abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:19:28 #226
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60163021
Ik heb ook zoiets: we zaten net dat een aannemer mogelijk een illegale aftakking om de openbare verlichting te laten branden, op een Nuon-kabel heeft gemaakt, terwijl ik dat bij mijn vorige werkgever (een aannemer) precies hetzelfde heb gedaan
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:25:42 #227
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_60165954
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:11 schreef Cothen het volgende:
Funfact:
Een collegastagiair hier blijkt jaren lang gewerkt te hebben bij een concurent van mijn ex-werkgever.
We blijken dus elkaars werk af te hebben gekraakt en werken nu dus samen
*proest* !
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:19 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb ook zoiets: we zaten net dat een aannemer mogelijk een illegale aftakking om de openbare verlichting te laten branden, op een Nuon-kabel heeft gemaakt, terwijl ik dat bij mijn vorige werkgever (een aannemer) precies hetzelfde heb gedaan
Is het ook heel toevallig je vorige werkgever of dat niet .
phluphy for president!
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:51:48 #228
65252 Bart
pi_60166574
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:25 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]

Is het ook heel toevallig je vorige werkgever of dat niet .
Nee, ik werkte bij Heijmans, dit was de GEM. Op zich wel leuk hoor, bij Heijmans had je alleen maar last van Nuon en Dynamicom (onderdeel van Nuon dat zich met openbare verlichting bezighoudt) en was het alleen maar klote-nuon dit en kut-nuon dat. Nu bij Nuon is het andersom: klote-heijmans heeft weer een 10kV-kabel stukgetrokken, BAM geeft weer een storing door die niet voor ons is, enz enz

Conclusie: Het is overal klote
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:04:22 #229
84926 WyriHaximus
pi_60166827
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:51 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Nee, ik werkte bij Heijmans, dit was de GEM. Op zich wel leuk hoor, bij Heijmans had je alleen maar last van Nuon en Dynamicom (onderdeel van Nuon dat zich met openbare verlichting bezighoudt) en was het alleen maar klote-nuon dit en kut-nuon dat. Nu bij Nuon is het andersom: klote-heijmans heeft weer een 10kV-kabel stukgetrokken, BAM geeft weer een storing door die niet voor ons is, enz enz

Conclusie: Het is overal klote
Conclusie = life sucks? Heb je niet nog connecties bij Heijmans? Kunnen ze dat stoplicht op de kruising Nieuwe Schermer weg x Edisonweg/Saturnus niet ff fixen word bijna iedere keer plat gerenden omdat die klootzakken fietsers en een zooi auto tegelijkertijd laten rijden (en dan niet op de goeie manier) . Hip google maps linkje: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.626863,4.773066&spn=0.004396,0.009398&z=17
phluphy for president!
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:20:10 #230
65252 Bart
pi_60167185
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:04 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Conclusie = life sucks? Heb je niet nog connecties bij Heijmans? Kunnen ze dat stoplicht op de kruising Nieuwe Schermer weg x Edisonweg/Saturnus niet ff fixen word bijna iedere keer plat gerenden omdat die klootzakken fietsers en een zooi auto tegelijkertijd laten rijden (en dan niet op de goeie manier) . Hip google maps linkje: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.626863,4.773066&spn=0.004396,0.009398&z=17
Gemeente geeft de specificaties op hoe ze de VRI (verkeersregelinstallatie) afgesteld willen hebben. Zij hebben bepaald dat fietsers en auto's vanuit dezelfde richting tegelijk groen krijgen. Voor klachten moet je daarom ook bij de gemeente zijn... Heijmans heeft bij mijn weten die VRI trouwens ook niet aangelegd, alleen die bij de nieuwe op- en afritten langs de nieuwe randweg zijn door Heijmans gedaan, evenals de openbare verlichting (ik heb nog berekend wat voor diktes de hoofdkabels voor de lantaarnpalen daar moesten hebben ).

edit: Heijmans produceert die VRI's ook niet he, ze plaatsen ze alleen. De fabrikant (Siemens, Vialis, Peek, TPA) maakt die dingen dus volgens de specs van de gemeente. De aannemer trapt ze alleen in de grond samen met de circa 8 a 10km (geen tikfout) benodigde kabel.
pi_60167433
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:20 schreef Merovingian het volgende:
De aannemer trapt ze alleen in de grond samen met de circa 8 a 10km (geen tikfout) benodigde kabel.
das ook zonde... Dat moet toch veel handiger kunnen.
So we just called him Fred too
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:35:26 #232
65252 Bart
pi_60167511
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:31 schreef Cothen het volgende:

[..]

das ook zonde... Dat moet toch veel handiger kunnen.
Wat moet handiger kunnen?
pi_60167702
Men name een voedingsdraad, een nuldraad en per driekleur (of voetgangerslicht of wat dan ook) een communucatiekabel. Alle kasten waar je een lamp heb zitten krijgt een ontvangstunit die de juiste kleur laat zien.
dat laatste kan trouwens ook draadloos.
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:52:10 #234
65252 Bart
pi_60167867
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:44 schreef Cothen het volgende:
Men name een voedingsdraad, een nuldraad en per driekleur (of voetgangerslicht of wat dan ook) een communucatiekabel. Alle kasten waar je een lamp heb zitten krijgt een ontvangstunit die de juiste kleur laat zien.
dat laatste kan trouwens ook draadloos.
Draadloos is te storingsgevoelig. Maar je hebt ook een vijf-aderige kabel per lantaarn. Maar reken maar eens uit, per kant al vaak 5 lantaarns. 20 lantaarns die naar een kast moeten. Verder nog voorwaarschuwingsseinen op 300m voor de VRI. En de meeste lengte gaat in de detectielussen zitten. Die zitten zeker op provinciale wegen vaak al op 200m voor de stopstreep. Rijden er bussen met voorrangsregeling? Dan ook nog speciale buslussen die op transponders reageren. Iedere drukknop voor fietsers en voetgangers moet een kabel hebben. Lussen voor stopstrepen, en de aftellers tegenwoordig ook die je op nieuwe VRI's zitten en aangeven hoe lang je moet wachten voor het groen wordt. Dan zit er nog vaak een camera geplaatst, heeft ook een kabel nodig.
Alles bij elkaar kom je gewoon aan 8 km voor een beetje provinciale kruising met 3 rijstroken (voor elke richting 1) per kant. Voor een klein VRI'tje op de Dorpsstraat kruising Kerkplein heb je natuurlijk een stuk minder nodig, maar een paar km zit je zo aan... De eerste keer dat ik met dit werk te maken had stond ik er ook van te kijken, maar je hebt gewoon geen idee wat er allemaal bij komt kijken...
pi_60167993
En toch moet het handiger kunnen. (ja koppig en eigenwijs)
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:08:07 #236
65252 Bart
pi_60168241
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:57 schreef Cothen het volgende:
En toch moet het handiger kunnen. (ja koppig en eigenwijs)
Tuurlijk kan het handiger. Je kan alles in een 40-aderig kabeltje proppen. Alleen krijg je dan bij de mast een enorme aftakmof, waarin veel fouten gemaakt kunnen worden qua aansluitingen en wat storingsgevoelig is, en als die ene kabel doorligt, is ook gelijk álles uit. Met losse kabels is er misschien 1 detectielus uit. Dat geeft dan niet, de VRI draait gewoon door. Vandaar dat gemeente's en provincies vaak eisen dat alles een aparte kabel heeft, of hoogstens 2 lussen in een 4-aderige kabel. Maar ja, technisch is natuurlijk alles mogelijk. Echter, bij VRI's komt de veiligheid om de hoek kijken, en dan worden er soms keuzes gemaakt in dat kader, in plaats van het kader makkelijk/goedkoop. Gelukkig maar, want jij zou niet blij zijn als een VRI die in de spits het verkeer regelt bij een drukke afrit van de snelweg, regelmatig op geel-knipperen staat. Dat geeft echt enorme files, dat is onvoorstelbaar. Ik heb het meegemaakt bij een storing op een van de drukste afritten in Almere. Daar stond om 07.00 uur in de spits zo'n VRI uit, het verkeer was daar echt een chaos. File op de afrit omdat die de provinciale weg niet opkwamen, vanwege voorrangsregeling, daardoor file op de snelweg zelf, daardoor file op de oprit, daardoor file op de provinciale weg, echt een grote teringzooi. Dan maar wat meer kabel

Trouwens wel mooi om te zien, als je dan die VRI reset. Eerst gaat dan alles rood (weer veiligheid), dus dan echt pure rust op die kruising. Helemaal leeg. Daarna gaat ie weer draaien, en dan trekken die files langzaam weg. Mooi gezicht om te zien. Dan zie je pas echt het nut van stoplichten!
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:23:43 #237
84926 WyriHaximus
pi_60168632
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:20 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Gemeente geeft de specificaties op hoe ze de VRI (verkeersregelinstallatie) afgesteld willen hebben. Zij hebben bepaald dat fietsers en auto's vanuit dezelfde richting tegelijk groen krijgen. Voor klachten moet je daarom ook bij de gemeente zijn... Heijmans heeft bij mijn weten die VRI trouwens ook niet aangelegd, alleen die bij de nieuwe op- en afritten langs de nieuwe randweg zijn door Heijmans gedaan, evenals de openbare verlichting (ik heb nog berekend wat voor diktes de hoofdkabels voor de lantaarnpalen daar moesten hebben ).

edit: Heijmans produceert die VRI's ook niet he, ze plaatsen ze alleen. De fabrikant (Siemens, Vialis, Peek, TPA) maakt die dingen dus volgens de specs van de gemeente. De aannemer trapt ze alleen in de grond samen met de circa 8 a 10km (geen tikfout) benodigde kabel.
Lekker. Het is soms zo dat de auto die rechts op nog geen 3 meter van me af staat en mijn pad dus kruist tegelijkertijd met mij mag. Dat is gewoon vragen om ongelukken. Het is heel maf geregeld en misschien dat ik straks nog ff langs de gemeente rij moet toch in de stad wezen .
phluphy for president!
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:59:27 #238
65252 Bart
pi_60169496
Wat er trouwens in een boel films gebeurt, alles-tegelijk-op-groen-zetten-via-internet, kan helemaal niet. Bij bepaalde nieuwe VRI's die op afstand bedienbaar zijn (en dat is nog niet eens een kwart), kunnen ze op afstand alles op rood zetten, of alles op geelknipperen, of soms die hele VRI uit. Maar alles groen is echt onmogelijk. Tussen de "computer" die alles regelt, en de lantaarns, zit nog een printplaat, en het enige wat die doet is checken of er conflicten plaatsvinden. Met conflicten wordt bedoelt of er kruisende richtingen tegelijk groen krijgen. Dit in verband met rare bugs of defecten in de computer. Zodra er gedecteerd wordt door die print dat er een conflict is, springt binnen een paar microseconde (sneller dan jij kan zien dat het licht op groen springt) de hele kruising op geelknipperen. Deze conflicten staan hardwarematig gecodeerd op de print en zijn dus niet aan te passen op afstand. Ik vond het wel een leuk weetje toen ik erachter kwam
pi_60173208
Ik heb een dag lang met twee duitsers in een hok zonder zonlicht gezeten.
pi_60173336
Mero, klopt het dat bij stoplichten met LED verlichting elke LED een eigen glasvezelkabel heeft? Dus de LED zelf makkelijk toegankelijk bij de grond, en dan een paar meter glasvezel omhoog naar het stoplicht?
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:55:01 #241
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_60174319
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Mero, klopt het dat bij stoplichten met LED verlichting elke LED een eigen glasvezelkabel heeft? Dus de LED zelf makkelijk toegankelijk bij de grond, en dan een paar meter glasvezel omhoog naar het stoplicht?
Dat zou wel een dure aangelegenheid zijn als dat zo was.
pi_60174393
Het kan ook bullshit zijn hoor. Maar ik heb ooit gehoord dat ze het sterrenhemel principe gebruiken, zodat ze de toren niet in hoeven te klimmen.

donderdag 17 juli 2008 @ 21:45:50 #243
65252 Bart
pi_60175322
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Nee, het zijn aparte losse modules die ze plaatsen. Ledjes zitten gewoon in de module zelf. Sommige fabrikanten maken trouwens de sjablonen (pijlen, voetganger) door de ledjes zelf, anderen weer door er een mal voor te plaatsen...
Waar jouw genoemde methode trouwens wel toegepast werd (misschien ook wordt, zit niet meer in dat gebeuren) is seinen voor treinen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:47:29 #244
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_60175364
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een dag lang met twee duitsers in een hok zonder zonlicht gezeten.
Ik weet nergens van.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:48:22 #245
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_60175387
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:44 schreef Cothen het volgende:

(Nog) niks van gehoord, denk ook niet dat het gaat gebeuren,.
Mooi. Lekker laten zo.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:50:43 #246
65252 Bart
pi_60175443
Er zit ook een hele print per kleur led in een module, die bijhoudt hoeveel van de circa 200 leds in een "lamp" branden. Als meer dan x % stuk is (zelf instelbaar), geeft de centrale pc van de VRI aan dat de module kapot is en vervangen moet worden.
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:51:59 #247
65252 Bart
pi_60175467
Dat is wel wat ik mis nu ik bij Nuon werk, die VRI's. Dat zijn echt interessante dingen. Ach, misschien ga ik ooit in de toekomst wel bij een fabrikant daarvan werken, er zit er een in Haarlem, das niet zo gek ver
pi_60175768
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:59 schreef Merovingian het volgende:
Wat er trouwens in een boel films gebeurt, alles-tegelijk-op-groen-zetten-via-internet, kan helemaal niet. Bij bepaalde nieuwe VRI's die op afstand bedienbaar zijn (en dat is nog niet eens een kwart), kunnen ze op afstand alles op rood zetten, of alles op geelknipperen, of soms die hele VRI uit. Maar alles groen is echt onmogelijk. Tussen de "computer" die alles regelt, en de lantaarns, zit nog een printplaat, en het enige wat die doet is checken of er conflicten plaatsvinden. Met conflicten wordt bedoelt of er kruisende richtingen tegelijk groen krijgen. Dit in verband met rare bugs of defecten in de computer. Zodra er gedecteerd wordt door die print dat er een conflict is, springt binnen een paar microseconde (sneller dan jij kan zien dat het licht op groen springt) de hele kruising op geelknipperen. Deze conflicten staan hardwarematig gecodeerd op de print en zijn dus niet aan te passen op afstand. Ik vond het wel een leuk weetje toen ik erachter kwam
En groene golven, waarbij op afstand één richting op groen wordt gezet? Is dat een mythe? Bijvoorbeeld voor de brandweer...
pi_60175808
Ik zou me meer richten op een systeem dat het verkeerslicht in de auto brengt. Weg met die stomme lampen langs de weg, geef mij maar een schermpje in de auto die aan de hand van GPS uitrekend hoe hard ik moet rijden om het volgende stoplicht te kunnen passeren zonder te stoppen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:13:42 #250
65252 Bart
pi_60175976
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:05 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En groene golven, waarbij op afstand één richting op groen wordt gezet? Is dat een mythe? Bijvoorbeeld voor de brandweer...
Bij groene golven zijn de verschillende VRI's met een datakabel verbonden waarmee ze communiceren om zo achter elkaar op groen te springen. En hulpdiensten hebben ofwel een transponder die bussen ook hebben om voorrang te krijgen, of ze hebben een inbelnummer waarmee ze een code intoetsen met hun gsm om zo een bepaalde richting op groen te krijgen. Maar de rest springt dan op rood, dus geen conflicten.

Nog een mooi verhaal dat waarschijnlijk echt gebeurd is: de VRI- en OV-beheerder (openbare verlichting in mijn werk, geen openbaar vervoer) van de gemeente moest een serie nieuwe VRI's aanschaffen voor een lange straat in een stad. Deze lagen allemaal precies op zijn fietsroute van huis naar werk. Hij had vervolgens de fabrikant opdracht gegeven om een voorrangsregeling in de fietsersrichtingen in te bouwen, die moest reageren op een bepaalde manier van de fietsersknop indrukken, bijvoorbeeld lang-kort-lang. Dan zou gelijk alles op rood gaan en die fietsrichting op groen springen, zodat hij altijd voorrang had. De fabrikant heeft dit gewoon ingebouwd en hij heeft hier jarenlang gebruik van kunnen maken voordat iemand erachter kwam

Die VRI's zijn trouwens echt ontzettend complex tegenwoordig. In Tilburg zijn ze gekoppeld aan de parkeergarages. Zodra de parkeerroute aan de ene kant van de stad vol loopt, schakelen dynamische borden automatisch over naar een andere parkeerroute. De VRI's geven dan die andere parkeerroute ook gelijk meer groentijd, zodat het verkeer goed blijft doorstromen. Dit regelt zichzelf helemaal!
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:14:52 #251
65252 Bart
pi_60176012
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:07 schreef Cothen het volgende:
Ik zou me meer richten op een systeem dat het verkeerslicht in de auto brengt. Weg met die stomme lampen langs de weg, geef mij maar een schermpje in de auto die aan de hand van GPS uitrekend hoe hard ik moet rijden om het volgende stoplicht te kunnen passeren zonder te stoppen.
Dan kun je nog beter alle auto's automatisch laten rijden en onderling laten communiceren, heb je helemaal geen stoplichten meer nodig
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:17:16 #252
65252 Bart
pi_60176070
Kosten sta je trouwens ook van te kijken van een VRI... Gemiddelde VRI kost een ton. Ik weet toevallig dat Amersfoort er 56 heeft staan. Een VRI gaat 15 jaar mee. Amersfoort is dus al bijna een half miljoen euro per jaar kwijt aan nieuwe VRI's! En dat is dan nog niet eens een hele grote stad, en onderhoud heb ik ook nog geen rekening mee gehouden...
pi_60176295
Het lijkt ook mij erg tof om met die VRI's te mogen werken, dit soort embedded programming is een groot deel van mijn keuze voor Technische Informatica geweest.
pi_60176374
En verder vind ik de "vernieuwde" fietspaaltjesknoppen (soft-touch en ook die met een LED ring) een enorm belachlijke uitvinding. Evenals de LED-ring die aan geeft hoe lang je nog moet wachten, omdat a) het nooit goed werkt, b) mensen daardoor altijd alvast wegfietsen terwijl het nog rood is.
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:32:46 #255
65252 Bart
pi_60176435
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:26 schreef Geqxon het volgende:
Het lijkt ook mij erg tof om met die VRI's te mogen werken, dit soort embedded programming is een groot deel van mijn keuze voor Technische Informatica geweest.
Er zijn ik geloof vier mensen in Nederland die VRI-software schrijven. Voor elke VRI moet dit opnieuw gedaan worden, elke kruising is namelijk weer anders. Alhoewel ik denk dat het wel veel copy-pasten is. Maar het blijft ontzettend specialistisch werk, waar je niet zomaar inrolt. En je kan er echt supergoed mee verdienen Die lui doen 1 VRI per dag ofzo, denk dat er 30 per week opgeleverd worden in heel NL, maar ze vragen volgens mij zo 800-1000 euro voor een VRI...
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:35:48 #256
65252 Bart
pi_60176515
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:30 schreef Geqxon het volgende:
En verder vind ik de "vernieuwde" fietspaaltjesknoppen (soft-touch en ook die met een LED ring) een enorm belachlijke uitvinding. Evenals de LED-ring die aan geeft hoe lang je nog moet wachten, omdat a) het nooit goed werkt, b) mensen daardoor altijd alvast wegfietsen terwijl het nog rood is.
De VRI's die ik gezien heb met wachttijdvoorspeller werkten allemaal perfect. Door rood lopen deed toch bijna iedereen al, omdat je geen idee had hoe lang je moest wachten. Ik denk dat er nu juist minder mensen door rood lopen/fietsen, omdat ze zien dat ze bijvoorbeeld nog maar 10 seconden hoeven te wachten. Het wordt wat tastbaarder op die manier...
pi_60177710
Wat ik zelf vaak heb is dat de ring heel langzaam gaat, en daarna opeens in een seconde van driekwart gevuld naar slechts één a twee LEDs gaan, en vervolgens weer op normaal tempo door. Ziet er nogal onbruikbaar uit iig.

Verder gebeurd er vaak dat een fietser al wegfietst als er nog één a twee LEDs branden, waardoor je geschept wordt als iemand nog net door oranje scheurt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Geqxon op 17-07-2008 23:35:20 ]
  vrijdag 18 juli 2008 @ 06:37:20 #258
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_60181015
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 06:37 schreef Sjowhan het volgende:
Laatste halve dag voor het weekend.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 07:08:01 #260
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_60181059
Laatste drie-kwart-dag, IN het weekend. (Nog even wat klusjes klaren voor mijn "oude" baas).
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:17:27 #261
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:24:10 #262
65252 Bart
pi_60181390
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 08:17 schreef JortK het volgende:
Laatste dag voor de vakantie
Ik moet nog 2 maanden en 2 dagen
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:29:17 #263
204633 Fred2
Kritisch
pi_60182267
Nog 1 week

Gisteren trouwens (heel fout) T-shirts me tekst besteld
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:38:10 #264
65252 Bart
pi_60182402
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Cothen het volgende:
Hangt van de tekst af...
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:26 #265
204633 Fred2
Kritisch
pi_60183325
Voorzijde:
"Dag Fred, Flapdrol"
"Dat méén je niet!"
"Dat je dat durft!"
"Huib!"

Achterzijde:
"Ok, doei!"
pi_60183355
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Cothen het volgende:
ICT-er!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:25:05 #267
65252 Bart
pi_60183365
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:23 schreef Cothen het volgende:
Voorzijde:
"Dag Fred, Flapdrol"
"Dat méén je niet!"
"Dat je dat durft!"
"Huib!"

Achterzijde:
"Ok, doei!"
Voor carnaval:
Voor alle andere dagen:
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:26:40 #268
204633 Fred2
Kritisch
pi_60183400
Vakantie is bij ons ook een groot carnaval:
bier, tieten, bier, secks en nog meer bier.

al zal ik het dit jaa bij het bier moeten houden
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:30:45 #269
65252 Bart
pi_60183478
Doet me trouwens denken aan de t-shirts die een maat en ik voor carnaval hadden bedrukt.
Hij op z'n rug: "Je hebt bier..."

Rara, wat zou ik op mijn rug hebben.

Juist: "... en je hebt twee bier."
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:32:18 #270
65252 Bart
pi_60183506
Oké, kom maar op met die smilies.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:32:41 #271
65252 Bart
pi_60183516
Ik weet het, ik heb ze verdiend.
pi_60183602
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:26 schreef Cothen het volgende:
Vakantie is bij ons ook een groot carnaval:
bier, tieten, bier, secks en nog meer bier.

al zal ik het dit jaa bij het bier moeten houden
Hahahaha.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:50:12 #273
204633 Fred2
Kritisch
pi_60183960
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:30 schreef Merovingian het volgende:
Doet me trouwens denken aan de t-shirts die een maat en ik voor carnaval hadden bedrukt.
Hij op z'n rug: "Je hebt bier..."

Rara, wat zou ik op mijn rug hebben.

Juist: "... en je hebt twee bier."
ik vinnem wel grappig eigenlijk

Overigens vanmorgen mijn auto ingeleverd bij de garage (remmen en raampje doen het niet echt lekker), maar omdat die nogal een stukje verderop is, vroeg een leenvervoersmiddel....
en dit is wat ik kreeg:
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:28:29 #274
65252 Bart
pi_60184927
Waar is de bel?
pi_60184968
Ik heb exact dezelfde schoenen als ik nu heb op eBay gevonden.

Alleen dan nieuw. Perfect.

Dat gaat mijn vijfde Puma SpeedCat exemplaar achter elkaar worden.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:35:43 #276
204633 Fred2
Kritisch
pi_60185116
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef Merovingian het volgende:
Waar is de bel?
Die zit verstopt in het linker handvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:48:49 #277
65252 Bart
pi_60185483
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:35 schreef Cothen het volgende:

[..]

Die zit verstopt in het linker handvat
Aha. Ik dacht dat dat een of ander gripshift-achtig iets was. Geen versnellingen dus
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:49:30 #278
65252 Bart
pi_60185501
Maar het ziet er altijd nog beter uit dan de verwijfd-groene Nissan Micra die ik altijd meekreeg bij de dealer
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:57:05 #279
204633 Fred2
Kritisch
pi_60185715
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:48 schreef Merovingian het volgende:
Aha. Ik dacht dat dat een of ander gripshift-achtig iets was. Geen versnellingen dus
Nee, gewoon trappen als een gek als je sneller wil.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
Maar het ziet er altijd nog beter uit dan de verwijfd-groene Nissan Micra die ik altijd meekreeg bij de dealer
Daarin hoef je niet zelf te trappen...
pi_60185885
Zeiken om een auto.

vrijdag 18 juli 2008 @ 12:33:45 #281
65252 Bart
pi_60186626
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:57 schreef Cothen het volgende:

[..]

Nee, gewoon trappen als een gek als je sneller wil.
[..]

Daarin hoef je niet zelf te trappen...
Het eindresultaat is dat je net zo hard gaat
pi_60187508
Ik heb ooit eens 32 kilometer op een dag gefietst, met een leenfiets. Zo'n geval met een enorm licht verzet. Drama!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:16:30 #283
204633 Fred2
Kritisch
pi_60187603
Net een pak melk gehaald bij de lokale spar. Het hele dorp moest raar kijken van dat oranje ding.

en je trapt je echt helemaal wezeloos
pi_60189553

vrijdag 18 juli 2008 @ 17:09:40 #285
204633 Fred2
Kritisch
pi_60193210
nou, ik mijn oranje geval weer inleveren voor mijn wagentje:

"Kan je volgende week ff terugkomen ze hebben het rechtermechaniekje geleverd in plaats van het linker"

*zucht*
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:07:46 #286
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:17:17 #287
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_60194276
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:09 schreef Cothen het volgende:
nou, ik mijn oranje geval weer inleveren voor mijn wagentje:

"Kan je volgende week ff terugkomen ze hebben het rechtermechaniekje geleverd in plaats van het linker"

*zucht*

Jammer van die fiets!
pi_60200913
oi! zo maar kwam ik hier lurken en zag ik een geheel nieuwe OP I'm shocked!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:30:15 #289
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_60203666
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:41 schreef BlueCurl het volgende:
oi! zo maar kwam ik hier lurken en zag ik een geheel nieuwe OP I'm shocked!
En ik ben shocked dat je zo hier binnen valt
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:53:46 #290
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60204744
morghe
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:23:55 #292
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 11:25:10 #293
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:10:01 #294
84926 WyriHaximus
pi_60205569
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 09:30 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

En ik ben shocked dat je zo hier binnen valt
idd !
phluphy for president!
pi_60205752
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:23 schreef Sjowhan het volgende:
[ afbeelding ]
dell-site
Whehehe
Website die vragen of ik ergens aan deel wil nemen mogen van het internet gebanned worden.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:21:47 #296
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_60205789
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:21 schreef JortK het volgende:
Gaan er hier trouwens nog mensen op vakantie?
Jep. Elke dag, van 09:00 tot 17:00. En elke dag geniet ik weer!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:27:43 #298
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:28:02 #299
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:32:20 #300
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: