Kun je me dan uitleggen waarom sinterklaas niet echt bestaat?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zeker, zonder overtuiging of geloof werkt het ook niet.. de minste twijfel kan er al voor zorgen dat het niet werkt.
Met alle respect maar hoor jou nou danquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kun je me dan uitleggen waarom sinterklaas niet echt bestaat?
Nee dat denk ik niet.. ook al geloof je iets voor 100%.. dan geeft het nog geen garantie dat iets gebeurt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Werkt puur geloof / overtuiging dan 100% ?
Of kan het ook nog misgaan ook al ben je volledig overtuigd ?
(En waarom dan bijvoorbeeld ?)
Okee, zo komen we ergens, ik wil gewoon vaststellen in welke gevallen het dan wel zou werken en in welke niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet.. ook al geloof je iets voor 100%.. dan geeft het nog geen garantie dat iets gebeurt.
Geef eens antwoord?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Met alle respect maar hoor jou nou dan![]()
Als iemand hier heilig gelooft in iets wat niet meetbaar is (God) dan ben jij het wel!
Beetje een rare vraag uit jou hoek!
Da's natuurlijk heel wat anders, hij zegt niet dat God bestaat omdat hij gelooft. (Zijn geloof is niet de oorzaak van het wel of niet bestaan van God)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Met alle respect maar hoor jou nou dan![]()
Als iemand hier heilig gelooft in iets wat niet meetbaar is (God) dan ben jij het wel!
Beetje een rare vraag uit jou hoek!
Het is the secret in de praktijk toch? Geloven = materialiseren.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:43 schreef Topspin het volgende:
Van the secret naar Sinterklaas![]()
Tis wel zo dat kinderen die echt iets willen krijgen van kado's van Sinterklaas dat ook krijgen, dus wellicht niet eens zo'n vreemd verband
Niets mis met mooie spullen in je huis en niets mis met gadgets en plasma tv om het leven iets mooier te maken denk ik maar. Een lege huiskamer is ook maar leeg en een tuin zonder planten is ook maar een lege tuin.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is the secret in de praktijk toch? Geloven = materialiseren.
Het gaat niet om de spullen, maar om sinterklaas zélf.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:48 schreef Topspin het volgende:
[..]
Niets mis met mooie spullen in je huis en niets mis met gadgets en plasma tv om het leven iets mooier te maken denk ik maar. Een lege huiskamer is ook maar leeg en een tuin zonder planten is ook maar een lege tuin.
Of je had gewoon pech. 30 euro, lekker belangrijk.quote:Ik had pas geleden een soort negatief secret-verschijnsel. I-pod gekocht bij media-markt en dag erna op tv een reclame van Ipod manie, alle Ipods afgeprijst met 30 euro. Negatief karma opgebouwd door een paar jaar heen dus maar snel verbetering aanbrengen
1 dag te snel gekocht en inderdaad ook pech. 30 euro kan ik niet wakker van liggen maar het was toch even toevallig dat net de dag erna een ipod mania op tv verscheen. Kan in de ogen van anderen logisch zijn maar maak je het dan zelf mee dan sta je toch ff te kijken dat er nog nooit een ipod mania is geweest gedurende vele jaren en koop je dan je eerste ipod dan is er een manie op gang.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Of je had gewoon pech. 30 euro, lekker belangrijk.
Als je het alleen voor jou persoonlijk bekijkt is het gewoon jammer voor je, maar ik denk dat als je er een analyse die verbanden van populariteit, prijs, verkoop etc. erop loslaat, het helemaal niet zo toevallig is dat jij juist net voor het begin van die mania je ipod kocht. Heb je er lang over gedaan om te beslissen een ipod te kopen? Zou dat voor veel mensen gelden? Dan kan zo'n manie net de trigger zijn om hem toch te kopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:56 schreef Topspin het volgende:
[..]
1 dag te snel gekocht en inderdaad ook pech. 30 euro kan ik niet wakker van liggen maar het was toch even toevallig dat net de dag erna een ipod mania op tv verscheen. Kan in de ogen van anderen logisch zijn maar maak je het dan zelf mee dan sta je toch ff te kijken dat er nog nooit een ipod mania is geweest gedurende vele jaren en koop je dan je eerste ipod dan is er een manie op gang.
Sinterklaas bewijst dus het tegendeel.quote:Over the secret, soms denk ik wel eens dat het mogelijk is met die uitstraling in de kosmos. Je bent toch verbonden met de kosmos als mens en je straalt ook energie uit richting de kosmos dus wie weet gaat de wet van aantrekkingskracht dan zeker op. Je weet maar nooit, valt alsnog niet te bewijzen maar zo valt er wel meer niet te bewijzen in het leven. Het lichaam met biologische en chemische processen is ook slechts een beperkt gedeelte van bewezen hoe het in elkaar zit. Ze weten bij lange n a niet alles de wetenschap, nog een zeer lange weg te gaan. Daarom vind ik het altijd vreemd dat er zo met wetenschap gesmeten wordt alsof de wetenschap alleswetend is terwijl dat helemaal niet zo is.
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag waarom sinterklaas niet bestaat als the secret waar is?quote:
Als ik er een zus bij wens staat ze ook niet ineens in mijn leven... vreemd, de LoA schijnt niet te werken.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag waarom sinterklaas niet bestaat als the secret waar is?
Kijk, het duurt even maar nu krijg je het ook doorquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als ik er een zus bij wens staat ze ook niet ineens in mijn leven... vreemd, de LoA schijnt niet te werken.
Wow, dat is nog eens vriendelijk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:40 schreef Rimpelhond het volgende:
Ik heb hier het boek liggen en lees hem vanavond uit, daarna wil ik mij graag in de discussie mengen als die tenminste daadwerkelijk gevoerd wordt.
De OP en de sfeer nodigen hiertoe namelijk niet echt uit.
Het is een beetje loos je frustratie uit topic geworden geloof ik.
Dat is jammer.. zullen we de boel een beetje bijdraaien?
The secret lijkt mij een soort "mind game" (weliswaar met positieve effecten op de psyche).
L.D. Als je interesse hebt mag je het boek gratis hebben van mij nadat ik het gelezen heb.
Het is een dun boekje dus je bent er zo doorheen!
De verzendkosten (2 euro gok ik??) betaal ik wel.
Als je interesse hebt PM me maar.
Sarcasme ontgaat je even geloof ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Kijk, het duurt even maar nu krijg je het ook door
Niet zo flauw. We hebben het over duizenden, en door de jaren heen miljoenen mensen die heilig geloven in sinterklaas. Ze wensen hem niet uit het niets, nee voor hen IS hij gewoon, net zoals the secret volgens sommigen hier. Dus dan moet er ook een sinterklaas ergens gematerialiseerd zijn toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als ik er een zus bij wens staat ze ook niet ineens in mijn leven... vreemd, de LoA schijnt niet te werken.
Hij accepteert het gewoon niet. Kan niet met een zinnig wederwoord komen, begint over mijn geloof, maakt er een sarcastisch grapje over, negeert het en gaat door met geloven.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Kijk, het duurt even maar nu krijg je het ook door
Nee niet zo flauw inderdaad...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet zo flauw. We hebben het over duizenden, en door de jaren heen miljoenen mensen die heilig geloven in sinterklaas. Ze wensen hem niet uit het niets, nee voor hen IS hij gewoon, net zoals the secret volgens sommigen hier. Dus dan moet er ook een sinterklaas ergens gematerialiseerd zijn toch?
Ja kom nouquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij accepteert het gewoon niet. Kan niet met een zinnig wederwoord komen, begint over mijn geloof, maakt er een sarcastisch grapje over, negeert het en gaat door met geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |