abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60004793
De Olympische Spelen komen er aan, en zoals altijd is voetbal ook weer een onderdeel van het evenement. Mannen en vrouwen spelen in drie weken een toernooi, waarbij er voor de mannen een leeftijdsgrens is tot en met 23 jaar + dat er 3 spelers ouder dan 23 mee mogen doen als dispensatie speler.

Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar is er echt nog iets van eer of waarde er aan te behalen? Spelers willen erg toch nog graag voetballen, clubs willen juist dat belangrijke spelers voor de clubs kiezen. De FIFA erkent het niet helemaal officieel (want het staat niet op de kalender), maar wil wel weer een zo'n sterk mogelijk toernooi!

Hoe is uberhaupt de publieke belangstelling en animo? Voor het eerst leeft het echt in Nederland volgens mij omdat Oranje zich een keer heeft gekwalificeerd. Maar hangen we de vlaggen alweer uit zoals bij het EK?

Zou voetbal zich moeten continueren als Olympische Sport? Zo ja, in wat voor vorm? Gewoon de sterkst mogelijke selecties? Spelers tot 23 jaar? Competities globaal stil leggen?

Het zou op zich best een leuk toernooi kunnen zijn, zeker tot 23 jaar. Maar zorg dat alle competities minimaal pas een week na de finale van de OS beginnen, zorg dat elke speler die geselecteerd wordt en wil gaan ook daadwerkelijk kan gaan. Het is nu allemaal zo halfslachtig en vermoeiend dat er naar mijn mening weinig eer te behalen valt aan de OS.
pi_60005120
Mee eens. Op deze manier stelt het hele toernooi geen ruk voor.
pi_60005134
Ik vind het echt helemaal niks. Het WK vind ik het belangrijkste voetbaltoernooi, omdat daar de beste landen met de beste spelers aan meedoen. De leeftijdgrens op de OS zorgt al voor een devaluatie. Dat er dan wat dispentatiespelers meedoen met een grote naam is aardig, maar daar wordt het toernooi niet mee gered.

Een andere opzet gaat denk ik niet werken. Het WK en EK staan vast en je kunt onmogelijk een OS met spelers zonder leeftijdgrens na het EK plannen. Dat wordt een veel te drukke agenda voor de internationals.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60005206
Geen.

Het Nederlandse paralympisch team is al iets van 3x achter elkaar kampioen geworden, heb jij daar iets over gehoord?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60005446
Ik vind sporten waarbij de olympische titel niet als hoogst haalbare gezien wordt, eigenlijk hun olympische status niet waard zijn. Voetbal dus, want het WK en EK zijn veel belangrijker. Geldt ook voor tennis en in mindere mate voor wielrennen op de weg.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_60005538
Geen. Afschaffen.
pi_60006185
Ik vind een random wedstrijd in de Hoofdklasse boeiender dan voetbal op de OS. Dat zegt genoeg.
  Trouwste user 2022 woensdag 9 juli 2008 @ 23:01:31 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_60008230
We gaan er kiapot mee gegooid worden dor de NOS

Iedere wedstrijd wordt uitgezonden ondanks dat er Neder5landers bezig zijn in swel relevante Olympische sporten.

Kanu maakte Nigeria in zijn eentje Olympisch kampioen. Maar staat niet in het rijtje beste speler4s ooit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60008302
Tja, nu heeft 't niet echt waarde omdat de betere spelers niet meer mee mogen doen door hun leeftijd. Maar het EK is altijd tegelijk met de OS, dus dan zouden we als Nederlanders toch vermoeider voor de dag komen.
Gewoon zo houden dus, helpt je de zomer door te komen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60008335
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:01 schreef tong80 het volgende:
We gaan er kiapot mee gegooid worden dor de NOS

Iedere wedstrijd wordt uitgezonden ondanks dat er Neder5landers bezig zijn in swel relevante Olympische sporten.

Kanu maakte Nigeria in zijn eentje Olympisch kampioen. Maar staat niet in het rijtje beste speler4s ooit.

Toen had het wel wat ja, in 1996. Met die wedstrijden van Nigeria tegen Brazilie en Argentinie
Achteraf gezien zaten daar toch wel grote namen bij
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Trouwste user 2022 woensdag 9 juli 2008 @ 23:06:03 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_60008369
Het heeft geen waarde. Weet jij welke bekende Rus in 88 van Romario won in de finale ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60015949
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:06 schreef tong80 het volgende:
Het heeft geen waarde. Weet jij welke bekende Rus in 88 van Romario won in de finale ?

MIchailitsjenko toch?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_60016285
De Olympische Spelen zijn ooit bedacht om een mens zijn fysieke kwaliteiten te laten zien en zichzelf hiermee te bewijzen tegenover anderen.

Een sport als voetbal is sowieso niet volledig afhankelijk van fysieke kwaliteiten en is tevens een teamsport. Bovendien is het voetbal tegenwoordig zo afhankelijk van geld dat het presteren een ondergeschoven kindje is geworden.

Laatste argument tegen voetbal op de OS is het feit dat niet de besten meedoen maar slechts een selectie van spelers die mogen van een club. En het is logisch dat de beste niet worden vrijgegeven (op een enkeling daargelaten).

Wat mij betreft mag het voetbal (evenals veel andere commerciele sporten) geschrapt worden van het Olympisch programma.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60016407
Echt veel waarde heeft het misschien niet, maar ik blij dat er tenminste voetbal op de buis is.
Bovendien spelen er dit jaar toch aardig wat interessante spelers op de OS.
Verder vind ik het wel mooi om de Grunn spelers te volgen. (al had ik die liever bij de voorbereiding gehad.)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2008 @ 21:08:44 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_60028138
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:57 schreef Bos81 het volgende:

[..]

MIchailitsjenko toch?
Juist Bos

pi_60142441
Richting OS.
That's all folks!
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:13:47 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60142801
't Kan me echt niet boeien al zal ik de finale misschien wel kijken. Een gouden voetbalmedaille is iedereen binnen een dag vergeten.

De OS is voornamelijk atletiek voor mij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:12:07 #18
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_60147110
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:12 schreef Homdeck het volgende:
Ik vind sporten waarbij de olympische titel niet als hoogst haalbare gezien wordt, eigenlijk hun olympische status niet waard zijn. Voetbal dus, want het WK en EK zijn veel belangrijker. Geldt ook voor tennis en in mindere mate voor wielrennen op de weg.
Ik denk dat voor een wielrenner naast de tour de OS de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:14:07 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60147157
Tja. Zelfde geldt voor tennis en ook wel een beetje voor wielrennen. Zo zijn er nog wel meer sporten denk ik.

-edit- Dubbel
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:16:06 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60147195
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:12 schreef Ciolekfan het volgende:

[..]

Ik denk dat voor een wielrenner naast de tour de OS de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.
Denk dat voor een hoop wielrenners de Giro ook belangrijker is. En koersen als Parijs-Roubaix en Ronde van Vlaanderen eveneens. Ook het WK denk ik. Die regenboogtrui is toch wel erg mooi.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:53:03 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_60155366
Het is de FIFA die verhindert dat de A-elftallen naar de OS gaan. Zij willen het WK voetbal de status als belangrijkste sportevenement ter wereld laten behouden.
Wie dit leest is gek
pi_60227504
Voetbal hoort gewoon niet thuis op de OS. Of je moet echte amateurs sturen.
pi_60230197
Voetbal moet zo snel mogelijk afgevoerd worden en vervangen worden door sporten die staan te smeken om Olympisch te worden. Het gaat bij voetbal om circa 500 spelers en speelsters, dus als je het handig aanpakt kun je er -laten we zeggen- rugby en golf voor terugkrijgen.

Als je de waarde wilt weten van Olympisch voetbal, stel ik voor dat je aan willekeurige voorbijgangers gaat vragen of ze a) de laatste drie wereldkampioenen voetbal kunnnen noemen en dan b) de laatste drie Olympische kampioenen voetbal
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_60230358
de willekeurige voorbijganger weet nog net dat spanje europees kampioen is, en na lang nadenken misschien dat italie wereldkampioen is
pi_60231664
Ik hecht er niet zoveel waarde aan, maar ga toch absoluut wel alle wedstrijden kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')