Grotere waterchange uitvoeren?quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:26 schreef stevengerrard het volgende:
Phoe sinds 1,5 week heb ik een groene alg laag op mijn wateropp drijven. Volgens mij de kaamlaag. Probleem echter dat ik hem niet wegkrijg. Heb de uitstroom van de pomp al naar boven gericht zodat het het wateropp breekt, heb al waterververst om eventuele vervuiling weg te halen maar telkens komt de laag terug.
Iemand andere tips???
idem, en flink spoelen, anders heb je ook nog eens kans dat je water binnen no-time de kleur van het hout heeft. (pas geleden nog mee mogen maken bij een maat van me, net begonnen met een klein bakje, hout erin en binnen een dag was het water roodkleurig)quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:20 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Persoonlijk kook ik altijd een stuk hout uit
Als in?quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:11 schreef AufDerAxe het volgende:
btw, heeft iemand ervaring met achter wanden van Back to nature? http://www.backtonature.se/
En hoe wil je dat creeren? Er hang al 1 buitenfiler + 1 binnenfiler in met in en uitstroom.quote:
Ik heb een backtonature slimline rood basalt achterwand in mijn aquarium zitten; hij is maximaal 2 cm dik en je kunt stukken kopen die elkaar kunnen overlappen; op die manier krijg je geen naad als je twee stukken van bv 60 aan elkaar maakt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:11 schreef AufDerAxe het volgende:
btw, heeft iemand ervaring met achter wanden van Back to nature? http://www.backtonature.se/
Je vervangt toch wel 1x per 2 weken je water voor 25%?quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:34 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
En hoe wil je dat creeren? Er hang al 1 buitenfiler + 1 binnenfiler in met in en uitstroom.
http://www.kara-inci.nl/volglas_afwerking.htm staat een tabel op over oa de glasdikte, misschien heb je er wat aan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:14 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hoe dik glas moet zijn voor een 3 meter breed, 80cm diep en 80cm hoge bak?
Vind het het mooiste voor een aquarium wat er is qua achterwanden. Op een deens bedrijf na wat in monsterbakken decors bouwt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
mooie dingen toch, die back to natures. ik heb helemaal geen achterwand
uiteraardquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:33 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Je vervangt toch wel 1x per 2 weken je water voor 25%?
Het was geen schimmel, maar een pakket slakken eieren.quote:Op donderdag 31 juli 2008 02:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Euhm, ik weer met een vraag.
Onder mijn hout (niet erop, maar op de grindsteentjes) zie ik een soort oranje schimmel met haren.![]()
Is dit nou schadelijk voor mijn vissen?
Want ik lees wel op internet dat het normaal is bij hout wat eigenlijk terrarium hout is.
(uiteraard heb ik het weggehaald)
Ik heb idd nog geen mooiere gezien.. Morgen ga ik eens kijken naar die wandjes bij een mega aquarium winkel in Duitsland.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:42 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Vind het het mooiste voor een aquarium wat er is qua achterwanden. Op een deens bedrijf na wat in monsterbakken decors bouwt.
Wel geen aquarium, maar wel een eigen gemaakte achterwand:quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:08 schreef verita het volgende:
Hoi allen.
Even voorstellen-.>Ik ga als alles meezit, een nieuwe bak beginnen. Duurt nog een tijdje, de kamer waar het moet komen is nog niet klaar voor gebruik. Ik zit zelf te denken aan een bak van een 100x50. Al eerder kweekte ik met guppen en dan de triangelvorm, dat ging me (de vissen dan) goed af. Ik wil nu weer zoiets, ook weer eén clownbotia erbij. Heeft iemand nog tips?
Ik heb me bedacht dat ik eigenlijk wel zelf een achterwand wil maken, omdat ik veel diepte wil. Ik heb al heel wat sites daarover gevonden maar is er hier iemand die dat ook gedaan heeft?
Tenslotte misschien een overbodige tip.Omdat ik dacht hier in dit topic gelezen te hebben dat iemand zijn bak wegdoet omdat hij geen gaten kan maken in zijn glas, kan ik dit zeggen. Een ander hobby van me is glas-in-lood. Daarbij gebruik ik een glasslijper. Daarop zitten diamantkopjes die je naar gelang je werk kunt veranderen qua grootte en mogelijkheid. Er zijn ook slijpkoppen te koop die gaten maken in glas. Kleine, maar ook grote. Als je naar een goed glasatelier gaat (voor glas in lood) kun je daar vaak een glaslijper huren voor een luttel bedrag < 10 per dag, (< 25 week )de slijpdoorn/slijpkop moet je dan wel zelf kopen maar die zijn niet zo duur (zo'n 11 euri). Zo kun je ook gaten maken in je glas zonder bang te zijn dat het springt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |