abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60057748
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

De mening zoals jij deze verkondigt is niet bepaald gedragen door een grote groep.

En wat verklaart de intense media-aandacht de laatste jaren mbt die topsalarissen?

Journalisten die uit hun neus zitten te boren?
pi_60057763
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat heb ik je al eens uitgelegd.
Met die kromme redenatie kon en kan ik echt niets. En al zo subjectief als de nete.

Jou visie mbt afromen...
  † In Memoriam † zaterdag 12 juli 2008 @ 13:06:44 #53
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60057893
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:

En wat verklaart de intense media-aandacht de laatste jaren mbt die topsalarissen?

(zucht)

Wat is het nou? Media-aandacht goed (geer-goor) of slecht? Of hebben we al 25! topics te maken met selectieve verontwaadigheid.
Carpe Libertatem
pi_60057925
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

(zucht)

Wat is het nou? Media-aandacht goed (geer-goor) of slecht? Of hebben we al 25! topics te maken met selectieve verontwaadigheid.
Het zijn allesbehalve (!) de linkse media die voortdurend berichten over excessen mbt beloningen aan de top. Zelf het rechtse Elsevier bericht er regelmatig over.

Zelfs het ozo rechtse PVV van Geert Wilders vindt de topbeloningen de pan uitreizen.

Je moet wel ziende blind zijn en horende doof als je het signaal nog langer negeert.
pi_60057981
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Alleen denk ik er dan weer wat anders over: ik vind dat de uitkeringen gekoppeld moeten worden aan de prijzen van de producten die je als uitkeringsgerechtigde er mee zou kopen (dus: huur, energie, voedsel).

Dus eigenlijk een koopkrachtgarantie. Vanuit het oogpunt dat ik vind dat uitkeringsgerechtigden een minimumnorm moeten hebben.

Vooral het laatste jaar zie je dat die prijsstijgingen problemen veroorzaken bij de minima. Dat ga je dan tegen. Dan verliezen ze dat ze omhoog gaan als de werknemers dat ook doen, maar dat acht ik geen probleem, want als de minimumnorm gehaald wordt is dat luxe... en je hebt niets aan af en toe luxe en dan weer tekort, en dan weer luxe, dan tekort, enz.

(luxe in brede vorm uiteraard...)
Ik houd het liever gewoon eenvoudig. Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat mensen die buiten hun wil de uitkering zijn beland (want anders krijg je vandaag de dag echt geen uitkering!) gewoon dezelfde tred moeten volgen als werknemers. Het verschil tussen uitkering en laatst verdiende loon voor die mensen al erg genoeg, maar dat gaat de VVD natuurlijk niet ver genoeg. Uitkeringsgerechtigden dien je dan ook zo hard mogelijk aan te pakken en te straffen als het aan de VVD ligt

Alleen onze meest onfatsoenlijke partij vindt dat niet en wil de zwaksten het hardste treffen.

Het is wel heel dierlijk/primair gedrag om zo de zwaksten "af te maken"
  † In Memoriam † zaterdag 12 juli 2008 @ 13:18:31 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60058031
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Je moet wel ziende blind zijn en horende doof als je het signaal nog langer negeert.
Ja, precies dit. Je gaat 0,0 in op mijn opmerkingen maar doet je eigen rant. Hartstikke leuk, maar begin dan gewoon een blog.
Carpe Libertatem
pi_60058049
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stelsel van regels...
Regels kan je veranderen.
quote:
Maar jullie zijn allesbehalve objectief als het om de VVD gaat. En je schreef afschaffen, hetgeen iets anders is dan verlagen.
En verlagen is niet a-sociaal?
quote:
Ik vroeg je er niet Balkenendiaans er omheen te lullen, maar om een keuze te maken...
Nee, je weet er geen antwoord op te geven. Ik ben gewoon zorgvuldig.
pi_60058054
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, precies dit. Je gaat 0,0 in op mijn opmerkingen maar doet je eigen rant. Hartstikke leuk, maar begin dan gewoon een blog.
Jij steekt liever je nek in het zand. Ik zie liever de problemen onder ogen.
  † In Memoriam † zaterdag 12 juli 2008 @ 13:28:31 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60058148
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij steekt liever je nek in het zand. Ik zie liever de problemen onder ogen.
Ik wil graag wat duidelijkheid.

Mediaaandacht is goed, of alleen als het hierover gaat?
Carpe Libertatem
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:31:43 #60
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058180
quote:

[..]

Maak je liever druk om voetballers die miljoenen verdienen met alleen achter een bal aan lopen. Maar het is natuurlijk makkelijker om hardwerkende mensen aan te pakken, stel je voor dat een van je voetbalvriendjes opeens in Spanje gaat spelen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_60058191
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:31 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maak je liever druk om voetballers die miljoenen verdienen met alleen achter een bal aan lopen. Maar het is natuurlijk makkelijker om hardwerkende mensen aan te pakken, stel je voor dat een van je voetbalvriendjes opeens in Spanje gaat spelen.
Aha, die vind ik interessant. Je stel dat topmanager harder werken dan voetballer?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:39:45 #62
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058284
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik houd het liever gewoon eenvoudig.

(..)

Alleen onze meest onfatsoenlijke partij vindt dat niet en wil de zwaksten het hardste treffen.

Het is wel heel dierlijk/primair gedrag om zo de zwaksten "af te maken"
Je houdt het inderdaad erg eenvoudig, zelfs zo eenvoudig dat iemand met een afgeronde basisschoolopleiding kan zien dat het kant nog wal raakt. De VVD is wel degelijk voor bijstandsuitkeringen om ervoor te zorgen dat iedereen op een normale manier kan leven.

Het probleem is dat zodra er ergens geld is er geroepen wordt dat dit naar de zwaksten moet gaan, en als een week later blijkt dat er geld tekort is geroepen wordt dat het van de rijken gehaald moet worden. Dit is natuurlijk onzin, solidariteit is een groot goed, maar tot op zekere hoogte. Je kunt niet de succesvolle mensen straffen voor het falen van anderen, dat zou de omgekeerde wereld zijn.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:44:23 #63
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058348
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zijn allesbehalve (!) de linkse media die voortdurend berichten over excessen mbt beloningen aan de top. Zelf het rechtse Elsevier bericht er regelmatig over.

Zelfs het ozo rechtse PVV van Geert Wilders vindt de topbeloningen de pan uitreizen.

Hij zegt ook nergens dat het linkse media zijn die dit aankaarten, hij vraagt alleen of media aandacht goed is of niet.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:45:58 #64
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058366
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Aha, die vind ik interessant. Je stel dat topmanager harder werken dan voetballer?
Dat lijkt me nogal logisch inderdaad. Voetballen vraagt niet bepaald het uiterste van mensen, je enige verantwoordelijkheid is een bal verplaatsen. Een topmanager moet beslissingen nemen die de toekomst van vele duizenden mensen zal veranderen, hij heeft een veel zwaardere verantwoordelijkheid. Daarnaast moet je natuurlijk om op zo'n functie te zitten bovenmatig begaafd zijn en heel hard kunnen, maar vooral willen werken.
pi_60058441
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Hij zegt ook nergens dat het linkse media zijn die dit aankaarten, hij vraagt alleen of media aandacht goed is of niet.
Hoe bepaal je of media aandacht goed of slechts voor iets is?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:03:58 #66
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058655
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe bepaal je of media aandacht goed of slechts voor iets is?
Jij haalt hier de vele media aandacht aan als argument dat het steekhoudend is. De vraag is of je die link wel kunt leggen met elkaar, als er veel aandacht is in de media over wat mensen die de uitkeringsinstanties hebben bedrogen is dat dan een reden om hier meer of minder aandacht aan te besteden?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:14:54 #67
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058825
quote:
Van Nistelrooij verdiende dit jaar 8.800.000 euro. De oranjepremie zal volgend jaar aan de spits zijn neus voorbij gaan, daardoor maken andere spelers de kans om Van Nistelrooij in het salarisklassement voorbij te streven.

Eén van die kanshebbers is Roy Makaay. De aanvaller van Bayern München staat tweede achter Van Nistelrooij. Zijn inkomen bedraagt 7.000.000 euro. Das Phantom zal dus nog een stuk meer goals moeten maken om Van Nistelrooij te achterhalen.
De salarissen van voetballers volgens sportweek. Het enige wat deze mensen doen is af en toe een balletje trappen en 1x per week een wedstrijd spelen.
quote:
Dat is balen voor Numico-topman Jan Bennink. Die heeft vorig jaar een inkomen van 2.394.887 euro bij elkaar gesprokkeld, en dat is toch minder dan in 2004. Toch kreeg Bennink nog 2.398.494 euro op zijn bankrekening gestort.
quote:
Het salaris van Votron bij Fortis is 3,39 miljoen euro
En hier valt iedereen overheen, terwijl de voetballers dus 2-3x zoveel verdienen.

Zo zie je maar dat de domme massa gewoon achter de grootste schreeuwers aanloopt. Waarom zie ik geen topic over veelverdienende voetballers? Waarom boycotten we de wedstrijden niet totdat deze salarissen op hetzelfde niveau zitten als het salaris van de MP?
pi_60058911
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De salarissen van voetballers volgens sportweek. Het enige wat deze mensen doen is af en toe een balletje trappen en 1x per week een wedstrijd spelen.
[..]

[..]

En hier valt iedereen overheen, terwijl de voetballers dus 2-3x zoveel verdienen.

Zo zie je maar dat de domme massa gewoon achter de grootste schreeuwers aanloopt. Waarom zie ik geen topic over veelverdienende voetballers? Waarom boycotten we de wedstrijden niet totdat deze salarissen op hetzelfde niveau zitten als het salaris van de MP?
Die salarissen gaan dan net zo goed nergens over.

Prestaties worden niet beloond maar gewoon gekte. Waan.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:22:58 #69
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60058954
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Prestaties worden niet beloond maar gewoon gekte. Waan.
Ik kan er dus vanuitgaan dat in de OP voetballers ook genoemd zullen gaan worden? Want als ik hier zie dat ze 3x zoveel verdienen als de topmannen waar iedereen over aan het schreeuwen is lijkt me dit een hogere prioriteit.
pi_60059548
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Alleen als geen pistool aan te pas komt, toont aan dat het systeem fatsoenlijk functioneert?
Ik verwijs natuurlijk naar vrijwilligheid.

Een vrouw slaan vind ik ook niet kunnen, maar als een vrouw zich ihk van SM zich compleet aan gort wil laten beuken heb ik er ook geen probleem mee... Vrije wil, je hebt het er kennelijk moeilijk mee.
quote:
Jij denkt te juridisch. Som vind ik dat best jammer.
Nee, ik geef aan dat de voorbeelden die jij noemt niet aan de orde zijn. Jij draait een vrijwillig aangegane overeenkomst met suggestieve bewoordingen in een verdachte hoek en zegt dan: "dat is toch verdacht?". Ik geef gewoon aan dat het helemaal niet in die hoek gedraaid moet worden.
quote:
Wat heb ik aan mensenrechten die enigszins in conflict komen met die zaken? Feit is gewoon dat het systeem niet zo menswaardig functioneert,
Dat is geen feit dat is een mening van jou die overigens erg zwak is onderbouwd...
quote:
als die lui gewoon hun gang kunnen gaan met uitbuiting van het voetvolk
Er is helemaal geen sprake van uitbuiting, dat maak jij ervan.
quote:
Je personeel vragen om pas op te plaats te maken en dwingen tot loonmatiging en zichzelf vervolgens schaamteloos verrijken is toch wel ultiem a-moreel? Wees daar nou eens eerlijk in. Want dan moeten ze toch eerst zelf het goede voorbeeld eens geven.
Ik hou niet van "do as I say, don't do as I do". Maar om dat a-moreel te noemen? Dan is meer dan 90% van de mensheid a-moreel... En je weet wie ik dan allemaal op de korrel heb... toch?
quote:
Nu moet er ineens een reden zijn?
Zonder de achterliggende reden te kennen kan ik er inderdaad niets op zeggen. Stel dat we in een situatie komen dat de economie zo achteruit gaat dat die dalingen logisch zijn en daarnaast geweld tegen CEO's aan de orde van de dag is, met minimaal 1 CEO die vermoord wordt per maand. Nou, dan zou ik wel denken dat de CEO die zichzelf in the line of fire begeeft tegen die stroom in veel meer geld krijgt.

Natuurlijk is bovenstaande onzinnig, maar dat was jouw voorbeeld nog veel meer, dus ik neem die vrijheid in dezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60059595
quote:

Kijk, dat er veel jaloerse mensen zijn in Nederland is al sinds jaar en dag bekend. Ook in het buitenland staat de Nederlander erom bekend anderen niet te gunnen boven het maaiveld uit te komen.

Alleen: je gaat nog wel een paar stappen verder door zaken als psychische afwijkingen erbij te halen, te roepen dat de heren crimineel zijn, enz. enz.
pi_60059611
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Met die kromme redenatie kon en kan ik echt niets. En al zo subjectief als de nete.

Jou visie mbt afromen...
Gebaseerd op mijn kennis van het belastingrecht, zowel nationaal en internationaal... Maar het zal wel complete onzin zijn geweest, hetgeen jij als TU-er meteen kon zien.
pi_60059650
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat mensen die buiten hun wil de uitkering zijn beland (want anders krijg je vandaag de dag echt geen uitkering!)
Ik ken genoeg voorbeelden a-contrario... dus dat is niet waar...
quote:
gewoon dezelfde tred moeten volgen als werknemers.
Dus als de lonen een dalende trend vertonen en het levensonderhoud duurder vind jij het prima dat er honger geleden wordt onder de uitkeringsgerechtigden?

Ik vind dat een kille opvatting eerlijk gezegd...
quote:
VVD (...) VVD (...) onfatsoenlijke partij (...) dierlijk/primair gedrag
Die frustratie...
pi_60059697
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 13:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Regels kan je veranderen.
Dat stel ik toch ook voor?
quote:
En verlagen is niet a-sociaal?
Het is iig iets heel anders en voorts hoeft dat niet asociaal te zijn, b.v. als de uitkering hoger is dan nodig en de financiering in gevaar komt (doorschuiven problematiek naar de volgende generatie is pas a-sociaal).
quote:
Nee, je weet er geen antwoord op te geven. Ik ben gewoon zorgvuldig.
Nee, ik herhaal de vraag even: Er zijn niet genoeg mensen die vrijwillig asperges gaan steken. Wil jij nu

1. Lager opgeleiden zonder werk dwingen de asperges te steken;
2. Hoger opgeleiden zonder werk dwingen de asperges te steken;
3. Mensen hier naartoe halen die vrijwillig de asperges gaan steken;
4. Geen asperges meer.

Ik zie jouw keuze tegemoet, tot op heden wees je 1, 2 en 3 af. Ik ben benieuwd.
pi_60059725
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Het volk waar jij je achter verschuilt heeft daar geen probleem mee...
pi_60073183
DS4 en Boze Appel, tot nu toe hebben jullie (met moeite) toegegeven dat kapitaal best belangrijk kan zijn, maar zijn jullie het nu wel of niet eens met de volgende stelling?

Stelling: Hoe meer kapitaal een bedrijf heeft, hoe meer kans op commercieel succes.

Zo niet, dan graag een degelijke onderbouwing.
pi_60073353
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:55 schreef rebel6 het volgende:
DS4 en Boze Appel, tot nu toe hebben jullie (met moeite) toegegeven dat kapitaal best belangrijk kan zijn, maar zijn jullie het nu wel of niet eens met de volgende stelling?

Stelling: Hoe meer kapitaal een bedrijf heeft, hoe meer kans op commercieel succes.

Zo niet, dan graag een degelijke onderbouwing.
Waar jij kapitaal schrijft bedoel je waarschijnlijk e.v.

En verder vraag je naar de bekende weg, want ik heb toch al een aantal malen aangegeven hoe ik hier tegenaan kijk.
pi_60073798
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het volk waar jij je achter verschuilt heeft daar geen probleem mee...
Maar wel met de topsalarissen van topmanagers. En dus gaat het topic daarover en laat ik die achterlijke beloningen van topvoetballers voorlopig buiten beschouwing.
pi_60073868
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar jij kapitaal schrijft bedoel je waarschijnlijk e.v.

[quote]
En verder vraag je naar de bekende weg, want ik heb toch al een aantal malen aangegeven hoe ik hier tegenaan kijk.
Ik vraag het niet voor niets natuurlijk.
Je hebt geschreven dat je kapitaal/eigen vermogen (wat jij wil, ik zie even niet waarom dat nu relevant is) als een van de factoren voor succes ziet, dus ik zou zeggen dat je het daarom eens bent met de stelling.

Maar dat wil ik graag eerst zeker weten voordat ik een nieuwe vraag stel.
pi_60073985
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik verwijs natuurlijk naar vrijwilligheid.
Die vrijwilligheid is maar betrekkelijk. Eea hangt ook af van het aantal keuzemogelijkheden. Ik roep de buurtsuper die altijd is uitverkocht maar even in de herinnering.
quote:
Een vrouw slaan vind ik ook niet kunnen, maar als een vrouw zich ihk van SM zich compleet aan gort wil laten beuken heb ik er ook geen probleem mee... Vrije wil, je hebt het er kennelijk moeilijk mee.
Nee juist niet. Maar vrije wil kan je niet los zien van je omgeving, t.w. de keuzemogelijkheden. Dat punt ga jij nl uit de weg.
quote:
Nee, ik geef aan dat de voorbeelden die jij noemt niet aan de orde zijn. Jij draait een vrijwillig aangegane overeenkomst met suggestieve bewoordingen in een verdachte hoek en zegt dan: "dat is toch verdacht?". Ik geef gewoon aan dat het helemaal niet in die hoek gedraaid moet worden.
kuezevrijheid vs. keuzemogelijkheden-------> beperkte bandbreedte.
quote:
Dat is geen feit dat is een mening van jou die overigens erg zwak is onderbouwd...
Feiten zijn er om te duiden. Een duiding heeft altijd een hoog meninggehalte.
quote:
Er is helemaal geen sprake van uitbuiting, dat maak jij ervan.
HEt is maar hoe je er naar kijkt. Als je tot het kllotjesvolk behoort, dan heb je een minimale loonstijging maar gewoon te slikken. Kan je wel zappen naar een ander klootjeskmap, maar wat schiet het dan op. De top plaats zichzelf in ene unieke positie die gene genoegen neemt met de tred mbt salarisstijgingen van het klootjesvolk. Het is in dat wereld van ons kent ons. Het oude jongens krentenbrood bolwerk , wat zichzelf chronisch tegoed doet.
quote:
Ik hou niet van "do as I say, don't do as I do".
Daar hou ik ook niet van
quote:
Maar om dat a-moreel te noemen? Dan is meer dan 90% van de mensheid a-moreel... En je weet wie ik dan allemaal op de korrel heb... toch?
Ik waag me maar niet aan ene percentage. Maar mensen zijn net roofdieren....
quote:
Zonder de achterliggende reden te kennen kan ik er inderdaad niets op zeggen. Stel dat we in een situatie komen dat de economie zo achteruit gaat dat die dalingen logisch zijn en daarnaast geweld tegen CEO's aan de orde van de dag is, met minimaal 1 CEO die vermoord wordt per maand. Nou, dan zou ik wel denken dat de CEO die zichzelf in the line of fire begeeft tegen die stroom in veel meer geld krijgt.

Natuurlijk is bovenstaande onzinnig, maar dat was jouw voorbeeld nog veel meer, dus ik neem die vrijheid in dezen.
Ja, maar ridiculiseren helpt dan ook niet, mijn beste.
pi_60074101
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk, dat er veel jaloerse mensen zijn in Nederland is al sinds jaar en dag bekend. Ook in het buitenland staat de Nederlander erom bekend anderen niet te gunnen boven het maaiveld uit te komen.
Het argument dat Nederlanders jaloers zijn en daarom er veel over geschreven wordt, klopt niet. In veel landen wordt de discussie gevoerd. En in Duitsland al helemaal.

En verder: een Junker die zich openlijk zorgen maakt over de ontwikkelingen in zijn hoedanigheid, kan je niet goedkoop afdoen als jaloezie.
quote:
Alleen: je gaat nog wel een paar stappen verder door zaken als psychische afwijkingen erbij te halen, te roepen dat de heren crimineel zijn, enz. enz.
Je weet dat ik het relatief hoge ASPS gehalte niet van mijzelf heb. Daar is meerdere malen door verschillende bronnen over bericht. Ik loop niet voor de feiten weg.

En als je een beetje logisch kan nadenken, dan kan je weten dat eea niet onzinnig is gesteld.

En dan dit: mensen met ASPS of ASPS-achtige trekken vervallen vaker in criminaliteit dan mensen die dat niet hebben. Ze hebben dus crimineel gevoeliger. Ook hier loop ik niet voor de feiten weg.
pi_60074255
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gebaseerd op mijn kennis van het belastingrecht, zowel nationaal en internationaal... Maar het zal wel complete onzin zijn geweest, hetgeen jij als TU-er meteen kon zien.
Ik zei en ik herhaal dat, dat het niet meer dan een labelplakkerij is.
pi_60075225
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken genoeg voorbeelden a-contrario... dus dat is niet waar...
En die voorbeelden dien je dan ook hard aan te pakken. Maar de meesten zitten tegen hun wil en zin in de uitkering. Daar gaat de VVD aan voorbij....
quote:
Dus als de lonen een dalende trend vertonen en het levensonderhoud duurder vind jij het prima dat er honger geleden wordt onder de uitkeringsgerechtigden?
Nee, ik vind dat je de zwakken ten alle tijden moet ontzien. Als ze zwak zijn en er niets aan kunnen doen.
quote:
Ik vind dat een kille opvatting eerlijk gezegd...
Want?
quote:
Die frustratie...
Nee, hoor. Ik zie wat er gebeurt.
pi_60075438
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat stel ik toch ook voor?
Mooi.
quote:
Het is iig iets heel anders en voorts hoeft dat niet asociaal te zijn, b.v. als de uitkering hoger is dan nodig en de financiering in gevaar komt (doorschuiven problematiek naar de volgende generatie is pas a-sociaal).
Uiteraard. Sinterklaas bestaat niet. Begroting hoort duurzaam te zijn. Maar ...... als er een probleem is mbt arbeidsparticipatie en er zijn 2 sociale partners, dan dien je ze beide aan te spreken .En niet wat de VVD steeds doet: alleen de zwakste partij maar ook de werkgevers!. Beide partijen dienen verantwoordelijkheid te nemen!
quote:
Nee, ik herhaal de vraag even: Er zijn niet genoeg mensen die vrijwillig asperges gaan steken. Wil jij nu

1. Lager opgeleiden zonder werk dwingen de asperges te steken;
Ja, maar biedt ze daarna ook serieus perspectief. En niet wat nu de praktijk is: werkgevers gratis bijstandgerechtigden ter beschikbaar stellen om ze vervolgens geen enkel perspectief te bieden voor beter en duurzaam werk. (zie artikel BN de Stem ) Want DAT zou de insteek moeten zijn. Jij denk veel te veel vanuit repressie. Daar klos je geen problemen mee op DS4. Je moet beter weten.
quote:
2. Hoger opgeleiden zonder werk dwingen de asperges te steken;
Mensen ongelukkig maken door totaal niet passend werk aan te bieden is a-moreel De kloof is gewoon te groot. Je maakt dan mensen kapot. Daarmee help je ze op de langere termijn al helemaal niet mee. Het is beter om wat passender te zoeken, maar mensen moeten ook niet spugen in werk dat enigszins van ene lager nivo is. Maar ook hier dient er wel wat tegenover te staan. Dat die mensen meer kans krijgen op passend en werk van ene duurzaam karakter. Mensen niet alleen als HOER behandelen, en allen uit de kast trekken voor wat onaangename klussen omdat het nu eenmaal zo uitkomt om ze vervolgens weer de uitkering in te trappen. Want dat is gewoon moderne slavernij, mijn vriend.
quote:
3. Mensen hier naartoe halen die vrijwillig de asperges gaan steken;
Alleen als er geen diplomalozen genoeg zijn die het werk kunnen doen. . (cat. 1)
quote:
4. Geen asperges meer.
Nee.
quote:
Ik zie jouw keuze tegemoet, tot op heden wees je 1, 2 en 3 af. Ik ben benieuwd.
Nuanceren heet dat dan.
pi_60075611
quote:
Gratis werk 'is moderne slavernij'

door Jacqueline Steenwijk. zaterdag 12 juli 2008 | 08:50 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 12 juli 2008 | 11:24

De voordelen voor werkgevers zijn groot, meldt de wervende tekst op de website van het bedrijf.

Ze zijn gratis, er zit geen werkgeversrisico aan vast én de werkgever krijgt er nog geld op toe ook: 2.000 euro per jaar als vergoeding voor de begeleiding.

Vernederend, zo ervaart een 47-jarige Amsterdamse die woorden. Met de rug tegen de muur gezet en volkomen waardeloos als mens. Ze wordt er depressief van. Schaamt zich inmiddels zo, dat ze anoniem wil blijven. Na zes jaar thuis te hebben gezeten als alleenstaande moeder, werd ze vorig jaar opgeroepen om weer aan het werk te gaan.

Maar betaald werk kreeg ze niet. "Tientallen sollicitaties heb ik de deur uit gedaan. Meestal hoor je helemaal niets."

Omdat het haar zelf niet lukte een baan te vinden, werd ze overgedragen aan Pantar voor de verplichte tewerkstelling.

Tot haar grote verbazing hadden ze al een baan voor haar: verkoopster bij de Hema. Precies hetzelfde bedrijf waar ze een aantal maanden daarvoor nog gesolliciteerd had, zonder resultaat. "Ik was te oud en te duur, kreeg ik te horen bij de klantenservice."

En dat terwijl ze eerder acht jaar met 'heel veel plezier' bij een Hema had gewerkt. Volgens het concern had het re-integratiebureau de participatiebaan nog niet mogen aanbieden. "Er ligt wel een voorstel om dit soort banen te creëren, maar daar hebben we nog geen ja tegen gezegd", aldus een woordvoerder.

Advocaat Marc van Hoof ziet ze bijna dagelijks voorbij komen, de bijstandsgerechtigden die bijna gek worden van frustratie. Ze krijgen verplichte banen aangeboden in commerciële bedrijven. Niet voor geld, maar om er gratis te komen werken.

En dat is voor hen niet eens het ergste. "Er wordt totaal niet gekeken naar mijn interesse, wat ik wil, hoe ik straks een betaalde baan kan krijgen in een functie die bij mij past", zegt Gerda Topman, eveneens 47 jaar oud.

Zij kreeg maar liefst zeven functies aangeboden. Ze kon kiezen uit klusjesman/tuinman, medewerker catering, gastvrouw, klassenassistent, telefoniste/receptioniste, planner en voorlichter.

"Wat moet ik hiermee? Ik heb kunst en cultuur gestudeerd. Er zijn talloze participatiebanen te vinden bij culturele stichtingen. Waarom kan ik daar niet heen? Ik heb niets met planten, niets met kinderen. Ik heb niet eens een EHBO-diploma."

Volgens directeur Piet Dek van Pantar wordt weliswaar geprobeerd rekening te houden met de wensen van de bijstandsgerechtigden, maar maatgevend is het niet. "Er moet in de toekomst wel werk in zijn", legt hij uit.

Tegelijkertijd stelt hij dat het er in feite niet toe doet waar iemand als Gerda Topman te werk wordt gesteld. "Ze is daar namelijk niet om een functie te leren, maar om te leren op tijd op te staan en opdrachten uit te voeren. Pas als ze dat kan, wordt gekeken naar haar verdere mogelijkheden."

"Het is gewoon moderne slavernij", zegt voorzitter Piet van der Lende van de Bijstandsbond. "Ze mogen twee jaar ergens werken en vervolgens worden ze weer ingeruild. Werkgevers sturen ze gewoon terug met de smoes dat ze niet goed genoeg werken."

Uit een Amsterdamse evaluatie bleek dat werkgevers slechts 9 procent van de mensen na die twee jaar een vaste baan aanbiedt, ook al is 77 procent tevreden over het geleverde werk.

Precies daarom is de vakcentrale FNV zo furieus.

"Nog even en er is geen baan meer te krijgen. Iedereen is dan verplicht aan het werk", zegt bestuurder Leo Hartveld.

"Bijstandsgerechtigden worden niet meer gezien als mens", constateert Van der Lende. "Ze zijn een middel om geld mee te verdienen."

Typerend vindt hij de manier waarop Pantar-directeur Dek praat over de manier waarop hij mensen verhuurt aan bedrijven. Volgens Dek wordt de 'vraagprijs' als volgt berekend: "We vragen een werkgever wat hij normaal had uitgegeven. Stel dat hij tien Polen voor 640 euro moest inhuren, dan krijgt hij er bij ons twintig voor die prijs. Maar soms is het ook een beetje handel. Als meerdere bedrijven tegelijk onze mensen nodig hebben, dan kunnen we natuurlijk meer geld vragen."

http://www.bndestem.nl/al(...)oderne-slavernij.ece
De zwaksten die als een soort HOER worden behandeld.
pi_60075627
TVP, om even de jankreacties te lezen van jankerds zoals EchtGaaf.
pi_60075706
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, het zat er natuurlijk in dat dit soort regelingen leidt tot verdrijving van arbeidsplaatsen. Waarom zou je iemand aanstellen voor vast, als je de arbeid kunt inhuren voor bijna niets.
I´m back.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:39:37 #88
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60076409
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar wel met de topsalarissen van topmanagers. En dus gaat het topic daarover en laat ik die achterlijke beloningen van topvoetballers voorlopig buiten beschouwing.
De vraag is in hoeverre dat redelijk is. Omdat de media toevallig aangeven dat topmannen 3 miljoen verdienen vind jij dit een schande. Als er echter mensen zijn die VAN GEMEENSCHAPSGELD!!!!! 3x zoveel krijgen laat je dat buiten beschouwing?

Lijkt me niet helemaal redelijk toch? Als je objectief kijkt heeft iemand die een commercieel bedrijf runt voor 3 miljoen een fors salaris. Als je daarentegen kijkt dat er andere mensen zijn die op kosten van de samenleving 3x zoveel verdienen door alleen achter een bal aan te hoppen is dat een schijntje, de topmannen moeten er veel harder voor werken dan de voetballers.
pi_60076554
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Omdat het je niet uit komt.

Maar feitelijk neemt het volk, waar jij zoveel aan op hangt, een tweeledig standpunt in: topsalarissen zijn slecht (CEO) en topsalarissen zijn goed (voetballer).

Geen pijl op te trekken en DUS een non-argument.
pi_60076872
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:31 schreef rebel6 het volgende:

Ik vraag het niet voor niets natuurlijk.
Je hebt geschreven dat je kapitaal/eigen vermogen (wat jij wil, ik zie even niet waarom dat nu relevant is) als een van de factoren voor succes ziet, dus ik zou zeggen dat je het daarom eens bent met de stelling.

Maar dat wil ik graag eerst zeker weten voordat ik een nieuwe vraag stel.
Natuurlijk is kapitaal van levensbelang (let maar op, alle bedrijven krijgen gezeik omdat nu kapitaal lastig aan te trekken is).

Alleen: met een goed verhaal kan ook jij veel kapitaal krijgen en jij wil weer toe naar die discussie over e.v.

(overigens, met e.v. is v.v. eenvoudiger te krijgen, maar je kan ook e.v. aantrekken)
pi_60076965
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Die vrijwilligheid is maar betrekkelijk. Eea hangt ook af van het aantal keuzemogelijkheden. Ik roep de buurtsuper die altijd is uitverkocht maar even in de herinnering.
Er is altijd een keuze...
quote:
Maar vrije wil kan je niet los zien van je omgeving, t.w. de keuzemogelijkheden. Dat punt ga jij nl uit de weg.
Nee hoor. Als bedrijf kun je kiezen wat je wil. Onzin dat je moet kiezen uit a, b of c...
quote:
kuezevrijheid vs. keuzemogelijkheden-------> beperkte bandbreedte.
Je lult er weer omheen.
quote:
Feiten zijn er om te duiden. Een duiding heeft altijd een hoog meninggehalte.
Ok, feiten zijn nu ineens subjectief. Jouw feestje. Is dit het niveau dat je na streeft?
quote:
HEt is maar hoe je er naar kijkt. Als je tot het kllotjesvolk behoort, dan heb je een minimale loonstijging maar gewoon te slikken. Kan je wel zappen naar een ander klootjeskmap, maar wat schiet het dan op. De top plaats zichzelf in ene unieke positie die gene genoegen neemt met de tred mbt salarisstijgingen van het klootjesvolk. Het is in dat wereld van ons kent ons. Het oude jongens krentenbrood bolwerk , wat zichzelf chronisch tegoed doet.
Weet jij wel wat uitbuiting is?
quote:
Daar hou ik ook niet van
O?
quote:
Ja, maar ridiculiseren helpt dan ook niet, mijn beste.
Kijk nog even naar het realiteitsgehalte van het voorbeeld waar ik op moest reageren...
pi_60077041
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Het argument dat Nederlanders jaloers zijn en daarom er veel over geschreven wordt, klopt niet. In veel landen wordt de discussie gevoerd. En in Duitsland al helemaal.
Sinds de vereniging is het daar ook niet best meer...
quote:
En verder: een Junker die zich openlijk zorgen maakt over de ontwikkelingen in zijn hoedanigheid, kan je niet goedkoop afdoen als jaloezie.
De mening van het volk hadden we het over.
quote:
Je weet dat ik het relatief hoge ASPS gehalte niet van mijzelf heb.
Dat maakt het niet waar.
pi_60077049
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zei en ik herhaal dat, dat het niet meer dan een labelplakkerij is.
Onjuist. Er zit een wezenlijk verschil. Ook al is er een grijs gebied.
pi_60077085
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, ik vind dat je de zwakken ten alle tijden moet ontzien. Als ze zwak zijn en er niets aan kunnen doen.
Dus ontkoppelen bij dalende lonen, koppelen bij stijgende lonen. Wanneer houdt dat op? Als de uitkeringen 3x zo hoog zijn als de lonen, of nog extremer...

(anders gezegd: denk eens na wat de consequentie is)
quote:
Want?
Mensen honger laten leiden... Moet ik dat uitleggen?
quote:
Nee, hoor. Ik zie wat er gebeurt.
Je kijkt teveel t.v. dan...
pi_60077120
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, maar biedt ze daarna ook serieus perspectief. En niet wat nu de praktijk is: werkgevers gratis bijstandgerechtigden ter beschikbaar stellen om ze vervolgens geen enkel perspectief te bieden voor beter en duurzaam werk.
Wat is er niet duurzaam aan werk in de agrarische sector?
quote:
Mensen ongelukkig maken door totaal niet passend werk aan te bieden is a-moreel
Ik wordt ongelukkiger van thuis zitten...
quote:
Nuanceren heet dat dan.
Ik wacht het antwoord op mijn vraag hierboven af...
pi_60077238
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kijk, de omzetting van banen naar gratis werknemers is stupide.

Maar de opstelling van de "werkneemster" dat ze gratis moet werken is idioot. Ze krijgt een inkomen en er wordt gevraagd dat ze daarvoor werk verricht. Verhip, dat is wat iedere werknemer ook moet doen.

De vergelijking met slavernij is bespottelijk en a-moreel!
pi_60077918
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk is kapitaal van levensbelang (let maar op, alle bedrijven krijgen gezeik omdat nu kapitaal lastig aan te trekken is).
En dus onderschrijf je m'n stelling?
quote:
Alleen: met een goed verhaal kan ook jij veel kapitaal krijgen en jij wil weer toe naar die discussie over e.v. (overigens, met e.v. is v.v. eenvoudiger te krijgen, maar je kan ook e.v. aantrekken)
Dat kan wel eens veel en veel moeilijker zijn dan jij denkt, dat aantrekken van ev/vv, maar over het waarom wilde ik het nu even niet hebben.

Het gaat mij er even om, wees een man en erken nou gewoon dat te weinig kapitaal (of het nu ev of vv is) een serieuze belemmering kan zijn en dat er genoeg kleine ondernemers zijn die daardoor niet kunnen groeien of zelfs maar overleven, terwijl ze voor de rest alles in huis hebben om te kunnen slagen.

Jij steekt je kop in het zand voor dit probleem door te doen alsof iedereen met een goed plan makkelijk grote bedragen tegen normale tarieven kan lospraten van financiers. Tja als het zo makkelijk was...
  zondag 13 juli 2008 @ 17:53:51 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60078820
Owja DS4, wat zei ik je?

Ik zei je "er moet een onderzoek ingesteld worden naar Fortis". Toen lachte je me uit. En wat gaat er nu gebeuren? Nou?

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 juli 2008 @ 18:08:32 #99
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_60079047
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat het je niet uit komt.

Maar feitelijk neemt het volk, waar jij zoveel aan op hangt, een tweeledig standpunt in: topsalarissen zijn slecht (CEO) en topsalarissen zijn goed (voetballer).

Geen pijl op te trekken en DUS een non-argument.
Ik denk nog steeds dat in de ogen van "het volk" de voetballer veel meer wordt afgerekend op zijn prestaties dan de CEO. De nieuwsberichten gaan meestal over enorme salarisstijgingen of bonussen op een moment dat het overige personeel rustigaan moet doen wat dat betreft, of wanneer het niet best gaat met het bedrijf.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_60079154
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:03 schreef rebel6 het volgende:

En dus onderschrijf je m'n stelling?
Er staat wat er staat.
quote:
Dat kan wel eens veel en veel moeilijker zijn dan jij denkt, dat aantrekken van ev/vv, maar over het waarom wilde ik het nu even niet hebben.
Ik ben bezig met een plan om 400 mio aan e.v. te verzamelen en 2 miljard aan v.v. Ik heb het idee dat ik aardig weet hoe moeilijk het kan zijn (in dit geval vrij lastig, omdat ik enkele zaken voor mij moet houden).
quote:
Het gaat mij er even om, wees een man en erken nou gewoon dat te weinig kapitaal (of het nu ev of vv is) een serieuze belemmering kan zijn en dat er genoeg kleine ondernemers zijn die daardoor niet kunnen groeien of zelfs maar overleven, terwijl ze voor de rest alles in huis hebben om te kunnen slagen.
Kijk daar ga je de fout in. Jij denkt dat kleine ondernemers niet aan veel kapitaal kunnen komen en dat is dus niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')