Die zullen wel zeggen, dat voetbal de grootste sport is ter wereld en daarom juist bij de OS hoort.quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:39 schreef cryforhelp het volgende:
Zowel voetballiefhebbers als haters zijn het er nu dus over eens: Voetbal weg van de spelen.
Nou maar hopen dat het IOC dat ook inziet, dat maakt het een stuk interessanter.
Eensquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:06 schreef thewarrior82 het volgende:
De Olympische Spelen zijn niet bedoeld als toernooi voor junioren, dus ofwel gewoon geheel opengooien en de rest van de (internationale) voetbalkalender daarop aanpassen, of het mannenvoetbal geheel afvoeren van de OS. De eerste optie heeft mijn voorkeur.
Sinds 1996 hebben ze bij alle sporten de amateurbepalingen enzo laten vallen, waarom dan voor voetbal nog een uitzondering maken met die rare -23 regel en dispensatiespelers.
Maar atletiek levert niet de problemen op wat voetbal nu overduidelijk wel doet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:13 schreef TLC het volgende:
Voetbal is al zo lang onderdeel van de Olympische Spelen ; gewoon laten blijven !
Men schaft het atletiek toch ook niet af
Ze zijn toch beiden om de 4 jaar en vallen nu telkens met twee jaar verschil? Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eens
Maar dan moeten de Olympische Spelen niet in een WK-jaar vallen, en dat lijkt me erg moeilijk om te bewerkstelligen.
En dan zit je ook nog met het EK. En ik denk niet dat ze de Olympische Spelen gaan verschuiven om een goed veld bij het herenvoetbal te hebben. Zou je naar mijn mening ook niet kunnen maken tegenover de vele andere sporters. Tevens zie ik de FIFA en UEFA daar ook hun toernooien niet voor verschuiven.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eens
Maar dan moeten de Olympische Spelen niet in een WK-jaar vallen, en dat lijkt me erg moeilijk om te bewerkstelligen.
Het is nog nooit voorgekomen dat de WK voetbal in hetzelfde jaar als de OS gehouden werden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eens
Waarom zou je continentale kampioenschappen (en dus ook een EK) niet in een oneven jaar kunnen organiseren en niet in hetzelfde jaar als de OS? Lijkt me een veel betere optie. En dan het jaar voor het wk en de eerste zoveel landen van het kampioenschap plaatsen zich voor het WK, dan hoef je ook enkel klwalificatierondes voor een EK te houden. En dan doe je tijdens het jaar tussen WK en EK een paar leuke OKT's.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En dan zit je ook nog met het EK. En ik denk niet dat ze de Olympische Spelen gaan verschuiven om een goed veld bij het herenvoetbal te hebben. Zou je naar mijn mening ook niet kunnen maken tegenover de vele andere sporters. Tevens zie ik de FIFA en UEFA daar ook hun toernooien niet voor verschuiven.
Dus misschien is het inderdaad wel het beste om het herenvoetbal van het programma af te gooien. Tenzij het nu wel eens een keer goed geregeld kan worden met betrekking tot het afstaan van spelers. Anders rest er weinig anders om er een jeugdtoernooi van te maken of om het er dus maar vanaf te gooien en alleen verder te gaan met het damesvoetbal.
Wat mij betreft zou dat zo kunnen. Ik verwacht alleen niet dat de FIFA en de UEFA speciaal voor de Olympische Spelen hun kalender met betrekking tot het EK en het WK gaan omgooien. Met betrekking tot de kwalificatie zouden ze ook wel eens aanpassingen mogen doen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld ook in categorieën gaan werken (A-, B-, C-landen).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:25 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Waarom zou je continentale kampioenschappen (en dus ook een EK) niet in een oneven jaar kunnen organiseren en niet in hetzelfde jaar als de OS? Lijkt me een veel betere optie. En dan het jaar voor het wk en de eerste zoveel landen van het kampioenschap plaatsen zich voor het WK, dan hoef je ook enkel klwalificatierondes voor een EK te houden. En dan doe je tijdens het jaar tussen WK en EK een paar leuke OKT's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |