Ik zou het boek met de laatste zin zeker lezen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je kan zeggen: 'Het is mogelijk dat een deel van de verhoging in het aantal gevallen van longziekten gerelateerd is aan het wonen binnen een afstand van 2 km van een grote weg'
Je zou ook kunnen zeggen: 'Oh NOOez! Je krijgt ENGE ZIEKTES zoals KANKER van fijnstof! JE GAAT DOOD VAN AUTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
ik denk dat het uit de inleiding van het boek koomt, eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's TS haar toevoeging. Die van het boek is: 'Hoe medicijnen en voedsel je gezondheid ondermijnen'.
In de categorie open deuren nog deze quote uit de OP:quote:Mijn verhaal is lang, maar alstublieft... Neem de moeite om het volledig te lezen. Meestal vind ik het mijn tijd niet waard om een lange openingspost te schrijven op fok!, maar voor dit onderwerp wel (als er ook maar 1 user door het lezen van dit boek gezonder gaat leven ben ik al tevreden)... Doe het voor Uw welzijn. Leef bewust. Houd van Uzelf. Begin nu.
Gohquote:# Er zijn een paar algemene, vanzelfsprekende waarheden uit mijn onderzoek naar voren gekomen:
# Niet alle synthetische stoffen zijn, voor zover we weten, toxisch voor ons.
# Niet alle natuurlijke substanties zijn onschadelijk.
''Vragen''quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je zoveel referenties e.d hebt, waarom kan je dan de vragen in dit topic niet beantwoorden en onderbouwen?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:14 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
ONWAAR? Ik beweer hier niet dat de overheid toelaat dat wij door middel van chemtrails gemanipuleerd worden.
Volgens mij moet jij bewuster het wetenschappelijk nieuws volgen. Deze berichten, over ziektes en synthetische stoffen, heb ik al vaak genoeg gelezen. Deze man zet het in historisch perspectief.
De reden waarom het een hopeloze discussie is... Is omdat men het niet wil accepteren, gemakzuchtig. Ik vind het prima.Ik wilde slechts de meer kritische mensen stimuleren om het boek te lezen, om zo hun eigen conclusies eruit te laten trekken.
Het is geen kwestie van waar/onwaar, tenzij jij de uitkomsten van wetenschappelijke onderzoeken wil negeren.
Altijd plezierig discussiëren met OldJellerquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Precies, je doet alsof je rationeel nadenkt, afwegingen maakt en een belezen persoon bent die het verschil wel weet tussen nonsens en waarheden. Niets is echter minder waar. Hoeveel je gestudeerd en gelezen hebt, jezelf 'slim' acht, een goede baan hebt en symposia hebt bijgewoond; dat zegt allemaal vrij weinig. "kleingeestig" druipt er namelijk vanaf.
Hebben die mensen die hier roepen dat het onzin is dit boek gelezen? Of kennis genomen van de bronnen? Of gezocht naar allerlei andere bronnen?
Erg grappig dat je met al die kul komt en aanvoert als argumenten, maar het zijn slechts holle woorden, aangezien je nog steeds werkelijk geen idee hebt waar dit boek en dit onderwerp over gaat.
Het enige wat je hebt geconstateerd is dat het tegen de gangbare doctrine ingaat en daarop baseer je je mening en vanuit dat perspectief roep je vanalles, ongeïnformeerd.
Tragisch.
Contradictions do not exist. Whenever you think you are facing a contradiction, check your premises. You will find that one of them is wrong.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:19 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Hey Peepz. Ik heb mijn pakketje binnen. Ik ga nu Atlas in staking lezen.
Een viespeuk, dat ben je!quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:22 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
& the dramatic works of De Sade
Ik ben weg.
Lees het boek, lieve mensen.
Woeiquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:26 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
The book should be on every concerned citizens' shelf.”
Het vreemde is dat men het hier probeert af te doen als onzin en onwaarheden, het gezamelijk weg probeert te lachen en belachelijk maakt, en zo weer gerust op de orde van de dag over kan gaan. Want stel dat..quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Altijd plezierig discussiëren met OldJeller
Ik zal nergens beweren dat deze auteur louter onwaarheden verkondigt. Maar ik concludeer uit wat hier is aangeboden wel dat hij zijn feiten op een bepaalde manier presenteert, die mij zeer tegenstaat. Ik heb geen behoefte aan dat soort informatie, want ik kan er niks mee en ik wil er niks mee.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het vreemde is dat men het hier probeert af te doen als onzin en onwaarheden, het gezamelijk weg probeert te lachen en belachelijk maakt, en zo weer gerust op de orde van de dag over kan gaan. Want stel dat..
Ja, wat stel dat. Stel dat je het boek leest of andere bronnen raadpleegt waarbij met wetenschappelijk onderzoek wordt aangetoond dat het waarheden over dit onderwerp betreft, wat dan? Dan niks, dan kan je gewoon even je conclusies trekken en bepalen wat je er mee doet. Tenminste, als je rationeel bent. Je kan ook jankend rondrennen en zeggen dat de wereld vergaat, ieder z'n meug.
Wat mij in lichte mate irriteert is de houding van eenieder. Zelfs van mensen die beweren ruimdenkend te zijn en van zichzelf geleerd achten.
Als je niet weet waar het over gaat of je niet werkelijk verdiept hebt in deze materie, trek dan ook geen conclusies. Of zeg gewoon dat je geen zin hebt om te lezen. Verder kan je er namelijk geen uitspraken over doen.
Beetje makkelijk dit. Verwacht ik eerder van een stel ongeschoolde tieners die door heel hard te roepen en iets belachelijk te maken, hopen hun gelijk te krijgen.
Niks "want" stel dat. Gedachtenlezen moet je overlaten aan mediums (weer zo'n onbegrepen groep waartegen de massa complotten smeedt). Een legitieme paradigmatische overgang is waar de meeste mensen van zouden smullen. Een doorbraak op het gebied van voedingskunde, toxiciteit, geesten, het bestaan van een god, wat dan ook, zou wereldnieuws zijn. Wereldnieuws. Alle journals zouden er vol mee staan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het vreemde is dat men het hier probeert af te doen als onzin en onwaarheden, het gezamelijk weg probeert te lachen en belachelijk maakt, en zo weer gerust op de orde van de dag over kan gaan. Want stel dat..
Dat is ook zo. Ik heb ook geen zin om het te lezen. Maar ik sluit het ook niet uit: als het ergens goedkoop ligt wil ik nog wel eens zo'n boekje in m'n tas gooien bijvoorbeeld.quote:Als je niet weet waar het over gaat of je niet werkelijk verdiept hebt in deze materie, trek dan ook geen conclusies. Of zeg gewoon dat je geen zin hebt om te lezen.
Hoe TS de OP opstelt en reageert zal zeker bijdragen aan de reacties, maar goed, het boek op zich en de titel vind ik wel redelijk normaal. Want als het inderdaad waar is, dan is het niet zo gek dat zo'n boek zo'n titel heeft, aangezien het het idee over allerlei voedingsmiddelen onderste boven gooit.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:36 schreef ColdFeet het volgende:
OldJeller, zou het er niet iets mee te maken kunnen hebben dat mensen hier hun tijdschriften/kranten/journals/artikelen e.d. wel lezen, en dat de toon van dit boek in de inleiding die TS geeft, nogal gehyped en opgeklopt aandoet? Gewoon algemeen (literair) bewustzijn: als een boek 'schokkend' wordt genoemd, is het in het algemeen wat overdreven? Zoiets?
Misschien heeft het ook te maken met de reacties van TS, die in z'n geheel niet ingaat op de reacties van bijvoorbeeld Re, die ik toch wel zinnig vond?
Als iets in je lichaam voorkomt betekent dat niet dat het ook goed voor je is en onschadelijk als je het zelf inneemt. Sterker nog, het is vaak zelfs schadelijk. b.v.-edit- ander voorbeeld.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:45 schreef Re het volgende:
mja als je stelt dat 1 molecuul anders is als het in de natuur voorkomt of als het synthetisch gemaakt is dan heb je het mis...
het blijft hetzelfde molecuul dus dezelfde stof
Ik weet niet van wie je een vraag wilde beantwoordden, maar ik denk dat je iemand anders dan Re had willen quoten. Dit heeft namelijk helemaal niets te maken met zijn vraag.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:48 schreef OldJeller het volgende:
Als iets in je lichaam voorkomt betekent dat niet dat het ook goed voor je is en onschadelijk als je het zelf inneemt. Sterker nog, het is vaak zelfs schadelijk. b.v. het simpele voorbeeldje met zoutzuur. In onze maag hebben we bepaalde sappen die een pH (zuurgraad) van ongeveer 2 hebben. Als we dat zo even zouden drinken of inspuiten, dan weet ik niet wat voor gevolgen het heeft, maar dat je direct naar het ziekenhuis moet is zeker.
Deze post had je toch ook direct kunnen maken ipv al dat sarcasme e.d. ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zal nergens beweren dat deze auteur louter onwaarheden verkondigt. Maar ik concludeer uit wat hier is aangeboden wel dat hij zijn feiten op een bepaalde manier presenteert, die mij zeer tegenstaat. Ik heb geen behoefte aan dat soort informatie, want ik kan er niks mee en ik wil er niks mee.
Ik heb de TS gevraagd wat ze nou zelf gaat doen met deze kennis, maar daar heeft ze heel summier op geantwoord en haar verdere repliek was: 'lees het boek'. Nee, dank je. Ik weet wel dat de wereld vol rotzooi is. Ik heb die 'wake up call' niet nodig.
Ik maak voor mijn eigen gezondheid al bepaalde keuzes, maar ik heb er ook voor gekozen om er geen dagtaak van te willen maken om 'zo gezond mogelijk' te leven. Het mag ook een beetje leuk blijven.
Ik weet niet precies met wat voor bewoordingen de auteur heeft geschreven, maar het is zeker niet iemand die je kan wegzetten als "aluminiumhoedjesdrager" of een dergelijke populaire benaming. De titel vind ik niet geheel vreemd, aangezien (zoals ik al eerder zei) het begrijpelijk zou zijn wanneer je na een onderzoek met dergelijk schrikbarend resultaat komt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:41 schreef soylent het volgende:
[..]
Niks "want" stel dat. Gedachtenlezen moet je overlaten aan mediums (weer zo'n onbegrepen groep waartegen de massa complotten smeedt). Een legitieme paradigmatische overgang is waar de meeste mensen van zouden smullen. Een doorbraak op het gebied van voedingskunde, toxiciteit, geesten, het bestaan van een god, wat dan ook, zou wereldnieuws zijn. Wereldnieuws. Alle journals zouden er vol mee staan.
Dus verexcuseer mij dat ik wetenschappers voorlopig maar aan het woord laat, en geen uren steek in wat populairwetenschappelijke (m.a.w. meestal slecht geïnformeerde en op basis van selectief zoeken te werk gaande) schrijvers over deze controversiele onderwerpen te melden menen te hebben.
[..]
Dat is ook zo. Ik heb ook geen zin om het te lezen. Maar ik sluit het ook niet uit: als het ergens goedkoop ligt wil ik nog wel eens zo'n boekje in m'n tas gooien bijvoorbeeld.
Het zoutzuur heeft inderdaad een andere concentratie in het lichaam dan de sterke variant wat voor verven gebruikt wordt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik weet niet van wie je een vraag wilde beantwoordden, maar ik denk dat je iemand anders dan Re had willen quoten. Dit heeft namelijk helemaal niets te maken met zijn vraag.
Om in jouw vergelijking te blijven: Zou je puur maagsap over je hand braken, dan heeft dat hetzelfde effect als wanneer je synthetisch gemaakt maagsap over je hand gooit.
Mijn sarcasme was vooral een zekere meligheid na mijn pogingen om van de TS wat meer reactie los te krijgen. Pas toen bleek dat het bleef steken bij 'lees het boek' was voor mij de kous af.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Deze post had je toch ook direct kunnen maken ipv al dat sarcasme e.d. ?
Dat zou helder genoeg zijn geweest, en dan was voor jou de kous af.
[..]
oh ik reageerde alleen op een statement in de OP dat als er "natuurlijke" ingredienten op een stuk voer staan dat ze eigenlijk de chemisch gesynthetiseerde variant bedoelde... maar ja het blijft hetzelfde molecuul...quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:48 schreef OldJeller het volgende:
Als iets in je lichaam voorkomt betekent dat niet dat het ook goed voor je is en onschadelijk als je het zelf inneemt. Sterker nog, het is vaak zelfs schadelijk. b.v.-edit- ander voorbeeld.
aceton, je lichaam kan het aanmaken maar als je het in zou slikken of in zou spuiten zou het schadelijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |