abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60004793
De Olympische Spelen komen er aan, en zoals altijd is voetbal ook weer een onderdeel van het evenement. Mannen en vrouwen spelen in drie weken een toernooi, waarbij er voor de mannen een leeftijdsgrens is tot en met 23 jaar + dat er 3 spelers ouder dan 23 mee mogen doen als dispensatie speler.

Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar is er echt nog iets van eer of waarde er aan te behalen? Spelers willen erg toch nog graag voetballen, clubs willen juist dat belangrijke spelers voor de clubs kiezen. De FIFA erkent het niet helemaal officieel (want het staat niet op de kalender), maar wil wel weer een zo'n sterk mogelijk toernooi!

Hoe is uberhaupt de publieke belangstelling en animo? Voor het eerst leeft het echt in Nederland volgens mij omdat Oranje zich een keer heeft gekwalificeerd. Maar hangen we de vlaggen alweer uit zoals bij het EK?

Zou voetbal zich moeten continueren als Olympische Sport? Zo ja, in wat voor vorm? Gewoon de sterkst mogelijke selecties? Spelers tot 23 jaar? Competities globaal stil leggen?

Het zou op zich best een leuk toernooi kunnen zijn, zeker tot 23 jaar. Maar zorg dat alle competities minimaal pas een week na de finale van de OS beginnen, zorg dat elke speler die geselecteerd wordt en wil gaan ook daadwerkelijk kan gaan. Het is nu allemaal zo halfslachtig en vermoeiend dat er naar mijn mening weinig eer te behalen valt aan de OS.
pi_60005120
Mee eens. Op deze manier stelt het hele toernooi geen ruk voor.
pi_60005134
Ik vind het echt helemaal niks. Het WK vind ik het belangrijkste voetbaltoernooi, omdat daar de beste landen met de beste spelers aan meedoen. De leeftijdgrens op de OS zorgt al voor een devaluatie. Dat er dan wat dispentatiespelers meedoen met een grote naam is aardig, maar daar wordt het toernooi niet mee gered.

Een andere opzet gaat denk ik niet werken. Het WK en EK staan vast en je kunt onmogelijk een OS met spelers zonder leeftijdgrens na het EK plannen. Dat wordt een veel te drukke agenda voor de internationals.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60005206
Geen.

Het Nederlandse paralympisch team is al iets van 3x achter elkaar kampioen geworden, heb jij daar iets over gehoord?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60005446
Ik vind sporten waarbij de olympische titel niet als hoogst haalbare gezien wordt, eigenlijk hun olympische status niet waard zijn. Voetbal dus, want het WK en EK zijn veel belangrijker. Geldt ook voor tennis en in mindere mate voor wielrennen op de weg.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_60005538
Geen. Afschaffen.
pi_60006185
Ik vind een random wedstrijd in de Hoofdklasse boeiender dan voetbal op de OS. Dat zegt genoeg.
  Trouwste user 2022 woensdag 9 juli 2008 @ 23:01:31 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_60008230
We gaan er kiapot mee gegooid worden dor de NOS

Iedere wedstrijd wordt uitgezonden ondanks dat er Neder5landers bezig zijn in swel relevante Olympische sporten.

Kanu maakte Nigeria in zijn eentje Olympisch kampioen. Maar staat niet in het rijtje beste speler4s ooit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60008302
Tja, nu heeft 't niet echt waarde omdat de betere spelers niet meer mee mogen doen door hun leeftijd. Maar het EK is altijd tegelijk met de OS, dus dan zouden we als Nederlanders toch vermoeider voor de dag komen.
Gewoon zo houden dus, helpt je de zomer door te komen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60008335
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:01 schreef tong80 het volgende:
We gaan er kiapot mee gegooid worden dor de NOS

Iedere wedstrijd wordt uitgezonden ondanks dat er Neder5landers bezig zijn in swel relevante Olympische sporten.

Kanu maakte Nigeria in zijn eentje Olympisch kampioen. Maar staat niet in het rijtje beste speler4s ooit.

Toen had het wel wat ja, in 1996. Met die wedstrijden van Nigeria tegen Brazilie en Argentinie
Achteraf gezien zaten daar toch wel grote namen bij
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Trouwste user 2022 woensdag 9 juli 2008 @ 23:06:03 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_60008369
Het heeft geen waarde. Weet jij welke bekende Rus in 88 van Romario won in de finale ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60015949
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:06 schreef tong80 het volgende:
Het heeft geen waarde. Weet jij welke bekende Rus in 88 van Romario won in de finale ?

MIchailitsjenko toch?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_60016285
De Olympische Spelen zijn ooit bedacht om een mens zijn fysieke kwaliteiten te laten zien en zichzelf hiermee te bewijzen tegenover anderen.

Een sport als voetbal is sowieso niet volledig afhankelijk van fysieke kwaliteiten en is tevens een teamsport. Bovendien is het voetbal tegenwoordig zo afhankelijk van geld dat het presteren een ondergeschoven kindje is geworden.

Laatste argument tegen voetbal op de OS is het feit dat niet de besten meedoen maar slechts een selectie van spelers die mogen van een club. En het is logisch dat de beste niet worden vrijgegeven (op een enkeling daargelaten).

Wat mij betreft mag het voetbal (evenals veel andere commerciele sporten) geschrapt worden van het Olympisch programma.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60016407
Echt veel waarde heeft het misschien niet, maar ik blij dat er tenminste voetbal op de buis is.
Bovendien spelen er dit jaar toch aardig wat interessante spelers op de OS.
Verder vind ik het wel mooi om de Grunn spelers te volgen. (al had ik die liever bij de voorbereiding gehad.)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2008 @ 21:08:44 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_60028138
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:57 schreef Bos81 het volgende:

[..]

MIchailitsjenko toch?
Juist Bos

pi_60142441
Richting OS.
That's all folks!
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:13:47 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60142801
't Kan me echt niet boeien al zal ik de finale misschien wel kijken. Een gouden voetbalmedaille is iedereen binnen een dag vergeten.

De OS is voornamelijk atletiek voor mij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:12:07 #18
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_60147110
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:12 schreef Homdeck het volgende:
Ik vind sporten waarbij de olympische titel niet als hoogst haalbare gezien wordt, eigenlijk hun olympische status niet waard zijn. Voetbal dus, want het WK en EK zijn veel belangrijker. Geldt ook voor tennis en in mindere mate voor wielrennen op de weg.
Ik denk dat voor een wielrenner naast de tour de OS de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:14:07 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60147157
Tja. Zelfde geldt voor tennis en ook wel een beetje voor wielrennen. Zo zijn er nog wel meer sporten denk ik.

-edit- Dubbel
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:16:06 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60147195
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef Ciolekfan het volgende:

[..]

Ik denk dat voor een wielrenner naast de tour de OS de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.
Denk dat voor een hoop wielrenners de Giro ook belangrijker is. En koersen als Parijs-Roubaix en Ronde van Vlaanderen eveneens. Ook het WK denk ik. Die regenboogtrui is toch wel erg mooi.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:53:03 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60155366
Het is de FIFA die verhindert dat de A-elftallen naar de OS gaan. Zij willen het WK voetbal de status als belangrijkste sportevenement ter wereld laten behouden.
Wie dit leest is gek
pi_60227504
Voetbal hoort gewoon niet thuis op de OS. Of je moet echte amateurs sturen.
pi_60230197
Voetbal moet zo snel mogelijk afgevoerd worden en vervangen worden door sporten die staan te smeken om Olympisch te worden. Het gaat bij voetbal om circa 500 spelers en speelsters, dus als je het handig aanpakt kun je er -laten we zeggen- rugby en golf voor terugkrijgen.

Als je de waarde wilt weten van Olympisch voetbal, stel ik voor dat je aan willekeurige voorbijgangers gaat vragen of ze a) de laatste drie wereldkampioenen voetbal kunnnen noemen en dan b) de laatste drie Olympische kampioenen voetbal
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_60230358
de willekeurige voorbijganger weet nog net dat spanje europees kampioen is, en na lang nadenken misschien dat italie wereldkampioen is
pi_60231664
Ik hecht er niet zoveel waarde aan, maar ga toch absoluut wel alle wedstrijden kijken.
pi_60276869
Dood aan voetbal

Er zijn zoveel mooiere sporten op de spelen, laat ons nou eens genieten daarvan. De rest van het jaar wordt ik er al mee doodgegooid, nu eindelijk eens de interessante sporten. Vooral de totaal onprofessionele houding van de spelers kan ik niet uitstaan.
Alle andere wel verdiende atleten leven al meerdere jaren hier naartoe, terwijl zij maar een beetje rondhobbelen voor de gein.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:09:34 #27
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60276953
Het voetbal zit zelf ook niet te wachten om tussen al die B-sporten te figureren.
Het WK-voetbal heeft altijd nog een 10x grotere impact dan die hele Oympische dopingspelen
Wie dit leest is gek
pi_60277463
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het voetbal zit zelf ook niet te wachten om tussen al die B-sporten te figureren.
Het WK-voetbal heeft altijd nog een 10x grotere impact dan die hele Oympische dopingspelen
Impact is zeker niet 10x groter, maar het is wel waar dat het WK voetbal op commercieel niveau het grootste sportevenement ter wereld is, vóór de Olympische Zomerspelen en de Tour de France. Geef mij maar de Spelen.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:16:48 #29
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60278494
Een WK voetbal duurt 4 en een halve week, de honderden kwalifikatiewedstrijden worden stuk voor stuk live op TV uitgezonden, de atleten zijn ware volkshelden die tot 20 miljoen euro per jaar kunnen verdienen, een gewonnen titel wordt door veel supporters als het mooiste moment van hun leven gezien.

Een gouden medaille bij het boogschieten is alleen zijn eigen gewicht waard en een huldiging op het dorpsplein.

Geen wonder dat de FIFA niets heeft met de OS
Wie dit leest is gek
pi_60285200
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een WK voetbal duurt 4 en een halve week, de honderden kwalifikatiewedstrijden worden stuk voor stuk live op TV uitgezonden, de atleten zijn ware volkshelden die tot 20 miljoen euro per jaar kunnen verdienen, een gewonnen titel wordt door veel supporters als het mooiste moment van hun leven gezien.

Een gouden medaille bij het boogschieten is alleen zijn eigen gewicht waard en een huldiging op het dorpsplein.

Bahalve dat op dat moment de harde aandacht ligt op boogschieten ipv voetbal. En dat maakt de OS leuk om naar te kijken. voetbal heb ik hier al genoeg
pi_60285224
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

Nonsens.
pi_60285455
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een WK voetbal duurt 4 en een halve week
dat is inderdaad veel te lang
quote:
, de honderden kwalifikatiewedstrijden worden stuk voor stuk live op TV uitgezonden
Nederland - Armenië, Wit-Rusland - Nederland, Bosnië - IJsland
quote:
, de atleten zijn ware volkshelden die tot 20 miljoen euro per jaar kunnen verdienen
zoals Ronaldo op het afgelopen WK? Wat een atleet
quote:
, een gewonnen titel wordt door veel supporters als het mooiste moment van hun leven gezien.
Als dit écht voor voetbal geldt, geldt het zeker ook voor de Spelen.
quote:

De FIFA is een tehuis voor seniele ouwe mannen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:21:14 #33
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60290801
Feit blijft dat er nog nooit een woonboot is gezonken omdat een zwemmer of judoka met een titel terug kwam.
Wel is ooit tussen 12.00 en 13.30 uur het dorpslein van Zundert afgezet, waardoor er niet geparkeerd kon worden. De protesten van aanwonenden waren niet van de lucht.
Wie dit leest is gek
pi_60291836
Ach, veel waarde heeft het niet neen, maar ik vind het wel charmant. .
pi_60292426
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Feit blijft dat er nog nooit een woonboot is gezonken omdat een zwemmer of judoka met een titel terug kwam.
Wel is ooit tussen 12.00 en 13.30 uur het dorpslein van Zundert afgezet, waardoor er niet geparkeerd kon worden. De protesten van aanwonenden waren niet van de lucht.
Er is ook nog nooit een woonboot gezonken naar aanleiding van gebeurtenissen op het voetbalveld. Deze mythe is in de weken voor Euro 2008 ontkracht. Maar laat de feiten alsjeblieft niet in de weg staan van je meeslepende betoog.
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:03:51 #36
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60293337
We zullen zien. Volgens de Chinese minister van sport Do Ping wordt het grensverleggend.
Wie dit leest is gek
pi_60293418
Ik kijk liever naar voetbal dan naar dat saaie atletiek gebeuren
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60293541
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
We zullen zien. Volgens de Chinese minister van sport Do Ping wordt het grensverleggend.
Technisch gezien heeft hij nu al gelijk, want de paardensport heeft in Hong Kong plaats. De heer Ping boft dat de heer Phelps meedoet.
pi_60303206
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Roi het volgende:
Geen.

Het Nederlandse paralympisch team is al iets van 3x achter elkaar kampioen geworden, heb jij daar iets over gehoord?
Daar kijkt ook niemand naar, omdat het hoogstens 30 minuten aan samenvatting wordt uitgezonden.. Volgens mij de laatste keer door de EO nota bene.
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:01 schreef UtrechtSlim het volgende:

De FIFA is een tehuis voor seniele ouwe mannen.
Die ook nog bang zijn voor technische veranderingen...
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Omdat voetbal blijkbaar de enige sport is, die in het algemeen het meeste exposure krijgt op de tv en in de pers.

Zelfs als voetbalkijker vind ik dat, het voetbal geen OS hoeft te zijn. Ik kijk liever naar het WK/EK, daar ligt het niveau hoger, betere spelers en geen landen zoals Nieuw-Zeeland..

Stel dat het Nederlandse Elftal (dus met de topspelers, geen -23) en pak hem beet Amerikaans Samoa in dezelfde OS-poule zit.. Dan krijg je hopelijk dubbele cijfers. Is het dan nog leuk voetbal kijken als 25-0 staat?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60303558
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:05 schreef cryforhelp het volgende:

Alle andere wel verdiende atleten leven al meerdere jaren hier naartoe, terwijl zij maar een beetje rondhobbelen voor de gein.
Jaja, rondhobbelen voor de gein... Het is gewoon een serieus toernooi, dat wel.
That's all folks!
pi_60304211
Een beetje fatsoenlijke sport heeft eigen competities en toernooien, en de sporters interesseren zich niet voor de OS. De OS zijn voor sporten die op zichzelf niet boeiend genoeg zijn, en gebundeld moeten worden in een toernooi om enigszins interesse te wekken bij het publiek. Al die voetballers moeten maar weer weggekaapt worden bij de clubs waar ze in dienst zijn om aan zo'n prutstoernooitje voor nationale B-garnituur mee te doen, wat de voorbereidingen van de clubs ernstig verstoort.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60304592
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:39 schreef heiden6 het volgende:
Een beetje fatsoenlijke sport heeft eigen competities en toernooien, en de sporters interesseren zich niet voor de OS. De OS zijn voor sporten die op zichzelf niet boeiend genoeg zijn, en gebundeld moeten worden in een toernooi om enigszins interesse te wekken bij het publiek. Al die voetballers moeten maar weer weggekaapt worden bij de clubs waar ze in dienst zijn om aan zo'n prutstoernooitje voor nationale B-garnituur mee te doen, wat de voorbereidingen van de clubs ernstig verstoort.
Iedere sport op de Olympische Spelen heeft eigen competities en toernooien. Het mooie van de Olympische Spelen is juist dat alle sporten tezamen komen in één groot evenement en daarmee ook de beste sporters ter wereld.

Dat de FIFA bang is dat een Olympisch voetbaltoernooi hoger zou worden aangeslagen dan een WK voetbal als alle topspelers mee zouden doen is de enige reden dat er in het voetbal nog zo'n rare leeftijdsgrens is. Waarom geldt deze regel eigenlijk alleen bij het mannentoernooi en niet bij de vrouwen?

Eigenlijk zou het IOC moeten stellen dat sportbonden niet dit soort restricties mogen opleggen en anders de sport geen onderdeel van de OS meer laten zijn. Dan maar geen voetbal op de OS.
pi_60304676
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:51 schreef thewarrior82 het volgende:

[..]

Iedere sport op de Olympische Spelen heeft eigen competities en toernooien. Het mooie van de Olympische Spelen is juist dat alle sporten tezamen komen in één groot evenement en daarmee ook de beste sporters ter wereld.

Dat de FIFA bang is dat een Olympisch voetbaltoernooi hoger zou worden aangeslagen dan een WK voetbal als alle topspelers mee zouden doen is de enige reden dat er in het voetbal nog zo'n rare leeftijdsgrens is. Waarom geldt deze regel eigenlijk alleen bij het mannentoernooi en niet bij de vrouwen?

Eigenlijk zou het IOC moeten stellen dat sportbonden niet dit soort restricties mogen opleggen en anders de sport geen onderdeel van de OS meer laten zijn. Dan maar geen voetbal op de OS.
De FIFA zou gewoon moeten besluiten dat de OS voor het voetbal niet interessant zijn.
pi_60304928
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De FIFA zou gewoon moeten besluiten dat de OS voor het voetbal niet interessant zijn.
Zal het vrouwenvoetbal blij mee zijn
pi_60305523
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:02 schreef thewarrior82 het volgende:

[..]

Ik heb het over echt voetbal, niet vrouwen´voetbal'.
pi_60306716
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb het over echt voetbal, niet vrouwen´voetbal'.
Aardig dichtgetikt ben jij
pi_60307902
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:02 schreef thewarrior82 het volgende:

[..]

Ik weet dat Blatter ook daar niet zo heel blij mee was.. Openingswedstrijd op het WK dames werd iets van 12-0 voor Duitsland (tegen Argentinië)
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:44:31 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_60309585
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
Voetbal hoort gewoon niet thuis op de OS. Of je moet echte amateurs sturen.
maarja Theo Bos is toch ook geen amateur?

Ze moeten gewoon de competities anders in plannen en een EK of WK maar in Augustus doen.

Begin bijvoorbeeld de competitie in Februari en laat het eindigen in December en plan eens in de 2 jaar een "winterstop" in augustus. De internationals die spelen wel door maar hebben in de winter wel een langere pauze.

Laten ze dan het WK of EK in een oneven jaar lopen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:23:50 #49
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60310400
Mensen, we gaan het VOETBAL toch niet aanpassen voor de Olympische spelen?
Boogschieten, paardendressuur, achter een brommer aan wielrennen, need I say more?
Zulke sporten krijgen in Studio Sport 7 minuten per jaar (als ze dat al halen)
Wie dit leest is gek
pi_60310881
Voetbal hoort op de Spelen niet thuis, zeker niet in de gedaante van het belachelijke jeugdtoernooi dat het nu is. Het neemt een totale status aparte in in het hele programma met zijn leeftijdsbeperkingen. Lazer het er zo snel mogelijk uit svp. De ruzies tussen diverse dispensatiespelers en hun werkgevers zijn nu al even overbodig als lachwekkend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')