Noem eens 10 redenen waarom objectief gezien de Eredivisie (als competitie, dus in haar geheel) niet beter wordt?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax: Sulley, Huntelaar, Suarez, Steek
Feyenoord: Niemand
PSV: Salcido, Simons, Afellay, Marcellis
Twente: Kufo
Heerenveen: Bradley, Pranjic
Groningen: Berg
AZ: Dembele
Nog updates?
Dat klinkt nogal gefrustreerd...quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Twente leeft op de pof met een stadion dat veel te duur is
Ik zou voor de lol eens de huisvestingskosten gaan delen door het aantal plaatsen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:16 schreef Gouranga111 het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal gefrustreerd...
Volgens mij heeft Twente het financieel goed voor elkaar: Ze zijn, als een van de weinige clubs in de eredivisie, eigenaar van het stadion, doen zelf de catering, ze hebben in nog geen 2 maanden tijd al ruim een kwart van de lening benodigd voor de uitbreiding afgelost, de business seats zijn bijna allemaal en de skyboxen en seizoenskaarten in zijn geheel uitverkocht, er wordt voor komende zomer alweer een nieuwe uitbreiding gepland naar 31.000 plaatsen waarvoor nu al een wachtlijst van 6.000 supporters bestaat.
Buiten bovenstaande feiten is er heel voorzichtig begroot en is er nu al een winstverwachting van 1 miljoen Euro, ik ken clubs die er slechter voor staan.
Knap dat jij weet wat de huisvestingskosten van Twente zijn, misschien kun je deze interessante financiele info eens met ons delen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou voor de lol eens de huisvestingskosten gaan delen door het aantal plaatsen.
Die kwart aflossing komt uit de transfersommen van Engelaar en El Ahmadi en komt dus niet uit de begroting.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En door een kwart af te lossen zijn ze sportief ook zo ongeveer failliet, is maar net waar je voor kiest
Sterk argument, geef meteen effe aan wie de vervangers zijn voor El Al en Engelaarquote:
Janssen en Tiote.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sterk argument, geef meteen effe aan wie de vervangers zijn voor El Al en Engelaar
En hoeveel wedstrijden heb jij gezien met die twee bij Twente? Ik vind het maar vreemd dat men nu al kan oordelen over de kwaliteit van de teams. Er is nog niet 1 keer serieus tegen een bal getrapt, maar spelers worden al afgebrand of de hemel ingeprezen. Dat geldt niet alleen voor Twente, maar voor alle BVO's in Nederland.quote:
Wil je ontopic posts van DAM als 'dat deed ik' dan ook verwijderen? Is namelijk ook alleen maar forumvulling. Laat hem meteen maar die post quoten of een linkje geven.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:20 schreef sjimz het volgende:
Offtopic verwijderd.
Please reageer gewoon niet meer op DAM wat offtopic is.
check!quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wil je ontopic posts van DAM als 'dat deed ik' dan ook verwijderen? Is namelijk ook alleen maar forumvulling. Laat hem meteen maar die post quoten of een linkje geven.
BVD
Blijf maar mooi denken dat Twente er sterker op geworden is door 2 steekhouders te verkopenquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:45 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
En hoeveel wedstrijden heb jij gezien met die twee bij Twente? Ik vind het maar vreemd dat men nu al kan oordelen over de kwaliteit van de teams. Er is nog niet 1 keer serieus tegen een bal getrapt, maar spelers worden al afgebrand of de hemel ingeprezen. Dat geldt niet alleen voor Twente, maar voor alle BVO's in Nederland.
Begroting is omhoog, aantal toeschouwers is omhoog, en er zijn redelijke vervangers aangekocht. Of deze vervangers net zo goed zijn is natuurlijk maar de vraag, maar het toekomstperspectief is gunstig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Blijf maar mooi denken dat Twente er sterker op geworden is door 2 steekhouders te verkopen
Als jij die cijfers eens kan overleggen, zal de discussie een stuk makkelijker gaan. Want je kan het wel roepen, maar bewijs ontbreekt. En sorry, ik geloof je in deze niet op je woord.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kosten zijn ook zwaar gestegen, maar ja detailtje
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vestingkosten zijn ongeveer 200 euro per stoeltje(zonder tegenvallers en schijnbaar kunnen ze in Twente goed rekenen want daar doen ze niet aan tegenvallers)
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Want je kan het wel roepen, maar bewijs ontbreekt. En sorry, ik geloof je in deze niet op je woord.
Geen bron dus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je zal me moeten geloven op mijn blauwe ogen of niet. Mij interesseert het verder niet
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:31 schreef ome-neukbeer het volgende:
laten ze die eredivisie ook maar inkorten naar 10 clubs en dat andere zooitje klaplopers
gewoon allemaal in belgie laten voetballen want europacup halen ze toch nooit en wieweet
kunnen ze nog wat bijverdienen met de lotto
Waren in totaal 4,5 miljoen geloof ik, al is dat met versnelde aflossingen alweer vermindert. Als je begroting dan 11,5 miljoen vooruitgaat, kun je, lijkt mij een erg makkelijk rekensommetje maken. Engelaar en EA waren twee sterkhouders trouwens, maar de een kwam van de bank van Genk, en de ander uit het eigen beloftenteam. Wie zegt dat Tiote en Janssen niet eenzelfde groei kunnen doormaken. Dat ze met betere spelers spelen, zal zelfs een onmiddelijke impact op hun spel hebben. Zonder Kennedy, Bakkal, Touma en Aissati zouden we de prestaties van dat jaar ook nooit een vervolg kunnen geven, en werd het martelen om nog tegen die subtop aan te komen. En nu spelen we voorronde CL.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vestingkosten zijn ongeveer 200 euro per stoeltje(zonder tegenvallers en schijnbaar kunnen ze in Twente goed rekenen want daar doen ze niet aan tegenvallers)
Onderbouwing van je uitspraken is compleet afwezig. Je bent een big joke ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Blijf maar mooi denken dat Twente er sterker op geworden is door 2 steekhouders te verkopen
De laatste zin is ongeveer net zo nuttig als je eerste, oftewel nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:06 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Onderbouwing van je uitspraken is compleet afwezig. Je bent een big joke ...
Ontwikkeling begroting FC Twente 2004-2008 (in mln. euros)
[ afbeelding ]
Munsterman had het over 35 miljoen. Al ben ik heel benieuwd wat Twente komend seizoen aan shirtsponsorinkomsten binnenkrijgt. Daarmee stonden we de afgelopen jaren volgens mij zelfs in de bodem van de Eredivisie, als je dat naar het niveau van bijv. Heerenveen of Utrecht krijg, spring je weer een aantal miljoenen in de begroting(als dat dit seizoen dus al niet gebeurt).quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:17 schreef Ziggenmufter het volgende:
Als Twente zijn stadion gaat uitbreiden naar 40.000+ toeschouwers dan zal de begroting - denk ik - kunnen groeien naar ca. 40. mln. euro. Ongeveer even groot als die van Feyenoord. Dit geeft nog maar eens aan dat het nieuwe stadion voor Feyenoord een noodzaak is om de concurrentie van zogenaamde 'provincieclubs' het hoofd te bieden.
Het zou fijn zijn als je voor de verandering eens constructief meedeed in dit topic. De troll uithangen is zo kinderachtig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De laatste zin is ongeveer net zo nuttig als je eerste, oftewel niet
Je mag m'n cijfers best weerleggen hoor. Maar feit is gewoon dat Twente een extra 4,5 aan huisvestingskosten betaald. Wat vanaf volgend jaar nog eens een stuk omlaag gaat, vanwege versnelde aflossingen. Daar tegenover staat dat er 11,5 miljoen extra binnenkomt. Hoe jij er dan op komt dat ons stadion veel te duur is, snap ik dan niet. Misschien eens een nieuwe rekenmachine kopen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang je stadion veel te duur is ga je er sportief toch niet op vooruit of je moet structureel een coach aan kunnen stellen zoals Rutten, wat niet gaat lukken
Dan heb ik jou even verkeerd begrepen, of zelf gewoon niet goed opgelegd. Die 4,5 miljoen is wat ze per jaar aan de lening kwijt zijn. Daar zit de uitbouw van de tweede ring in, de aankoop van het stadion, en nog een aantal andere kosten, zoals de aankoop van wat grond rondom het stadion. Huisvestingskosten zijn verhoogd met die 4,5 miljoen, en een bedrag aan onderhoudskosten. Zal even zoeken hoeveel dat is, normaal gesproken praat je over enkele tonnen aan onderhoudskosten geloof ik, maar daar zitten het grasveld, de kantoorruimtes, en de ruimtes om het stadion heen dan al bij in.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huisvestingskosten zijn niet het zelfde als financieringskosten
Hoeveel plekken zijn er dan? En wat zijn dan de jaarlijkse kosten per plek?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die 4,5 miljoen blijft gewoon en wordt ook nooit lager, maar alleen maar meer omdat een stadion ook ouder wordt.
Als je dat gaat delen door het aantal plekken heb je de kosten per plek en weet je waarom het stadion veel en veel te duur is
D'r is 40 miljoen geleend, waardoor er 4,5 miljoen aan financieringskosten zijn ontstaan. Als die 40 miljoen is afgelost, dan hoef je ook geen 4,5 miljoen aan financieringskosten meer af te dragen. Dat het stadion ouder wordt staat helemaal los van die lening. Sterker nog, die 4,5 miljoen wordt komend seizoen al vermindert met een bedrag, doordat er een deel van die lening versneld is afgelost.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die 4,5 miljoen blijft gewoon en wordt ook nooit lager, maar alleen maar meer omdat een stadion ook ouder wordt.
Als je dat gaat delen door het aantal plekken heb je de kosten per plek en weet je waarom het stadion veel en veel te duur is
Hoezo is zo'n nieuw stadion dan opeens veel duurder? Is de cateringjuffrouw buitengewoon veel salaris gaan eisen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het gaat om de huisvestingskosten, niet om de financieringskosten
Dat lijkt me logisch, als je een onroerend goed bezit met een hogere waarde dan schiet de belasting die je daarover moet betalen ook de lucht in. Ook is er extra geld geleend, je hebt dus ook te maken met extra rentekosten, etc.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hoezo is zo'n nieuw stadion dan opeens veel duurder? Is de cateringjuffrouw buitengewoon veel salaris gaan eisen?
Maar hij heeft het dus over de hypotheek en een kleine extra som aan onderhoud? Twente is eigenaar van zijn eigen stadion, dus huur zit er niet in.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, als je een onroerend goed bezit met een hogere waarde dan schiet de belasting die je daarover moet betalen ook de lucht in. Ook is er extra geld geleend, je hebt dus ook te maken met extra rentekosten, etc.
Als je het huurt, dan lijkt me ook logisch dat je een hogere som moet betalen wanneer het stadion in 1x bijna verdubbeld wordt qua capaciteit.
Neemt niet weg dat een uitverkocht stadion normaal gesproken op termijn meer oplevert dan de kosten.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar hij heeft het dus over de hypotheek en een kleine extra som aan onderhoud? Twente is eigenaar van zijn eigen stadion, dus huur zit er niet in.
En over die lening, financieringskosten, had DAM het niet.
Huisvestingskosten gaan verder dan alleen een koffiejuffrouw, schoonmaaksters, etc.quote:Huisvesting is verdeeld in de volgende rubrieken:
gebouwen en stallingplaatsen
belastingen en heffingen
verzekeringen
eigenaarsaandeel
onderhoud
huurdersaandeel onderhoud
mutaties
energie en water
beheer
De totale huisvestingskosten waren in het verleden iets meer dan 1 miljoen. 1,17 miljoen geloof ik dat het was. De financieringskosten waren ongeveer 1,3 miljoen. Die financieringskosten zijn nu gestegen naar 4,5 miljoen. En de huisvestingskosten zijn met een aantal tonnen gestegen, zal misschien ook op 2 miljoen uitkomen. Verder zijn de verkoopkosten en een aantal andere kostenposten, zoals personeelskosten ook omhoog gegaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:37 schreef Blawh het volgende:
[..]
[..]
Huisvestingskosten gaan verder dan alleen een koffiejuffrouw, schoonmaaksters, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |