Kan je eens een linkje geven naar iets wat je bedoelt, ik zit nu toch wel te twijfelen of die plantjes een keer lekker gaan groeien want zo ziet het er nog niet uit.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:10 schreef Prowl het volgende:
Lengte is 120cm als ik t goed heb?
Je zou zo'n Arcadia 30 watt TL setje kunnen kopen voor 90 cm TL buizen met spat waterdichte doppen.
Die kun je aan een deksel vastzetten met RVS of kunststof schroefjes.
Als je zo'n deksel niet wil slopen kun je de TL ook aan een andere TL vastmaken met tiewraps, let op dat je er dan wel iets van een kunststof blokje tussen plaatst voor wat afstand anders worden de TL buizen samen te heet.
Zo kun je makkelijk 4 TL buizen boven in de kap krijgen maar ik denk dat 3 al genoeg is.
Je zou natuurlijk ook een nieuwe T5 lampenkap voor je bak kunnen kopen maar das stukken duurder
En dat alles voor het bescheiden bedrag van ¤ 12,50 per 10. Dat klinkt al veel beter dan de bedragen van ¤ 3,- of ¤ 4,- het stuk bij de LFS .quote:Nederlandse naam : Vuur garnaal
Engelse naam : Cherrygarnaal, fireshrimp
Herkomst : Azie
Omschrijving
Deze rode vuur/cherry garnaal is uniek in zijn soort. Het unieke aan dit diertje is dat ze meer algensoorten eten dan menig ander garnaal. Met hun opvallende knalrode uiterlijk zijn deze actieve diertjes een lust voor het oog in ieder aquarium. Makkelijke garnalen waarbij de vrouw iets feller gekleurd kan zijn dan de man. De intensiteit van de kleur is afhankelijk van factoren als voedsel, licht, watercondities en gemoedstoestand. Net na een transport zijn ze veelal erg bleek en is het rood ver te zoeken. Jongere dieren zijn vaak doorzichtig maar naarmate ze ouder worden met ong 3 maanden komt de kleur beter naar voren. Niet houden bij te grote vissen of cichliden. Een sterke garnaal die zich erg gemakkelijk voortplant. In fel licht op b.v. een blad kleurt deze garnaal roder dan in een donkerder aquarium. Al met al een erg sterke tollerante makkelijk te houden garnaal. Deze garnaal dient in groepsverband gehouden te worden van minimaal 10 stuks.
Afmetingen : 2-3cm
Temperatuur : Deze garnaal is erg tollerant wat temperaturen betreft echter bij te koud water stopt het voortplanten, 18 - max. 28 Graden
Voedsel : Algen, groenvoer, droogvoer
Het ziet er over het algemeen inderdaad behoorlijk goed uit, al zit er wel links en rechts wat alg enzo.. maar ach dat hoort erbij en zolang het niet overheersend wordquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef rene90 het volgende:
Zo dat ziet er allemaal erg gezond en fris uit, ik heb ook nieuwe garnalen trouwens, exacte naam was te moeilijk om te onthouden, fototje:
[ afbeelding ]
Oke, en dit citaat bedoelt niet dat je wel T5 erin kan stoppen? Of is de lengte weer anders van T5?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:39 schreef Prowl het volgende:
T5 past niet in T8, je hebt dan een compleet nieuwe juwel lichtbalk nodig.
Hier (klik) bijvoorbeeld een linkje naar een orginele lichtkap van Juwel waar staat dat er weer wel T5 inkanquote:High-Lite refers to the new light technology by JUWEL Aquarium. It combines the existing tube lengths of the T8 with the new bright T5 technology.
High-Lite Light units run with unique tubes which fit the full length of the aquarium for maximum illumination.
The High-Lite light unit is 120 cm long and can be equipped with 2 Tubes 1047 mm / 54 Watt.
Aha...zo een grafding kost ook weer 120 euro.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef Prowl het volgende:
De voorschakel apparaten die voor T5 gebruikt worden zijn anders dan T8.
Wat ze bedoelen is dat je zonder problemen een T8 Lichtbalk kunt vervangen voor een T5 lichtbalk
[ afbeelding ]
Die zijn er dus in T5 en T8 smaak![]()
Wat een graflampen allemaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:36 schreef Prowl het volgende:
TL wattage hangt van de lengte af, je kunt dus niet een 54 watt tl buis in een 120cm lichtkap stoppen want die bestaan niet![]()
Volgens mij heb ik hier nog wel zo'n 90 cm/30watt arcadia setje liggen, alleen de spatwaterdichte doppen zitten er niet bij, interesse?
Hmm rio 125 of rio 240quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:04 schreef Prowl het volgende:
Ooit heb ik het ook eens moeten leren met dat lampengedoe![]()
http://www.aquaplantsonli(...)530-watt-p-2037.html
Je zou ook zo'n setje nieuw kunnen kopen, ik weet zeker dat je met 3 TL meer dan zat licht hebt, had ik wel in ieder geval in mn Rio 125
maandje ofzo denk ikquote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit? Hoelang staat het al te draaien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |