abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60281352
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef DS4 het volgende:
Nee, maar als dit gaat lukken goede kans op 500. Ik moet er natuurlijk mensen met vermogen bij betrekken. Die 2 miljard moet aan te trekken zijn voor het geval het heel goed gaat (om te voorkomen dat we worden ingehaald door het eigen succes). En we kunnen veel zekerheden bieden gelet op het product.
[..]
Waarin , mijn beste?
pi_60281647
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, het zijn verschillende maten. Dan kan het zijn dat ze geen van allen passen.
Ik heb de lijst gezien. Goede maat.
quote:
Echt totaal niet. Ik zou de studie never nooit meer doen als ik alles vooruit wist. Nooit gedacht dat de maatschappij zo primitief in elkaar stak. Met sociaal economische principes van de middeleeuwen zo ongeveer en nooit hebben doorontwikkeld naar een meer gesophisticeerd systeem. Gods onbegrijpelijk eigenlijk.
Ik begrijp jou niet. Wat heeft jou zo zwartgallig gemaakt?
quote:
Of voor het primitieve? Want daar hebben we het dan over.
Nee, hoor. De oplossing is vaak wel simpel (vrij naar: FBTO).
quote:
Dus zullen mensen met kutbanen voorgoed balen.
Of hun best doen om er iets van te maken, dan wel elders onderdak vinden.
quote:
Ik vind soms dat je in ordinair simplisme vervalt. :[
Ik vind dat jij de realiteit geweld aan doet. En dat is niet eens een mening...
quote:
Niets op tegen, zolang er maar een realistisch perspectief is.
Voor een werkloze is een baan perspectief. En stap vooruit. Aan de betrokkene om de volgende stap te maken.
quote:
We hebben een "prachtsysteem"verzonnen dat niet plek biedt voor iedereen.
Er is nooit plek geweest voor iedereen in die zin. In ons systeem hebben de afvallers tenminste eten en een dak boven het hoofd. In andere systemen gaan ze dood van de honger. Ik vind derhalve dat je heel negatief bent over het beste systeem dat we tot op heden gehad hebben.
quote:
Het is kiezen. Maar uiteraard moet je wel forecasten. En anders: draai jij liever hogeropgeleiden als rotte tomaten door? Want dat is wat feitelijk gewoon gebeurd.

Wat een achterlijk systeem.
Als je nu accepteert dat je nooit exact een voorspelling kan maken van de vraag, dan weet je ook dat jouw idee van alleen opleiden wat nodig is per definitie niet gehaald kan worden. Je moet altijd meer mensen opleiden. En dan verval je in hetzelfde "probleem"...

Jij biedt dus niets beters. Je biedt vooral een schijnwereld die niet kan zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60281750
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Een volledige werkgelegenheid is immers een utopie in een kapitalistisch ieder systeem.
Dit moet je eens in de oren knopen.
pi_60281868
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarin , mijn beste?
Ik zou gek zijn als ik het hier even ging melden. Je hebt een idee ten aanzien van de waarde van het product (zoals ik deze heb becijferd). Het is zo goed beschermd in mijn pc dat ik er niet eens meer bij kan (wachtwoord vergeten ).

Maar goed, het zit in mijn hoofd, dus ik moet weer gaan typen... Zonde tijd, maar het is niet anders.
pi_60282483
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou gek zijn als ik het hier even ging melden.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar misschien dat je een richting kon aangeven, bijvoorbeeld de branche maar niet het product zelf
quote:
Je hebt een idee ten aanzien van de waarde van het product (zoals ik deze heb becijferd).
Dat is zo ongeveer het allermoeilijkste wat er is. Hiermee staat of valt het hele verhaal.

Maar ook implementatie moet je nooit onderschatten.
quote:
Het is zo goed beschermd in mijn pc dat ik er niet eens meer bij kan (wachtwoord vergeten ).
Dat meen je toch werkelijk niet?

Denk altijd eerst na over hoe je met wachtwoorden omgaat. En op wat voor computer en configuratie je ideeën uitwerkt. Hoe je backup maakt etc...
quote:
Maar goed, het zit in mijn hoofd, dus ik moet weer gaan typen... Zonde tijd, maar het is niet anders.
Dat is het voordeel. Dat gaat niet zomaar verloren.

Maar gaan we veel van je horen? Is het product zo bijzonder?

Ik heb ook gebroed op een idee dat een revolutie had moeten ontketenen, maar helaas.
pi_60282654
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit moet je eens in de oren knopen.
Dus?

Staan er altijd mensen aan de kant....Doorgaans de zwakken onder ons.

Waarom accepteren we dat gegeven dan niet? En ik bedoel dit met name in de richting van rechts.

Waarom kostte wat het kost mensen aan het werk te trappen, als geen duurzaam perspectief voor ze bestaat?

Ik hoe mensen liever niet voor de gek.
pi_60282756
web icon morgen terug
pi_60283061
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar misschien dat je een richting kon aangeven, bijvoorbeeld de branche maar niet het product zelf
Financieel product.
quote:
Maar ook implementatie moet je nooit onderschatten.
Ik onderschat niets. Zit al veel werk in.
quote:
Dat meen je toch werkelijk niet?

Denk altijd eerst na over hoe je met wachtwoorden omgaat. En op wat voor computer en configuratie je ideeën uitwerkt. Hoe je backup maakt etc...
Jij weet via pb welke gebeurtenis hier invloed op heeft gehad...
quote:
Dat is het voordeel. Dat gaat niet zomaar verloren.

Maar gaan we veel van je horen? Is het product zo bijzonder?

Ik heb ook gebroed op een idee dat een revolutie had moeten ontketenen, maar helaas.
Het product is inderdaad zo bijzonder. Zodra het op de markt komt zal het snel veel bekendheid hebben. Het grote probleem is het op de markt krijgen, maar goed: problemen zijn er om opgelost te worden.
pi_60283100
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom kostte wat het kost mensen aan het werk te trappen, als geen duurzaam perspectief voor ze bestaat?
Heel simpel: uitkeringen zijn er alleen voor mensen die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Dus als we iemand een baan kunnen geven heeft deze geen recht meer op een uitkering. Echt, simpeler kan het niet.
pi_60283277
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb de lijst gezien. Goede maat.
[..]
OK. Dan moet ze aan het werk.
quote:
Ik begrijp jou niet. Wat heeft jou zo zwartgallig gemaakt?
De harde realiteit. Teveel om op te noemen. Bikkelharde nietsontziende samenleving.
quote:
Nee, hoor. De oplossing is vaak wel simpel (vrij naar: FBTO).
Maar altijd wel zo sophisticated?
quote:
Of hun best doen om er iets van te maken, dan wel elders onderdak vinden.
Dat is een plicht.
quote:
Ik vind dat jij de realiteit geweld aan doet. En dat is niet eens een mening...
Wat is de realiteit? In ieders beleving nogal subjectief. Hangt ook eea af wat je allemaal meegemaakt hebt....
quote:
Voor een werkloze is een baan perspectief. En stap vooruit. Aan de betrokkene om de volgende stap te maken.
Ik weet niet of je dat zo algemeen kan stellen.
quote:
Er is nooit plek geweest voor iedereen in die zin. In ons systeem hebben de afvallers tenminste eten en een dak boven het hoofd. In andere systemen gaan ze dood van de honger. Ik vind derhalve dat je heel negatief bent over het beste systeem dat we tot op heden gehad hebben.
[..]
Ik zou zeggen het minst slechte systeem. Het verbaast mij dat we wel op technogisch vlak grote sprongen hebben gemaakt. Dit itt het sociaal economisch systeem. Dat verbaast mij echt. Nogal primair en in de basis al zeker 100 jaar hetzelfde.

Maar misschien ben ik wel de enige die me dit afvraag....
quote:
Als je nu accepteert dat je nooit exact een voorspelling kan maken van de vraag, dan weet je ook dat jouw idee van alleen opleiden wat nodig is per definitie niet gehaald kan worden. Je moet altijd meer mensen opleiden. En dan verval je in hetzelfde "probleem"...

Jij biedt dus niets beters. Je biedt vooral een schijnwereld die niet kan zijn.
Precies aanmikken zal nooit kunnen...Maar elk student die doorgedraaid wordt, is er 1 teveel...
pi_60283358
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel simpel: uitkeringen zijn er alleen voor mensen die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Dus als we iemand een baan kunnen geven heeft deze geen recht meer op een uitkering. Echt, simpeler kan het niet.
Een werkloze hoogleraar aardbeien laten plukken?
pi_60283774
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Financieel product.
Dus iig op een terrein waar je veel verstand van hebt. Goh, boeiend.

Hopelijk gaat het je lukken.
quote:
Ik onderschat niets. Zit al veel werk in.
Ja, ongetwijfeld. Je kan het beter eerst goed uitkauwen voordat je "plons"doet....

Maar....het grote probleem is dat je ooit je idee in vertrouwen met iemand moet delen. Al was het maar iemand van de bank als je geld nodig hebt. Of een compagnon....Of iemand van wie je advies nodig hebt. Anders risico op tunnelvisie etc..

Hoe ga je daar mee om? Bescherming van intellectuele eigendom etc. etc..
quote:
Jij weet via pb welke gebeurtenis hier invloed op heeft gehad...
Ja, das waar ook. Nou ja, en wat dan nog, het kan de beste overkomen.
quote:
Het product is inderdaad zo bijzonder. Zodra het op de markt komt zal het snel veel bekendheid hebben.
Het zou ook mijn droom zijn En tegelijktijd ook mijn grote angst. Een enorme druk. Media op je dak etc. Tros Radar, mocht het soms misgaan

Maar ja, dat hoort bij ondernemen=risico nemen.
quote:
Het grote probleem is het op de markt krijgen,
Dat is inherent aan elk goed idee
quote:
maar goed: problemen zijn er om opgelost te worden.
Je levenshouding is daar wel gunstig voor. Je optimisme. Ik vind je dan ook wel een prototype ondernemer, ik bedoel het positief. Je hebt in ieder geval het vermogen om te inspireren.

En mensen te overtuigen. (maar niet iedereen, je ontmoet hier iemand die zomaar niet te overtuigen is).

Maar dat je Reya laatst nog helemaal in het katzwijm kreeg, vond ik erg knap. Met je post dat alle honger de wereld uitgaat en alles alleen maar beter zou worden Vond ik wel knap, want er was wel wat op aan te merken in die post. Dat deed ik ook, maar volgens mij liet je dat stiekum schieten
pi_60284266
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar....het grote probleem is dat je ooit je idee in vertrouwen met iemand moet delen. Al was het maar iemand van de bank als je geld nodig hebt. Of een compagnon....Of iemand van wie je advies nodig hebt. Anders risico op tunnelvisie etc..
Ik heb er vrij snel een collega advocaat bijgehaald. Inderdaad heb je iemand nodig met enige distance.
pi_60284309
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Een werkloze hoogleraar aardbeien laten plukken?
Nou, als hij daarmee inkomen genereert is het onzinnig om hem een uitkering te geven.

Ook al hoop je dat zo iemand een betere baan kan vinden. Dat lukt in de praktijk natuurlijk ook gewoon.
pi_60284325
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou het heel veel uitmaken als het 40% is? Of 60%?
[..]
Als jij nou die 50% probeert te onderbouwen dan doe ik niet moeilijk over een afwijking van 10%, ok?
quote:
Jij gelooft niet in marktonderzoeken? Zekerheid is iets anders, maar het is wel te voorspellen.
[..]
Dat lijkt me reuze interessant, een marktonderzoeksbureau die kan voorspellen of een nieuw produkt gaat aanslaan! Heb je een adres, ga ik morgen nog langs!
quote:
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: als je goed plant, dan calculeer je in dat je er een zak geld bij moet mikken
[..]
Gedaan.
quote:
en zorg je vooraf dat die aanwezig is.
Daar ga je weer, je bagatellisseert iets dat juist bekend staat als een probleem waar veel (wanna-be) ondernemers last van hebben en waar lang niet altijd een real time oplossing voor is.
quote:
Je begint te leren... Nu nog het geloof.
[..]
Ja jouw drogredenen leer ik onderhand wel kennen...
Een pilot die voor een kleine ondernemer enkele tienduizenden kost, gaat in jouw grote goochelaarshoed en dan kost dezelfde pilot een wat groter bedrijf ineens honderdduizenden en "dus" hebben beide bedrijven volgens jou hetzelfde probleem. Newsflash: bepaalde projecten worden niet ineens duurder in handen van een groter bedrijf...
quote:
En ik stel dat een talentvolle ondernemer die problemen kan oplossen. Kost tijd, maar verder...
[..]
De tijd/energie om financiering te zoeken kan een ander bedrijf gebruiken om z'n marktaandeel te vergroten, zo wordt succesvolle toetreding door dat eerste bedrijf alleen maar moeilijker. En dat alleen maar omdat ze minder geld hebben.
quote:
Voorlopig deed ik je een aanbod om geheel vrijblijvend naar jouw plannen te kijken en die kans nam je niet.
[..]
Ik denk er nog steeds over, maar het voornaamste bezwaar is nog niet geheel weggenomen, ondanks wat je daar laatst over zei...
quote:
Nee, maar als dit gaat lukken goede kans op 500. Ik moet er natuurlijk mensen met vermogen bij betrekken. Die 2 miljard moet aan te trekken zijn voor het geval het heel goed gaat (om te voorkomen dat we worden ingehaald door het eigen succes). En we kunnen veel zekerheden bieden gelet op het product.
[..]

[quote]
Ik ken dus aardig wat afwijkingen op deze stelling, maar goed.
[..]
Ok, dacht ik al.

quote:
Denk gewoon nog eens na over die kans...
Doe ik, maar ik moet je 100% kunnen vertrouwen en dat is vrij lastig bij iemand van internet die ook nog eens totaal anders denkt over veel dingen...
pi_60284458
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:49 schreef rebel6 het volgende:

Doe ik, maar ik moet je 100% kunnen vertrouwen en dat is vrij lastig bij iemand van internet die ook nog eens totaal anders denkt over veel dingen...
Dat ik anders over bepaalde zaken denk lijkt mij juist een pré...

Voorts ben ik advocaat. Dat kan ik uiteraard bewijzen. En ik heb je al gezegd wat ik te verliezen heb als zijnde advocaat. Geschrapt worden is niet leuk. Dus ik ben iets meer dan "iemand van internet".
pi_60292366
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als jij nou die 50% probeert te onderbouwen dan doe ik niet moeilijk over een afwijking van 10%, ok?
Is niet te onderbouwen
quote:
Dat lijkt me reuze interessant, een marktonderzoeksbureau die kan voorspellen of een nieuw produkt gaat aanslaan! Heb je een adres, ga ik morgen nog langs!

[..]
Hmm. Zal lastig zijn, hoor. Het blijft altijd een gok, al kan je van tevoren inderdaad wel wat onderzoek doen.
quote:
Ik denk er nog steeds over, maar het voornaamste bezwaar is nog niet geheel weggenomen, ondanks wat je daar laatst over zei...
Dat is altijd een gok. Wie kun je immers vertrouwen? Maar ik kijk misschien wat te vaak naar Tros opgelicht. Maar een virtueel contact kan je ook omzetten naar reeel contact Ik ken DS4 ook slechts virtueel, dus ik kan je geen advies geven.

Ik krijg hooguit een indruk van mensen hier op internet. Maar een echte indruk krijg ik als ik op zijn minst een foto zie en nog beter een eerste ontmoeting. Een eerste indruk is voor mij alles bepalend.
quote:
Doe ik, maar ik moet je 100% kunnen vertrouwen
Niemand is 100% te vertrouwen. Zelfs je eigen partner niet. Je neemt altijd een risico. Wees kritisch naar jezelf of je als potentieel ondernemer wel uit het goede hout bent gesneden? Durf je wel risico te nemen? Want dat doe je als ondernemer nl altijd. Meer of minder.
quote:
en dat is vrij lastig bij iemand van internet die ook nog eens totaal anders denkt over veel dingen...
Tegenspraak is juist heel goed. Het maakt je scherp en kritisch tav beslissingen. Aan ja knikkers heb je niets
pi_60292443
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, als hij daarmee inkomen genereert is het onzinnig om hem een uitkering te geven.

Ook al hoop je dat zo iemand een betere baan kan vinden. Dat lukt in de praktijk natuurlijk ook gewoon.
Minimumloon ipv 70 % van het laatst verdiende loon? Jij bent zeker de leukste thuis? Zo'n iemand kan z'n huis , alles , bij de Roteb plaatsen?
pi_60293570
Nederlandse bedrijven betalen slecht

Ja, die topsalarissen moeten toch ergens vandaan komen
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2008 @ 13:27:16 #270
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60293938
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Nederlandse bedrijven betalen slecht

Ja, die topsalarissen moeten toch ergens vandaan komen
Hehe in Amerika en Japan hebben ze veel hogere topsalarissen.

Ze verdienen er beter omdat ze niet van die communistische alles eerlijk verdelen belastingen hebben zoals hier.
Carpe Libertatem
pi_60295212
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ik anders over bepaalde zaken denk lijkt mij juist een pré...

Voorts ben ik advocaat. Dat kan ik uiteraard bewijzen. En ik heb je al gezegd wat ik te verliezen heb als zijnde advocaat. Geschrapt worden is niet leuk. Dus ik ben iets meer dan "iemand van internet".
Jij bent advocaat ja, dus je weet heel goed dat niet jij maar ik iets te verliezen heb als ik jou zonder bewijs ergens van zou beschuldigen...
pi_60295293
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is niet te onderbouwen
[..]
Idd, maar hij doet graag alsof inzet het belangrijkste is van alles.
Zou ik ook doen in zijn geval, hoe moet je anders bepaalde inkomens goedpraten?
quote:
Hmm. Zal lastig zijn, hoor. Het blijft altijd een gok, al kan je van tevoren inderdaad wel wat onderzoek doen.
[..]
Dat is zo, maar bij een slagerij bv. kun je aan de hand van cijfers over de vleesconsumptie en over de omgeving waar je wilt gaan zitten een realistische schatting maken over hoeveel omzet je verwacht. Bij een hoop andere produkten is dat nattevingerwerk.
quote:
Dat is altijd een gok. Wie kun je immers vertrouwen? Maar ik kijk misschien wat te vaak naar Tros opgelicht. Maar een virtueel contact kan je ook omzetten naar reeel contact Ik ken DS4 ook slechts virtueel, dus ik kan je geen advies geven.

Ik krijg hooguit een indruk van mensen hier op internet. Maar een echte indruk krijg ik als ik op zijn minst een foto zie en nog beter een eerste ontmoeting. Een eerste indruk is voor mij alles bepalend.
[..]

Niemand is 100% te vertrouwen. Zelfs je eigen partner niet. Je neemt altijd een risico. Wees kritisch naar jezelf of je als potentieel ondernemer wel uit het goede hout bent gesneden? Durf je wel risico te nemen? Want dat doe je als ondernemer nl altijd. Meer of minder.
[..]
Idd ja.
Al moet ik zeggen dat hij nu al vrij betrouwbaar overkomt, dus ik denk niet dat hij in het echt ineens een onbetrouwbare indruk maakt.

Maar in het algemeen is het zo, je kent iemand niet en weet niet wie z'n vrienden en klanten zijn en welke belangen die hebben, als jouw plannen daar rechtstreeks tegenin gaan...
quote:
Tegenspraak is juist heel goed. Het maakt je scherp en kritisch tav beslissingen. Aan ja knikkers heb je niets
Dat is zo maar met name op het gebied van normen en waarden is het wel prettig als je op 1 lijn zit.
Als de 1 iets totaal niet vindt kunnen waar de ander z'n schouders over ophaalt kan het lastig worden...
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2008 @ 15:02:25 #273
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60296200
En eerlijkheidsstrijders, zijn jullie er al over uit hoe jullie objectief en eerlijk prestatie gaan beoordelen?
Carpe Libertatem
pi_60296713
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:

Minimumloon ipv 70 % van het laatst verdiende loon? Jij bent zeker de leukste thuis? Zo'n iemand kan z'n huis , alles , bij de Roteb plaatsen?
Dan hebben we het over een inkomensachteruitgang omdat je gaat werken. Dat is natuurlijk onzinnig. En daar wil de politiek ook wat aan gaan doen zo las ik niet als te lang geleden.

Maar dat doet niets af aan de basis: uitkeringen zijn er voor mensen die een uitkering NODIG hebben.
pi_60296770
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:18 schreef rebel6 het volgende:

Jij bent advocaat ja, dus je weet heel goed dat niet jij maar ik iets te verliezen heb als ik jou zonder bewijs ergens van zou beschuldigen...
Een klacht indienen mag altijd, tenzij kan bewezen worden dat de klacht valselijk is, dus dat jij wist dat de klacht niet juist is. Dat zou wat zijn, want dan is aangifte doen potentieel strafbaar... Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_60296785
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:
En eerlijkheidsstrijders, zijn jullie er al over uit hoe jullie objectief en eerlijk prestatie gaan beoordelen?
Dat is wel een hele interessante vraag.
pi_60296837
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:21 schreef rebel6 het volgende:

maar met name op het gebied van normen en waarden is het wel prettig als je op 1 lijn zit.
Als de 1 iets totaal niet vindt kunnen waar de ander z'n schouders over ophaalt kan het lastig worden...
Ik denk dat we op dat punt in de kern niet veel zullen schelen, alleen is de manier waarop we iets willen bereiken niet hetzelfde. Ik geloof dat met een vrijere markt meer welvaart kan worden gecreëerd en daarmee de zwakkeren geholpen kunnen worden. Jij gelooft wat meer in een gereguleerde markt waardoor zwakkeren minder slecht af zullen zijn.

Uiteindelijk wil je dan hetzelfde, ook al verschil je diepgaand van mening over de vraag: hoe.
pi_60300546
@ Reya:

dit is kunst. Dr. Lonnie Smith speelt de sterren van de hemel.

Dat is wat anders dan al dat gebagger van Geertjes een Goortjes en het over het paard getilde Jan Smit

Excuus aan DS4: Dr. Lonnie Smith heeft gezichtbeharing.

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 23-07-2008 18:19:20 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:53:55 #279
182269 sneakypete
On the edge
pi_60301504
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Reya:

dit is kunst. Dr. Lonnie Smith speelt de sterren van de hemel.

Dat is wat anders dan al dat gebagger van Geertjes een Goortjes en het over het paard getilde Jan Smit

Excuus aan DS4: Dr. Lonnie Smith heeft gezichtbeharing.
Geer en Goor zijn echter populair bij de meerderheid, dus daar moet de subsidie naar toe, al helemaal omdat zij behoren tot het hulpeloze minderheidsgroepje homosexuelen. Wel zo eerlijk om deze zwakkeren te steunen.
pi_60320644
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:53 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Geer en Goor zijn echter populair bij de meerderheid, dus daar moet de subsidie naar toe, al helemaal omdat zij behoren tot het hulpeloze minderheidsgroepje homosexuelen. Wel zo eerlijk om deze zwakkeren te steunen.

Het toont nu knalhard aan waarom ik markt verafschuw. Want daarin wordt echt talent te weinig gewaardeerd.

Wat Dr. Lonnie Smith en de drie anderen hier laten zien is bijna ongeëvenaard. Twee zeer moeilijk stukjes zijn dit om te bespelen. Het Kunst met hoofdletter K... De zuiverheid en bovenal eerlijkheid. Top Jazz.

Dr. Smith is inmiddels 66 jaar. Dus al best op leeftijd. Maar hij ging steeds mooier spelen. Ervaring gaat tellen. Mooi is dat senioriteit

Het bedrijfsleven/markt kotst 66 jarige en jongere mensen vandaag de dag juist uit. Gisteren nog werd Mourali bij RTL uitgekotst om plaats te moeten maken voor een 23 jarige, terwijl ze het hartstikke goed deed. Te gek voor woorden.

Kippenvel krijg ik ook van het slagwerk door Gijs Dijkhuizen. Maar kan dat ook anders met conservatorium Slagwerk lichte muziek....
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2008 @ 14:38:43 #281
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60320808
Subjectief goed of slechtvinden is niet hetzelfde als talent.

Ik zou graag hebben dat je mijn vraag duidelijk antwoordt ipv. weer de zoveelste post te doen over hoe iedereen moet verheerlijken wat jij goed vind en wat de meeste mensen goed vinden stupide is.

Ik wacht met smart op dat duidelijke antwoord. Laat je antwoordtalent eens los.
Carpe Libertatem
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:51:48 #282
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_60321124
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Het toont nu knalhard aan waarom ik markt verafschuw. Want daarin wordt echt talent te weinig gewaardeerd.
Je vind jezelf te elitair, te goed en te intelligent om de domme massa te volgen!?! De markt is smakeloos, log maar bovenal dom? Dommer dan jij, want jij herkent kwaliteit wel?.. En toch krijgt de markt gelijk?..

Daar zou ik ook bitter van worden EG.
quote:
Wat Dr. Lonnie Smith en de drie anderen hier laten zien is bijna ongeëvenaard. Twee zeer moeilijk stukjes zijn dit om te bespelen. Het Kunst met hoofdletter K... De zuiverheid en bovenal eerlijkheid. Top Jazz.

Dr. Smith is inmiddels 66 jaar. Dus al best op leeftijd. Maar hij ging steeds mooier spelen. Ervaring gaat tellen. Mooi is dat senioriteit

Het bedrijfsleven/markt kotst 66 jarige en jongere mensen vandaag de dag juist uit. Gisteren nog werd Mourali bij RTL uitgekotst om plaats te moeten maken voor een 23 jarige, terwijl ze het hartstikke goed deed. Te gek voor woorden.

Kippenvel krijg ik ook van het slagwerk door Gijs Dijkhuizen. Maar kan dat ook anders met conservatorium Slagwerk lichte muziek....
Er zijn mensen, heus, die kippenvel krijgen bij een optreden Geer en Goor. Maar die zijn duidelijk minderwaardig in jou ogen, omdat ze te dom zijn om echte muziek te waarderen?

En die ijstang van een Mourali hadden ze er al véél eerder uit moeten donderen! En dat heeft niets met leeftijd te maken in mijn ogen!

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 24-07-2008 14:57:05 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_60324455
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Heb ik al eerder aangegeven. De zwaarte van de functies via tabellen classificeren. Dat is dus geen novum, want dat gebeurt allang.
pi_60324824
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je vind jezelf te elitair, te goed en te intelligent om de domme massa te volgen!?! De markt is smakeloos, log maar bovenal dom? Dommer dan jij, want jij herkent kwaliteit wel?.. En toch krijgt de markt gelijk?..

Daar zou ik ook bitter van worden EG.
Je gaat helemaal voor mij punt. De muziek is qua moeilijkheidsgraad tig keer lastiger dan de genoemde crap. Markt waardeert crap maximaal en echt talent minimaal.

Markt waardeert gekte en waan maar gene kwaliteit.
quote:
Er zijn mensen, heus, die kippenvel krijgen bij een optreden Geer en Goor.
Dat zal wel, maar ik kan het mij amper voorstellen. Ik krijg jeuk als ik een vol voetbalstadion uitverkocht zie voor de "toppers" . Ik vraag mij soms af, waar moet dit heen.
quote:
Maar die zijn duidelijk minderwaardig in jou ogen, omdat ze te dom zijn om echte muziek te waarderen?
Je interpreteert en vult in dat het een lieve lust is. Ik zou deze woorden niet gebruiken. Maar stel wel vast dat veel mensen crap zijn gaan waarderen. Omdat ze niet geleerd hebben om te luisteren. Ze waarderen herrie ipv de schoonheid en puurheid van muziek.
quote:
En die ijstang van een Mourali hadden ze er al véél eerder uit moeten donderen! En dat heeft niets met leeftijd te maken in mijn ogen!
Nee, ze waren allesbehalve ontevreden over Mourai. Het riekt alles naar pure leeftijdsdiscriminatie. Zoals zo veel gebeurt.
pi_60324847
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Subjectief goed of slechtvinden is niet hetzelfde als talent.

Ik zou graag hebben dat je mijn vraag duidelijk antwoordt ipv. weer de zoveelste post te doen over hoe iedereen moet verheerlijken wat jij goed vind en wat de meeste mensen goed vinden stupide is.

Ik wacht met smart op dat duidelijke antwoord. Laat je antwoordtalent eens los.
Talent is er. Dat het gewaardeerd wordt is vers 2.

Non-talant/crap is er helaas ook. En wordt misplaats gewaardeerd. Wegen gebrek/geen smaak.
pi_60324856
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:

De zwaarte van de functies via tabellen classificeren.
Dus dan is mijn prestatie dat ik de functie heb gekregen en of ik dan achterover zit naar het plafond te staren, of daadwerkelijk alles eruit haal maakt dan niet meer uit?

Dat kan jij niet bedoeld hebben.

Probeer het nog een keer.
pi_60324886
Jan Smit bang voor 'overexposure'

Alsof dit nog niet lang genoeg gaande was
pi_60324922
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus dan is mijn prestatie dat ik de functie heb gekregen en of ik dan achterover zit naar het plafond te staren, of daadwerkelijk alles eruit haal maakt dan niet meer uit?

Dat kan jij niet bedoeld hebben.

Probeer het nog een keer.
Vreemde redenatie. Want uiteraard wordt je beoordeeld op je functioneren. De functie krijgen is uiteraard niet voldoende. Maar bewezen resultaten.
pi_60325254
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Vreemde redenatie. Want uiteraard wordt je beoordeeld op je functioneren. De functie krijgen is uiteraard niet voldoende. Maar bewezen resultaten.
De vraag was: hoe meet je de prestatie. En daar schreef je niets over.
  donderdag 24 juli 2008 @ 19:42:30 #290
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_60326493
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[quote]
Talent is er. Dat het gewaardeerd wordt is vers 2.

Non-talant/crap is er helaas ook. En wordt misplaats gewaardeerd. Wegen gebrek/geen smaak.
Jij zet dus nou een standaard van smaak.

Komt er straks op neer dat wanneer je het conservatorium hebt afgerond je de meest absurdische avantgarde meuk kan produceren waar geen hond naar luistert op die paar zelfbenoemde muzieksnobbisten na, je wel meer verdient dan gemiddeld. Als je eenmaal dat papiertje hebt ben je voor de rest van je leven binnen. Wie gaat dat dan betalen? Subsidies? Want volle zalen trek je er niet mee.

De subsidies worden dan betaald door een extra belasting op de inkomsten van een Jan Smith of Rene Froger?

In principe zeg je gewoon dat massa-entertainment afgestraft moet worden van hogerhand om jouw favoriete muziekanten financieel te compenseren voor het gebrek aan 'smaak' van de massa.

Je hoeft echt niet te verwachten van de Nederlandse bevolking dat ze nou in een keer allemaal jazzfanaten worden. Geloof mij maar dat de meeste mensen het liefst een makkelijk deuntje horen dat ze tijdens het werk kunnen meezingen. Slap entertainment gaat erin als koek

En dat het triest is voor de muzikanten zelf.... ze kiezen er zelf voor.
Ik heb er zelf ook over nagedacht om het conservatorium te doen, maar een vooruitzicht van spelen in bruiloft bandjes, werken in een muziekzaak en drumles geven aan ongeinteresseerde kids vond ik geen ideaal vooruitzicht. Laat mij maar lekker werken en als hobby muziek maken. Of mensen het waarderen is zo'n beetje het laatste wat me boeit, laat staan dat ik me daar financieel afhankelijk van wil maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door SchoppenKoning op 24-07-2008 20:08:21 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 20:31:49 #291
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_60327386
Sturing zou mogelijk moeten zijn door een verschillend BTW tarief op hoog en laagcultuur.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_60330378

Ik zal morgen jullie reacties beantwoorden
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:40:12 #293
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_60335563
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je gaat helemaal voor mij punt. De muziek is qua moeilijkheidsgraad tig keer lastiger dan de genoemde crap. Markt waardeert crap maximaal en echt talent minimaal.

Markt waardeert gekte en waan maar gene kwaliteit.
Dat zeg ik; "De markt, de massa, is dom en (h)erkent kwali- en/of genialiteit niet of nauwelijks. Gewoon omdat ze het niet snappen en/of zich er niet mee kunnen/willen identificeren."

Een standpunt wat directe aanleiding was voor wat 'politieke hervormingen' rond 1900!
quote:
Dat zal wel, maar ik kan het mij amper voorstellen. Ik krijg jeuk als ik een vol voetbalstadion uitverkocht zie voor de "toppers" . Ik vraag mij soms af, waar moet dit heen.
Ik krijg jeuk van mensen die weten wat goed is voor anderen. En is het niet juist jouw eigen bekrompenheid dat je er geen voorstelling bij kan maken!?! Wordt niet zoals de massa en doe eens beter je best om je wat minder intelligente medemens te leren begrijpen.

Je hoeft je er niet mee te identificeren, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar een beetje begrip zou al helpen.
quote:
Je interpreteert en vult in dat het een lieve lust is. Ik zou deze woorden niet gebruiken. Maar stel wel vast dat veel mensen crap zijn gaan waarderen. Omdat ze niet geleerd hebben om te luisteren. Ze waarderen herrie ipv de schoonheid en puurheid van muziek.
Met daarop volgend:
quote:
Nee, ze waren allesbehalve ontevreden over Mourai. Het riekt alles naar pure leeftijdsdiscriminatie. Zoals zo veel gebeurt.
Je interpreteert en vult in dat het een lieve lust is.
quote:
Ik zou deze woorden niet gebruiken. Maar stel wel vast dat veel mensen crap zijn gaan waarderen. Omdat ze niet geleerd hebben om te luisteren. Ze waarderen herrie ipv de schoonheid en puurheid van muziek.
In other words:
Mensen, de markt/massa, zijn te dom om 'echte muziek' te begrijpen en luisteren daarom naar crap.

Ik deel je mening EG, maar ik zou het niet zo hoog van de toren blazen.

[ Bericht 6% gewijzigd door SicSicSics op 25-07-2008 09:53:09 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_60336373
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
De muziek is qua moeilijkheidsgraad tig keer lastiger
En toen?

Dit soort opmerkingen hoor je ook over Mondriaan. "Dat kan ik ook". Dat zal wel, maar dat iets makkelijk na te schilderen is maakt niet dat het concept een mindere waarde zou hebben.
pi_60339082
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een klacht indienen mag altijd, tenzij kan bewezen worden dat de klacht valselijk is, dus dat jij wist dat de klacht niet juist is. Dat zou wat zijn, want dan is aangifte doen potentieel strafbaar... Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Aangifte doen van lekken mag idd, maar is volkomen zinloos omdat de politie dat nooit kan bewijzen.
Dus m'n bezwaar blijft overeind, net als m'n stelling: als je afhankelijk bent van financiers zijn de risico's een stuk groter dan een ondernemer die nieuwe plannen uit eigen zak kan betalen. Hoe rijker hoe meer kans op succes en dus is de markt oneerlijk, of je het nu wilt zien of niet.

Nu is de vraag aan jou: waarom mag je niet ingrijpen in een oneerlijke markt?

[ Bericht 8% gewijzigd door rebel6 op 25-07-2008 12:31:19 ]
pi_60339381
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

En toen?
Mijn onderbouwing/illustratie dat het wordt onderschat. En dat idiotie wel wordt beloond maar het echte prestaties niet.
quote:
Dit soort opmerkingen hoor je ook over Mondriaan. "Dat kan ik ook". Dat zal wel, maar dat iets makkelijk na te schilderen is maakt niet dat het concept een mindere waarde zou hebben.
pi_60339617
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zeg ik; "De markt, de massa, is dom en (h)erkent kwali- en/of genialiteit niet of nauwelijks. Gewoon omdat ze het niet snappen en/of zich er niet mee kunnen/willen identificeren."
Het is jammer dat maatschappij zich amper of niet ontwikkeld. De domheid regeert
quote:
Een standpunt wat directe aanleiding was voor wat 'politieke hervormingen' rond 1900!
Met verbeteringen in het vooruitzicht: nooit verkeerd
quote:
Ik krijg jeuk van mensen die weten wat goed is voor anderen. En is het niet juist jouw eigen bekrompenheid dat je er geen voorstelling bij kan maken!?! Wordt niet zoals de massa en doe eens beter je best om je wat minder intelligente medemens te leren begrijpen.
Ach ik kan mij best voorstellen dat mensen dwepen bij goedkope crap. Het zij zo.
quote:
Je hoeft je er niet mee te identificeren, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar een beetje begrip zou al helpen.
[..]
Het is alleen jammer dat echt talent wordt ondergewaardeerd. Bij musici maar ook bij andere beroeps beoefenaars. Technici bv worden op dezelfde manier door domme managers zwaar ondergewaardeerd en met de nek aangekeken.
quote:
Met daarop volgend:
[..]

Je interpreteert en vult in dat het een lieve lust is.
[..]
Ze waren tevreden over haar functioneren en vooral Achmea was zeer tevreden. Waarom moet ze dan weg? Haar plek wordt ingevuld door een relatief onbekende griet van 23. En natuurlijk zal RTL het niet gooien op leeftijd, want dat is strafbaar. Dus tel maar uit.
quote:
In other words:
Mensen, de markt/massa, zijn te dom om 'echte muziek' te begrijpen en luisteren daarom naar crap.
Managers, de monkeys , zijn te dom om 'echte werk' te begrijpen en dienen ze daarom poppenkastwerk.
quote:
Ik deel je mening EG, maar ik zou het niet zo hoog van de toren blazen.
Gelukkig zijn we het toch eens
pi_60339680
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:18 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Aangifte doen van lekken mag idd, maar is volkomen zinloos omdat de politie dat nooit kan bewijzen.
Dus m'n bezwaar blijft overeind, net als m'n stelling: als je afhankelijk bent van financiers zijn de risico's een stuk groter dan een ondernemer die nieuwe plannen uit eigen zak kan betalen. Hoe rijker hoe meer kans op succes en dus is de markt oneerlijk, of je het nu wilt zien of niet.

Nu is de vraag aan jou: waarom mag je niet ingrijpen in een oneerlijke markt?
Hoe je het wendt of keert, markt is niet eerlijk omdat ze willekeurig is en niet iedereen gelijke kansen biedt. De sterktsten hebben de meeste kansen.

Daar zit de kern.
pi_60339815
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:42 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Jij zet dus nou een standaard van smaak.
Nou, ik wil niet zeggen dat je alleen talent vindt onder jazz musici
quote:
Komt er straks op neer dat wanneer je het conservatorium hebt afgerond je de meest absurdische avantgarde meuk kan produceren waar geen hond naar luistert op die paar zelfbenoemde muzieksnobbisten na, je wel meer verdient dan gemiddeld. Als je eenmaal dat papiertje hebt ben je voor de rest van je leven binnen. Wie gaat dat dan betalen? Subsidies? Want volle zalen trek je er niet mee.
Helaas niet. De massa leert ook niet luisteren. Ze waarderen herrie en vals gezang. Het is natuurlijk gewoon vreselijk.
quote:
De subsidies worden dan betaald door een extra belasting op de inkomsten van een Jan Smith of Rene Froger?
Dat krijg je als gekte / idiotie wordt gewaardeerd ipv echt talent.
quote:
In principe zeg je gewoon dat massa-entertainment afgestraft moet worden van hogerhand om jouw favoriete muzikanten financieel te compenseren voor het gebrek aan 'smaak' van de massa.
Klopt. Gebrek aan smaak is het probleem. Gebrekkige ontwikkeling op brede schaal. Maatschappij lijkt zich alleen op financiële motieven te ontwikkelen. Allemaal het resultaat va neen systeem waarin mammon regeert.
quote:
Je hoeft echt niet te verwachten van de Nederlandse bevolking dat ze nou in een keer allemaal jazzfanaten worden. Geloof mij maar dat de meeste mensen het liefst een makkelijk deuntje horen dat ze tijdens het werk kunnen meezingen. Slap entertainment gaat erin als koek
Dat laatste is verschrikkelijk. Het geeft de enorme maatschappelijke vervlakking enorm weer. Dat zie je vooral ook aan de huidige tv programmering. Vooral bij de commerciëlen is dat pure crap.
quote:
En dat het triest is voor de muzikanten zelf.... ze kiezen er zelf voor.
Ik heb er zelf ook over nagedacht om het conservatorium te doen, maar een vooruitzicht van spelen in bruiloft bandjes, werken in een muziekzaak en drumles geven aan ongeinteresseerde kids vond ik geen ideaal vooruitzicht. Laat mij maar lekker werken en als hobby muziek maken. Of mensen het waarderen is zo'n beetje het laatste wat me boeit, laat staan dat ik me daar financieel afhankelijk van wil maken.
En dat is jammer. Het feit dat mensen zich daardoor gedwongen voelen om af te zien van conservatorium.
pi_60339951
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:31 schreef reem het volgende:
Sturing zou mogelijk moeten zijn door een verschillend BTW tarief op hoog en laagcultuur.
Vertel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')