Toen had het wel wat ja, in 1996. Met die wedstrijden van Nigeria tegen Brazilie en Argentiniequote:Op woensdag 9 juli 2008 23:01 schreef tong80 het volgende:
We gaan er kiapot mee gegooid worden dor de NOS
Iedere wedstrijd wordt uitgezonden ondanks dat er Neder5landers bezig zijn in swel relevante Olympische sporten.
Kanu maakte Nigeria in zijn eentje Olympisch kampioen. Maar staat niet in het rijtje beste speler4s ooit.
MIchailitsjenko toch?quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:06 schreef tong80 het volgende:
Het heeft geen waarde. Weet jij welke bekende Rus in 88 van Romario won in de finale ?
Juist Bosquote:
Ik denk dat voor een wielrenner naast de tour de OS de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:12 schreef Homdeck het volgende:
Ik vind sporten waarbij de olympische titel niet als hoogst haalbare gezien wordt, eigenlijk hun olympische status niet waard zijn. Voetbal dus, want het WK en EK zijn veel belangrijker. Geldt ook voor tennis en in mindere mate voor wielrennen op de weg.
Denk dat voor een hoop wielrenners de Giro ook belangrijker is. En koersen als Parijs-Roubaix en Ronde van Vlaanderen eveneens. Ook het WK denk ik. Die regenboogtrui is toch wel erg mooi.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Ik denk dat voor een wielrenner naast de tour de OS de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.
Impact is zeker niet 10x groter, maar het is wel waar dat het WK voetbal op commercieel niveau het grootste sportevenement ter wereld is, vóór de Olympische Zomerspelen en de Tour de France. Geef mij maar de Spelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het voetbal zit zelf ook niet te wachten om tussen al die B-sporten te figureren.
Het WK-voetbal heeft altijd nog een 10x grotere impact dan die hele Oympische dopingspelen
Bahalve dat op dat moment de harde aandacht ligt op boogschieten ipv voetbal. En dat maakt de OS leuk om naar te kijken. voetbal heb ik hier al genoegquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een WK voetbal duurt 4 en een halve week, de honderden kwalifikatiewedstrijden worden stuk voor stuk live op TV uitgezonden, de atleten zijn ware volkshelden die tot 20 miljoen euro per jaar kunnen verdienen, een gewonnen titel wordt door veel supporters als het mooiste moment van hun leven gezien.
Een gouden medaille bij het boogschieten is alleen zijn eigen gewicht waard en een huldiging op het dorpsplein.
Geen wonder dat de FIFA niets heeft met de OS
Nonsens.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het WK-voetbal heeft altijd nog een 10x grotere impact dan die hele Oympische dopingspelen
dat is inderdaad veel te langquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een WK voetbal duurt 4 en een halve week
Nederland - Armenië, Wit-Rusland - Nederland, Bosnië - IJslandquote:, de honderden kwalifikatiewedstrijden worden stuk voor stuk live op TV uitgezonden
zoals Ronaldo op het afgelopen WK? Wat een atleetquote:, de atleten zijn ware volkshelden die tot 20 miljoen euro per jaar kunnen verdienen
Als dit écht voor voetbal geldt, geldt het zeker ook voor de Spelen.quote:, een gewonnen titel wordt door veel supporters als het mooiste moment van hun leven gezien.
De FIFA is een tehuis voor seniele ouwe mannen.quote:Een gouden medaille bij het boogschieten is alleen zijn eigen gewicht waard en een huldiging op het dorpsplein.
Geen wonder dat de FIFA niets heeft met de OS
Er is ook nog nooit een woonboot gezonken naar aanleiding van gebeurtenissen op het voetbalveld. Deze mythe is in de weken voor Euro 2008 ontkracht. Maar laat de feiten alsjeblieft niet in de weg staan van je meeslepende betoog.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Feit blijft dat er nog nooit een woonboot is gezonken omdat een zwemmer of judoka met een titel terug kwam.
Wel is ooit tussen 12.00 en 13.30 uur het dorpslein van Zundert afgezet, waardoor er niet geparkeerd kon worden. De protesten van aanwonenden waren niet van de lucht.
Technisch gezien heeft hij nu al gelijk, want de paardensport heeft in Hong Kong plaats. De heer Ping boft dat de heer Phelps meedoet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
We zullen zien. Volgens de Chinese minister van sport Do Ping wordt het grensverleggend.
Daar kijkt ook niemand naar, omdat het hoogstens 30 minuten aan samenvatting wordt uitgezonden.. Volgens mij de laatste keer door de EO nota bene.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Roi het volgende:
Geen.
Het Nederlandse paralympisch team is al iets van 3x achter elkaar kampioen geworden, heb jij daar iets over gehoord?
Die ook nog bang zijn voor technische veranderingen...quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:01 schreef UtrechtSlim het volgende:
De FIFA is een tehuis voor seniele ouwe mannen.
Omdat voetbal blijkbaar de enige sport is, die in het algemeen het meeste exposure krijgt op de tv en in de pers.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Feit blijft dat er nog nooit een woonboot is gezonken omdat een zwemmer of judoka met een titel terug kwam.
Wel is ooit tussen 12.00 en 13.30 uur het dorpslein van Zundert afgezet, waardoor er niet geparkeerd kon worden. De protesten van aanwonenden waren niet van de lucht.
Jaja, rondhobbelen voor de gein... Het is gewoon een serieus toernooi, dat wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:05 schreef cryforhelp het volgende:
Alle andere wel verdiende atleten leven al meerdere jaren hier naartoe, terwijl zij maar een beetje rondhobbelen voor de gein.
Iedere sport op de Olympische Spelen heeft eigen competities en toernooien. Het mooie van de Olympische Spelen is juist dat alle sporten tezamen komen in één groot evenement en daarmee ook de beste sporters ter wereld.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:39 schreef heiden6 het volgende:
Een beetje fatsoenlijke sport heeft eigen competities en toernooien, en de sporters interesseren zich niet voor de OS. De OS zijn voor sporten die op zichzelf niet boeiend genoeg zijn, en gebundeld moeten worden in een toernooi om enigszins interesse te wekken bij het publiek. Al die voetballers moeten maar weer weggekaapt worden bij de clubs waar ze in dienst zijn om aan zo'n prutstoernooitje voor nationale B-garnituur mee te doen, wat de voorbereidingen van de clubs ernstig verstoort.
De FIFA zou gewoon moeten besluiten dat de OS voor het voetbal niet interessant zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:51 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Iedere sport op de Olympische Spelen heeft eigen competities en toernooien. Het mooie van de Olympische Spelen is juist dat alle sporten tezamen komen in één groot evenement en daarmee ook de beste sporters ter wereld.
Dat de FIFA bang is dat een Olympisch voetbaltoernooi hoger zou worden aangeslagen dan een WK voetbal als alle topspelers mee zouden doen is de enige reden dat er in het voetbal nog zo'n rare leeftijdsgrens is. Waarom geldt deze regel eigenlijk alleen bij het mannentoernooi en niet bij de vrouwen?
Eigenlijk zou het IOC moeten stellen dat sportbonden niet dit soort restricties mogen opleggen en anders de sport geen onderdeel van de OS meer laten zijn. Dan maar geen voetbal op de OS.
Zal het vrouwenvoetbal blij mee zijnquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De FIFA zou gewoon moeten besluiten dat de OS voor het voetbal niet interessant zijn.
Ik heb het over echt voetbal, niet vrouwen´voetbal'.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:02 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Zal het vrouwenvoetbal blij mee zijn
Aardig dichtgetikt ben jijquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb het over echt voetbal, niet vrouwen´voetbal'.
Ik weet dat Blatter ook daar niet zo heel blij mee was.. Openingswedstrijd op het WK dames werd iets van 12-0 voor Duitsland (tegen Argentinië)quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:02 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Zal het vrouwenvoetbal blij mee zijn
maarja Theo Bos is toch ook geen amateur?quote:Op zondag 20 juli 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
Voetbal hoort gewoon niet thuis op de OS. Of je moet echte amateurs sturen.
Die zullen wel zeggen, dat voetbal de grootste sport is ter wereld en daarom juist bij de OS hoort.quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:39 schreef cryforhelp het volgende:
Zowel voetballiefhebbers als haters zijn het er nu dus over eens: Voetbal weg van de spelen.
Nou maar hopen dat het IOC dat ook inziet, dat maakt het een stuk interessanter.
Eensquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:06 schreef thewarrior82 het volgende:
De Olympische Spelen zijn niet bedoeld als toernooi voor junioren, dus ofwel gewoon geheel opengooien en de rest van de (internationale) voetbalkalender daarop aanpassen, of het mannenvoetbal geheel afvoeren van de OS. De eerste optie heeft mijn voorkeur.
Sinds 1996 hebben ze bij alle sporten de amateurbepalingen enzo laten vallen, waarom dan voor voetbal nog een uitzondering maken met die rare -23 regel en dispensatiespelers.
Maar atletiek levert niet de problemen op wat voetbal nu overduidelijk wel doet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:13 schreef TLC het volgende:
Voetbal is al zo lang onderdeel van de Olympische Spelen ; gewoon laten blijven !
Men schaft het atletiek toch ook niet af
Ze zijn toch beiden om de 4 jaar en vallen nu telkens met twee jaar verschil? Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eens
Maar dan moeten de Olympische Spelen niet in een WK-jaar vallen, en dat lijkt me erg moeilijk om te bewerkstelligen.
En dan zit je ook nog met het EK. En ik denk niet dat ze de Olympische Spelen gaan verschuiven om een goed veld bij het herenvoetbal te hebben. Zou je naar mijn mening ook niet kunnen maken tegenover de vele andere sporters. Tevens zie ik de FIFA en UEFA daar ook hun toernooien niet voor verschuiven.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eens
Maar dan moeten de Olympische Spelen niet in een WK-jaar vallen, en dat lijkt me erg moeilijk om te bewerkstelligen.
Het is nog nooit voorgekomen dat de WK voetbal in hetzelfde jaar als de OS gehouden werden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eens
Waarom zou je continentale kampioenschappen (en dus ook een EK) niet in een oneven jaar kunnen organiseren en niet in hetzelfde jaar als de OS? Lijkt me een veel betere optie. En dan het jaar voor het wk en de eerste zoveel landen van het kampioenschap plaatsen zich voor het WK, dan hoef je ook enkel klwalificatierondes voor een EK te houden. En dan doe je tijdens het jaar tussen WK en EK een paar leuke OKT's.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En dan zit je ook nog met het EK. En ik denk niet dat ze de Olympische Spelen gaan verschuiven om een goed veld bij het herenvoetbal te hebben. Zou je naar mijn mening ook niet kunnen maken tegenover de vele andere sporters. Tevens zie ik de FIFA en UEFA daar ook hun toernooien niet voor verschuiven.
Dus misschien is het inderdaad wel het beste om het herenvoetbal van het programma af te gooien. Tenzij het nu wel eens een keer goed geregeld kan worden met betrekking tot het afstaan van spelers. Anders rest er weinig anders om er een jeugdtoernooi van te maken of om het er dus maar vanaf te gooien en alleen verder te gaan met het damesvoetbal.
Wat mij betreft zou dat zo kunnen. Ik verwacht alleen niet dat de FIFA en de UEFA speciaal voor de Olympische Spelen hun kalender met betrekking tot het EK en het WK gaan omgooien. Met betrekking tot de kwalificatie zouden ze ook wel eens aanpassingen mogen doen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld ook in categorieën gaan werken (A-, B-, C-landen).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:25 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Waarom zou je continentale kampioenschappen (en dus ook een EK) niet in een oneven jaar kunnen organiseren en niet in hetzelfde jaar als de OS? Lijkt me een veel betere optie. En dan het jaar voor het wk en de eerste zoveel landen van het kampioenschap plaatsen zich voor het WK, dan hoef je ook enkel klwalificatierondes voor een EK te houden. En dan doe je tijdens het jaar tussen WK en EK een paar leuke OKT's.
België heeft alleen het wk van 2006 gemist, tussen '82 en 2002 waren ze er altijd bij, dus om nou te zeggen dat België er normaal geen reet van bakt lijkt me iets te ver gaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:54 schreef Bonzai. het volgende:
Mwa, vooral Europese topploegen lijken hier niet al te veel pap van te lusten. Die hebben natuurlijk het WK enzo om zich te bewijzen. De OS zijn vooral handig voor landen die er normaal geen reet van bakken, zoals België, om te bewijzen dat ze ook wel wat kunnen. De match België/China haalde overigens 650.000 kijkers, ongeveer evenveel als de openingsceremonie. Genoeg mensen die er interesse in hebben blijkbaar.
Man, sinds 2002 hebben ze niets meer gepresteerd. Niet alleen het WK van 2006 hebben ze gemist, maar ook op het EK van 2004 en 2008 waren ze er niet bij. En voor het volgende WK worden ze redelijk kansloos geacht. De laatste jaren horen ze dus zeker bij de ploegen met weinig betekenis. En dan nog, sinds de jaren '90 hebben ze bijna nooit echt potten gebrokenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
België heeft alleen het wk van 2006 gemist, tussen '82 en 2002 waren ze er altijd bij, dus om nou te zeggen dat België er normaal geen reet van bakt lijkt me iets te ver gaan.
zeker meer dan ik dachtquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:05 schreef Jovatov het volgende:
Ik vond het vandaag in ieder geval behoorlijk spannend. Dus voor mij heeft het zeker toegevoegde waarde
quote:Blatter wants under-20 teams in Olympic football tournament
Date: 01/02/2009
FEBRUARY 1 - FIFA PRESIDENT Sepp Blatter (pictured) wants to lower the age limit for the Olympic soccer tournament and ban the addition of three over-23 players, he said today. In an interview published today by the Brazilian newspaper O Globo, Blatter said there is a movement to at least keep under-23 teams in the competition, but that he would rather see only under-20 squads playing.
He told the newspaper: "For me, the logic is to have the best 20-year-olds. Those who played in the under-20 World Cup the odd year preceding the Olympic Games."
But his latest plan appears to contradict what he said last year when he claimed he wanted he wanted older players like Steven Gerrard and Kaka to be allowed to take part. National squads can currently take up to three players over the age of 23 to the Olympics, but clubs can refuse under FIFA rules to let older players take part.
Blatter, in Brazil accompanying FIFA's inspection of the cities bidding to host the 2014 World Cup, said that even if the limit is kept at 23, teams will not be able to use the three overage players anymore.
He said: "The Olympic Games are for the youth. We should play them with the youngsters. Although the limit of 23 years gives us a better quality of football, it is bad to keep adding up to three players above this limit. It's illogical. We are going to abolish that."
Blatter said FIFA had planned to ban overage players from the Beijing Games last year, but that it made an exception after a request by International Olympic Committee president Jacques Rogge.
Last year's Olympics were beset by controversy after clubs refused to release their players to participate in the tournament, citing a conflict with other competitions. The situation was resolved just days before the competition.
He said soccer's governing body will discuss the issue in March and could reach a final decision at its annual congress in May.
Dat is wel ineens een hele stap om het naar onder de 20 te gooien. Krijgt het dan meer waarde? Is dat niet nog meer roof op de jonge, jeugdige spelers die dan nog een toernooi gaan spelen? Zou je het juist niet moeten limiteren van 20 tot en met 25? Want dat zijn juist meestal de spelers die niet aan de bak komen op de toernooien.quote:UEFA steunt olympisch plan Blatter
NYON - De Europese voetbalbond UEFA steunt het plan om de leeftijdsgrens bij de Olympische Spelen onder de 20 jaar te zetten. Voorzitter Sepp Blatter van de mondiale federatie FIFA maakte onlangs bekend dat de Spelen een toernooi voor jonge voetballers moeten blijven.
,,We staan hier volledig achter,’’ liet Michel Platini, de preses van de UEFA, in een verklaring optekenen. Vorig jaar in Peking mochten er per land nog drie dispensatiespelers meedoen die ouder waren dan 23 jaar. De FIFA neemt in mei bij het congres een definitieve beslissing over de leeftijdsgrens.
quote:Olympisch voetbaltoernooi op de schop
Door Jan-Hermen de Bruijn
Zaterdag, 30 mei 2009, 15:24
EXCLUSIEF -- Naar alle waarschijnlijkheid zal gedurende het 59ste FIFA Congres, dat op 31 mei in Nassau op de Bahamas begint, een aantal ingrijpende besluiten worden genomen met betrekking tot de organisatie van het Olympisch Voetbaltoernooi.
In tegenstelling tot de laatste decennia, toen het voetbaltoernooi open stond voor ploegen-onder-23 jaar (met drie dispensatiespelers) zal de FIFA besluiten dat voor het volgende toernooi dat in Londen zal worden gehouden, alleen maar 'onder 21-teams' zullen mogen deelnemen. Ook dispensatiespelers zullen niet langer mogen worden opgesteld.
Voor Nederland -- dat afgelopen jaar in China de kwartfinales bereikte en door de latere winnaar Argentinië werd uitgeschakeld, betekent dit dat het huidige Nederland-onder-18 (getraind door Kees Zwamborn) de komende Olympische ploeg zal gaan worden. Ajax was met vier afgevaardigden laatstelijk hofleverancier; AZ en Feyenoord leverden vorige maand elk drie spelers aan de selectie.
Voorafgaande aan het congres zal het FIFA Executive Committee (Ex-Co) in haar vergatering van zondag de 12 Braziliaanse steden aanwijzen die in 2014 WK-wedstrijden mogen organiseren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |