Die is ook dramatisch ja. Ik hoorde Danny Blind die nog gebruiken tijdens het EK recentelijk. (maar goed, die had het ook over een speler die "valde"quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef PeZu het volgende:
goede topique zoenzo
Totdat je zo'n topic opent, DAN kan het ineens welquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:58 schreef Placenta het volgende:
"Sowieso", niemand die het goed kan typen.
En waarom dan precies?quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:59 schreef yvonne het volgende:
"Ik vind "vind ik echt een doodzonde
quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:59 schreef yvonne het volgende:
Zo ie zo
"Ik vind "vind ik echt een doodzonde
Goed puntquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:01 schreef HostiMeister het volgende:U -> uw en jou -> jouw fouten. Ik vindt, hij werdt... overduidelijke d/t fouten.
Jammerdepammer Dago.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:01 schreef Dagonet het volgende:
Een heel forum over taal en wat doen ze, openen ze het in GC..
Originele taal- en spelfouten #26
En dat is nou juist waar dit WEL over gaatquote:Dit topic is bestemd voor originele taal- en spelfouten. Dus niet het type fouten dat je tegenwoordig (helaas) in bijna ieder topic tegenkomt en dat bijna gemeengoed is geworden.
True. Maar dat is niet iets waar ik zo hard over struikel. Maar als iemand anders daar juist erg hard over struikelt, dan is dat hier dus op zijn plaatsquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:01 schreef soylent het volgende:De aanhalingstekens horen direct na het woord te staan, daarna de spatie. Altijd zo storend!
Zie ook mijn ondertitelquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:01 schreef HostiMeister het volgende:U -> uw en jou -> jouw fouten. 'Is' is niet hetzelfde als 'Eens'. Ik wil, hij wilt. Het ontbreken van allerlei leestekens. Ik vindt, hij werdt... overduidelijke d/t fouten.
quote:
ook "men" kom je geregeld tegen in die functie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Me/mijn
Jahaa, ik zat te kloten met men toetsenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:01 schreef soylent het volgende:
[..]De aanhalingstekens horen direct na het woord te staan, daarna de spatie. Altijd zo storend!
Ik krijg er echt de kriebels van, ik zag het laatst zelfs in een boekquote:
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
ALS vs DAN fouten.
Zinnen in de lijdende vorm.
en in combinatie daarmee: allerlei verkrachtingen van persoonlijke voornaamwoorden. "Wij posten beter nedurlans als hun." Dat soort werk. Om te huilen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
ALS vs DAN fouten.
De lijdende vorm moet zo veel mogelijk vermeden wordenquote:Zinnen in de lijdende vorm.
Nou... ik kwam recent een woord tegen dat ik echt m'n halve leven al verkeerd spel:quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ja, dat is net als dat "hij wilt" iets dat mensen hun hele leven lang verkeerd blijven doen, in de volle overtuiging dat ze het bij het rechte eind hebben.
Dat ging dan niet om de volgorde van de spatie en de aanhalingstekens, wel?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef yvonne het volgende:
Ik krijg er echt de kriebels van, ik zag het laatst zelfs in een boek
Welke kleur hebben je haren sinds dat je achttien was?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou... ik kwam recent een woord tegen dat ik echt m'n halve leven al verkeerd spel:
"achtien"
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke kleur hebben je haren sinds dat je achttien was?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:21 schreef MinderMutsig het volgende:
En het is potdomme verrassend als je iets onverwachts doet, niet verassend! Tenzij je iets of iemand onverwacht in de fik gestoken hebt, dan is het zowel verrassend als verassend.
Jaquote:
Eigenlijk maakt dat het alleen maar ergerquote:maar ik doe het wel consequent fout![]()
OMGquote:
Dat kaartje ken ik, die is van fok. Arm kind.quote:
Dat was wel het meest trieste gebruik van verassend die ik ooit gezien heb.quote:
"Gecondoleerd met de verassing van jullie pasgeboren kindje"quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OMG![]()
Ik denk dat ik zulke mensen uit mijn "vriendenkring" zou verwijderen
Welkom. Wees bereid om ondergescheten en afgepist te worden, en er is niets aan de handquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:29 schreef marcb1974 het volgende:
Ik vindt deze een stomme topic nog stommerder als die anderes
En de ouders hadden geen tijd om even een geboortekaartje na te kijken op spelfouten?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat kaartje ken ik, die is van fok. Arm kind.
en op het rouw kaartjequote:Op woensdag 9 juli 2008 22:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
En de ouders hadden geen tijd om even een geboortekaartje na te kijken op spelfouten?
Echt, hoe pijnlijk. Ik ben benieuwd naar de grafstenen in die familie.
Talnasi met saté?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:39 schreef Ps2K het volgende:
Talnasi moedt met het tryn nar Polen
Nou zoquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat was wel het meest trieste gebruik van verassend die ik ooit gezien heb.
Het zullen je ouders maar zijn. En hoe leg je het uit als het kind ouder is?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:51 schreef LovelyLady het volgende:
Het is me niet eens opgevallen die spelfout...![]()
Heb er niemand over gehoord.... pas nu na 4 jaar...![]()
Daar gaat de verkiezing
OMFG ik liet dit net aan mijn vriendin lezen. Zegt ze: "Ik schrijf het ook heel vaak met 2 essen!".quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:36 schreef beelz het volgende:
Zowieso/zowiezo/zo ie zo. Zowieso heb je het fout als je zowiezo als zo ie zo schrijft.
Nee. Je vriendin slaagt. Sowieso is gewoon met 2 essen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:45 schreef beelz het volgende:
[..]
OMFG ik liet dit net aan mijn vriendin lezen. Zegt ze: "Ik schrijf het ook heel vaak met 2 essen!".
Mijn vriendin faalt
Dat klopt, maar ze dacht dat dat fout was en dat het dus zo ie zo moet zijn of 1 van de andere fout gespelde versies.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Je vriendin slaagt. Sowieso is gewoon met 2 essen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |