Punterverdeling Coureurs tot nu toe:quote:When Formula One came to Australia in 1985 it set up home in Adelaide. However, ex-racer-turned-entrepreneur Bob Jane wanted a race in Melbourne. He created a huge "thunderdome" and invented the AUSCAR series, bringing NASCAR action to Australia.
The desire to have a race in Melbourne did not wane. Despite the popular end of season slot for the Adelaide race, pressure was growing from the Melbourne motor sport community, and in 1992 Jeff Kennett was elected the new premier of the State of Victoria. He immediately set about improving Melbourne's profile. First on his list was the Australian Grand Prix.
An agreement was reached with Formula One in 1993, but the contract with Adelaide did not expire until 1995, so Kennett had plenty of time to prepare. A track was developed in Melbourne's beautiful Albert Park, part of it using closed-off public roads, and in 1996 the city held the first round of the World Championship. Since then, the venue has become the home of Formula One's season opener. The race is very popular with drivers and fans alike, and the party atmosphere of Melbourne keeps them coming back year after year.
The circuit is in central Melbourne. Frequent free trams operate from various pick-up points, the trip takes no more than a few minutes. There is a regular bus service to the circuit from Spencer Street Station and Olympic Park.
There is no parking near the circuit. If you're based out of town and driving, the organisers advise you to park-and-ride. Train, tram and bus tickets into Melbourne must be pre-purchased.
Melbourne is served by Tullamarine Airport, which lies approximately 21 km north-west of the city. There is a regular shuttle bus service to and from the airport.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Michael Schumacher German Ferrari 11 = Jenson Button British Honda 11 Giancarlo Fisichella Italian Renault 10 Juan Pablo Montoya Colombian McLaren-Mercedes 9 Kimi Räikkönen Finnish McLaren-Mercedes 6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 4 Mark Webber Australian Williams-Cosworth 3 Jacques Villeneuve Canadian Sauber-BMW 2 = Nico Rosberg German Williams-Cosworth 2 Ralf Schumacher German Toyota 1 = Christian Klien Austrian RBR-Ferrari 1 |
Eerst maar even de vrije trainingen afwachten. Dan zie ik wel weer wat ik neem. Voorlopig heeft mijn keuze voor Michelin niet slecht uitgepakt. Al was dat natuurlijk ook enigszins te verwachten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:22 schreef Atreidez het volgende:
Vdomme, Bridgestone met een nieuw compound.. nu wordt het nog moeilijk kiezen ook
Dit topic hoort gewoon bij de FOK!sport F1-mensen automatisch in de MyAT te komen.....quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En weer een dikke tvp voor het meelezen.
Bronquote:BMW bevestigt motorwissel voor Villeneuve
Jacques Villleneuve kan morgen na de kwalificatie tien startplaatsen inleveren nadat zijn team heeft gemeld dat de Canadees de rest van het weekend met een andere motor in actie komt. Een productiefout zorgt voor betrouwbaarheidsproblemen.
,,Onderzoek naar onze problemen in Bahrein en Maleisië heeft aan het licht gebracht dat bepaalde onderdelen niet aan de vereiste toleranties voldoen”, licht Mario Theissen van BMW toe. ,,Om dit op de korte termijn op te lossen hebben we handmatig een aantal van deze componenten uitgezocht waarvan de waarde het dichtst bij de vereiste waarde ligt. Die hebben we gemonteerd in twee motoren die we hier bij ons hebben. De motor van Nick is al geīnstalleerd en Jacques krijgt een nieuwe na de derde vrije training. Hij zal dus tien plaatsen verliezen.”
BMW chassis voor Red Bull geruildquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef ElmarO het volgende:
Ook nog wel interessant voor sommige managers.
[..]
Bron
Gelukkig heb toch nog wel een motor en chassis van STR?quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Shiiit ik had Liuzzi voor Rosberg gewisseld en ineens is Liuzzi heel goed aan het kwalificeren.
Dat ben ik dus vergeten.....quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:43 schreef Sjoem het volgende:
Ik heb alleen de banden gewisseld.
[PTA F1 Mini-Meet]quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb helemaal niet gewisseld. Wisselen kost alleen maar geld, ik ben lekker aan het sparen. Bij de Europese races zie je toch toch pas echt goed hoe het seizoen zich zal ontwikkelen.
Ik heb gewisseld omdat ik die BMW toch niet helemaal vertrouwde (Kubica's motor plofte) en omdat Villeneuve 10 plekken naar achteren moest. Tot nog toe kan ik de wissel niet echt een succes noemen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb helemaal niet gewisseld. Wisselen kost alleen maar geld, ik ben lekker aan het sparen. Bij de Europese races zie je toch toch pas echt goed hoe het seizoen zich zal ontwikkelen.
Villeneuve zet zijn BMW iig 10 plaatsen terug, dus dan staat Red Bull er gelijk al een stuk beter voorquote:Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
Slechts 70 punten.Had in ieder geval aan de kwalificatie-uitslag te zien beter de BMW motor kunnen behouden i.p.v. de Red Bull Ferrari V8 te nemen.
Hopen dat ze het in de race wat beter doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |