorgt ervoor dat het iets romiger/voller wordt en de smaak op de 1 of andere manier beter overkomt. Proef zeker de biefstuk nog wel..
Het is wel wat balanceren inderdaad, maar als ik bij de lokale pizzaboer op het afhaalmenu zie staan "wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele maag- en of darmklachten door exotische combinaties van ingrediënten" is er volgens mij ook een groep mensen die soms echt doorslaan, en dan mag je er op een gegeven moment als restauranthouder / kok wel wat van zeggen toch?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mayo vind ik meer iets voor bij de kreeft. Ik ben het in zoverre met je eens dat veel mensen houvast zoeken bij de mening van anderen om vooral niet dom of onderontwikkeld over te komen, en dan krijg je snel dogma's. Dat komt omdat veel mensen niet zelf kunnen proeven of durven proeven maar ze het wel heel belangrijk vinden om te laten zien dat ze gastronomisch ontwikkeld zijn. Status dus.
Maar anderzijds, je hoeft ook niet het wiel opnieuw uit te vinden. De klassieke combinaties zijn niet voor niks klassiek. Dat komt omdat mensen die goed kunnen proeven met elkaar gemeen hebben dat ze dat lekker vinden. Het heeft de tijd en de goedkeuring van velen doorstaan en dat alleen als in een indicatie van kwaliteit. Vaak duidt het ook gewoon op een mindere ontwikkeling, omdat je weet dat als iemand zijn smaak ontwikkelt, diegene zijn biefstuk niet doorbakken zal willen hebben. Iemand die dat bestelt is of latente vegetariër, of iemand die bang is voor bacteriën, of iemand die nog niet kan proeven, of een uitzonderlijk geval. Smaken verschillen, maar smaken ontwikkelen zich ook.
Daarnaast vind ik dat je mensen in creatieve beroepen wel in hun waarde moet laten. Het is niet je werknemer. Als je een schilderij laat maken ga je de kunstenaar ook niet vertellen welke stukje in een andere kleur moet.
Er is geen kliekje dat in een achterkamertje bijeenkomt om jou het leven zuur te maken.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:29 schreef Guncta het volgende:
Bij een biefstuk hoor je geen mayo te eten.
Wild hoort een sausje bij.
Een voorgerecht als nagerecht eten is raar.
Tartaar bij warm eten moet gebakken zijn.
Ketchup óf Curry bij de tosti.
Kaassoufflé hoort niet op een broodje.
etc.
Wie bedenkt zulke dingen?
...
Maar goed, dat zie je in zoveel werelden, zoals bijvoorbeeld kunst, design of wat dan ook.
Een vastgekoekt kliekje wat gaat bepalen wie, wat, mooi moet vinden.
Als je mensen hun eigen pizza laat samenstellen dan moet je verder ook niet zeuren. Maar ik hou op zich wel van tenten die staan voor wat ze maken en dus een beetje eigenwijs zijn en niet zo gediend van allerlei aanpassingen. In mijn favoriete Italiaanse restaurant bestel je wat van de kaart en dan komt de kok aan tafel om te vertellen dat ie een beter idee heeft.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is wel wat balanceren inderdaad, maar als ik bij de lokale pizzaboer op het afhaalmenu zie staan "wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele maag- en of darmklachten door exotische combinaties van ingrediënten" is er volgens mij ook een groep mensen die soms echt doorslaan, en dan mag je er op een gegeven moment als restauranthouder / kok wel wat van zeggen toch?
Wat ontzettend elitair is ditquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Vaak duidt het ook gewoon op een mindere ontwikkeling, omdat je weet dat als iemand zijn smaak ontwikkelt, diegene zijn biefstuk niet doorbakken zal willen hebben. Iemand die dat bestelt is of latente vegetariër, of iemand die bang is voor bacteriën, of iemand die nog niet kan proeven, of een uitzonderlijk geval. Smaken verschillen, maar smaken ontwikkelen zich ook.
Als het niet elitair is om biefstuk te eten dan is het ook niet elitair om een fatsoenlijk gebakken biefstuk te eten.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat ontzettend elitair is ditIemand die zijn biefstuk doorbakken wil hebben heeft geen goed ontwikkelde smaak?
Exactly my point, jij houdt gewoon niet zo van biefstuk, dat is een kwestie van smaak. Daarom heb je hem liever doorbakken. Omdat het niet naar jouw smaak is, ontwikkel je die ook niet. Een biefstukliefhebber, wiens smaak het wel is en die die smaak door die liefhebberij ontwikkeld heeft, zal hem dan ook niet doorbakken willen.quote:Onzin. Anders dan jouw smaak is niet per sé slechter. Ik heb hem liever doorbakken, maar eigenlijk heb ik het liefst helemaal geen biefstuk. Ik houd niet van dat sappige nog bijna rauwe vlees.
Niks mis mee, maar iemand die zijn stoofvlees graag rood van binnen heeft is ook niet erg ontwikkeld qua stoofvleessmaak.quote:Geef mij maar stoofvlees
Je bedoelt 'niet ontwikkeld' zonder het negatieve bijsmaakje..quote:Op maandag 28 juli 2008 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Exactly my point, jij houdt gewoon niet zo van biefstuk, dat is een kwestie van smaak. Daarom heb je hem liever doorbakken. Omdat het niet naar jouw smaak is, ontwikkel je die ook niet. Een biefstukliefhebber, wiens smaak het wel is en die die smaak door die liefhebberij ontwikkeld heeft, zal hem dan ook niet doorbakken willen.
[..]
Niks mis mee, maar iemand die zijn stoofvlees graag rood van binnen heeft is ook niet erg ontwikkeld qua stoofvleessmaak.
Kip Siam is goed te doen hoorquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:23 schreef -Mellow- het volgende:
mijn ex at wel eens een broodje kaas met chocoladepasta, dat vond ik best apart.
Maar mij hoor je niet klagen. Ik word pas boos als iemand een knorr wereldgerecht oprecht verrukkelijk vind.
Smaak heb je, wordt je mee geboren, door allerlei etenswaren te proeven train je je smaakvermogen, leer je smaken te onderscheiden, maar dingen daardoor lekker gaan vinden, door het maar zo veel mogelijk te proeven, nee.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik bedoel ontwikkeld in de zin van dat als je een beetje aandacht voor eten hebt dat je dan uitvindt wat je echt lekker vindt en vervolgens dan ook voorkeuren daarin ontwikkelt. Een kind kan van kaas houden, maar de meeste kinderen zullen toch terugschrikken voor een Langres of een Roquefort. Daar moet je toch even aan wennen, er bestaat wel zoiets als 'acquired taste', niet alles wordt meteen als lekker ervaren, en soms wordt het sowieso niks tussen die persoon en dat voer. Je biefstuk saignant of bleu is ook niet zoals de meesten hun eerste biefstuk het lekkerst zullen vinden.
Maar ik zie dat niet als iets wat je met de gouden paplepen moet worden ingegoten. In tegendeel zelfs, juist bij het 'duur doen' ligt het accent denk ik meer op hoe het hoort ipv hoe het smaakt. Ik denk dat je in Frankrijk of Italie op het platteland genoeg minimumlijers kunt tegenkomen die je liever een stoofpot voorzetten dan dat ze de biefstuk voor je doorbakken.
Je kunt dingen die je niet lekker vindt best lekker gaan vinden. Vaak ligt vies en lekker best dicht tegen mekaar aan, en is het het getrainde smaakvermogen waardoor het van vies lekker wordt. Met smaak wordt je zeker niet geboren, eerst is alleen moedermelk lekker, en daarna alles wat zoet is.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:31 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Smaak heb je, wordt je mee geboren, door allerlei etenswaren te proeven train je je smaakvermogen, leer je smaken te onderscheiden, maar dingen daardoor lekker gaan vinden, door het maar zo veel mogelijk te proeven, nee.
Je vind iets lekker of niet.
Prima, maar voor diegenen die dat niet hebben geldt wel degelijk dat je andere wijn lekkerder zult gaan vinden als je het vaker drinkt, en voor de meesten geldt dat het eerste glas maar zozo is. Je ziet ook bij witte wijn dat de zoete in eerste instantie vaak lekkerder gevonden worden, maar bijna iedereen die meer witte wijn gaat drinken en het echt lekker gaat vinden schuift op naar wat minder zoet.quote:Net als de dooddoener, wijn moet je leren drinken, ik kon al drinken toen ik 2 was, hoef ik echt niet nu nog te leren.
Ik houd niet van rode wijn, simpel, en dan kan ik 100 soorten drinken, ik houd gewoon niet van het mondgevoel van rode wijn.
Je went aan een smaak, maar of je het lekker is, is iets anders.quote:Op maandag 28 juli 2008 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt dingen die je niet lekker vindt best lekker gaan vinden. Vaak ligt vies en lekker best dicht tegen mekaar aan, en is het het getrainde smaakvermogen waardoor het van vies lekker wordt. Met smaak wordt je zeker niet geboren, eerst is alleen moedermelk lekker, en daarna alles wat zoet is.
[..]
Prima, maar voor diegenen die dat niet hebben geldt wel degelijk dat je andere wijn lekkerder zult gaan vinden als je het vaker drinkt, en voor de meesten geldt dat het eerste glas maar zozo is. Je ziet ook bij witte wijn dat de zoete in eerste instantie vaak lekkerder gevonden worden, maar bijna iedereen die meer witte wijn gaat drinken en het echt lekker gaat vinden schuift op naar wat minder zoet.
Ik denk dat het iets complexer is dan dat. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je went aan het bittere van bier, en dat het daardoor echt lekker wordt, één onderdeel van de smaak kan maken dat je het niet lekker vindt, maar als je daar aan went, is er niets meer wat je tegenhoudt om het lekker te vinden.quote:Op maandag 28 juli 2008 15:46 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Je went aan een smaak, maar of je het lekker is, is iets anders.
Zo lust ik geen rode kool, maar mocht er niet anders meer te eten zijn, zal ik het wel tot mij nemen, maar lekker vinden, nee.
Dat heb ik ook nooit begrepen, maar misschien was ik gewoon een heel erg snelle leerling. Maar wat ik nu aan whisky drink, had ik als puber geen lekkere whisky gevonden schat ik. Wat het heel erg lekker maakt is juist datgene wat er in eerste instantie maar moeilijk in gaat.quote:Maar wat is dat toch met sterke drank, altijd de opmerking "dat moet je leren drinken",
Nee, maar er zal ook niemand tegen je zeggen "ik heb laatst toch een cola geproefd.." Cola drinkt makkelijk weg, lekker zoet maar ook niet erg boeiend. Niet zo vreemd dus. Bijna niemand vind het vies, maar ook niemand kan er verrukt over zijn.quote:als ik geen cola drink zal er niemand tegen mij zeggen, "dat moet je leren drinken". Heel vreemd.
Je noemt net de dranken die ik niet lekker vind, bier, inderdaad bitter, en whiskey kan me ook niet bekoren, vooral de houtnoten staan me tegen.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets complexer is dan dat. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je went aan het bittere van bier, en dat het daardoor echt lekker wordt, één onderdeel van de smaak kan maken dat je het niet lekker vindt, maar als je daar aan went, is er niets meer wat je tegenhoudt om het lekker te vinden.
[..]
Dat heb ik ook nooit begrepen, maar misschien was ik gewoon een heel erg snelle leerling. Maar wat ik nu aan whisky drink, had ik als puber geen lekkere whisky gevonden schat ik. Wat het heel erg lekker maakt is juist datgene wat er in eerste instantie maar moeilijk in gaat.
[..]
Nee, maar er zal ook niemand tegen je zeggen "ik heb laatst toch een cola geproefd.." Cola drinkt makkelijk weg, lekker zoet maar ook niet erg boeiend. Niet zo vreemd dus. Bijna niemand vind het vies, maar ook niemand kan er verrukt over zijn.
Smaken verschillen, ontwikkeld of niet, dat lijkt me sowieso niet ter discussie staan. Maar vond je bij je eerste glas wijn zoete witte wijn meteen al minder lekker dan droge, of is dat gekomen met een paar flessen later?quote:Op maandag 28 juli 2008 18:55 schreef Curiosity het volgende:
Je noemt net de dranken die ik niet lekker vind, bier, inderdaad bitter, en whiskey kan me ook niet bekoren, vooral de houtnoten staan me tegen.
Maar rosé vind ik heerlijk, en witte wijn als die droog en niet zo zoet is.
Vroeger begonnen we met de meiden met Canei, net 15 ofzo, en daar werd ik altijd zo misselijk van, dat ik al gauw vroeg om een niet zo zoete wijn, dan kom je al gauw bij de ietwat zuurdere en meestal wat droger uit.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Smaken verschillen, ontwikkeld of niet, dat lijkt me sowieso niet ter discussie staan. Maar vond je bij je eerste glas wijn zoete witte wijn meteen al minder lekker dan droge, of is dat gekomen met een paar flessen later?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |