Tja maar heeft de burger er voordeel van als het halve systeem omvalt?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:57 schreef wolferl het volgende:
Kunstmatig intact houden van financiele instanties/bedrijven.
Ook dat geld, wat de overheid ophoest moet weer ergens vandaan komen, zal me niks verbazen als de burger dat weer kan betalen. Als ik het simpel bekijk betaald de burger inprincipe de verliezen van zo'n bedrijf.
Daarom kan de overheid heel simpel voor sinterklaas, of in Amerika geval, de kerstman spelen. De burger betaald uiteindelijk toch alles.
In Nederland is het toch precies hetzelfde met JP Votron (Fortis). Het bedrijf op de rand van de afgrond brengen door de onverantwoordelijke overname van ABN-AMRO (zelfs ik kon je vertellen dat dit geen goed idee was tijdens de creditcrisis), hiervoor 2,5 miljoen bonus retoucheren en vervolgens bij vertrek nóg eens 1,3 miljoen krijgen! Wat krijgt een baliemedewerker wanneer hij foute beslissingen neemt?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Om een totale crash te vermijden moet de overheid ingrijpen. Maar al de topbestuurders die het zover hebben laten komen, moeten ze vervolgen tot in de hel en levenslang opsluiten. Met hun onverantwoord risicovolle beleid hebben hele grote belangen op het spel gezet.
Als ik lees dat Jean Paul Votron 1,5 miljoen meekrijgt, nadat hij is gedumpt als bestuurder, dan wordt ik echt boos. Dat is onbestaanbaar. HIj zou op z'n minst 1,5 miljoen moeten betalen!
Als rampjes iedere keer worden opgevangen worden er steeds grotere risico's genomen totdat de rampen zo groot zijn dat de overheid omvalt. Heeft de burger daar voordeel bij?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:14 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Tja maar heeft de burger er voordeel van als het halve systeem omvalt?
Haha, grappig. Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als rampjes iedere keer worden opgevangen worden er steeds grotere risico's genomen totdat de rampen zo groot zijn dat de overheid omvalt. Heeft de burger daar voordeel bij?
Je kan ook overdrijven zeg.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:28 schreef LXIV het volgende:
In Nederland is het toch precies hetzelfde met JP Votron (Fortis). Het bedrijf op de rand van de afgrond brengen door de onverantwoordelijke overname van ABN-AMRO (zelfs ik kon je vertellen dat dit geen goed idee was tijdens de creditcrisis), hiervoor 2,5 miljoen bonus retoucheren en vervolgens bij vertrek nóg eens 1,3 miljoen krijgen!
Leuk, maar dat kan nooit in het belang van China zijn. China zou nog eerder een soort Marshallplan verzinnen om de VS op de been te houden.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:14 schreef LXIV het volgende:
(Als China de VS nu op de knieën wil krijgen moet het stoppen met opkopen van dollars. Dan staat Bush te huilen op tv.
Kijk, nu komen we eindelijk ergens! Topgraaiers persoonlijk verantwoordelijk houden voor hun falen. Mooi.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Haha, grappig. Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt.
Ander puntje, aandeelhouders willen Votron nu persoonlijk aan gaan pakken op zijn (wan)prestaties. Voorlopig is het voor hem nog geen case closed.
Dat denk ik ook. Maar het geeft China wél macht over de VS.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:47 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Leuk, maar dat kan nooit in het belang van China zijn. China zou nog eerder een soort Marshallplan verzinnen om de VS op de been te houden.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ander puntje, aandeelhouders willen Votron nu persoonlijk aan gaan pakken op zijn (wan)prestaties. Voorlopig is het voor hem nog geen case closed.
de overheid is vaak zelf de veroorzaker van crisisen. De geldpersen draaien op volle toeren + er was een soort rare leenplicht in amerika zodat ook paupers een hypotheek konden krijgen (hier weet ik echter de details niet van dus lynch me if im wrong)quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Om een totale crash te vermijden moet de overheid ingrijpen.
Eerst op kosten van de werkende burgers de economie vernaggelen en daarna op kosten van de burger proberen te redden wat er te redden valtquote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:18 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
de overheid is vaak zelf de veroorzaker van crisisen. De geldpersen draaien op volle toeren + er was een soort rare leenplicht in amerika zodat ook paupers een hypotheek konden krijgen (hier weet ik echter de details niet van dus lynch me if im wrong)
Voldoende mogelijkheden, ik denk niet dat hij voorlopig lekker slaaptquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar Votron moet terecht weg natuurlijk. HIj heeft de gevolgen van de kredietcrisis, specifiek de gevolgen voor z'n eigen bank, volledig onderschat. Ik heb m'n aandelen in die club gelukkig á 25 euri verpatst vorig jaar, maar er zijn legio mensen die de aandeeltjes nog steeds hebben. Als de beurskoers van je aandelen met 70% daalt, dan is dat, zeker als het een bank betreft, toch echt een teken dat er iets goed mis en dat de bestuurders daarom maar eens hun verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven zeg.Fortis heeft geenszins liquiditeitsproblemen en verkeert dus in een volstrekt andere situatie dan deze banken. Wat bij Fortis speelt zijn de wettelijke solvabiliteitseisen. Fortis moet van de toezichthouder op het bankwezen zijn balans op peil brengen ten einde juist dit soort situaties, waarbij banken failliet gaan, te voorkomen.
aandeelhouders moeten hen er gewoon uitkickenquote:bestuurders daarom maar eens hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Ik weet niet of Votron terecht weg moet, het hele gebeuren rondom de kredietcrisis kwam pas echt op gang toen de overname van ABN-Amro al bijna rond was. In die zin kun je spreken van een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, en je kunt niet van Votron verwachten vind ik dat hij een macro-economisch helderziende is, velen anderen zijn dat immers ook niet. Ik denk dat het ontslag van Votron vooral van cosmetische aard is, hij is niet zonder meer schuldig aan de zwakke balans van Fortis op dit moment en het lost waarschijnlijk dan ook weinig op.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
Maar Votron moet terecht weg natuurlijk. HIj heeft de gevolgen van de kredietcrisis, specifiek de gevolgen voor z'n eigen bank, volledig onderschat.
Ik vind het eerder een teken van een op hol geslagen aandelen markt, de prijs van de aandelen van Fortis zijn veel meer gedaald dan je op basis van het verwaterde dividend (met stelt de prijs van een aandeel vaak vast op basis van de verdisconteerde sommatie van toekomstige dividenden) zou verwachten.quote:Als de beurskoers van je aandelen met 70% daalt, dan is dat, zeker als het een bank betreft, toch echt een teken dat er iets goed mis en dat de bestuurders daarom maar eens hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Community Reinvestment Actquote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:18 schreef TubewayDigital het volgende:
+ er was een soort rare leenplicht in amerika zodat ook paupers een hypotheek konden krijgen (hier weet ik echter de details niet van dus lynch me if im wrong)
Maar de overheid moet alleen de spaarders beschermen en verder de bank het maar zelf laten uit zoekenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Om een totale crash te vermijden moet de overheid ingrijpen. Maar al de topbestuurders die het zover hebben laten komen, moeten ze vervolgen tot in de hel en levenslang opsluiten. Met hun onverantwoord risicovolle beleid hebben hele grote belangen op het spel gezet.
Communisme is leuk!quote:Op zondag 13 juli 2008 01:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Community Reinvestment Act
Only in america, het land van het ongebreideld kapitalisme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |