Van dit voorbeeld tel ik zeker 6 namen die Twente gehuurd heeft, en waar dus geen stuiver aan is verdiend. Misschien zijn daar alleen wat loonkosten voor uitgespaard. Gakhokidze en Van der Weerden waren al op zo'n leeftijd dat Twente ook hier aan niet heeft verdiend. Alleen Culina, die bij Ajax op een dood spoor zat, Zijler en Van der Doelen hebben nog een kleine transfervergoeding opgeleverd. Al met al maar heel weinig serieuze namen om je punt te maken, in een periode van 17 jaar. Bovendien zijn Ajax en PSV alleen maar beter geworden van de verhuur/verkoop van De Boer, Van der Meyde, Aissati en Bakkal aan Twente. Dat was sportief gezien voor beiden een win-win situatie. En hoe kun je nu een oordeel geven over Rajkovic, die jongen heeft nog geen seconde voor Twente gespeeldquote:Op donderdag 31 juli 2008 03:37 schreef twi het volgende:
[..]
Nou, nou. Dat zijn er toch al gauw 7 in de afgelopen dertig jaar.
Ronald de Boer, Andy van der Meyde, Ismael Aissati, Othman Bakkal, Jason Culina, Rajkovic, Zijler, Gakhogidze, Van der Doelen, Van der Weerden, Ten Rouwelaar, Ramzi. Allemaal jongens waar jullie voor een groot deel ook lekker (zowel sportief als financieel) lekker op verdiend hebben. Om maar niet te spreken over jongens van de Ajax-jeugdopleiding die via via bij jullie terecht zijn gekomen.
Niet allemaal een onverdeeld succes, maar genoeg om gewoon lekker stil te zijn en geld te tellen.
Inderdaad. De top shopt naast eigen scouting in de subtop, de subtop shopt naast eigen scouting bij de onderkant van de subtop, degradatiekandidaten en eerste divisieclubs.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:40 schreef Happel het volgende:
Wat een gezeur. Het is toch logisch dat ajax, psv en in mindere mate Feijenoord naar de subtop kijkt en daar spelers scout. Parasiteert, laat me niet lachen. De markt zit zo in elkaar.
quote:Uitleg loting Champions League
31-07-2008
FC Twente weet vrijdag 1 augustus tussen 12.00 uur en 12.30 uur aan welke tegenstander zij gekoppeld is in de derde voorronde van de Champions League. Er zijn diverse scenario’s mogelijk. De loting is vanaf 12.00 uur live te volgen op Eurosport.
Bij de loting zal onderscheid worden gemaakt tussen twee potten. In de eerste pot zitten de 16 ploegen met het hoogste coëfficiënt. FC Twente is ingedeeld in de tweede pot en zal dus een ploeg loten uit de andere pot. Bij de loting zal ook duidelijk worden of FC Twente eerst uit of thuis speelt.
In pot 2 zitten in ieder geval de volgende clubs (in volgorde van coëfficiënten):
Atletico Madrid, Levski Sofia, Slavia Praag, Galatasaray, Vitória Guimeras, Standard Luik en FC Twente.
Daarnaast zullen de winnaars van onderstaande wedstrijden uit de tweede voorronde van de Champions League in pot 2 terecht komen. De heenwedstrijden zijn gespeeld op 29 en 30 juli. De returns zijn op 5 en 6 augustus.
0-1 FC Sheriff - Sparta Praag
1-2 Drogheda Utd - Dynamo Kiev
1-1 Inter Bakos - Partizan Belgrado
0-3 NK Domzale - Dynamo Zagreb
2-1 Beit. Jerusalem - Wisla Krakau
1-3 Tampere Utd - Artmedia
5-0 Aalborg – FK Modrica
1-0 Brann Bergen – FK Ventspils
3-0 An.Famagusta - Rapid Wien
Tegen deze clubs kan FC Twente dus niet loten.
In pot 1 zitten in ieder geval de volgende clubs (in volgorde van coëfficiënten)
Liverpool, Barcelona, Arsenal, Schalke 04, Juventus, Olympique Marseille, Steaua Boekarest, Olympiakos Piraeus, Shaktar Donetsk, Fiorentina en Spartak Moskou.
Daarnaast zullen de winnaars van onderstaande wedstrijden uit de tweede voorronde van de Champions League in pot 1 terecht komen. De heenwedstrijden zijn gespeeld op 29 en 30 juli. De returns zijn op 5 en 6 augustus.
0-0 Glasgow Rangers – FBK Kaunas
3-0 Panathinaikos – Dinam.Tbilisi
1-1 IFK Göteborg - FC Basel
2-0 Fenerbahce – MTK Boedapest
1-2 Anderlecht – Bate Borisov
Uit deze pot zal de tegenstander van FC Twente worden geloot.
Indien FC Twente een van de ploegen loot die nog in actie komt in de tweede voorronde van de Champions League, zal op 5 of 6 augustus bekend zijn tegen welke club FC Twente speelt in de derde voorronde van de Champions League.
Ik geef Twente meer kans tegen Anderlecht dan tegen BATE.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:39 schreef Zwoerd het volgende:
Dus wij kunnen Bate Borisov loten?
Die wedstrijd zal ons nog wel even blijven achtervolgen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:41 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik zou er, met Levadia Talinn in het achterhoofd, maar niet te lacherig over doen.
En dat boeit vanwege? Twente is van veel van die namen zeker sportief beter geworden. Wordt Ajax er financieel beter van om spelers van Twente te kopen? Lijkt me niet, toch?quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:30 schreef tukkeronline het volgende:
Van dit voorbeeld tel ik zeker 6 namen die Twente gehuurd heeft,
en waar dus geen stuiver aan is verdiend. Misschien zijn daar alleen wat loonkosten voor uitgespaard. Gakhokidze en Van der Weerden waren al op zo'n leeftijd dat Twente ook hier aan niet heeft verdiend.
Jij noemt in je post zowel sportief als financieel beter worden. Sportief gezien heb je gelijk, financieel niet want je voorbeelden hebben Twente amper geld opgebracht. Ik noem ook nergens dat Ajax er financieel beter van wordt om spelers van Twente te kopen, ik reageer alleen op je voorbeelden. De Boer en Van der Meyde zijn bij Twente naar het gewenste Ajaxniveau gegroeid. Daar is Twente sportief beter van geworden, dat is zeker, maar verder ook helemaal niks.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:08 schreef twi het volgende:
[..]
En dat boeit vanwege? Twente is van veel van die namen zeker sportief beter geworden. Wordt Ajax er financieel beter van om spelers van Twente te kopen? Lijkt me niet, toch?
De rest van je post hoef ik niet op te reageren, aangezien jij vooral van financieel voordeel uit lijkt te gaan, of spelers als 'afdankertjes' beschouwt. Dat doet er niet toe, of verwacht jij dat Twente in de situatie zit dat het de betere spelers van Ajax kan kopen?
Kleine correctie: Ronald de Boer was niet gehuurd maar eigendom van Twente en is voor een mooi bedrag (3 miljoen gulden) tussentijds aan Ajax verkocht. Heeft ons wel het landskampioenschap gekost dat jaarquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:05 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Jij noemt in je post zowel sportief als financieel beter worden. Sportief gezien heb je gelijk, financieel niet want je voorbeelden hebben Twente amper geld opgebracht. Ik noem ook nergens dat Ajax er financieel beter van wordt om spelers van Twente te kopen, ik reageer alleen op je voorbeelden. De Boer en Van der Meyde zijn bij Twente naar het gewenste Ajaxniveau gegroeid. Daar is Twente sportief beter van geworden, dat is zeker, maar verder ook helemaal niks.
Kijk aan, ik dacht dat Twente hem eerst had gehuurd, vervolgens had overgenomen en dat Ajax hem daarna terugkocht. Ik denk dat die quote van De Boer ook uit de mond van Van der Meyde kan komen en op den duur ook van Bakkal. Jammer dat het verhuren van jonge spelers zelden dit resultaat kent...quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:45 schreef Gouranga111 het volgende:
[..]
Kleine correctie: Ronald de Boer was niet gehuurd maar eigendom van Twente en is voor een mooi bedrag (3 miljoen gulden) tussentijds aan Ajax verkocht. Heeft ons wel het landskampioenschap gekost dat jaar![]()
Nog een aardige quote: [i]Terugkijkend op zijn carrière zegt De Boer: "Zonder de kans die FC Twente mij toen gegeven heeft was het anders gelopen, en had ik wellicht nooit dergelijke successen gekend. Ik kijk met een zeer warm gevoel terug op het team, de fans en de club in mijn periode bij FC Twente."
is te doenquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Wil je niet in de Champions League terechtkomen?
Dat eerste dus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:33 schreef Lamzak_ het volgende:
Ik kan niet wachten op de loting,
Of een verschikkelijk mooie club en verliezen, of een baggerclub en winnen.... Niet een baggerclub en verliezen...
is nog niet bekend volgens mijquote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Engelsen over Twente vs Arsenal
[..]!
[..]!
[..]!
20 om 80quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:30 schreef KingOfPop het volgende:
Wat een gekanker, net alsof Arsenal al heeft gewonnen.. Twente heeft net zo goed een kans (wel een iets? kleinere), maar toch.
FC Twente had beter die wedstrijd kunnen laten spelen in de Arena in Amsterdam kan er nog meer volk bijquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:32 schreef denthemen het volgende:
Oeh, die thuiswedstrijd wil ik wel zienEens kijken of ik ergens kaarten kan regelen
Mwah, dagjesmensen die Arsenal graag een keer zien spelen, kunnen gemist worden. Ben blij dat het voor het overgrote deel Twente-supporters zijn die straks in het stadion zitten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:36 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
FC Twente had beter die wedstrijd kunnen laten spelen in de Arena in Amsterdam kan er nog meer volk bij( maar ze hebben nu alleen maar rekening gehouden met scc houders )
Wil hem zelf ook wel gaan maar wordt nog lastig zat met die cc verplichtingen en deze tegenstander waarvoor die tukkers wel naar Arnhem zullen komen.
Verschuil je maar vast achter een schorsing van één persoon.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:40 schreef Dos37 het volgende:
Ze hebben gewoon mazzel dat Kufo nog geschorst is, Gallas deed het anders al in zijn broek
neu is niet nodigquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Verschuil je maar vast achter een schorsing van één persoon.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
De underdog-positie is nieuw voor je.
Hej al wat regeltquote:
Neem het anders even lekker serieus allemaal.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Verschuil je maar vast achter een schorsing van één persoon.
ik nie, ie da?quote:
Natuurlijkquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:59 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Gaat deze wedstrijd op TV uitgezonden worden?
Londenaren? Boh gek. Er spelen helemaal geen Engelsen in dat veredelde vreemdelingenlegioen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:58 schreef Rikketik het volgende:
Arsenal.Geweldig, ik zie er nu al naar uit. Heubach en Janssen gaan die Londenaren helemaal kapot maken.
Nee nog niet echtquote:
Dus...?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Londenaren? Boh gek. Er spelen helemaal geen Engelsen in dat veredelde vreemdelingenlegioen.
Niet zo vreemd als je je op zo'n schandalige manier laat uitschakelen in de EK-kwalificatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:05 schreef Moody het volgende:
McClaren zal in ieder geval zeer gebrand zijn om een goed resultaat neer te zetten. Hij wordt nog steeds compleet onderuitgehaald in de Engelse media.
berend hef wat boektquote:
Je bedoeld Ajax?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:05 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
zou toch wat zijn als Twente het wel redt tegen Arsenal en jullie niet tegen die C-clubjes
Klopt, maar die is ook geen dikke maatjes met de pers dus die vergelijking gaat best op.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, Van Gaal is hetzelfde overkomen....
Je hebt altijd een kans..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:22 schreef Urquhart het volgende:
Ik zie Twente nog wel een kans maken.
Ook voor jouquote:
hij is nog gangs. heb ie a watquote:
Je kunt natuurlijk niet altijd een kans hebben, maar toch kansloos zijn. Al is het wel waar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt altijd een kans..
Maar als Arsenal ook maar een beetje in vorm is, is Twente kansloos.
Nee nog niet, even de boom uit de kat kijkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:35 schreef 9christensen het volgende:
[..]
hij is nog gangs. heb ie a wat
Wel goed lezen he..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:40 schreef Solstice het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet altijd een kans hebben, maar toch kansloos zijn. Al is het wel waar.
quote:McClaren: "Enorm spannende confrontatie"
Steve McClaren keert tijdelijk terug naar zijn geboorteland. Met FC Twente lootte hij voor de derde voorronde van de Champions League het Engelse Arsenal. Een loodzware tegenstander, weet de oefenmeester.
"Ik had al verwacht dat we één van de Engelse ploegen zouden loten", vertelt McClaren op Sky Sports. "Het lot bepaalt en dit is er voor ons uitgekomen. Aan de ene kant weten we dat het zeer, zeer zwaar zal worden om Arsenal te verslaan. Maar aan de andere kant is het wel een enorm spannende confrontatie."
Twente speelt op 12 of 13 augustus eerst 'thuis' in het Gelredome, waarna de Tukkers twee weken later voor de return naar Londen afreizen.
Die speelt er allang niet meerquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef Gunner het volgende:
Ik denk dat Cesc het nog knap lastig gaat krijgen tegen die klasbak van een Engelaar. Wat een geweldenaar is dat toch.
Maak van Engelaar maar Theo Janssenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef Gunner het volgende:
Ik denk dat Cesc het nog knap lastig gaat krijgen tegen die klasbak van een Engelaar. Wat een geweldenaar is dat toch.
Ja want Schalke moet ook echt tegen Arsenalquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef Gunner het volgende:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef Gunner het volgende:
4 happers, huldequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef Gunner het volgende:
Dit heb je d'r niet bij gezegd. Al was dat natuurlijk wel duidelijk. Nog wat reacties:quote:
Mag ik uit interesse vragen waarom je niet gewoon een nederlandse club support btw?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:55 schreef Gunner het volgende:
Einde verhaal mannen. Jullie horen het van de kenners.
Ik laat zo de reactie weten van m'n schoonvader, als verstokte Twentenaar zal hij vast wel balen. Nou ja, een Grolsch erbij om het verdriet te verdrinken en alles is weer okay.
S..ce.supp..t..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mag ik uit interesse vragen waarom je niet gewoon een nederlandse club support btw?
Dat mag je zekerquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mag ik uit interesse vragen waarom je niet gewoon een nederlandse club support btw?
Ja want Arsenal wint ook zoveel te laatste jarenquote:
Flikker op. Toen ik in 1995 de club leerde kennen en er fan van werd bungelden ze ergens halverwege de Premier League.quote:
Ach, ik kan hier een heel verhaal gaan houden wat ik er van vind, maar dat zal jou verder worst wezen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat mag je zeker
Ik ben nooit fan geweest van een specifieke ploeg in Nederland, dan reken ik even m'n gloryhunter-periode van Ajax in 1995 niet mee (je moet toch wat als puber) maar ik ben wel al jaren fan van Bergkamp. Toen hij verhuisde van Inter naar Arsenal baalde ik in eerste instantie, maar uiteindelijk is het echt een mooie club.
Ik heb helemaal niets met de Eredivisie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |