Ik heb deel 2 en 3 ook al eens gezien maar ook al weer een poosje geleden, ik kan me inderdaad herinneren dat deze stukken slechter waren dan deel 1. Om het verhaal compleet te maken ga ik ze toch nog een keertje kijken.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.
Het is meer een heel duidelijk beeld hoe wij mensen de aarde bewonen en hoe de politiek ons bedonderd.
Het is een mooie verbeelding hoe Pentagon, FBI en weet ik veel ons bespieden. En hoe wij gezien worden.
Matrix is meer waar dan we denken. Het was voor mij iig een eye-opener.
Een aanrader als je uren later nog door wilt discussieren over de film. Zelf wou ik dat ik de film nooit had gezien, net als 'The girl next door' (2007)quote:Op maandag 28 juli 2008 14:01 schreef Latz het volgende:
Hard Candy : http://www.imdb.com/title/tt0424136/
Leuke phsygologische thriller, naar mijn mening boeiend van het begin tot het eind.
Op sommige momenten een tikkeltje onrealistisch maar zeker niet storend.
Een aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 8
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 28-07-2008 17:06:17 ]
Dat kan ik niet terugvinden...quote:Op maandag 28 juli 2008 14:10 schreef esjuh het volgende:
Cashback: http://www.imdb.com/title/tt0460740/
[...]Film heeft ook een golden globe gewonnen.
Het blijft iets raars , een filosofische film waarin uiteindelijk dispuut met een aantal rake klappen en schoppen moet opgelost wordenquote:Op maandag 28 juli 2008 13:01 schreef Topspin het volgende:
Toen the matrix-hype in volle gang was zag zowat 99 procent van de film-kijkers een diepere boodschap in die film met allerlei filosofische visies die erop losgelaten werden, zelfs op college's op scholen waren leerlingen bezig met filosoferen erover en werd filosofie door the matrix ineens het favouriete vak.
Een aantal maanden geleden heb ik zowel Solaris als Stalker gezien, en ik heb hier thuis nog een derde van Tarkovksy liggen die ik nog moet bekijken. Het is inderdaad wat langdradig maar ik vond die muziek niet zo storend.quote:Op maandag 28 juli 2008 10:45 schreef steeg het volgende:
Stalker, de film die gorro in zijn avatar heeft hangen heb ik gisteren gezien. Het is een hele ervaring en een mooi proces van ontdekken wat Tarkovsky je precies wil vertellen. En ik denk dat ik het meeste er wel uithaalde. Het is alleen niet mijn soort film, wat langdradig en uitgesponnen zijn alle scenes. En wat een zenuwlijende soundtrack *drup drup*. De dialogen blijven onderhoudend omdat ze zo filosoferend zijn. Zonder dat het belerend is. Ik hou het maar op een 6. Ik ga het in ieder geval niet nog een keer kijken. Binnenkort ook maar solyaris kijken. En als die mij ook niet aanspreekt dan laat ik tarkovsky vallen, dan is het niets voor mij.
En An American Crime dan, dan is de link met Hard Candy beterquote:Op maandag 28 juli 2008 14:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een aanrader als je uren later nog door wilt discussieren over de film. Zelf wou ik dat ik de film nooit had gezien, net als 'The girl next door' (2007)
Ja, inderdaad want ook nu word er een compleet ras aan mensen in concentratiekampen systematisch afgemaakt.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En An American Crime dan, dan is de link met Hard Candy beter![]()
Sommige films moet voor educatieve gronden. Films als Schindler's List of zo had ik ook liever niet gezien. Niet dat het slecht is in tegendeel, maar gewoon hoe beestachtig fout de mens is. Befehl is befehl en iedere klootviool luistert, en nu weer accepteert men de meest idiote wetten van de staat. Geschiedenis herhaalt zich ...
quote:Op maandag 28 juli 2008 09:51 schreef Lambiekje het volgende:
The Dark Knight (2008)
The Joker is magistraal als manikale gek. Maar Dark Knight is idd meer een misdaadfilm dan actie.
cijfer 8.5 / imdb 9.4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Gooische Vrouwen Seizoen 2
Na het prima eerste seizoen was ik erg benieuwd naar dit tweede seizoen over de gooische dames.
En vooral de eerste afleveringen valt dat seizoen vies tegen,Een laag tempo en weinig originele grappen,Maar het lijkt alsof de makers dat halverwege ook door hadden en dan komt er flink schot in de zaak.De hilarische zaken,ongelukken en moorden volgen zich in hoog tempo op.
Het was beter geweest om het wat meer uit te smeren over de afleveringen maar het maakt het teleurstellende begin in ieder geval meer dan goed.
Cijfer:7,0![]()
![]()
quote:Op maandag 28 juli 2008 20:04 schreef Arcee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Forgetting Sarah Marshall (2008)
Hoe in vredesnaam kan deze film een 7.7 hebben?!! What's wrong!! Dit onstijgt niet eens het gemiddelde. Het is maar een saaie comedie. En Sarah is niet eens een echt knap grietje.
Peter Bretter wordt gedumpt en om haar, Sarah Marshall te vergeten gaat hij naar Hawaï. Stom toevallig is zij daar ook met haar nieuwe vriend een Engelse rocker. Het is een hoop geklooi rond om elkaar. Peter wordt ondertussen verliefd op de receptioniste van het hotel.
Er is geen scene dat echt werkt.
cijfer 5.5 / imdb 7.7
Good Luck Chuck (2007)
Chuck is vervloekt tijdens een raar spelletje vroeger. Het lukt hem niet om een relatie aan te gaan. Hij heeft veel One-night-stands. Alleen het meisje (Jessica Alba) van Penguin World gaat hij echt voor. In deze film is de vonk, verliefdheid zo veel oprechter en beter dan dat in Forgetting Sarah Marshall. Het is een zo veel leukere comedie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 5.5
[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 28-07-2008 23:45:21 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
À la folie... pas du tout
Wat een verrassend filmpje was dit![]()
Begon ogenschijnlijk vrij standaard maar wist zich te ontpoppen tot een bijzonder vermakelijke psychologische thriller. Maar eentje met tragikomische elementen. Klinkt misschien een beetje suf maar het werkt wel.
Audrey Tautou laat verder weer eens zien dat ze goed kan acteren en ik was gelijk weer verliefd op haar. Ze stijgt snel in mijn lijstje met favoriete actrices
een kleine 8.The Light Is Leaving Us All![]()
Letters From Iwo Jima is VELE malen beter dan de overduidelijk anti VS propaganda van Flags. Flags is zeker okay maar de boodschap ligt er veel te dik bovenop.quote:Op maandag 28 juli 2008 02:02 schreef starla het volgende:
Flags Of Our Fathers
[ afbeelding ]
Cijfer: 8.0
ps Ben erg benieuwd naar de andere kant van de medaille: Letters from Iwo Jima. Zal deze
hier binnenkort ook neerzetten.The Light Is Leaving Us All![]()
Die stelling is niet geheel waar. Er is wel degelijk selectief welke jood en welke jood niet getransporteerd en vergast diende te worden. Joden werden dus niet op een hoop gegooid.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:57 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ja, inderdaad want ook nu word er een compleet ras aan mensen in concentratiekampen systematisch afgemaakt.
Nog niet .... de voorbereidingen wel. Zoek maar op FEMA camps.
[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 29-07-2008 10:08:20 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Afgelopen weekend aardig wat films gekeken:
Flakes
Aardige film over een gozer die werkt in een cornflakesbar. Tot het moment dat aan de overkant van de straat een exacte kopie van het concept wordt geopend.
Het heeft een beetje het cult sfeertje. Daar moet je van houden. Ik heb me de hele film vermaakt en dus geef ik deze een 6,5/10
Hancock
De trailer was erg leuk en dus met een positief gevoel naar de bios. De film begint erg leuk (net als de trailer)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het verhaal wordt compleet ongeloofwaardig, en erg saai. Er zijn geen leuke grappen meer te bekenen. Met moeite toch blijven zitten om tot de conclusie te komen dat de trailer veel leuker is dan de film. 5/10
Superman returns
Ik hou wel van de oude superman films en deze sluit redelijk aan op het oude verhaal. Mijn inziens te weinig focus op de actie en teveel op de dialogen en het verhaal. Helaas waren deze dialogen erg saai waardoor het een hele opgave was om deze ruim 2 uur durende film af te kijken.
5,6/10
Doomsday
Zoals al eerder aangegeven is dit een beetje een kruizing tussen 28 days en Mad max. Lekker actie gebaseerd met een aantal lekker ranzige bloedspat momenten. het verhaal is niet veel maar dat hoeft ook niet echt in een tieten/schieten/helicopters film als deze. Ik heb me goed vermaakt en geef dan ook een 6,2/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 29-07-2008 11:03:22 ]http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie![]()
Niet mee eens, ik heb erg kunnen lachen om deze film. Zou hem iedereen aanraden die met zn vriendin een leuke romcom wil kijken! 7/10quote:Op maandag 28 juli 2008 23:28 schreef Lambiekje het volgende:
Forgetting Sarah Marshall (2008)
Hoe in vredesnaam kan deze film een 7.7 hebben?!! What's wrong!! Dit onstijgt niet eens het gemiddelde. Het is maar een saaie comedie. En Sarah is niet eens een echt knap grietje.
Peter Bretter wordt gedumpt en om haar, Sarah Marshall te vergeten gaat hij naar Hawaï. Stom toevallig is zij daar ook met haar nieuwe vriend een Engelse rocker. Het is een hoop geklooi rond om elkaar. Peter wordt ondertussen verliefd op de receptioniste van het hotel.
Er is geen scene dat echt werkt.Eens dat die best leuk is maar niet leuker dan Forgetting Sarah Marshall. Zn beetje hetzelfde nivo mijn inziens. Ook hier goede grappen en en redelijk verhaal. 7/10quote:cijfer 5.5 / imdb 7.7
Good Luck Chuck (2007)
Chuck is vervloekt tijdens een raar spelletje vroeger. Het lukt hem niet om een relatie aan te gaan. Hij heeft veel One-night-stands. Alleen het meisje (Jessica Alba) van Penguin World gaat hij echt voor. In deze film is de vonk, verliefdheid zo veel oprechter en beter dan dat in Forgetting Sarah Marshall. Het is een zo veel leukere comedie.
cijfer 7 / imdb 5.5
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie![]()
The Dark Knight is heel gaaf maar zeker nogal overgewaardeerd. Vele losse eindjes (wellicht door het tempo niet zo duidelijk, maar ze zijn er wel degelijk) en het einde vond ik ook wat te gezapig. Ledger was dan wel weer inderdaad erg goed en de actie is geweldig. 8/10My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: