Bij de een schijnt het sneller te gaan dan bij de ander... Ik heb inmiddels besloten dat er een Channa moet komen om dit vuile werkje voortaan op te knappen...quote:Op maandag 21 juli 2008 15:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Hm, toch raar dat t zolang duurde... Maar ik heb zelf ook geen ervaring met kruidnagelolie om vissen dood te maken...
Blijer nieuws!
Om mijn groepje van 5 corydoras maar eens uit te breiden heb ik vandaag 3 nieuwe cory's erbij gekocht.
Wat zijn ze nog klein![]()
[ link | afbeelding ]
Twee van de andere cory's
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ontmoeting
[ link | afbeelding ]
Ukkiepukkie
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zie het verschil![]()
[ link | afbeelding ]
Haphap
[ link | afbeelding ]
quote:Er is trouwens nog één gupje dat een beetje suffig doet en soms ineens opleeft
In m'n andere bak zit geen verwarming, weet niet of dat een grote schok wordt voor hem?quote:
Garnalen eten geen draadalgquote:Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef Triforce_Courage het volgende:
Ik denk dat ik vanavond maar even garnalen ga aanschaffen, er begint een beetje algen groei te ontstaan (draad alg dat wel, dus geen paniek)
Dat zou heel goed kunnen, ze zijn nu nog zo'n 2 à 3 cm lang maar erg grappig om ze op ontdekkingstocht te zien zwemmen en verstoppen. 1 is zelfs al in 1 van de schelpen gekropen om te snuffelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat je dezelfde hebt als ik.
Corydoras Paleatus.
Voor zover ik het kan zien
Daarom gooi ik ook de muggelarfjes in een soort van netje, en doe er nieuw water bij wat ik een uurtje laat staan. Daarna gooi ik het geheel weer in het netje en voer het zonder water.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb levend voer voor de guppen gekocht, maar volgens mij is de helft dood want die bewegen niet en die worden dus niet opgegeten. Het zakje waar ze in zaten meurde wel grandioos, gewoon ranzig slootwater of zo
. Het duurde ook even voor de guppen doorhadden dat het eetbaar was
.
quote:Op zondag 27 juli 2008 13:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Dan is het goed![]()
Ik had ook wel het gevoel dat je wist waar je aan begon, omdat je de vissen gekregen hebt (onhandig kado ook...) Baardagamen zijn leuke dieren, een vriendin van me heeft er ook een aantal. Maar ik ben toch meer van de pluizige diertjes, zoals mijn konijntje. en mn vissen natuurlijk
Hoeveel liter?quote:Op zondag 27 juli 2008 14:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hmz, per 1 september ga ik waarschijnlijk verhuizen.
Hoe pak ik dit het beste aan met het verhuizen van een heel aquarium?
Iemand nog tips?
Rekord 60.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hoeveel liter?
Tja hoe je het hebt opgebouwd is het handigst, vissen eruit in een emmer en dergelijke, of het zou helemaal handig zijn als je iemand hebt in de buurt waar je vissen een paar dagen kunnen verblijven, want een heel aquarium echt verhuizen kan nog wel eventjes duren ook voordat het weer helemaal is opgebouwd.
Rekord 60 is nog goed te doen opzich hoor lijkt me, heb zelf een keer een gehele herinrichting gedaan van een rekord 60, is net iets anders dan verhuizen maar toch.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Rekord 60.
Daar was ik al bang voor.
![]()
Maar ook als ik al het water in jerrycans (bijvoorbeeld) meeneem, moet het dan nog 3 weken rijpen?
Dan kan ik net zo goed een tweede aquarium kopen.
Wanneer kan ik een bestelling plaatsenquote:Op maandag 28 juli 2008 12:32 schreef Aneurism het volgende:
Omdat ik hier 25 bakken heb staan voor gifkikkers alleen hebben we sowieso al besloten een verhuis service te gaan gebruiken zodra we ooit gaan verhuizen.
Maar dat is nog lang niet aan de orde: As we speak word mijn schuur omgebouwd naar een domein van 5m diep, 3.5m breed voor: Pijlgifkikkers, Betta's en misschien in de toekomst voor 1 Arowana of Snakehead (channa Bleheri) bak.
Doel dit jaar:
15x 80x50x50 pijlgifkikker bakken
9x 40x40x40 pijlgifkikkerbakken
1x showbak van 140x150x60
40-80 betta bakken van 8 liter op een dripsysteem die 5x per dag aanslaat.
5 kweek bakken voor betta's.
En dan volgend jaar een channa bak of aziatische arowana bak van 3.5 meter bij 1m bij 1m.
Kortom een paradijsje.En een financiele aderlating.
Voor?quote:Op maandag 28 juli 2008 13:16 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wanneer kan ik een bestelling plaatsen
Tja betta's kunnen niet in mijn bak helaas (maanvissen, vijfstreepbarbeeltjes etc), en me pa vind het niet zo tof als ik me rekord 60 weer op ga starten, gezien stroomkosten en alles, staat nu al een bak van 240 liter te draaienquote:Op maandag 28 juli 2008 13:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Voor?T is nog echt een hobby kweek, ik ken mensen die kamers hebben die 3x zo groot zijn.
(maar mijn bakjes zijn daarintegen wel groter). Als ik voor het echte kweken zou willen gaan, zou ik allemaal 40x40x40 bakjes moeten nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |