ik wist wel dat je daar geyl van zou worden, ouwe gayl0rd van me.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:13 schreef D3nn15 het volgende:
Wel toepasselijk dat je je eigen foto erbij geplaats hebt
Zal ik dan maar een uit de kast kom topic voor je openenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik wist wel dat je daar geyl van zou worden, ouwe gayl0rd van me.
hoi tweaker-nerd.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:16 schreef Vitalogy het volgende:
Weer zo'n lul met een totaal ongrappig topic.
Onder het motto:quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Wees blij, dan blijven er toch meer over voor FOK!kers?
Jow dude... Ben jij gay ?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:37 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Zonder die bril, en met andere kleren is het beste een knappe kerel hoor.
er zijn ook zat aardige marokkanen, toch ergeren we ons universeel aan al die lui (om goede redenen).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:26 schreef Thomass het volgende:
Gast, er zijn echt zat normale bèta studenten. Kom n keertje kijken![]()
En nee ik ga geen foto posten.
gelet op hoe gevoelig men hier reageert, heb ik het idee dat het typische tweaker publiek hier ook vertegenwoordigd is.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Wees blij, dan blijven er toch meer over voor FOK!kers?
Joh, op Fok lopen ook de nerds die te kinderachtig zijn voor gotquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:38 schreef dr.dunno het volgende:
gevoelig onderwerp is dit klaarblijkelijk, zelfs bij de fokkers.
Nee hoor beste bossie,quote:
je hebt gelijk, de foto was niet nodig om te illustreren hoe we over nerds denken.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:44 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Nee hoor beste bossie,
Probeer alleen te zeggen dat TS in zijn poging om toch niet een grappige wending aan dit topic te geven, middels een foto van een nerd.
Die vergelijking alleen alquote:Door SiGNe, zaterdag 12 juli 2008 03:45
Score: 0
Een vrouw is als een Apple computer, als je niet weet hoe ze werkt kan je en niets mee
Zelfkennisquote:[reply] Door masteriiz, vrijdag 11 juli 2008 15:57
Score: 0
haha "Ik wil niet hip zijn". Op tweakers is dat meestal geen kwestie van willen...
Verkapte ik-ben-jaloers-op-je-computer post.quote:Door sjirafje, vrijdag 11 juli 2008 18:37
Score: 1
Verkapte -kijk mij patsen met m'n videokaart- post.
Inderdaad om te huilenquote:Door Eegee, vrijdag 11 juli 2008 21:34
Vriendin
"Must-have": true
"ga jij deze zomer showen": false
Post eens een foto van jezelf, kunnen wij beoordelen of het andersom ook geldt (Pleunquote:
vraag d'r eens of ze nerds wil neuken, dan krijg je een heel ander antwoord.quote:
q.e.d.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:54 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is er mis mee? Je kunt er leuk mee praten en gamen.
Hahaa, wat een kutnaam he.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:53 schreef slindenau het volgende:
[..]
Post eens een foto van jezelf, kunnen wij beoordelen of het andersom ook geldt (Pleunbijvoorbeeld)
.
Kunnen we alle kortzichtige, domme en hokjesdenkende figuren niet opsluiten in een gesticht ver afgelegen van de rest van de wereld? :/quote:klacht: herkenbaarheid van nerds in onze samenleving, waarom stoppen we ze niet gewoon allemaal in een gesticht ver afgelegen van de rest van de wereld?
hint: de maatschappij ergert zich niet alleen aan het uiterlijk van De Nerd, ook aan het innerlijke, juist hetgeen waarmee ze wel móeten pronken in veel gevallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
Alsof alle tweakers/bèta studenten er als een nerd uitzienDurf te wedden dat de meeste studenten er een stuk stijlvoller uitzien dan de TS. Ik erger me juist dood aan al die mooiboy/sjonnie figuren met hun domme onnozele hoofden.
Jij hebt een leuke avatarquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
Alsof alle tweakers/bèta studenten er als een nerd uitzienDurf te wedden dat de meeste studenten er een stuk stijlvoller uitzien dan de TS. Ik erger me juist dood aan al die mooiboy/sjonnie figuren met hun domme onnozele hoofden.
Overigens: probeer je kennis met betrekking tot ironie/sarcasme/satire op te vijzelen. Denk je nou echt dat de mensen die dat soort uitspraken doen dat menen?
[..]
Kunnen we alle kortzichtige, domme en hokjesdenkende figuren niet opsluiten in een gesticht ver afgelegen van de rest van de wereld? :/
Hihi, jij hebt 'First!" in mijn Gallery gepostquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
bla bla
Ben je soms afgewezen door een bèta meisje? (voor zover die er zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hint: de maatschappij ergert zich niet alleen aan het uiterlijk van De Nerd, ook aan het innerlijke, juist hetgeen waarmee ze wel móeten pronken in veel gevallen.
Pleun kan nog best hoor, er zijn ergere namen te bedenkenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:56 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaa, wat een kutnaam he.![]()
Ik doe niet aan foto's.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:45 schreef Lyzio het volgende:
Ik vind dat een eng plaatje. Echt zo'n gast die op een dag helemaal nuts gaat en een complet winkelcentrum uitmoordt.
Goeie filmquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
is al verfilmd
Die gast ziet eruit alsof hij compleet strak staatquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:44 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Nee hoor beste bossie,
Probeer alleen te zeggen dat TS in zijn poging om toch niet een grappige wending aan dit topic te geven, middels een foto van een nerd, hij beter een picca van een echte typische nerd kan posten:
[ afbeelding ]
contradictio in terminis, er zijn (vrijwel) geen bèta meisjes, alleen jongens en potten.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:01 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ben je soms afgewezen door een bèta meisje? (voor zover die er zijn)
zie boven, het ergste voorbeeld van een nerd: een twinstudent die britney spears nummers op de faculteit downloadde met floppies, op z'n linux pc zette, dat dan keihard ging draaien met matige speakertjes en ons daarmee terroriseerde, je pingde om te kijken of je thuis was (NB dezelfde gang in het studentenhuis), ranzige eetgewoonten had, een hygiëne had waar een varken nog jaloers op had kunnen zijn, natuurkundeformules op de muur van onze algemene ruimte schreef in plaats van studentikoze teksten, dronken was na 1 tot 2 biertjes en rondliep in pyjama's met beertjes erop.quote:Doe eens uit de doeken waar al je frustraties vandaan komen kerelt?
o, goed dat je het zegt, Opera laat bij mij gewoon wel het plaatje zienquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:03 schreef slindenau het volgende:
[..]
Goeie film.
Al worden er weinig mensen vermoord in Falling Down
(en je kan niet hotlinken van IMDb)
Maar ze zijn zo schattig...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vraag d'r eens of ze nerds wil neuken, dan krijg je een heel ander antwoord.
net als vrouwen die homo's leuk vinden, kunnen ze ook zo fijn handtasjesmode mee bespreken, echte mannen houden niet van praten over mode en kapsels e.d.
Opera?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:07 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
o, goed dat je het zegt, Opera laat bij mij gewoon wel het plaatje zien
Niettes. Maar als het wel zo is, correct me if I'm wrong. In dat geval heb ik er een lekkere fipo bijquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:00 schreef slindenau het volgende:
[..]
Hihi, jij hebt 'First!" in mijn Gallery gepost
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:06 schreef dr.dunno het volgende:
maar stoor je er maar niet aan hoor, het zijn natuurlijk 'extremen', alle andere bèta's zijn harstikke normaal, net als de rest![]()
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=2368414quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:09 schreef leonpwner1 het volgende:
[..]
Niettes. Maar als het wel zo is, correct me if I'm wrong. In dat geval heb ik er een lekkere fipo bij
Ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:11 schreef Dibble het volgende:
ben ik de enige hier die niet weet wat een beta-student is?
je hebt leuk-normaal en je hebt abnormaal.quote:
Toffe sig btw.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:12 schreef slindenau het volgende:
[..]
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=2368414.
Nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:11 schreef Dibble het volgende:
technische studies (wiskunde, natuurkunde, informatica, etc.); over het algemeen alles wat niet alfa is (talen, psychologie, filosofie, etc.) of biomedisch (biologie, geneeskunde, tandheelkunde, diergeneeskunde).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:11 schreef Dibble het volgende:
vrouwen willen niet een schattig iemand om mee te neuken, die willen iemand die klappen uitdeelt en op z'n borst slaat als een gorilla.quote:
Vind je het heel gek, je bent ook gewoon een kneus die zich verveelt en op zoek is naar serieuze/gefrustreerde reacties zodat je lekker kan flamenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:13 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je hebt leuk-normaal en je hebt abnormaal.
slechts een klein, select groepje hier ergert zich aan de toonzetting van de OP, de rest zie ik nog steeds sympatiseren tegen de abnormalen.
Allebei gamma.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
technische studies (wiskunde, natuurkunde, informatica, etc.); over het algemeen alles wat niet alfa is (talen, psychologie, filosofie, etc.) of biomedisch (biologie, geneeskunde, tandheelkunde, diergeneeskunde).
en gamma is een soort van cross-over tussen alfa- en beta-studies, wat nooit echt van de grond is gekomen.
Dat denk ik niet, de gemiddelde TU-knaller loopt er bij als een mislukte boswachter, dat is toch wel een diepte punt. Om maar niet te beginnen over de meisjes/vrouwen die rondlopen in bv. Delft. Dat is gewoon om te huilen in meer dan 99% van de gevallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
Alsof alle tweakers/bèta studenten er als een nerd uitzienDurf te wedden dat de meeste studenten er een stuk stijlvoller uitzien dan de TS.
nee, ik heb echt wel betere dingen te doen, maar ergeren aan bepaalde dingen en deze frustraties uiten moet soms voorrang krijgen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:19 schreef Thomass het volgende:
[..]
Vind je het heel gek, je bent ook gewoon een toffe kerel die zich verveelt en op zoek is naar serieuze/gefrustreerde reacties zodat je lekker kan flamen![]()
als jij een community (tweakers.net) van tienduizenden vaste reageerders en nog tien keer zoveel ongeregistreerde meelezers excessen noemt, dan ben je vast oost-indisch blind.quote:Overigens ben ik het met je eens dat die reacties en het hele "vriendin = gadget" gebeuren volkomen en 100% kansloos is. Maargoed dat zijn dan ook excessen
een ieder die geband is op tweakers verdient in de regel mijn respect.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:22 schreef slindenau het volgende:
Dat zeg ik, Gamma!
Jij neemt aan dat de tweakers community representatief is voor de bèta student. Daar ga je de fout al inquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, ik heb echt wel betere dingen te doen, maar ergeren aan bepaalde dingen en deze frustraties uiten moet soms voorrang krijgen.
[..]
als jij een community (tweakers.net) van tienduizenden vaste reageerders en nog tien keer zoveel ongeregistreerde meelezers excessen noemt, dan ben je vast oost-indisch blind.
Mooi voorbeeld van een `TU-knaller' op fok is thehamsterslayer, zoek zijn postgeschiedenis maar eens na en dan vooral zijn R&P topics als je je een keer verveeltquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:21 schreef Stigma het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de gemiddelde TU-knaller loopt er bij als een mislukte boswachter, dat is toch wel een diepte punt. Om maar niet te beginnen over de meisjes/vrouwen die rondlopen in bv. Delft. Dat is gewoon om te huilen in meer dan 99% van de gevallen.![]()
Jaja ik ben bekend met die boy, in al zijn maagdelijkheidquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat de tweakers community representatief is voor de bèta student. Daar ga je de fout al in
[..]
Mooi voorbeeld van een `TU-knaller' op fok is thehamsterslayer, zoek zijn postgeschiedenis maar eens na en dan vooral zijn R&P topics als je je een keer verveelt, prachtgozer is het
de meningen zijn daarover verdeeldquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat de tweakers community representatief is voor de bèta student. Daar ga je de fout al in
Het beeld wat de meeste mensen hebben van beta-studenten is inderdaad ietwat negatief tov de werkelijkheid...en ik kan het wetenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
pas maar op dat je geen kunstacademiestudenten achter je aan krijgt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:34 schreef Impala-neuker het volgende:
Nerts![]()
Daar heb ik een winterjas van![]()
Een nerd kan zichzelf toch ook iedere week kapot zuipen? Zegt helemaal niets daarover.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:35 schreef slindenau het volgende:
[..]
Heb zelf ook een half jaartje een beta-studie gedaan op een TU, het gros van mn medestudenten waren gewoon normale jongeren die elke vrijdag met een kater in de collegebanken zaten etc.
Des te makkelijker zuip je jezelf kapot, slecht argument dus.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:08 schreef slindenau het volgende:
Nee, want echte Nerds kunnen niet tegen alcohol.
met het verschil dat het in het geval van die nerd kansloos is, in de hoop erbij te horen, maar nooit in een ander bed eindigt dan die van hemzelf, alleen en omringd door z'n knuffelbeertjes.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:03 schreef Stigma het volgende:
[..]
Een nerd kan zichzelf toch ook iedere week kapot zuipen? Zegt helemaal niets daarover.
ik vind dit een beetje triest. nerds zijn toch ook mensen?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met het verschil dat het in het geval van die nerd kansloos is, in de hoop erbij te horen, maar nooit in een ander bed eindigt dan die van hemzelf, alleen en omringd door z'n knuffelbeertjes.
ze staan ingeschreven bij de burgerlijke stand ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:20 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik vind dit een beetje triest. nerds zijn toch ook mensen?
Weet niet. Wanneer is iemand een nerd? Ik vind gewone jongens vaak veel leuker en oprechter dan de gasten die zichzelf zo nodig moeten bewijzen met drank drugs en een hoop vrouwen. Vaak zit achter dat gedrag een hoop onzekerheid.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ze staan ingeschreven bij de burgerlijke stand ja.
en geloof me, als je jaren met zo'n persoon opgescheept hebt gezeten, dan snap je waar ik het over heb.
Jup, maar meer het menselijk overschot dat in de natuur allang opgegeten was door wilde dierenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:20 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik vind dit een beetje triest. nerds zijn toch ook mensen?
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:31 schreef Leanne het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je hier nou een topic over opent.
Ik denk dat een nerd juist helemaal niet erbij wil horen. Het zijn vaak die opgeblazen macho studenten die bang zijn om af te gaan voor hun peersquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met het verschil dat het in het geval van die nerd kansloos is, in de hoop erbij te horen, maar nooit in een ander bed eindigt dan die van hemzelf, alleen en omringd door z'n knuffelbeertjes.
niemand heeft gezegd dat 'gewone jongens' zo moeten zijn, wel dat nerds geen gewone jongens zijn; het type dat jij benoemt is het andere extreme in deze.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:31 schreef Leanne het volgende:
[..]
Weet niet. Wanneer is iemand een nerd? Ik vind gewone jongens vaak veel leuker en oprechter dan de gasten die zichzelf zo nodig moeten bewijzen met drank drugs en een hoop vrouwen.
niet persoonlijk bedoeld verderquote:Vaak zit achter dat gedrag een hoop onzekerheid.
je realiseert je toch hopelijk wel dat je nu met omgekeerde-psychologie-tactieken probeert de consensus in dit tipoc om te gooien (of althans deviatie van het onderwerp te bewerkstelligen) he?quote:Ik begrijp niet zo goed waarom je hier nou een topic over opent. als je je er zo druk over maakt is het waarschijnlijk bij jezelf ook een 'achilles heel' Tuurlijk zijn er nerds, maar laat die mensen lekker. Wat maakt jou het nou uit wat ze wel of niet doen?
Ja, als als als. Vergeet niet dat de technologische luxe die je vandaag de dag kent (waarmee veel moderne dingen samenhangen, zoals medische zorg), dat je die te danken hebt aan mensen die je hoofdzakelijk kunt plaatsen in de categorie nerds.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:31 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Jup, maar meer het menselijk overschot dat in de natuur allang opgegeten was door wilde dieren
JenDaMan is het zelf ook maar wil dat nog niet erkennenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:48 schreef JenDaMan het volgende:
Dr. Dunno, goed topic hoorEr heerst hier op dit forum een soort taboe op het 'bashen' van sociaal zwak ingestelde mensen. Misschien omdat het merendeel dat zelf ook is.
Maar wie vind jij dan de echte nerds? De mensen die het echt niet uitmaakt wat anderen van ze vinden, of de mensen die er stiekem toch nog heel erg graag bij willen horen?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:46 schreef dr.dunno het volgende:
niemand heeft gezegd dat 'gewone jongens' zo moeten zijn, wel dat nerds geen gewone jongens zijn; het type dat jij benoemt is het andere extreme in deze.
1. die twee zaken kunnen best samengaan, de gemiddelde geneeskunde/diergeneeskunde/diergeneeskunde student is er een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:48 schreef floris.exe het volgende:
We leven nu in deze omgeving, waarin je meer hebt aan goede hersenen dan aan een athletisch en sterk lichaam.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niemand heeft gezegd dat 'gewone jongens' zo moeten zijn, wel dat nerds geen gewone jongens zijn; het type dat jij benoemt is het andere extreme in deze.
[..]
het probleem met psychologen en vrouwen (combinaties al helemaal) is dat ze overal ratio achter willen en gaan zoeken; een man steekt z'n leuter in een vrouw omdat het kan en omdat hij dat graag wil, dat is genetisch bepaald (sterker nog, het definieert ons bestaan als zoogdieren) en niet een teken van onzekerheid op een bepaald vlak.
[..]
je realiseert je toch hopelijk wel dat je nu met omgekeerde-psychologie-tactieken probeert de consensus in dit tipoc om te gooien (of althans deviatie van het onderwerp te bewerkstelligen) he?
je studeert nog psychologie en bent voorlopig nog niet klaar, dus ik vergeef het je dat je daar nog niet in slaagt.
Och och och, wat zijn we weer het intellectuele haantje hierquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[..]
niet persoonlijk bedoeld verdermaar het probleem met psychologen en vrouwen (combinaties al helemaal
) is dat ze overal ratio achter willen en gaan zoeken; een man steekt z'n leuter in een vrouw
1. omdat het kan en
2. omdat hij dat graag wil
dat is genetisch bepaald (sterker nog, het definieert ons bestaan als zoogdieren) en niet een teken van onzekerheid op een bepaald vlak.
[..]
je realiseert je toch hopelijk wel dat je nu met omgekeerde-psychologie-tactieken probeert de consensus in dit tipoc om te gooien (of althans deviatie van het onderwerp te bewerkstelligen) he?
je studeert nog psychologie en bent voorlopig nog niet klaar, dus ik vergeef het je dat je daar nog niet in slaagt.
Ben ik met je eens, maar mocht er nu een wereldwijde epidimie of een volledige implosie van de beschaving dan zouden alsnog die mensen met slechte ogen er alsnog als eerste aangaan. Natuurlijke selectie heet zoiets, klinkt lomp maar zo zit het wel in elkaar.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:48 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ja, als als als. Vergeet niet dat de technologische luxe die je vandaag de dag kent (waarmee veel moderne dingen samenhangen, zoals medische zorg), dat je die te danken hebt aan mensen die je hoofdzakelijk kunt plaatsen in de categorie nerds.
Het is zo'n onzin om een vergelijking te maken met vroeger. Dat hoor je ook vaak over mensen met slechte ogen. Dan zijn er van die lui die dan zeggen, goh, wat sneu zijn mensen met slechte ogen eigenlijk, want in de primitieve natuur zouden ze nooit overleven. Dat klopt misschien, maar zoals je misschien weet gaat het om de omgeving. We leven nu in deze omgeving, waarin je meer hebt aan goede hersenen dan aan een athletisch en sterk lichaam.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Och och och, wat zijn we weer het intellectuele haantje hier. Man, je praktiseert middelbare school psychologie hier. Volgens mij heb jij je colleges nooit begrepen en niet alleen op vrijdag.
en wat zegt deze post nou, je wilt niet in discussie, je voelt je erboven verheven, maar je bent toch onzeker genoeg om te moeten vermelden dat je af gaat studeren over twee maanden? je hoeft je toch niet te bewijzen.... of toch wel?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef Leanne het volgende:
[..]
Ach gos...Weetje, ik ga niet verder met je in discussie, goed?
Excuus als ik de consensus in je topic wilde omgooien, ik had overigens niet echt het idee dat die er was.
Ik studeer in september af als A&O psycholoog. Gelukkig ga ik daar wel in slagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |