quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:09 schreef Sally het volgende:
Mijn budget schijnt ook weer te kloppen, hoewel er ergens ooit een verkeerd budget is geweest.
Maar we kunnen weer verder iig. Nu hopen dat de fouten/problemen voorbij zijn.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:10 schreef Sally het volgende:
Punten ronde 9 - Budgetten goed
Let op dat de wissels na maandagavond ca. 20:00 uur zijn vervallen!
quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Budgetten kloppen nog steeds niet (of ze waren daarvoor al eens heel erg fout gegaan). Voor Silverstone had ik 3,5 mln, nu pakweg een miljoen minder..
Ik las de uitleg van Sally op sport.fok.nl/f1 al.. Jammer dat er nóg zo'n grote fout in heeft gezeten. Degenen die hier in mijn ogen, net als bij de niet meegetelde Franse GP (overigens wel een terechte beslissing), het meeste van profiteren/profiteerden zijn de teams die bovenaan staan, met de meeste punten. Zij hebben nu nog net iets meer budget gehad, waardoor ze misschien net die ene topcoureur/topchassis/topmotor aan hebben kunnen schaffen, die ze anders niet hadden. En over het algemeen is topmateriaal = betere onderdelen = meer punten = meer budget = betere onderdelen, waardoor het gat nog groter werd.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:47 schreef Breuls het volgende:
Het is belangrijk om te realiseren dat ze *voor* Silverstone eigenlijk al iets te hoog waren. Je budget van nu vergelijken met dat bedrag is dus simpelweg niet correct.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk klopt het wel. Door een eerdere bug (waarschijnlijk geen 2% wisselkosten?) hebben we een halve manager met te hoge budgetten gewerkt, dat is nu 'hersteld'..quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:15 schreef Xebber het volgende:
Dat heb ik gedaan, dan nog klopt het totaal van geen kant. Óf ik zou die BMW motor nog moeten hebben, óf ik zou een zak met geld moeten hebben.
In mijn geval heb ik geen van beiden.
Heb je voor mij een lijstje met je wissels, en je totaal aantal punten? Dan kan ik het narekenen voor je.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:15 schreef Xebber het volgende:
Dat heb ik gedaan, dan nog klopt het totaal van geen kant. Óf ik zou die BMW motor nog moeten hebben, óf ik zou een zak met geld moeten hebben.
In mijn geval heb ik geen van beiden.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:27 uur schreef Sally het volgende:
[...]
"Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd even een e-mail sturen. Of je geeft even een bericht via de Feedback."
Er wordt naar elk individueel geval gekeken, maar geef ons de gegevens van je profiel er iig bij.
En het kan zijn dat al eerder een verkeerd budget ontstaan is, en dat je toen wissels had gedaan die eigenlijk niet konden. Maar omdat alle budgetten nu weer zijn rechtgetrokken, maar je wissels wel meetellen (behalve die dus na afgelopen maandag), kan er een negatief budget ontstaan.
Tip:
Tel al je wissels na 15 maart 0:01 uur eens na en begin bij het startbudget van 140 miljoen, rekening houdend met de transferkosten van 2 %.
Trek dat af van alles wat je verdiend hebt met het totaal van je punten (maal 20.000 per punt). Dat zou je budget moeten wezen.
Ik heb nu ook mijn budget - wisselkoersen.. Dus het klopt nu wel. Kijk inderdaad zeker maar eens in het vorige topic en reken het eens bij je zelf na.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:15 schreef Xebber het volgende:
Dat heb ik gedaan, dan nog klopt het totaal van geen kant. Óf ik zou die BMW motor nog moeten hebben, óf ik zou een zak met geld moeten hebben.
In mijn geval heb ik geen van beiden.
En na Engeland heb je 3 keer budget gehad.. dus je budget was ook veeel te hoog. 20K kon nooit.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:15 schreef Xebber het volgende:
Dat heb ik gedaan, dan nog klopt het totaal van geen kant. Óf ik zou die BMW motor nog moeten hebben, óf ik zou een zak met geld moeten hebben.
In mijn geval heb ik geen van beiden.
Als je het bericht daarover had gelezen, Punten ronde 9 dus, dan had je geweten dat de wissels teruggedraaid zouden worden vanwege dat te grote budget...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:09 schreef Xebber het volgende:
Ook nu klopt het niet meer bij mij.
Ik had afgelopen maandag mijn Red Bull motor gewisseld naar een BMW motor omdat ik opeens 20-zoveel miljoen had.
Nu zie ik op mijn persoonlijke pagina dat deze actie ongedaan is gemaakt, maar mijn budget is nu 2.7 miljoen. Nou heb ik bij de GP van Engeland niet veel punten gescoord, maar 2.7 miljoen is wel érg weinig, zeker gezien 't feit dat ik voor die race meer geld had.
Nou ja, ik hoop dat 't gefixt kan worden. Het is voor niemand leuk, maar vooral voor de spelers niet die niet weten waar ze aan toe zijn. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Klopt, heb je helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Als je het bericht daarover had gelezen, Punten ronde 9 dus, dan had je geweten dat de wissels teruggedraaid zouden worden vanwege dat te grote budget...
En dat is ook nog aangekondigd in dit bericht van gisteren: Punten ronde 9 - Budgetten goed
Je had die BMW-motor nooit mogen kunnen kopen...
Dat is dus maart.... want vanaf dat moment zijn er waarschijnlijk al geen transfer kosten berekend..quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:23 schreef Xebber het volgende:
[..]
Klopt, heb je helemaal gelijk in.
Maar atm is de manager dus (zoals al heel vaak is gezegd) NIET eerlijk meer. Simpelweg omdat er nu deelnemers zijn die materiaal hebben die ze normaliter dus nóóit gekocht konden hebben.
Als je de boel écht recht wilt trekken, schrap dan ook de race van Engeland, zet de boel terug naar voor de eerste crash, en dan weet je in ieder geval weer dat 't 100% eerlijk is.
Die zijn gewoon berekend.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 08:30 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat is dus maart.... want vanaf dat moment zijn er waarschijnlijk al geen transfer kosten berekend..
Nee dat niet. Maar ik weet niet wanneer dat dan wel is opgetreden, maar iig nadat Breuls ermee aan de slag is gegaan.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 08:30 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat is dus maart.... want vanaf dat moment zijn er waarschijnlijk al geen transfer kosten berekend..
Dan zou het dus vanaf barcelona zijn..quote:Op zaterdag 12 juli 2008 09:06 schreef Breuls het volgende:
De budgetten zijn herberekend en daarbij waren de wisselkosten weggelaten. Dat heeft dus een week geduurd.
Oi, klinkt niet goedquote:
Nou, een idee heb ik wel maar hoe het precies in elkaar steekt, weet ik ook niet dus ik ga er geen uitspraken over doen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:31 schreef Giem het volgende:
[..]
Oi, klinkt niet goedIk zag inderdaad dat mijn wissel al weer was terug gedraaid. Hebben jullie al een idee wat er fout gaat?
Als ik weer kan helpen, vraag het gerust.
Het is een idee maar we willen dat zo veel mogelijk voorkomen. Maar af en toe denk ik het wel eens...quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Heb het ook op sport.fok gepost, maar hier nog even een keer, gezien dit het forum-topic is.
Misschien is het een raar, in ieder geval wel een drastisch, idee, maar is het niet beter deze hele editie maar stop te zetten? Dan kan alle energie gestoken worden in het opbouwen van de (nieuwe) voetbalmanager (is die in 5 weken klaar te maken, dan zou dat geweldig zijn. zo niet, probeer deze in ieder geval voor de winterstop gereed te hebben..) en vervolgens kan men de F1-manager2009 rustig op gaan zetten.
Dat er teams zijn gemaakt met budget dat je niet had moeten hebben, is even niets meer aan te doen, en bij die mensen is het budget uiteindelijjk wel aangepast, waardoor ze soms zelfs negatief stonden.quote:Dit blijft pappen en nathouden en er klopt toch al geen jota meer van.. Teams zijn samengesteld met onterecht toegekend budget en, hoewel de betreffende users daar niets aan kunnen doen, zijn zij daar wel onterecht bevooroordeeld. En met al die terugkerende bugs is het voor zowel de crew als de deelnemers erg frustrerend. Want wie zegt dat er na de volgende race niet wéér een ander probleem naar voren komt?
Is het misschien geen idee om per weekend een prijsvraag op te zetten en wie daarin het meest aantal punten haalt tot winnaar uit te roepen. Op deze manier zou je misschien de sponsors wel tevreden kunnen houden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:08 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is een idee maar we willen dat zo veel mogelijk voorkomen. Maar af en toe denk ik het wel eens...
We hebben alleen nog wel een aantal sponsors waar we niet zomaar aan voorbij kunnen gaan, dus het zal eerst met hen overlegd moeten worden. Maar dit is natuurlijk een bult negatieve publiciteit...
Dat laatste is iets waar we erg mee zitten ja..quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Die sponsors en de beschikbaar gestelde prijzen is inderdaad wel een heikel punt. Zowel die Race Experience als de kartheats en de overige prijzen zijn erg gaaf. Ongetwijfeld is er veel moeite gedaan om deze sponsors en prijzen te strikken. Hoe blij zij met het stopzetten van de manager zullen zijn vraag ik me ook af.. En zullen ze een volgend jaar weer willen participeren?
Ja, dat de mensen die wel 'veel' hebben gewisseld meer voordeel hebben gehad van het feit dat na de herberekening die wisselkosten ineens verdwenen waren, daar snap ik van dat het scheve gezchten geeft. Maar het is niet te doen idd om hen een oud team voor te schotelen, het enige is dat de budgetten verrekend zijn met die dure aankopen.quote:Dat van de 'onreglementaire' teams snap ik dat er niets aan te doen is. Je kunt ze niet met terugwerkende kracht hun oude teams geven en dat vraag ik ook niet. Persoonlijk heb ik echter tot 2x toe een wissel net niet kunnen doen (paar honderd - dus niet eens enkele duizenden) - euro tekort..) en dus vrijwel voortdurend geld 'over' gehad. Nu had ik achteraf waarschijnlijk op dat moment een nog groter tekort gehad, dus de wissels sowieso niet door kunnen voeren. Het versterkt wel het gevoel van onvrede dat anderen met dat 'foutieve' budget nog wel (onterecht) wissels hebben kunnen doen. Dat zal voor vele andere deelnemers gelden, misschien ook wel zij die er van 'geprofiteerd' hebben.. Ik zou die 'verstoorde' verhoudingen dan ook zeker wel in de beslissing over het al dan niet afkappen mee laten wegen..
Thnx!quote:Fijne vakantie in ieder geval!
Ja zag ik ook, maar klopt alles nu?quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:29 schreef Giem het volgende:
Ik zie dat team management ineens weer werkt?
Sally is op vakantie, daarom zullen we wel niks horenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 07:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dit is toch te idioot eigenlijk. Ineens vanuit het niets wordt de manager weer open gegooid. Maar van Sally, of iemand anders hoor je helemaal niets. Mogen we nu wisselen of niet? Want als ik de reacties van andere users lees dan klopt er nog steed niks van
Ik wissel straks gewoon na de VT2 en ik zie wel. Ik neem dan maar aan dat het goed is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, dat is prima natuurlijk, daar is het vakantietijd voor. Maar wie is er dan nu opperhoofd? Wie gaat ons nu vertellen wat wel klopt en wat niet, en wat we kunnen/mogen??
Nu je hier als 'redactie sport' en F1-liefhebber toch post.. Mag ik jou vragen hoeveel mensen er binnen de sport.fok-crew aan de manager werken? (ik hoef niet per se namen, wil gewoon even weten hoeveel mensen er voor zo'n manager 'verantwoordelijk' zijn..)quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:20 schreef WEST het volgende:
tvp
quote:De managerpunten van de Hongaarse Grand Prix zullen vanavond nog niet worden uitgedeeld.
Door de chaos en onduidelijkheid die de afgelopen dagen is ontstaan in de F1manager, zijn we ons nog aan het beraden wat de verstandigste en eerlijkste stap is die we kunnen nemen in deze situatie. We zijn meerdere opties aan het bekijken, maar zijn nog niet tot een definitief besluit gekomen. Daarnaast hebben diverse deelnemers, onder andere in de reacties en via de feedback, aangegeven dat hun team niet zou kloppen met de wissels die zij gemaakt hebben. Daarom lijkt het ons op dit moment niet verstandig of eerlijk om de punten uit te delen alsof er niets aan de hand zou zijn.
Zodra er meer bekend is over de stappen die we zullen nemen, zal dat in een managerbericht op de F1manager te lezen zijn.
Leuk meespelen in concurrentie vervalsingquote:Op zondag 10 augustus 2008 00:09 schreef Giem het volgende:
Gewoon doorgaan,
De mensen die willen stoppen, stop er gewoon zelf mee. Dan kunnen de mensen die door willen gaan gewoon door spelen.
Anders worden die mensen de dupe van de mensen die nu heel hard scheeuwen om te stoppen..
Ja we weten nu echt wel dat je wil stoppen.. dat schreeuw je overal heel hard.. prima. Stop zelf dan gewoon..quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Leuk meespelen in concurrentie vervalsing
Ik wil best verder spelen, mist alles goed geregeld isquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:22 schreef Giem het volgende:
[..]
Ja we weten nu echt wel dat je wil stoppen.. dat schreeuw je overal heel hard.. prima. Stop zelf dan gewoon..
Als wij ondanks de problemen en zoals jij het noemt concurrentie vervalsing door willen spelen is dat toch onze keuze.. je HOEFT niet mee te doen en je MOET niet verder spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |