abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60794660
Ja, wat ik zo leuk vind is dat ze duidelijk gegroeit zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 14:51:57 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_60795102
lief is dat he die van mij zijn nu wel zo'n beetje volgroeid
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60795388
Mijne ook,

Heb me garnaaltje ook weer gevonden, hij vindt het wel prettig in het filter, geen idee hoe hij daar terecht komt, maar hij komt er maar niet uit ook niet als ik hem een beetje help.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60795407
Ja, nooit gedacht dat ik zulke vissen zou nemen, geen moment spijt gehad

Ik merk trouwens wel dat 2 ontzettend naar elkaar toe trekken (de ene zit continu op de ander zijn hoofd geplakt), terwijl de derde een beetje het 5e wiel aan de wagen is.

Na de verhuizing toch maar even denken over misschien nog 1 of 3 erbij
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 15:43:08 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_60796634
zullen ze leuk vinden een groter groepje is echt leuk. maar het is slim om dat inderdaad na de verhuizing te doen.

het zijn verrassend leuke visjes he!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60799506
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:10 schreef Prowl het volgende:
Lengte is 120cm als ik t goed heb?

Je zou zo'n Arcadia 30 watt TL setje kunnen kopen voor 90 cm TL buizen met spat waterdichte doppen.

Die kun je aan een deksel vastzetten met RVS of kunststof schroefjes.

Als je zo'n deksel niet wil slopen kun je de TL ook aan een andere TL vastmaken met tiewraps, let op dat je er dan wel iets van een kunststof blokje tussen plaatst voor wat afstand anders worden de TL buizen samen te heet.

Zo kun je makkelijk 4 TL buizen boven in de kap krijgen maar ik denk dat 3 al genoeg is.

Je zou natuurlijk ook een nieuwe T5 lampenkap voor je bak kunnen kopen maar das stukken duurder
Kan je eens een linkje geven naar iets wat je bedoelt, ik zit nu toch wel te twijfelen of die plantjes een keer lekker gaan groeien want zo ziet het er nog niet uit.

Is het simpel te doen om dat in te bouwen? En hoeveel denk je dat het gaat kosten om 1/2 lampen extra erbij te planten?

Edit: er zitten nu 2 38 watts lampen in. Volgens de JUWEL site kunnen er 54 watt lampen in. Weet iemand of het dan gaat om T5 of T8, de lengte is 1047 mm. Geen idee of ik dan T5 of T8 heb of het verschil kan zien. Op de site van Juwel staat het volgende:
'It combines the existing tube lengths of the T8 with the new bright T5 technology."
Geen idee wat hier zo ongeveer mee bedoelt wordt?

[ Bericht 11% gewijzigd door rene90 op 13-08-2008 17:46:01 ]
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 17:50:12 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60800296
De kogel is door de kerk, het besluit is genomen. Vanavond ga ik bij een hobbykweker hier in de buurt een stuk of 10 volwassen zoetwater vuurgarnalen (Neocaridina denticulata Sinensis "var Red") halen .

Even wat info over het beestje..
quote:
Nederlandse naam : Vuur garnaal
Engelse naam : Cherrygarnaal, fireshrimp
Herkomst : Azie

Omschrijving
Deze rode vuur/cherry garnaal is uniek in zijn soort. Het unieke aan dit diertje is dat ze meer algensoorten eten dan menig ander garnaal. Met hun opvallende knalrode uiterlijk zijn deze actieve diertjes een lust voor het oog in ieder aquarium. Makkelijke garnalen waarbij de vrouw iets feller gekleurd kan zijn dan de man. De intensiteit van de kleur is afhankelijk van factoren als voedsel, licht, watercondities en gemoedstoestand. Net na een transport zijn ze veelal erg bleek en is het rood ver te zoeken. Jongere dieren zijn vaak doorzichtig maar naarmate ze ouder worden met ong 3 maanden komt de kleur beter naar voren. Niet houden bij te grote vissen of cichliden. Een sterke garnaal die zich erg gemakkelijk voortplant. In fel licht op b.v. een blad kleurt deze garnaal roder dan in een donkerder aquarium. Al met al een erg sterke tollerante makkelijk te houden garnaal. Deze garnaal dient in groepsverband gehouden te worden van minimaal 10 stuks.

Afmetingen : 2-3cm

Temperatuur : Deze garnaal is erg tollerant wat temperaturen betreft echter bij te koud water stopt het voortplanten, 18 - max. 28 Graden

Voedsel : Algen, groenvoer, droogvoer
En dat alles voor het bescheiden bedrag van ¤ 12,50 per 10. Dat klinkt al veel beter dan de bedragen van ¤ 3,- of ¤ 4,- het stuk bij de LFS .

Vandaag maar eens even weer foto's geschoten van de bak. Helaas heb ik deze niet met mijn eigen fototoestel gemaakt maar met een hele oude digitale camera (de andere camera is namelijk met mijn ouders mee). Dus als de kwaliteit wat te wensen overlaat .

Links

Midden

Rechts

De steen is ook eindelijk uit de bak, het hout blijft eindelijk vanzelf op ze plaats. Op de achtergrond heb ik twee terracota potjes neergelegd omdat ik daar een storende lege plek had, ik vind die potjes best grappig staan
pi_60800441
Zo dat ziet er allemaal erg gezond en fris uit, ik heb ook nieuwe garnalen trouwens, exacte naam was te moeilijk om te onthouden, fototje:

Top 5 China producten
pi_60800625
De dikte van me lampen is 2,5 centimeter nu dus dat duidt op T8, maar kan ik wel T5 lampen in me lichtbalk of niet?
That's the question.
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 18:38:21 #235
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60801266
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef rene90 het volgende:
Zo dat ziet er allemaal erg gezond en fris uit, ik heb ook nieuwe garnalen trouwens, exacte naam was te moeilijk om te onthouden, fototje:

[ afbeelding ]
Het ziet er over het algemeen inderdaad behoorlijk goed uit, al zit er wel links en rechts wat alg enzo.. maar ach dat hoort erbij en zolang het niet overheersend word
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:39:53 #236
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60801308
T5 past niet in T8, je hebt dan een compleet nieuwe juwel lichtbalk nodig.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_60801601
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:39 schreef Prowl het volgende:
T5 past niet in T8, je hebt dan een compleet nieuwe juwel lichtbalk nodig.
Oke, en dit citaat bedoelt niet dat je wel T5 erin kan stoppen? Of is de lengte weer anders van T5?
quote:
High-Lite refers to the new light technology by JUWEL Aquarium. It combines the existing tube lengths of the T8 with the new bright T5 technology.

High-Lite Light units run with unique tubes which fit the full length of the aquarium for maximum illumination.
The High-Lite light unit is 120 cm long and can be equipped with 2 Tubes 1047 mm / 54 Watt.
Hier (klik) bijvoorbeeld een linkje naar een orginele lichtkap van Juwel waar staat dat er weer wel T5 inkan ? Wat een gedoe allemaal
Top 5 China producten
pi_60802473
Ik vind op www.lampen.nl amper lampen van 1047 mm lang van 54 watt, hebben de bouwmarkten deze wel?
Top 5 China producten
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:09:54 #239
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60803990
De voorschakel apparaten die voor T5 gebruikt worden zijn anders dan T8.

Wat ze bedoelen is dat je zonder problemen een T8 Lichtbalk kunt vervangen voor een T5 lichtbalk

Die zijn er dus in T5 en T8 smaak
pi_60804235
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef Prowl het volgende:
De voorschakel apparaten die voor T5 gebruikt worden zijn anders dan T8.

Wat ze bedoelen is dat je zonder problemen een T8 Lichtbalk kunt vervangen voor een T5 lichtbalk

[ afbeelding ]

Die zijn er dus in T5 en T8 smaak
Aha...zo een grafding kost ook weer 120 euro.

Morgen even langs de LFS, even kijken of die de lampen heeft van meer wattage. Sowieso even de halfsnavelbeksnoekjes halen .

Maar weet jij dat Prowl, of ik T8 bij de praxis kan halen? in 54 watt en 105 cm? Nog tips qua merk?
Top 5 China producten
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:36:45 #241
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60805004
TL wattage hangt van de lengte af, je kunt dus niet een 54 watt tl buis in een 120cm lichtkap stoppen want die bestaan niet

Volgens mij heb ik hier nog wel zo'n 90 cm/30watt arcadia setje liggen, alleen de spatwaterdichte doppen zitten er niet bij, interesse?
pi_60805157
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:36 schreef Prowl het volgende:
TL wattage hangt van de lengte af, je kunt dus niet een 54 watt tl buis in een 120cm lichtkap stoppen want die bestaan niet

Volgens mij heb ik hier nog wel zo'n 90 cm/30watt arcadia setje liggen, alleen de spatwaterdichte doppen zitten er niet bij, interesse?
Wat een graflampen allemaal.

Uhm ik ga morgen eerst eventjes naar de praxis / LFS kijken wat die mij kunnen vertellen.

Dus je hoort morgen avond eventjes van me

Maar dat arcadiasetje is zeg maar alles, zodat ik 2 30 watts lampen aan de kleppen kan hangen? Alleen dus nog de spatwaterdichte doppen kopen?
Top 5 China producten
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:04:40 #243
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60806006
Ooit heb ik het ook eens moeten leren met dat lampengedoe

http://www.aquaplantsonli(...)530-watt-p-2037.html

Je zou ook zo'n setje nieuw kunnen kopen, ik weet zeker dat je met 3 TL meer dan zat licht hebt, had ik wel in ieder geval in mn Rio 125
pi_60806250
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:04 schreef Prowl het volgende:
Ooit heb ik het ook eens moeten leren met dat lampengedoe

http://www.aquaplantsonli(...)530-watt-p-2037.html

Je zou ook zo'n setje nieuw kunnen kopen, ik weet zeker dat je met 3 TL meer dan zat licht hebt, had ik wel in ieder geval in mn Rio 125
Hmm rio 125 of rio 240

Maar ik ga morgen toch eens langs de visjeswinkel, want als er op de site van juwel staat er het 54 watts lampen aankan, moeten die te verkrijgen zijn lijkt me in die lengte.

Hoeveel van die setjes voor 30 watt lampjes heb je?
Top 5 China producten
pi_60806389
Ik heb trouwens nog een rekord 60, misschien kan ik die 2 lampen die daar inzitten iets mee.

Edit: is maar een 15 watt lampje, gaat niet werken dus. En er zijn wel 54 watts lampen van 1047 mm, officiele van Juwel. Dat lijkt mij op het moment even de beste optie.

[ Bericht 26% gewijzigd door rene90 op 13-08-2008 21:25:28 ]
Top 5 China producten
pi_60807189
Zojuist even gekeken, maar ik heb de oude versie van de lichtbalk, maar 2x38 watt de max is.

Dus dan wordt het toch een extra balk monteren. Prowl, zou je even een fototje van je Arcadia setje kunnen PMen zodat ik een beetje een inzicht krijgt hoe ik dat eventueel op me kap zou kunnen monteren?
Top 5 China producten
pi_60813300
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:35 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit? Hoelang staat het al te draaien?
maandje ofzo denk ik
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:31:18 #248
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60821246

Dat blokje kun je onderin je kast hangen.

Volgens mij heb ik er zelfs nog doppen bij als ik ff mn garage een beetje opruim

15,= inclusief verzenden, deal?
pi_60821462
Als je de waterdichte doppen erbij hebt wel

Anders moet ik me weer een godvermogen zoeken naar die doppen.

Is een 30 watts deze toch, zonder lamp neem ik aan, en de lengte bepaal je zelf of iets?

Sorry voor de vele vragen hoor alleen ik wil even zeker weten dat het niet nutteloos is wat ik koop haha.
Top 5 China producten
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:56:02 #250
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60821815
30watt= 90 cm

Een standaard 830 (of was het nou 840) Philips TL van 90 cm kost iets van 5 euro bij de Gamma.

Ik zal eerst die doppen opzoeken, anders kun je namelijk net zo goed een nieuw setje kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')