Gaat zeker goedkomen. Ik heb mijn Rekord 60 4 jaar terug ook verhuist, en binnenkort hoop ik het weer te doen

. Wat ik deed:
1. Wat uit het aquarium afhevelen in een emmer die ik af kon sluiten.
2. Vissen daarin.
3. Aquariumwater in een zo groot mogelijke (afsluitbare) bak.
4. Planten daarin.
5. Aquariumwater in een ander afsluitbaar bakje.
6. Filterwatten daarin.
7. Alle grind en overige dingen uit het aquarium. Let op dat je geen krassen maakt.
8. Aquarium in de auto, op de achterbak en eventueel op een dekbed of zo. Vastzetten tegen schuiven.
9. Voorzichtig rijden
Aangekomen:
1. Vissen op een donkere plek zetten.
2. Aqua meteen op zn goede plek zetten. Zodat je m later niet meer hoeft te verzetten.
3. Waterpas controleren en zo.
4. Grind en zo erin, en starten met vullen.
5. Plantjes erbij, en het oude aquariumwater er ook in.
6. Filter erin en de boel aanzetten.
Nog wat extra tips:
Probeer zoveel mogelijk origineel aquariumwater mee te nemen. Gebruik om het mee te nemen wel alleen ongebruikte jerrycans of emmers (geld ook voor de andere bakjes). Diesel kunnen ze niet tegen, en hoe goed je t ook naspoelt, het risico wil je liever niet nemen denk ik. Lukt dat niet, gewoon aanvullen met ander water. Het is niet anders...
Je filter moet nat blijven onderweg. Het is al niet goed voor de bacteriën om in stilstaand water te staan, maar droog worden is helemaal funest.
Vervoer het aquarium leeg. Anders heb je veel kans op scheuren.
Neem de tijd om de boel op te zetten. Wanneer je visjes ergens staan waar het rustig is, houden ze het best even vol.
Probeer temperatuurschommelingen te vermijden.
En probeer het te plannen. Zorg dat in het nieuwe huis de plaats van het aquarium al leeg is en zo, dat soort dingen
Toen ik verhuisde was het 30 graden, en het is allemaal goed gegaan. Visjes kunnen veel hebben.
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes!
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*