abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60272780
Bedankt voor de tip, dan doe ik het morgen wel zo.
Tap tap tap
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 09:30:17 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_60288432
Cory's en guppen zijn ook echt de leukste vissen vind ik

Guppen en levend voer staat ook altijd garant voor spectakel en werd bij mij in de bak altijd een hele jacht geopend
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60288700
Vanmorgen weer een gesneuvelde vis eruit getrokken. Deze keer betrof het een neon-tetra naar wat schijnt een natuurlijke dood. Geen aanslag of kleurverandering.
Without me, it's just aweso
pi_60335185
Jaaa gisteren ook maar een kleine aquarium gekocht voor mijn 2 goudvissen (nou ja mijn vriendin dan). Pompje, zuurstof, etc. en ze is helemaal blij! (en verslaafd)
pi_60374576
Even een crosspost naar dit topic omdat ik hierna werd verwezen;

Ik heb sinds 2 jaar een Jewel 60 aquarium met inmiddels een aantal plaatjes, guppies en algeneters. Aangezien deze allemaal zijn gekocht voor mijn dochtertje die er niet of nauwelijks interesse in heeft, ik de enige ben die het schoon moet houden vond ik het tijd om te kijken of ik iemand anders er blij mee kan maken. Ik heb dus een aquarium, vissen, bodemstofzuiger op batterijen, plastic aquarium voor plaatsen vissen tijdens schoonmaken aquarium, schepnetje, extra nieuwe tl lamp, aangebroken voer en wat andere aangebroken benodigdheden.

Mocht iemand interesse hebben, ik vraag 45 euro voor dit alles zodat ik mij hierna weer kan melden in FF met een nieuwe aankoop, namelijk een baardagaam.

Moderator zondag 27 juli 2008 @ 12:17:49 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_60375473
Succes met het vinden van een geschikt iemand, ik geloof dat er hier wel een aantal mensen in de buurt van Amsterdam zitten.

Anyway, en dit is niet lullig bedoeld, maar weet je zeker dat je de baardagaam wel voor z'n leven gaat verzorgen? Ik denk het wel, want ik hoorde dat de vissen de kado gedaan waren. Maar ik denk, ik vraag het toch ff
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60376314
Ik weet dat een baardagaam 20 jaar kan worden en ik heb de keuze gemaakt er weer voor eentje te willen zorgen. Ik had er vroeger (ongeveer 8 jaar geleden) zes waarvan 3 volwassen en drie kleintjes. Ik en mijn ex gingen uit elkaar en hij nam alle reptielen mee. Dus ja ik weet heel erg zeker dat ik een baardagaam wil, zeker omdat dit mijn huisdier is. Daarnaast heb ik nog 2 huskey's van bijna 8 en die zou ik ook niet willen missen.
  Moderator zondag 27 juli 2008 @ 13:30:54 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_60376614
Dan is het goed

Ik had ook wel het gevoel dat je wist waar je aan begon, omdat je de vissen gekregen hebt (onhandig kado ook...) Baardagamen zijn leuke dieren, een vriendin van me heeft er ook een aantal. Maar ik ben toch meer van de pluizige diertjes, zoals mijn konijntje. en mn vissen natuurlijk
pi_60376895
quote:
Op zondag 27 juli 2008 13:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Dan is het goed

Ik had ook wel het gevoel dat je wist waar je aan begon, omdat je de vissen gekregen hebt (onhandig kado ook...) Baardagamen zijn leuke dieren, een vriendin van me heeft er ook een aantal. Maar ik ben toch meer van de pluizige diertjes, zoals mijn konijntje. en mn vissen natuurlijk

Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60377236
Ik ben astma patient en de Huskey's zijn buiten honden, hebben ook een lekker verblijf buiten met zijn tweetjes en mogen alleen bij mijn ouders naar binnen (wonen naast mij). Bij mij in huis geen harige, pluizige dieren helaas. Maar ben verkocht aan de baardagaam, onwijs lief en stoer dier. Ik weet ook zeer zeker dat ik niemand ooit dieren cadeau zal doen, heb ik zelf ook 1 keer gedaan maar dat was omdat ik het hartverscheurend vond dat mijn zusje der chincilla door de hitte was overleden. Ze was er kapot van en ik heb direct de dag erna stad en land afgereisd voor een nieuwe om het leed te verzachten. Het leed was idd verzacht maar toch zal ik nooit meer iemand een huisdier cadeau doen, ook geen vissen.

Maar om ontopic te blijven, vissen zijn best mooi maar voor mij niet het ideale huisdier en om nou een aquarium bij het vuil te zetten, de beestjes door te spoelen gaat me te ver.
  zondag 27 juli 2008 @ 14:14:23 #136
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60377442
[TK] Aquarium bak 150x60x60 540 Liter

Reden verkoop; er zit geen overloop in en ben zelf te schijterig om er 1 zelf te boren dus ik leg geld bij en koop een nieuwe bak MET overloop
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_60378141
Hmz, per 1 september ga ik waarschijnlijk verhuizen.

Hoe pak ik dit het beste aan met het verhuizen van een heel aquarium?

Iemand nog tips?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60378971
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hmz, per 1 september ga ik waarschijnlijk verhuizen.

Hoe pak ik dit het beste aan met het verhuizen van een heel aquarium?

Iemand nog tips?
Hoeveel liter?

Tja hoe je het hebt opgebouwd is het handigst, vissen eruit in een emmer en dergelijke, of het zou helemaal handig zijn als je iemand hebt in de buurt waar je vissen een paar dagen kunnen verblijven, want een heel aquarium echt verhuizen kan nog wel eventjes duren ook voordat het weer helemaal is opgebouwd.
Top 5 China producten
pi_60381161
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hoeveel liter?

Tja hoe je het hebt opgebouwd is het handigst, vissen eruit in een emmer en dergelijke, of het zou helemaal handig zijn als je iemand hebt in de buurt waar je vissen een paar dagen kunnen verblijven, want een heel aquarium echt verhuizen kan nog wel eventjes duren ook voordat het weer helemaal is opgebouwd.
Rekord 60.

Daar was ik al bang voor.

Maar ook als ik al het water in jerrycans (bijvoorbeeld) meeneem, moet het dan nog 3 weken rijpen?

Dan kan ik net zo goed een tweede aquarium kopen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60381657
Dan kan je misschien de mijne overnemen, ik heb ook een record 60 van Jewel, zie stukje boven je.
pi_60382933
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Rekord 60.

Daar was ik al bang voor.

Maar ook als ik al het water in jerrycans (bijvoorbeeld) meeneem, moet het dan nog 3 weken rijpen?

Dan kan ik net zo goed een tweede aquarium kopen.
Rekord 60 is nog goed te doen opzich hoor lijkt me, heb zelf een keer een gehele herinrichting gedaan van een rekord 60, is net iets anders dan verhuizen maar toch.

Vissen in een emmer, daar kunnen ze voor een halve dag wel even inzitten hoor als het ook maar een beetje op goede temp blijft. Spulletjes eruit, het water in jerrycans is een goede optie, hoeft dan ook niet te rijpen.

Alles in de auto, en hatsjee water erin, alle spulletjes, en klaar is kees.
Top 5 China producten
pi_60383884
Ah, dan gaat het wel goed komen
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 06:47:19 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_60389383
Gaat zeker goedkomen. Ik heb mijn Rekord 60 4 jaar terug ook verhuist, en binnenkort hoop ik het weer te doen . Wat ik deed:

1. Wat uit het aquarium afhevelen in een emmer die ik af kon sluiten.
2. Vissen daarin.
3. Aquariumwater in een zo groot mogelijke (afsluitbare) bak.
4. Planten daarin.
5. Aquariumwater in een ander afsluitbaar bakje.
6. Filterwatten daarin.
7. Alle grind en overige dingen uit het aquarium. Let op dat je geen krassen maakt.
8. Aquarium in de auto, op de achterbak en eventueel op een dekbed of zo. Vastzetten tegen schuiven.
9. Voorzichtig rijden

Aangekomen:

1. Vissen op een donkere plek zetten.
2. Aqua meteen op zn goede plek zetten. Zodat je m later niet meer hoeft te verzetten.
3. Waterpas controleren en zo.
4. Grind en zo erin, en starten met vullen.
5. Plantjes erbij, en het oude aquariumwater er ook in.
6. Filter erin en de boel aanzetten.

Nog wat extra tips:

Probeer zoveel mogelijk origineel aquariumwater mee te nemen. Gebruik om het mee te nemen wel alleen ongebruikte jerrycans of emmers (geld ook voor de andere bakjes). Diesel kunnen ze niet tegen, en hoe goed je t ook naspoelt, het risico wil je liever niet nemen denk ik. Lukt dat niet, gewoon aanvullen met ander water. Het is niet anders...
Je filter moet nat blijven onderweg. Het is al niet goed voor de bacteriën om in stilstaand water te staan, maar droog worden is helemaal funest.
Vervoer het aquarium leeg. Anders heb je veel kans op scheuren.
Neem de tijd om de boel op te zetten. Wanneer je visjes ergens staan waar het rustig is, houden ze het best even vol.
Probeer temperatuurschommelingen te vermijden.
En probeer het te plannen. Zorg dat in het nieuwe huis de plaats van het aquarium al leeg is en zo, dat soort dingen

Toen ik verhuisde was het 30 graden, en het is allemaal goed gegaan. Visjes kunnen veel hebben.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes!
pi_60391111
Oef het lijkt me een hel om zoiets te verhuizen. Hoewel, met een flinke gezonde dosis geduld kom je volgens mij al een heel eind. Succes allen die gaan verhuizen!
pi_60393494
Omdat ik hier 25 bakken heb staan voor gifkikkers alleen hebben we sowieso al besloten een verhuis service te gaan gebruiken zodra we ooit gaan verhuizen.

Maar dat is nog lang niet aan de orde: As we speak word mijn schuur omgebouwd naar een domein van 5m diep, 3.5m breed voor: Pijlgifkikkers, Betta's en misschien in de toekomst voor 1 Arowana of Snakehead (channa Bleheri) bak.

Doel dit jaar:

15x 80x50x50 pijlgifkikker bakken
9x 40x40x40 pijlgifkikkerbakken
1x showbak van 140x150x60

40-80 betta bakken van 8 liter op een dripsysteem die 5x per dag aanslaat.
5 kweek bakken voor betta's.

En dan volgend jaar een channa bak of aziatische arowana bak van 3.5 meter bij 1m bij 1m.

Kortom een paradijsje. En een financiele aderlating.
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 12:58:52 #146
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60393994
Vandaag maar eens voor het eerst gesnoeid, na een kleine week al ? Ja, na een kleine week liet de eerste plant zijn bladeren al boven het water zien :lol:

Ik heb hem maar een klein beetje ingekort, hij kan nu weer een cm of 10 groeien voordat hij weer bij de waterspiegel is.

Even een overview van de bak; de linkerzijde

Het midden, waar het mos nog steeds met spelden vast zit :lol:

En de rechterzijde

Dan heb ik nog twee vragen over een paar plantjes die weigeren goed aan te slaan; dat is het waterpest wat recht achter het stuk hout staat. Die staan er vanaf dag één eigenlijk al niet te florissant bij :sad: geen idee eigenlijk waarom die niet groeien willen er is genoeg ligt achter in het aquarium er word plantenvoeding toegevoegd; naja ik geef ze nog twee weken de tijd en anders vrees ik dat ze het veld gaan ruimen.

Foto van de waterpest

Ook deze Cryptocoryne wendtti willen ook nog niet echt; echter hebben deze wel een goede ontwikkeling qua wortels maar blijft het blad enigzins achter :sad:

Verder ramen schoongemaakt en plantenvoeding gegeven :cool:
pi_60394333
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:32 schreef Aneurism het volgende:
Omdat ik hier 25 bakken heb staan voor gifkikkers alleen hebben we sowieso al besloten een verhuis service te gaan gebruiken zodra we ooit gaan verhuizen.

Maar dat is nog lang niet aan de orde: As we speak word mijn schuur omgebouwd naar een domein van 5m diep, 3.5m breed voor: Pijlgifkikkers, Betta's en misschien in de toekomst voor 1 Arowana of Snakehead (channa Bleheri) bak.

Doel dit jaar:

15x 80x50x50 pijlgifkikker bakken
9x 40x40x40 pijlgifkikkerbakken
1x showbak van 140x150x60

40-80 betta bakken van 8 liter op een dripsysteem die 5x per dag aanslaat.
5 kweek bakken voor betta's.

En dan volgend jaar een channa bak of aziatische arowana bak van 3.5 meter bij 1m bij 1m.

Kortom een paradijsje. En een financiele aderlating.
Wanneer kan ik een bestelling plaatsen
Top 5 China producten
pi_60394469
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wanneer kan ik een bestelling plaatsen
Voor? T is nog echt een hobby kweek, ik ken mensen die kamers hebben die 3x zo groot zijn. (maar mijn bakjes zijn daarintegen wel groter). Als ik voor het echte kweken zou willen gaan, zou ik allemaal 40x40x40 bakjes moeten nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2008 13:23:41 ]
pi_60394526
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Voor? T is nog echt een hobby kweek, ik ken mensen die kamers hebben die 3x zo groot zijn. (maar mijn bakjes zijn daarintegen wel groter). Als ik voor het echte kweken zou willen gaan, zou ik allemaal 40x40x40 bakjes moeten nemen.
Tja betta's kunnen niet in mijn bak helaas (maanvissen, vijfstreepbarbeeltjes etc), en me pa vind het niet zo tof als ik me rekord 60 weer op ga starten, gezien stroomkosten en alles, staat nu al een bak van 240 liter te draaien
Top 5 China producten
pi_60395347
Thx voor de verhuistips!

Ik zat er aan te denken om de visjes in een koelbox te vervoeren en dan verder het water in schone (!) jerrycans te vervoeren.

De reis gaat ongeveer 1,5 uur duren, redt het filter dat?
Of moet ik dan weer nieuwe watten e.d. er in stoppen?
Want ik kan het filter wel in een emmer met deksel stoppen, maar dan gaan alle goede bacterien dood?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')