*proest*quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:11 schreef Cothen het volgende:
Funfact:
Een collegastagiair hier blijkt jaren lang gewerkt te hebben bij een concurent van mijn ex-werkgever.
We blijken dus elkaars werk af te hebben gekraakt en werken nu dus samen
Is het ook heel toevallig je vorige werkgever of dat nietquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:19 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb ook zoiets: we zaten net dat een aannemer mogelijk een illegale aftakking om de openbare verlichting te laten branden, op een Nuon-kabel heeft gemaakt, terwijl ik dat bij mijn vorige werkgever (een aannemer) precies hetzelfde heb gedaan
Nee, ik werkte bij Heijmans, dit was de GEM. Op zich wel leuk hoor, bij Heijmans had je alleen maar last van Nuon en Dynamicom (onderdeel van Nuon dat zich met openbare verlichting bezighoudt) en was het alleen maar klote-nuon dit en kut-nuon dat. Nu bij Nuon is het andersom: klote-heijmans heeft weer een 10kV-kabel stukgetrokken, BAM geeft weer een storing door die niet voor ons is, enz enzquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:25 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Is het ook heel toevallig je vorige werkgever of dat niet.
Conclusie = life sucks?quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:51 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nee, ik werkte bij Heijmans, dit was de GEM. Op zich wel leuk hoor, bij Heijmans had je alleen maar last van Nuon en Dynamicom (onderdeel van Nuon dat zich met openbare verlichting bezighoudt) en was het alleen maar klote-nuon dit en kut-nuon dat. Nu bij Nuon is het andersom: klote-heijmans heeft weer een 10kV-kabel stukgetrokken, BAM geeft weer een storing door die niet voor ons is, enz enz
Conclusie: Het is overal klote
Gemeente geeft de specificaties op hoe ze de VRI (verkeersregelinstallatie) afgesteld willen hebben. Zij hebben bepaald dat fietsers en auto's vanuit dezelfde richting tegelijk groen krijgen. Voor klachten moet je daarom ook bij de gemeente zijn... Heijmans heeft bij mijn weten die VRI trouwens ook niet aangelegd, alleen die bij de nieuwe op- en afritten langs de nieuwe randweg zijn door Heijmans gedaan, evenals de openbare verlichting (ik heb nog berekend wat voor diktes de hoofdkabels voor de lantaarnpalen daar moesten hebbenquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:04 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Conclusie = life sucks?Heb je niet nog connecties bij Heijmans? Kunnen ze dat stoplicht op de kruising Nieuwe Schermer weg x Edisonweg/Saturnus niet ff fixen word bijna iedere keer plat gerenden omdat die klootzakken fietsers en een zooi auto tegelijkertijd laten rijden (en dan niet op de goeie manier)
. Hip google maps linkje: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.626863,4.773066&spn=0.004396,0.009398&z=17
das ook zonde... Dat moet toch veel handiger kunnen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:20 schreef Merovingian het volgende:
De aannemer trapt ze alleen in de grond samen met de circa 8 a 10km (geen tikfout) benodigde kabel.
Wat moet handiger kunnen?quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
das ook zonde... Dat moet toch veel handiger kunnen.
Draadloos is te storingsgevoelig. Maar je hebt ook een vijf-aderige kabel per lantaarn. Maar reken maar eens uit, per kant al vaak 5 lantaarns. 20 lantaarns die naar een kast moeten. Verder nog voorwaarschuwingsseinen op 300m voor de VRI. En de meeste lengte gaat in de detectielussen zitten. Die zitten zeker op provinciale wegen vaak al op 200m voor de stopstreep. Rijden er bussen met voorrangsregeling? Dan ook nog speciale buslussen die op transponders reageren. Iedere drukknop voor fietsers en voetgangers moet een kabel hebben. Lussen voor stopstrepen, en de aftellers tegenwoordig ook die je op nieuwe VRI's zitten en aangeven hoe lang je moet wachten voor het groen wordt. Dan zit er nog vaak een camera geplaatst, heeft ook een kabel nodig.quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:44 schreef Cothen het volgende:
Men name een voedingsdraad, een nuldraad en per driekleur (of voetgangerslicht of wat dan ook) een communucatiekabel. Alle kasten waar je een lamp heb zitten krijgt een ontvangstunit die de juiste kleur laat zien.
dat laatste kan trouwens ook draadloos.
Tuurlijk kan het handiger. Je kan alles in een 40-aderig kabeltje proppen. Alleen krijg je dan bij de mast een enorme aftakmof, waarin veel fouten gemaakt kunnen worden qua aansluitingen en wat storingsgevoelig is, en als die ene kabel doorligt, is ook gelijk álles uit. Met losse kabels is er misschien 1 detectielus uit. Dat geeft dan niet, de VRI draait gewoon door. Vandaar dat gemeente's en provincies vaak eisen dat alles een aparte kabel heeft, of hoogstens 2 lussen in een 4-aderige kabel. Maar ja, technisch is natuurlijk alles mogelijk. Echter, bij VRI's komt de veiligheid om de hoek kijken, en dan worden er soms keuzes gemaakt in dat kader, in plaats van het kader makkelijk/goedkoop. Gelukkig maar, want jij zou niet blij zijn als een VRI die in de spits het verkeer regelt bij een drukke afrit van de snelweg, regelmatig op geel-knipperen staat. Dat geeft echt enorme files, dat is onvoorstelbaar. Ik heb het meegemaakt bij een storing op een van de drukste afritten in Almere. Daar stond om 07.00 uur in de spits zo'n VRI uit, het verkeer was daar echt een chaos. File op de afrit omdat die de provinciale weg niet opkwamen, vanwege voorrangsregeling, daardoor file op de snelweg zelf, daardoor file op de oprit, daardoor file op de provinciale weg, echt een grote teringzooi. Dan maar wat meer kabelquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:57 schreef Cothen het volgende:
En toch moet het handiger kunnen. (ja koppig en eigenwijs)
Lekker. Het is soms zo dat de auto die rechts op nog geen 3 meter van me af staat en mijn pad dus kruist tegelijkertijd met mij mag. Dat is gewoon vragen om ongelukken. Het is heel maf geregeld en misschien dat ik straks nog ff langs de gemeente rij moet toch in de stad wezenquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Gemeente geeft de specificaties op hoe ze de VRI (verkeersregelinstallatie) afgesteld willen hebben. Zij hebben bepaald dat fietsers en auto's vanuit dezelfde richting tegelijk groen krijgen. Voor klachten moet je daarom ook bij de gemeente zijn... Heijmans heeft bij mijn weten die VRI trouwens ook niet aangelegd, alleen die bij de nieuwe op- en afritten langs de nieuwe randweg zijn door Heijmans gedaan, evenals de openbare verlichting (ik heb nog berekend wat voor diktes de hoofdkabels voor de lantaarnpalen daar moesten hebben).
edit: Heijmans produceert die VRI's ook niet he, ze plaatsen ze alleen. De fabrikant (Siemens, Vialis, Peek, TPA) maakt die dingen dus volgens de specs van de gemeente. De aannemer trapt ze alleen in de grond samen met de circa 8 a 10km (geen tikfout) benodigde kabel.
Dat zou wel een dure aangelegenheid zijn als dat zo was.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Mero, klopt het dat bij stoplichten met LED verlichting elke LED een eigen glasvezelkabel heeft? Dus de LED zelf makkelijk toegankelijk bij de grond, en dan een paar meter glasvezel omhoog naar het stoplicht?
Nee, het zijn aparte losse modules die ze plaatsen. Ledjes zitten gewoon in de module zelf. Sommige fabrikanten maken trouwens de sjablonen (pijlen, voetganger) door de ledjes zelf, anderen weer door er een mal voor te plaatsen...quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Mero, klopt het dat bij stoplichten met LED verlichting elke LED een eigen glasvezelkabel heeft? Dus de LED zelf makkelijk toegankelijk bij de grond, en dan een paar meter glasvezel omhoog naar het stoplicht?
Ik weet nergens van.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een dag lang met twee duitsers in een hok zonder zonlicht gezeten.
Mooi. Lekker laten zo.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:44 schreef Cothen het volgende:
(Nog) niks van gehoord, denk ook niet dat het gaat gebeuren,.
En groene golven, waarbij op afstand één richting op groen wordt gezet? Is dat een mythe? Bijvoorbeeld voor de brandweer...quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:59 schreef Merovingian het volgende:
Wat er trouwens in een boel films gebeurt, alles-tegelijk-op-groen-zetten-via-internet, kan helemaal niet. Bij bepaalde nieuwe VRI's die op afstand bedienbaar zijn (en dat is nog niet eens een kwart), kunnen ze op afstand alles op rood zetten, of alles op geelknipperen, of soms die hele VRI uit. Maar alles groen is echt onmogelijk. Tussen de "computer" die alles regelt, en de lantaarns, zit nog een printplaat, en het enige wat die doet is checken of er conflicten plaatsvinden. Met conflicten wordt bedoelt of er kruisende richtingen tegelijk groen krijgen. Dit in verband met rare bugs of defecten in de computer. Zodra er gedecteerd wordt door die print dat er een conflict is, springt binnen een paar microseconde (sneller dan jij kan zien dat het licht op groen springt) de hele kruising op geelknipperen. Deze conflicten staan hardwarematig gecodeerd op de print en zijn dus niet aan te passen op afstand. Ik vond het wel een leuk weetje toen ik erachter kwam
Bij groene golven zijn de verschillende VRI's met een datakabel verbonden waarmee ze communiceren om zo achter elkaar op groen te springen. En hulpdiensten hebben ofwel een transponder die bussen ook hebben om voorrang te krijgen, of ze hebben een inbelnummer waarmee ze een code intoetsen met hun gsm om zo een bepaalde richting op groen te krijgen. Maar de rest springt dan op rood, dus geen conflicten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En groene golven, waarbij op afstand één richting op groen wordt gezet? Is dat een mythe? Bijvoorbeeld voor de brandweer...
Dan kun je nog beter alle auto's automatisch laten rijden en onderling laten communiceren, heb je helemaal geen stoplichten meer nodigquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:07 schreef Cothen het volgende:
Ik zou me meer richten op een systeem dat het verkeerslicht in de auto brengt. Weg met die stomme lampen langs de weg, geef mij maar een schermpje in de auto die aan de hand van GPS uitrekend hoe hard ik moet rijden om het volgende stoplicht te kunnen passeren zonder te stoppen.
Er zijn ik geloof vier mensen in Nederland die VRI-software schrijven. Voor elke VRI moet dit opnieuw gedaan worden, elke kruising is namelijk weer anders. Alhoewel ik denk dat het wel veel copy-pasten is. Maar het blijft ontzettend specialistisch werk, waar je niet zomaar inrolt. En je kan er echt supergoed mee verdienenquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:26 schreef Geqxon het volgende:
Het lijkt ook mij erg tof om met die VRI's te mogen werken, dit soort embedded programming is een groot deel van mijn keuze voor Technische Informatica geweest.
De VRI's die ik gezien heb met wachttijdvoorspeller werkten allemaal perfect. Door rood lopen deed toch bijna iedereen al, omdat je geen idee had hoe lang je moest wachten. Ik denk dat er nu juist minder mensen door rood lopen/fietsen, omdat ze zien dat ze bijvoorbeeld nog maar 10 seconden hoeven te wachten. Het wordt wat tastbaarder op die manier...quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:30 schreef Geqxon het volgende:
En verder vind ik de "vernieuwde" fietspaaltjesknoppen (soft-touch en ook die met een LED ring) een enorm belachlijke uitvinding. Evenals de LED-ring die aan geeft hoe lang je nog moet wachten, omdat a) het nooit goed werkt, b) mensen daardoor altijd alvast wegfietsen terwijl het nog rood is.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 06:37 schreef Sjowhan het volgende:
Laatste halve dag voor het weekend.
Ik moet nog 2 maanden en 2 dagenquote:
Hangt van de tekst af...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Cothen het volgende:
Gisteren trouwens (heel fout) T-shirts me tekst besteld
ICT-er!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Cothen het volgende:
Gisteren trouwens (heel fout) T-shirts me tekst besteld
Voor carnaval:quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:23 schreef Cothen het volgende:
Voorzijde:
"Dag Fred, Flapdrol"
"Dat méén je niet!"
"Dat je dat durft!"
"Huib!"
Achterzijde:
"Ok, doei!"
Hahahaha.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:26 schreef Cothen het volgende:
Vakantie is bij ons ook een groot carnaval:
bier, tieten, bier, secks en nog meer bier.
al zal ik het dit jaa bij het bier moeten houden
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:30 schreef Merovingian het volgende:
Doet me trouwens denken aan de t-shirts die een maat en ik voor carnaval hadden bedrukt.
Hij op z'n rug: "Je hebt bier..."
Rara, wat zou ik op mijn rug hebben.
Juist: "... en je hebt twee bier."
Die zit verstopt in het linker handvatquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef Merovingian het volgende:
Waar is de bel?
Aha. Ik dacht dat dat een of ander gripshift-achtig iets was. Geen versnellingen dusquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:35 schreef Cothen het volgende:
[..]
Die zit verstopt in het linker handvat
Nee, gewoon trappen als een gek als je sneller wil.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:48 schreef Merovingian het volgende:
Aha. Ik dacht dat dat een of ander gripshift-achtig iets was. Geen versnellingen dus
Daarin hoef je niet zelf te trappen...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
Maar het ziet er altijd nog beter uit dan de verwijfd-groene Nissan Micra die ik altijd meekreeg bij de dealer
Het eindresultaat is dat je net zo hard gaatquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:57 schreef Cothen het volgende:
[..]
Nee, gewoon trappen als een gek als je sneller wil.
[..]
Daarin hoef je niet zelf te trappen...
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:09 schreef Cothen het volgende:
nou, ik mijn oranje geval weer inleveren voor mijn wagentje:
"Kan je volgende week ff terugkomen ze hebben het rechtermechaniekje geleverd in plaats van het linker"
*zucht*
En ik ben shocked dat je zo hier binnen valtquote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:41 schreef BlueCurl het volgende:
oi! zo maar kwam ik hier lurken en zag ik een geheel nieuwe OPI'm shocked!
iddquote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:30 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
En ik ben shocked dat je zo hier binnen valt![]()
Jep. Elke dag, van 09:00 tot 17:00. En elke dag geniet ik weer!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:21 schreef JortK het volgende:
Gaan er hier trouwens nog mensen op vakantie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |