vermoorden kan op tal van manierenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:59 schreef wise het volgende:
doodgeschoten heet dat toch?
Waarom is het irrelevant?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:10 schreef Dvons het volgende:
Irrelevante vraag. Wat mij betreft totaal ongepast in een defensie-forum. Vandaar ook het vriendelijke verzoek dit topic te sluiten.
omleggen gaat idd wel heel ver. Maar er zijn natuurlijk lui die je zo ongelooflijk t bloed onder je nagels kunnen halen dat je ze wel een flinke ram voor hun harses wil verkopen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:05 schreef controlaltdelete het volgende:
ik vraag me wel eens af hoe het zou voelen om iemand om te leggen. Daar denk ik wel eens over na en op welke manier, koelbloedig kogel door de kop of als een bezetene erop los steken met een mes een stuk of 30x.
Maar ik geef er niet aan toe want ik ben een beschaafd mens.
Juist, mensen bij defensie hebben ook geen wapens etc en hoeven ook nooit iemand dood te schieten.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:10 schreef Dvons het volgende:
Irrelevante vraag. Wat mij betreft totaal ongepast in een defensie-forum. Vandaar ook het vriendelijke verzoek dit topic te sluiten.
doodschieten is blijkbaar heel wat anders dan vermoorden. Waarom precies weet ik ook nietquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:11 schreef Resco het volgende:
[..]
Juist, mensen bij defensie hebben ook geen wapens etc en hoeven ook nooit iemand dood te schieten.
Ik denk dat nog geen 1 % van het defensie-personeel ooit iemand gedood heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:11 schreef Resco het volgende:
[..]
Juist, mensen bij defensie hebben ook geen wapens etc en hoeven ook nooit iemand dood te schieten.
Iemand onder oorlogstijd doodschieten is legaal en kan zelfs beloond worden. Iemand vermoorden is illegaal.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:16 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
doodschieten is blijkbaar heel wat anders dan vermoorden. Waarom precies weet ik ook niet
In strafrechtelijke zin, taalkundig is het verschil tussen doden en vermoorden weer anders.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand onder oorlogstijd doodschieten is legaal en kan zelfs beloond worden. Iemand vermoorden is illegaal.
nou, dat snap ik dan niet. Waarom zou je dan niet juist uitleggen wat het beroep beroepsmilitair inhoud en hoe dat toegaat. Blijkbaar zie je zo´n vraag gelijk als een aanklacht.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:17 schreef Dvons het volgende:
Mensen die defensie per definitie associeren met mensen vermoorden/doodschieten of hoe je t wilt noemen hebben overduidelijk geen benul van de inhoud van het beroep beroepsmilitair. De meest sippe vraag die ik na een uitzending kreeg was de vraag of ik mensen had doodgeschoten. Voor mij als militair is dat dan einde gesprek.
Iemand snapt het.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
vraag is totaal irrelevant imho.. eerder wat de emotionele gevolgen hiervan waren/zijn
Ook in oorlogstijd is het niet zo dat iedereen even op een lijntje voor een vuurpeloton word geleid idd. Je moet daadwerkelijk doden of gedood worden, en dat heeft meer indruk op je dan je zelf zou verwachten. Maar het klopt inderdaad dat maar een klein deel zelf iemand neergeschoten heeft. Maar dat komt ook omdat er zo ongelofelijk veel ondersteunende functies zijn.quote:
Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme users.quote:
Ik loldequote:Op woensdag 9 juli 2008 20:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme users.
Nee, anders had ik in de gevangenis gezeten.
Ja! eigenlijk wel .. maar heb je daarna ook zo´n gevoel ik iemand doodgeschoten (wel een bad gai natuurlijk)quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:48 schreef RonaldV het volgende:
Er zijn als gevolg van dingen die ik heb gedaan vast wel wat Bosnische Serviers gestopt met ademhalen. Maar nee, ik heb zelf niemand bewust omgelegd. Beantwoordt dat je vraag een beetje?
sorrie slecht nederlandsquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ja! eigenlijk wel .. maar heb je daarna ook zo´n gevoel ik iemand doodgeschoten (wel een bad gai natuurlijk)
Maar het hele begrip bad guy is ook maar subjectief he. Iemand die jij als bad guy ziet kan zichzelf wel als Jezus of moeder Theresa zien. En die heb je dan wel mooi omgelegd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ja! eigenlijk wel .. maar heb je daarna ook zo´n gevoel ik iemand doodgeschoten (wel een bad gai natuurlijk)
Of ik dat gevoel heb? Nee. Ik heb er destijds wel eens bij stilgestaan, maar ik bedacht me dat we er nog eens tienduizenden doden mee voorkwamen. Dan geef je het ene plekje ergens in je geheugen, en kom je er niet meer aan, tenzij iemand het er heel even over heeft, zoals nu.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:45 schreef aychelle het volgende:
[..]
sorrie slecht nederlandsik bedoelde ik heb iemand doodgeschoten? en ben je nu nog steeds in het leger? zoja.. moet je ook naar afghanistan ofzow?
Ja ik let daar ook altijd heel goed op in de winkel. Als het geen bloeddiamant is, moet ik het niet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:09 schreef waht het volgende:
Neen, ik heb nog nooit iemand vermoord.
Indirect ben ik door mijn (consument-)gedrag misschien wel verantwoordelijk voor talloze dode Afrikanen en/of Aziaten. Maar als ik dat ben, is iedereen dat hier.
Even daar gelaten dat het gedrag oordelen en keuzes van moeder Theresa ronduit crimineel te noemen zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:46 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar het hele begrip bad guy is ook maar subjectief he. Iemand die jij als bad guy ziet kan zichzelf wel als Jezus of moeder Theresa zien. En die heb je dan wel mooi omgelegd.
Net als 'bad guy' is 'crimineel' ook maar subjectief, niets meer dan een sociaal construct. Wat jij als crimineel ziet kan voor een Arabier (om maar wat te noemen) volledig etisch verantwoord zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Even daar gelaten dat het gedrag oordelen en keuzes van moeder Theresa ronduit crimineel te noemen zijn.
Heatseeker, als ik het goed begrijp ben je TD-er in dienst van Hare Majesteit. "TD-er" en "ongetwijfeld"...die combinatie kan ik niet geheel leggen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:34 schreef Heatseeker het volgende:
Nee, als ik vorig jaar wel op uitzending was geweest dan was het ongetwijfeld gebeurd. Het enige waar ik nu met mijn wapen heb geschoten zijn kartonnen bordjes.
Vorig jaar was ik nog geen TD-er maar 81mm mortierist. Ik zou van maart tot augustus naar uruzgan gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:48 schreef Dvons het volgende:
[..]
Heatseeker, als ik het goed begrijp ben je TD-er in dienst van Hare Majesteit. "TD-er" en "ongetwijfeld"...die combinatie kan ik niet geheel leggen.
Helder. Dank voor je toelichting; bedoelde het dan ook niet negatief doch louter informerend.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:11 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik nog geen TD-er maar 81mm mortierist. Ik zou van maart tot augustus naar uruzgan gaan.
En met de 81mm zou ik ongetwijfeld wat gedood hebben, net als mijn collega mortieristen die wel flink wat geraakt hebben.
Ik vatte het ook niet negatief opquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:28 schreef Dvons het volgende:
[..]
Helder. Dank voor je toelichting; bedoelde het dan ook niet negatief doch louter informerend.
Mortierist toevallig bij LMB?
Hihi keigrappig ben jij!quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb 1 haar op m'n piemol voor iedere moord
In tegenstelling tot jou, die hier vol trots over zichzelf loopt te blaten, neem ik dit topic niet zo serieus nee.quote:
Je moet nog in de pubertijd komen dus?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb 1 haar op m'n piemol voor iedere moord
Psssht ze hebben op fok ook een "onzin voor je leven" forum daarin kun je al je leuke grapjes in kwijt. Aan jou reactie's hebben we hier niks. Dus tip van flip verwijder DEF uit je AT. En kom hier niet meer terug als je dan toch niks zinnigs te melden hebt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou, die hier vol trots over zichzelf loopt te blaten, neem ik dit topic niet zo serieus nee.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je moet nog in de pubertijd komen dus?
Het heet overigens puberteit. En die heb ik alweer een tijdje achter me liggen.quote:
Gedraag je er dan ook na.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
[..]
Het heet overigens puberteit. En die heb ik alweer een tijdje achter me liggen.
Schattigquote:
Och jong ik zit pas 3 jaar in het leger dus niet bijster veel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:54 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Schattig![]()
Wat heb jij tot nu toe voor ons land gedaan dan? Noors wijffie neergemept in een discotheek?
Nukumi!
Geen behoefte aan, ik heb het antwoord dat ik zochtquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:57 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Och jong ik zit pas 3 jaar in het leger dus niet bijster veel.
Zeg zullen we deze discussie ergens anders voeren? Anders verneuken we dit topic nog. PM me maar, mailen mag ook.
dat dus. Heel mn gehakt molen ranzigquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het vermoorden viel me wel reuze mee. Het wegwerken van het lijk was echter geen pretje
Wat, die vraag stellen?quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
Als je trouwens een veteraan-infanterist wil beledigen of nog dieper in de shit wil drukken, is dat de eerste vraag die je 'm moet stellen.
De kloof tussen veteranen en burgers kan sowieso al breed zijn, maar wordt zo alleen maar breder.
Hoe je opvatting over defensie ook is; dat doe je gewoon niet. Klaar.
Leest mij de les over schrijven, en kan zelf niet lezenquote:
Als jij me dan even vertelt wat er staat. Zo duidelijk is de conclusie namelijk niet. Dus ook dit is weer een puik staaltje leeswerk van ondergetekende.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Leest mij de les over schrijven, en kan zelf niet lezen
Jouw puber-tijd komt nog wel.
Tis toch een heel relevante vraag om te stellen aan mensen die graag met wapens spelen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
Als je trouwens een veteraan-infanterist wil beledigen of nog dieper in de shit wil drukken, is dat de eerste vraag die je 'm moet stellen.
De kloof tussen veteranen en burgers kan sowieso al breed zijn, maar wordt zo alleen maar breder.
Hoe je opvatting over defensie ook is; dat doe je gewoon niet. Klaar.
Ik weet nog steeds niet of ie het nou over mij of over Rambo had.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tis toch een heel relevante vraag om te stellen aan mensen die graag met wapens spelen.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tis toch een heel relevante vraag om te stellen aan mensen die graag met wapens spelen.
Kinders... als jullie serieus een antwoord willen op je vragen, probeer je dan eens voor te stellen of je zelf een aan jou gerichte vraag zou willen beantwoorden wanneer die vraag niet zo heel erg subtiele kleinerende opmerkingen bevatten. Stel je eens voor hoe lang je zelf je kalmte kunt bewaren voor je boos wordt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet of ie het nou over mij of over Rambo had.
Wellicht moet je het allemaal iets minder serieus nemen. Militairen zijn mensen, net als nukubu'squote:Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
Kinders... als jullie serieus een antwoord willen op je vragen, probeer je dan eens voor te stellen of je zelf een aan jou gerichte vraag zou willen beantwoorden wanneer die vraag niet zo heel erg subtiele kleinerende opmerkingen bevatten. Stel je eens voor hoe lang je zelf je kalmte kunt bewaren voor je boos wordt.
Laat ik het anders formuleren: een jaar of 15 geleden dacht een HBO-student in een kroeg Leeuwarden dat hij een groep militairen die rustig in een hoek een biertje dronken op een soortgelijke manier kon afzeiken. Pas na een uur negeren werd aan zijn vrienden heel vriendelijk voorgesteld dat ze hem misschien maar beter mee naar buiten konden nemen, voor hij naar buiten gedragen moest worden. Nog eens vijftien minuten daarna hebben zijn vrienden hem inderdaad naar buiten gedragen. De militairen waren het na 75 minuten non-stop zuigen zat. Ze hadden keurig hun training gevolgd: je niet laten uitdagen, waarschuwen, en als niets meer helpt gebruik je proportioneel geweld. Hij had maar één tikje gekregen.
Militairen gebruiken niet graag geweld of vuurwapens. Ze worden al helemaal niet graag vergeleken met Rambo. Veruit de meeste militairen zijn heel vredelievende mensen, houden niet van het doden van andere mensen, en hebben hun geweldsmiddelen slechts om te benadrukken dat vrede echt de betere optie is. Sorry als dat niet in je stereotype beeld van een militair past.
Geweld moet je juist uiterst serieus nemen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wellicht moet je het allemaal iets minder serieus nemen. Militairen zijn mensen, net als nukubu's
Daar heb ik het toch ook niet over?quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Geweld moet je juist uiterst serieus nemen.
100% politiek correct! Hulde!quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
Militairen gebruiken niet graag geweld of vuurwapens. Ze worden al helemaal niet graag vergeleken met Rambo. Veruit de meeste militairen zijn heel vredelievende mensen, houden niet van het doden van andere mensen, en hebben hun geweldsmiddelen slechts om te benadrukken dat vrede echt de betere optie is. Sorry als dat niet in je stereotype beeld van een militair past.
Ik vergat er nog bij te zetten dat ze je dag heel erg kunnen verpesten als je de vrede komt verstoren.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:12 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
100% politiek correct! Hulde!
Als militairen zulke lieve mensen zijn waarom kiezen ze dan voor een baan waarin geweld en doden centraal staat?quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
Kinders... als jullie serieus een antwoord willen op je vragen, probeer je dan eens voor te stellen of je zelf een aan jou gerichte vraag zou willen beantwoorden wanneer die vraag niet zo heel erg subtiele kleinerende opmerkingen bevatten. Stel je eens voor hoe lang je zelf je kalmte kunt bewaren voor je boos wordt.
Laat ik het anders formuleren: een jaar of 15 geleden dacht een HBO-student in een kroeg Leeuwarden dat hij een groep militairen die rustig in een hoek een biertje dronken op een soortgelijke manier kon afzeiken. Pas na een uur negeren werd aan zijn vrienden heel vriendelijk voorgesteld dat ze hem misschien maar beter mee naar buiten konden nemen, voor hij naar buiten gedragen moest worden. Nog eens vijftien minuten daarna hebben zijn vrienden hem inderdaad naar buiten gedragen. De militairen waren het na 75 minuten non-stop zuigen zat. Ze hadden keurig hun training gevolgd: je niet laten uitdagen, waarschuwen, en als niets meer helpt gebruik je proportioneel geweld. Hij had maar één tikje gekregen.
Dat staat het niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:34 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Als militairen zulke lieve mensen zijn waarom kiezen ze dan voor een baan waarin geweld en doden centraal staat?
nee de rest is goed wil je zeggen ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:45 schreef aychelle het volgende:
[..]
sorrie slecht nederlandsik bedoelde ik heb iemand doodgeschoten? en ben je nu nog steeds in het leger? zoja.. moet je ook naar afghanistan ofzow?
Vrede is niets anders dan een status quo waarbij landen de belangen en het wereldbeeld van andere landen (of groeperingen) respecteren. Dat kan je afdwingen door geweld als je het idee hebt dat de voor jou gunstige status quo wordt bedreigd. Maar uiteindelijk gaat het dus om die belangen en het verdedigen van jouw wereldbeeld waarvan je denkt dat die te preferen is boven die van de ander. Daarom schiet je uiteindelijk iemand dood.quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef RonaldV het volgende:
>knip<
... hebben hun geweldsmiddelen slechts om te benadrukken dat vrede echt de betere optie is.
Ik hoef niet iemand dood te schieten om mijn gelijk te krijgen. Ik kan hem door het tonen van mijn macht ervan overtuigen dat vrede de betere keus is.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:56 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Vrede is niets anders dan een status quo waarbij landen de belangen en het wereldbeeld van andere landen (of groeperingen) respecteren. Dat kan je afdwingen door geweld als je het idee hebt dat de voor jou gunstige status quo wordt bedreigd. Maar uiteindelijk gaat het dus om die belangen en het verdedigen van jouw wereldbeeld waarvan je denkt dat die te preferen is boven die van de ander. Daarom schiet je uiteindelijk iemand dood.
Vrede is een hol concept, absoluut. Maar de quote blijft overeind: zie hierboven. Daar hoeft de andere partij het niet mee eens te zijn, maar dat is dan zijn keus, net zoals de daarvan afgeleide keus om het gevecht aan te gaan. Maar dat maakt mij nog geen moordenaar, ik reageer slechts en verdedig alleen mezelf en mijn waarden.quote:Vrede an sich is een hol concept. En deze quote van jou daarmee politiek correct gelul.
In de normale maatschappij bestaat er niet zo iets als 'proportioneel geweld' op het moment dat je verbaal uitgedaagd wordt. Als ik de reacties in dit topic zo lees komt bij mij toch weer het beeld boven van defensie als afvoerputje van de maatschappij. Hartstikke leuk, beetje oorlogje spelen, mensen in de kroeg in elkaar slaan en iedereen met een normale baan een nukubu noemen, maar het draagt niet echt bij aan een positieve beeldvorming. Uiteindelijke betalen al die nukubu's wel jouw salaris.quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
Ze hadden keurig hun training gevolgd: je niet laten uitdagen, waarschuwen, en als niets meer helpt gebruik je proportioneel geweld. Hij had maar één tikje gekregen.
Hoe naief.quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:56 schreef Alternate het volgende:
[..]
In de normale maatschappij bestaat er niet zo iets als 'proportioneel geweld' op het moment dat je verbaal uitgedaagd wordt.
Er is niemand in elkaar geslagen. De student kwam na ruim een uur non-stop zuigen, duwen en uitdagen aan een collega. Toen heeft hij één tik gehad. Hij had even geen adem meer, en daarom werd hij naar buiten gedragen. Hij heeft er hooguit een blauwe plek aan overgehouden.quote:Als ik de reacties in dit topic zo lees komt bij mij toch weer het beeld boven van defensie als afvoerputje van de maatschappij. Hartstikke leuk, beetje oorlogje spelen, mensen in de kroeg in elkaar slaan en iedereen met een normale baan een nukubu noemen, maar het draagt niet echt bij aan een positieve beeldvorming. Uiteindelijke betalen al die nukubu's wel jouw salaris.
Dat werd mij ook verteld toen ik een parate eenheid bezocht, die sergeant vertelde dat er regelmatig heel dikke salarissen, leaseauto's etc worden geboden aan in dienst zijnde militairen van de VBDD, maar om nou een dikker salaris te nemen en een nummertje te worden ergens tussen de massa ipv een baan waar je actief bezig bent, met een team iets moet bereiken (ipv de hele dag alleen aan de telefoon hangen), nee bedankt, dan maar een magerder salaris.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:57 schreef RonaldV het volgende:
Militairen zijn zeer gedisciplineerd, en gedragen zich gemiddeld genomen vele malen beter dan burgers. Werkgevers huren om die reden bij gelijke geschiktheid liever de ex-militair in dan het alternatief.
Je werkt voor de luchtmacht dus?quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:06 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Dat werd mij ook verteld toen ik een parate eenheid bezocht, die sergeant vertelde dat er regelmatig heel dikke salarissen, leaseauto's etc worden geboden aan in dienst zijnde militairen van de VBDD, maar om nou een dikker salaris te nemen en een nummertje te worden ergens tussen de massa ipv een baan waar je actief bezig bent, met een team iets moet bereiken (ipv de hele dag alleen aan de telefoon hangen), nee bedankt, dan maar een magerder salaris.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:21 schreef sp3c het volgende:
kun je roepen dat dat jouw beeld over de krijgsmacht bevestigd maar je hoort mij niet roepen dat jouw baan niet normaal is ... het is alleen nutteloos en kut
Post niks, of laat je ballen zien en begin 100 dingen op te noemen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik kan nu wel 100 dingen gaan roepen, maar dan komt er een gejank tevoorschijn
Nah, er is een verschil tussen ballen laten zien en mensen niet moedwillig willen kwetsen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:07 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Post niks, of laat je ballen zien en begin 100 dingen op te noemen.
En wat heb jij dan precies gedaan om dat te voorkomen als ik vragen mag?quote:De rest van de tijd zat ik te voorkomen dat Osama of een andere idioot volle passagiersvliegtuigen ergens in NW-Europa op een gebouw zou laten storten.
dat was een reactie op de suggestie dat een baan binnen de krijgsmacht niet normaal is ... en het was een beetje een grapjequote:Op donderdag 24 juli 2008 19:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nah, er is een verschil tussen ballen laten zien en mensen niet moedwillig willen kwetsen.
Maar als een, vermeende, soldaat een burgerbaan als "nutteloos en kut" omschrijft denk ik dat jij ook wel redelijk wat voorbeelden weet te bedenken waaruit je de Nederlandse strijdmacht als "nutteloos en kut" kan omschrijven
Leuk, een hypothetische stelling! Feit is dat er niks gebeurd is terwijl ik dienst had (ik deed luchtverdediging trouwens). De Sovjet strijdkrachten zorgden tenminste nog voor een beetje leven in de brouwerij, daarna werd het (op kleine incidenten als een enkele vliegtuigkaping, en wat niet geautoriseerde militaire overvluchten daargelaten) vrij rustig. De spanning werd hoog gehouden met oefeningen en de crisis in Joegoslavíë.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:10 schreef NED het volgende:
[..]
En wat heb jij dan precies gedaan om dat te voorkomen als ik vragen mag?
Ik durf namelijk gerust te stellen dat als jij zogezegd niets had ondernomen om dat te voorkomen dat er ook gewoon niks gebeurd was
Mijn moeder sneed monden in poppen die je eigenlijk niet kon voeren om er van die "voer poppen" van te maken. Telt dit ook mee?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:15 schreef S20 het volgende:
OMG :$ ja zkr,, een teddybeer,, het zij nix en bleef maar staren dus werd ik op een dag gek en stak um neer met een mes en hakte daarna z'n kop deraf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |