abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60461589
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:26 schreef stevengerrard het volgende:
Phoe sinds 1,5 week heb ik een groene alg laag op mijn wateropp drijven. Volgens mij de kaamlaag . Probleem echter dat ik hem niet wegkrijg. Heb de uitstroom van de pomp al naar boven gericht zodat het het wateropp breekt, heb al waterververst om eventuele vervuiling weg te halen maar telkens komt de laag terug.

Iemand andere tips???
Grotere waterchange uitvoeren?
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:07:16 #177
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60462387
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:20 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Persoonlijk kook ik altijd een stuk hout uit
idem, en flink spoelen, anders heb je ook nog eens kans dat je water binnen no-time de kleur van het hout heeft. (pas geleden nog mee mogen maken bij een maat van me, net begonnen met een klein bakje, hout erin en binnen een dag was het water roodkleurig)
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
humor is een kwaliteit die jij niet bezit
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:11:06 #178
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60462463
btw, heeft iemand ervaring met achter wanden van Back to nature? http://www.backtonature.se/
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
pi_60463531
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:11 schreef AufDerAxe het volgende:
btw, heeft iemand ervaring met achter wanden van Back to nature? http://www.backtonature.se/
Als in?

Het zijn wel de mooiste achterwanden voor normale kamerbakken ooit. En je kan mooi een filter erachter installeren.
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:42:08 #180
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60465956
Ik had ze zien staan in een catalogus maar ik kon van de plaatjes niet echt achterhalen hoe diep ze in de bak komen etc. Als ze bv 15 cm dik zijn (of uitsteken) moet ik echt de hele bak gaan verbouwen, en daar heb ik niet heel veel zin in. Mijn huidige plaat is aan vervanging toe, zoals je kan zien op de foto boven. M'n algeneter vind piepschuim blijkbaar interessant :S
Dus ik vroeg me af of iemand al eens dat systeem heeft gebruikt etc.
pi_60466494
Ze hebben nu 1cm dikke slimline achterwanden, maar meest is toch wel 10-15 cm diep:

http://www.backtonature.se/

Hier kan je een beetje zien hoe veel ruimte het inneemt:

http://www.backtonature.se/english/montera_woodrock.html
http://www.backtonature.se/english/montera_amazonas.html

http://www.backtonature.se/english/montera_slimline.html

Weet iemand hoe dik glas moet zijn voor een 3 meter breed, 80cm diep en 80cm hoge bak?
pi_60466853
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Grotere waterchange uitvoeren?
En hoe wil je dat creeren? Er hang al 1 buitenfiler + 1 binnenfiler in met in en uitstroom.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 14:51:28 #183
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60467215
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:11 schreef AufDerAxe het volgende:
Ik heb een backtonature slimline rood basalt achterwand in mijn aquarium zitten; hij is maximaal 2 cm dik en je kunt stukken kopen die elkaar kunnen overlappen; op die manier krijg je geen naad als je twee stukken van bv 60 aan elkaar maakt.

Ik vind het een erg leuk achterwandje met hoewel hij maar 2 cm dik is toch veel diepte
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:28:06 #184
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60468008
Ziet er idd niet verkeerd uit!

Ik had zelf alleen op http://www.backtonature.se/english/rock.html gekeken maar daar staan alleen platte plaatjes op.
Bij die montage pagina's kun je het idd stukken beter zien. Wordt toch n flinke klus om de want te gaan vervangen dus misschien ga ik inderdaad wel voor de slimline ipv de "kant en klare" versies van ze.
pi_60468108
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:34 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

En hoe wil je dat creeren? Er hang al 1 buitenfiler + 1 binnenfiler in met in en uitstroom.
Je vervangt toch wel 1x per 2 weken je water voor 25%?
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:37:24 #186
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60468197
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:14 schreef Aneurism het volgende:

Weet iemand hoe dik glas moet zijn voor een 3 meter breed, 80cm diep en 80cm hoge bak?
http://www.kara-inci.nl/volglas_afwerking.htm staat een tabel op over oa de glasdikte, misschien heb je er wat aan?
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 16:15:47 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_60469056
mooie dingen toch, die back to natures. ik heb helemaal geen achterwand
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60469723
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
mooie dingen toch, die back to natures. ik heb helemaal geen achterwand
Vind het het mooiste voor een aquarium wat er is qua achterwanden. Op een deens bedrijf na wat in monsterbakken decors bouwt.
pi_60471190
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:33 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Je vervangt toch wel 1x per 2 weken je water voor 25%?
uiteraard
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_60478342
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Euhm, ik weer met een vraag.

Onder mijn hout (niet erop, maar op de grindsteentjes) zie ik een soort oranje schimmel met haren.

Is dit nou schadelijk voor mijn vissen?
Want ik lees wel op internet dat het normaal is bij hout wat eigenlijk terrarium hout is.

(uiteraard heb ik het weggehaald)
Het was geen schimmel, maar een pakket slakken eieren.
Lekkere plaats.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:21:41 #191
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60483861
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:42 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Vind het het mooiste voor een aquarium wat er is qua achterwanden. Op een deens bedrijf na wat in monsterbakken decors bouwt.
Ik heb idd nog geen mooiere gezien.. Morgen ga ik eens kijken naar die wandjes bij een mega aquarium winkel in Duitsland.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:08:37 #192
151515 verita
Happy days
pi_60488778
Hoi allen.
Even voorstellen-.>Ik ga als alles meezit, een nieuwe bak beginnen. Duurt nog een tijdje, de kamer waar het moet komen is nog niet klaar voor gebruik. Ik zit zelf te denken aan een bak van een 100x50. Al eerder kweekte ik met guppen en dan de triangelvorm, dat ging me (de vissen dan) goed af. Ik wil nu weer zoiets, ook weer eén clownbotia erbij. Heeft iemand nog tips?
Ik heb me bedacht dat ik eigenlijk wel zelf een achterwand wil maken, omdat ik veel diepte wil. Ik heb al heel wat sites daarover gevonden maar is er hier iemand die dat ook gedaan heeft?

Tenslotte misschien een overbodige tip. Omdat ik dacht hier in dit topic gelezen te hebben dat iemand zijn bak wegdoet omdat hij geen gaten kan maken in zijn glas, kan ik dit zeggen. Een ander hobby van me is glas-in-lood. Daarbij gebruik ik een glasslijper. Daarop zitten diamantkopjes die je naar gelang je werk kunt veranderen qua grootte en mogelijkheid. Er zijn ook slijpkoppen te koop die gaten maken in glas. Kleine, maar ook grote. Als je naar een goed glasatelier gaat (voor glas in lood) kun je daar vaak een glaslijper huren voor een luttel bedrag < 10 per dag, (< 25 week )de slijpdoorn/slijpkop moet je dan wel zelf kopen maar die zijn niet zo duur (zo'n 11 euri). Zo kun je ook gaten maken in je glas zonder bang te zijn dat het springt.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_60488902
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:08 schreef verita het volgende:
Hoi allen.
Even voorstellen-.>Ik ga als alles meezit, een nieuwe bak beginnen. Duurt nog een tijdje, de kamer waar het moet komen is nog niet klaar voor gebruik. Ik zit zelf te denken aan een bak van een 100x50. Al eerder kweekte ik met guppen en dan de triangelvorm, dat ging me (de vissen dan) goed af. Ik wil nu weer zoiets, ook weer eén clownbotia erbij. Heeft iemand nog tips?
Ik heb me bedacht dat ik eigenlijk wel zelf een achterwand wil maken, omdat ik veel diepte wil. Ik heb al heel wat sites daarover gevonden maar is er hier iemand die dat ook gedaan heeft?

Tenslotte misschien een overbodige tip. Omdat ik dacht hier in dit topic gelezen te hebben dat iemand zijn bak wegdoet omdat hij geen gaten kan maken in zijn glas, kan ik dit zeggen. Een ander hobby van me is glas-in-lood. Daarbij gebruik ik een glasslijper. Daarop zitten diamantkopjes die je naar gelang je werk kunt veranderen qua grootte en mogelijkheid. Er zijn ook slijpkoppen te koop die gaten maken in glas. Kleine, maar ook grote. Als je naar een goed glasatelier gaat (voor glas in lood) kun je daar vaak een glaslijper huren voor een luttel bedrag < 10 per dag, (< 25 week )de slijpdoorn/slijpkop moet je dan wel zelf kopen maar die zijn niet zo duur (zo'n 11 euri). Zo kun je ook gaten maken in je glas zonder bang te zijn dat het springt.
Wel geen aquarium, maar wel een eigen gemaakte achterwand:

(bodemlaag word nog afgedekt met wit geschilderd hout. Het pur zelf word afgewerkt met Epoxy, tegellijm met poederverf en Rainforest Background.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2008 14:19:12 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:17:13 #194
151515 verita
Happy days
pi_60489007
Kan dat pur ook voor vissen? Is dat niet giftig? Ik dacht mijn achterwand te maken van piepschuimlagen en dan afwerken met tegellijm.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_60489082
Kan, maar pur is niet giftig. Het is enkel giftig in vloeibare vorm, in vaste vorm is het rest afval in vloeibare vorm chemisch afval.
  maandag 4 augustus 2008 @ 08:54:58 #196
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60543116
Die Back To Nature platen zijn IRL nog mooier als op een plaatje, maar ik heb besloten nog even te wachten met de aanschaf. Er is een kleine kans dat ik binnen nu en 2 maanden m'n bak mag overhuizen naar een nieuwe woning, kan dus beter dan de plaaten erin zetten. Scheelt me iig een keer extra water zeulen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AufDerAxe op 04-08-2008 08:56:06 (typo) ]
pi_60678576
Jezus, ben ik net me aquarium aan het verversen, en dan hang ik een slang erin en die hang ik over me dak zodat het vanzelf de regenpijp inloopt. Ga ik even kijken of het al zover is, zit een bijlzalmpje klem erin. Ik maar snel los gemaakt maar nu zwemt hij een beetje op de kop en raar, naja maar even afwachten.

Me bladeren van me planten zijn ook bruinig aan het worden, geen bruinalg maar meer een beetje alsof het afsterft. Iemand enig idee?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60678688
Meneer bijlzalm is zojuist overleden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:40:17 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_60679002
ja, op zo'n slang kan toch een flinke druk komen te staan. zonde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60682697
Ik doe het meestal ook met een slang, nog geen problemen mee gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')