Lees het maar volledig.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:24 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar uhh
Alles is toch van chemische voorsprong?
Omdat die stellingen veelal juist ontkracht zijn in wetenschappelijke publicatiesquote:Op woensdag 9 juli 2008 11:31 schreef Govinda het volgende:
Ik zie een zoot stellingen maar nergens de wetenschappelijke publicaties die de stellingen zouden moeten onderbouwen/bewijzen?
Het is voor mij veel werk om de samenvatting te geven van de onderbouwingen. In zijn boek staan de referenties. Koop het, lees het, en beoordeel zelf maar of het bullshit is.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:31 schreef Govinda het volgende:
Ik zie een zoot stellingen maar nergens de wetenschappelijke publicaties die de stellingen zouden moeten onderbouwen/bewijzen?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Omdat die stellingen veelal juist ontkracht zijn in wetenschappelijke publicaties
Iemands achtergrond zegt niks of de dingen die hij publiceert ook berust zijn op de waarheidquote:Op woensdag 9 juli 2008 11:41 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Oh, lieve mensen... Hou ook rekening met zijn C.V.
Jouw voorstel is kut.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik stel voor een schopje naar BNW ofzo.
Die moeder hoort in een dwangbuis. Dat kind zal in de puberteit om de haverklap flauwvallen. Gevariëert eten lijkt me toch het beste. En ongezonde dingen heb ik je ook nodig.quote:
Gem trails?quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:53 schreef Rebubbled het volgende:
En je gelooft ook in gem trails?
Gem trails.quote:
Chem trails dus.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:00 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Gem trails.
[ afbeelding ]
Ps. Door de overheid met chemicaliën via vliegtuigen gecreëerde strepen in de lucht, om met aliens te communiseren.![]()
Ik had ook serieus gemicaliën geschreven eerst.quote:
Ik dacht altijd dat ze dat deden om ons geen zon te gunnen. Het imago van het Nederlandse klimaat hoog houden laat maar zeggen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:00 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Gem trails.
[ afbeelding ]
Ps. Door de overheid met chemicaliën via vliegtuigen gecreëerde strepen in de lucht, om met aliens te communiseren.![]()
Gebeurt wel vaker met mensen die in chem trails geloven.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik had ook serieus gemicaliën geschreven eerst.Toen realiseerde ik me dat het een Epic Fail was.
En die chemicaleën dalen weer neer op de aarde, zodat ze in ons water en voedsel terecht komen en zo in ons lichaam, zodat de chemicalieën ons lichaam kunnen besturen, zodat we braaf luisteren naar de dames en heren politici!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:00 schreef Rebubbled het volgende:
...Door de overheid met chemicaliën via vliegtuigen gecreëerde strepen in de lucht, om met aliens te communiseren.![]()
Wie gelooft dit nou? Wie denkt er nou echt dat dierenartsen/asielen de overblijfselen van hun patienten verkopen aan de diervoeder fabrieken? Of dat het verwerken van karkassen van huisdieren tot veevoer kostenefficient zou zijn ?quote:Een groot deel van de commerciële zuivel –en vleesproducten in de VS is afkomstig van dieren die dierlijk voedsel hebben gegeten, dat geproduceerd is uit overblijfselen van miljoenen honden en katten die in dierenasielen en –klinieken met een euthanasie middel zijn gedood.
Dat zijn chem trails > afkorting van chemical trailsquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:00 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Gem trails.
[ afbeelding ]
Ow totally! Ik snap ook niet dat jeugdzorg niet heeft ingegrepen daar.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:54 schreef daftme het volgende:
[..]
Die moeder hoort in een dwangbuis. Dat kind zal in de puberteit om de haverklap flauwvallen. Gevariëert eten lijkt me toch het beste. En ongezonde dingen heb ik je ook nodig.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
En die chemicaleën dalen weer neer op de aarde, zodat ze in ons water en voedsel terecht komen en zo in ons lichaam, zodat de chemicalieën ons lichaam kunnen besturen, zodat we braaf luisteren naar de dames en heren politici!
quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
En die chemicaleën dalen weer neer op de aarde, zodat ze in ons water en voedsel terecht komen en zo in ons lichaam, zodat de chemicalieën ons lichaam kunnen besturen, zodat we braaf luisteren naar de dames en heren politici!
Ah, een serieuze reactie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik heb een vraag: als de nadelen/probemen werkelijk zo groot zijn, waarom worden we dan nog steeds steeds ouder, in steeds betere gezondheid?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Typerend dat het vrouwen zijn die hier onzinnige reacties posten. Weinig kaas gegeten van politiek en de werking van het bedrijfsleven, kennelijk.
Hahaha!! Niet iedere vrouw heeft kinderen baren als levensdoel.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Typerend dat het vrouwen zijn die hier onzinnige reacties posten. Weinig kaas gegeten van politiek en de werking van het bedrijfsleven, kennelijk.
Ik wil best een serieuze reactie plaatsen op zich. Maar jij komt aan met onzinnige verbanden tussen ouderdomsziekten en het groeiend gebruik van bepaalde middelen (bestrijding of medicijnen whatever). Dat is net zo zinnig als het verband tussen het verschijnen van de ooievaar en het aantal kinderen dat geboren wordt. Daarom ging ik ervan uit dat het een grapje wasquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:39 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
We weten dat mensen langer leven dan ooit eerder in de geschiedenis. De meesten van ons kunnen het bewijs vinden door drie of vier generaties in onze stamboom terug te gaan en na te gaan hoezeer de levensduur is toegenomen. Farmaceutische bedrijven hebben deze levensduurverlenging begrijplijkerwijs op hun conto willen schrijven, en noemen hun synthetische chemische reacteis ‘de bron van jeugdigheid en een lang leven’. Maar het werkelijke succesverhaal gaat over economie en sociale veranderingen en een andere levensstijl die de meesten van ons een langer leven hebben gebracht.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik heb een vraag: als de nadelen/probemen werkelijk zo groot zijn, waarom worden we dan nog steeds steeds ouder, in steeds betere gezondheid?
Het is ook beter voor de maatschappij als jij geen kinderen neemt. Wij hebben al genoeg paupers.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hahaha!! Niet iedere vrouw heeft kinderen baren als levensdoel.![]()
En zoek maar dit artikel: 'Toxins Create Hermaprodhite Polar Bears' (The Independent, VK, 10/01/06)quote:New York Times
19 June 2003
Popular Pesticide Faulted for Frogs' Sexual Abnormalities
By JENNIFER 8. LEE
WASHINGTON, June 18 — Scientists from the Environmental Protection Agency say there is "sufficient evidence" to conclude that the country's most widely used pesticide, atrazine, causes sexual abnormality in frogs.
Oeh, stokpaardje: de gedaalde kindersterfte is vooral het gevolg van toegenomen hygiene, terwijl de verlenging van levens vooral de danken is aan medische wetenschap. Gemiddeld langere levensduur is vooral te danken aan de hygienequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Welk farmaceutisch bedrijf stelt dat de verlengde levensduur meer afhankelijk is van gebruik van hun medicijnen dan van de hygienische maatregelen ingevoerd vanaf de 19e eeuw?
en miljoenen artikelen over de goede dingen van medicijnen... dus ja, en nu?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:06 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:'Drug Firms Inventing Diseases' (BBC News, 11/04/06) Plastics Link To ''Macho'' Female Mice' (New Scientist, 14/05/06) Common Plastic Linked To Prostrate Cancer' (L.A. Times, 01/06/06) Study Links Autism, Pollution' (L.A. Times, 23/06/06)
Ga eens Googlen. Er zijn vast honderden, wellicht wel duizenden (lijkt mij waarschijnlijker), artikelen te vinden over dit problematiek.
Wat ga jij doen met deze nieuwe kennis?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:06 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:'Drug Firms Inventing Diseases' (BBC News, 11/04/06) Plastics Link To ''Macho'' Female Mice' (New Scientist, 14/05/06) Common Plastic Linked To Prostrate Cancer' (L.A. Times, 01/06/06) Study Links Autism, Pollution' (L.A. Times, 23/06/06)
Ga eens Googlen. Er zijn vast honderden, wellicht wel duizenden (lijkt mij waarschijnlijker), artikelen te vinden over dit problematiek.
Wil je nu een oplossing horen voor dit problematiek?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
en miljoenen artikelen over de goede dingen van medicijnen... dus ja, en nu?
En stiekem was hygiene voor een niet onbelangrijk deel zelfs medische wetenschap. Twee luttele voorbeelden:quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oeh, stokpaardje: de gedaalde kindersterfte is vooral het gevolg van toegenomen hygiene, terwijl de verlenging van levens vooral de danken is aan medische wetenschap. Gemiddeld langere levensduur is vooral te danken aan de hygiene
nee hoor, maar zo lekker zwart wit discussieren leidt echt nergens toe, en voor elk negatief voorbeeldje wat je aandraagt heb ik 1000 positieve voorbeelden...quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:12 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Wil je nu een oplossing horen voor dit problematiek?
Er staan goede suggesties in het boek om 'gezonder' te leven.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ga jij doen met deze nieuwe kennis?
quote:Many dangerous chemicals in European blood-WWF
6th Oct 2005, 14:30 GMT
GENEVA (Reuters) - European children are absorbing dangerous chemicals into their blood from computers, textiles, cosmetics and electrical appliances, according to a new study released on Thursday.
Pauper.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:48 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Het is ook beter voor de maatschappij als jij geen kinderen neemt. Wij hebben al genoeg paupers.
Schatting, oh dus eigenlijk weet hij het helemaal niet. En ik dacht dat het water, voedsel en melk juist waren 'vergiftigd'? En dus zouden we ondertussen weer eerder moeten sterven, want immers, we worden via die dingen vergiftigd.., of beredeneer ik dit nu verkeerd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:46 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Van de in 20ste eeuw bereikte veertig jaar langere levensduur kunnen niet meer dan 7 jaar aan de moderne geneeskunde worden toegeschreven, en zelfs daarvan is het grootste deel te danken aan ontwikkelingen in de medische technologie, en niet aan de medicijnen. Deze schatting is afkomstig van Dick Jackson, hoofd van de National Center for Environmental Health en de Centers for Disease Control and Prevention.
‘Negentig procent van de afname van het sterftecijfer vond plaats voor de introductie van antibiotica of vaccins’, voegt Anthony Cortese, een voormalig functionaris van de United States Public Health Service, hieraan toe. ‘De afname was grotendeels toe te schrijven aan schoner water, voedsel en melk; aan een minder dicht opeengeplakt bevolking; de introductie van de centrale verwarming, stedelijke rioleringssystemen, en de koeling van levensmiddelen; en aan de overgang van de zeer toxische kolen –en houtverbranding naar het minder toxische aardgas en aardolie.’
Noem eens voorbeelden. Hoe leuk ik de hysterie ook vind, concrete voorbeelden vind ik sprekender.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:19 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Er staan goede suggesties in het boek om 'gezonder' te leven.
[..]
Haha, dat klopt!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:14 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
En stiekem was hygiene voor een niet onbelangrijk deel zelfs medische wetenschap. Twee luttele voorbeelden:
Dr. John Snow die een cholera epidemie lokaliseerde tot enkele waterbronnen
Dr. Semmelweis de gynaecoloog die het handen wassen introduceerde
Maar dat deden ze natuurlijk alleen maar om meer geld te kunnen verdienen aan hun patiënten.
Lieve schatten. De auteur zegt niet dat de medische wetenschap niet deugt. Hij zegt slechts dat in een redelijk wat medicijnen stoffen zitten die zeer gevaarlijk zijn voor jouw gezondheid (en dan voornamelijk in combinatie met andere stoffen).quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, dat klopt!
Dat vak heb ik ook gevolgd
TS, in je profiel staat dat je WO-geschoold ben. Discussieer daar dan ook een beetje naar en stop met googlen, for crying out loud. Google Scholar gebruiken is vragen om informatie die niet geverifieerd is
Ja, vast. Maar wat moet ik met zo'n algemene constatering als gewone burger.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:31 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Lieve schatten. De auteur zegt niet dat de medische wetenschap niet deugt. Hij zegt slechts dat in een redelijk wat medicijnen stoffen zitten die zeer gevaarlijk zijn voor jouw gezondheid (en dan voornamelijk in combinatie met andere stoffen).
Lieve schat. Ik heb weinig tijd, en heb mij in eerste instantie voorgenomen om niet te reageren. Ik geef een boeksuggestie. Doe wat je wilt. Dat ik slechts sporadisch reageer met artikelen is om bij jullie een belletje te laten rinkelen dat wij mensen heel weinig weten over de gevolgen van bepaalde chemische stofcombinaties in ons lichaam. Deze artikelen hebben alles te maken met wat de auteur zegt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, dat klopt!
Dat vak heb ik ook gevolgd
TS, in je profiel staat dat je WO-geschoold ben. Discussieer daar dan ook een beetje naar en stop met googlen, for crying out loud. Google Scholar gebruiken is vragen om informatie die niet geverifieerd is
7 jaar extra is toch een heleboel. Daarnaast moet je je niet verkijken op de voordelen voor het individu, die kan er veel meer mee winnen dan die gemiddelde 7 jaar (denk aan autoongelukken ed, vroeger zou je dood of zer zwaar gehandicapt zijn geweest; dat hoeft nu niet meer).quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:46 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
We weten dat mensen langer leven dan ooit eerder in de geschiedenis. De meesten van ons kunnen het bewijs vinden door drie of vier generaties in onze stamboom terug te gaan en na te gaan hoezeer de levensduur is toegenomen. Farmaceutische bedrijven hebben deze levensduurverlenging begrijplijkerwijs op hun conto willen schrijven, en noemen hun synthetische chemische reacteis ‘de bron van jeugdigheid en een lang leven’. Maar het werkelijke succesverhaal gaat over economie en sociale veranderingen en een andere levensstijl die de meesten van ons een langer leven hebben gebracht.
Aan het begin van de twintigste eeuw was de gemiddelde levensduur in de ontwikkelde landen ongeveer veertig jaar. Tegen het begin van de 21ste eeuw was de levensduur gemiddeld bijna 80 jaar.
Van de in 20ste eeuw bereikte veertig jaar langere levensduur kunnen niet meer dan 7 jaar aan de moderne geneeskunde worden toegeschreven, en zelfs daarvan is het grootste deel te danken aan ontwikkelingen in de medische technologie, en niet aan de medicijnen. Deze schatting is afkomstig van Dick Jackson, hoofd van de National Center for Environmental Health en de Centers for Disease Control and Prevention.
‘Negentig procent van de afname van het sterftecijfer vond plaats voor de introductie van antibiotica of vaccins’, voegt Anthony Cortese, een voormalig functionaris van de United States Public Health Service, hieraan toe. ‘De afname was grotendeels toe te schrijven aan schoner water, voedsel en melk; aan een minder dicht opeengeplakt bevolking; de introductie van de centrale verwarming, stedelijke rioleringssystemen, en de koeling van levensmiddelen; en aan de overgang van de zeer toxische kolen –en houtverbranding naar het minder toxische aardgas en aardolie.’
Nogmaals: Waarom leen je het boek niet?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, vast. Maar wat moet ik met zo'n algemene constatering als gewone burger.
Omdat ik het antwoord op mijn vraag al weet: als gewone burger heb ik hier niks aan. Een hoop bangmakerij. Hu, we krijgen allemaal kanker.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Nogmaals: Waarom leen je het boek niet?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat ik het antwoord op mijn vraag al weet: als gewone burger heb ik hier niks aan. Een hoop bangmakerij. Hu, we krijgen allemaal kanker.
We lezen je topic toch alquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:40 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Laat nou van die 456 views nou 1 persoon zijn die het leest, en mijn doel is bereikt.
Ik hou al van mezelf en ik leef al bewustquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:35 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik lees ook boeken van aartsconservatieven, ook al vind ik het vaak kul. Waarom lees jij dit boek niet?
Wat hebben de Chinezen hier nu mee te maken?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat ik het antwoord op mijn vraag al weet: als gewone burger heb ik hier niks aan. Een hoop bangmakerij. Hu, we krijgen allemaal kanker.
Oh dus eigenlijk is het spam.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:40 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Laat nou van die 456 views nou 1 persoon zijn die het leest, en mijn doel is bereikt.
Daar zijn er zo veel van, dat de kans heel groot is dat zij er iets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat hebben de Chinezen hier nu mee te maken?
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de eerste en de tweede groep?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:47 schreef OldJeller het volgende:
Je hebt mensen die zelf graag iets onderzoeken en met behulp van diverse bronnen tot een conclusie komen, en je hebt mensen die wat voorgekauwde info klakkeloos overnemen en op basis hiervan dingen gaan roepen, terwijl ze in feite geen idee hebben waar het over gaat en of hun informatie correct is.
Nu geef ik iets teveel lof aan de tweede groep, want in werkelijkheid zal deze veel simplistischer zijn. De meerderheid van de mens bestaat overigens uit de tweede groep.
Zonde van je tijd dus.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:47 schreef OldJeller het volgende:
Ach, de wat ruimdenkendere mensen zullen hier al enigszins van op de hoogte zijn en zo niet, dan zal dat wel met de tijd komen, doordat ze zelf kennis van onderzoeken en dergelijke boeken nemen, en hieruit conclusies trekken over wat wel en niet waar is.
Je kan wel in discussie gaan, maar dat is hetzelfde als een discussie hebben over een wetenschappelijk literair werk met iemand die totaal onbekend is in die wereld, ook nog eens dat boek niet heeft gelezen, en enkel roept dat de inhoud van het boek niet klopt of waar is, of vraagt of jij met een aantal zinnen kan komen waarmee je het hele werk uit de doeken doet.
Je hebt mensen die zelf graag iets onderzoeken en met behulp van diverse bronnen tot een conclusie komen, en je hebt mensen die wat voorgekauwde info klakkeloos overnemen en op basis hiervan dingen gaan roepen, terwijl ze in feite geen idee hebben waar het over gaat en of hun informatie correct is.
Nu geef ik iets teveel lof aan de tweede groep, want in werkelijkheid zal deze veel simplistischer zijn. De meerderheid van de mens bestaat overigens uit de tweede groep.
Zonde van je tijd dus.
Oei, een wereldwijd complot dus?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar zijn er zo veel van, dat de kans heel groot is dat zij er iets mee te maken hebben.
Jeetje, dat ik dat nog moet uitleggen.
Chem trails! I'm telling ya'll.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Oei, een wereldwijd complot dus?
Bronnen zoals de wetenschappelijke instellingen en artikelen uit belangrijke tijdschriften? Waar denk jij dat dit boek op gebaseerd is? Jij denkt dat een onderzoeksjournalist die werkt voor de belangrijke kranten, en overheid dit alles verzint? Geen wetenschappelijke onderbouwing heeft (lees: alleen maar referenties naar wetenschappelijke onderzoeken)?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk arrogante bollocks
Omdat mensen dit boek overdreven vinden, zijn het allemaal makke schapen die geloven wat de overhied ze voorkauwt? Kom nou!
Omdat we niet allemaal ineen stuip schieten van het 'complot van de farmaceutische industrie', zijn we simplistisch?
Dude, ik haal enkel mijn informatie liever uit zinniger bronnen dan dit boek.
Goh, leuke feiten, zegquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:56 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik zal vanaf nu leuke feiten uit het boek posten. Ik heb geen zin in discussie. Ik beschik namelijk niet de kennis om hierover te spreken. Ik kan slechts referen naar de wetenschappelijke instituten en bekende tijdschriften/kranten. Maar dat kan iedereen hier wel.
Zucht. Dus jij wil zeggen dat alles wat ik hier post onwaar is? Of dat het beetje onwaar is? Wat wil jij nou zeggen?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goh, leuke feiten, zeg
Hou nu 's op met googlen en zoek er eens wetenschappelijk verantwoorde bronnen bij!
Ik denk dat hij zijn bevindingen zo sensationeel mogelijk presenteert om vooral veel boeken te verkopen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:00 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Bronnen zoals de wetenschappelijke instellingen en artikelen uit belangrijke tijdschriften? Waar denk jij dat dit boek op gebaseerd is? Jij denkt dat een onderzoeksjournalist die werkt voor de belangrijke kranten, en overheid dit alles verzint? Geen wetenschappelijke onderbouwing heeft (lees: alleen maar referenties naar wetenschappelijke onderzoeken)?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:02 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je een boek geloven als de waarheid? Kijk in de wereld en zie wat dat voor schade heeft aangericht de afgelopen 2000 jaar.......mensen geloven nog steeds in de Bijbel en de Koran, en hoeveel dooien zijn daar wel niet door gevallen?
Je moet uitkijken dat je niet gaat willen geloven in de verhalen TS, blijf kritisch, ook ten opzichte van dit boek. Pas dan kan je van ware objectiviteit spreken.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat jij even zelfstandig moet gaan nadenken en niet alles wat in het boek staat als feiten presenteren. Verder: wat Lienekien zegt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Zucht. Dus jij wil zeggen dat alles wat ik hier post onwaar is? Of dat het beetje onwaar is? Wat wil jij nou zeggen?
Dat is inderdaad ook wel mijn ervaring met dit soort boekjes.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zijn bevindingen zo sensationeel mogelijk presenteert om vooral veel boeken te verkopen.
Onwaar tot anders bewezen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Zucht. Dus jij wil zeggen dat alles wat ik hier post onwaar is? Of dat het beetje onwaar is? Wat wil jij nou zeggen?
Nou.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zijn bevindingen zo sensationeel mogelijk presenteert om vooral veel boeken te verkopen.
Boeken met de ondertitel 'Hou van jezelf. Leef bewust' lees ik sowieso nietquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:07 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wel mijn ervaring met dit soort boekjes.
Rationele genuanceerde stukjes verkopen nu eenmaal niet. Dus in ieder geval de voor- en achterflap, en als het een beetje tegenzit het gehele boek, worden gelardeerd met "choquerende" statements.
Ah well.
Als je zoveel referenties e.d hebt, waarom kan je dan de vragen in dit topic niet beantwoorden en onderbouwen?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:07 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]Zucht. Ik heb hier 23 pagina's voor mij met referenties naar rapporten, artikelen in onderzoeksbladen etc..
Die vergelijking met sprookjesboeken... Zucht.
Je kan zeggen: 'Het is mogelijk dat een deel van de verhoging in het aantal gevallen van longziekten gerelateerd is aan het wonen binnen een afstand van 2 km van een grote weg'quote:
Da's TS haar toevoeging. Die van het boek is: 'Hoe medicijnen en voedsel je gezondheid ondermijnen'.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Boeken met de ondertitel 'Hou van jezelf. Leef bewust' lees ik sowieso niet
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je kan zeggen: 'Het is mogelijk dat een deel van de verhoging in het aantal gevallen van longziekten gerelateerd is aan het wonen binnen een afstand van 2 km van een grote weg'
Je zou ook kunnen zeggen: 'Oh NOOez! Je krijgt ENGE ZIEKTES zoals KANKER van fijnstof! JE GAAT DOOD VAN AUTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
Precies, je doet alsof je rationeel nadenkt, afwegingen maakt en een belezen persoon bent die het verschil wel weet tussen nonsens en waarheden. Niets is echter minder waar. Hoeveel je gestudeerd en gelezen hebt, jezelf 'slim' acht, een goede baan hebt en symposia hebt bijgewoond; dat zegt allemaal vrij weinig. "kleingeestig" druipt er namelijk vanaf.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk arrogante bollocks
Omdat mensen dit boek overdreven vinden, zijn het allemaal makke schapen die geloven wat de overhied ze voorkauwt? Kom nou!
Omdat we niet allemaal ineen stuip schieten van het 'complot van de farmaceutische industrie', zijn we simplistisch?
Dude, ik haal enkel mijn informatie liever uit zinniger bronnen dan dit boek.
Zoals jij nu in je posts het boek beschrijft, zonder de wetenschappelijke onderbouwing, is het gewoon een kutboekje met wat prietpraat over onzin die mensen alleen maar bang maakt. Dus leen ik het juist niet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Nogmaals: Waarom leen je het boek niet?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:08 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Onwaar tot anders bewezen.En aangezien jij dat allemaal niet kan, en vooral ook niet moeten willen kunnen, is het eigenlijk een hopeloze discussie heksenjacht op jou.
Primaquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:13 schreef Govinda het volgende:
[..]
Zoals jij nu in je posts het boek beschrijft, zonder de wetenschappelijke onderbouwing, is het gewoon een kutboekje met wat prietpraat over onzin die mensen alleen maar bang maakt. Dus leen ik het juist niet.
Ik zou het boek met de laatste zin zeker lezen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je kan zeggen: 'Het is mogelijk dat een deel van de verhoging in het aantal gevallen van longziekten gerelateerd is aan het wonen binnen een afstand van 2 km van een grote weg'
Je zou ook kunnen zeggen: 'Oh NOOez! Je krijgt ENGE ZIEKTES zoals KANKER van fijnstof! JE GAAT DOOD VAN AUTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
ik denk dat het uit de inleiding van het boek koomt, eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's TS haar toevoeging. Die van het boek is: 'Hoe medicijnen en voedsel je gezondheid ondermijnen'.
In de categorie open deuren nog deze quote uit de OP:quote:Mijn verhaal is lang, maar alstublieft... Neem de moeite om het volledig te lezen. Meestal vind ik het mijn tijd niet waard om een lange openingspost te schrijven op fok!, maar voor dit onderwerp wel (als er ook maar 1 user door het lezen van dit boek gezonder gaat leven ben ik al tevreden)... Doe het voor Uw welzijn. Leef bewust. Houd van Uzelf. Begin nu.
Gohquote:# Er zijn een paar algemene, vanzelfsprekende waarheden uit mijn onderzoek naar voren gekomen:
# Niet alle synthetische stoffen zijn, voor zover we weten, toxisch voor ons.
# Niet alle natuurlijke substanties zijn onschadelijk.
''Vragen''quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je zoveel referenties e.d hebt, waarom kan je dan de vragen in dit topic niet beantwoorden en onderbouwen?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:14 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
ONWAAR? Ik beweer hier niet dat de overheid toelaat dat wij door middel van chemtrails gemanipuleerd worden.
Volgens mij moet jij bewuster het wetenschappelijk nieuws volgen. Deze berichten, over ziektes en synthetische stoffen, heb ik al vaak genoeg gelezen. Deze man zet het in historisch perspectief.
De reden waarom het een hopeloze discussie is... Is omdat men het niet wil accepteren, gemakzuchtig. Ik vind het prima.Ik wilde slechts de meer kritische mensen stimuleren om het boek te lezen, om zo hun eigen conclusies eruit te laten trekken.
Het is geen kwestie van waar/onwaar, tenzij jij de uitkomsten van wetenschappelijke onderzoeken wil negeren.
Altijd plezierig discussiëren met OldJellerquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Precies, je doet alsof je rationeel nadenkt, afwegingen maakt en een belezen persoon bent die het verschil wel weet tussen nonsens en waarheden. Niets is echter minder waar. Hoeveel je gestudeerd en gelezen hebt, jezelf 'slim' acht, een goede baan hebt en symposia hebt bijgewoond; dat zegt allemaal vrij weinig. "kleingeestig" druipt er namelijk vanaf.
Hebben die mensen die hier roepen dat het onzin is dit boek gelezen? Of kennis genomen van de bronnen? Of gezocht naar allerlei andere bronnen?
Erg grappig dat je met al die kul komt en aanvoert als argumenten, maar het zijn slechts holle woorden, aangezien je nog steeds werkelijk geen idee hebt waar dit boek en dit onderwerp over gaat.
Het enige wat je hebt geconstateerd is dat het tegen de gangbare doctrine ingaat en daarop baseer je je mening en vanuit dat perspectief roep je vanalles, ongeïnformeerd.
Tragisch.
Contradictions do not exist. Whenever you think you are facing a contradiction, check your premises. You will find that one of them is wrong.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:19 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Hey Peepz. Ik heb mijn pakketje binnen. Ik ga nu Atlas in staking lezen.
Een viespeuk, dat ben je!quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:22 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
& the dramatic works of De Sade
Ik ben weg.
Lees het boek, lieve mensen.
Woeiquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:26 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
The book should be on every concerned citizens' shelf.”
Het vreemde is dat men het hier probeert af te doen als onzin en onwaarheden, het gezamelijk weg probeert te lachen en belachelijk maakt, en zo weer gerust op de orde van de dag over kan gaan. Want stel dat..quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Altijd plezierig discussiëren met OldJeller
Ik zal nergens beweren dat deze auteur louter onwaarheden verkondigt. Maar ik concludeer uit wat hier is aangeboden wel dat hij zijn feiten op een bepaalde manier presenteert, die mij zeer tegenstaat. Ik heb geen behoefte aan dat soort informatie, want ik kan er niks mee en ik wil er niks mee.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het vreemde is dat men het hier probeert af te doen als onzin en onwaarheden, het gezamelijk weg probeert te lachen en belachelijk maakt, en zo weer gerust op de orde van de dag over kan gaan. Want stel dat..
Ja, wat stel dat. Stel dat je het boek leest of andere bronnen raadpleegt waarbij met wetenschappelijk onderzoek wordt aangetoond dat het waarheden over dit onderwerp betreft, wat dan? Dan niks, dan kan je gewoon even je conclusies trekken en bepalen wat je er mee doet. Tenminste, als je rationeel bent. Je kan ook jankend rondrennen en zeggen dat de wereld vergaat, ieder z'n meug.
Wat mij in lichte mate irriteert is de houding van eenieder. Zelfs van mensen die beweren ruimdenkend te zijn en van zichzelf geleerd achten.
Als je niet weet waar het over gaat of je niet werkelijk verdiept hebt in deze materie, trek dan ook geen conclusies. Of zeg gewoon dat je geen zin hebt om te lezen. Verder kan je er namelijk geen uitspraken over doen.
Beetje makkelijk dit. Verwacht ik eerder van een stel ongeschoolde tieners die door heel hard te roepen en iets belachelijk te maken, hopen hun gelijk te krijgen.
Niks "want" stel dat. Gedachtenlezen moet je overlaten aan mediums (weer zo'n onbegrepen groep waartegen de massa complotten smeedt). Een legitieme paradigmatische overgang is waar de meeste mensen van zouden smullen. Een doorbraak op het gebied van voedingskunde, toxiciteit, geesten, het bestaan van een god, wat dan ook, zou wereldnieuws zijn. Wereldnieuws. Alle journals zouden er vol mee staan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het vreemde is dat men het hier probeert af te doen als onzin en onwaarheden, het gezamelijk weg probeert te lachen en belachelijk maakt, en zo weer gerust op de orde van de dag over kan gaan. Want stel dat..
Dat is ook zo. Ik heb ook geen zin om het te lezen. Maar ik sluit het ook niet uit: als het ergens goedkoop ligt wil ik nog wel eens zo'n boekje in m'n tas gooien bijvoorbeeld.quote:Als je niet weet waar het over gaat of je niet werkelijk verdiept hebt in deze materie, trek dan ook geen conclusies. Of zeg gewoon dat je geen zin hebt om te lezen.
Hoe TS de OP opstelt en reageert zal zeker bijdragen aan de reacties, maar goed, het boek op zich en de titel vind ik wel redelijk normaal. Want als het inderdaad waar is, dan is het niet zo gek dat zo'n boek zo'n titel heeft, aangezien het het idee over allerlei voedingsmiddelen onderste boven gooit.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:36 schreef ColdFeet het volgende:
OldJeller, zou het er niet iets mee te maken kunnen hebben dat mensen hier hun tijdschriften/kranten/journals/artikelen e.d. wel lezen, en dat de toon van dit boek in de inleiding die TS geeft, nogal gehyped en opgeklopt aandoet? Gewoon algemeen (literair) bewustzijn: als een boek 'schokkend' wordt genoemd, is het in het algemeen wat overdreven? Zoiets?
Misschien heeft het ook te maken met de reacties van TS, die in z'n geheel niet ingaat op de reacties van bijvoorbeeld Re, die ik toch wel zinnig vond?
Als iets in je lichaam voorkomt betekent dat niet dat het ook goed voor je is en onschadelijk als je het zelf inneemt. Sterker nog, het is vaak zelfs schadelijk. b.v.-edit- ander voorbeeld.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:45 schreef Re het volgende:
mja als je stelt dat 1 molecuul anders is als het in de natuur voorkomt of als het synthetisch gemaakt is dan heb je het mis...
het blijft hetzelfde molecuul dus dezelfde stof
Ik weet niet van wie je een vraag wilde beantwoordden, maar ik denk dat je iemand anders dan Re had willen quoten. Dit heeft namelijk helemaal niets te maken met zijn vraag.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:48 schreef OldJeller het volgende:
Als iets in je lichaam voorkomt betekent dat niet dat het ook goed voor je is en onschadelijk als je het zelf inneemt. Sterker nog, het is vaak zelfs schadelijk. b.v. het simpele voorbeeldje met zoutzuur. In onze maag hebben we bepaalde sappen die een pH (zuurgraad) van ongeveer 2 hebben. Als we dat zo even zouden drinken of inspuiten, dan weet ik niet wat voor gevolgen het heeft, maar dat je direct naar het ziekenhuis moet is zeker.
Deze post had je toch ook direct kunnen maken ipv al dat sarcasme e.d. ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zal nergens beweren dat deze auteur louter onwaarheden verkondigt. Maar ik concludeer uit wat hier is aangeboden wel dat hij zijn feiten op een bepaalde manier presenteert, die mij zeer tegenstaat. Ik heb geen behoefte aan dat soort informatie, want ik kan er niks mee en ik wil er niks mee.
Ik heb de TS gevraagd wat ze nou zelf gaat doen met deze kennis, maar daar heeft ze heel summier op geantwoord en haar verdere repliek was: 'lees het boek'. Nee, dank je. Ik weet wel dat de wereld vol rotzooi is. Ik heb die 'wake up call' niet nodig.
Ik maak voor mijn eigen gezondheid al bepaalde keuzes, maar ik heb er ook voor gekozen om er geen dagtaak van te willen maken om 'zo gezond mogelijk' te leven. Het mag ook een beetje leuk blijven.
Ik weet niet precies met wat voor bewoordingen de auteur heeft geschreven, maar het is zeker niet iemand die je kan wegzetten als "aluminiumhoedjesdrager" of een dergelijke populaire benaming. De titel vind ik niet geheel vreemd, aangezien (zoals ik al eerder zei) het begrijpelijk zou zijn wanneer je na een onderzoek met dergelijk schrikbarend resultaat komt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:41 schreef soylent het volgende:
[..]
Niks "want" stel dat. Gedachtenlezen moet je overlaten aan mediums (weer zo'n onbegrepen groep waartegen de massa complotten smeedt). Een legitieme paradigmatische overgang is waar de meeste mensen van zouden smullen. Een doorbraak op het gebied van voedingskunde, toxiciteit, geesten, het bestaan van een god, wat dan ook, zou wereldnieuws zijn. Wereldnieuws. Alle journals zouden er vol mee staan.
Dus verexcuseer mij dat ik wetenschappers voorlopig maar aan het woord laat, en geen uren steek in wat populairwetenschappelijke (m.a.w. meestal slecht geïnformeerde en op basis van selectief zoeken te werk gaande) schrijvers over deze controversiele onderwerpen te melden menen te hebben.
[..]
Dat is ook zo. Ik heb ook geen zin om het te lezen. Maar ik sluit het ook niet uit: als het ergens goedkoop ligt wil ik nog wel eens zo'n boekje in m'n tas gooien bijvoorbeeld.
Het zoutzuur heeft inderdaad een andere concentratie in het lichaam dan de sterke variant wat voor verven gebruikt wordt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik weet niet van wie je een vraag wilde beantwoordden, maar ik denk dat je iemand anders dan Re had willen quoten. Dit heeft namelijk helemaal niets te maken met zijn vraag.
Om in jouw vergelijking te blijven: Zou je puur maagsap over je hand braken, dan heeft dat hetzelfde effect als wanneer je synthetisch gemaakt maagsap over je hand gooit.
Mijn sarcasme was vooral een zekere meligheid na mijn pogingen om van de TS wat meer reactie los te krijgen. Pas toen bleek dat het bleef steken bij 'lees het boek' was voor mij de kous af.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Deze post had je toch ook direct kunnen maken ipv al dat sarcasme e.d. ?
Dat zou helder genoeg zijn geweest, en dan was voor jou de kous af.
[..]
oh ik reageerde alleen op een statement in de OP dat als er "natuurlijke" ingredienten op een stuk voer staan dat ze eigenlijk de chemisch gesynthetiseerde variant bedoelde... maar ja het blijft hetzelfde molecuul...quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:48 schreef OldJeller het volgende:
Als iets in je lichaam voorkomt betekent dat niet dat het ook goed voor je is en onschadelijk als je het zelf inneemt. Sterker nog, het is vaak zelfs schadelijk. b.v.-edit- ander voorbeeld.
aceton, je lichaam kan het aanmaken maar als je het in zou slikken of in zou spuiten zou het schadelijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |