abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60186715
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zeker, zonder overtuiging of geloof werkt het ook niet.. de minste twijfel kan er al voor zorgen dat het niet werkt.
Kun je me dan uitleggen waarom sinterklaas niet echt bestaat?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:48:35 #202
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60186945
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Met alle respect maar hoor jou nou dan
Als iemand hier heilig gelooft in iets wat niet meetbaar is (God) dan ben jij het wel!

Beetje een rare vraag uit jou hoek!
The truth was in here.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:50:51 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60186999
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:35 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Werkt puur geloof / overtuiging dan 100% ?
Of kan het ook nog misgaan ook al ben je volledig overtuigd ?
(En waarom dan bijvoorbeeld ?)
Nee dat denk ik niet.. ook al geloof je iets voor 100%.. dan geeft het nog geen garantie dat iets gebeurt.
The truth was in here.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:53:52 #204
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60187077
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet.. ook al geloof je iets voor 100%.. dan geeft het nog geen garantie dat iets gebeurt.
Okee, zo komen we ergens, ik wil gewoon vaststellen in welke gevallen het dan wel zou werken en in welke niet.

100% geloof is geen garantie,
maar een gebrek aan geloof is wel een oorzaak voor mislukking.

Welke voorwaarden zouden er nog meer aan verbonden kunnen zijn ?
Waar hangt het wel of niet slagen van af ?
zzz
pi_60187099
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als iemand hier heilig gelooft in iets wat niet meetbaar is (God) dan ben jij het wel!

Geef eens antwoord?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:56:06 #206
31101 _Led_
pi_60187123
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Da's natuurlijk heel wat anders, hij zegt niet dat God bestaat omdat hij gelooft. (Zijn geloof is niet de oorzaak van het wel of niet bestaan van God)

Als je zegt dat hard ergens in geloven iets realiteit kan maken is het best een goede vraag; er geloven een hoop kinderen in Sinterklaas dus bestaat er dan de kans dat Siinterklaas dan 'opeens' bestaat ?
zzz
pi_60188159
Volgens the secret wel. We zouden nu wetenschappelijk kunnen testen of the secret waar is, aangezien we in Nederland een representatieve steekproef kunnen trekken van mensen die geloven in het bestaan van sinterklaas. Het overgrote deel, zo niet allemaal, heeft geen enkele twijfel dat sinterklaas bestaat, dus het punt dat er niet sterk genoeg in geloofd zou worden gaat niet op. Volgens de theorie zou in het geval van sinterklaas the secret theorie dus bevestigd moeten worden door het materialiseren van een echte sinterklaas. Dat is in al die tientallen jaren van extreme gelovigheid nog steeds niet gebeurd. Als er in al die jaren nog steeds geen sinterklaas is gematerialiseerd, moet de hele theorie aangepast of verworpen worden. Dat moet dus ook, aangezien de theorie niet waarheidsgetrouw is. Weg ermee.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-07-2008 13:44:26 ]
pi_60188298
Van the secret naar Sinterklaas

Tis wel zo dat kinderen die echt iets willen krijgen van kado's van Sinterklaas dat ook krijgen, dus wellicht niet eens zo'n vreemd verband

Over the secret als serieus, dacht ff dat je met een positieve instelling dus vanzelf positieve uistraling iets uitstraalt waardoor je vanzelf aantrekt van positieve dingen. Zeker in geval als vrijgezel als je op zoek bent naar een relatie, ben je dan depressief en negatief dan zul je nooit een relatie krijgen maar dan gaat het slechts in het vinden van een partner.

Die positieve instelling en uitstraling zal dan wellicht ook op andere vlakken kunnen opgaan. Dat mensen je ook sneller tegemoet komen als je iets uitstraalt zonder meteen te spreken over de kosmos die wat geeft. Wie weet dat de kosmos er ook mee te maken heeft maar dat valt niet echt te bewijzen.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60188345
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:43 schreef Topspin het volgende:
Van the secret naar Sinterklaas

Tis wel zo dat kinderen die echt iets willen krijgen van kado's van Sinterklaas dat ook krijgen, dus wellicht niet eens zo'n vreemd verband
Het is the secret in de praktijk toch? Geloven = materialiseren.
pi_60188413
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is the secret in de praktijk toch? Geloven = materialiseren.
Niets mis met mooie spullen in je huis en niets mis met gadgets en plasma tv om het leven iets mooier te maken denk ik maar. Een lege huiskamer is ook maar leeg en een tuin zonder planten is ook maar een lege tuin.

Ik had pas geleden een soort negatief secret-verschijnsel. I-pod gekocht bij media-markt en dag erna op tv een reclame van Ipod mania, alle Ipods afgeprijst met 30 euro en die van 180 GB met 50 euro. Negatief karma opgebouwd door een paar jaar heen dus maar snel verbetering aanbrengen
pi_60188441
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:48 schreef Topspin het volgende:

[..]

Niets mis met mooie spullen in je huis en niets mis met gadgets en plasma tv om het leven iets mooier te maken denk ik maar. Een lege huiskamer is ook maar leeg en een tuin zonder planten is ook maar een lege tuin.
Het gaat niet om de spullen, maar om sinterklaas zélf.
quote:
Ik had pas geleden een soort negatief secret-verschijnsel. I-pod gekocht bij media-markt en dag erna op tv een reclame van Ipod manie, alle Ipods afgeprijst met 30 euro. Negatief karma opgebouwd door een paar jaar heen dus maar snel verbetering aanbrengen
Of je had gewoon pech. 30 euro, lekker belangrijk.
pi_60188620
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Of je had gewoon pech. 30 euro, lekker belangrijk.
1 dag te snel gekocht en inderdaad ook pech. 30 euro kan ik niet wakker van liggen maar het was toch even toevallig dat net de dag erna een ipod mania op tv verscheen. Kan in de ogen van anderen logisch zijn maar maak je het dan zelf mee dan sta je toch ff te kijken dat er nog nooit een ipod mania is geweest gedurende vele jaren en koop je dan je eerste ipod dan is er een manie op gang.

Over the secret, soms denk ik wel eens dat het mogelijk is met die uitstraling in de kosmos. Je bent toch verbonden met de kosmos als mens en je straalt ook energie uit richting de kosmos dus wie weet gaat de wet van aantrekkingskracht dan zeker op. Je weet maar nooit, valt alsnog niet te bewijzen maar zo valt er wel meer niet te bewijzen in het leven. Het lichaam met biologische en chemische processen is ook slechts een beperkt gedeelte van bewezen hoe het in elkaar zit. Ze weten bij lange n a niet alles de wetenschap, nog een zeer lange weg te gaan. Daarom vind ik het altijd vreemd dat er zo met wetenschap gesmeten wordt alsof de wetenschap alleswetend is terwijl dat helemaal niet zo is.
pi_60188841
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:56 schreef Topspin het volgende:

[..]

1 dag te snel gekocht en inderdaad ook pech. 30 euro kan ik niet wakker van liggen maar het was toch even toevallig dat net de dag erna een ipod mania op tv verscheen. Kan in de ogen van anderen logisch zijn maar maak je het dan zelf mee dan sta je toch ff te kijken dat er nog nooit een ipod mania is geweest gedurende vele jaren en koop je dan je eerste ipod dan is er een manie op gang.
Als je het alleen voor jou persoonlijk bekijkt is het gewoon jammer voor je, maar ik denk dat als je er een analyse die verbanden van populariteit, prijs, verkoop etc. erop loslaat, het helemaal niet zo toevallig is dat jij juist net voor het begin van die mania je ipod kocht. Heb je er lang over gedaan om te beslissen een ipod te kopen? Zou dat voor veel mensen gelden? Dan kan zo'n manie net de trigger zijn om hem toch te kopen.
quote:
Over the secret, soms denk ik wel eens dat het mogelijk is met die uitstraling in de kosmos. Je bent toch verbonden met de kosmos als mens en je straalt ook energie uit richting de kosmos dus wie weet gaat de wet van aantrekkingskracht dan zeker op. Je weet maar nooit, valt alsnog niet te bewijzen maar zo valt er wel meer niet te bewijzen in het leven. Het lichaam met biologische en chemische processen is ook slechts een beperkt gedeelte van bewezen hoe het in elkaar zit. Ze weten bij lange n a niet alles de wetenschap, nog een zeer lange weg te gaan. Daarom vind ik het altijd vreemd dat er zo met wetenschap gesmeten wordt alsof de wetenschap alleswetend is terwijl dat helemaal niet zo is.
Sinterklaas bewijst dus het tegendeel.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:30:43 #214
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191063
Slowchat verwijderd
The truth was in here.
pi_60191198
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:30 schreef Bastard het volgende:
Slowchat verwijderd
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag waarom sinterklaas niet bestaat als the secret waar is?
pi_60191301
Ik heb hier het boek liggen en lees hem vanavond uit, daarna wil ik mij graag in de discussie mengen als die tenminste daadwerkelijk gevoerd wordt.

De OP en de sfeer nodigen hiertoe namelijk niet echt uit.
Het is een beetje loos je frustratie uit topic geworden geloof ik.

Dat is jammer.. zullen we de boel een beetje bijdraaien?

The secret lijkt mij een soort "mind game" (weliswaar met positieve effecten op de psyche).

L.D. Als je interesse hebt mag je het boek gratis hebben van mij nadat ik het gelezen heb.
Het is een dun boekje dus je bent er zo doorheen!

De verzendkosten (2 euro gok ik??) betaal ik wel.

Als je interesse hebt PM me maar.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:42:19 #217
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191356
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag waarom sinterklaas niet bestaat als the secret waar is?
Als ik er een zus bij wens staat ze ook niet ineens in mijn leven... vreemd, de LoA schijnt niet te werken.
The truth was in here.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:43:27 #218
31101 _Led_
pi_60191388
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als ik er een zus bij wens staat ze ook niet ineens in mijn leven... vreemd, de LoA schijnt niet te werken.
Kijk, het duurt even maar nu krijg je het ook door
zzz
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:44:17 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191410
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:40 schreef Rimpelhond het volgende:
Ik heb hier het boek liggen en lees hem vanavond uit, daarna wil ik mij graag in de discussie mengen als die tenminste daadwerkelijk gevoerd wordt.

De OP en de sfeer nodigen hiertoe namelijk niet echt uit.
Het is een beetje loos je frustratie uit topic geworden geloof ik.

Dat is jammer.. zullen we de boel een beetje bijdraaien?

The secret lijkt mij een soort "mind game" (weliswaar met positieve effecten op de psyche).

L.D. Als je interesse hebt mag je het boek gratis hebben van mij nadat ik het gelezen heb.
Het is een dun boekje dus je bent er zo doorheen!

De verzendkosten (2 euro gok ik??) betaal ik wel.

Als je interesse hebt PM me maar.
Wow, dat is nog eens vriendelijk!

En verder, de users geven kleur aan het topic!
The truth was in here.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:45:09 #220
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191427
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:43 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Sarcasme ontgaat je even geloof ik
The truth was in here.
pi_60191429
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Niet zo flauw. We hebben het over duizenden, en door de jaren heen miljoenen mensen die heilig geloven in sinterklaas. Ze wensen hem niet uit het niets, nee voor hen IS hij gewoon, net zoals the secret volgens sommigen hier. Dus dan moet er ook een sinterklaas ergens gematerialiseerd zijn toch?
pi_60191456
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:43 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hij accepteert het gewoon niet. Kan niet met een zinnig wederwoord komen, begint over mijn geloof, maakt er een sarcastisch grapje over, negeert het en gaat door met geloven.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:48:26 #223
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191515
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet zo flauw. We hebben het over duizenden, en door de jaren heen miljoenen mensen die heilig geloven in sinterklaas. Ze wensen hem niet uit het niets, nee voor hen IS hij gewoon, net zoals the secret volgens sommigen hier. Dus dan moet er ook een sinterklaas ergens gematerialiseerd zijn toch?
Nee niet zo flauw inderdaad...
Volgens mij wens je altijd spullen zoals een fiets ed als kind, en niet een sinterklaas..
The truth was in here.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:50:30 #224
31101 _Led_
pi_60191570
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sarcasme ontgaat je even geloof ik
Nee hoor, ik deed lekker mee
zzz
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:50:54 #225
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191577
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hij accepteert het gewoon niet. Kan niet met een zinnig wederwoord komen, begint over mijn geloof, maakt er een sarcastisch grapje over, negeert het en gaat door met geloven.
Ja kom nou
Ik kan er geeneens een serieus antwoord op geven.. vind de vraag zo absurd! Dus als ik niet antwoord omdat ik de vraag niet relevant vind is het niet goed, geef ik wel antwoord doe ik flauw.

Misschien willen jullie maar 1 ding horen.. en dan is het geen discussie topic meer
The truth was in here.
pi_60191578
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee niet zo flauw inderdaad...
Volgens mij wens je altijd spullen zoals een fiets ed als kind, en niet een sinterklaas..
Wat is het verschil tussen spullen en mensen? Wij zijn toch ook gewoon materie net als spullen?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:51:37 #227
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191598
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:50 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee hoor, ik deed lekker mee
Ging je dat boek nou nog lezen?
The truth was in here.
pi_60191609
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja kom nou
Ik kan er geeneens een serieus antwoord op geven.. vind de vraag zo absurd! Dus als ik niet antwoord omdat ik de vraag niet relevant vind is het niet goed, geef ik wel antwoord doe ik flauw.

Misschien willen jullie maar 1 ding horen.. en dan is het geen discussie topic meer
Maar de vraag is gewoon relevant. The secret = geloof => materialisatie. Dat zou bij sinterklaas dus ook moeten zijn. Tenzij je met een fatsoenlijke uitleg komt waarom dat niet zo zou zijn.
pi_60191655
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wow, dat is nog eens vriendelijk!

En verder, de users geven kleur aan het topic!
hey, ik bèn vriendelijk.

je kent me toch?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:55:23 #230
31101 _Led_
pi_60191684
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:53 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Okee, zo komen we ergens, ik wil gewoon vaststellen in welke gevallen het dan wel zou werken en in welke niet.

Welke voorwaarden zouden er nog meer aan verbonden kunnen zijn ?
Waar hangt het wel of niet slagen van af ?
Maar ik wou eigenlijk even hier op doorgaan, zodat we even een beetje concreet krijgen waar we het over hebben.
Dan hoeven we geen voorbeelden meer te geven die voor de een nergens op slaan terwijl de ander zegt "Ja maar als jij zegt dat het werkt, waarom zou dit dan niet werken ?".

Dus kom op, laten we even de harde lijnen gaan opzoeken van wat nou wel werkt met 'the secret' en wat nou niet.

Wat ik nu inmiddels te weten ben gekomen erover :

Laten we verder zoeken, zomaar wat dingen die in me opkomen :
- Geld ? Kan ik gewoon geld willen en er in geloven en krijg ik het dan op mijn rekening of vind ik het op straat of iets dergelijks ?
- Liefde ?
- Lotto ?
- Slechte dingen - kan ik met 'the secret' iemand anders een ziekte geven ?
- Korting op een product in een winkel ?
zzz
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:57:30 #231
31101 _Led_
pi_60191733
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ging je dat boek nou nog lezen?
Ik wil het boek best lezen, maar dan wil ik eerst weten of het daadwerkelijk iets zinnigs toevoegt aan de film...
Anders vind ik het een beetje zonde van mijn tijd, ik heb nog een stapel boeken van anderhalve meter naast mijn bed liggen die ik nog wil lezen
zzz
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:01:22 #232
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60191832
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:57 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik wil het boek best lezen, maar dan wil ik eerst weten of het daadwerkelijk iets zinnigs toevoegt aan de film...
Anders vind ik het een beetje zonde van mijn tijd, ik heb nog een stapel boeken van anderhalve meter naast mijn bed liggen die ik nog wil lezen
Nou het is precies de film zonder de cheesy beelden
The truth was in here.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:14:02 #233
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60192124
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:55 schreef L.Denninger het volgende:

Dus kom op, laten we even de harde lijnen gaan opzoeken van wat nou wel werkt met 'the secret' en wat nou niet.

Wat ik nu inmiddels te weten ben gekomen erover :

Laten we verder zoeken, zomaar wat dingen die in me opkomen :
- Geld ? Kan ik gewoon geld willen en er in geloven en krijg ik het dan op mijn rekening of vind ik het op straat of iets dergelijks ?
- Liefde ?
- Lotto ?
- Slechte dingen - kan ik met 'the secret' iemand anders een ziekte geven ?
- Korting op een product in een winkel ?
Hard afkaderen, mja zover dat zou kunnen wil ik wel een gok wagen.. en dat is niet strak genoeg voor jou ben ik bang.
100% geloof is geen garantie nee, sommige zaken behoor je niet te hebben misschien, horen niet bij je levenspad. Je mag het onmogelijke vragen maar de kans dat ik bijvoorbeeld echt een mamoettanker in mijn tuintje krijg is vrij klein zeg maar.
100% geloof helpt wel degelijk om datgene te krijgen wat je hebt gevraagd.. met overtuiging en visualisatie mag er een hoop wel gebeuren.

-Geld, ja mag je vragen.. ik visiualiseerde dat geld naar mij toekwam, had zelf op dat moment een erg krappe maand en las dat je niet langer jezelf moet focussen op je geld zorgen, maar juist op het geld wat je gaat ontvangen. Ik bedacht mij dat ik een brief ontving waar geld in zat.. een kleine tijd later kreeg ik een brief waarin stond medegedeeld dat ik 300 euro kreeg.
Toeval? Wellicht... was het anders ook gebeurd? Wie weet.. wat denk ik? LoA.. omdat ik er overtuigd van was dat het zou gaan gebeuren! Ik wist het.. 100% overtuiging dus.

Als je gaat roepen "ik heb altijd meevallertjes in de winkel" ipv "ik heb nooit geld om boodschappen te doen" leef je niet alleen prettiger omdat je de dingen positiever gaat bekijken, maar ik denk ook werkelijk dat je daarmee je eigen toekomst voor een groot deel kan bepalen.

-liefde ja wellicht, je mag wel een bepaalde situatie visualiseren waarbij jij samen bent met je toekomstige partner.. je hebt dan rekening te houden met iets als 'vrije wil' maar als het mooi is waarom niet.. op zn minst heb je net een leuke fantasie gehad, positief gedacht, positief bezig geweest.

-Slechte dingen.. zou het niet doen..alles wat je een ander wenst krijg je weer terug (nog zo'n wet, karma)
The truth was in here.
pi_60192191
Het wordt steeds religieuzer met een normen- en waardenkader van wat je wel en niet mag willen, en straf in de vorm van karma zodra je daarvan afwijkt. Hoe heet de god van 'the secret'?
pi_60192416
De god van the secret zal het universum heten, alles dat bestaat en niet een man of wezen met zijn toverstaf.

Zal het boek gaan aanschaffen straks, hoop niet dat het eindeloos gespit is en dus iets oppervlakkig is. De kracht van het nu gelezen en daar werd er iets teveel in het diepe gegaan wat tot onduidelijkheid leidde.Het mag best uitgespit worden maar niet te erg, hoop dus dat het globaal is een beetje.
pi_60192512
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:25 schreef Topspin het volgende:
De god van the secret zal het universum heten, alles dat bestaat en niet een man of wezen met zijn toverstaf.

Zal het boek gaan aanschaffen straks, hoop niet dat het eindeloos gespit is en dus iets oppervlakkig is. De kracht van het nu gelezen en daar werd er iets teveel in het diepe gegaan wat tot onduidelijkheid leidde.Het mag best uitgespit worden maar niet te erg, hoop dus dat het globaal is een beetje.

Dus wij zijn ook goddelijk? Aangezien we deel uitmaken van het universum.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:31:55 #237
31101 _Led_
pi_60192532
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef Bastard het volgende:
Ik bedacht mij dat ik een brief ontving waar geld in zat.. een kleine tijd later kreeg ik een brief waarin stond medegedeeld dat ik 300 euro kreeg.
Toeval? Wellicht... was het anders ook gebeurd? Wie weet.. wat denk ik? LoA.. omdat ik er overtuigd van was dat het zou gaan gebeuren! Ik wist het.. 100% overtuiging dus.
Tja, ik ook, zonder LoA.
Altijd fijn die belastingteruggave, en je weet inderdaad dat ie komt
quote:
Als je gaat roepen "ik heb altijd meevallertjes in de winkel" ipv "ik heb nooit geld om boodschappen te doen" leef je niet alleen prettiger omdat je de dingen positiever gaat bekijken, maar ik denk ook werkelijk dat je daarmee je eigen toekomst voor een groot deel kan bepalen.
Maar dat is, zoals ook al helemaal aan het begin gezegd, gewoon een positieve instelling hebben, en iedereen is het er over eens dat dat je leven fijner maakt, en dat andere mensen daar beter op reageren.
Maar da's heel wat anders dan zeggen dat je daadwerkelijk een envelop met geld naar je toe kan wensen !
quote:
-liefde ja wellicht, je mag wel een bepaalde situatie visualiseren waarbij jij samen bent met je toekomstige partner.. je hebt dan rekening te houden met iets als 'vrije wil' maar als het mooi is waarom niet.. op zn minst heb je net een leuke fantasie gehad, positief gedacht, positief bezig geweest.
Hier krabbel je weer terug en komt het weer neer op "maar dan heb je in ieder geval leuk gedroomd".
Nee, kom op.
Angelina Jolie, 100% vertrouwen. Gaat dat lukken ?
quote:
-Slechte dingen.. zou het niet doen..alles wat je een ander wenst krijg je weer terug (nog zo'n wet, karma)
Karma is ook al weer zo'n vage 'wet', want die zou dan ook inhouden dat die ander (die ik wat slechts toegewenst heb) dat weer verdiend zou hebben door iets wat hij in een vorig leven gedaan zou hebben
zzz
pi_60192714
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mij best wel, we behoren tot het grote geheel dus dan kun je ons als onderdeel van het geheel als stukje van het Goddelijke beschouwen. Goddelijk als naam vind ik dan weer vreemd overkomen. Een deel van het allesomvattende is voldoende in mijn ogen, Goddelijk erbij vermelden is onnodig. Ik associeer Goddelijk ook vaak met de bijbel en ik ben geen bijbel aanhanger. Goddelijk associer ik met die ene man met baard die de vader van Jezus is. Hans Teeuwen met die scheet van Jezus Jezus die zichzelf als zoon van God ziet en die een dikke scheet laat toen hij bezig was te beweren dat hij de zoon van de schepper was
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:56:49 #239
31101 _Led_
pi_60192975
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als alles 1 is is er geen 'goddelijk' of 'niet goddelijk'.
Dan is er slechts.
zzz
pi_60193146
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zover ik het begrepen heb, wordt er geclaimd dat "the secret" een soort natuurwet is. Die dus niet discrimineert. Dat is heel wat anders dan wat veel religies claimen, omdat daar op basis van geloof en ethiek gediscrimineerd wordt. Dat betekent ook dat het niet in strijd kan zijn met natuurwetten.
pi_60193364
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zover ik het begrepen heb, wordt er geclaimd dat "the secret" een soort natuurwet is. Die dus niet discrimineert. Dat is heel wat anders dan wat veel religies claimen, omdat daar op basis van geloof en ethiek gediscrimineerd wordt. Dat betekent ook dat het niet in strijd kan zijn met natuurwetten.
?
pi_60193549
Christendom dat alleen een hemel heeft voor Christenen en de Islam alleen het beloofde land voor Moslims. Beetje vreemd inderdaad. Je zou toch denken dat God voor iedereen een plekje vrij maakt.
pi_60194533
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat, ?
Ik begrijp je antwoord niet. Er zou toch ooit een man geboren kunnen zijn die precies die mythe van sinterklaas zou volgen? Volgens mij zeggen ze altijd dat sinterklaas nu 130 jaar oud is, zelfs dat zou nog kunnen bij een goed dieet met niet teveel pepernoten.
pi_60196331
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik begrijp je antwoord niet. Er zou toch ooit een man geboren kunnen zijn die precies die mythe van sinterklaas zou volgen? Volgens mij zeggen ze altijd dat sinterklaas nu 130 jaar oud is, zelfs dat zou nog kunnen bij een goed dieet met niet teveel pepernoten.
Mensen worden niet ouder dan 120 jaar.
pi_60196453
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mensen worden niet ouder dan 120 jaar.
Dat hangt denk ik sterk af van het dieet. Maar vooruit, 120 jaar dan, of 115, Sinterklaas is wat later geboren. Dan is het toch niet in strijd met natuurwetten?
pi_60196704
EDIT: jullie weten wel dat Sinterklaar echt bestaat.
(en inmiddels dood is)
pi_60202331
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:30 schreef evenkijken het volgende:
Je aanname, dat depressies niet meer kunnen bestaan als de theorie klopt, is onjuist. Het gaat er namelijk om dat de meeste mensen de theorie niet toepassen.
Een depressie is dat je het leven onnodig negatiever inziet dan het IS. (trauma's buiten beschouwing gelaten). The Secret zegt dat het leven DAADWERKELIJK negatiever wordt als je het negatief inziet omdat je het dan aantrekt. Daarmee zou de huidige omschrijving van een depressie helemaal niet meer kloppen.
quote:
De westerse medische wetenschap is weinig bezig met het oplossen van problemen, maar meer met het bestrijden van symptomen.
Een lege opmerking, nergens op gebaseerd. Alsof niet 1000en ziektes daadwerkelijk genezen kunnen worden met medicijnen? Neem jij geen antibiotica kuur als je een flinke onsteking hebt? Been gebroken? Been zetten. Slechte nier? Niertransplantatie. Suikerziekte? Insuline. Malaria? Kinine of nieuwere medicijnen. Polio, schurft etc. allemaal medicijnen voor om de bacterieen/parasieten/virussen die het veroorzaken te doden. Wil je dat werkelijk bestrijden van symptomen noemen?
quote:
In sommige landen in het oosten worden artsen betaald voor het gezond houden van mensen. Als iemand ziek wordt, dan krijgt de dokter niet betaald...
Belachelijk systeem. Een dokter die het goed en patienten geneest maar toevallig patienten heeft die weer andere ziektes buiten de schuld van de dokter krijgen zou dan gestraft worden. Iemand die niets goed doet maar toevallig gezonde patienten heeft wordt beloond?

Leven we nog in de middeleeuwen? Je weet toch dat de meeste ziektes veroorzaakt worden door parasieten/bacterieen/virussen/infecties etc.? Mensen worden niet alleen maar ziek omdat ze te negatief denken of omdat hun meridianen in de war zijn? De pest in de middeleeuwen was ook alleen maar een symptoom? Of dachten die mensen gewoon te negatief? Nee, bleek gewoon een bacterie te zijn waar we tegenwoordig een vaccin voor hebben.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_60202352
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:31 schreef JohnDope het volgende:
kwantum mechanica is bovennatuurlijke natuurkunde, dat zelfs voor wetenschappers te ingewikkeld is.
QM is testbaar en heeft zich bewezen en is moeilijk te begrijpen. Het paranormale bestaat testbaar juist NIET EN is moeilijk begrijpbaar. Je kunt die 2 onmogelijk vergelijken. Precies de reden dat QM wel geaccepteerd wordt door de wetenschap en het paranormale niet. Het ene bestaat aantoonbaar en het andere niet.
pi_60202373
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:51 schreef Topspin het volgende:
Het is niet zo dat je gaat zeggen dat je morgen de lotto wint of die ene droombaan gaat krijgen, maar door het profijt van meer ontspanning en inzet is de kans wel groter dat je bereikt wat je wilt bereiken. In mijn ogen is er altijd inspanning nodig van de mens om uberhaupt iets te bereiken, het komt nooit aanwaaien. Wie weet dat mensen die alles op the secret gooien qua succes in het leven zichzelf teveel wegcijferen en alle eer aan het boek geven.
Dus je bent het met me eens dat The Secret nergens op slaat omdat ze wel degelijk beweren dat je de loterij ermee kan winnen. Dat moeite ergens voor doen je verder brengt ben ik het uiteraard mee eens, maar dat is ook nogal een open deur en heeft niets met het paranormale te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')