Dat zou wel een dure aangelegenheid zijn als dat zo was.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Mero, klopt het dat bij stoplichten met LED verlichting elke LED een eigen glasvezelkabel heeft? Dus de LED zelf makkelijk toegankelijk bij de grond, en dan een paar meter glasvezel omhoog naar het stoplicht?
Nee, het zijn aparte losse modules die ze plaatsen. Ledjes zitten gewoon in de module zelf. Sommige fabrikanten maken trouwens de sjablonen (pijlen, voetganger) door de ledjes zelf, anderen weer door er een mal voor te plaatsen...quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Mero, klopt het dat bij stoplichten met LED verlichting elke LED een eigen glasvezelkabel heeft? Dus de LED zelf makkelijk toegankelijk bij de grond, en dan een paar meter glasvezel omhoog naar het stoplicht?
Ik weet nergens van.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een dag lang met twee duitsers in een hok zonder zonlicht gezeten.
Mooi. Lekker laten zo.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:44 schreef Cothen het volgende:
(Nog) niks van gehoord, denk ook niet dat het gaat gebeuren,.
En groene golven, waarbij op afstand één richting op groen wordt gezet? Is dat een mythe? Bijvoorbeeld voor de brandweer...quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:59 schreef Merovingian het volgende:
Wat er trouwens in een boel films gebeurt, alles-tegelijk-op-groen-zetten-via-internet, kan helemaal niet. Bij bepaalde nieuwe VRI's die op afstand bedienbaar zijn (en dat is nog niet eens een kwart), kunnen ze op afstand alles op rood zetten, of alles op geelknipperen, of soms die hele VRI uit. Maar alles groen is echt onmogelijk. Tussen de "computer" die alles regelt, en de lantaarns, zit nog een printplaat, en het enige wat die doet is checken of er conflicten plaatsvinden. Met conflicten wordt bedoelt of er kruisende richtingen tegelijk groen krijgen. Dit in verband met rare bugs of defecten in de computer. Zodra er gedecteerd wordt door die print dat er een conflict is, springt binnen een paar microseconde (sneller dan jij kan zien dat het licht op groen springt) de hele kruising op geelknipperen. Deze conflicten staan hardwarematig gecodeerd op de print en zijn dus niet aan te passen op afstand. Ik vond het wel een leuk weetje toen ik erachter kwam
Bij groene golven zijn de verschillende VRI's met een datakabel verbonden waarmee ze communiceren om zo achter elkaar op groen te springen. En hulpdiensten hebben ofwel een transponder die bussen ook hebben om voorrang te krijgen, of ze hebben een inbelnummer waarmee ze een code intoetsen met hun gsm om zo een bepaalde richting op groen te krijgen. Maar de rest springt dan op rood, dus geen conflicten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En groene golven, waarbij op afstand één richting op groen wordt gezet? Is dat een mythe? Bijvoorbeeld voor de brandweer...
Dan kun je nog beter alle auto's automatisch laten rijden en onderling laten communiceren, heb je helemaal geen stoplichten meer nodigquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:07 schreef Cothen het volgende:
Ik zou me meer richten op een systeem dat het verkeerslicht in de auto brengt. Weg met die stomme lampen langs de weg, geef mij maar een schermpje in de auto die aan de hand van GPS uitrekend hoe hard ik moet rijden om het volgende stoplicht te kunnen passeren zonder te stoppen.
Er zijn ik geloof vier mensen in Nederland die VRI-software schrijven. Voor elke VRI moet dit opnieuw gedaan worden, elke kruising is namelijk weer anders. Alhoewel ik denk dat het wel veel copy-pasten is. Maar het blijft ontzettend specialistisch werk, waar je niet zomaar inrolt. En je kan er echt supergoed mee verdienenquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:26 schreef Geqxon het volgende:
Het lijkt ook mij erg tof om met die VRI's te mogen werken, dit soort embedded programming is een groot deel van mijn keuze voor Technische Informatica geweest.
De VRI's die ik gezien heb met wachttijdvoorspeller werkten allemaal perfect. Door rood lopen deed toch bijna iedereen al, omdat je geen idee had hoe lang je moest wachten. Ik denk dat er nu juist minder mensen door rood lopen/fietsen, omdat ze zien dat ze bijvoorbeeld nog maar 10 seconden hoeven te wachten. Het wordt wat tastbaarder op die manier...quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:30 schreef Geqxon het volgende:
En verder vind ik de "vernieuwde" fietspaaltjesknoppen (soft-touch en ook die met een LED ring) een enorm belachlijke uitvinding. Evenals de LED-ring die aan geeft hoe lang je nog moet wachten, omdat a) het nooit goed werkt, b) mensen daardoor altijd alvast wegfietsen terwijl het nog rood is.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 06:37 schreef Sjowhan het volgende:
Laatste halve dag voor het weekend.
Ik moet nog 2 maanden en 2 dagenquote:
Hangt van de tekst af...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Cothen het volgende:
Gisteren trouwens (heel fout) T-shirts me tekst besteld
ICT-er!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:29 schreef Cothen het volgende:
Gisteren trouwens (heel fout) T-shirts me tekst besteld
Voor carnaval:quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:23 schreef Cothen het volgende:
Voorzijde:
"Dag Fred, Flapdrol"
"Dat méén je niet!"
"Dat je dat durft!"
"Huib!"
Achterzijde:
"Ok, doei!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |