abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60061414
Etappe 9: Toulouse - Bagnères-de-Bigorre (224km)

Vanuit Toulouse zakt het peloton in deze op één na langste etappe van de ronde in zuidwestelijke richting af naar de Pyreneeën, met in de finale twee bergen van de 1e categorie direct achter elkaar en aankomst na een afdaling.

In Toulouse, de hoofdstad van Midi-Pyrénées, kwam de vorige etappe al aan dus daarvoor verwijs ik terug naar de voorbeschouwing van etappe 7.

Bagnères-de-Bigorre heeft bijna 9.000 inwoners en in het departement Hautes-Pyrénées en de regio Midi-Pyrénées, 20km ten zuiden van Tarbes wat de grootste stad van dit departement is en 15km ten oosten van het wereldberoemde bedevaartsoord Lourdes. Voor de Romeinse tijd werd deze plaats gebruikt door de Gallische Bigerri-stam die hier hun god van het water Aghon vereerden, niet vreemd omdat er vele waterbronnen en riviertjes ontspringen in deze regio. De huidige nederzetting komt echter voort uit Vicus Aquensis, een in 28 voor Christus door de Romeinen gestichte plaats. In de middeleeuwen behoorde het oorspronkelijk tot het (Baskische) koninkrijk Navarra en later tot het kleine graafschap Bigorre, wat onder het hertogdom Aquitanië viel. De twee fraaiste historische gebouwen stammen beiden uit de 14e eeuw: de 35m hoge klokkentoren la Tour des Jacobins en de kerk van Saint-Vincent. Het is echter vooral een kuuroord vanwege de hete waterbronnen die hier gevonden worden, de Romeinen gebruikten het plaatsje al om deze functie terwijl de koningen van Navarra er hun buitenverblijf hadden en velen van hen hier ook trouwden. Verder liggen grote wintersport oorden (en Tour de France aankomsten) als de Tourmalet, la Mongie en Hautacam allemaal binnen een straal van 30km. De beroemdste persoon uit Bagnères-de-Bigorre is Charles Duclerc (premier Frankrijk van 1882 tot 1883).
De tweevoudige Tourwinnaar Laurent Fignon heeft hier een centrum geopend waar men workshops kan nemen om onder zeer professionele begeleiding te trainen in de bergen, maar ook op uithoudingsvermogen en techniek. Het is de vijfde keer dat een Tour etappe hier aankomt, in 1952 was de Fransman Raphael Geminiani de eerste winnaar en in 1965 won Julio Jimenez Munoz uit Spanje er als laatste. De laatste keer dat de Tour hier halt hield was in 2000, toen was het de startplaats van de etappe naar Revel waar Erik Dekker zijn 2e ritzege haalde door de toen nog vrij onbekende Santiago Botero af te bluffen. De bekendste wielrenner uit de streek is Henri Abadie (ritwinnaar Dauphiné Libéré 1991).

In de eerste échte bergrit zitten maar liefst zeven beklimmingen waarop bergpunten te verdienen zijn, meer dan welke etappe dan ook. De eerste 150km en vijf hellingen stellen echter vrij weinig voor, het fenijn zit hem duidelijk in de staart met twee bergen van 1e categorie.

De eerste 40km lopen voortdurend vals plat omhoog alvorens de eerste twee hellingen van de dag direct acht erlkaar genomen worden, de Côte de Saint-Pey (324m hoog, 1.7 km aan 4.7%) en de Côte de Sainte-Quitterie (325m hoog, 1.5km aan 5.7%). Vervolgens loopt het weer zo'n 40km vals plat door, tot er een toch wel lastige heuvelzone aanbreekt waar het 30km voortdurend op en af is met de drie laatste opwarmertjes van de dag, achtereenvolgens de Côte de Mane (418m hoog, 2km aan 5.6%), Côte de Buret (589m hoog, 4.6km aan 3.2%) en de lastigste als laatste, de Col des Ares (792m hoog, 6km aan 4.9%) van 3e categorie.

Na de afdaling en wéér 30km vals plat begint met nog 72km voor de wielen de finale met de eerste écht zware berg van deze ronde; de Col de Peyresourde (1589m hoog, 13.2km aan 7.1%). Deze klim is zeer onregelmatig met een makkelijk begin en ook halverwege een paar stukjes vals plat, het grootste deel van de klim schommelt tussen rond de 7 en 8% en ongeveer halverwege het steilste stuk van bijna 10%.
De Peyresourde werd voor het eerst beklommen in de Tour in 1910, de latere Tourwinnaar Octave Lapize was er als eerste boven. Jean Robic schreef er historie door in de eerste naoorlogste Tour van 1947 te beginnen aan een fameuze solo over de Peyresourde, Aspin, Tourmalet en Aubisque, op de finish in Pau had Robic meer dan 10 minuten voorsprong op de eerste achtervolgers. Robic zou deze Tour ook winnen, al veroverde hij het geel pas in de laatste rit op weg naar Parijs.
De enige Nederlander die de maximale bergpunten haalde was Steven Rooks in 1988, en vorig jaar was het de laatste berg van de etappe die Alexander Vinokourov won vlak voor hij uit de ronde werd gezet, Vino was ook als eerste boven.

Profiel Col de Peyresourde

Direct na de afdaling van de Peyresourde begint de Col d'Aspin (1489m hoog, 12.3km aan 6.5%). Deze is een stuk regelmatiger dan de voorganger, de eerste helft van de klim is niet steil met percentages van +- 5% en de laatste helft loopt voordurend aan ruim 7% met pieken tot bijna 9%.
Deze berg werd eveneens voor het eerst beklommen in de etappe die Octave Lapize won in 1910, Lapize was ook hier als eerste boven. Drie jaar later zou bij de fiets van Eugène Christophe de voorvork afbreken, hij moest 13km lopen naar Campan waar hij zelfs zijn fiets moest repareren bij een lokale smid, hulp was immers verboden in die dagen. Christophe zou maar liefst 14 uur verliezen in deze etappe. In 1950 kwam Kléber Piot als eerste boven in een etappe die gewonnen werd door Gino Bartali. Bartali was daarvoor op de Aspin van zijn fiets gerukt en geslagen door jaloerse Franse fans en zou puur op woede de etappe winnen in een elitesprint. De gehele Italiaanse ploeg zou uit de ronde stappen, met Fiorenzo Magni in het geel en ook Bartali zelf had nog volop kansen op de eindzege.
De enige Nederlander die de top als eerste passeerde was nota bene een sprinter: Gerben Karstens in 1976. De laatste keer dat de Aspin in het parcours was opgenomen was in 2006. Toen gingen ze er van de andere kant overheen, kwam Fabian Wegmann als eerste boven en zou Denis Menchov de rit winnen op Pla de Baret.

Profiel Col d'Aspin

Na de Aspin volgt een afdaling van ruim 25km waarin het blijft dalen tot enkele honderden meters voor de streep.
pi_60061448
Verwacht een aanvallend groepje dat mag strijden om de winst. Denk dat klassementsrijders zich beetje afzijdig houden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:33:32 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60061476
Hopelijk weer zo'n slecht weer. Niet echt voor de afdalingen, maar om die goedweer-renners af te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:34:00 #4
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_60061488
Samuel Sanchez die in de afdaling van de laatste klim iedereen op een half uur rijdt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:34:46 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60061505
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:31 schreef franklop het volgende:
Verwacht een aanvallend groepje dat mag strijden om de winst. Denk dat klassementsrijders zich beetje afzijdig houden
Daar ben ik ook bang voor. Evans zal weer weer 2e blijven in het GC.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:35:35 #6
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60061514
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk weer zo'n slecht weer. Niet echt voor de afdalingen, maar om die goedweer-renners af te maken.
het ziet er redelijk regenachtig uit. en je weet het nooit in de Pyreneeen met het weer....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_60061653
Hopelijk geen klassementsrijders die naar elkaar kijken rit, anderzijds: laat ze lekker elkaar bekijken terwijl er een paar interessante renners wegrijden.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:44:56 #8
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_60061678
Wat Boogerd zei, daar hoop ik op. Dat CSC Evans op de Peyresourde al gaat isoleren, dan kan het nog leuk worden.
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
pi_60061780
De eerste echte bergen
Was trouwens voor de Tour misschien wel beter geweest als we eerst de finish op Hautacam hadden en daarna deze etappe (dan waren er misschien wat meer renners uitgeschakeld voor het klassement die dan de aanval in willen gaan), maar benieuwd wat deze etappe gaat geven.
Ondanks de lange afdaling wel degelijk kansen om weg te blijven, en de Aspin is lastig genoeg.
Het klassement wordt ongetwijfeld weer wat verder doorgehusseld, hoewel ik niet verwacht dat er echt grote slachtoffers zullen vallen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:55:06 #10
67640 SaintOfKillers
pi_60061837
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Het klassement wordt ongetwijfeld weer wat verder doorgehusseld, hoewel ik niet verwacht dat er echt grote slachtoffers zullen vallen.
Millar en Schumacher uit de top 10, Vandevelde, Devolder en Lovkvist zullen dit nog wel aankunnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60061850
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Millar en Schumacher uit de top 10, Vandevelde, Devolder en Lovkvist zullen dit nog wel aankunnen.
En er zakt altijd wel iemand redelijk onverwacht door het ijs in de eerste bergetappe.
pi_60061910
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En er zakt altijd wel iemand redelijk onverwacht door het ijs in de eerste bergetappe.
Ik vind dit eerder te vergelijken met de Gerdemann en Dessel etappes van de laatste twee jaren, en daar zag je ook niemand uit het klassement wegvallen. Ik denk dat de angst morgen ook weer zal regeren.

Wel jammer, want voor mannen als Cobo of Zubeldia, die toch al op een paar minuten staan, zou dit een uitstekende etappe zijn om wat te proberen.
pi_60061913
Welke renners maken volgens jullie kans op de etappe morgen?
pi_60061958
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:00 schreef Sporttv het volgende:
Ook problemen met je Rondemaster?

denk dat type als de la Fuente zeker gaat proberen veel punten te sprokkelen morgen, en daarvoor moet ie in de aanval zijn
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_60061967
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:59 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ik vind dit eerder te vergelijken met de Gerdemann en Dessel etappes van de laatste twee jaren, en daar zag je ook niemand uit het klassement wegvallen. Ik denk dat de angst morgen ook weer zal regeren.
Waarschijnlijk wel idd.
Juist daarom zou het imo beter zijn als de Pyreneën etappes in andere volgorde zaten. Maar dat is niet zo, dus we moeten het hier mee doen.
quote:
Wel jammer, want voor mannen als Cobo of Zubeldia, die toch al op een paar minuten staan, zou dit een uitstekende etappe zijn om wat te proberen.
Idd. Of Sastre.
pi_60061986
Afdaling is lang, dus weet niet of je echt op vluchters moet rekenen. Klassementsrenners zullen uiteraard netjes bij elkaar blijven.
pi_60062007
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:05 schreef RemcoW85 het volgende:
Afdaling is lang, dus weet niet of je echt op vluchters moet rekenen. Klassementsrenners zullen uiteraard netjes bij elkaar blijven.
De eerste helft van de afdaling is erg technisch. Daarna een kilometer of 12-14 die aan 2-5% naar beneden gaat.
Een groepje vluchters heeft een goede kans.
pi_60062051
Zit net ff een vergelijkbare etappe door te lezen van vorig jaar.. Vluchters hebben inderdaad een aardige kans morgen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 18:14:05 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_60062103
kan een mooie etappe worden, ik hoop dat er wel aangevallen gaat worden door de toppers
pi_60062223
quote:
Dat zijn er wel een deel. Maar als het op de top alles bijeen zit en de afdaling is technisch genoeg. Sammie Sanchez
  zaterdag 12 juli 2008 @ 18:29:41 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60062297
quote:
Tyf op met je Rondemastergezeik.
pi_60062325
Rustig!
pi_60062411
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tyf op met je Rondemastergezeik.
Ondanks dat daar gewoon een topic voor is kunnen sommigen het inderdaad niet laten blijkbaar.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60062467
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:37 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Ondanks dat daar gewoon een topic voor is kunnen sommigen het inderdaad niet laten blijkbaar.
En ook daar krijg je amper antwoorden. Meesten maken de teams gewoon na 11:00 bekend, wat ook logisch is .
pi_60062492
Denk dat dit een tamme etappe word voor de klassementsmannen. Denk dat het maandag pas een beetje interessant word. Morgen zal er wel een groepje ontsnappen waarvan er eventueel een paar overeind blijven. En anders gaat Ricco of Valverde er met de dagzege vandoor, aangezien hun kunnen sprinten van de favorieten.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_60062518
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:42 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

En ook daar krijg je amper antwoorden. Meesten maken de teams gewoon na 11:00 bekend, wat ook logisch is .
Juist, wat zorgt voor de schifting tussen kenners en n00bs die onder hun wielerstenen vandaan komen.
pi_60062532
quote:
Magnus Backstedt.
pi_60062554
Maxime Montfort gaat morgen in de aanval.

Ik hoop dat Laurens ten Dam een mooie uitslag kan rijden
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 12 juli 2008 @ 18:52:33 #29
102912 crv
Screwed up
pi_60062601
quote:
Ik tip vansevenant
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_60062673
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:48 schreef TLC het volgende:
Maxime Montfort gaat morgen in de aanval.

Ik hoop dat Laurens ten Dam een mooie uitslag kan rijden
Dat zou wel mooi zijn Maar als ik hem zo hoorde vandaag, rijdt hij in dienst van Menchov.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_60062680
quote:
Jegou en Moreau ook goede.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:00:09 #32
102912 crv
Screwed up
pi_60062724
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:57 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Jegou en Moreau ook goede.
Moreau
Zou ik knap vinden
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:00:49 #33
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60062732
Voordeel voor Caisse met 2 man en CSC met 3 man in de top 20 op minder dan 2 minuten, kan een interessant spel worden om elkaars ploegen en ploegen van andere klassementsrenners te testen of uit te putten door zo'n mannetje op pad te sturen. Maar het is misschien nog te vroeg om dat morgen te doen.
Yeasayer - Wait for the Summer
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:03:20 #34
102912 crv
Screwed up
pi_60062765
Nou ik geef rabo wel een kans te winnen, ik stel geen rabo op in mijn ploeg dus dat moet dan goed gaan
pi_60063456
Boogerd mag er van mij elke dag bij zijn.

Herbert: Liquigas gaat op kop rijden.
Boogerd: Ja, ze rijden voor Beltran
pi_60063507
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:42 schreef ollie994 het volgende:

Als hij morgen er weer bij is zet ik er toch maar weer eens op in plaats van Sporza, dit soort opmerkingen kan ik wel waarderen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:47:27 #37
102912 crv
Screwed up
pi_60063538
quote:

Van mij mogen ze alle commentatoren vervangen door Boogerd

TV weet ik niet maar was vroeger nooit zo'n fan van dijkstra, maar de radio is gewoonweg saai en als er dan wat gebeurt pl..ren ze muziek derop
pi_60063681
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:45 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Als hij morgen er weer bij is zet ik er toch maar weer eens op in plaats van Sporza, dit soort opmerkingen kan ik wel waarderen.

Hij zit morgen bij Sporza. De dag er na bij de NOS.

Boogerd: De slechtse klimmer is Kiki(?). Als ze een verkeersdrempel tegenkomen moet hij al lossen.
pi_60063781
Chicci is dat .

Spreek uit als Kiki. Mart doet het als : "Tsjiki" en ik dacht altijd aan "Tsjietsjie". Dat komt omdat ik de naam verkeerd las .
pi_60063810
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:54 schreef ollie994 het volgende:

[..]

Hij zit morgen bij Sporza. De dag er na bij de NOS.
Morgen overdag tijdens de etappe?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_60063908
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:00 schreef RemcoW85 het volgende:
Chicci is dat .

Spreek uit als Kiki. Mart doet het als : "Tsjiki" en ik dacht altijd aan "Tsjietsjie". Dat komt omdat ik de naam verkeerd las .
Chicchi altijd nog dan als je toch moeilijk doet.
sig verwijderd door FA
pi_60064006
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:02 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Morgen overdag tijdens de etappe?
Tijdens de uitzending van de finale van het EK beachcurling, Boogerd ambieert een carriere in deze sport.
pi_60064141
als die cadel evans zo door gaat wint hij de tour hij volgt gewoon kirchen en dan valt hij 1x aan en kirchen lost en hij pakt de trui en als er dan een aanval komt gaat gewoon mee: saaie renner
tour de france
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:40:46 #44
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60064515
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:47 schreef crv het volgende:

[..]

Van mij mogen ze alle commentatoren vervangen door Boogerd

Bij de NOS hadden ze wel interesse maar Boogerd wilde zelf niet. Reden: te lang van huis, etc.

Dacht ik.
pi_60065067
Alweer een mooie rittopic ,Dutch doe je goed En voor morgen en over morgen verwacht ik toch wel de Euskatelploeg met drie man in de aanval en CSC die de overige kopmannen proberen weg te rijden, en dan kijken wie er bij hun overblijft om als kopman verder te gaan .En een paar outsiders misschien b.v. Krueziger, Cobo en misschien stuurt Caisse wel Pereiro op pad om te kijken hoe ver hij komt. Worden mooie wielerdagen hoop ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door ronvgarderen op 12-07-2008 21:40:52 ]
pi_60065079
sorry foutje je moet dit ook niet doen als Bertje op T.V is
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:22:21 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60065226
Ze hadden de streep gewoon op 198km moeten trekken. Afdalen naar de finish is niets aan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60065725
quote:
Na acht dagen koersen staat de topfavoriet op de tweede plaats, op zes seconden slechts van de leider. Maar vanaf morgen wordt het menens voor Cadel Evans. En het offensief van zijn rivalen kan hij verwachten. Vanavond heeft manager Bjarne Riis van CSC gezegd dat zijn ploeg vanaf morgen het heft in handen gaat nemen en de positie van de Australiër wil ondermijnen. Riis: 'We gaan de sterkte van de ploeg van Evans eens testen om te zien of we hem kunnen isoleren. Ik denk, dat wij daarvoor de kwaliteit en kracht hebben. Evans zal moeten beseffen dat de Tour nu echt gaat beginnen. We zullen hem uitdagen en bestoken van alle kanten. En dan zien we wel wie er met ons wil meedoen.'
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_60065901
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 21:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat zou schitterend zijn want als de koers hard gemaakt wordt, is dit heus een erg zware etappe. Redelijk wat klimkilometers en daartussen ook vooral omhoog (vals plat). Met slecht weer ebij een dag om naar uit te zien.
pi_60065948
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:12 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Tijdens de uitzending van de finale van het EK beachcurling, Boogerd ambieert een carriere in deze sport.
Dat neem ik even op om het op mijn gemak terug te kijken dan.
pi_60066424
quote:
Savoldelli
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:40:51 #52
102912 crv
Screwed up
pi_60066540
die euskaltellers zullen best wel aanvallen morgen
pi_60066571
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 21:22 schreef Dos37 het volgende:
Ze hadden de streep gewoon op 198km moeten trekken. Afdalen naar de finish is niets aan.
als je van een rondemaster uitgaat is afdalen naar de finish inderdaad niets aan, anders zie ik totaal geen probleem van een afdaling vol adrenaline-momenten. Jammer dat Il Falco niet mee rijdt. (en Gesink..)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_60066635
sanchez is een betere daler dan il falco! en ik verheug me er al op, om hem te zien dalen morgen moet die dus wel aanvallen en vol gaan
pi_60066894
Ik heb het idee dat sporttv een kloon is van jorienvdherik (na een korte bestudering van diens postgeschiedenis)..
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:09:18 #56
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_60067017
Ik had niet zo veel verwacht van Boogerd, maar bij wat ik zag vandaag vond ik het hem toch goed doen. Veel kennis van zaken, en hij riep ook het beste bij Ducrot en Dijkstra naar boven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_60067930
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:00 schreef crv het volgende:

[..]

Moreau
Zou ik knap vinden
No shit Sherlock. Jegou niet dan?

En Boogerd had lekker veel te melden. Die mogen ze wel vaker laten opdraven ja.
pi_60067970
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:04 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Boogerd morgen op de belg als co-commentator toch naast Ghans?
  zondag 13 juli 2008 @ 00:11:52 #59
67640 SaintOfKillers
pi_60068040
Boogerd zit 's avonds bij Karl, ik betwijfel dat hij ook de hele middag co-commentaar gaat geven. Misschien zal hij wel even langskomen.
pi_60068061
Heb 'r zin an!
pi_60068090
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Boogerd morgen op de belg als co-commentator toch naast Ghans?
Kan morgen helaas niet op de Belg kijken. Tenzij ze een livestream hebben lopen. Moet hele dag iemand helpen verhuizen maar die heeft gelukkig wel een laptop met internetverbinding(voorwaarde #1).
  zondag 13 juli 2008 @ 00:29:59 #62
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60068359
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:46 schreef Ruudz0r het volgende:
sanchez is een betere daler dan il falco! en ik verheug me er al op, om hem te zien dalen morgen moet die dus wel aanvallen en vol gaan
Ik heb Samuel vorig jaar in de Vuelta gezien. Daalde af met meer dan 100(!) km/h. Het peloton moet dus uitkijken voor deze halve Bask.

@Admins: Bestaat het schouderklopje-topic nog? Zo ja, dan is DutchSL dé user die er eentje verdient.
  zondag 13 juli 2008 @ 00:30:59 #63
111382 Ofyles2
pi_60068376
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:14 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Kan morgen helaas niet op de Belg kijken. Tenzij ze een livestream hebben lopen. Moet hele dag iemand helpen verhuizen maar die heeft gelukkig wel een laptop met internetverbinding(voorwaarde #1).
En anders neem je er een radiootje bij. Ook handig.
  zondag 13 juli 2008 @ 00:34:10 #64
111382 Ofyles2
pi_60068426
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:33 schreef kawotski het volgende:

[..]

Savoldelli
Die helaas nooit meer, want: bezig aan zijn laatste profkilometers.
pi_60068563
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb Samuel vorig jaar in de Vuelta gezien. Daalde af met meer dan 100(!) km/h. Het peloton moet dus uitkijken voor deze halve Bask.

@Admins: Bestaat het schouderklopje-topic nog? Zo ja, dan is DutchSL dé user die er eentje verdient.
jah of 2 of 1 jaar terug in volgens mij was t Classica San Sebastian net naast de muur op de hele tijd was ook prachtig om te zien.

en ook ergens dat die cunego voorbij kwam en cunego kon t wiel bij langena niet houden terwijl cunego zelf ook redelijk kan dalen. Samuel is egt de beste daler!
pi_60069900
tvp
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60070600
Ik zeg dat het een mooi dagje wordt voor onze Flecha
  zondag 13 juli 2008 @ 08:25:29 #68
102912 crv
Screwed up
pi_60070772
Zo was ff niet helemaal
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:04 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

zo was ff niet helemaal helder
  zondag 13 juli 2008 @ 08:27:23 #69
102912 crv
Screwed up
pi_60070775
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:14 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

voorwaarde #2 j: je kan alleen in het land van uitending zelf kijken
  zondag 13 juli 2008 @ 08:32:20 #70
102912 crv
Screwed up
pi_60070784
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ja die is echt niet goed wijs. Doet me trouwens denken aan Theo Bos dit jaar op Mallorca achter een auto hill-down 140 km/h op zijn racertje. Die heeft lef hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door crv op 13-07-2008 09:46:54 ]
pi_60071052
Sorry dat ik het steeds vraag zal het niet meer vragen kom er zelf wel uit
  zondag 13 juli 2008 @ 09:51:10 #72
102912 crv
Screwed up
pi_60071154
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:33 schreef Sporttv het volgende:
Sorry dat ik het steeds vraag zal het niet meer vragen kom er zelf wel uit
Check het rondemaster draadje, maar goed daar wordt je ook niet veel wijzer van.
En alle sites op internet roepen allemaal hetzelfde evans, valverde, mentsjov, wellicht ricco cunego devolder schleckA
Typisch is dat Sanchez niet getipt wordt.

Het is gewoon een klote rit om te voorspellen.
Persoonlijk verwacht ik wel een aanval want het eerste deel nodigt zeker uit. Maar ik verwacht dat alles op de laatste klim ingehaald wordt. Dan zullen de toppers best wel ff van zich laten zien (of niet ) en dalen ze af.

Dus goede aanklampers die net lossen op een 1e cat col en kunnen dalen hebben ook zeker nog kansen
pi_60071323
Waarom doen jullie aan die Rondemaster mee als je geen idee hebt van renners?

De lol van een wielrenpool is dat je het een beetje door het jaar heen volgt en basis kennis hebt van renners in vorm waarna je met die kennis tegen elkaar strijdt.

Om nou met websites en het FOK! etappe topic, je team in elkaar te knopen vind ik wel een beetje zielig.
  zondag 13 juli 2008 @ 10:27:28 #74
102912 crv
Screwed up
pi_60071346
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:24 schreef jpjedi het volgende:
Waarom doen jullie aan die Rondemaster mee als je geen idee hebt van renners?

De lol van een wielrenpool is dat je het een beetje door het jaar heen volgt en basis kennis hebt van renners in vorm waarna je met die kennis tegen elkaar strijdt.

Om nou met websites en het FOK! etappe topic, je team in elkaar te knopen vind ik wel een beetje zielig.
Volgen betekent niet alleen kijken, maar ook artikelen lezen. En aangezien ik geen nederlandse of vlaamse tv kan ontvangen en er geen beelden meer op internet buiten het land waar je woont te bekijken zijn, dan ben je dus totaal afhankelijk van het nieuws op internet.
pi_60071434
Mooie rit hoop ik.

De favorieten zullen zich vast gedeisd houden. Dus echt veel wordt je er niet van wijzer, behalve wie er echt slecht zijn.
  zondag 13 juli 2008 @ 10:41:19 #76
102912 crv
Screwed up
pi_60071448
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:39 schreef Leatherface het volgende:
Mooie rit hoop ik.

De favorieten zullen zich vast gedeisd houden. Dus echt veel wordt je er niet van wijzer, behalve wie er echt slecht zijn.
dat denk ik ook, maar ik verwacht toch even wat aanzetten en uittesten op de laatste klim
pi_60071535
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:27 schreef crv het volgende:

[..]

Volgen betekent niet alleen kijken, maar ook artikelen lezen. En aangezien ik geen nederlandse of vlaamse tv kan ontvangen en er geen beelden meer op internet buiten het land waar je woont te bekijken zijn, dan ben je dus totaal afhankelijk van het nieuws op internet.
Waar denk je dat ik woon...
pi_60071563
Ik vraag me af of Kirchen het gaat kunnen volhouden en dus zal er gestreden worden om de gele trui. De mannen zullen gaan rijden en er zal koers gemaakt worden. Een winnaar? Schleck kies ik niet vanwege zijn daalcapaciteiten, misschien wil Sastre het eens proberen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 13 juli 2008 @ 10:55:54 #79
102912 crv
Screwed up
pi_60071571
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:50 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Waar denk je dat ik woon...
goed, ik zie het

Maar dan weet je dus wat ik bedoel.
Of ben jij wel in staat online te kijken ? dan ben ik benieuwd hoe?
  zondag 13 juli 2008 @ 11:31:28 #80
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_60071933
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vraag me af of Kirchen het gaat kunnen volhouden en dus zal er gestreden worden om de gele trui. De mannen zullen gaan rijden en er zal koers gemaakt worden. Een winnaar? Schleck kies ik niet vanwege zijn daalcapaciteiten, misschien wil Sastre het eens proberen.
Andy kan volgens mij best een potje dalen

Vanaf hoe laat zend de NOS uit trouwens? half 3?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_60071939
De La Fuente, Bichot, Clement, Cheula, Moncoutié en Schröder in de aanval.
  zondag 13 juli 2008 @ 11:34:11 #82
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60071955
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:31 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Andy kan volgens mij best een potje dalen

Vanaf hoe laat zend de NOS uit trouwens? half 3?
13.40.
sig verwijderd door FA
  zondag 13 juli 2008 @ 11:37:40 #83
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_60072000
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:34 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

13.40.
Dankje
pi_60072020
Samuel Sanchez voor de win .
pi_60072148
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:32 schreef wimderon het volgende:
De La Fuente, Bichot, Clement, Cheula, Moncoutié en Schröder in de aanval.
Teruggepakt/
  zondag 13 juli 2008 @ 11:52:57 #86
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60072184
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:50 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Teruggepakt/
"Tot de orde geroepen."
  zondag 13 juli 2008 @ 11:53:29 #87
127004 maril
Smeetsfan
pi_60072190
aha tvp
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 13 juli 2008 @ 11:56:15 #88
102912 crv
Screwed up
pi_60072225
drie man 1"20 voor

Aleksandr Kuschynski (LIQ), Nicolas Jalabert (AGR) and Sebastian Lang (GST).
pi_60072227
Kuschynski, Jalabert en Lang voorop nu. Vlak voor de eerste sprint weggesprongen, voorsprong al ruim 1 minuut nu.
  zondag 13 juli 2008 @ 11:56:47 #90
202094 KingOfPop
pi_60072233
Kuchynski, Lang en Jalabert hebben nu 1'20 voorsprong, Cofidis en Euskaltel achtervolgen.
  zondag 13 juli 2008 @ 11:58:47 #91
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_60072258
Cofidis? Voor wie, Montfort?
pi_60072292
Klinkt nou niet direct als een hele kansrijke vlucht met maar drie man, en ook niet echt gepatenteerde klimmers erbij.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:01:09 #93
102912 crv
Screwed up
pi_60072294
domme vraag misschien maar waarom zat freire niet bij die sprint, of sliep die nog?
  zondag 13 juli 2008 @ 12:01:17 #94
202094 KingOfPop
pi_60072295
1'40 inmiddels.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:05:40 #95
202094 KingOfPop
pi_60072344
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:01 schreef crv het volgende:
domme vraag misschien maar waarom zat freire niet bij die sprint, of sliep die nog?
Die drie waren al weg gereden en namen zo alle puntjes mee.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:05:42 #96
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_60072345
quote:
11:57 - Results Of 1st Sprint

The points for the first sprint were won by:
1. Aleksandr Kuschynski (LIQ) 6pts
2. Nicolas Jalabert (AGR) 4pts
3. Sebastian Lang (GST) 2pts

zondag 13 juli 2008 @ 12:06:13 #97
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60072357
quote:
Omdat er 3 man vooruit waren en alle punten al weg waren.
sig verwijderd door FA
pi_60072367
De drie zijn voorlopig weg, peloton gaat pissen.
pi_60072383
dus als er al actie gaat komen is het wachten tot op de Peyresourde dus
  zondag 13 juli 2008 @ 12:10:12 #100
102912 crv
Screwed up
pi_60072407
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:05 schreef KingOfPop het volgende:

[..]

Die drie waren al weg gereden en namen zo alle puntjes mee.
Dat bedoel ik dus. Freire zat waarschijnlijk nog achterin het pelton en het was nog niet in hem opgekomen dat er wellicht wel een paar weg zouden rijden. Als die niet had zitten pitten had ie even meegesprongen en de puntjes gepakt.

Maar goed er zal wel weer een strategisch doel achter zitten
  zondag 13 juli 2008 @ 12:12:14 #101
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_60072435
Monfort had gezegd te gaan aanvallen idd
Fok! League, Fantasy Baseball Champ 2003, 2004 & 2012
  zondag 13 juli 2008 @ 12:12:14 #102
102912 crv
Screwed up
pi_60072437
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:07 schreef wimderon het volgende:
De drie zijn voorlopig weg, peloton gaat pissen.
Jij zit zeker de engelse versie van letour te volgen
Die hebben iets met dat pissen, elke zeikactie wordt gemeld.
Op de franse wordt dat niet eens genoemd
  zondag 13 juli 2008 @ 12:12:14 #103
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60072438
Nog één dagje regen zou niet verkeerd zijn, zou het klassement best wel eens op zijn gat kunnen gooien dan
pi_60072448
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef crv het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Freire zat waarschijnlijk nog achterin het pelton en het was nog niet in hem opgekomen dat er wellicht wel een paar weg zouden rijden. Als die niet had zitten pitten had ie even meegesprongen en de puntjes gepakt.

zolang de concurrentie niks pakt maakt het weinig uit
pi_60072452
quote:

[..]

#

Je weet nooit hoe zo'n ontsnapping tot stand komt, hoe hard er werd gekoerst etc. Dus zinloos imo om hier conclusies aan te verbinden.
pi_60072481
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:12 schreef crv het volgende:

[..]

Nogal belangrijk hoor. Hiermee geven ze aan de de ontsnapping definitief weg mag.

Onzin trouwens die opmerking over Freire. Alsof bijvoorbeeld Credit Agricole dat zomaar zou laten begaan. Alleen maar krachten weggooien zou dat zijn.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:14:44 #108
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_60072484
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:12 schreef crv het volgende:

[..]

Haha idd, heb al honderd keer het " break naturelle" van de engelsen moeten aanhoren.
pi_60072549
quote:

[..]

Eventjes wegspringen

En het stond van te voren al vast dat deze 3 mensen de vrijheid kregen zeker? Of had hij met iedereen moeten meespringen?
- verwijderd door admin -
  zondag 13 juli 2008 @ 12:19:47 #110
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60072564
Freire hoeft ook niet, hij staat nu eerste..
sig verwijderd door FA
  zondag 13 juli 2008 @ 12:26:02 #111
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_60072643
Is die laatste afdaling heel technisch? Als het een lastige afdaling is kan Menchov het nog weleens moeilijk krijgen. Hij is een zwakke daler en dan ook nog in de regen en waarschijnlijk zonder hulp van andere Rabo's. Kan weleens tijd verlies opleveren.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:29:12 #112
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_60072684
Volgens mij heeft Evans hier eens 54 seconden verloren? Weet het niet meer zeker.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:29:58 #113
202094 KingOfPop
pi_60072697
9'50 al, Lang staat ook, als dichtsgeplaatste, pas op ruim 22 minuten.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:31:03 #114
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 12:35:22 #115
102912 crv
Screwed up
pi_60072795
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:19 schreef Ambrosius het volgende:
Freire hoeft ook niet, hij staat nu eerste..
En als die in Parijs het groen op 2 puntjes mist dan hoor je iedereen wel .....

Actief meekoersen en zeker alleen de eerste 30 km is geen krachten wegsmijten maar aangeven dat je ergens voor gaat, je goed bent. de komende ritten hoeft ie toch alleen maar in de bus mee.dus die eerste 30 maken geen ruk uit.

Maar goed, ik houd meer van pro-actief wielrennen dan dat strategisch gecijfer.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:37:45 #116
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60072841
Het gat wordt wel heel snel groter: 13'30" al..
sig verwijderd door FA
pi_60072851
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:35 schreef crv het volgende:

[..]

Actief meekoersen en zeker alleen de eerste 30 km is geen krachten wegsmijten maar aangeven dat je ergens voor gaat, je goed bent. de komende ritten hoeft ie toch alleen maar in de bus mee.dus die eerste 30 maken geen ruk uit.

Zoals al gezegd: Hij moest met iedereen meespringen en Credit Agricole zou wel laten belopen?
pi_60072853
Als Freire op twee punten de groene trui mist gaan mensen achteraf echt niet beginnen over de negende etappe van Toulouse naar De Bigorre.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:39:55 #119
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60072877
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:38 schreef Ereinion het volgende:
Als Freire op twee punten de groene trui mist gaan mensen achteraf echt niet beginnen over de negende etappe van Toulouse naar De Bigorre.
Die kans lijkt me vrij klein inderdaad.
pi_60072882
Jeezus, in twintig minuten al de voorsprong verdubbeld .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:41:02 #121
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60072900
Over een uur zijn we er pas bij
  zondag 13 juli 2008 @ 12:43:01 #122
102912 crv
Screwed up
pi_60072941
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:38 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zoals al gezegd: Hij moest met iedereen meespringen en Credit Agricole zou wel laten belopen?
in een rit als dit is de eerste en anders de 2e ontsnapping vaak al succesvol. en ja CA zal zeker niet makkelijk weg laten gaan, maar het ging om om 30km. daarna kon ie de rest van de etappe zijn poten stilhouden
pi_60072947
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:41 schreef Dos37 het volgende:
Over een uur zijn we er pas bij
tot dan gebeurd er toch geen ruk en de eerste uren erna ook niet. als er al wat gebeurd is dat op de Peyresourde
  zondag 13 juli 2008 @ 12:43:53 #124
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60072959
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:43 schreef Bartoli het volgende:

[..]

tot dan gebeurd er toch geen ruk en de eerste uren erna ook niet. als er al wat gebeurd is dat op de Peyresourde
Nou ik wil het wel zien, beetje internetten er op naast. Dat doet toch niemand kwaad denk ik dan.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:44:19 #125
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 12:44:25 #126
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60072971
14'20", blijft maar hard groeien.
sig verwijderd door FA
pi_60073011
Ik ben benieuwd, al verwacht ik vandaag nog geen enorm grote verschillen. Feit is wel dat Menchov serieus sterk moet zijn op de klim, als hij op achterstand de afdaling ingaat dan kan hij het moeilijk gaan krijgen. Het zit er zoals de afgelopen dagen vaker is gezegd best in de CSC de boel wil doen laten ontploffen.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:47:17 #128
102912 crv
Screwed up
pi_60073022
14"10 zou de limit bereikt zijn?
pi_60073039
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:43 schreef crv het volgende:

[..]

in een rit als dit is de eerste en anders de 2e ontsnapping vaak al succesvol. en ja CA zal zeker niet makkelijk weg laten gaan, maar het ging om om 30km. daarna kon ie de rest van de etappe zijn poten stilhouden
Gelukkig zagen de sprinters vandaag wel het kansloze van dit soort acties in.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:53:54 #130
102912 crv
Screwed up
pi_60073161
13"40 gaat ineens hard terug
pi_60073230
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:35 schreef crv het volgende:

[..]

Nu overal meespringen zodat hij in de massasprinten die nog gaan komen geen jump kan plaatsen zoals gisteren zeker
  zondag 13 juli 2008 @ 12:58:29 #132
127004 maril
Smeetsfan
pi_60073235
quote:

Totdat hij het een maandje doet dan behoord hij weer tot de imbecielen zoals geen enkele verslaggever goed kan doen bij de meeste hier.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:59:54 #133
102912 crv
Screwed up
pi_60073271
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nu overal meespringen zodat hij in de massasprinten die nog gaan komen geen jump kan plaatsen zoals gisteren zeker
Als die het gister al niet kon lukt het hem de komende weken ook niet
  zondag 13 juli 2008 @ 13:04:35 #134
102912 crv
Screwed up
pi_60073365
12"25: Peleton is zeker bang dat ze alle etenszakjes pikken de drie
pi_60073374
Gisteren gemist maar was Boogerd eenmalig of?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60073382
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:59 schreef crv het volgende:

[..]

Als die het gister al niet kon lukt het hem de komende weken ook niet
Gister moest hij eerst een sprintje trekken om voorin te geraken en daarna nog een gat dichtrijden naar de bocht. Dan mis je de kracht om een sprint af te maken. Wie zegt dat dat nog een keer zo is in de volgende ritten. Samenloop van omstandigheden.
pi_60073674
11'20.
  zondag 13 juli 2008 @ 13:22:00 #138
102912 crv
Screwed up
pi_60073684
nee 11" al een tijdje of loopt het weer op ?
pi_60073689
Casartelli.. Dat beeld ken ik nog ja .
  zondag 13 juli 2008 @ 13:22:33 #140
102912 crv
Screwed up
pi_60073694
10"40 zelfs dus
pi_60073717
nou loopt gestaag terug hoor

10:40
pi_60073719
de etappe met "25 x keer een 4e categorie, zo lijkt het wel", aldus Boorgerd gisteren
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 13 juli 2008 @ 13:24:08 #143
102912 crv
Screwed up
pi_60073730
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:22 schreef RemcoW85 het volgende:
Casartelli.. Dat beeld ken ik nog ja .
dat vergeetje niet snel inderdaad
pi_60073749
akelig beeld was dat ja....
  zondag 13 juli 2008 @ 13:26:20 #145
102912 crv
Screwed up
pi_60073776
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:25 schreef Guard het volgende:
akelig beeld was dat ja....
dat beeld van DekkerE is er ook zo een die in je kop blijft hangen. Gelukkig kwam die er beter vanaf
  zondag 13 juli 2008 @ 13:29:22 #146
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60073828
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:26 schreef crv het volgende:

[..]

dat beeld van DekkerE is er ook zo een die in je kop blijft hangen. Gelukkig kwam die er beter vanaf
Inderdaad, dat zijn niet de beelden waar je de tour voor kijkt ;{
  zondag 13 juli 2008 @ 13:30:24 #147
102912 crv
Screwed up
pi_60073842
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:29 schreef JortK het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zijn niet de beelden waar je de tour voor kijkt ;{
Niet echt nee, laten we hopen dat we deze tour bespaard blijven van dit soort valpartijen
pi_60073845
er staan wel wat meer crashes nog goed in mij geheugen, zoas Bruyneel die in het ravijn verdwijnt.
pi_60073865
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:30 schreef Guard het volgende:
er staan wel wat meer crashes nog goed in mij geheugen, zoas Bruyneel die in het ravijn verdwijnt.
recent nog die van Schleck in de ronde van Zwitserland
pi_60073983
kessler tegen dat paaltje deed mij ook pijn in de rug
  zondag 13 juli 2008 @ 13:38:21 #151
202094 KingOfPop
pi_60074005
Gomez in de RvV, tegen die bloembak
  zondag 13 juli 2008 @ 13:40:03 #152
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60074040
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:38 schreef KingOfPop het volgende:
Gomez in de RvV, tegen die bloembak
Die was ook hard ja, waar was dat ook alweer?
  zondag 13 juli 2008 @ 13:40:27 #153
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60074045
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:40 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Die was ook hard ja, waar was dat ook alweer?
Hij zegt toch RvV

Ronde van Vlaanderen.
sig verwijderd door FA
pi_60074078

zondag 13 juli 2008 @ 13:41:58 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60074090
De NOS gaat zo beginnen . Ik heb er zin in.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 13 juli 2008 @ 13:43:03 #156
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60074125
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:41 schreef Paaskonijn het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]
moet dat
pi_60074140
Kom op met die live beelden op de belg...
  zondag 13 juli 2008 @ 13:44:35 #158
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60074168
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_60074172
Maarten en Herbert, kom er maar weer in .
  zondag 13 juli 2008 @ 13:45:06 #160
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60074329
zo we rijden zeker richting Spanje, oranje blok aan kop van het peleton
pi_60074330
Mooi oranje daar voorin.. Maar inlopen is er nog niet echt bij..
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juli 2008 @ 13:52:06 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60074365
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:44 schreef RemcoW85 het volgende:
Maarten en Herbert, kom er maar weer in .
Wordt weer een gezellige dag
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60074404

wtf daar op 1:15 ofzo, waar ze allemaal vallen vlak voor de finishlijn om beurten? Wanneer was dat?
pi_60074405
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:50 schreef Guard het volgende:
zo we rijden zeker richting Spanje, oranje blok aan kop van het peleton
niet meer dan logisch
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 13 juli 2008 @ 13:54:09 #166
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60074408
Doet de stream het bij meer mensen niet

Ik wil ook motogp kijken dus moet even streamen met de tour
pi_60074445
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:54 schreef Dos37 het volgende:
Doet de stream het bij meer mensen niet

Ik wil ook motogp kijken dus moet even streamen met de tour
Edit: nu wel
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  zondag 13 juli 2008 @ 13:55:59 #168
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60074452
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:54 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

niet meer dan logisch
kan wel zijn, maar ze rijden daar alleen voor de camera's ze rijden nog geen meter van de voorsprong van de drie af
pi_60074453
Herbert legt alles ff netjes uit .
pi_60074499
even een vraagje!

morgen ben ik overdag niet thuis en kan ik dus niet kijken..
ik zit er aan te denken om 's avonds rond 22.00 op eurosport te gaan kijken zonder dat ik de uitslag weet....is dit een goede samenvatting daar? (volgens de tvgids duurt die 1,5 uur)

Ik kan ook wel tourjournaal kijken, maar vind die eerlijk gezegd iets te kort.
Hattrick: FC Logtclub (770122)
pi_60074546
eurosport is normaal goede samenvatting
pi_60074547
leuk verhaal van Herbert, met zijn bruiloft...
  zondag 13 juli 2008 @ 14:01:03 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60074552
Hiep hiep hoera! Herbert jarig!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 13 juli 2008 @ 14:01:17 #175
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_60074556
Gerbert is jarig, aaaaaaaaaaaaah, wat lief

I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 13 juli 2008 @ 14:01:24 #176
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_60074564
gefeliciteerd Herbert
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zondag 13 juli 2008 @ 14:01:41 #177
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:01:45 #178
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60074572
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:54 schreef Paaskonijn het volgende:

wtf daar op 1:15 ofzo, waar ze allemaal vallen vlak voor de finishlijn om beurten? Wanneer was dat?
Giro van vorig jaar. Paar weken lang geen regen, vuile wegen, één iemand moet remmen, anderen gaan ook remmen --> glijden maar.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 13 juli 2008 @ 14:02:44 #179
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_60074597
Denken jullie dat de 3 een kans maken? Niet echt pure klimmers toch?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:04:19 #180
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:04:53 #181
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60074639
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:02 schreef RubenSosa het volgende:
Die worden zeker wel bijgehaald
pi_60074655
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:02 schreef RubenSosa het volgende:
Welnee. Die halen het begin van de laatste berg niet.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:05:54 #183
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_60074660

Lang zal-ie leven, lang zal-ie leven!
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  zondag 13 juli 2008 @ 14:05:59 #184
127004 maril
Smeetsfan
pi_60074662
Herbert gefeliciteerd
pi_60074668
Evans tegen de grond gekwakt
pi_60074675
Zijn hele shirt stuk. Flinke val dus.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:07:16 #187
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_60074682
Misschien een beetje ongepast om te zeggen, maar ik hoop dat Evans er nog last van gaat krijgen.
pi_60074694
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:01 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Giro van vorig jaar. Paar weken lang geen regen, vuile wegen, één iemand moet remmen, anderen gaan ook remmen --> glijden maar.
en zoon witte strepen op de weg zijn heel glad als het geregent heeft dus daardoor gleden er sowieso al wat en remmen moet je daar idd helemaal niet doen
  zondag 13 juli 2008 @ 14:08:32 #189
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60074712
Evans is hard gegaan, later op de dag gebruik van maken Menchov
pi_60074714
Als CSC zometeen daad bij woord voegt op die bergen dan kan ie er nog flink last van krijgen.
pi_60074724
aah die schaafwonden gaat hij de hele dag voelen, misschien aan de doktersaudi hangen voor een verbandje...
  zondag 13 juli 2008 @ 14:09:11 #192
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_60074727
Lijkt me dat CSC en Caisse nu zeker straks gaan aanvallen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 13 juli 2008 @ 14:09:13 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60074728
Spijtig voor Evans.
pi_60074745
Maarten vertelt nog maar eens een keer dat Evans uit het mountainbiken komt
pi_60074753
Valverde, Ricco, Evans... Gaat lekker met die valpartijen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_60074775
Evans is serieus geraakt
  zondag 13 juli 2008 @ 14:11:29 #197
67640 SaintOfKillers
pi_60074786
Indrukwekkende achtervolging van Euskaltel, al een half uur op kop en de voorsprong is nog steeds hetzelfde.
pi_60074789
"Op zijn kokosnoot" .
  zondag 13 juli 2008 @ 14:12:20 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60074808
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:07 schreef Horloge het volgende:
Misschien een beetje ongepast om te zeggen, maar ik hoop dat Evans er nog last van gaat krijgen.
Het is natuurlijk wat onrechtvaardig om door een val tijd te verliezen, maar als hij nu wat achterstand oploopt, wordt hij wel gedwongen in de aanval te gaan.
pi_60074813
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:09 schreef Guard het volgende:
Maarten vertelt nog maar eens een keer dat Evans uit het mountainbiken komt
Echt? dat wist ik nog niet.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:12:54 #201
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60074820
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Indrukwekkende achtervolging van Euskaltel, al een half uur op kop en de voorsprong is nog steeds hetzelfde.
Een hele trein van Flandriens.
pi_60074833
Die 3 gaan dat nog redden als die Basken voorop blijven rijden .
  zondag 13 juli 2008 @ 14:13:48 #203
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60074836
Waarom rijden de basken zo aan kop?
pi_60074857
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:12 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Echt? dat wist ik nog niet.
is ook niet echt een bekend feit, wordt eigenlijk nauwelijks verteld als Evans in beeld is
pi_60074865
Samuel sanchez moet de etappe winnen! en ze rijden richting baskenland volgens mij
  zondag 13 juli 2008 @ 14:14:52 #206
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60074866
Anders ben je lekker op TV geweest

Maarten krikt het ambitieniveau van Rabobank nog wat verder op.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:14:59 #207
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_60074869
Dat stelletje lichtgewichten zijn toch niet gemaakt om een gat dicht te rijden graag Kirchen en co op kop.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:15:04 #208
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60074871
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:13 schreef RemcoW85 het volgende:
Die 3 gaan dat nog redden als die Basken voorop blijven rijden .
Inderdaad, die rijden nog geen deuk in een pakje boter
  zondag 13 juli 2008 @ 14:15:10 #209
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60074873
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:13 schreef Dos37 het volgende:
Ze zullen wel een plan hebben om straks bergop aan te gaan vallen hè.
sig verwijderd door FA
pi_60074877
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:13 schreef Dos37 het volgende:
Omdat niemand anders op kop wil rijden en we richting spanje rijden.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:15:55 #211
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:16:46 #212
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60074907
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:15 schreef JortK het volgende:
Iemand trouwens de TV stream van Nederland 1?
http://tour2008.nos.nl/live/index/
  zondag 13 juli 2008 @ 14:17:00 #213
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60074912
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:15 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Of massaal onderuit te gaan natuurlijk
  zondag 13 juli 2008 @ 14:17:19 #214
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:17:21 #215
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_60074918
Fantasisch die vogel
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_60074925
Ik heb nog geen kasteel gezien
  zondag 13 juli 2008 @ 14:18:23 #217
180385 Horloge
pi_60074941
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:17 schreef 456 het volgende:
Fantasisch die vogel
Ik vraag me af of die er niet ook wordt 'ingesampled' zoals die vogelgeluiden. Vorig jaar was namelijk precies hetzelfde beeld te zien...
pi_60074956
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:17 schreef 456 het volgende:
Fantasisch die vogel
Blijven zweven op zoek naar een prooi . Geweldige beesten, ik zou willen dat ik hun ogen had .

zondag 13 juli 2008 @ 14:19:45 #219
7859 456
pi_60074963
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:18 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die er niet ook wordt 'ingesampled' zoals die vogelgeluiden. Vorig jaar was namelijk precies hetzelfde beeld te zien...
Heb je naast het kastelenboek, dus ook nog het vogelboek?
(Pieterson Vogelgids)
pi_60074992
voorwaar
pi_60074995
Nee geen vogelboek.. Anders had Herbert wel een verhaaltje verteld .
pi_60074999
Heeft iemand een site waar je de etappe doorsnee kan zien met daarop live icons van de renners? Ik heb het bij NOS live gezien, maar als ik die pagina nu bezoek krijg ik alleen de stream
Where facts are few, experts are many.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:22:26 #223
7859 456
pi_60075025
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:21 schreef Atreidez het volgende:
Heeft iemand een site waar je de etappe doorsnee kan zien met daarop live icons van de renners? Ik heb het bij NOS live gezien, maar als ik die pagina nu bezoek krijg ik alleen de stream
http://www.letour.fr/
  zondag 13 juli 2008 @ 14:23:05 #224
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60075038
Iemand de groeten doen
  zondag 13 juli 2008 @ 14:23:08 #225
7859 456
pi_60075041
Evans heeft nergens last van hoor.
Deuk in de moraal, hou toch op.
Kan gebeuren.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:23:43 #226
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075053
Herstelstand en terugslag.
pi_60075061
14:22 Botcharov doet de groeten
Alexandre Botcharov doet de groeten aan familien en bekenden.

-.-
  zondag 13 juli 2008 @ 14:24:18 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075068
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:21 schreef RemcoW85 het volgende:
Nee geen vogelboek.. Anders had Herbert wel een verhaaltje verteld .
pi_60075078
Ahh daar komen de feiten weer.
pi_60075088
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:23 schreef 456 het volgende:
Evans heeft nergens last van hoor.
Deuk in de moraal, hou toch op.
Kan gebeuren.
Herbert: last van zijn heup, elleboog en knie, wat eigenlijk normaal is bij een val

Vertaling: Zelfs als ie valt is het weinig spectaculair
  zondag 13 juli 2008 @ 14:26:32 #232
7859 456
pi_60075117
We hebben het weer over doping
pi_60075145
ah de derde bal verhalen weer
  zondag 13 juli 2008 @ 14:28:13 #234
7859 456
pi_60075148
Ik mis Boogerd
pi_60075159
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:54 schreef Paaskonijn het volgende:

Giro vorig jaar, sprintzege van Petacchi.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:29:29 #236
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60075184
Nou stukje rustig aan tot de beklimming van de volgende berg.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:29:36 #237
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:29:43 #238
7859 456
pi_60075186
Idols gedoe... DUCROT, JE DOET ER ZELF OOK AAN MEE DOOR DIT GEZEVER!

Zelfs dijkstra 'lost'.
pi_60075192
"journaille" "Idolsgehalte"

Prachtige rant weer van Ducrot
  zondag 13 juli 2008 @ 14:30:55 #240
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60075208
Maarten uit kritiek op Mart.
pi_60075223
quote:
Thnx
Where facts are few, experts are many.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:34:16 #242
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075275
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:29 schreef 456 het volgende:
Idols gedoe... DUCROT, JE DOET ER ZELF OOK AAN MEE DOOR DIT GEZEVER!

Zelfs dijkstra 'lost'.
Dat zegt die toch, dat ze er zelf ook aan mee doen
pi_60075314
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
Maarten uit kritiek op Mart.
wat zei die dan?
pi_60075341
15km voordat het spektakel begint..
  zondag 13 juli 2008 @ 14:38:14 #245
180385 Horloge
pi_60075345
Vertelt Herbert ook niet elke keer dat Laurent Jalabert triatlons doet tegenwoordig?
pi_60075366
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:15 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is wel te hopen .
  zondag 13 juli 2008 @ 14:39:42 #247
7859 456
pi_60075378
Gesponsord door de Paus
pi_60075402
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:28 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Giro vorig jaar, sprintzege van Petacchi.
Lol lijkt net zo'n glijbaan van te land ter zee en in de lucht.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:41:36 #249
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60075414
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:38 schreef Horloge het volgende:
Vertelt Herbert ook niet elke keer dat Laurent Jalabert triatlons doet tegenwoordig?
Nog nooit gehoord
  zondag 13 juli 2008 @ 14:42:11 #250
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_60075423
McEwen komt volgens mij wat medicatie voor Evans ophalen bij de dokter.
sig verwijderd door FA
  zondag 13 juli 2008 @ 14:42:51 #251
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:42:55 #252
170747 ronvgarderen
thegreatist
pi_60075436
Het andere ORANJE! mooi gezicht maar of je er wat aan heb
pi_60075446
woord van de dag: moraal
pi_60075456
Laat die bergen maar komen
pi_60075465
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:43 schreef Guard het volgende:
hysterie (met de klemtoon op rie)
pi_60075466
Stop toch eens met dat gekanker op Herbert en Maarten. Zap naar Sporza ofzo .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 13 juli 2008 @ 14:45:30 #257
7859 456
pi_60075478
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:42 schreef JortK het volgende:
Weer rabo gezeik
Iets gemist?
Wat was er met RAbo?
  zondag 13 juli 2008 @ 14:45:44 #258
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075480
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Stop toch eens met dat gekanker op Herbert en Maarten. Zap naar Sporza ofzo .
Italiaans gezeik is al helemaal niet leuk
pi_60075486
hehehe eindelijk meldt Evans zich aan de dokterswagen
  zondag 13 juli 2008 @ 14:46:15 #260
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60075496
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:36 schreef Bartoli het volgende:

[..]

wat zei die dan?
Hij was kritisch over journalisten die te dicht op dopinggevallen gaan zitten; Mart is in mijn ogen daar toch een van.
pi_60075500
Haha, das echt verdomd lastig voor zowel de chauffeur als de dokter en Evans .
pi_60075515
compleet fysiek onderzoek met 40 per uur of zo.... das toch knap van zo'n arts
  zondag 13 juli 2008 @ 14:47:44 #263
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60075522
Maarten en Herbert !
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_60075524
Medisch Centrum Evans
  zondag 13 juli 2008 @ 14:47:51 #265
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60075527
Ghans op de tenen getrapt
LastFM
  zondag 13 juli 2008 @ 14:47:54 #266
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60075529
Evans pakt zijn rust zo
pi_60075553
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:45 schreef JortK het volgende:

[..]

Italiaans gezeik is al helemaal niet leuk
Italiaans ??
  zondag 13 juli 2008 @ 14:50:47 #268
7859 456
pi_60075577
Is het bezoekuur?
pi_60075593
de klim komt naderbij
pi_60075610
Lijkt het wel op, ook McEwen en Valverde hebben zich laten onderzoeken.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 13 juli 2008 @ 14:53:27 #271
111382 Ofyles2
pi_60075613
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:43 schreef Guard het volgende:
De man met de hamer
pi_60075622
Dr Gerard Porte has just told France Television that the wounds he has just dressed on Cadel Evans are not deep but the rider expressed his concern during a recent consultation. The Tour’s doctor believes that he might be hindered a little on the upcoming climbs but the injuries do not appear to be too nasty.
pi_60075652
technisch verhaal...
pi_60075686
+10%.. Dat gaat pijn doen..
  zondag 13 juli 2008 @ 15:00:52 #275
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60075720
Hopelijk gaat het peloton zo eens flink aan de boom schudden.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:01:44 #276
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60075739
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:58 schreef RemcoW85 het volgende:
die zit hier dus niet in.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:01:44 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60075740
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:47 schreef -skippybal- het volgende:
Ghans op de tenen getrapt
Wat was er met hem?
pi_60075745
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:58 schreef RemcoW85 het volgende:
Maar als je goed kijkt, zie je dat dat soort stukken in de klim niet voorkomen. Het is allemaal max. 8%.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:02:35 #279
131703 pullup
smartie
pi_60075755
Dat was die sukkel van een Scheen van Eurosport die op een gegeven moment beweerde dat de renners tegen de col d' Ouvert op aan het rijden waren
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:02:47 #280
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075757
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:56 schreef Guard het volgende:
technisch verhaal...
ovaal blablablalbablabalbalbalb kuttechniek want ik kon het niet blablablalba ovaal blabalblabla
  zondag 13 juli 2008 @ 15:03:17 #281
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075769
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:02 schreef pullup het volgende:
Dat was die sukkel van een Scheen van Eurosport die op een gegeven moment beweerde dat de renners tegen de col d' Ouvert op aan het rijden waren
pi_60075772
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:00 schreef Falco het volgende:
Hopelijk gaat het peloton zo eens flink aan de boom schudden.
ik weet het niet, nog zo'n berg voor de wielen, twee lange afdalingen en vluchters ver vooruit, dat kan wel eens in slagorde de berg over worden
pi_60075773
Dit is de meest duidelijke:

zondag 13 juli 2008 @ 15:04:48 #284
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60075791
Kim Kirchen ver achterin het peloton toch wel.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:04:48 #285
180385 Horloge
pi_60075792
Samuel Sanchez kan straks wel wat willen proberen, maar zullen ze hem laten gaan? Hij staat op 1'27" en is dus niet ongevaarlijk...
pi_60075802
Dank.. Heb je ook al plaatjes van de HC bergjes? Wil die namelijk ook wel ff zien .
  zondag 13 juli 2008 @ 15:06:00 #287
7859 456
pi_60075810
Zabel is de bus al aan het voorgloeien
pi_60075828
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:05 schreef RemcoW85 het volgende:
Dank.. Heb je ook al plaatjes van de HC bergjes? Wil die namelijk ook wel ff zien .
www.salite.ch. Dan kan je bovenin op 'English' klikken en dan krijg je een overzicht. Gewoon Frankrijk aanklikken en dan zoeken op een col. Soms kan hij de col niet vinden, omdat hij dan net iets anders in hun database staan. Maar dat zie je vanzelf wel. Vooral goed kijken van welke kant ze beginnen, want het kunnen nogal eens compleet andere klimmen zijn.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:07:32 #289
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 13 juli 2008 @ 15:09:43 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60075855
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:07 schreef JortK het volgende:
Die basken nog steed voorop
Domme lui. Die zijn straks op de Aspin juist kapot als het moet gaan beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60075874
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Domme lui. Die zijn straks op de Aspin juist kapot als het moet gaan beginnen
Ze houden er nog wel wat achter de hand. Straks moeten Sanchez, Zubeldia en Astarloza nog. Ook Txurruka en Verdugo moeten lang meekunnen.
pi_60075877
De eerste bus is een feit
  zondag 13 juli 2008 @ 15:11:13 #293
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60075878
Zabel is een goede buschauffeur gaat Herbert zo zeggen!
  zondag 13 juli 2008 @ 15:11:44 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60075888
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ze houden er nog wel wat achter de hand. Straks moeten Sanchez, Zubeldia en Astarloza nog. Ook Txurruka en Verdugo moeten lang meekunnen.
Verdugo lag net nog asfalt te proeven, ben benieuwd hoe hip die nog is zometeen
pi_60075889
Maaskant en De Jongh in de bus.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:12:13 #296
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60075895
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Txurruka heeft gister ook een aardige rit erop zitten he
  zondag 13 juli 2008 @ 15:12:20 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60075898
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:11 schreef Falco het volgende:
Zabel is een goede buschauffeur gaat Herbert zo zeggen!
" In het verleden hadden we Marc Sergeant, die kon dat ook zo goed" let maar op Komt zo
pi_60075901
Ik ben nog geen Rabo tegengekomen, valt me toch mee.
pi_60075913
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:12 schreef JortK het volgende:

[..]

Txurruka heeft gister ook een aardige rit erop zitten he
Klopt, maar toch hè.
pi_60075920
Alle Rabo's nog in het peloton, wat is dit
  zondag 13 juli 2008 @ 15:13:33 #301
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo