abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60682937
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:51 schreef aaron_jweet. het volgende:
Ik doe het meestal ook met een slang, nog geen problemen mee gehad
Pas maar op dan, ik ga volgende keer maar even een stukje panty erover heen trekken of iets.

Maandag even naar de winkel, zo een bijlzalmpje in ze eentje is ook ongezellig. Meteen even kijken hoe ik me planten in een wat gezondere conditie krijg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:07:16 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_60683028
ik gebruik een luchtslangetje in plaats van een dikke slang. daar is ook wel eens een cory tegen aangezogen, maar daar kunnen ze zelfstandig weer vanaf zwemmen. vind ik een iets fijner idee, ook al gaat het niet zo snel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60683561
ja ik heb ook een nieteens zo dik slangetje, een bijlzalmpje past er niet door dus tja, precies ze vinnetje was erin gezogen dus tja.
Top 5 China producten
pi_60689812
Weet iemand nog leuke oppervlaktevisjes of een ander visje wat hier bij zou kunnen:
240 liter bak:
-4 maanvissen (kleintjes nog)
-paartje kersenbuiken (krikken erop los, alleen de maanvissen lusten wel kleintjes)
-paartje ....ik ben die naam kwijt, van die vissen met 2 van die sprieten bij de kieuwen/mond, blauwe spat of iets heten ze
-1 bijlzalmpje
-nog wat bodem grut.

Of ik ga vriendjes halen voor het bijlzalmpje want dit is wel zielig zo. Hopelijk gaan ze dan wat actiever zwemmen, nu hangen ze voor het filter te niksen de hele dag.
Top 5 China producten
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:28:20 #205
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60689939
Dwarsbandsnoekjes of halfsnavelbekjes, beide leuke actieve visjes
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_60690034
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:28 schreef Prowl het volgende:
Dwarsbandsnoekjes of halfsnavelbekjes, beide leuke actieve visjes
Ziet er leuk uit inderdaad, maandag even kijken of de halfsnavelbekjes aanwezig zijn.
Top 5 China producten
pi_60734285
Heb me aquarium een zeer grote beurt gegeven, stenen eruit, groot deel van de plantjes. Ik zal vanavond even kijken voor een fototje.

Heb nu ook twee grote garnalen erin gedaan .

De bodem is nu wel erg troeperig, iemand tips daarvoor op een zandbodem? Ik ga maar weereens met de stofzuiger aan de gang.
Top 5 China producten
pi_60738207

Nou hopelijk willen de plantjes nu wel lekker aan de gang met het nieuwe troepje wat ik heb wat wekelijks erin moet. Ben benieuwd. Ik wil dat het zo lekker gaat groeien maar ja...

Had vandaag ook een visje terug gevonden trouwens. Een groot stuk hout had ik uit me aquarium gehaald, had nog goed gekeken of er iets inzat maar leek "leeg". Opeens hoor ik iets in de vuilnisbak, is het me schuwe algenetertje, zielig beesie. Hij is nog wel veilig terug gekomen trouwens.
Top 5 China producten
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:29:37 #209
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60738544
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:12 schreef rene90 het volgende:

Had vandaag ook een visje terug gevonden trouwens. Een groot stuk hout had ik uit me aquarium gehaald, had nog goed gekeken of er iets inzat maar leek "leeg". Opeens hoor ik iets in de vuilnisbak, is het me schuwe algenetertje, zielig beesie. Hij is nog wel veilig terug gekomen trouwens.
Ik dacht een keer dat een ancistrus al een tijdje dood was omdat ik hem al weken niet meer had gezien.
Het was een keer tijd om die hele bak leeg te halen dus alle planten in een grote bak en de vissen in een ander aquarium.
Door omstandigheden had ik een week geen tijd meer om die bak opnieuw in te richten, nadat ik later alle planten opnieuw had geplaatst zie ik wat zwarts op de bodem liggen, mevrouw ancistrus was dus tussen een bos javavaren op een stuk hout gaan zitten en had gewoon een hele week in koud water gezeten.

De dame heeft nog 2 jaar geleefd en 5 nestjes gehad
pi_60738633
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:29 schreef Prowl het volgende:

[..]

Ik dacht een keer dat een ancistrus al een tijdje dood was omdat ik hem al weken niet meer had gezien.
Het was een keer tijd om die hele bak leeg te halen dus alle planten in een grote bak en de vissen in een ander aquarium.
Door omstandigheden had ik een week geen tijd meer om die bak opnieuw in te richten, nadat ik later alle planten opnieuw had geplaatst zie ik wat zwarts op de bodem liggen, mevrouw ancistrus was dus tussen een bos javavaren op een stuk hout gaan zitten en had gewoon een hele week in koud water gezeten.

De dame heeft nog 2 jaar geleefd en 5 nestjes gehad
Haha echt onvoorstelbaar die beestjes.

Prowl een vraag die jij wel weet denk ik, ik lees overal dat meer licht in je bak alleen maar beter is, hoe kan ik in een rio 240 meer lampen maken, er zitten nu de twee standaard lampen in.
Top 5 China producten
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:10:16 #211
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60739487
Lengte is 120cm als ik t goed heb?

Je zou zo'n Arcadia 30 watt TL setje kunnen kopen voor 90 cm TL buizen met spat waterdichte doppen.

Die kun je aan een deksel vastzetten met RVS of kunststof schroefjes.

Als je zo'n deksel niet wil slopen kun je de TL ook aan een andere TL vastmaken met tiewraps, let op dat je er dan wel iets van een kunststof blokje tussen plaatst voor wat afstand anders worden de TL buizen samen te heet.

Zo kun je makkelijk 4 TL buizen boven in de kap krijgen maar ik denk dat 3 al genoeg is.

Je zou natuurlijk ook een nieuwe T5 lampenkap voor je bak kunnen kopen maar das stukken duurder
pi_60740408
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:10 schreef Prowl het volgende:
Lengte is 120cm als ik t goed heb?

Je zou zo'n Arcadia 30 watt TL setje kunnen kopen voor 90 cm TL buizen met spat waterdichte doppen.

Die kun je aan een deksel vastzetten met RVS of kunststof schroefjes.

Als je zo'n deksel niet wil slopen kun je de TL ook aan een andere TL vastmaken met tiewraps, let op dat je er dan wel iets van een kunststof blokje tussen plaatst voor wat afstand anders worden de TL buizen samen te heet.

Zo kun je makkelijk 4 TL buizen boven in de kap krijgen maar ik denk dat 3 al genoeg is.

Je zou natuurlijk ook een nieuwe T5 lampenkap voor je bak kunnen kopen maar das stukken duurder
Ja zo goedkoop mogelijk is wel het fijnst, opzich boren in zo een deksel is niet zo een punt, Ik ga wel even kijken of nu eerst de plantjes zo willen groeien, en anders dan tja ga ik nog wel even kijken hoe of wat en dan geef ik wel weer een gil tegen die tijd.
Top 5 China producten
  Admin dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:10:25 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60765752
Nieuwe vissen:

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:25:32 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_60766204
dat is heul 'n rare vis
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Admin dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:29:14 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60766292

Nou ja, hergebruik van een aquarium dan maar
Ding stond hier al tijden en het kwam er maar niet van om hem weer in gebruik te nemen, nu wel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_60769339
Ik weet nu waarom m'n appelslak zo snel dood ging: ze kunnen niet tegen die esha-dinges medicijnen. Het mooie is dat ze tegelijkertijd aan me zijn verkocht .
Tap tap tap
pi_60769361
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:10 schreef yvonne het volgende:
Nieuwe vissen:
[ afbeelding ]

.
Tap tap tap
pi_60781901

Ik ben nu ook met mijn aquarium bezig. moet nog even meer plantjes halen, en nog een leuk visbestand ''uitvissen?''
pi_60781962
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nu waarom m'n appelslak zo snel dood ging: ze kunnen niet tegen die esha-dinges medicijnen. Het mooie is dat ze tegelijkertijd aan me zijn verkocht .
Ik blijf me verbazen over de "wijsheden" van winkelpersoneel...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:25:14 #220
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60785586
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Verkopen is toch belangrijker dan kennis en wijsheden...
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
humor is een kwaliteit die jij niet bezit
pi_60785797
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:20 schreef aaron_jweet. het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben nu ook met mijn aquarium bezig. moet nog even meer plantjes halen, en nog een leuk visbestand ''uitvissen?''
Ziet er leuk uit? Hoelang staat het al te draaien?
Top 5 China producten
pi_60794276
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:25 schreef AufDerAxe het volgende:

[..]

Verkopen is toch belangrijker dan kennis en wijsheden...
Ja idd,

maar bij deze werkwijze hou je toch niet al te veel klanten aan over, lijkt me?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60794367
Even een rare vraag:

hoe oud zijn corydorassen als ze verkocht worden?
pi_60794433
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het stomme is dat dit juist een heel goede aquariumtoko is, ik was expres naar deze winkel gegaan omdat de dierenwinkel hier om de hoek allemaal dode vissen in de bakken heeft hangen, en dan ook niet één, maar meerdere, en toen ik daar nieuwe appelslakken wilde halen waren die ook al allemaal dood.
Het was ook takkedruk toen ik de guppen/appelslak/medicijnen kocht, misschien dat hij het gewoon is vergeten omdat hij er in z'n eentje stond .
Tap tap tap
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 14:27:05 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_60794461
meestal zijn ze nog jong en klein. vaak zijn ze niet volgroeid. maar hoe oud ongeveer durf ik niet te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')