abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:00:27 #151
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60455401
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax: Sulley, Huntelaar, Suarez, Steek
Feyenoord: Niemand
PSV: Salcido, Simons, Afellay, Marcellis
Twente: Kufo
Heerenveen: Bradley, Pranjic
Groningen: Berg
AZ: Dembele

Nog updates?
Noem eens 10 redenen waarom objectief gezien de Eredivisie (als competitie, dus in haar geheel) niet beter wordt?

En laat dus even alle andere buitenlandse competities er buiten..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_60455435
Omdat alle goede Nederlanders weg gaan en er vijfderangsbuitenlanders voor in de plaats komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:07:01 #153
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60455546
En wat vind je dan van het artikel dat een aantal posts hierboven werd genoemd, over de financiële (en inherente sportieve) groei van met name de subtop. Om een paar voorbeelden te noemen, clubs als AZ, Groningen, Heerenveen en Twente zijn in de afgelopen 5 jaar enorm gegroeid... In die zin zeker een objectieve verbetering/versterking van de Eredivisie
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_60455767
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Twente leeft op de pof met een stadion dat veel te duur is
Dat klinkt nogal gefrustreerd...

Volgens mij heeft Twente het financieel goed voor elkaar: Ze zijn, als een van de weinige clubs in de eredivisie, eigenaar van het stadion, doen zelf de catering, ze hebben in nog geen 2 maanden tijd al ruim een kwart van de lening benodigd voor de uitbreiding afgelost, de business seats zijn bijna allemaal en de skyboxen en seizoenskaarten in zijn geheel uitverkocht, er wordt voor komende zomer alweer een nieuwe uitbreiding gepland naar 31.000 plaatsen waarvoor nu al een wachtlijst van 6.000 supporters bestaat.

Buiten bovenstaande feiten is er heel voorzichtig begroot en is er nu al een winstverwachting van 1 miljoen Euro, ik ken clubs die er slechter voor staan.
pi_60455826
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:16 schreef Gouranga111 het volgende:

[..]

Dat klinkt nogal gefrustreerd...

Volgens mij heeft Twente het financieel goed voor elkaar: Ze zijn, als een van de weinige clubs in de eredivisie, eigenaar van het stadion, doen zelf de catering, ze hebben in nog geen 2 maanden tijd al ruim een kwart van de lening benodigd voor de uitbreiding afgelost, de business seats zijn bijna allemaal en de skyboxen en seizoenskaarten in zijn geheel uitverkocht, er wordt voor komende zomer alweer een nieuwe uitbreiding gepland naar 31.000 plaatsen waarvoor nu al een wachtlijst van 6.000 supporters bestaat.

Buiten bovenstaande feiten is er heel voorzichtig begroot en is er nu al een winstverwachting van 1 miljoen Euro, ik ken clubs die er slechter voor staan.
Ik zou voor de lol eens de huisvestingskosten gaan delen door het aantal plaatsen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60455840
En door een kwart af te lossen zijn ze sportief ook zo ongeveer failliet, is maar net waar je voor kiest
pi_60456071
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik zou voor de lol eens de huisvestingskosten gaan delen door het aantal plaatsen.
Knap dat jij weet wat de huisvestingskosten van Twente zijn, misschien kun je deze interessante financiele info eens met ons delen.
pi_60456116
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En door een kwart af te lossen zijn ze sportief ook zo ongeveer failliet, is maar net waar je voor kiest
Die kwart aflossing komt uit de transfersommen van Engelaar en El Ahmadi en komt dus niet uit de begroting.

Misschien is het handig om eens te reageren met meer dan 1 zin en je beweringen met feiten te onderbouwen.
pi_60456351
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:41 schreef Gouranga111 het volgende:

[..]

Whatever...
Sterk argument, geef meteen effe aan wie de vervangers zijn voor El Al en Engelaar
pi_60456414
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sterk argument, geef meteen effe aan wie de vervangers zijn voor El Al en Engelaar
Janssen en Tiote.
pi_60456457
Mijn punt dus
  donderdag 31 juli 2008 @ 07:20:34 #162
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60461540
Offtopic verwijderd.
Please reageer gewoon niet meer op DAM wat offtopic is.
pi_60461990
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn punt dus
En hoeveel wedstrijden heb jij gezien met die twee bij Twente? Ik vind het maar vreemd dat men nu al kan oordelen over de kwaliteit van de teams. Er is nog niet 1 keer serieus tegen een bal getrapt, maar spelers worden al afgebrand of de hemel ingeprezen. Dat geldt niet alleen voor Twente, maar voor alle BVO's in Nederland.
pi_60462349
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:20 schreef sjimz het volgende:
Offtopic verwijderd.
Please reageer gewoon niet meer op DAM wat offtopic is.
Wil je ontopic posts van DAM als 'dat deed ik' dan ook verwijderen? Is namelijk ook alleen maar forumvulling. Laat hem meteen maar die post quoten of een linkje geven.

BVD
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_60462384
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 11:05 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Wil je ontopic posts van DAM als 'dat deed ik' dan ook verwijderen? Is namelijk ook alleen maar forumvulling. Laat hem meteen maar die post quoten of een linkje geven.

BVD
check!
pi_60478929
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:45 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

En hoeveel wedstrijden heb jij gezien met die twee bij Twente? Ik vind het maar vreemd dat men nu al kan oordelen over de kwaliteit van de teams. Er is nog niet 1 keer serieus tegen een bal getrapt, maar spelers worden al afgebrand of de hemel ingeprezen. Dat geldt niet alleen voor Twente, maar voor alle BVO's in Nederland.
Blijf maar mooi denken dat Twente er sterker op geworden is door 2 steekhouders te verkopen
pi_60478957
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Blijf maar mooi denken dat Twente er sterker op geworden is door 2 steekhouders te verkopen
Begroting is omhoog, aantal toeschouwers is omhoog, en er zijn redelijke vervangers aangekocht. Of deze vervangers net zo goed zijn is natuurlijk maar de vraag, maar het toekomstperspectief is gunstig.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_60479013
Kosten zijn ook zwaar gestegen, maar ja detailtje
pi_60479029
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kosten zijn ook zwaar gestegen, maar ja detailtje
Als jij die cijfers eens kan overleggen, zal de discussie een stuk makkelijker gaan. Want je kan het wel roepen, maar bewijs ontbreekt. En sorry, ik geloof je in deze niet op je woord.
pi_60479095
Vestingkosten zijn ongeveer 200 euro per stoeltje(zonder tegenvallers en schijnbaar kunnen ze in Twente goed rekenen want daar doen ze niet aan tegenvallers)
pi_60479171
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vestingkosten zijn ongeveer 200 euro per stoeltje(zonder tegenvallers en schijnbaar kunnen ze in Twente goed rekenen want daar doen ze niet aan tegenvallers)
Bron?
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Want je kan het wel roepen, maar bewijs ontbreekt. En sorry, ik geloof je in deze niet op je woord.
pi_60479210
Je zal me moeten geloven op mijn blauwe ogen of niet. Mij interesseert het verder niet
pi_60479249
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je zal me moeten geloven op mijn blauwe ogen of niet. Mij interesseert het verder niet
Geen bron dus.

Ok, bedankt voor de info. Maar cijfertjes zonder (goede, overtuigende) bron zijn in een discussie een drogreden. Onderbouwing is nodig.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:31:32 #175
223287 ome-neukbeer
ome neukbeer weet het wel!
pi_60479321
laten ze die eredivisie ook maar inkorten naar 10 clubs en dat andere zooitje klaplopers
gewoon allemaal in belgie laten voetballen want europacup halen ze toch nooit en wieweet
kunnen ze nog wat bijverdienen met de lotto
tinus prikt je zo in de kont
pi_60479413
Liever naar 14 en een play-offs met 7 ploegen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:40:39 #177
223287 ome-neukbeer
ome neukbeer weet het wel!
pi_60479496
Liever helemaal die playoffs afschaffen, zul je net zien dat de normale top 3
(PSV,ajax,feyenoord) der weer niet bij zijn en dat der weer zo'n top oss clubpie de uefa cup
in gaat
tinus prikt je zo in de kont
pi_60479829
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:31 schreef ome-neukbeer het volgende:
laten ze die eredivisie ook maar inkorten naar 10 clubs en dat andere zooitje klaplopers
gewoon allemaal in belgie laten voetballen want europacup halen ze toch nooit en wieweet
kunnen ze nog wat bijverdienen met de lotto
pi_60483256
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waren in totaal 4,5 miljoen geloof ik, al is dat met versnelde aflossingen alweer vermindert. Als je begroting dan 11,5 miljoen vooruitgaat, kun je, lijkt mij een erg makkelijk rekensommetje maken. Engelaar en EA waren twee sterkhouders trouwens, maar de een kwam van de bank van Genk, en de ander uit het eigen beloftenteam. Wie zegt dat Tiote en Janssen niet eenzelfde groei kunnen doormaken. Dat ze met betere spelers spelen, zal zelfs een onmiddelijke impact op hun spel hebben. Zonder Kennedy, Bakkal, Touma en Aissati zouden we de prestaties van dat jaar ook nooit een vervolg kunnen geven, en werd het martelen om nog tegen die subtop aan te komen. En nu spelen we voorronde CL.

Ik heb trouwens het idee, dat vrijwel alle clubs nu in een groeifase aan het komen zijn, de laatste schulden van het Sport7 drama zijn zo langzamerhand weggewerkt, en clubs kunnen de weg omhoog weer inslaan. Zo zijn FC Utrecht en Vitesse kandidaten om in de subtop te komen, wil Sparta naar een groter stadion(20.000?), net als Heracles, dat naar 19.000 wil. ADO lijkt zo langzamerhand uit de problemen te komen, NEC heeft ook plannen geloof ik. NAC gaat ook uitbreiden. De Jupiler League wordt in de toekomst hopelijk een stuk sterker, door een aantal van de zwakste ploegen d'ruit te gooien, wat de Eredivisie ook ten goede gaat komen. En d'r zijn grote plannen voor wat betreft de tv-inkomsten, en de inkomsten uit het gokken. Nou zal dat laatste nog waargemaakt moeten worden, maar het ziet er goed uit iig.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:06:28 #180
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60483651
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Onderbouwing van je uitspraken is compleet afwezig. Je bent een big joke ...

Ontwikkeling begroting FC Twente 2004-2008 (in mln. euros)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:17:43 #181
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60483818
Als Twente zijn stadion gaat uitbreiden naar 40.000+ toeschouwers dan zal de begroting - denk ik - kunnen groeien naar ca. 40. mln. euro. Ongeveer even groot als die van Feyenoord. Dit geeft nog maar eens aan dat het nieuwe stadion voor Feyenoord een noodzaak is om de concurrentie van zogenaamde 'provincieclubs' het hoofd te bieden.
pi_60483924
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:06 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Onderbouwing van je uitspraken is compleet afwezig. Je bent een big joke ...

Ontwikkeling begroting FC Twente 2004-2008 (in mln. euros)
[ afbeelding ]
De laatste zin is ongeveer net zo nuttig als je eerste, oftewel niet
pi_60484086
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:17 schreef Ziggenmufter het volgende:
Als Twente zijn stadion gaat uitbreiden naar 40.000+ toeschouwers dan zal de begroting - denk ik - kunnen groeien naar ca. 40. mln. euro. Ongeveer even groot als die van Feyenoord. Dit geeft nog maar eens aan dat het nieuwe stadion voor Feyenoord een noodzaak is om de concurrentie van zogenaamde 'provincieclubs' het hoofd te bieden.
Munsterman had het over 35 miljoen. Al ben ik heel benieuwd wat Twente komend seizoen aan shirtsponsorinkomsten binnenkrijgt. Daarmee stonden we de afgelopen jaren volgens mij zelfs in de bodem van de Eredivisie, als je dat naar het niveau van bijv. Heerenveen of Utrecht krijg, spring je weer een aantal miljoenen in de begroting(als dat dit seizoen dus al niet gebeurt).
pi_60484117
Zolang je stadion veel te duur is ga je er sportief toch niet op vooruit of je moet structureel een coach aan kunnen stellen zoals Rutten, wat niet gaat lukken
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:37:46 #185
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60484127
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De laatste zin is ongeveer net zo nuttig als je eerste, oftewel niet
Het zou fijn zijn als je voor de verandering eens constructief meedeed in dit topic. De troll uithangen is zo kinderachtig.
pi_60484178
Klopt wel gewoon. Begroting zegt niks
pi_60484411
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang je stadion veel te duur is ga je er sportief toch niet op vooruit of je moet structureel een coach aan kunnen stellen zoals Rutten, wat niet gaat lukken
Je mag m'n cijfers best weerleggen hoor. Maar feit is gewoon dat Twente een extra 4,5 aan huisvestingskosten betaald. Wat vanaf volgend jaar nog eens een stuk omlaag gaat, vanwege versnelde aflossingen. Daar tegenover staat dat er 11,5 miljoen extra binnenkomt. Hoe jij er dan op komt dat ons stadion veel te duur is, snap ik dan niet. Misschien eens een nieuwe rekenmachine kopen?
pi_60484448
Huisvestingskosten zijn niet het zelfde als financieringskosten
pi_60484636
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huisvestingskosten zijn niet het zelfde als financieringskosten
Dan heb ik jou even verkeerd begrepen, of zelf gewoon niet goed opgelegd. Die 4,5 miljoen is wat ze per jaar aan de lening kwijt zijn. Daar zit de uitbouw van de tweede ring in, de aankoop van het stadion, en nog een aantal andere kosten, zoals de aankoop van wat grond rondom het stadion. Huisvestingskosten zijn verhoogd met die 4,5 miljoen, en een bedrag aan onderhoudskosten. Zal even zoeken hoeveel dat is, normaal gesproken praat je over enkele tonnen aan onderhoudskosten geloof ik, maar daar zitten het grasveld, de kantoorruimtes, en de ruimtes om het stadion heen dan al bij in.
pi_60484674
Die 4,5 miljoen blijft gewoon en wordt ook nooit lager, maar alleen maar meer omdat een stadion ook ouder wordt.

Als je dat gaat delen door het aantal plekken heb je de kosten per plek en weet je waarom het stadion veel en veel te duur is
pi_60484697
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die 4,5 miljoen blijft gewoon en wordt ook nooit lager, maar alleen maar meer omdat een stadion ook ouder wordt.

Als je dat gaat delen door het aantal plekken heb je de kosten per plek en weet je waarom het stadion veel en veel te duur is
Hoeveel plekken zijn er dan? En wat zijn dan de jaarlijkse kosten per plek?
pi_60484989
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

D'r is 40 miljoen geleend, waardoor er 4,5 miljoen aan financieringskosten zijn ontstaan. Als die 40 miljoen is afgelost, dan hoef je ook geen 4,5 miljoen aan financieringskosten meer af te dragen. Dat het stadion ouder wordt staat helemaal los van die lening. Sterker nog, die 4,5 miljoen wordt komend seizoen al vermindert met een bedrag, doordat er een deel van die lening versneld is afgelost.
pi_60485066
Het gaat om de huisvestingskosten, niet om de financieringskosten
pi_60485122
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het gaat om de huisvestingskosten, niet om de financieringskosten
Hoezo is zo'n nieuw stadion dan opeens veel duurder? Is de cateringjuffrouw buitengewoon veel salaris gaan eisen?
pi_60485211
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:27 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hoezo is zo'n nieuw stadion dan opeens veel duurder? Is de cateringjuffrouw buitengewoon veel salaris gaan eisen?
Dat lijkt me logisch, als je een onroerend goed bezit met een hogere waarde dan schiet de belasting die je daarover moet betalen ook de lucht in. Ook is er extra geld geleend, je hebt dus ook te maken met extra rentekosten, etc.

Als je het huurt, dan lijkt me ook logisch dat je een hogere som moet betalen wanneer het stadion in 1x bijna verdubbeld wordt qua capaciteit.

Neemt niet weg dat een uitverkocht stadion normaal gesproken op termijn meer oplevert dan de kosten.
pi_60485252
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:31 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, als je een onroerend goed bezit met een hogere waarde dan schiet de belasting die je daarover moet betalen ook de lucht in. Ook is er extra geld geleend, je hebt dus ook te maken met extra rentekosten, etc.

Als je het huurt, dan lijkt me ook logisch dat je een hogere som moet betalen wanneer het stadion in 1x bijna verdubbeld wordt qua capaciteit.

Neemt niet weg dat een uitverkocht stadion normaal gesproken op termijn meer oplevert dan de kosten.
Maar hij heeft het dus over de hypotheek en een kleine extra som aan onderhoud? Twente is eigenaar van zijn eigen stadion, dus huur zit er niet in.

En over die lening, financieringskosten, had DAM het niet.
pi_60485369
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Maar hij heeft het dus over de hypotheek en een kleine extra som aan onderhoud? Twente is eigenaar van zijn eigen stadion, dus huur zit er niet in.

En over die lening, financieringskosten, had DAM het niet.
quote:
Huisvesting is verdeeld in de volgende rubrieken:

gebouwen en stallingplaatsen
belastingen en heffingen
verzekeringen
eigenaarsaandeel
onderhoud
huurdersaandeel onderhoud
mutaties
energie en water
beheer
Huisvestingskosten gaan verder dan alleen een koffiejuffrouw, schoonmaaksters, etc.
pi_60485438
Maar dan nog ben ik benieuwd naar waar DAM zijn cijfertje vandaan haalt.
pi_60485517
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:37 schreef Blawh het volgende:

[..]

[..]

Huisvestingskosten gaan verder dan alleen een koffiejuffrouw, schoonmaaksters, etc.
De totale huisvestingskosten waren in het verleden iets meer dan 1 miljoen. 1,17 miljoen geloof ik dat het was. De financieringskosten waren ongeveer 1,3 miljoen. Die financieringskosten zijn nu gestegen naar 4,5 miljoen. En de huisvestingskosten zijn met een aantal tonnen gestegen, zal misschien ook op 2 miljoen uitkomen. Verder zijn de verkoopkosten en een aantal andere kostenposten, zoals personeelskosten ook omhoog gegaan.
pi_60604579
Nog even voor onze Argentijnse vriend in dit topic:

Uit de speech van Joop Munsterman vandaag tijdens de jaarlijkse perdag:

We hebben het stadion in eigendom en de catering in eigen beheer. Afgelopen seizoen hebben we twee miljoen boven de begroting gepresteerd. Daarmee behoren we bij de KNVB tot categorie 3, de categorie met de financieel meest gezonde clubs. Voor komend seizoen stijgt de begroting met 13 miljoen naar 29,5 miljoen. De Grolsch Veste is komend seizoen uitverkocht, alleen in het premium segment zijn er nog plaatsen.

Het eerste deel van de uitbreiding van de Grolsch Veste is bijna gerealiseerd. In de volgende fase wordt de westvleugel (onder Vak-P) dichtgebouwd. Ook zijn de plannen om de “U-vorm” te verwezenlijken uitgewerkt. Hopelijk kunnen we in seizoen 2009/2010 starten met de bouw, zodat we in seizoen 2010/2011 met ruim 30.000 mensen naar de wedstrijden van FC Twente kunnen kijken.

De begroting stijgt dus zelfs naar 29,5 miljoen euro in tegenstelling tot de eerder gemelde 28 miljoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')