Dat is gewoon schattigquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:54 schreef beelz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ze dacht dat dat fout was en dat het dus zo ie zo moet zijn of 1 van de andere fout gespelde versies.
Oftewijl en enigzinds kom je nog wel eens tegen.quote:voor zover ik hem kon op het fora
Het zou schattig zijn als ze niet vorig jaar afgestudeerd zou zijn... journalistiek...quote:
Afgestuurd?quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:10 schreef beelz het volgende:
[..]
Het zou schattig zijn als ze niet vorig jaar afgestuurd zou zijn... journalistiek...
Ik faalquote:
Nog erger is een zin met 'want' beginnen. Dat zie je ook dagelijks op de frontpagequote:Op donderdag 10 juli 2008 09:35 schreef Andyy het volgende:
"beter doe je ***"
"beter ga je ****"
een zin met beter beginnen
Of met "Dit" waarna helemaal geen complete zin volgt. Voorbeeldje:quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:47 schreef Slarioux het volgende:
Nog erger is een zin met 'want' beginnen. Dat zie je ook dagelijks op de frontpage![]()
![]()
.
Mja. Guiltyquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Of met "Dit" waarna helemaal geen complete zin volgt.
Helaasch hoe lelijk "Ik wou" ook is, het is correct Nederlands...quote:Op donderdag 10 juli 2008 01:52 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik wou ....
Wij wouden ....![]()
Steeds vaker zie ik dit.
Mensen die "deze topic" schrijvenquote:
Ehr?! Wat staat daar?quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
..
Overigens, vind ik eens en is fouten erg irritant. .
ik wou dat "wilde" niet toegestaan wasquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:45 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Helaasch hoe lelijk "Ik wou" ook is, het is correct Nederlands...
LOL, wat een held!quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:53 schreef Xaxaxas het volgende:
Er is trouwens een heuse spellingnazi actief: http://nathalieopdefilipijnen.waarbenjij.nu/
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:20 schreef Rio het volgende:
Van één woord twee woorden maken (transport wagen) of vice versa. Dat gaat pas vaak fout!
quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:53 schreef Xaxaxas het volgende:
Er is trouwens een heuse spellingnazi actief: http://nathalieopdefilipijnen.waarbenjij.nu/
quote:Er is trouwens een heuse spellingnazi actief: http://nathalieopdefilipijnen.waarbenjij.nu/
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:48 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik kwam gister ook al een post van spellingnazi tegen. Deze is veel uitgebreiderhttp://lisaroom.waarbenjij.nu/reisverhalen/?page=message&id=2557567
Hij heeft wel heel vaak inderdaad gelijk, op zichquote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:20 schreef NoelGallagher het volgende:
''Per se'' wordt ook vaak fout geschreven.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:17 schreef BabblingBrook het volgende:
Je mag tegenwoordig al blij zijn als iemand zijn eigen naam goed spelt.
Daaraan herken je een Tukker.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft wel heel vaak inderdaad gelijk, op zich![]()
Maar niet altijd![]()
"elf maand"ik dacht dat "elf" zich toch wel redelijk éénvoudig (
) kwalificeerde voor "meervoud".
'Reactie' is grammaticaal een vrouwelijk woord, dus mag Spellingnazi niet zeggen dat 'hij' vrij is van spelfouten. Beter gebruikt Spellingnazi 'zij' of 'deze'.quote:Spellingnazi is content over het feit dat uw reactie geen grammaticale fouten bevalt. Tevens is hij vrij van spelfouten.
Wat mist dit lidwoord dan? Of zou Spellingnazi zich hebben bezondigd aan een anglicisme, en had hij eigenlijk 'hier ontbreekt een lidwoord' moeten zeggen?quote:met gekookt eitje -> hier mist een lidwoord
Het kan natuurlijk ook andersom.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:13 schreef Rasing het volgende:
Van Spellingnazi:
[..]
Wat mist dit lidwoord dan? Of zou Spellingnazi zich hebben bezondigd aan een anglicisme, en had hij eigenlijk 'hier ontbreekt een lidwoord' moeten zeggen?
AnglicismenLaatst hoorde ik iemand zeggen 'ik ben er morgen om elf uur scherp!'
Maar misschien zit zijn moeder bij de ME, heeft ze een scooter van het werk en opent ze een topic over het wel en wee van de ME. (hey, dat rijmtquote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:31 schreef STING het volgende:
Tenenkrommend:
'me moeder'
'me scooter'
'me topic'
Jij bent jarig? Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:34 schreef NoelGallagher het volgende:
'Onmiddellijk' schijnt ook moeilijk te zijn vanwege de dubbel 'l'.
Ja, ik vind het ook vreselijk, maar volgens Van Dale mag het toch echt:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:13 schreef Rasing het volgende:
Van Spellingnazi:
[..]
Wat mist dit lidwoord dan? Of zou Spellingnazi zich hebben bezondigd aan een anglicisme, en had hij eigenlijk 'hier ontbreekt een lidwoord' moeten zeggen?
Bovenstaande komt uit de cd-versie van de 14e editie (2005) en ik ben hetzelfde tegengekomen in de papieren 12e editie (1992).quote:missen
[...]
II onovergank. werkw.
[...]
3ˇ[leenvertaling van Fr. manquer]
ontbreken
er mist een letter
wat hier mist is discipline
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |