Herinner mij even waar ik jou daarom heb uitgelachen...quote:Op zondag 13 juli 2008 17:53 schreef Klopkoek het volgende:
Owja DS4, wat zei ik je?
Ik zei je "er moet een onderzoek ingesteld worden naar Fortis". Toen lachte je me uit. En wat gaat er nu gebeuren? Nou?
Ik denk dat het volk gewoon geen idee heeft ten aanzien van de CEO...quote:Op zondag 13 juli 2008 18:08 schreef Frezer het volgende:
Ik denk nog steeds dat in de ogen van "het volk" de voetballer veel meer wordt afgerekend op zijn prestaties dan de CEO. De nieuwsberichten gaan meestal over enorme salarisstijgingen of bonussen op een moment dat het overige personeel rustigaan moet doen wat dat betreft, of wanneer het niet best gaat met het bedrijf.
Zeg nou gewoon of je het eens of oneens bent met die stelling, is dat nou echt zo moeilijk?quote:
Blijkbaar denk je dat zoiets alleen moeilijk is bij dit soort grote bedragen, ik vraag me af waar je dat op baseert.quote:Ik ben bezig met een plan om 400 mio aan e.v. te verzamelen en 2 miljard aan v.v. Ik heb het idee dat ik aardig weet hoe moeilijk het kan zijn (in dit geval vrij lastig, omdat ik enkele zaken voor mij moet houden).
[..]
Dat is wel heel slecht gelezen, zo algemeen stelde ik het absoluut niet. Ik schreef namelijk:quote:Kijk daar ga je de fout in. Jij denkt dat kleine ondernemers niet aan veel kapitaal kunnen komen en dat is dus niet waar.
Dus ik beweer absoluut niet dat alle kleinere ondernemers evenveel last hebben van dit probleem.quote:Het gaat mij er even om, wees een man en erken nou gewoon dat te weinig kapitaal (of het nu ev of vv is) een serieuze belemmering kan zijn en dat er genoeg kleine ondernemers zijn die daardoor niet kunnen groeien of zelfs maar overleven, terwijl ze voor de rest alles in huis hebben om te kunnen slagen.
Zo lang jij weigert om de vraagstelling af te bakenen...quote:Op zondag 13 juli 2008 18:48 schreef rebel6 het volgende:
Zeg nou gewoon of je het eens of oneens bent met die stelling, is dat nou echt zo moeilijk?
Ik vraag mij af waarop jij baseert dat ik denk dat het alleen moeilijk is bij grote bedragen...quote:Blijkbaar denk je dat zoiets alleen moeilijk is bij dit soort grote bedragen, ik vraag me af waar je dat op baseert.
Onzin. Ook een kleine ondernemer kan met een goed plan benodigd kapitaal verkrijgen. Dat niet iedere kleine ondernemer het verstaat om met een goed plan te komen is een tweede (ik heb meermaals fantastische plannen gezien, tot op detail uitgewerkt... zonder ondernemingsplan, cijfers, weet ik wat en JA, dan lukt het allemaal niet).quote:Dus ik beweer absoluut niet dat alle kleinere ondernemers evenveel last hebben van dit probleem.
Voor een deel zal het inderdaad appeltje-eitje zijn om financiering te krijgen (gezien je onbegrip hoor jij waarschijnlijk ook bij deze groep), maar zo werkt het dus niet bij iedereen.
En dus is te weinig geld een reëel obstakel voor een deel van het kleinbedrijf waar het grootbedrijf de vruchten van plukt. En maar roepen dat ze hun miljarden eerlijk verdiend hebben...
Het feit dat het volk (vooralsnog) niet mekkert over de topsalarissen van voetballer wil nog niet zeggen dat ze de salarissen "goed " vinden, zoals jij kort door de bocht wil veronderstellenquote:Op zondag 13 juli 2008 15:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat het je niet uit komt.
Maar feitelijk neemt het volk, waar jij zoveel aan op hangt, een tweeledig standpunt in: topsalarissen zijn slecht (CEO) en topsalarissen zijn goed (voetballer).
Geen pijl op te trekken en DUS een non-argument.
Tuurlijk...quote:Op zondag 13 juli 2008 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Het feit dat het volk (vooralsnog) niet mekkert over de topsalarissen van voetballer wil nog niet zeggen dat ze de salarissen "goed " vinden, zoals jij kort door de bocht wil veronderstellen
Een van de taken van een CEO is het geven van een onderbouwing voor het gevoerde beleid (dus ook tav zijn salariëring) aan personeel en andere belanghebbenden. Daar falen CEO's dan blijkbaar in?quote:Op zondag 13 juli 2008 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het volk gewoon geen idee heeft ten aanzien van de CEO...
O, jij denkt dat het volk zich eerst op de hoogte stelt?quote:Op zondag 13 juli 2008 21:31 schreef Frezer het volgende:
Een van de taken van een CEO is het geven van een onderbouwing voor het gevoerde beleid (dus ook tav zijn salariëring) aan personeel en andere belanghebbenden. Daar falen CEO's dan blijkbaar in?
Alleen wat er tussen de reële alternatieven te kiezen valt. En in de praktijk zijn die maar vaak best beperkt.quote:
Ik heb het over reele, dus praktische keuzemogelijkheden. Niet over theoretische.quote:Nee hoor. Als bedrijf kun je kiezen wat je wil. Onzin dat je moet kiezen uit a, b of c...
Nee, je komt nu met een zwaktebod.quote:Je lult er weer omheen.
Nee, jij leest weer slecht. Want dat zei ik dus niet. Ik zei dat je die meningen moet duiden. En dat duiden kan niet zonder interpretatie van de feiten (die slechts feiten zijn als ze objectief zijn!) en....interpretatie is vaak best subjectief.quote:Ok, feiten zijn nu ineens subjectief. Jouw feestje. Is dit het niveau dat je na streeft?
Ja.quote:Weet jij wel wat uitbuiting is?
En nu?quote:O?
Het was dan ook fictief, want het is geen voorspelling. Integendeel.quote:Kijk nog even naar het realiteitsgehalte van het voorbeeld waar ik op moest reageren...
Het volk bestaat niet.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuurlijk...
Blijft staan dat het volk geen consistente mening heeft ter zake.
Je bedoelt vast de hereniging. Maar wat is je suggestie nu?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sinds de vereniging is het daar ook niet best meer...
Je bent nu ineens wel geïnteresseerd in de mening van het volk? Dat in jouw ogen inconsistent is? Nou begrijp ik het niet meer.quote:De mening van het volk hadden we het over.
Was is dat wat het niet waar maakt? Mijn opvatting/interpretatie van het artikel? Of het artikelquote:Dat maakt het niet waar.
Het is de taak van CEO's dat te doen, en wel in een taal die die poetsvrouw van het betreffende bedrijf ook prima kan begrijpen natuurlijk.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, jij denkt dat het volk zich eerst op de hoogte stelt?
Beroep je er dan ook niet op!quote:
Dat doen ze bewust niet. Ze laten het klootjesvolk liever voor de domme. Kunnen ze lekker hun gang gaan met het voor de gek houden van het gepeupel en zichzelf verrijken en de rest af te knijpen met gedwongen loonmatiging.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:43 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het is de taak van CEO's dat te doen, en wel in een taal die die poetsvrouw van het betreffende bedrijf ook prima kan begrijpen natuurlijk.
Hereniging is een hernieuwde vereniging. Dat die communisten er jaloezie in hebben geramd, daar kan Duitsland ook niets aan doen.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Je bedoelt vast de hereniging. Maar wat is je suggestie nu?
Waar haal je dat nu vandaan? Ik zeg alleen dat dat het onderwerp was.quote:Je bent nu ineens wel geïnteresseerd in de mening van het volk?
Dat je het niet van jezelf hebt.quote:Was is dat wat het niet waar maakt? Mijn opvatting/interpretatie van het artikel? Of het artikel
Het volk dat vindt dat CEO's zich bedenkelijk gedragen als het gaat om zelfverrijking bestaat wel. Ik kom elke dag die mensen tegen. Dat volk bestaat dus wel .quote:
Aha. Eindelijk! En jij ontkent dat er in het grijze gebied wel degelijk labeltjes worden geplakt?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist. Er zit een wezenlijk verschil. Ook al is er een grijs gebied.
Lul maar raak...quote:Op zondag 13 juli 2008 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Alleen wat er tussen de reële alternatieven te kiezen valt. En in de praktijk zijn die maar vaak best beperkt.
Ik ook.quote:Ik heb het over reele, dus praktische keuzemogelijkheden. Niet over theoretische.
Nee, jij komt met een tekst die totaal langs het onderwerp zit.quote:Nee, je komt nu met een zwaktebod.
Ik lees verdomd goed. Je bent weer opzettelijk een babelonische spraakverwarring aan het creëren...quote:Nee, jij leest weer slecht. Want dat zei ik dus niet. Ik zei dat je die meningen moet duiden. En dat duiden kan niet zonder interpretatie van de feiten (die slechts feiten zijn als ze objectief zijn!) en....interpretatie is vaak best subjectief.
Als die niet wil luisteren of lezen is dat lastig...quote:Op zondag 13 juli 2008 21:43 schreef Frezer het volgende:
Het is de taak van CEO's dat te doen, en wel in een taal die die poetsvrouw van het betreffende bedrijf ook prima kan begrijpen natuurlijk.
Je bent weer heel flauw bezig, want ik gaf toen al aan dat er een grijs gebied was, volgens mij heb ik het zelfs geduid.quote:
quote:Op zondag 13 juli 2008 16:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus ontkoppelen bij dalende lonen, koppelen bij stijgende lonen. Wanneer houdt dat op? Als de uitkeringen 3x zo hoog zijn als de lonen, of nog extremer...
(anders gezegd: denk eens na wat de consequentie is)
Mensen moet je nooit honger laten lijden. Als dat onverhoopt de uitkomst is, dan doe je iets niet goed.quote:Mensen honger laten leiden... Moet ik dat uitleggen?
Wie zegt dat ik alle info van de TV hebquote:Je kijkt teveel t.v. dan...
Bij bijstand? ZO!quote:Op zondag 13 juli 2008 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:Als de uitkeringen 3 x zo hoog zijn als de lonen
Hoe zou dat moeten kunnen
(70% van laatst verdiende loon enzo. )
Dus zorg ik voor een systeem waarbij dat niet de uitkomst kan zijn.quote:Mensen moet je nooit honger laten lijden. Als dat onverhoopt de uitkomst is, dan doe je iets niet goed.
Film? Boek?quote:Wie zegt dat ik alle info van de TV heb
Jij weet niet dat je pieken hebt in die sector? Oogsttijd is nou net zo'n piek dat boeren mensen te kort komen. Dan mogen de "weigerachtige uitkeringstrekker" komen opdagen om die asperges te steken. Als dat klaar is mogen ze weer oprotten, want dan is er voor hen geen werk meer. Dus hoezo duurzaam werk voor de groep waarover wij het hadden?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is er niet duurzaam aan werk in de agrarische sector?
En jij denkt dat je dan de enige bent? Dat geldt zo ongeveer denk ik toch voor de meeste werklozen. Die zitten echt niet voor hun lol op de bank. Ja , ze zijn er dan wel. Die moet je dan ook met harde hand aanpakken.quote:Ik wordt ongelukkiger van thuis zitten...
Bij deze. En de vier punten van jou had ik toch echt duidelijk beantwoord.quote:Ik wacht het antwoord op mijn vraag hierboven af...
Gelukkig dat we het op dat punt dan eens zijn.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk, de omzetting van banen naar gratis werknemers is stupide.
Ze worden gedwongen mijn beste. En dan is het wel degelijk een vorm van slavernij. of zo je wilt : dwangarbeid.quote:Maar de opstelling van de "werkneemster" dat ze gratis moet werken is idioot. Ze krijgt een inkomen en er wordt gevraagd dat ze daarvoor werk verricht. Verhip, dat is wat iedere werknemer ook moet doen.
De vergelijking met slavernij is bespottelijk en a-moreel!
Oh jij ontwijkt dus niks, het ligt gewoon aan de stelling natuurlijk.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lang jij weigert om de vraagstelling af te bakenen...
[..]
Nou jij deed eerst alsof kapitaal aantrekken niet zo moeilijk is en nu geef je het dan toe maar noem je ook gelijk grote bedragen. Alsof het alleen in jouw geval moeilijk is, maar als anderen geen financiering kunnen krijgen dan zal het wel aan henzelf liggen, dat bedoel je toch?quote:Ik vraag mij af waarop jij baseert dat ik denk dat het alleen moeilijk is bij grote bedragen...
[..]
Kijk dat bedoel ik dus. Kan een ondernemer geen kapitaal krijgt dan is het plan "dus" niet goed genoeg, hoe kort door de bocht kun je zijn?quote:Onzin. Ook een kleine ondernemer kan met een goed plan benodigd kapitaal verkrijgen. Dat niet iedere kleine ondernemer het verstaat om met een goed plan te komen is een tweede (ik heb meermaals fantastische plannen gezien, tot op detail uitgewerkt... zonder ondernemingsplan, cijfers, weet ik wat en JA, dan lukt het allemaal niet).
Dat argument had ik allang onderuit gehaald, alsof een groot bedrijf alleen maar grote projecten doet...quote:Daarnaast weiger jij te accepteren dat een groot bedrijf van zichzelf al een veel grotere kapitaalsbehoefte heeft.
Niet alles in de agrarische sector is seizoensgebonden, sterker nog: steeds meer niet. Maar ik begrijp dus goed dat jij werk bij een paprikateler dus wel prima vindt voor deze groep?quote:Op zondag 13 juli 2008 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij weet niet dat je pieken hebt in die sector? Oogsttijd is nou net zo'n piek dat boeren mensen te kort komen. Dan mogen de "weigerachtige uitkeringstrekker" komen opdagen om die asperges te steken. Als dat klaar is mogen ze weer oprotten, want dan is er voor hen geen werk meer. Dus hoezo duurzaam werk voor de groep waarover wij het hadden?
Nee, maar denk nu eens na over wat jij schreef...quote:En jij denkt dat je dan de enige bent?
Toch nog even de nadere toelichting afwachten...quote:Bij deze.
Had je iets anders verwacht dan?quote:Op zondag 13 juli 2008 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig dat we het op dat punt dan eens zijn.
Onzin. Ze kunnen er ook voor kiezen om op andere manieren aan geld te komen. Er is niet zoiets als recht op thuis zitten en de hand ophouden.quote:Ze worden gedwongen mijn beste. En dan is het wel degelijk een vorm van slavernij. of zo je wilt : dwangarbeid.
Vernederen? Nou moet je eens goed luisteren: als je je niet schaamt om een uitkering te krijgen terwijl je kan werken en je wel schaamt om een kutbaantje te doen voor die centen, dan ben je niet goed bij je hoofd!quote:A-moreel is om mensen zo te vernederen.
Nou, dat vind ik meer een stomme fout in de regelgeving. Dit is natuurlijk de kat op het spek binden. Als jij werkgever zou zijn en je kan kiezen tussen een kandidaat die CAO verdient en een kandidaat die extragratis werkt, dan kies je de laatste, zelfs als die maar op 50% presteert.quote:A-moreel is het van de werkgever om betreffende vrouw uit het artikel niet in dienst te nemen toen ze als verkoopster ZELF solliciteerde, want ze vonden ze te oud enz. Maar als het gratis is, dan is ze in een keer niet te oud en wordt dan met beide handen aangenomen....![]()
!
Nee en hell no!quote:Is dat werkelijk niet a-moreel? Zo niet crimineel?
Ten eerste: als het zo asociaal is, waarom doet de huidige regering er niets aan? Je kan hier de VVD (nooit een meerderheid gehad) niet de schuld van geven.quote:En de Wet Bijstand van Rutte is a-moreel en bovenal a-sociaal. De werkgever maximaal bevoordelen ten koste van cliënt. Die laatste wordt er niet wijzer van. Financieel niet, maar wordt zo ook niet gelukkiger als je zo wordt vernederd..... En ook nog eens geen kans op duurzaam werk, zoals duidelijk in het artikel naar voren komt.
Anders zou het worden als met de werkgevers ook eens afgelopen moet zijn met die vrijblijvendheid. En da het nog gratis moet is al helemaal bespottelijk, ze krijgen #@$#%$% nog geld toe ook! de werled op zijn kop, nietwaar?
Want was het niet beter om de werkgever gewoon op zijn minst een bijdrage te laten betalen, zodanig dat het totale loon van de cliënt ver boven bijstandsniveau komt? Laat ik zeggen op zijn minst het minimumloon. Want potdikke, cliënt lever toch gewoon werk af?? Waarom mag die dan niet meer krijgen dan het bijstandsniveau dat teveel is om dood te gaan maar veel te weinig is om daarvan te kunnen leven??
Die wet van Rutte is dus ronduit a-sociaal! Rutte heeft die niet gemaakt om de zwakste partij te helpen, nee om ze uit te buiten en de werkgevers (zijn electoraat) zich kapot te laten lachen voor gratis werk. Niks meer of minder. Dat zijn de feiten.
Over lijken gaan gesproken...Typisch VVD -beleid![]()
Ik vroeg je al een paar keer te kiezen tussen eigen vermogen en vreemd vermogen. Tevens vroeg ik je indirect of je niet weer de fout in gaat om te denken dat de kleine ondernemer niet of nauwelijks aan e.v. en v.v. kan komen...quote:Op zondag 13 juli 2008 22:51 schreef rebel6 het volgende:
Oh jij ontwijkt dus niks, het ligt gewoon aan de stelling natuurlijk.
Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt?
Het is ook voor grote ondernemingen niet makkelijk. Eigenlijk een beetje hetzelfde. Je moet de bank/derden overtuigen dat ze hun geld terug krijgen. Natuurlijk helpen voorgaande prestaties dan, maar dat heeft niets met grootte te maken. Porsche kan veel meer geld los krijgen dan GM momenteel, terwijl Porsche echt een klap kleiner is. Zelfs Joop Donkervoort krijgt nu makkelijker geld dan GM (alles in perspectief natuurlijk).quote:Nou jij deed eerst alsof kapitaal aantrekken niet zo moeilijk is en nu geef je het dan toe maar noem je ook gelijk grote bedragen. Alsof het alleen in jouw geval moeilijk is, maar als anderen geen financiering kunnen krijgen dan zal het wel aan henzelf liggen, dat bedoel je toch?
Nou, dat is wel heel vaak het probleem. Ik zie dat met eigen ogen.quote:Kijk dat bedoel ik dus. Kan een ondernemer geen kapitaal krijgt dan is het plan "dus" niet goed genoeg, hoe kort door de bocht kun je zijn?
Dat heb je helemaal niet onderuit gehaald. Een groot bedrijf heeft alles groot. Dus ook veel kosten. Dat jij dat niet wenst te snappen is een tweede, maar het is wel een feit.quote:Dat argument had ik allang onderuit gehaald, alsof een groot bedrijf alleen maar grote projecten doet...
Dat doet er helemaal niet toe! Of een klein bedrijf nu een plan moet schrappen wegens te weinig ev of wegens te weinig vv is allemaal niet boeiend, het plan kan niet uitgevoerd worden uit geldgebrek. Punt.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vroeg je al een paar keer te kiezen tussen eigen vermogen en vreemd vermogen.
Nee, ik zei al, voor sommigen is het appeltje-eitje.quote:Tevens vroeg ik je indirect of je niet weer de fout in gaat om te denken dat de kleine ondernemer niet of nauwelijks aan e.v. en v.v. kan komen...
[..]
Dat komt omdat het slecht gaat met GM. Je had net zo goed die hypotheekverstrekker uit de US kunnen noemen die nu over de kop is gegaan. Dat zijn uitzonderingen die niets afdoen aan de algemene regel big=powerful.quote:Het is ook voor grote ondernemingen niet makkelijk. Eigenlijk een beetje hetzelfde. Je moet de bank/derden overtuigen dat ze hun geld terug krijgen. Natuurlijk helpen voorgaande prestaties dan, maar dat heeft niets met grootte te maken. Porsche kan veel meer geld los krijgen dan GM momenteel, terwijl Porsche echt een klap kleiner is. Zelfs Joop Donkervoort krijgt nu makkelijker geld dan GM (alles in perspectief natuurlijk).
[..]
Omdat de meeste plannen wat minder goed te voorspellen zijn qua succes dan iPods verkopen op de Kalverstraat?quote:Nou, dat is wel heel vaak het probleem. Ik zie dat met eigen ogen.
Ik draai het ook even om: waarom zou een bank geen geld lenen aan iemand die een prima plan heeft, waaruit blijkt dat terugbetaling gaat lukken?
Met 1 mio extra kan Albert Heyn niet in alle winkels iets beginnen maar bv. wel in een beperkt aantal filialen, dus een groot bedrijf heeft beslist geen grote bedragen nodig om nieuwe dingen te kunnen doen.quote:Dat heb je helemaal niet onderuit gehaald. Een groot bedrijf heeft alles groot. Dus ook veel kosten. Dat jij dat niet wenst te snappen is een tweede, maar het is wel een feit.
Met 1 mio extra krediet kan Albert Heijn niets bijzonders in zijn winkels.
Dat kan hij ja, alleen zal AH eerder 100 miljoen financiering krijgen dan de slager op de hoek 100.000.quote:Met 100.000 euro kan de slager op de hoek zijn toko prachtig maken. Begin je het te snappen?
Ik heb je nu al 10 keer uitgelegd dat als het een goed plan is, dat dan geld geen probleem zal vormen. Wie wil er niet instappen in een bedrijf die een leuk rendement gaat halen?quote:Op maandag 14 juli 2008 00:12 schreef rebel6 het volgende:
Dat doet er helemaal niet toe! Of een klein bedrijf nu een plan moet schrappen wegens te weinig ev of wegens te weinig vv is allemaal niet boeiend, het plan kan niet uitgevoerd worden uit geldgebrek. Punt.
Een groot bedrijf die over de kop is gegaan en een doorstart heeft gemaakt heeft ook last van een faillissement. Dus die oneerlijkheid die jij ziet is er niet.quote:Nee, ik zei al, voor sommigen is het appeltje-eitje.
Alleen voor velen ook niet en over die groep heb ik het. Om een voorbeeld te geven, iemand die een faillissement achter de rug heeft en niet genoeg details over z'n plan geeft kan krediet wel vergeten, of tegen onaantrekkelijke voorwaarden.
Je roept maar door. Maar waarom denk jij toch dat banken bij kleine ondernemers naar risico's en roi kijken en bij grote bedrijven alle kredieten er doorheen waaien?quote:Dat komt omdat het slecht gaat met GM. Je had net zo goed die hypotheekverstrekker uit de US kunnen noemen die nu over de kop is gegaan. Dat zijn uitzonderingen die niets afdoen aan de algemene regel big=powerful.
In een goed ondernemingsplan zit een goed marketingplan.quote:Omdat de meeste plannen wat minder goed te voorspellen zijn qua succes dan iPods verkopen op de Kalverstraat?
Dat de ondernemer de risico's lager in schat dan de bank wil niet zeggen dat de bank ten onrechte een plan af wijst. Ik zou zeggen: integendeel. Ik weet zeker dat de bank in meer dan de helft van die gevallen (en ik geloof eerder in een percentage beginnend met een 9, maar dat terzijde) gewoon gelijk heeft. Veel ondernemers overschatten kansen en onderschatten de risico's. Dat is logisch, je bent op zeker moment niet meer objectief.quote:Omdat iemand eerder failliet is gegaan, omdat iemand niet goed overkomt, omdat de kredietverstrekker de risico's hoger inschat dan de ondernemer ....vul maar in...tig redenen waarom veel kleine ondernemers niet hoeven te rekenen op financiering, al hebben ze nog zo'n goed plan.
Waarom zou AH alleen in een deel van de filialen investeren? Dan gaan andere filialen uiteindelijk kapot (of er moet later geld bij, maar dan zijn de filialen die eerst het geld kregen weer tegen een achterstand op aan het lopen).quote:Met 1 mio extra kan Albert Heyn niet in alle winkels iets beginnen maar bv. wel in een beperkt aantal filialen, dus een groot bedrijf heeft beslist geen grote bedragen nodig om nieuwe dingen te kunnen doen.
Dat roep jij, maar of dat waar is? Ik zou zeggen dat het als algemene stelling wel onjuist moet zijn.quote:Dat kan hij ja, alleen zal AH eerder 100 miljoen financiering krijgen dan de slager op de hoek 100.000.
En omgekeerd.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het volk gewoon geen idee heeft ten aanzien van de CEO...
Niet specifiek, mijn punt is dat het wle enigiszins passend moet zijn voor de mensen in kwestie.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet alles in de agrarische sector is seizoensgebonden, sterker nog: steeds meer niet. Maar ik begrijp dus goed dat jij werk bij een paprikateler dus wel prima vindt voor deze groep?
Ik denk altijd na.quote:Nee, maar denk nu eens na over wat jij schreef...
Ik ben geduldig.quote:Toch nog even de nadere toelichting afwachten...
Ik ben zo soms danig verrast met jouw opvattingen. Ik begrijp echt niet dat je mbt sociaal economische thema's bij de PvdA uitkomt. Op dat terrein lijk je de personificatie van de VVD.quote:
Oja? Dus iedere werkloze is dus lui?quote:Onzin. Ze kunnen er ook voor kiezen om op andere manieren aan geld te komen.
Ik zeg ook niet dat luiheid beloond moet worden. Maar "criminaliseren" , hetgeen de laatste jaren steeds meer het geval lijkt te worden, is weer het andere uiterste.quote:Er is niet zoiets als recht op thuis zitten en de hand ophouden.
Niks op tegen, maar zet er dan ook een redelijk perspectief tegenover voor cliënt. . Helpt die mensen aan duurzaam fatsoenlijk werk! Dan ben je pas goed bezig. En niet dit pappen en nathouden, waar slechts 1 partij mee is geholpen: werkgevers. De werknemer wordt hier NIETS wijzer van. Dat is a-moreel!quote:Vernederen? Nou moet je eens goed luisteren: als je je niet schaamt om een uitkering te krijgen terwijl je kan werken en je wel schaamt om een kutbaantje te doen voor die centen, dan ben je niet goed bij je hoofd!
Je winkelt weer erg selectief met "eigen verantwoordelijkheid". Je veroordeelt wel mensen die thuis blijven zitten omdat het zo makkelijk is om op die manier aan geld te komen. Maar als de werkgever de weg van minste weerstand kiest voor het gemakkelijke geld, en oneigenlijk gebruik maakt van een foute wet die gratis werknemers voorziet, dan wijs je wel naar de overheid ipv het individuquote:Nou, dat vind ik meer een stomme fout in de regelgeving. Dit is natuurlijk de kat op het spek binden. Als jij werkgever zou zijn en je kan kiezen tussen een kandidaat die CAO verdient en een kandidaat die extragratis werkt, dan kies je de laatste, zelfs als die maar op 50% presteert.
Ja en heaven yes!quote:Nee en hell no!
Ik hoop op en spoeddebat over de kwestie. Want het is overduidelijk dat de wet dus niet werkt. Mensen komen hierdoor niet aan de bak en werkgevers maken gewoon misbruik van dit gedrocht. Het enige goed antwoord is dat deze regering de wet gaat aanpassen c.q. gaat intrekken.quote:Ten eerste: als het zo asociaal is, waarom doet de huidige regering er niets aan?
Het was wel de Wet Werk en Bijstand van Rutte. Mogelijk gemaakt in ene extreem rechts kabinet van VVD , CDA en LPF.quote:Je kan hier de VVD (nooit een meerderheid gehad) niet de schuld van geven.
Zeker, maar het werkgevers niet voorboden om er gen misbruik te maken. Je kan ook op zuiver gronden een onderneming runnen. Je hoef dan niet altijd te wijzen naar de overheid. Overheid dwingt je nl niet om van de regeling misbruik te maken.quote:Ten tweede: dat de regelgeving ten aanzien van werkgevers de deur open zet voor misbruik acht ik ongewenst en iets wat onmiddellijk aangepakt moet worden.
Hoppa , met de zweep erover, mr. VVD.quote:Maar ten opzichte van de uitkeringsgerechtigden zie ik niet iets wezenlijks fout gaan. JA, aan het werk zetten. Vandaag nog. Als het kan op een plek waar ze tot hun recht komen. Als dat niet kan, dan mag het ook iets zijn wat niet direct de meest gewenste keuze is.
Het is niet verkeerd om mensen te prikkelen. Soms hebben ze inderdaad een zetje nodig. En er is wmb best iets voor te zeggen. Maar kom dan met iets fatsoenlijk ipv dit gedrocht van Mark Kutte .Door mensen in eerste plaats aan het werk te zetten met werk dat een beetje passend is. Vul het loon van de cliënten dan aan tot een menswaardig nivo met het absolute minimum waarvan je nog een beetje kan leven. : het wml als ondergrens. En laat het dan eens afgelopen zijn met de vrijblijvendheid voor werkgevers, maar maak afspraken over het aannemen van mensen. Want daar ging het om: mensen DUURZAAM aan het het werk te krijgen!quote:Vernederen? Mijn god, zo iemand vernedert zichzelf door te gaan fiepen dat je iets moet doen voor het geld dat je maandelijks krijgt... net zoals iedere werknemer. En geloof me, die zitten ook niet altijd op de gewenste plek. Soms neem je nu eenmaal genoegen met "haalbaar".
Zo lang die CEO niets roept over het volk is dat ook niet bezwaarlijk. Het volk is nl. niet bepaaldelijk een partij in dezen.quote:
Het zijn gewoon mensen die ver van de gewone maatschappij staan en in een ivoren toren leven . Geen gevoel hebben voor verhoudingen in de maatschappij.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lang die CEO niets roept over het volk is dat ook niet bezwaarlijk. Het volk is nl. niet bepaaldelijk een partij in dezen.
Aha, de aap komt weer uit de mouw. Het gaat dus weer niet over de vraag of er enige duurzaamheid in zit, maar of het werk is wat de mensen bij zich vinden passen (lees: leuk vinden).quote:Op maandag 14 juli 2008 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet specifiek, mijn punt is dat het wle enigiszins passend moet zijn voor de mensen in kwestie.
Ik zat op jou te wachten, maar je bent nu duidelijk: je kiest uiteindelijk niet.quote:Ik ben geduldig.
Ik was het hier met jou eens, dus het kan geen personificatie van de VVD geweest zijn. Maarre, het idee dat alleen binnen de VVD met een economische blik tegen sociaal economische thema's aangekeken wordt is onjuist.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben zo soms danig verrast met jouw opvattingen. Ik begrijp echt niet dat je mbt sociaal economische thema's bij de PvdA uitkomt. Op dat terrein lijk je de personificatie van de VVD.
Ik begrijp dat echt niet.
Dat schreef ik niet. Ik schrijf dat er een alternatief is. Maar leg mij maar eens uit hoe jij wil duiden dat iemand alleen maar werk wil doen dat hij leuk vindt en als dat er niet is hij het recht wil om op de bank te zitten en maandelijks een bedrag overgemaakt krijgen.quote:Oja? Dus iedere werkloze is dus lui?
Hoezo criminaliseren? Leg dat eens uit.quote:Ik zeg ook niet dat luiheid beloond moet worden. Maar "criminaliseren" , hetgeen de laatste jaren steeds meer het geval lijkt te worden, is weer het andere uiterste.
De werknemer wordt er wel wijzer van: die heeft een nuttige dagbesteding. Kijk, we zijn het eens dat de wijze waarop het nu gaat niet goed is. Dat moet beter. MAAR: ik vind dat vanuit de uitkeringsgerechtigde/werknemer weldegelijk een goed perspectief wordt geboden indien deze werk krijgt. Zelfs als het de ene dag zus en de andere dag zo is. Weet je hoeveel mensen vrijwillig voor een uitzendbaan kiezen en die juist zoveel mogelijk afwisseling willen?quote:Niks op tegen, maar zet er dan ook een redelijk perspectief tegenover voor cliënt. . Helpt die mensen aan duurzaam fatsoenlijk werk! Dan ben je pas goed bezig. En niet dit pappen en nathouden, waar slechts 1 partij mee is geholpen: werkgevers. De werknemer wordt hier NIETS wijzer van. Dat is a-moreel!
Ik veroordeel mensen die thuis blijven zitten niet, integendeel. Ik heb altijd geroepen dat de overheid die mensen aan de slag moet helpen. Dus mijn standpunt is EXACT hetzelfde.quote:Je winkelt weer erg selectief met "eigen verantwoordelijkheid". Je veroordeelt wel mensen die thuis blijven zitten omdat het zo makkelijk is om op die manier aan geld te komen. Maar als de werkgever de weg van minste weerstand kiest voor het gemakkelijke geld, en oneigenlijk gebruik maakt van een foute wet die gratis werknemers voorziet, dan wijs je wel naar de overheid ipv het individu! Alsof de werkgever niet zelf voor het fatsoenlijk alternatief kan kiezen
![]()
Zou je niet eens goed lezen voordat je met termen naar iemands hoofd gaat gooien?quote:Zie je niet hoe ontzettend hypocriet je bezig bent ?![]()
Sterk...quote:Ja en heaven yes!
Dus jij noemt mij eerst hypocriet omdat ik vind dat de overheid de regels moet aanpassen en vervolgens sluit jij je daarbij aan?quote:Ik hoop op en spoeddebat over de kwestie. Want het is overduidelijk dat de wet dus niet werkt. Mensen komen hierdoor niet aan de bak en werkgevers maken gewoon misbruik van dit gedrocht. Het enige goed antwoord is dat deze regering de wet gaat aanpassen c.q. gaat intrekken.
Extreem rechts...quote:Het was wel de Wet Werk en Bijstand van Rutte. Mogelijk gemaakt in ene extreem rechts kabinet van VVD , CDA en LPF.
Ook het CDA heeft geen meerderheid... Maar ik zie erg weinig beweging. Je hoort de SP wel, maar daar heb ik geen echt alternatief van gehoord (dat kan zijn dat ik dat heb gemist, ben daar wel benieuwd naar) en zomaar terug naar de oude situatie van afschrijven is ook niet goed.quote:Het CDA is dus aan zet om de troep nu op te ruimen. Ik ben benieuwd wat PvdA gaat doen.
Het is geen misbruik, maar gebruik, want dit zit volledig in de regels besloten. Het is niet een gekke toepassing, maar een logische toepassing. Natuurlijk mogen werkgevers er ook geen gebruik van maken (overigens grappig dat jij nog geen week geleden riep dat werkgevers niemand in dienst namen, behalve de schaap met 5 poten, ondanks bestaande stimuleringsregelingen en dat je nu ineens constateert dat er massaal "misbruik" wordt gemaakt van de stimuleringsregeling en je nu weer daar tegen ageert...), maar dat staat los van het feit dat de overheid hier heeft gefaald.quote:Zeker, maar het werkgevers niet voorboden om er gen misbruik te maken. Je kan ook op zuiver gronden een onderneming runnen. Je hoef dan niet altijd te wijzen naar de overheid. Overheid dwingt je nl niet om van de regeling misbruik te maken.
En weer laat je CDA en LPF buiten schot. Zie je hoe hypocriet jij bent?quote:En zie hoe DOM ze zijn bij de VVD. Dat ze dit niet hadden voorzien. Of is het gewoon een bewuste actie geweest van de VVD om werkgevers in de watten te leggen en de zwakste partij onderuit te halen? Daar zie ik ze nl voor aan!
Dan weer ben ik een typische PvdA-er, dan weer een typische VVD-er... je zwalkt, EG...quote:Hoppa , met de zweep erover, mr. VVD.
Ik heb vroeger schoonmaakwerk gedaan, zonder te klagen. Sodemieter toch eens op met je "makkelijk praten". Ik heb niets kado gekregen, overal voor moeten knokken. En dat ook gewoon gedaan en altijd al het werk geaccepteerd wat er verkrijgbaar was. Ook al was het de plee schoonmaken. Ik heb mij daar nooit te groot voor gevoeld. Leg mij nu eens uit waarom een ander dat wel zou moeten doen!quote:Jij heb heel makkelijk praten met je superbaan (gewoon hemels getroffen, dat gebeurt niet iedereen ). Ik zou je wel willen horen janken als je hetzelfde zou overkomen als die vrouw in dat artikel. (geen kans op de arbeidsmarkt door o.m. leeftijdsdiscriminatie) Keihard moeten werken voor een loon op bijstandsnivo! En praktisch geen enkel perspectief dat de werkgever je gaat aannemen. Mensen worden gedwongen, niks keuze dus! de zwakste partij wordt er niks wijzer van. Als ze wel iets wijzer op zouden worden, dan zou e nog iets voor te zeggen zijn.....
Wat is er vernederend aan werken? Leg dat nu eens uit.quote:Het is pure vernedering. Je zou beter moeten weten. Mensonwaardig. Ik dacht dat je mensenrechten heel hoog had staan.De hypocrisie druipt er weer vanaf.
Laagopgeleiden bij de Hema laten werken is passend. Punt. Let wel: die dame had nota bene zelf gesolliciteerd naar die functie, maar nu is het ineens niet passend? HUH?quote:Het is niet verkeerd om mensen te prikkelen. Soms hebben ze inderdaad een zetje nodig. En er is wmb best iets voor te zeggen. Maar kom dan met iets fatsoenlijk ipv dit gedrocht van Mark Kutte .Door mensen in eerste plaats aan het werk te zetten met werk dat een beetje passend is.
De bijstand voldoet (gelukkig) daar al aan.quote:Vul het loon van de cliënten dan aan tot een menswaardig nivo met het absolute minimum waarvan je nog een beetje kan leven.
Daar ben ik het mee eens, maar overigens: Melkert maakte indertijd exact dezelfde fout. Ook Melketiers stroomden zelden door.quote:En laat het dan eens afgelopen zijn met de vrijblijvendheid voor werkgevers, maar maak afspraken over het aannemen van mensen. Want daar ging het om: mensen DUURZAAM aan het het werk te krijgen!
Ik snap niet dat als ik al vanaf het begin roep dat ik vind dat deze arbeidsverdringing een slechte zaak is, jij continu mij de mening in mijn mond legt dat ik het een goede zaak vindt.quote:En natuurlijk kan het niet gratis voor de werkgever. Want dat is natuurlijk van de zotte. Want werkgever profiteert natuurlijk. Het leidt , zoals een kind kan begrijpen , tot verdringing van de echte banen. Straks iedereen gratis aan het werk?
En ik snap echt niet dat jij nog iets met de PvdA hebt op sociaal economisch terrein. Ik begrijp er werkelijk niets van....
Want jij kent ze ook allemaal...quote:Op maandag 14 juli 2008 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zijn gewoon mensen die ver van de gewone maatschappij staan en in een ivoren toren leven . Geen gevoel hebben voor verhoudingen in de maatschappij.
Of je denkt: zal mij het jeuken, ik wil die centen. Kan ook! Je trekt een conclusie die volgens mij de juiste niet is. Ik geloof niet dat CEO's niet weten dat er mensen zijn die dit niet leuk vinden. Ik denk dat ze dat gewoon niet tegen houdt. En om heel eerlijk te zijn: dat zou het ook niet altijd moeten zijn (even los van de feitelijke situatie).quote:Want als je het lef hebt om jezelf 30% extra laat verrijken en tegelijkertijd het gepeupel oproept tot loonmatiging, dan zeg ik dat je als CEO een inlevingsvermogen hebt van een baksteen!
En ik heb al 10 keer uitgelegd dat jij hier veel te makkelijk over denkt. Dat jij misschien ooit eens heel makkelijk financiering hebt gekregen wil niet zeggen dat dat altijd zo gaat en dat mensen die daar moeite mee hebben wel geen goed plan zullen hebben.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb je nu al 10 keer uitgelegd dat als het een goed plan is, dat dan geld geen probleem zal vormen.
Dan praat je dus over plannen die met vrij grote zekerheid een goed rendement gaan halen.quote:Wie wil er niet instappen in een bedrijf die een leuk rendement gaat halen?
De meeste financiers durven weinig risico's te nemen met iemand die ze niet kennen en zijn alleen geïnteresseerd in bovengemiddelde rendementen. Dus een uitstekend plan kan in de ogen van banken niet interessant genoeg zijn omdat het rendement "slechts" gemiddeld is en omdat ze bij voorbaat weinig vertrouwen in je hebben omdat ze de statistieken kennen van het aantal ondernemers dat failliet gaat.quote:Wat dus afvalt zijn plannen die niet zo interessant zijn. Die te weinig rendement geven. Die teveel risico's in zich hebben ten opzichte van de mogelijke opbrengsten.
Niets mis mee. Ook bij grote bedrijven sneuvelen dat soort plannen op de financiële afdeling.
Onzin, als een groot bedrijf de falende top vervangt is een faillissement in het verleden niet relevant meer en kijken financiers alleen of het bedrijf gezond is. Bij een klein bedrijf is de persoon van de ondernemer veel belangrijker en zal het niet in z'n voordeel werken als hij een faillissement op z'n naam heeft staan.quote:Een groot bedrijf die over de kop is gegaan en een doorstart heeft gemaakt heeft ook last van een faillissement. Dus die oneerlijkheid die jij ziet is er niet.
Gelukkig dat je dit (voor de veranderingquote:Niet genoeg details geven is een probleem. Dat kan soms niet anders, ik heb zoiets aan de hand zelfs, maar dan moet je een goed verkoopverhaal hebben en genoeg zekerheden inbouwen, zodat iemand die in wil stappen toch een goed gevoel krijgt. Ikzelf ben daar dus nu mee bezig. Sleutelen aan zo'n plan. Kan goed vele maanden tot een half jaar duren voordat die strategie op papier staat, is doorgesproken, potentiële instappers in beeld zijn, enz.
Zoiets kost tijd, voorbereiding en bovenal: slimheid.
Klopt helemaal, maar ik heb ook nooit beweerd dat kapitaal een garantie is voor succes, alleen dat kapitaal iemands kansen aanzienlijk vergroot.quote:Ondernemen is ook kunde. Voor velen niet weggelegd. En dat heeft NIETS met geld te maken. Want als je iemand die het niet in de vingers heeft een zak geld geeft dat gaat hij wel van start, maar het eind van het liedje is toch een bedrag met een min ervoor. En hoe groter het beginbedrag, hoe groter dat bedrag na de min.
In die zin is dus kapitaal in verkeerde handen gevaarlijk.
[..]
Ik begon met de stelling dat financiering heel moeilijk kan zijn voor kleine bedrijven en dat ze daardoor niet altijd de kans krijgen om hun plannen te realiseren. Of dat ook geldt voor grote bedrijven is verder niet relevant want die kunnen soortgelijke plannen heel simpel uit eigen zak financieren.quote:Je roept maar door. Maar waarom denk jij toch dat banken bij kleine ondernemers naar risico's en roi kijken en bij grote bedrijven alle kredieten er doorheen waaien?
[..]
Kennis (lees: deskundigen) in dienst hebben of kunnen inhuren heeft niets met geld te maken?quote:In een goed ondernemingsplan zit een goed marketingplan.
Echt, je bent aan het calimeroën. Het vereist een goed ondernemer om hordes te nemen. Bij de grote jongens is die kennis natuurlijk aanwezig, dat wordt op zijn minst ingehuurd. De kleine ondernemer die het niet in zich heeft loopt tegen eigen onkunde aan. Tsja, het is niet anders.
Dat heeft dus met onkunde te maken, niets met geld.
Daar plaats ik toch echt m'n vraagtekens bij. Of bedoel je de internethype rond 2000?quote:Als ik zie hoeveel geld sommige banken geven aan jonge ondernemers met een matig plan (het afgelopen jaar zal dat niet zo vaak meer zijn voorgekomen, maar de jaren daarvoor was het toezicht daarop te laag),
Een ondernemingsplan zoals financiers hem willen zien moet aan zoveel eisen voldoen, dat is niet alleen een kwestie van goed kunnen schrijven, het moet gaan om succes dat enigszins voorspelbaar is. Je moet realistische prognoses kunnen doen mbt de omzet die je verwacht. Geloof me, dat is lang niet altijd mogelijk en dan is de kans groot dat ze krediet weigeren maar wel met je plan aan de haal gaan.quote:dan kan ik je vertellen dat als je als ondernemer geen geld los kan krijgen met een ondernemersplan de onderneming sowieso geen kans van slagen had, of dat je geen ondernemersplan kan schrijven.
Overigens, ondernemersplannen schrijven kun je uitbesteden. (tip voor jou, want ik vermoed uit jouw posts dat jij met een plan tegen een muur aan het lopen bent).
[..]
Nee, het is niet zo allemaal van of dit of dat... Mijn punt is dat je best mensen mag prikkelen om aan de salg te gaan. Maar komt dan met maatregelen waarmee BEIDE iets hebben. De werkgever een financieel voordeeltje in ruil voor begeleiding. Voor client PERSPECTIEF bieden. En dat is hele wat anders het thans het geval is.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha, de aap komt weer uit de mouw. Het gaat dus weer niet over de vraag of er enige duurzaamheid in zit, maar of het werk is wat de mensen bij zich vinden passen (lees: leuk vinden).
Waarom zou ik moeten kiezen uit jouw voorgeschotelde mogelijkheden? Je weet toch mijn standpunten tav deze punten, hier had ik allang op geantwoord.quote:Ik zat op jou te wachten, maar je bent nu duidelijk: je kiest uiteindelijk niet.
Want waar je eerst bij optie 1. "prima" invulde, stel jij nu weer een voorwaarde die feitelijk het antwoord om zet in "niet doen".
Dus komen we weer terug op de keuzes:
1. Laagopgeleiden verplichten asperges te plukken;
2. Hoogopgeleiden verplichten asperges te plukken;
3. Mensen die asperges vrijwillig willen plukken importeren;
4. Asperges in de grond laten rotten.
Dit zijn de mogelijkheden. EG: KIES!
Ik hoef ze ook niet allemaal te kennen. Want als je het door mij gestelde over je kant kan laten gaan, zonder in conflict te komen met je geweten.....dan heeft zo'n iemand een geweten van een stuk graniet. Kan gewoon niet anders.quote:
Of ze weten het niet -------> zeer slecht inlevingsvermogen OF ze weten het wel en het zal ze verder aan hun kont roesten----> zeer slecht geweten.quote:Of je denkt: zal mij het jeuken, ik wil die centen. Kan ook! Je trekt een conclusie die volgens mij de juiste niet is. Ik geloof niet dat CEO's niet weten dat er mensen zijn die dit niet leuk vinden. Ik denk dat ze dat gewoon niet tegen houdt. En om heel eerlijk te zijn: dat zou het ook niet altijd moeten zijn (even los van de feitelijke situatie).
Het blijft jou ontgaan dat ik voor mijn werk ondernemers adviseer en dus vrij vaak met deze materie in aanmerking kom en die ook objectief kan beoordelen.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:54 schreef rebel6 het volgende:
En ik heb al 10 keer uitgelegd dat jij hier veel te makkelijk over denkt. Dat jij misschien ooit eens heel makkelijk financiering hebt gekregen wil niet zeggen dat dat altijd zo gaat en dat mensen die daar moeite mee hebben wel geen goed plan zullen hebben.
Dat is wat uit het plan moet komen. Niet "het kan vriezen, het kan dooien". Dat is de KERN van een slecht plan. De KERN van een goed plan is dat je met vrij grote zekerheid kan stellen dat er een goed rendement komt.quote:Dan praat je dus over plannen die met vrij grote zekerheid een goed rendement gaan halen.
Het aloude verhaal van banken die hun cliënten zonder problemen een paraplu uitlenen als alle weerberichten droogte voorspellen...
Dat is precies wat de kredietcrisis ons heeft geleerd, dat banken heel terughoudend zijn geweest de afgelopen jaren met het verstrekken van krediet...quote:De meeste financiers durven weinig risico's te nemen met iemand die ze niet kennen en zijn alleen geïnteresseerd in bovengemiddelde rendementen.
Het rendement hoeft alleen maar hoog genoeg te zijn om de rente te betalen, banken doen aan v.v. (in het algemeen dan). Dus je slaat de plank mis als je denkt dat er hele hoge rendementen uit de hoed getoverd moeten worden. Gemiddeld is voldoende.quote:Dus een uitstekend plan kan in de ogen van banken niet interessant genoeg zijn omdat het rendement "slechts" gemiddeld is en omdat ze bij voorbaat weinig vertrouwen in je hebben omdat ze de statistieken kennen van het aantal ondernemers dat failliet gaat.
De grap is dat jij dit maar blijft roepen zonder enige onderbouwing. Het is volslagen onlogisch dat banken de hand op de knip houden, daar banken graag startende ondernemers binnen halen, graag geld verstrekken, dat is immers core-business.quote:Dus het is behoorlijk kortzichtig als je denkt dat plannen die geen financiering krijgen in het algemeen slechte plannen zijn.
Dat is de grootste lulkoek die er bestaat. Vertel ik even uit ervaring van het bijstaan van doorstartende ondernemingen met nieuw management.quote:Onzin, als een groot bedrijf de falende top vervangt is een faillissement in het verleden niet relevant meer
Nogmaals, ook een vennootschap heeft daar last van. Zeker ook omdat een vennootschap veel lastiger achter de broek te zitten is als het geld uit blijft.quote:Bij een klein bedrijf is de persoon van de ondernemer veel belangrijker en zal het niet in z'n voordeel werken als hij een faillissement op z'n naam heeft staan.
Je mag er voorshands vanuit gaan dat ik redelijk veel heb gezien, dus ik schat niet, ik heb ervaren...quote:Gelukkig dat je dit (voor de verandering) niet onderschat.
Ook niet echt waar. Het is wel zo dat een lopend bedrijf voor een nieuwe opzet makkelijker iemand vrij kan maken, terwijl een eenmanszaak die op start niet zelden dat moet doen naast dagelijkse werkzaamheden. Ja, starten kost tijd, geld en moeite. Maar dat neemt niet weg dat het eindproduct gelijk moet zijn voor de financier, want die kijkt naar de plannen.quote:Maar ook hier geldt weer: degene met het minste kapitaal (die dus het meest afhankelijk is van financiers) moet hier de meeste tijd en energie in steken. Bij kleine ondernemers gaat dit al gauw ten koste van andere bezigheden, grotere bedrijven kunnen het zich beter veroorloven om iemand bezig te laten zijn met zaken die niet direct produktief zijn.
Je hebt NIETS aangetoond, dus het woord "blijkt" is ernstig misplaatst.quote:Voor de zoveelste keer blijkt dat grote bedrijven het makkelijker hebben dan kleine, hoeveel voorbeelden wil je nog meer voordat je eindelijk begrijpt dat de markt niet eerlijk is?
Op zich klopt dat, alleen stel ik dat je dat kapitaal gewoon kan verwerven, ook als kleintje...quote:Klopt helemaal, maar ik heb ook nooit beweerd dat kapitaal een garantie is voor succes, alleen dat kapitaal iemands kansen aanzienlijk vergroot.
De meeste grote bedrijven hebben geen zak met geld liggen die zit te nietsnutten... Dus dit is weer een denkfout. Nog afgezien van het feit dat je wel idioot bent om iets nieuws te gaan doen met uitsluitend eigen vermogen.quote:Ik begon met de stelling dat financiering heel moeilijk kan zijn voor kleine bedrijven en dat ze daardoor niet altijd de kans krijgen om hun plannen te realiseren. Of dat ook geldt voor grote bedrijven is verder niet relevant want die kunnen soortgelijke plannen heel simpel uit eigen zak financieren.
Wat je niet hebt moet je inhuren. Heb je geen geld daarvoor moet je slim zijn. Laat iemand met talent daarvoor het plan schrijven en geef hem daarvoor in ruil een leuk winstdeel. Maar bovenal: als je het talent niet hebt om een mooi ondernemingsplan te schrijven... dat moet je misschien geen ondernemer worden.quote:Kennis (lees: deskundigen) in dienst hebben of kunnen inhuren heeft niets met geld te maken?
Nee, tot zeg een jaar geleden was het redelijk makkelijk. Niet voor niets is de overheid ernstig bezig geweest om kredietverstrekkers van allerhande pluimage normen op te dringen die het moeilijker maken om krediet te krijgen, ter bescherming van de zwakkeren (en natuurlijk ook de overheid zelf, want faillissementen kosten de overheid geld).quote:Daar plaats ik toch echt m'n vraagtekens bij. Of bedoel je de internethype rond 2000?
Banken zijn niet bezig met bedrijven starten. Dat neemt niet weg dat sommige plannen zodanig zijn dat je ze niet aan banken wil laten zien (wederom: dat is wat ik in handen heb, anders had ik het benodigde geld al lang gehad).quote:Een ondernemingsplan zoals financiers hem willen zien moet aan zoveel eisen voldoen, dat is niet alleen een kwestie van goed kunnen schrijven, het moet gaan om succes dat enigszins voorspelbaar is. Je moet realistische prognoses kunnen doen mbt de omzet die je verwacht. Geloof me, dat is lang niet altijd mogelijk en dan is de kans groot dat ze krediet weigeren maar wel met je plan aan de haal gaan.
Met alle respect, maar hier sla je de plank mis. Bedrijven zullen nooit met zoveel mogelijk e.v. starten. Dat is risicodragend vermogen. Beter is de juiste mix. En dan is de component v.v. flink hoger dan e.v.quote:En stel dat financiering wél makkelijk was, misschien weet je dan nog uit een eerdere discussie tussen ons dat vv nog altijd een stuk nadeliger is dan ev?
Dus zelfs als een klein bedrijf met 10k ev en een goed plan 90k vv weet los te krijgen, dan staat het er nog altijd een stuk zwakker voor dan een bedrijf met 100k ev (ivm rentelasten en de druk van financiers).
Tot zover "gelijke" kansen tussen klein en groot.![]()
Wat versta jij onder passend werk? Voor mij geldt bij laagopgeleiden dat ieder werk wat ze fysiek en mentaal aankunnen passend is.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het is niet zo allemaal van of dit of dat... Mijn punt is dat je best mensen mag prikkelen om aan de salg te gaan. Maar komt dan met maatregelen waarmee BEIDE iets hebben. De werkgever een financieel voordeeltje in ruil voor begeleiding. Voor client PERSPECTIEF bieden. En dat is hele wat anders het thans het geval is.
Perspectief biedt je door cliënt passend werk te geven. En de werkgevers minder vrijblijvendheid. De wet beoogd toch dat mensen duurzaam aan het werk komen? Nou, die opzet lijkt mij toch niet echt geslaagd gezien de cijfers.
Je hebt een antwoord gegeven en bent daar nu op terug gekomen.quote:Waarom zou ik moeten kiezen uit jouw voorgeschotelde mogelijkheden? Je weet toch mijn standpunten tav deze punten, hier had ik allang op geantwoord.
Dat ga ik niet nog een keer herhalen.
Dat het gemiddelde met 30% toeneemt zegt niets over de individuele CEO's en verder heb jij een raar wereldbeeld.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoef ze ook niet allemaal te kennen. Want als je het door mij gestelde over je kant kan laten gaan, zonder in conflict te komen met je geweten.....dan heeft zo'n iemand een geweten van een stuk graniet. Kan gewoon niet anders.
Nee hoor. Niets mis met onderbuikgevoelens negeren. Het is juist slecht om dat als leidraad te nemen.quote:Of ze weten het niet -------> zeer slecht inlevingsvermogen OF ze weten het wel en het zal ze verder aan hun kont roesten----> zeer slecht geweten.
Hoe komt het dan dat mensen hier jou niet typisch PvdA vinden, maar eerder VVD-er als het gaat om sociaal economische thema's?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik was het hier met jou eens, dus het kan geen personificatie van de VVD geweest zijn. Maarre, het idee dat alleen binnen de VVD met een economische blik tegen sociaal economische thema's aangekeken wordt is onjuist.
Jij bekijkt ieders mening zo zwart wit. Ik zeg ook dat mensen soms een stapje terug moeten doen. Ik zeg alleen dat je ook rekening moet houden met de cliënt die je aan het werk wil schoppen. Het gaat om mensen, tenslotte.quote:Dat schreef ik niet. Ik schrijf dat er een alternatief is. Maar leg mij maar eens uit hoe jij wil duiden dat iemand alleen maar werk wil doen dat hij leuk vindt en als dat er niet is hij het recht wil om op de bank te zitten en maandelijks een bedrag overgemaakt krijgen.
Ik geloof dat de strekking/teneur van het artikel glashelder is. Die wet mag echt worden verbeterd. zoals die nu is gaat deze zo ongeveer alleen over plichten aan het adres van de cliënt en over rechten van de werkgeverquote:Want dat is feitelijk wat jij verdedigt, sterker nog: jij vindt het slavenarbeid als iemand iets anders moet doen dat hij graag wil. Ik vind dat bespottelijk en a-moreel (en ik kan je verklappen dat die opvatting breed gedragen is in de politiek!).
[..]
Hoezo criminaliseren? Leg dat eens uit.
Dat kan ook met vrijwilligerswerk.quote:De werknemer wordt er wel wijzer van: die heeft een nuttige dagbesteding.
Oja? Had je de percentages dan niet gezien in het artikel?quote:Kijk, we zijn het eens dat de wijze waarop het nu gaat niet goed is. Dat moet beter. MAAR: ik vind dat vanuit de uitkeringsgerechtigde/werknemer wel degelijk een goed perspectief wordt geboden indien deze werk krijgt.
De een is de ander niet. En het zijn doorgaans jongeren die dergelijk "afwisseling" wenselijk vinden. Vaak gaat het om cliënten die wat ouderen zijn en/of een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Je kan niet alles en iedereen op 1 hoop gooien , wat jij hier nu doet.quote:Zelfs als het de ene dag zus en de andere dag zo is. Weet je hoeveel mensen vrijwillig voor een uitzendbaan kiezen en die juist zoveel mogelijk afwisseling willen?
Je chargeert, je zegt het zelf al.quote:Het gefiep komt m.i. meer voort uit: ik krijg niet meer geld, maar nu moet ik Oprah en Phil missen (ik chargeer, maar toch).
[..]
Vreemd, want je schuwt een harde and niet om ze vooral maar aan het werk te schoppen. Dat kan toch niet zonder "het thuiszitten" veroordelen?quote:Ik veroordeel mensen die thuis blijven zitten niet, integendeel. Ik heb altijd geroepen dat de overheid die mensen aan de slag moet helpen. Dus mijn standpunt is EXACT hetzelfde.
Dat is nu niet aan de orde, maar ik vind het zo vreemd dat jij zo mild bent naar werkgevers die oneigenlijk gebruik maken van een regeling (zie het hema voorbeeldje) voor geldelijk gewin, terwijl je zo hard bent in de richting van cliënten die weigeren niet-passend werk aan te nemen.quote:Ik zou zo ook de werkgevers veroordelen als ze straks gaan klagen dat ze het gratis personeel moeten vervangen door personeel voor half geld met scholingsopdracht (oid).
Ik signaleer toch wat willekeur, mijn beste.quote:Je signaleert iets wat niet aanwezig is...
Ik constateer dat je hard bent in de richting van ene groep en bijzonder mild in de richting van de andere.quote:Zou je niet eens goed lezen voordat je met termen naar iemands hoofd gaat gooien?
Ik vond em wel goed hoor.quote:Sterk...![]()
Je draait en je bent niet eerlijk -alert.quote:Dus jij noemt mij eerst hypocriet omdat ik vind dat de overheid de regels moet aanpassen en vervolgens sluit jij je daarbij aan?![]()
nou vooruit: ultra-rechts kabinet. Jij je zin.quote:Extreem rechts...Je maakt jezelf nu belachelijk EG...
Het was overduidelijk een plannetje van Rutte en zijn VVD en kreeg steun van de twee coalitie partners.quote:En verder: waarom bleven CDA en LPF eerst buiten schot?
Ik mag hopen dat ze er werk van gaan maken. SP kan dit niet over haar kant laten gaan.quote:Ook het CDA heeft geen meerderheid... Maar ik zie erg weinig beweging. Je hoort de SP wel, maar daar heb ik geen echt alternatief van gehoord (dat kan zijn dat ik dat heb gemist, ben daar wel benieuwd naar) en zomaar terug naar de oude situatie van afschrijven is ook niet goed.
Het zal overduidelijk duidelijk zijn dat de wetgever niet beoogt dat dergelijke gratis banen ten koste gaat van de reguliere werkgelegenheid. Het zal overduidelijk duidelijk zijn dat de wetgever niet beoogd dat ene luttel klein aantal uitkeringsgerechtigden doorstomen naar echt regulier werk.quote:Het is geen misbruik, maar gebruik, want dit zit volledig in de regels besloten. Het is niet een gekke toepassing, maar een logische toepassing. Natuurlijk mogen werkgevers er ook geen gebruik van maken (overigens grappig dat jij nog geen week geleden riep dat werkgevers niemand in dienst namen, behalve de schaap met 5 poten, ondanks bestaande stimuleringsregelingen en dat je nu ineens constateert dat er massaal "misbruik" wordt gemaakt van de stimuleringsregeling en je nu weer daar tegen ageert...), maar dat staat los van het feit dat de overheid hier heeft gefaald.
Nogmaals een duidelijk VVD-plan met de steun van de 2 coalitiepartners. Maar met nuance heb je merkbaar moeite.quote:En weer laat je CDA en LPF buiten schot. Zie je hoe hypocriet jij bent?
Je bent een typische VVD-er als het gaat om sociaal -e economische thema's. Maar de soms dodelijke politieke correctheid doet weer sterkt denken aan de PvdA in de tijd van Melkert en Paul Rosenmuller (GL)quote:Dan weer ben ik een typische PvdA-er, dan weer een typische VVD-er... je zwalkt, EG...
Ik heb ook schoongemaakt hoor. En zwaar vies vuil werk gedaan. Alsof jij daarin zo uniek bent. Maar je vergeet dat de een nog niet de ander is. Iedereen staat anders in het leven. Dan zeg ik: re-integratie is PUUR maatwerk. Omdat dit nog steeds niet wordt begrepen, mislukt het gros van dergelijk projecten.quote:Ik heb vroeger schoonmaakwerk gedaan, zonder te klagen. Sodemieter toch eens op met je "makkelijk praten". Ik heb niets kado gekregen, overal voor moeten knokken. En dat ook gewoon gedaan en altijd al het werk geaccepteerd wat er verkrijgbaar was. Ook al was het de plee schoonmaken. Ik heb mij daar nooit te groot voor gevoeld. Leg mij nu eens uit waarom een ander dat wel zou moeten doen!
Lees het artikel nog eens.quote:Wat is er vernederend aan werken? Leg dat nu eens uit.
Nee, dat zei ik dus niet. Het is ronduit vernederd om eerst af te worden gewezen vanwege je leeftijd e.d. om de functie te kunnen uitoefenen. Maar toen mevrouw daar gedwongen moest werken, was mevrouw in een keer een stuk jonger geworden ?? En gelden die bezwaren dan in eens niet meerquote:Laagopgeleiden bij de Hema laten werken is passend. Punt. Let wel: die dame had nota bene zelf gesolliciteerd naar die functie, maar nu is het ineens niet passend? HUH?
Klopt er stroomden ook toen te weinig mensen door. Komt door dezelfde fout nl dat werkgevers teveel vertrouwen door de overheid wordt toegekend. Allemaal teveel vrijblijvend in de richting van werkgevers geweest, politiek leert kennelijk niet van haar fouten.quote:Daar ben ik het mee eens, maar overigens: Melkert maakte indertijd exact dezelfde fout. Ook Melketiers stroomden zelden door.
Ach, ik hoor ook geregeld dat de PvdA niet meer socialistisch is...quote:Op maandag 14 juli 2008 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe komt het dan dat mensen hier jou niet typisch PvdA vinden, maar eerder VVD-er als het gaat om sociaal economische thema's?
Dat klopt, maar in het artikel zie ik dat zeven verschillende arbeidsplaatsen worden aangeboden. Als je langdurig werkloos bent EN je vindt die keuzes allemaal niet passen... aan wie ligt het dan?quote:Ik zeg alleen dat je ook rekening moet houden met de cliënt die je aan het werk wil schoppen. Het gaat om mensen, tenslotte.
Nou er wordt wel wat gevraagd van de werkgever, ze moeten wel wat betalen. Alleen zou dat systeem beter kunnen. Ik deed daar al een voorstel voor.quote:En nogmaals: overheid moet dan ook van werkgever wat vragen dan alleen hen rechten toe toebedelen.
Want zoals het nu is, klopt het gewoon niet.
Toen een verslaggever van BN de Stem mij ooit vroeg of ik ergens verbaasd over was antwoordde ik "nee". De volgende dag las ik de volgende quote van mij "ik was wel verbaasd".quote:Ik geloof dat de strekking/teneur van het artikel glashelder is. Die wet mag echt worden verbeterd. zoals die nu is gaat deze zo ongeveer alleen over plichten aan het adres van de cliënt en over rechten van de werkgever![]()
Door blijven drammen over iets wat ik al tig keer aangegeven heb. Heel goed!quote:Beetje rare balans, niet?
Ik lees nergens dat die mensen vrijwilligerswerk op hebben moeten geven. Op zich vind ik dat prima, maar... dan wel geregistreerd vrijwilligerswerk, dus met normen.quote:Dat kan ook met vrijwilligerswerk.
Ik zie niet in wat er erg aan is als je na twee jaar weer ergens anders gaat werken.quote:Oja? Had je de percentages dan niet gezien in het artikel?
Het is niet onoverkomelijk. En om de twee jaar elders heen... er zijn ergere dingen hoor. Zoals thuis zitten en niets om handen.quote:De een is de ander niet. En het zijn doorgaans jongeren die dergelijk "afwisseling" wenselijk vinden. Vaak gaat het om cliënten die wat ouderen zijn en/of een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Je kan niet alles en iedereen op 1 hoop gooien , wat jij hier nu doet.
Vernederend, zo ervaart een 47-jarige Amsterdamse die woorden. Met de rug tegen de muur gezet en volkomen waardeloos als mens. Ze wordt er depressief van. Schaamt zich inmiddels zo, dat ze anoniem wil blijven. Na zes jaar thuis te hebben gezeten als alleenstaande moeder, werd ze vorig jaar opgeroepen om weer aan het werk te gaan.quote:Je chargeert, je zegt het zelf al.
Ik veroordeel niet het thuiszitten, maar wel het krijgen van een aanbod (wat zeg ik: zeven keuzes!) om jezelf nuttig te maken en dan te zeggen: ik blijf toch liever thuis. DAT veroordeel ik.quote:Vreemd, want je schuwt een harde and niet om ze vooral maar aan het werk te schoppen. Dat kan toch niet zonder "het thuiszitten" veroordelen?
Het HEMA voorbeeldje is niet zo goed (heb jij het artikel al gelezen?), want die functie was er nog niet. Voorts is het maar de vraag of het om exact hetzelfde werk gaat. Daarnaast heeft de HEMA wisselende behoeften ten aanzien van personeel.quote:Dat is nu niet aan de orde, maar ik vind het zo vreemd dat jij zo mild bent naar werkgevers die oneigenlijk gebruik maken van een regeling (zie het hema voorbeeldje) voor geldelijk gewin, terwijl je zo hard bent in de richting van cliënten die weigeren niet-passend werk aan te nemen.
Dat vind ik maar vreemd.
Ik heb vaker moeten constateren dat jouw waarneming op zijn zachtst gezegd apart is.quote:Ik signaleer toch wat willekeur, mijn beste.
Nee, nogmaals: ik reageer exact hetzelfde. Als de overheid morgen zegt dat iemand die wil stoppen met werken zich kan melden en dan het salaris voortaan als uitkering krijgt, blijvend, met koopkrachtgarantie, dan verwijt ik niemand dat ze zich melden.quote:Ik constateer dat je hard bent in de richting van ene groep en bijzonder mild in de richting van de andere.
Kinderhand is gauw gevuld...quote:Ik vond em wel goed hoor.
Nee, dat laatste is helemaal niet mogelijk binnen de wetgeving. Anders zou men ook niet klagen maar gewoon "nee" zeggen. Eerst de feiten, dan het oordeel EG.quote:Je draait en je bent niet eerlijk -alert.![]()
Nee, daar ging het niet om. Dat weet je best. Ik vond je hypocriet dat je enerzijds mild bent naar bedrijven die een regeling misbruiken (want dat ligt dan aan de overheid) en anderzijds veroordeel je mensen die weigeren niet-passend werk accepteren en daarom thuisblijven (en mogelijk is binnen de wetgeving tot op zekere hoogte)
En waarom gebeurt dat niet? Toch niet omdat de VVD dat in haar eentje tegen houdt?quote:en ja, natuurlijk , vind ik dat je klote wetgeving van Rutte nog gisteren moet aanpassen.
Je doet jezelf tekort.quote:nou vooruit: ultra-rechts kabinet. Jij je zin.
En dat verwijt jij hun niet? Apart...quote:Het was overduidelijk een plannetje van Rutte en zijn VVD en kreeg steun van de twee coalitie partners.
Ik ben benieuwd of ze met een goed alternatief komen. Kant zou daartoe in staat moeten zijn.quote:Ik mag hopen dat ze er werk van gaan maken. SP kan dit niet over haar kant laten gaan.
Lees het artikel nou eens goed. Er wordt geleurd met die mensen op zo'n manier dat het wel ten koste moet gaan van de reguliere werkgelegenheid. Ook daar heb ik een oplossing voor: functie moet eerst zoveel tijd open staan bij CWI en als die geen geschikte kandidaat hebben kunnen leveren... pas dan kom je in aanmerking voor deze regeling.quote:Het zal overduidelijk duidelijk zijn dat de wetgever niet beoogt dat dergelijke gratis banen ten koste gaat van de reguliere werkgelegenheid. Het zal overduidelijk duidelijk zijn dat de wetgever niet beoogd dat ene luttel klein aantal uitkeringsgerechtigden doorstomen naar echt regulier werk.
Dus volop oneigenlijk gebruik door werkgevers lijkt mij overduidelijk. Maar verwacht ook gen fatsoen gebruik van voorzieningen in het bedrijfsleven. De politiek mag daar ook eens meer oog voor hebben ipv de problematiek van 1 kant benaderen in de trnat van "die verdomde luie uitkeringstrekkers![]()
Die steun is actief hoor... Kennelijk heb jij moeite met verantwoordelijkheden herkennen.quote:Nogmaals een duidelijk VVD-plan met de steun van de 2 coalitiepartners. Maar met nuance heb je merkbaar moeite.
Iemand die hokjes nodig heeft om iets te duiden...quote:Je bent een typische VVD-er als het gaat om sociaal -e economische thema's. Maar de soms dodelijke politieke correctheid doet weer sterkt denken aan de PvdA in de tijd van Melkert en Paul Rosenmuller (GL)
Ik zeg niet dat jij dat niet hebt gedaan en ik vind mijzelf ook niet bijzonder, ik geef alleen aan dat ik practice what I preach (denk even terug aan de do as I say, don't do as I do). Het is bespottelijk dat jij iedere keer uit wat ik heb bereikt af leidt dat ik het makkelijk heb gehad. Onzin. Ik heb moeten knokken. Ik verwacht van anderen niet dat ze dat ook zo zullen doen, maar wel dat ze, als ze kunnen werken ook werken.quote:Ik heb ook schoongemaakt hoor. En zwaar vies vuil werk gedaan. Alsof jij daarin zo uniek bent. Maar je vergeet dat de een nog niet de ander is. Iedereen staat anders in het leven. Dan zeg ik: re-integratie is PUUR maatwerk. Omdat dit nog steeds niet wordt begrepen, mislukt het gros van dergelijk projecten.
Nee, jij maakt geen keuzes. Leuk om iedereen te laten doen wat hij wil. En vervolgens klagen dat de toiletten overal zo smerig zijn. Hoe kan dat nou?quote:Maar het doorgeslagen kapitalisme en totaal vereconomiseerde samenleving is gewoon geen ruimte meer voor de menselijke maat. Ik draai het liever om: eerst de mens en dan het geld, de opbrengsten komen dan vanzelf wel .Geeft uiteindelijk een veel beter resultaat dan pure repressie waartoe jij wel sterk neigt. Typisch rechts geneuzel.![]()
Vernederend, zo ervaart een 47-jarige Amsterdamse die woorden.quote:Lees het artikel nog eens.
Nee, die functie was er niet eens (je leest niet goed!) en daarnaast is het niet meer dan normaal dat je op voorwaarden CAO-loon + risico's ten aanzien van arbeidsongeschiktheid voor rekening werkgever niet in aanmerking komt en bij voorwaarden CAO-loon minus subsidie + risico's arbeidsongeschiktheid voor rekening UWV wel.quote:Nee, dat zei ik dus niet. Het is ronduit vernederd om eerst af te worden gewezen vanwege je leeftijd e.d. om de functie te kunnen uitoefenen. Maar toen mevrouw daar gedwongen moest werken, was mevrouw in een keer een stuk jonger geworden ?? En gelden die bezwaren dan in eens niet meer!
O, ondernemingen zijn per definitie a-moreel. Ja, met die definitie heb jij gelijk. Het is wel een belachelijke definitie.quote:Nee, het ging natuurlijk gewoon puur om het geld. Een a-morele exercitie dus.
Als ik 6 jaar thuis had gezeten... Ik denk dat ik in janken was uitgebarsten. Van vreugde welteverstaan. Heerlijk: eindelijk weer wat om handen!quote:hoe zou jij dat gevonden hebben als je net als die vrouw zo gevaren was...Eerlijk?
En dat was toen de PvdA. Ik zou dus ook willen zeggen dat ambtenaren kennelijk niet in staat zijn om iets goeds te bedenken. In plaats van schoppen tegen alleen maar de politiek.quote:Klopt er stroomden ook toen te weinig mensen door. Komt door dezelfde fout nl dat werkgevers teveel vertrouwen door de overheid wordt toegekend. Allemaal teveel vrijblijvend in de richting van werkgevers geweest, politiek leert kennelijk niet van haar fouten.
De bankemployee zal afgerekend worden op het geven van onverantwoorde kredieten, niet op het onterecht weigeren van kredieten. Dat betekent dat hij op safe zal spelen.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:27 schreef DS4 het volgende:
Dat de ondernemer de risico's lager in schat dan de bank wil niet zeggen dat de bank ten onrechte een plan af wijst. Ik zou zeggen: integendeel.
Waar baseer je op dat een bank terecht kredieten aan ondernemers afwijst? Denk je dat ze het jou gaan vertellen als afgewezen ondernemers bij een ander wél krediet krijgen en daar een gezond bedrijf mee opbouwen?quote:Ik weet zeker dat de bank in meer dan de helft van die gevallen (en ik geloof eerder in een percentage beginnend met een 9, maar dat terzijde) gewoon gelijk heeft. Veel ondernemers overschatten kansen en onderschatten de risico's. Dat is logisch, je bent op zeker moment niet meer objectief.
Ik begrijp niet hoe je kunt beweren dat een bedrijf dat is doorgestart met een leiding met vlekkeloze reputatie evenveel last zou hebben van het verleden dan een kleine ondernemer die letterlijk een faillissement op z'n naam heeft staan. Lijkt me een essentieel verschil.quote:Een eerder faillissement werkt tegen je. Of je groot of klein bent. Dat is ook logisch. Het is niet onoverkomelijk, maar men wordt voorzichtiger. Terecht!
En juist omdat een kleine onderneming sterk afhankelijk is van de persoon van de ondernemer telt het extra zwaar hoe je overkomt. Bij een groot bedrijf kijkt de bank enkel naar de plannen en cijfers zelf en maakt het echt weinig tot niks uit als 1 van de onderhandelaar van het bedrijf overkomt als een zak aardappelen. Voel je het verschil?quote:Iemand die niet goed overkomt zal ook minder snel succes hebben. Je moet toch niet alleen de bank overtuigen, maar ook de potentiële klant. Natuurlijk is goed overkomen belangrijk. Dat geldt ook voor grote bedrijven (reden waarom veel bedrijven heel huiverig zijn om individuele sporters te sponsoren, want als er dan iets mis gaat, kan het imago beschadigd raken).
En die fout blijf je dus maken, voor een goede vergelijking moet je niet kijken of een groot bedrijf bij een hoger bedrag een soortgelijk probleem heeft, nee je moet kijken of een groot bedrijf bij hetzelfde bedrag een soortgelijk probleem heeft. Appels met appels vergelijken dus.quote:Echt, allemaal niets wat met klein/groot te maken heeft. De problemen zijn bij grote bedrijven exact hetzelfde. Het bedrag is alleen anders, want waar jij zeg 100.000 euro vraagt, vraagt een groot bedrijf 1.000.000.000.
[..]
Nooit gehoord van supermarktketens die in een beperkt aantal filialen een groter assortiment hebben (dan zie je staan: alleen verkrijgbaar in AH plus filialen of hoe ze dat ook noemen). Dat toont duidelijk aan dat het onzin is om te beweren dat grote concerns weinig zouden hebben aan bedragen als 100k en zelfs niet eens geïnteresseerd zouden zijn in zulke kleine investeringen.quote:Waarom zou AH alleen in een deel van de filialen investeren? Dan gaan andere filialen uiteindelijk kapot (of er moet later geld bij, maar dan zijn de filialen die eerst het geld kregen weer tegen een achterstand op aan het lopen).
Geen realistisch scenario. AH kan wel een pilot uitvoeren, om te bezien of de kosten en baten een goede balans kennen bij de verandering. Schaalvergroting helpt ook. Maar verder?
Wat ik hierboven al schreef, van ondernemers die niks kunnen beginnen omdat ze geen krediet krijgen kun je moeilijk beoordelen of dat terecht was. Uiteraard geld dit voor ondernemingsplannen die aan alle kanten rammelen, maar van een hoop twijfelgevallen kun je dat nooit achteraf weten, tenzij je later nog eens tegen zou komen als geflopt ondernemer of juist in een dikke Mercedes. Kortom, hoe objecief kun jij dit werkelijk beoordelen?quote:Op maandag 14 juli 2008 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het blijft jou ontgaan dat ik voor mijn werk ondernemers adviseer en dus vrij vaak met deze materie in aanmerking kom en die ook objectief kan beoordelen.
Ik snap vaker niet dat de bank krediet heeft verstrekt dan niet dat de bank geen krediet heeft verstrekt.
[..]
Echt onzin, je hoort vaak genoeg van geslaagde ondernemers dat financiers er geen heil in zagen (lees: ze durfden niet omdat ze de kans op succes te laag inschatten), volgens jouw redenering zijn ze dan geslaagd ondanks een slecht ondernemingsplan. Je ziet toch zelf ook wel dat dat onzin is?quote:Dat is wat uit het plan moet komen. Niet "het kan vriezen, het kan dooien". Dat is de KERN van een slecht plan. De KERN van een goed plan is dat je met vrij grote zekerheid kan stellen dat er een goed rendement komt.
[..]
We praten over het verstrekken van bedrijfskrediet in het algemeen en jij sleept de kredietcrisis erbij, wat juist draait om leningen aan particulieren in de VS? Ja dat is echt bijzonder relevant!quote:Dat is precies wat de kredietcrisis ons heeft geleerd, dat banken heel terughoudend zijn geweest de afgelopen jaren met het verstrekken van krediet...![]()
[..]
Ivm de onzekerheid is altijd een ruime marge nodig dus praat je wel degelijk over flinke rendementen die gemaakt moeten worden.quote:Het rendement hoeft alleen maar hoog genoeg te zijn om de rente te betalen, banken doen aan v.v. (in het algemeen dan). Dus je slaat de plank mis als je denkt dat er hele hoge rendementen uit de hoed getoverd moeten worden. Gemiddeld is voldoende.
[..]
Ik beweerde helemaal niet dat banken het liefst hun hand op de knip houden, integendeel.quote:De grap is dat jij dit maar blijft roepen zonder enige onderbouwing. Het is volslagen onlogisch dat banken de hand op de knip houden, daar banken graag startende ondernemers binnen halen, graag geld verstrekken, dat is immers core-business.
Jij probeert mij nu te overtuigen dat banken zo min mogelijk kredieten willen verstrekken. Dat is zoiets als dat de AH hoge eisen gaat stellen aan klanten, zodat 90% niet in aanmerking komt om de winkel maar binnen te gaan.
Ik weet niet wie dit pleegt te geloven, maar ik iig niet.
[..]
Dat ligt dan waarschijnlijk niet aan het feit dát het bedrijf failliet is gegaan (iets wat bij een kleine ondernemer op z'n voorhoofd gedrukt staat, zeker als het recent was) maar aan de huidige stand van het bedrijf. Lijkt me een groot verschil.quote:Dat is de grootste lulkoek die er bestaat. Vertel ik even uit ervaring van het bijstaan van doorstartende ondernemingen met nieuw management.
[..]
Nogmaals, ook een vennootschap heeft daar last van. Zeker ook omdat een vennootschap veel lastiger achter de broek te zitten is als het geld uit blijft.
Ik moet onderhand wel veel van je aannemen. Je ervaring met alle facetten van het bedrijfsleven is indrukwekkend moet ik zeggen. Jammer dat het zo'n dooddoener is.quote:Je mag er voorshands vanuit gaan dat ik redelijk veel heb gezien, dus ik schat niet, ik heb ervaren...
[..]
Dat laatste is niet relevant, het gaat erom dat de weg naar krediet langer en hobbeliger is voor kleine bedrijven.quote:Ook niet echt waar. Het is wel zo dat een lopend bedrijf voor een nieuwe opzet makkelijker iemand vrij kan maken, terwijl een eenmanszaak die op start niet zelden dat moet doen naast dagelijkse werkzaamheden. Ja, starten kost tijd, geld en moeite. Maar dat neemt niet weg dat het eindproduct gelijk moet zijn voor de financier, want die kijkt naar de plannen.
Dit kan ik even niet volgen, sorry. Waar tover je die 100k winst ineens vandaan?quote:Natuurlijk kan een bedrijf met een e.v. positie van 5 mio makkelijker 10 mio bijeen halen als ze zelf 2 mio inbrengen, maar daar staat tegenover dat een winst van 100.000 euro per jaar in het begin voor zo'n groot bedrijf helemaal niet interessant is en zo'n bedrijf er dus niet aan zal beginnen.
Als grote bedrijven niet in staat zijn om te concurreren met kleine apothekers zonder goede ondernemersvaardigheden dan doen ze blijkbaar iets goed fout, m.a.w. ze benutten hun potentie verkeerd.quote:Even ook een voorbeeld van een tak van sport waar grote bedrijven geen succes in boeken: apotheken. De zorgverzekeraars zijn daar nu ook mee bezig. Zelfs indien de verzekerden aangespoord worden om naar de eigen apotheek van de zorgverzekeraar te gaan, blijft het stil. Ook de drogisterijketens lukte het niet om apotheken winstgevend te krijgen. Ook andere detailhandelsketens zijn er mee bezig geweest, zonder succes.
Als je dan weet dat veel apothekers nauwelijks ondernemersskills hebben en het hun wel lukt, dan zie je: het kan net zo goed in je voordeel werken om klein te zijn. Groot zijn brengt andere problemen met zich mee.
[..]
Je hebt NIETS aangetoond, dus het woord "blijkt" is ernstig misplaatst.
Waarom moet het verleden van een bedrijf meetellen in het heden? Wil je een Olympisch atleet die al 10 jaar aan de top staat soms ook 100 punten voorsprong geven op beginners die zich met moeite hebben gekwalificeerd voor de Olympische Spelen? Nee je moet ze beiden een gelijke kans geven om te kijken wat ze NU presteren. Veel of weinig medailles in het verleden hoort geen zak uit te maken.quote:Daarnaast is er niets oneerlijks aan dat bedrijven die al jarenlang succesvol zijn een betere positie hebben. Zij zijn het die de nek hebben uitgestoken en die positie hebben verworven. Het is pas oneerlijk als zij hun positie op moeten geven aan de trendvolgers die makkelijk mee willen pikken van het graan.
Gewoon tussen "" bedoel je.quote:Op zich klopt dat, alleen stel ik dat je dat kapitaal gewoon kan verwerven, ook als kleintje...
[..]
Wil je nu serieus beweren dat ze geen financiële reserves hebben voor investeringen?quote:De meeste grote bedrijven hebben geen zak met geld liggen die zit te nietsnutten... Dus dit is weer een denkfout.
Nee, dat is juist verstandig, lenen is juist dom als je genoeg eigen vermogen hebt!quote:Nog afgezien van het feit dat je wel idioot bent om iets nieuws te gaan doen met uitsluitend eigen vermogen.
[..]
Goed dan vraag ik jou (jij hebt ongetwijfeld talent, daar twijfel ik niet aan) bij deze of je bereid bent om zonder vergoeding mee te werken aan het realiseren van enkele plannen in ruil voor een aandeel in de winst. Ik ben benieuwd.quote:Wat je niet hebt moet je inhuren. Heb je geen geld daarvoor moet je slim zijn. Laat iemand met talent daarvoor het plan schrijven en geef hem daarvoor in ruil een leuk winstdeel.
[..]
Je praat opnieuw over consumentenkrediet, daar ging de discussie niet over.quote:Nee, tot zeg een jaar geleden was het redelijk makkelijk. Niet voor niets is de overheid ernstig bezig geweest om kredietverstrekkers van allerhande pluimage normen op te dringen die het moeilijker maken om krediet te krijgen, ter bescherming van de zwakkeren (en natuurlijk ook de overheid zelf, want faillissementen kosten de overheid geld).
[..]
Goed, hier zijn we het dus over eens.quote:Banken zijn niet bezig met bedrijven starten. Dat neemt niet weg dat sommige plannen zodanig zijn dat je ze niet aan banken wil laten zien (wederom: dat is wat ik in handen heb, anders had ik het benodigde geld al lang gehad).
En als een groot bedrijf en een klein bedrijf allebei 100k vragen voor een vaag plan, wie maakt de beste kansen denk je? Precies, degene die het meeste zekerheid kan bieden en dat is toch in 99 van de 100 gevallen het grote bedrijf (bv. een duur kantoor als onderpand).quote:Dat kan dus een probleem zijn. Maar zo'n probleem kan een groot bedrijf ook hebben.
[..]
En vv is niet risicodragend wil je zeggen?quote:Met alle respect, maar hier sla je de plank mis. Bedrijven zullen nooit met zoveel mogelijk e.v. starten. Dat is risicodragend vermogen. Beter is de juiste mix. En dan is de component v.v. flink hoger dan e.v.
Je investeert ev omdat je verwacht een hoger rendement te maken dan als je het wegzet. Het is nogal een groot verschil of je 15% rendement maakt met ev of met vv en daarvan een flinke hap rente aan de bank moet betalen.quote:Rentelasten zijn leuk en aardig, maar e.v. die vast zit in een startende onderneming die nog niets oplevert kost ook geld. Dat noemt met renteverlies. Want je zou die e.v. ook elders neer kunnen zetten om geld te genereren.
Dat is dus nog moeilijker dan vv aantrekken, ik hoop dat je je dat realiseert.quote:Daarnaast, ik val in herhaling, kun je ook e.v. aantrekken. Mits je een goed plan hebt.
Hartelijk dank voor het aanbod!quote:Maarre... even voor de goede orde: begrijp ik nu goed dat jij een plan hebt, maar geen geld en je kan er ook niet aan komen?
Dan heb ik het volgende aanbod voor je: ik ga als advocaat naar jouw plan kijken (dus met absolute geheimhoudingsplicht). Als ik er dan iets in zie zal ik participeren met vooral kennis en ook een klein beetje e.v. indien nodig (ik heb het meeste vast zitten in andere projecten, maar iets van 10-20K heb ik altijd wel op de plank liggen). Daarnaast heb ik een netwerk waar geld uit te halen valt indien nodig.
Ik hoor het wel.
De bonus van dit jaar wordt verstrekt op aantal kredieten verleend. Het ontslag 5 jaar later vanwege teveel faillissementen...quote:Op maandag 14 juli 2008 22:04 schreef rebel6 het volgende:
De bankemployee zal afgerekend worden op het geven van onverantwoorde kredieten, niet op het onterecht weigeren van kredieten. Dat betekent dat hij op safe zal spelen.
Ik baseer mij op de stukken die de bank ook krijgt. Het is dan mijn inschatting.quote:Waar baseer je op dat een bank terecht kredieten aan ondernemers afwijst? Denk je dat ze het jou gaan vertellen als afgewezen ondernemers bij een ander wél krediet krijgen en daar een gezond bedrijf mee opbouwen?
Het zal niet 1:1 zijn, maar een faillissement hindert. Altijd.quote:Ik begrijp niet hoe je kunt beweren dat een bedrijf dat is doorgestart met een leiding met vlekkeloze reputatie evenveel last zou hebben van het verleden dan een kleine ondernemer die letterlijk een faillissement op z'n naam heeft staan. Lijkt me een essentieel verschil.
Dat is natuurlijk wel waar, maar is inherent aan het feit dat de kleine ondernemer een alleskunner moet zijn... of... moet samenwerken. Ik doe nooit iets volledig alleen. Ik ben geen alleskunner. Bijna niemand is dat. Je moet dus iemand vinden die je aan vult.quote:En juist omdat een kleine onderneming sterk afhankelijk is van de persoon van de ondernemer telt het extra zwaar hoe je overkomt. Bij een groot bedrijf kijkt de bank enkel naar de plannen en cijfers zelf en maakt het echt weinig tot niks uit als 1 van de onderhandelaar van het bedrijf overkomt als een zak aardappelen. Voel je het verschil?
Grote bedrijven en kleine bedrijven zijn nu eenmaal appels en peren. Grote bedrijven stappen niet in op klein niveau. Als ze het doen, doen ze dat op groot niveau met bijbehorende geldvraag.quote:En die fout blijf je dus maken, voor een goede vergelijking moet je niet kijken of een groot bedrijf bij een hoger bedrag een soortgelijk probleem heeft, nee je moet kijken of een groot bedrijf bij hetzelfde bedrag een soortgelijk probleem heeft. Appels met appels vergelijken dus.
Ook voor die grote filialen geldt dat er meerderen zijn. 100K is niets voor een AH.quote:Nooit gehoord van supermarktketens die in een beperkt aantal filialen een groter assortiment hebben (dan zie je staan: alleen verkrijgbaar in AH plus filialen of hoe ze dat ook noemen). Dat toont duidelijk aan dat het onzin is om te beweren dat grote concerns weinig zouden hebben aan bedragen als 100k en zelfs niet eens geïnteresseerd zouden zijn in zulke kleine investeringen.
Het gaat om een inschatting, dat is waar. Kijk jij wel eens naar Dragons den? Daar wordt het ene na het andere plan afgeschoten. Ik vraag mij af hoe vaak jij gaat denken "dat is ook onterecht...".quote:van ondernemers die niks kunnen beginnen omdat ze geen krediet krijgen kun je moeilijk beoordelen of dat terecht was. Uiteraard geld dit voor ondernemingsplannen die aan alle kanten rammelen, maar van een hoop twijfelgevallen kun je dat nooit achteraf weten, tenzij je later nog eens tegen zou komen als geflopt ondernemer of juist in een dikke Mercedes. Kortom, hoe objecief kun jij dit werkelijk beoordelen?
Noem eens voorbeelden.quote:Echt onzin, je hoort vaak genoeg van geslaagde ondernemers dat financiers er geen heil in zagen (lees: ze durfden niet omdat ze de kans op succes te laag inschatten), volgens jouw redenering zijn ze dan geslaagd ondanks een slecht ondernemingsplan. Je ziet toch zelf ook wel dat dat onzin is?
Nee, de kredietcrisis gaat veel verder. Dat de barsten ontstonden bij sub-prime hypotheken laat onverlet dat er een bepaalde "laat maar waaien" mentaliteit bij banken was ontstaan.quote:We praten over het verstrekken van bedrijfskrediet in het algemeen en jij sleept de kredietcrisis erbij, wat juist draait om leningen aan particulieren in de VS? Ja dat is echt bijzonder relevant!![]()
Normaal is echt voldoende. Anders hebben bedrijven een probleem, want heel veel bedrijven draaien op krediet...quote:Ivm de onzekerheid is altijd een ruime marge nodig dus praat je wel degelijk over flinke rendementen die gemaakt moeten worden.
Uitbreiden van een slagerij... over riskant gesproken (echt waar, daar zou ik niet snel aan beginnen).quote:Ik beweerde helemaal niet dat banken het liefst hun hand op de knip houden, integendeel.
Maar ze staan nou eenmaal niet bekend om het verstrekken van durfkapitaal, dus is je plan gewaagder dan het uitbreiden van een slagerij of het verkopen dan iPods dan sta je toch al gauw voor een dichte deur.
Banken worden voorzichtig na een faillissement. Altijd. Ik vind het raar dat je dat onlogisch vindt.quote:Dat ligt dan waarschijnlijk niet aan het feit dát het bedrijf failliet is gegaan
Met alle respect, maar ik kan niet zeggen dat jij met veel bronnen komt.quote:Ik moet onderhand wel veel van je aannemen. Je ervaring met alle facetten van het bedrijfsleven is indrukwekkend moet ik zeggen. Jammer dat het zo'n dooddoener is.
Ook dat is niet waar. Zeker bij kleinere kredieten is het voor een IB-ondernemer heel snel te regelen, waar je bij een vennootschapsstructuur veel meer randvoorwaarden hebt en dus het traject langer wordt.quote:Dat laatste is niet relevant, het gaat erom dat de weg naar krediet langer en hobbeliger is voor kleine bedrijven.
Gewoon een bedrag dat leuk is voor een persoon en niet interessant voor een groot bedrijf.quote:Dit kan ik even niet volgen, sorry. Waar tover je die 100k winst ineens vandaan?
Dan ga je er vanuit dat ALLE CEO's die zich er mee bezig hielden stom zijn. Dat is net teveel toeval.quote:Als grote bedrijven niet in staat zijn om te concurreren met kleine apothekers zonder goede ondernemersvaardigheden dan doen ze blijkbaar iets goed fout, m.a.w. ze benutten hun potentie verkeerd.
Dat zegt niks over voordelen van klein zijn want het klinkt niet alsof die apothekers er erg bewust mee bezig zijn. Het zegt alleen dat duurbetaalde CEO's soms nog te stom zijn om van zwakke concurrenten te winnen.
Als je met sport wil gaan werken: jij vraagt eigenlijk het volgende. Voetbalwedstrijd. Scoort een team, dan moet deze een speler inleveren en ook bij ieder volgend doelpunt, totdat het weer gelijk staat (team dat achter staat levert geen spelers in na een doelpunt).quote:Waarom moet het verleden van een bedrijf meetellen in het heden? Wil je een Olympisch atleet die al 10 jaar aan de top staat soms ook 100 punten voorsprong geven op beginners die zich met moeite hebben gekwalificeerd voor de Olympische Spelen? Nee je moet ze beiden een gelijke kans geven om te kijken wat ze NU presteren. Veel of weinig medailles in het verleden hoort geen zak uit te maken.
Als jij daar vrolijk van wordt....quote:Gewoon tussen "" bedoel je.
Ja, maar die bewaren ze voor investeringen in de onderneming waar ze mee bezig zijn.quote:Wil je nu serieus beweren dat ze geen financiële reserves hebben voor investeringen?
Nee, het is dom om teveel eigen vermogen op de plank te laten. Daar moet je weer wat mee gaan doen.quote:Nee, dat is juist verstandig, lenen is juist dom als je genoeg eigen vermogen hebt!
Als het aandeel interessant genoeg is natuurlijk wel. Soort van no-cure-no-pay.quote:Goed dan vraag ik jou (jij hebt ongetwijfeld talent, daar twijfel ik niet aan) bij deze of je bereid bent om zonder vergoeding mee te werken aan het realiseren van enkele plannen in ruil voor een aandeel in de winst. Ik ben benieuwd.
Nee, de hele kredietmarkt heeft een klap gekregen. Dat het symptoom aan de oppervlakte kwam bij sub-prime doet daar niets aan af.quote:Je praat opnieuw over consumentenkrediet, daar ging de discussie niet over.
Ja, maar dat grote bedrijf zal nooit voor die schaal gaan. Peanuts.quote:En als een groot bedrijf en een klein bedrijf allebei 100k vragen voor een vaag plan, wie maakt de beste kansen denk je? Precies, degene die het meeste zekerheid kan bieden en dat is toch in 99 van de 100 gevallen het grote bedrijf (bv. een duur kantoor als onderpand).
Niet voor de ondernemer.quote:En vv is niet risicodragend wil je zeggen?
Als ik aan de bank 5% rente betaal en ik kan het geld ook elders beleggen waar ik er 5,5% voor krijg... dan ben ik beter af. Echt waar. Ongeacht de winst die het bedrijf haalt.quote:Je investeert ev omdat je verwacht een hoger rendement te maken dan als je het wegzet. Het is nogal een groot verschil of je 15% rendement maakt met ev of met vv en daarvan een flinke hap rente aan de bank moet betalen.
Nee, dat kan ook eenvoudiger zijn.quote:Dat is dus nog moeilijker dan vv aantrekken, ik hoop dat je je dat realiseert.
Over die geheimhouding: advocaten nemen zoiets serieus en als je dat niet doet en het komt uit ben je je praktijk kwijt.quote:Hartelijk dank voor het aanbod!![]()
Ik heb inderdaad enkele plannen met veel potentie (ok dat klinkt niet bescheiden begrijp ik, maar goed dat moet je maar even nemen voor wat het is) die met m'n huidige budget op de plank blijven liggen maar waar ik morgen nog aan zou beginnen bij een groter budget.
Het zou mooi zijn als je me daarbij kon helpen, uiteraard in ruil voor een aandeel in de winst.
Probleem is alleen dat als jij de geheimhoudinsgplicht zou schenden, ik dat nooit kan bewijzen.
Wat dat betreft zie ik geen verschil met banken, die beloven immers ook strikte geheimhouding maar wat begin je als ze het tóch doorvertellen aan een vriendje die op zoek is naar een goed plan?
Toch ga ik er serieus over nadenken want ik vind het erg sympathiek.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |