abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:09:17 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59983160
url=http://i12.tinypic.com/52gbxpl.jpg]
[/url]
Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen:
Berlijn
Berlijn (deel 2)
Berlijn (deel 3)

Leuke/nuttige websites over Berlijn:
Berlijn website en blog, met nieuwtjes, tips en weetjes over Berlijn, gemaakt door Leinonlein, gebaseerd op eigen ervaringen.
Berlijnforum.nl

Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Meer informatie over reizen met de trein naar Berlijn. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax. Er tijden ook bussen (Eurolines) van Nederland naar Berlijn en ook liften is een optie (www.mitfahrzentrale.de)

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/, op Booking.comof soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

Bezienswaardigheden

Een rijtje
+ Reichstag
+ Brandenburger Tor
+ Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum)
+ Checkpoint Charlie
+ Pariser Platz
+ Synagoge
+ Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst
+ Joods Museum
+ Kufurstendam
+ Friedrichstrasse
+ (Restaurant) Tacheles
+ Siegessaule
+ East Side Gallery
+ de Kaiser Wilhelm Ged�chtniskirche
+ Prenzlauer Berg
+ Stasi-Zentrale
+ Fernsehturm
+ Alexanderplatz
+ Hackesche Hofe
+ Het Olympisch Stadion

Even buiten Berlijn:

+ Sachsenhausen concentratiekamp
+ Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci
+...


East side Gallery

tips
quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen.
Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!
quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren
+ Currywurst | de beste van heel Duitsland!
+ Bradwurst | al vanaf 1 euro!
+ D�ner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland
+ koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

Uitgaans & vermaak tips:
+ New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen
+ Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof!
+ Cascade | Club in de buurt van Kudamm
+ 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten
+ Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon
+ Tresor | techno, electro, tech-house, house club
+ Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen
+ Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden.
+ Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker.
+ Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden.
+ K-17 | Metal en punk optredens en parties
+ Knaack Club |
+ Silverwings |
+ Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz
+ Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

Enkele foto's


















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

TVP\\\'s met anderen delen doen we dus niet aan
[[Categorie:Duitsland]]
[[Categorie:TRV]]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:11:58 #2
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59983226
Heb de OP even gecopy-paste omdat ik wat vragen heb.

Zit dit weekend in Berlijn en ben op zoek naar een GOED restaurant.
Nu schijnt er in/op de Reichstag een restaurant te zijn. Is dat dan toch [url=]Feinkorst Kafer[/url]??
Anders willen we maybe naar 44 gaan, schijnt ook goed te doen te zijn, maar ik weet niet of je daar mag/kan eten als je geen gast bent. Iemand een idee?

Iemand andere tips?
pi_59987827
Zondag eindelijk vakantie en dus naar Berlijn met SWT, lekker bijna 9 uur in de trein. Dat viel vorig jaar overigens best mee dus zie er niet super tegen op. Helaas de volgende dag gelijk richtig Flughafen Schonefeld voor een Baltische Staten trip van 15 nachten, daarna gelijk nog 7 nachtjes bijkomen in Berlijn.
pi_59992663
psst.. het is Bratwurst, niet Bradwurst
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:52:53 #5
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_59993331
Wow, mooie OP!
Ik zou spontaan naar Duitsland reizen, haha.
pi_60000560
ik had hem gisteren dichtgegooid zag ik...hehehehe
sowwy vol was vol dus
what you see, is what you get!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 9 juli 2008 @ 19:35:03 #7
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60003186
Thnx voor de tips die tot zover gegeven zijn!

Heeft iemand overigens ook ervaringen met campings in/rond Berlijn?
  Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 20:24:46 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_60004362
* Guppyfriend gaat in september weer!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60005088
Berlijn lijpe shit ouwee
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:15:34 #10
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60008620
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 17:25 schreef IV_Xample het volgende:
ik had hem gisteren dichtgegooid zag ik...hehehehe
sowwy vol was vol dus
Ik zag het, bij deze een nieuw topic waar we over Berlijn kunnen keuvelen
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:52 schreef Lekiamh het volgende:
Wow, mooie OP!
Ik zou spontaan naar Duitsland reizen, haha.
Ik kan je verklappen dat alles in real life nog veel mooier is, dus hup, pak die koffer!
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:23 schreef spijkerbroek het volgende:
psst.. het is Bratwurst, niet Bradwurst
Heel scherp, ik pas het even aan
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:16:15 #11
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60008643


[ Bericht 100% gewijzigd door Leinonlein op 09-07-2008 23:16:44 ]
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60009259
Over drie weken overnacht ik tijdens een rondreis door Duitsland een aantal nachten in Berlijn, heb d'r wel zin in . Bier und Bratwurst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 10 juli 2008 @ 01:04:41 #13
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60010655
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:40 schreef waht het volgende:
Over drie weken overnacht ik tijdens een rondreis door Duitsland een aantal nachten in Berlijn, heb d'r wel zin in . Bier und Bratwurst.
Eigenlijk moet je Currywurst nemen als je in Berlijn bent .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60014932
bierfestival in augustus mmmmmmmmmmmm
looooooooooooooooool lol
pi_60029233
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:09 schreef MrKawada het volgende:
bierfestival in augustus mmmmmmmmmmmm
Aanwezig!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_60035054
ok, das een aardige tienertoer
Hooray for boobies!
pi_60035080
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:11 schreef SnuggLe het volgende:
Heb de OP even gecopy-paste omdat ik wat vragen heb.

Zit dit weekend in Berlijn en ben op zoek naar een GOED restaurant.
Nu schijnt er in/op de Reichstag een restaurant te zijn. Is dat dan toch [url=]Feinkorst Kafer[/url]??
Anders willen we maybe naar 44 gaan, schijnt ook goed te doen te zijn, maar ik weet niet of je daar mag/kan eten als je geen gast bent. Iemand een idee?

Iemand andere tips?
ik heb 8 dagen alleen maar in restaurants gegeten en heb werkelijk alle keren perfect gegeten voor een euro of 15, dus er moet keus genoeg zijn
pi_60041873
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 08:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, das een aardige tienertoer
tienertoer
  zondag 13 juli 2008 @ 11:30:29 #19
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60071921
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 08:40 schreef WooZ het volgende:

[..]

ik heb 8 dagen alleen maar in restaurants gegeten en heb werkelijk alle keren perfect gegeten voor een euro of 15, dus er moet keus genoeg zijn
. Eten is er niet duur!
pi_60074009
wat zijn nou de leukste uitgaansgelegenheden

volgende week zaterdag vertrek ik
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_60077207
Ik ben me aan het oriënteren op een stedentrip naar Berlijn. Nu kan ik kiezen uit een hele hoop hotels. Het ene ligt weer dicht bij Checkpoint Charlie, het andere weer dichtbij de Kurfürstendamm en weer een ander vlakbij het Alexanderplatz. Is er iets wat zo gunstig ligt van waaruit alles goed aan te reizen is? Hebben jullie een voorkeur? Of maakt het eigenlijk niet uit en is het openbaar vervoer van een dusdanig niveau dat je eigenlijk vanuit elk stukje Berlijn alle bezienswaardigheden goed kunt bereiken?
pi_60078452
Op zich maakt het niet veel uit aangezien het OV er perfect geregeld is. Zelfde zit ik graag in Mitte, dus omgeving checkpoint charlie, omdat je dan echt in hartje berlijn zit en alle richtingen op kan.
Hooray for boobies!
pi_60081420
Ook als je wat verder uit het centrum zit is het niet zo'n ramp.. je kunt makkelijk overal naar toe met OV inderdaad
pi_60083488
Vanaf 4 augustus een weekje met de auto naar Berlijn, en dan door naar Boedapest.

Heb er zin in, volgens mij kan het alleen maar tof worden.
// Last.fm
  maandag 14 juli 2008 @ 17:41:30 #25
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_60101486
Vond het behoorlijk tegenvallen moet ik zeggen......
Beetje 'vergane glorie' idee.

Checkpoint Charlie wordt echt te toeristisch, zondag is in Duitsland sowieso een no-no (zelf in miljoenenstad berlijn is alles dicht), en de restaurants vallen tegen.

Alleen alles in de buurt van Oranienburgstrasse was goed te doen, plus het nachtleven. Jammer dat de tenten waar we heen wilde een gaynight haddne, maar oke, we zaten ook te dicht bij de 'Homo-driehoek' in de buurt van de Nollendorfplatz.
pi_60177276
tvp
pi_60231416
Ik zou enorm graag nog eens terug willen!
Van het weekend in Hamburg geweest.. maar doe mij Berlijn maar hoor!
Al was Hamburg ook leuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door KiwiTjuHh op 20-07-2008 20:49:25 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 14:19:26 #28
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60244894
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:41 schreef SnuggLe het volgende:
Vond het behoorlijk tegenvallen moet ik zeggen......
Beetje 'vergane glorie' idee.

Checkpoint Charlie wordt echt te toeristisch, zondag is in Duitsland sowieso een no-no (zelf in miljoenenstad berlijn is alles dicht), en de restaurants vallen tegen.

Alleen alles in de buurt van Oranienburgstrasse was goed te doen, plus het nachtleven. Jammer dat de tenten waar we heen wilde een gaynight haddne, maar oke, we zaten ook te dicht bij de 'Homo-driehoek' in de buurt van de Nollendorfplatz.
Checkpoint charlie vind ik dan ook één van de meest verschrikkelijke uitbuiterijen in Berlijn. Het gaat daar om wie de mooiste foto maakt, en niet om de geschiedenis van die veelbewogen plek, erg jammer. Verder zijn er genoeg mooie dingen te zien hoor maar je ziet inderdaad nog duidelijk DDR, en dat is inderdaad een beetje "vergane glorie", maar heeft wel een interessante geschiedenis .

Waar heb je dan gegeten als ik vragen mag, er zitten genoeg goede restaurants in Berlijn.
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:22 schreef Fargo het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een stedentrip naar Berlijn. Nu kan ik kiezen uit een hele hoop hotels. Het ene ligt weer dicht bij Checkpoint Charlie, het andere weer dichtbij de Kurfürstendamm en weer een ander vlakbij het Alexanderplatz. Is er iets wat zo gunstig ligt van waaruit alles goed aan te reizen is? Hebben jullie een voorkeur? Of maakt het eigenlijk niet uit en is het openbaar vervoer van een dusdanig niveau dat je eigenlijk vanuit elk stukje Berlijn alle bezienswaardigheden goed kunt bereiken?
Het openbaar vervoer in Berlijn is perfect, maar afstanden zijn soms ver dus ik zou wel enigszins centraal gaan zitten als ik jou was. Bovengenoemd Mitte is perfect (Alexanderplatz, Unter den Linden, Reichstag is alle Mitte dus veel in de buurt). Ik zou niet rond de Kurfürstendamm gaan zitten, wel leuk om te bezoeken maar de meeste bezienswaardigheden zitten toch meer in het oosten en 's avonds is het rond de Ku'damm ook vrij stil .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 18:30:12 #29
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60364618
Veel te stil is het in dit topic! Wisten jullie al dat er in Berlijn een heus Currywurst Museum is? Op de Kurfürstendamm 46, dus als je toch een bezoekje aan de Ku'damm brengt kun je dat gelijk mee pikken. Natuurlijk kun je er ook Currywurst eten en alles te weten komen over deze lekkernij. Krijg er spontaan trek van .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60367175
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 18:30 schreef Leinonlein het volgende:
Veel te stil is het in dit topic! Wisten jullie al dat er in Berlijn een heus Currywurst Museum is? Op de Kurfürstendamm 46, dus als je toch een bezoekje aan de Ku'damm brengt kun je dat gelijk mee pikken. Natuurlijk kun je er ook Currywurst eten en alles te weten komen over deze lekkernij. Krijg er spontaan trek van .
Ben benieuwd is Currywurst lekker? Nooit gegeten maar ik ben gek van Duitse worsten.
pi_60368046
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:56 schreef Helgi het volgende:

[..]

Ben benieuwd is Currywurst lekker? Nooit gegeten maar ik ben gek van Duitse worsten.
Hooray for boobies!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:24:03 #32
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60369325
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:56 schreef Helgi het volgende:

[..]

Ben benieuwd is Currywurst lekker? Nooit gegeten maar ik ben gek van Duitse worsten.
Oh het is heerlijk . Niet bij alle standjes, maar er zijn kraampjes waar ze er verse tomatensaus bij maken en dat is echt om te smullen.

Van Wikipedia:
quote:
De worst wordt gegrild, daarna in stukken gesneden, voorzien van kerriepoeder of -saus en daarna op een kartonnen bordje geserveerd. Anders dan bij braadworst wordt de worst niet met een broodje gegeten.
^meestal met Pommes (patatjes). En daar wordt ook vaak kerriepoeder op gedaan . Moet je zeker proberen als worstfanaat!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60377551
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 22:24 schreef Leinonlein het volgende:
Moet je zeker proberen als worstfanaat!
Worstfanaat

Die worst trouwens, die je wel op een broodje krijgt en echt zo'n plastice korst eromheen heeft is echt niet binnen te houden.
// Last.fm
  zondag 27 juli 2008 @ 14:26:16 #34
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60377646
2 augustus zit ik weer een paar dagen in deze geweldige stad
pi_60382044
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:26 schreef HenkBenzinetank het volgende:
2 augustus zit ik weer een paar dagen in deze geweldige stad
* KiwiTjuHh jaloers is!
  zondag 27 juli 2008 @ 23:20:36 #36
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60386501
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:20 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Worstfanaat

Die worst trouwens, die je wel op een broodje krijgt en echt zo'n plastice korst eromheen heeft is echt niet binnen te houden.
Ach ja, je moet het beestje bij de naam noemen he. Bedoel je de Bratwurst?
http://www.naturfreunde-m(...)Sonnenberg%20030.jpg. Lekker met mosterd, jummie!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zondag 27 juli 2008 @ 23:52:41 #37
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60387151
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:26 schreef HenkBenzinetank het volgende:
2 augustus zit ik weer een paar dagen in deze geweldige stad
12. Internationales Berliner Bierfestival 2008 (zie google)

Vorig jaar geweest, echt top! Op de Karl Marx Allee, voor eenmalig ¤3,50 heb je een sample pul en kan je sampelen bij veel standjes. Ze hebben rond de 1750bieren op tap, echt heel gezellig! Aanrader imo.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 28 juli 2008 @ 00:38:37 #38
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60388076
oe dat ga ik ff onthouden!
pi_60425319
Volgende week maandag tot vrijdag ben ik weer in Berlijn te vinden, derde keer en heb er weer veel zin in. Iemand nog wat leuke tips qua evenementen zoals dat bierfestival hierboven?

Verder zoek ik nog iets van een fijn park waar je lekker kan chillen, ben ik tot nu toe nog niet echt tegengekomen. En weet iemand ook iets van een openbare bibliotheek te vinden, ik moet wat zaken regelen in die week en zoek dan een rustig plekje waar ik even aan het werk kan

Wat minder om de grote attracties of uitgaansgelegenheden deze keer, wat meer om wat meer in de 'echte' stad rond te hangen!
pi_60435372
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:00 schreef Agrafes het volgende:
Verder zoek ik nog iets van een fijn park waar je lekker kan chillen,
pfaueninsel
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:30:07 #41
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_60451854
Afgelopen dagen in berlijn geweest voor het eerst. Vriend en ik maken een capitool-reisgidsen tour en van Berlijn hebben ze er ook zo eentje.

Eerlijk gezegd, ik was de eerste dag totaal in de war van Berlijn. Rommel, groot, oud, nieuw, vervallen en ubermodern... Het is erg bijzonder. En gróót!!

(Openbaar vervoer vond ik in vergelijking met bijvoorbeeld Barcelona, Parijs en Rome erg lastig te volgen. Ik denk ook dat het aan de verkeerde reisgids lag.)

Mjah... gemengde gevoelens bij Berlijn. Het deed me wel veel, de manier waarop ze proberen weer glorieus over te komen. De enorme wond die ze met man en macht proberen te genezen. Geschiedenis die niet valt uit te wissen. (maar júist heel boeiend is) Ik kreeg het idee dat Berlijn nog niet helemaal weet hoe ze zich moeten presenteren. Alsof ze te zo snel mogelijk weer krasloos en bombastisch tot de grootste stad van de wereld willen horen. En je ziet op elke straathoek de scherven en het drama van wat zich heeft afgespeeld.

In andere grote steden voel je echt de "victory" trots! Dat had ik daar niet. Het is eerder een beetje triest. Pas toen ik dát ontdekte vond ik de stad interessant.

Ik heb nog wat boeken gekocht over de muur, documentaire op dvd meegenomen.. wil daar dan toch meer over weten. Dan lees ik dat de telespargel gebouwd is als prestigeproject van de DDR. En in de stad zelf mis ik die informatie gewoon. Alsof ze het er niet zo over willen hebben. Natuurlijk heeft Berlijn meer te bieden. Uitgaan is uber! Mensen zijn erg leuk. De stad is open, vriendelijk. Dus als je gaat om te stappen zie je het mss niet zo. S'avonds was het heerlijk! We zaten in Friederichshein en op de Simon Dachstrasse heb ik een paar super-avonden gehad.

Al met al, erg boeiende stad met een knagend vreemd gevoel erbij. Ik vraag me af hoe het er over tien jaar is. En of ze niet te hard proberen sporen te wissen en het daardoor een ratjetoe gaat worden. Toch wel indruk op me gemaakt!

Checkpoint Curry was
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:30:41 #42
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_60451869
edit..
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:50:39 #43
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60457651
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:00 schreef Agrafes het volgende:
Volgende week maandag tot vrijdag ben ik weer in Berlijn te vinden, derde keer en heb er weer veel zin in. Iemand nog wat leuke tips qua evenementen zoals dat bierfestival hierboven?

Verder zoek ik nog iets van een fijn park waar je lekker kan chillen, ben ik tot nu toe nog niet echt tegengekomen. En weet iemand ook iets van een openbare bibliotheek te vinden, ik moet wat zaken regelen in die week en zoek dan een rustig plekje waar ik even aan het werk kan

Wat minder om de grote attracties of uitgaansgelegenheden deze keer, wat meer om wat meer in de 'echte' stad rond te hangen!
Vanaf vrijdag (t/m10 augustus) is er het Gauklerfest aan Unter den Linden, een festival voor kunstenaars en muzikanten die nog niet bekend zijn onder het grote publiek. Entree is 3¤!
Wat ik ook altijd leuk vind in de zomer zijn de openluchtbioscopen, daar heeft Berlijn er best wel veel van (lijstje openluchtbioscopen). In het Stadtmuseum is momenteel een tentoonstelling over Berlijn in het jaar 1968, hier komt voornamelijk aan bod hoe het leven was aan beide kanten van de muur. Zelf niet geweest (nog) maar het ziet er interessant uit (website). 3 en 10 augustus is er bij de oberbaumbrücke een kunstmarkt:
quote:
Around 100 artists from across Berlin and Europe display their art and discuss it with the public during this market on the Oberbaum bridge. It takes place on just two Sundays a year, so don't miss it!
Hier zit vast wel wat voor je tussen toch?

Bij de Wannsee is het lekker chillen, maar ook Mauerpark, Görlitzer park en natuurlijk het Tiergarten zijn lekkere chillplekjes. Strandbars zijn ook altijd lekker om te chillen, vaak hebben die een fake strandje aangelegd langs de Spree en hier word je ook voorzien van drankjes .

Met bibliotheken heb ik zelf geen ervaring maar hier kun je denk ik wel iets vinden.

Have fun .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:56:44 #44
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60457738
3/9 aug in Berlijn

Vorige keer was het cultuur. Deze keer wordt het stappen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_60460228
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:56 schreef Sjoewe het volgende:
3/9 aug in Berlijn

Vorige keer was het cultuur. Deze keer wordt het stappen.
Zaterdag de 9e is een vet feest, locatie ben ik even vergeten. Ellen Allien en Modeselektor draaien iig!

Heb je verder al wat feesten gevonden=
// Last.fm
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:21:09 #46
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60461557
Ja, I know, jammer dat ik die dag alweer terug ga

Maar er woont een vriend van me in Berlijn, dus ik ga er vanuit dat die me wel buiten de gebaande paden zoals Tresor en Watergate nog wat vette kleinere clubs en toffe kroegen kan wijzen .
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_60473351
zoooo berlijn is vet, week geweest en nog niet alles gezien
heel wat meters afgelegd daar.
uitgaan viel wat tegen, zeker niet de goede buurten geweest, hackescher markt ging doordeweeks alles vroeg dicht. Rresor op vrijdagavond was vrij rustig naar mijn inzien. Club matrixx was wel lachen
Ligging van hotel was ook niet al te gunstig, gelukkig is de U en S bahn geniaal daar
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_60483283
Geboekt! Van maandag 1 september tot en met vrijdag 5 september zitten wij in Berlijn in het Park-Inn Hotel aan het Alexanderplatz. Heb d'r zin an!!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:51:34 #49
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60488433
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:40 schreef Fargo het volgende:
Geboekt! Van maandag 1 september tot en met vrijdag 5 september zitten wij in Berlijn in het Park-Inn Hotel aan het Alexanderplatz. Heb d'r zin an!!
Tof hotel is dat .
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:01 schreef sjeppert het volgende:
Ligging van hotel was ook niet al te gunstig, gelukkig is de U en S bahn geniaal daar
Waar zat je hotel?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:31:31 #50
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60489326
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:56 schreef Sjoewe het volgende:
3/9 aug in Berlijn

Vorige keer was het cultuur. Deze keer wordt het stappen.
Ik zou 3 Augustus de afsluiting van het Bierfest meepakken
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:33:45 #51
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60489376
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik zou 3 Augustus de afsluiting van het Bierfest meepakken
Lijkt me een prima eerste avond.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:00:55 #52
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60491389
3 aug ook maar naar dat bierfest ja
pi_60496492
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:40 schreef Fargo het volgende:
Geboekt! Van maandag 1 september tot en met vrijdag 5 september zitten wij in Berlijn in het Park-Inn Hotel aan het Alexanderplatz. Heb d'r zin an!!
mooi hotel is dat, gunstige ligging ook...was onze tweede keus maar was 100 euro duurder

@ leinolein
hotel Holiday Inn City west
hele andere kant op dan waar alles gaande is
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_60496560


haal dit geweldige drankje

Berliner weisse, veel gedronken daar
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:51:56 #55
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60505050
Aaah en mijn hostel zit vlak achter de Karl Marx Allee. Ja.... Dat wordt naar bed rollen morgen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:58:32 #56
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60505115
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:51 schreef Sjoewe het volgende:
Aaah en mijn hostel zit vlak achter de Karl Marx Allee. Ja.... Dat wordt naar bed rollen morgen.
Pegasus? Ik zat daar ook vorig jaar, ideaal hostel met een cheap-ass restaurantje, binnentuin en supermarkt tegenover. Voor ons was het ook rollend naar huis (ik heb daar 3 dagen echt zoveel bier/bradwurst/gurken op, niet normaal )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:25:41 #57
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60505376
Odyssee.

Ligt in de hoek tussen de Karl Marx-Allee en de Warschauer Straße.
En overal in Friedrichshain kan je goedkoop eten/drinken
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_60507087
Jullie maken mij jaloers!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:49:18 #59
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60509049
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:25 schreef Sjoewe het volgende:
Odyssee.

Ligt in de hoek tussen de Karl Marx-Allee en de Warschauer Straße.
En overal in Friedrichshain kan je goedkoop eten/drinken
Ik hou van de Warschauer Strasse en Friedrichshain . Lekker brunchen in de Simon Dach Strasse!
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:24 schreef sjeppert het volgende:
[ link | afbeelding ]

haal dit geweldige drankje

Berliner weisse, veel gedronken daar
Ik hou van Berliner Weisse mit Schuss!


Het is witbier (Berliner Weisse) met siroop (Waldmeister of Himbeere). Je kunt het in de meeste kroegen (niet clubs!) krijgen maar ook in supermarkten in de vorm van blikjes en flesjes. In de supermarkt kun je ook de siroop kopen en dan zelf mixen met Berliner Weisse. Yummie .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60511398
haha vet
zelf ook een aantal witbiertjes meegenomen met siroop (rood en groen)
speciaal glas heb ik nog bij het hotel gekregen

weet je toevallig ook of het te koop is vlakbij de nederlandse grens (Kleef ofzo)
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:48:33 #61
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60522765
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:01 schreef sjeppert het volgende:
haha vet
zelf ook een aantal witbiertjes meegenomen met siroop (rood en groen)
speciaal glas heb ik nog bij het hotel gekregen

weet je toevallig ook of het te koop is vlakbij de nederlandse grens (Kleef ofzo)
Cool! Heb je dat glas van de foto gekregen? Die vind ik mooi. Ik heb eens een ander Berliner Weisse glas gekregen bij een restaurant waar ik vaak ging eten en altijd Berliner Weisse mit Schuss bestelde haha. Zie je, Duitsers zijn zo onaardig nog niet!

Ik denk niet dat je het bij de grens kunt krijgen, ik heb Berliner Pilsner ook nog nooit buiten Berlijn gezien. Heb vrienden uit Dresden die Weisse mit Schuss ook niet kennen dus ik vrees dat er weer een tripje naar Berlijn voor je in zit . De enige optie is die siroop in de supermarkt kopen en dan zelf mixen met een ander witbier, maar dat is lang niet zo lekker als de originele.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60555934
Weer terug uit Berlijn
dag
pi_60556619
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 10:48 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Cool! Heb je dat glas van de foto gekregen? Die vind ik mooi. Ik heb eens een ander Berliner Weisse glas gekregen bij een restaurant waar ik vaak ging eten en altijd Berliner Weisse mit Schuss bestelde haha. Zie je, Duitsers zijn zo onaardig nog niet!

Ik denk niet dat je het bij de grens kunt krijgen, ik heb Berliner Pilsner ook nog nooit buiten Berlijn gezien. Heb vrienden uit Dresden die Weisse mit Schuss ook niet kennen dus ik vrees dat er weer een tripje naar Berlijn voor je in zit . De enige optie is die siroop in de supermarkt kopen en dan zelf mixen met een ander witbier, maar dat is lang niet zo lekker als de originele.
nee ander glas, zal van de week een fotootje maken
had van de week zelf een weisse gemaakt, had er teveel siroop in gemikt
iik heb nu nog 7 flesjes + rode en groene siroop, ik kan nog ff vooruit
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:11:23 #64
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60580979
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:30 schreef sjeppert het volgende:

[..]

nee ander glas, zal van de week een fotootje maken
had van de week zelf een weisse gemaakt, had er teveel siroop in gemikt
iik heb nu nog 7 flesjes + rode en groene siroop, ik kan nog ff vooruit
ah dus volgende keer kunnen we bij jou langs komen? . Teveel siroop is niet echt lekker inderdaad, maar je weet het he, oefening baart kunst. Hoewel mijne ook nooit zo lekker worden als in de kroeg in Berlijn .

Leest hier iemand de playboy? Ik hoorde van iemand dat er in de editie van augustus een "artikel" (weet niet wat ik me bij een playboy artikel moet voorstellen) staat over Berlijn...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:18:15 #65
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60581117
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef petre86 het volgende:
Weer terug uit Berlijn
[ afbeelding ]
Sehr schön Sonycenter .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60582822
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:01 schreef sjeppert het volgende:
haha vet
zelf ook een aantal witbiertjes meegenomen met siroop (rood en groen)
speciaal glas heb ik nog bij het hotel gekregen

weet je toevallig ook of het te koop is vlakbij de nederlandse grens (Kleef ofzo)
Net weer terug na 8 nachtjes Berlijn, m'n 12de keer als ik goed heb geteld.

Berliner Weisse kun je gewoon krijgen over de grens, althans over de grens bij Groningen. Zoek gewoon een (grote) getrankemarkt op en daar hebben ze het wel als het goed is. Heb overigens deze keer ook Berliner Weisse Paars gedronken met jonhanissbeer. Ook lekker, kende het nog niet.

Verder Biermeile
Lekker zwemmen in een van de vele meertjes
Schonhauser Allee
Doner Kebab
Union Berlin

Maar eigenlijk hebben we geen fuck gedaan behalve bier drinken, kebab eten en winkelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2008 19:52:36 ]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:47:08 #67
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60601138
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Net weer terug na 8 nachtjes Berlijn, m'n 12de keer als ik goed heb geteld.

Berliner Weisse kun je gewoon krijgen over de grens, althans over de grens bij Groningen. Zoek gewoon een (grote) getrankemarkt op en daar hebben ze het wel als het goed is. Heb overigens deze keer ook Berliner Weisse Paars gedronken met jonhanissbeer. Ook lekker, kende het nog niet.

Verder Biermeile
Lekker zwemmen in een van de vele meertjes
Schonhauser Allee
Doner Kebab
Union Berlin

Maar eigenlijk hebben we geen fuck gedaan behalve bier drinken, kebab eten en winkelen.
Volgens mij is dat eerder een uitzondering, ik hoor van mensen uit alle hoeken van Duitsland dat het daar niet te krijgen is. Becks overheerst. Ik vind de paarse niet zo'n succes, smaakt net naar cassis. Groen blijft toch mijn favoriet .

Doner Kebab . En waar heb je gezwommen, heb je nog tipsss?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60615330
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:47 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Volgens mij is dat eerder een uitzondering, ik hoor van mensen uit alle hoeken van Duitsland dat het daar niet te krijgen is. Becks overheerst. Ik vind de paarse niet zo'n succes, smaakt net naar cassis. Groen blijft toch mijn favoriet .

Doner Kebab . En waar heb je gezwommen, heb je nog tipsss?
In de Krumme Lanke, tevens eindstation van U3. Lagen overigens her en der wel wat naakte bejaarden maar de waterkwaliteit is voor dit meertje best goed en je hoeft geen entree te betalen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:31:24 #69
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60726795
Zo, weer terug uit Berlijn. Heerlijke week gehad. Vooral veel van het weer/bier genoten. Iedere dag geprobeerd om naar het Pergamon te gaan, iedere dag hopeloos gefaald.
Wel in de Zoo geweest. Dat is toch ook wel een aanrader op een mooie dag.
Nu ben ik er echt wel uit, ik ga zorgen dat ik m'n scriptie daar kan gaan schrijven, goed excuus om er een halfjaartje te gaan wonen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_60748384
Ook weer terug, heerlijke tijd gehad, derde keer dat ik er was, ditmaal helemaal in mn eentje, wou even rustig mijn plannen trekken. Heerlijk rustig aan gedaan, alle hoogtepunten die ik natuurlijk al kende weer langs geweest, Olympia Stadion voor de eerste keer echt van binnen gekeken, prachtig wat een historie ligt er op dat terrein! Het is en blijft echt mijn favoriete stad, heerlijk om hier nu een keertje in de zomer rond te hangen. Wel druk bij de musea idd, vooral bij Pergamum, maarja die had ik al een keer van binnen gezien, ben nu maar in het Altes Museum geweest, schitterende Egyptische collectie, echt genoten! Berliner Zoo ook zeker een aanrader op een lekker zonnig dagje!

Komende jaren ga ik zeker nog meerdere keren terugkomen, topstad!
pi_60753288
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:31 schreef Sjoewe het volgende:
Nu ben ik er echt wel uit, ik ga zorgen dat ik m'n scriptie daar kan gaan schrijven, goed excuus om er een halfjaartje te gaan wonen.
Dat lijkt me een zeer goed plan
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:29:38 #72
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60760744
Zo. Ook weer terug. Ben overal wel geweest geloof ik, en vooral veel in Friedrichshain en bij Rosa Luxemburg Platz gechilld. Was mn 3e en langste keer en het is toch wel érg relaxt als je overal de weg inmiddels begint te kennen 8)
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:31:48 #73
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60760816
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:29 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Zo. Ook weer terug. Ben overal wel geweest geloof ik, en vooral veel in Friedrichshain gechilld. Was mn 3e en langste keer en het is toch wel érg relaxt als je overal de weg inmiddels begint te kennen 8)
Veel in de Simon Dachstraße gezeten? Zo chill daar
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:33:01 #74
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60760855
Ja . Pizza's voor 2,50 ftw
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:35:03 #75
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60760938
Billige cocktails en leuke serveersters bij de Tempobox.
Nog bij de Cassiopeia geweest ook?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:07:26 #76
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60765659
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:31 schreef Sjoewe het volgende:

Nu ben ik er echt wel uit, ik ga zorgen dat ik m'n scriptie daar kan gaan schrijven, goed excuus om er een halfjaartje te gaan wonen.
Er wonen is zo anders dan er op bezoek gaan, zal je zeker wel bevallen, als je nog tips wilt, ik heb er gewoon stage gelopen. Of weet je al waar je gaat afstuderen?
Ik wilde graag mijn master doen in Berlijn maar ze hebben niet precies wat ik zoek. Nu moet ik dus kiezen, in Amsterdam wonen en een studie doen die me leuk lijkt, of in Berlijn wonen en zomaar iets anders kiezen. Ik denk dat ik gewoon mijn masterscriptie in Berlijn ga schrijven en in Nederland blijf studeren .

Ik heb een jaar in Berlijn gewoond en ik ben nog niet in het Pergamonmuseum geweest ...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:15:53 #77
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60765908
Mja ik ben er nu een paar keer geweest. En een goede vriend van me woont er nu. Ben heel benieuwd naar het wonen in Berlijn. Juist om eens in een andere stad te kunnen niksen.
Ik denk er precies zo over als jij. Ik wil gewoon mijn scriptie daar schrijven, maar hier studeren de rest van het jaar. En als het me bevalt dan blijf ik lekker plakken denk ik.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:41:53 #78
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60766669
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:35 schreef Sjoewe het volgende:
Billige cocktails en leuke serveersters bij de Tempobox.
Nog bij de Cassiopeia geweest ook?
Nope.. heb ik wat gemist? Volgens de site wel geloof ik .

@hierboven:
ik wil er ook al gaan afstuderen . In september maar eens gaan rondkijken, heb ik een jaar om alles te regelen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:16:54 #79
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60767588
Ja het onderwijs in Nederland is toch even net iets beter dan in Berlijn was mijn ervaring, en in Berlijn krijg je ook wel te maken met lotingen e.d. Niet zo praktisch dus, hoewel het collegegeld wel wat minder is maar goed, ik zal toch een keuze moeten maken. Ik denk dat ik het toch net zoals jullie ga doen.

@hierboven, wanneer moeten jullie afstuderen en wat studeren jullie? Weten jullie al waar je over gaat schrijven of ben ik te voorbarig?

Ik wil dan wel in de Kastanienallee wonen
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:26:12 #80
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_60767820
Ik moet een afstudeerstage regelen, en mijn scriptie moet *iets* te maken hebben met communicatie en multimedia design.

Dus ff opzoek naar een leuk ontwerpbureau daar
  woensdag 13 augustus 2008 @ 00:37:03 #81
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_60781011
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:41 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Nope.. heb ik wat gemist? Volgens de site wel geloof ik .
Ik vond het er erg goed toeven, al had ik er niet mijn volledige aandacht bij
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:16 schreef Leinonlein het volgende:
@hierboven, wanneer moeten jullie afstuderen en wat studeren jullie? Weten jullie al waar je over gaat schrijven of ben ik te voorbarig?
Studie: Geschiedenis van de Twintigste Eeuw Onderwerp: Spanningsvelden tussen feiten en herinneringen. Jawel.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_61352904
Ben alles hier een beetje aan het doorlezen...
Vanaf zondag studeer ik voor een half jaar in Berlijn...was er deze vakantie al een keer en heb een beetje rondgekeken...ben echt benieuwd, ook of er meerdere (Nederlandse/buitenlandse) mede-studenten zijn...

Wat ik me wel afvraag...is de Nederlandse competitie nog ergens te volgen? Voetbal kan ik eigenlijk niet missen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:07:43 #83
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61404986
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:54 schreef BeardedDragon het volgende:
Ben alles hier een beetje aan het doorlezen...
Vanaf zondag studeer ik voor een half jaar in Berlijn...was er deze vakantie al een keer en heb een beetje rondgekeken...ben echt benieuwd, ook of er meerdere (Nederlandse/buitenlandse) mede-studenten zijn...

Wat ik me wel afvraag...is de Nederlandse competitie nog ergens te volgen? Voetbal kan ik eigenlijk niet missen.
Oh meer dan genoeg! Waar ga je studeren en wonen?

Wellicht heb je mazzel in de molen (hier kun je terecht voor Hollandse snacks ) of Mokum in Prenzler Berg... Verder geen idee, ben geen voetbalfan.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:02:48 #84
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_61408050
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:54 schreef BeardedDragon het volgende:
Wat ik me wel afvraag...is de Nederlandse competitie nog ergens te volgen? Voetbal kan ik eigenlijk niet missen.
Ik zou even rondkijken in de kroegen rondom Rosenthaler Platz. Daar zitten heel veel voetbalcafe's. In alle hostels zenden ze sowieso voetbal naar keuze uit. Wij gingen vaak gewoon met de U bahn naar Rosenthaler platz en zochten dan een kroeg uit. Je hebt er heel veel. Circus Hostel zend veel voetbal uit, Belushi's is niet te beroerd skychannel aan te zetten en tussen deze twee zitten op de Torstrasse een aantal voetbalkroegen. Daarnaast is er verderop op de Veteranenstrasse een goede kroeg.

Maar ik heb ook geen kroeg gevonden waar je er vanuit kon gaan dat ze Nederlands voetbal uit zouden zenden.

.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:41:28 #85
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61409110
Mokum is een Nederlandse bar en er hangen voetbalposters aan de muur van Ajax. Daar acht ik de kans nog het grootst . Anders ga je toch gewoon Duits voetbal volgen?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:00:22 #86
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_61415025
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:41 schreef Leinonlein het volgende:
Mokum is een Nederlandse bar en er hangen voetbalposters aan de muur van Ajax. Daar acht ik de kans nog het grootst . Anders ga je toch gewoon Duits voetbal volgen?
Als voetbalfan zou ik in ieder geval een keer naar een wedstrijd van de voormalig ijzerwerkersclub uit Oost Berlijn gaan: 1. FC Union.
pi_61418584
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:00 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Als voetbalfan zou ik in ieder geval een keer naar een wedstrijd van de voormalig ijzerwerkersclub uit Oost Berlijn gaan: 1. FC Union.
Jammer alleen dat de komende wedstrijden van Union in het verschrikkelijke Ludwig Jahn Sportpark worden gespeeld
pi_61421933
Ik ga sowiezo de Duitse competitie wel volgen ja!
Ik zal eens zoeken naar dat cafe...

Ik ga trouwens studeren aan de FHW en woon in Tiergarten...

Zijn er meer mensen van hierzo van fok die studeren in Berlijn?
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:31:26 #89
177242 Irien
Innit though
pi_61424119
Ben vorig weekend met een vriendin in Berlijn geweest. Het was gewelidg!
Ik heb nog wat tips.

Hostel http://www.circus-berlin.de/. We sliepen er zelf niet, maar in die buurt toffe reizigers ontmoet en en het staat in een hele leuke omgeving.

Sowieso kun je in die buurt goedkoop/lekker/leuk eten en drinken, stappen, winkelenn Het is Prezlauer Berg
Wijntje drinken bij http://www.zur-rose-berlin.de/ Moskauer Buleten en Bliny's gegeten bij http://www.gorki-park.de/
Op zondag naar de vlooienmarkt geweest in Friedrichshain, Boxhagener Platz.

Naar het Stasi hoofdkantoor http://stasimuseum.de/en/enindex.htm

In het Deutsches Historische Museum op het museuminsel lopen momenteel 2 toffe tentoonstellingen die de 5 euro entree wel waard zijn: http://www.dhm.de/ausstellungen/arthur-szyk/index.html
http://www.dhm.de/ausstellungen/berliner-blockade/index.html

Het was echt allemaal heel heel tof
Between the click of the light and the start of the dream
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:33:43 #90
177242 Irien
Innit though
pi_61424165
de place to be qua stappen is momentee http://www.water-gate.de/program2/index.html
wij zijn geweest, wij gingen naar http://www.karreraclub.de/
Between the click of the light and the start of the dream
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:41:28 #91
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_61425489
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:33 schreef Irien het volgende:
de place to be qua stappen is momentee http://www.water-gate.de/program2/index.html
wij zijn geweest, wij gingen naar http://www.karreraclub.de/
Het verschil is natuurlijk dat Watergate is een technoclub is en Kerrera Klub en rondreizend indy festival.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Jammer alleen dat de komende wedstrijden van Union in het verschrikkelijke Ludwig Jahn Sportpark worden gespeeld
Als het publiek gewoon meekomt is het alsnog leuk. "FUSSBALLGOTT!"
pi_61425822
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:41 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk dat Watergate is een technoclub is en Kerrera Klub en rondreizend indy festival.
[..]

Als het publiek gewoon meekomt is het alsnog leuk. "FUSSBALLGOTT!"
Nee, want atletiekbaan en half leeg stadion
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:32:43 #93
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_61434510
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, want atletiekbaan en half leeg stadion
Het stadion ligt veel centraler, dus je zou juist verwachten dat de 18000 plaatsen sneller vol komen.
  zondag 7 september 2008 @ 14:02:57 #94
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61447044
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 10:28 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik ga sowiezo de Duitse competitie wel volgen ja!
Ik zal eens zoeken naar dat cafe...

Ik ga trouwens studeren aan de FHW en woon in Tiergarten...

Zijn er meer mensen van hierzo van fok die studeren in Berlijn?
Ha cool! Ik heb ook een tijdje op de FHW door gebracht! . Waar zit je in Nederland, ook op de HES? En wat studeer je? Ga je wonen op een internationaal studentencampus vlakbij S-bhf Tiergarten? Daar ben ik wel vaak geweest, echt geinig in Berlijn al die internationale Wohnheime.

In totaal heb ik ruim een jaar in Berlijn gezeten maar inmiddels niet meer .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_61454745
Ik wil ook weer terug...
pi_61454909
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:32 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Het stadion ligt veel centraler, dus je zou juist verwachten dat de 18000 plaatsen sneller vol komen.
Zoveel toeschouwers trekt Union niet en bovendien heb ik het idee dat veel supporters toch wonen in de omgeving van de Alte Fosterei. Ze zijn namelijk niet echt blij met dit tijdelijke onderkomen en toen ze een voorsprong hadden werd er ook hard AUSWARTSIEG geroepen.
pi_61458958
Berlijn Ik wil terug.

Heb daar in het Amstel House hostel gezeten, redelijk hostel in de wijk Tiergarten. Helaas maar 4 dagen naar Berlijn geweest Ik had het er zo een jaar kunnen uithouden denk ik.
.
pi_61476484
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:02 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ha cool! Ik heb ook een tijdje op de FHW door gebracht! . Waar zit je in Nederland, ook op de HES? En wat studeer je? Ga je wonen op een internationaal studentencampus vlakbij S-bhf Tiergarten? Daar ben ik wel vaak geweest, echt geinig in Berlijn al die internationale Wohnheime.

In totaal heb ik ruim een jaar in Berlijn gezeten maar inmiddels niet meer .
Aha vet!
Ik zit op de Hogeschool Zuyd...helemaal in Limburg...
Nee ik woon in een studentenflat...
Is die campus op Tiergarten relaxed?
pi_61476792
Net teruggekeerd uit Berlijn. Supertijd gehad daar! Hotel Park Inn is echt superluxe en het uitzicht vanaf de 34e etage werkelijk fenomenaal. Veel gewandeld, veel gezien, veel gedaan, lekker gegeten en bijna alle dagen zonnig weer gehad. Ik ga graag nog een keer terug!
pi_61477257
nu een actie op www.nshighspeed.nl dat je een enkeltje berlijn doet voor maar 38 euro! ben al druk aan het zoeken naar de beste aanbieding...
Hooray for boobies!
pi_61483175
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
nu een actie op www.nshighspeed.nl dat je een enkeltje berlijn doet voor maar 38 euro! ben al druk aan het zoeken naar de beste aanbieding...
dat is 1 euro korting op de prijs van bahn.de
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 13:19:09 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61548855
Ooit, toen driekwart van de Fok!kers nog niet eens bestond, ben ik in Berlijn geweest. Toen je er over een snelweg zonder afslagen heen reed, afgezet met hekken en met strenge controles bij de grens. Toen er een muur stond tussen straten met dichtgemetselde huizen. Hier en daar een platform waar je over die muur heen kon kijken naar een stuk niemandsland met heel verderop nog meer dichtgemetselde huizen. Toen er aan de ene kant van die muur wat Trabantjes reden, de nieuwste in een lichtgevende appelgroene kleur. Veel verkeer was er niet trouwens aan die kant. Wel een grote fontein met gele en blauwe kleurtjes op het Alexanderplein. Van het vallen van diezelfde muur was nog lang geen sprake, het zal rond 1979 zijn geweest.

En nu ga ik terug, straks in december Ik ben heel erg benieuwd of ik nog wat herken, wat er allemaal veranderd is. Heel veel natuurlijk.

Wat zijn naast de bekendste toeristische plekken de leukste dingen om te bezoeken? We gaan er niet heen voor de kroegen, dus dat soort dingen zoeken we niet. We fotograferen graag, dus plekken waar je mooie foto's kunt maken (Jugendstil ) zoeken we dan weer juist wèl.

Het hotel waar we slapen ligt aan de Prezlauer Berg, dat werd hierboven al eens genoemd. Volgens mij is dat redelijk in de buurt van het centrum. We hebben overigens een 3-dagen OV-kaart bij de reis, dus we kunnen alle kanten op

Wie heeft er leuke tips? Is iemand weleens op het Joodse kerkhof geweest? Dat ligt vlakbij ons hotel als ik het goed heb gezien. Andere dingen die we beslist niet mogen missen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 september 2008 @ 13:55:34 #103
177242 Irien
Innit though
pi_61549583
Hoi Rewimo!

Je slaapt in ieder geval in een toffe wijk! Jugendstil gebouwen heb ik niet zo veel gezien in Berlijn. Wel een beetje in de zijstraten van de Kurfurstendam. In Prenzlauer Berg gebruiken veel tentjes wel art deco lampen, tafeltjes etc in hun interieurs.

Mooie foto's heb ik kunnen maken 's avonds vanaf de Oberbaumbrucke bij zonsondergang. Zicht op de Skyline en de Spree en op Molecule Man. http://nl.wikipedia.org/wiki/Oberbaumbr%C3%BCcke
Ook mooie foto's gemaakt op de Karl Marx Allee en veel foto's van de Fernsehturm. Dat ding vind ik zó mooi
Ook mooie plaatjes van een groot Sovjet Monument In Treptower park http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_War_Memorial_(Treptower_Park)
In Friedrichshain en Kreuzberg heb je prachtige beschilderde gevels van kraakpanden en studentenhuizen. Daar heb ik ook veel foto's gemaakt.

Wat echt de moeite waard is voor een bezoekje is http://www.stasimuseum.de/ Alles nog in originele Oostblok staat.
Between the click of the light and the start of the dream
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 13:58:10 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61549637
Dank je wel, Irien Ik ga je links vanavond eens op mijn gemak bekijken Er is zoveel te zien daar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 september 2008 @ 15:38:50 #105
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61552417
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:19 schreef Rewimo het volgende:

Rewimo, je doet me een beetje aan mijn vader denken . Die vertelde ook altijd hoe het "vroeger" was in Berlijn. Vind die verhalen wel interessant... Ik denk dat je zeker versteld zult staan van de verandering van Potsdamer Platz en de commerciële uitbuiterij van het Checkpoint Charlie. Naja, de Fernsehturm zul je nog wel herkennen .



Voor mooie foto's Victoriapark (http://de.wikipedia.org/wiki/Viktoriapark_(Berlin)), Reichstag en rond de Schlesische Tor (Oberbaumbrücke ook inderdaad).
Berliner Unterwelten vond ik één van de interessantste dingen die ik heb bezocht. Ze hebben verschillende rondleidingen door bunkers.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 11 september 2008 @ 15:43:10 #106
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61552526
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:55 schreef Irien het volgende:
Wat echt de moeite waard is voor een bezoekje is http://www.stasimuseum.de/ Alles nog in originele Oostblok staat.
Wat ik nog veel interessanter vond is de Gedenkstätte in Hohenschönhausen, rondleidingen door de gevangenis door mensen die daar zelf hebben gezeten of mee in aanraking zijn geweest. Voor mij kwam het toen veel meer tot leven dan in dat museum, hoewel het stasi museum ook wel een aardige indruk geeft.

http://www.stiftung-hsh.de/
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 16:58:57 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61554626
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:38 schreef Leinonlein het volgende:

Rewimo, je doet me een beetje aan mijn vader denken . Die vertelde ook altijd hoe het "vroeger" was in Berlijn. Vind die verhalen wel interessant... Ik denk dat je zeker versteld zult staan van de verandering van Potsdamer Platz en de commerciële uitbuiterij van het Checkpoint Charlie. Naja, de Fernsehturm zul je nog wel herkennen .

[ afbeelding ]

Voor mooie foto's Victoriapark (http://de.wikipedia.org/wiki/Viktoriapark_(Berlin)), Reichstag en rond de Schlesische Tor (Oberbaumbrücke ook inderdaad).
Berliner Unterwelten vond ik één van de interessantste dingen die ik heb bezocht. Ze hebben verschillende rondleidingen door bunkers.
Gezien je leeftijd had ik best je moeder kunnen zijn ja Je vader kan dus wel ongeveer van mijn leeftijd zijn.

Ik ben heel benieuwd of ik nog wat herken. Ik moet nog ergens foto's hebben van de reis die ik gemaakt heb destijds met school. Ik ga eens kijken of ik ze kan vinden, kan ik een beetje vergelijken.

Bedankt voor je tips, er zitten leuke dingen bij!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61554725
Ik zat in het Park Inn Hotel, recht voor de Fernsehturm. En het uitzicht was fenomenaal vanaf de 34e etage (helaas niet superscherp)...


  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 september 2008 @ 17:04:45 #109
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_61554794
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:19 schreef Rewimo het volgende:
En nu ga ik terug, straks in december
En dan vergeet ze gewoon te vertellen dat ze samen met mij gaat...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 17:06:47 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61554862
Oja, ik ga samen met qltel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 september 2008 @ 17:13:39 #111
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61555055
@Rewimo, ah ik zie het! Je bent 2 jaar jonger dan mijn vader . Ik ben wel benieuwd naar je foto's, en ook naar je ervaringen. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met vroeger maar afgaande op de verhalen denk ik dat het best indrukwekkend zal zijn om de verschillen te zien. Voor mij het bijna onmogelijk om voor te stellen dat die muur écht daar stond, blijf ik een raar idee vinden. Hoeveel foto's je ziet en hoeveel verhalen je ook hoort..

@Fargo gave foto's . Leuk om al die lichtjes te zien, Rotes Rathaus ook mooi verlicht zo te zien. Als ik ooit nog eens een hotel in Berlijn nodig heb zou ik daar ook wel eens willen slapen...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 11 september 2008 @ 17:18:49 #112
177242 Irien
Innit though
pi_61555202
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:38 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Berliner Unterwelten vond ik één van de interessantste dingen die ik heb bezocht. Ze hebben verschillende rondleidingen door bunkers.
Dit lijkt me ook erg cool Ga ik volgende keer heen denk ik.
Between the click of the light and the start of the dream
pi_61615226
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:02 schreef Fargo het volgende:
Ik zat in het Park Inn Hotel, recht voor de Fernsehturm. En het uitzicht was fenomenaal vanaf de 34e etage (helaas niet superscherp)...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke plek om te overnachten, mooi uitzicht zeg!
Zo niet.. dan toch!
  zondag 14 september 2008 @ 21:28:11 #114
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61630607
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:18 schreef Irien het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook erg cool Ga ik volgende keer heen denk ik.
Zeker doen, als ik het me goed herinner vond ik tour 3 het leukst.
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:49 schreef BeardedDragon het volgende:

[..]

Aha vet!
Ik zit op de Hogeschool Zuyd...helemaal in Limburg...
Nee ik woon in een studentenflat...
Is die campus op Tiergarten relaxed?
Als het degene is die ik denk dat het is, ja! Veel internationale studenten, veel feestjes en direct aan het S-bhf Tiergarten .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_61631681
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:28 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Zeker doen, als ik het me goed herinner vond ik tour 3 het leukst.
[..]

Als het degene is die ik denk dat het is, ja! Veel internationale studenten, veel feestjes en direct aan het S-bhf Tiergarten .
plus je krijgt als student korting bij de Burger King aldaar
  zondag 14 september 2008 @ 22:12:55 #116
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61632193
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef MCH het volgende:

[..]

plus je krijgt als student korting bij de Burger King aldaar
woah, is dat bij elke Burger King?
Naja ik kwam daar toch nooit, het enige lekkere van Burger King zijn de twisted fries maar die hebben ze niet in Duitsland
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_61633383
in duitsland hebben ze nog wel de mc rib @ mac donalds
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_61635274
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:12 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

woah, is dat bij elke Burger King?
Naja ik kwam daar toch nooit, het enige lekkere van Burger King zijn de twisted fries maar die hebben ze niet in Duitsland
Geen idee
Het stond bij die BK speciaal op de deur geplakt
pi_61649834
Dat Berliner Unterwelten moet ik echt eens heen!

Iemand hier in de atoombunker onder Berlijn geweest? (Story of Berlin volgens mij) Is er veel te zien?

Leuke webcam in Berlijn, op het Park Inn Hotel. Je kan hem zelf besturen, er zit zelfs geluid bij:
http://www.berlinstream.de/steuerung/index.php?nr=1
.
pi_61691616
Wellicht dat ik het over het hoofd zie, maar zijn er ook mensen met tips qua goede adresjes (hotel/appartement) in/dichtbij het centrum van Berlijn?
  Redactie Frontpage woensdag 17 september 2008 @ 20:12:04 #121
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61711443
Even bijlezen
pi_61717299
In november weer een paar dagen. ¤20 retour met Ryanair vanaf Weeze naar Schonefeld vond ik wel te doen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61718198
Das wel erg goedkoop idd
Zo niet.. dan toch!
pi_61719756
Hier is ook weer geboekt, 8 nachten rondom oud en nieuw.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2008 @ 07:08:16 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61723009
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:39 schreef MCH het volgende:
Hier is ook weer geboekt, 8 nachten rondom oud en nieuw.
Dan zijn wij er ook 27 t/m 31-12
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage donderdag 18 september 2008 @ 07:45:52 #126
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61723198
Aan de ene kant trekt t me wel, maar ben net een week in Parijs geweest en dan is berlijn misschien een tegenvaller. Die Cinestar Bioscoop, draait ie de films in de orginele versie?
  donderdag 18 september 2008 @ 14:31:22 #127
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61731475
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:45 schreef SunChaser het volgende:
Aan de ene kant trekt t me wel, maar ben net een week in Parijs geweest en dan is berlijn misschien een tegenvaller. Die Cinestar Bioscoop, draait ie de films in de orginele versie?
Berlijn trekt bij veel meer als stad dan Parijs, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Berlijn is in ieder geval wel de moeite waard! En ja, films in originele versie zonder ondertiteling. Mocht je student zijn, vergeet je studentenpas dan niet, krijg je korting mee.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 18 september 2008 @ 14:33:41 #128
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_61731529
Volgens mij zijn alle freiluftkino's nog open, dat is ook het proberen waard Sunchaser. Daar is bijna alles OmU (origineel met ondertiteling).
  donderdag 18 september 2008 @ 14:45:06 #129
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61731816
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:33 schreef MeneerTim het volgende:
Volgens mij zijn alle freiluftkino's nog open, dat is ook het proberen waard Sunchaser. Daar is bijna alles OmU (origineel met ondertiteling).
Als je snel bent kun je voor de 21e nog naar Freiluftkino Friedrichshain maar de meeste sluiten al eind augustus.Met die films in originele taal moet je wel oppassen, voor je het weet zit je bij een Franse film ofz, en dan is Duits kunnen lezen wel een vereiste .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 september 2008 @ 22:13:17 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61811286
Help! Wij gaan dus met de trein van Goch naar Berlijn. Vandaag kregen we de papieren, allemaal leuk, maar ik probeer uit te vinden hoe die treinreis eruit ziet. Op de site van DB zie ik wel vertrek- en aankomsttijd, maar niet waar we over moeten stappen. Ergens moeten we natuurlijk in de ICE terecht komen.

Weet iemand waar we kunnen vinden hoe het reisschema eruit ziet, vergelijkbaar met ns.nl dus: zo-en-zo laat daar-en-daar overstappen op die-en-die trein?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61812672
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:13 schreef Rewimo het volgende:
Help! Wij gaan dus met de trein van Goch naar Berlijn. Vandaag kregen we de papieren, allemaal leuk, maar ik probeer uit te vinden hoe die treinreis eruit ziet. Op de site van DB zie ik wel vertrek- en aankomsttijd, maar niet waar we over moeten stappen. Ergens moeten we natuurlijk in de ICE terecht komen.

Weet iemand waar we kunnen vinden hoe het reisschema eruit ziet, vergelijkbaar met ns.nl dus: zo-en-zo laat daar-en-daar overstappen op die-en-die trein?
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 september 2008 @ 11:41:56 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61821035
Die geeft dus alleen maar vertrek- en aankomsttijd...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage maandag 22 september 2008 @ 11:46:09 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_61821122
Ik sla berlijn toch maar over, ergens trekt t me niet zo. En het is 7 uur rijden.
pi_61821201
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:41 schreef Rewimo het volgende:
Die geeft dus alleen maar vertrek- en aankomsttijd...
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/d al gedaan?
oeh, das dezelfde, vreemd.

Maar daar kan het wel

als je de treintijden hebt, zit er linksonderin de tabel een linkje waarmee je de details uitklapt
dag
pi_61821797
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:46 schreef SunChaser het volgende:
Ik sla berlijn toch maar over, ergens trekt t me niet zo. En het is 7 uur rijden.
Berlijn zal er niet rouwig om zijn...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 september 2008 @ 14:33:25 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61824879
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:50 schreef petre86 het volgende:
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/d al gedaan?
oeh, das dezelfde, vreemd.

Maar daar kan het wel

als je de treintijden hebt, zit er linksonderin de tabel een linkje waarmee je de details uitklapt
Dank je wel!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:58:59 #137
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62376456
Voor de mensen die nu in Berlijn zijn of een dezer dagen vertrekken raad ik aan om even extra aandacht te besteden aan het festival of Lights. Begint vandaag en duurt nog tot 26 oktober, alle belangrijke bezienswaardigheden in Berlijn zullen prachtig verlicht zijn. Brandenburger Tor, Reichstag, Museuminsel enz. Zeker een aanrader .

En voor de Berlijnliefhebbende Last.fmmers onder ons, voeg je bij de Berlijn groep op Last.fm . Wie zal de lijsten regeren? De Beatsteaks, die Ärtze, of toch Ellen Allien?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:31:51 #138
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_62382007
Ik ben van 6 tot 14 december weer in Berlijn

Tot donderdag met een groepje studiegenoten, daarna 'alleen'.
Ik heb er zin an. Sowieso maar weer even de techno-tempels af.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_62382439
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:41 schreef Leinonlein het volgende:
Mokum is een Nederlandse bar en er hangen voetbalposters aan de muur van Ajax. Daar acht ik de kans nog het grootst . Anders ga je toch gewoon Duits voetbal volgen?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:54:56 #140
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62382627
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:47 schreef Technoviking het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dicht?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:02:57 #141
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_62382792
Maar wel langs de route van de partytram (M10)
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_62383262
Tips voor goedgelegen romantische hotelletjes zijn welkom!

Gewoon goedkope strakke kamers mogen ook, dan gaan we van het uitgespaarde geld wel romantisch uit eten
Sweet and innocent...
pi_62401430
tvp, plannen om in de kerstvakantie daarheen te gaan
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_62402126
Ik ga misschien met mijn werk naar Berlijn, in maart 2009. Dat zal dan zijn met ongeveer 25-30 leerlingen van ongeveer 16 jaar oud en nog 2 andere collega's. En ik zeg misschien omdat men nog moet gaan bekijken wie de begeleiders worden...maar het lijkt me echt heel mooi
pi_62402951
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:54 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Dicht?
Volgens mij liepen we er 's ochtends langs. Geen paniek!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:35:08 #146
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62408436
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:40 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Volgens mij liepen we er 's ochtends langs. Geen paniek!
Oei, gelukkig! Die leuke gezellige concertjes daar zijn onmisbaar .
Echter, tegenwoordig kun je kroketten, frikadellen en stroopwafels halen bij demolen.de in Friedrichshain.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:09 schreef Ikook het volgende:
Ik ga misschien met mijn werk naar Berlijn, in maart 2009. Dat zal dan zijn met ongeveer 25-30 leerlingen van ongeveer 16 jaar oud en nog 2 andere collega's. En ik zeg misschien omdat men nog moet gaan bekijken wie de begeleiders worden...maar het lijkt me echt heel mooi
Geldt er een loting voor de begeleiders? Mijn broertje is met school ook geweest een tijdje terug (hij was toen ook 16). En ze hebben het hartstikke leuk gehad.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62419339
@Leinonlein: er is voor zover ik weet geen loting. Twee collega's van me organiseren het, waarvan ik met eentje samenwerk. Het is een kwestie van kijken wie zich aanmeld en daar maken zij een keuze uit.
Ik ben leerlingbegeleider en geen docent, dus dat kan zowel in mijn voor- als in mijn nadeel werken natuurlijk.
Nadeel van de reis vind ik dat de leerlingen in gastgezinnen verblijven, dit met als doel dat ze hun Duits ook echt gebruiken. Maar ja, die gastgezinnen doen dat wel voor het geld dus het is maar de vraag of dat ook daadwerkelijk gebeurd. Jammer dus dat we niet met de leerlingen in hetzelfde eenvoudige hotel komen te zitten!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:57:34 #148
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62421515
@Ikook, zit wat in. Echter, het hangt wel heel erg af in welk gastgezin je terecht komt. Ik heb wel eens mensen gesproken die in hele leuke gezinnen terecht zijn gekomen en daardoor veel van de taal en cultuur hebben meekregen. Hoop dat dit voor deze leerlingen ook gaat gelden! Helaas zijn er ook veel mensen die het alleen voor het geld doen en zo 7 leerlingen in hun huis onderbrengen . Ze zullen er vast wel iets van mee krijgen. En anders misschien een leuke nagesynchroniseerde film bezoeken?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 00:29:26 #149
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_62422426
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:58 schreef Leinonlein het volgende:
Voor de mensen die nu in Berlijn zijn of een dezer dagen vertrekken raad ik aan om even extra aandacht te besteden aan het festival of Lights. Begint vandaag en duurt nog tot 26 oktober, alle belangrijke bezienswaardigheden in Berlijn zullen prachtig verlicht zijn. Brandenburger Tor, Reichstag, Museuminsel enz. Zeker een aanrader .

En voor de Berlijnliefhebbende Last.fmmers onder ons, voeg je bij de Berlijn groep op Last.fm . Wie zal de lijsten regeren? De Beatsteaks, die Ärtze, of toch Ellen Allien?
group gejoind, zal ellen ten goede komen
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:34:40 #150
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62423425
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:29 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

group gejoind, zal ellen ten goede komen
Ellen . Dan vind je Apparat vast ook wel tof. Leuke muzieksmaak trouwens!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62462102
Zo de reis is bevestigd.
We gaan van zaterdag 27 december tot en met 1 januari naar Berlijn toe.
Mijn vriendin heeft me overgehaald om met de trein te gaan. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
We zitten in het Ramada Plaza Hotel.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_62462768
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:29 schreef -J-D- het volgende:
Zo de reis is bevestigd.
We gaan van zaterdag 27 december tot en met 1 januari naar Berlijn toe.
Mijn vriendin heeft me overgehaald om met de trein te gaan. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
We zitten in het Ramada Plaza Hotel.
Lekker hotel, voor die prijs per nacht slaap ik een hele week in Berlijn op een tweepersoonskamer
Weet je trouwens zeker dat die trein op 1 januari rijdt, staat me bij dat de trein Berlijn - Amsterdam op sommige (feest)dagen niet gaat.
pi_62463314
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Lekker hotel, voor die prijs per nacht slaap ik een hele week in Berlijn op een tweepersoonskamer
Weet je trouwens zeker dat die trein op 1 januari rijdt, staat me bij dat de trein Berlijn - Amsterdam op sommige (feest)dagen niet gaat.
Volgens de reisorganisatie wel
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:28:41 #154
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_62477108
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:34 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ellen . Dan vind je Apparat vast ook wel tof. Leuke muzieksmaak trouwens!
Apparat is zeker tof ja

Nog bij Ellen Allien & Modeselektor geweest vorige maand? :p
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:24:08 #155
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62511710
Ik ga er a.s. weekend heen.. We vliegen er heen, van vrijdagochtend tot maandagochtend, en hebben daar voor die 3 nachten een appartement vlakbij het centrum gevonden voor 175 euro!

Nu wil ik zelf een toffe stadswandeling doen, die staan altijd in de Lonely Planet.. heeft iemand die Lonely Planet, en kan iemand mij die stadswandeling toesturen? Zou top zijn..

Of een andere stadswandeling is ook goed natuurlijk...
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:35:01 #156
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62512054
Ik ga er a.s. weekend heen.. We vliegen er heen, van vrijdagochtend tot maandagochtend, en hebben daar voor die 3 nachten een appartement vlakbij het centrum gevonden voor 175 euro!

Nu wil ik zelf een toffe stadswandeling doen, die staan altijd in de Lonely Planet.. heeft iemand die Lonely Planet, en kan iemand mij die stadswandeling toesturen? Zou top zijn..

Of een andere stadswandeling is ook goed natuurlijk...
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:49:09 #157
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62512473
Goed..

Vrijdag overdag lekker door de stad dwalen, de bekende bezienswaardigheden bekijken. 's Avonds denk ik de lichttour: http://berlijn-blog.nl/festival-of-lights-2008/. Zaterdag overdag wil ik graag de Berliner Unterwelten in, 's avonds gaan we op stap met een vriendinnetje van mijn vriendin. Zondag overdag beetje slapen, misschien nog wat bekijken? (Wie heeft de geniale tip?), en 's avonds niet te laat slapen want ons vliegtuig gaat alweer vroeg..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 21:35:40 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62513711
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:29 schreef -J-D- het volgende:
Zo de reis is bevestigd.
We gaan van zaterdag 27 december tot en met 1 januari naar Berlijn toe.
Mijn vriendin heeft me overgehaald om met de trein te gaan. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
We zitten in het Ramada Plaza Hotel.
Dan zijn qltel en ik er ook
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62513824
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan zijn qltel en ik er ook
Zelfde hotel?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_62513936
Iemand die weet of het currywurst-museum nou open is of niet? op www.currywurstmuseum.de staat open in 2009, sommige sites melden dit ook maar anderen zeggen dat het al vanaf 2006 open is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62523868
Wij gaan tweede weekend van december, vliegen vanaf Dusseldorf en slapen in NH-hotel. Geen ontbijt, maar dat zien we dan wel. Wil sowieso een keer ontbijten in de Fernsehturm, zijn de wachtrijen daarvoor echt zo lang?
Sweet and innocent...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 13:34:16 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62527085
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:39 schreef -J-D- het volgende:
Zelfde hotel?
Nee volgens mij niet maar ik weet uit mijn hoofd niet hoe het wèl heet Zal thuis wel even voor je kijken.

Edit: Park Plaza Prenzlauer Berg

[ Bericht 4% gewijzigd door Rewimo op 20-10-2008 20:15:08 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62594918
Zijn de winkels op 1 november (dus Allerheiligen) gesloten in Berlijn?
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 oktober 2008 @ 22:19:17 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62597197
Is een feestdag, dus reken er maar op van wel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:12:53 #165
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62714577
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:24 schreef Oksel het volgende:
Ik ga er a.s. weekend heen.. We vliegen er heen, van vrijdagochtend tot maandagochtend, en hebben daar voor die 3 nachten een appartement vlakbij het centrum gevonden voor 175 euro!
Waar zat je hotel precies? Hotels zeggen altijd iets over "het centrum" meer het centrum is zo enorm, dan dan heb je ook nog west of oost centrum. Ben dus wel eens benieuwd.. Had nog wel wat tips gehad maar zie dat je al terug bent. Hoe vond je het?
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:18 schreef Innocence het volgende:
Wij gaan tweede weekend van december, vliegen vanaf Dusseldorf en slapen in NH-hotel. Geen ontbijt, maar dat zien we dan wel. Wil sowieso een keer ontbijten in de Fernsehturm, zijn de wachtrijen daarvoor echt zo lang?
Ik weet niet hoe het zit met de wachtrijen maar ik denk dat je beter ergens anders kunt ontbijten (goedkoper en betere kwaliteit) en gewoon zomaar een keer in de Fernsehturm.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 02:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Apparat is zeker tof ja

Nog bij Ellen Allien & Modeselektor geweest vorige maand? :p
Nee . Dat was ik even vergeten toen ze er was, toen ik er weer aan dacht was het alweer een week later. Ben jij geweest?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62714674
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:12 schreef Leinonlein het volgende:

[..]


Ik weet niet hoe het zit met de wachtrijen maar ik denk dat je beter ergens anders kunt ontbijten (goedkoper en betere kwaliteit) en gewoon zomaar een keer in de Fernsehturm.
[..]


De menukaart is redelijk goedkoop hoor, je bent dan alleen extra toegang kwijt.
Sweet and innocent...
pi_62735973
Hmm bagger, waarschijnlijk geen Berlijn voor mij.
Tenminste, niet met mijn werk (school dus).
Er had zich nog een docente aangemeld en zij geeft Duits, dus logisch dat ze haar kiezen ipv mij.
Maar zij is wel zo labiel als wat en dus sta ik reserve
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:48:30 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62751875
Prachtig weekend gehad in Berlijn.. wat een leuke stad! Groot, maar zo voelt het niet aan. Hele nacht metro's.. , prachtige gebouwen en goedkoop voedsel!

Vrijdag, zaterdag en zondag overdag deze wandeltocht gedaan. Vrijdagavond met een Velotaxi een lichttour gemaakt, zaterdagavond naar "Eagle Eye" geweest en vervolgens op stap gegaan met vrienden, zondagavond naar "Blindness" geweest.. Oh, en zondag de Berlijnse "Unterwelten" ingeweest, ERG leuk!!

Nu kun je zeggen; waarom naar de bios als je naar Berlijn gaat? Omdat ik veel in Duitsland zit maar WEIGER naar na-gechroniseerde films te gaan, en ze in Berlijn tenminste originele versies uitzenden!!

Een kleine foto-impressie:









  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:35:26 #169
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62753450
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:48 schreef Oksel het volgende:
Prachtig weekend gehad in Berlijn.
Dat is wel een uitzondering op de regel, de meeste bioscopen synchroniseren.. ook in Berlijn. Welke bioscoop ben je geweest?

Leuke foto's! Berliner Weisse mit schuss .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:47:13 #170
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62753875
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:35 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Dat is wel een uitzondering op de regel, de meeste bioscopen synchroniseren.. ook in Berlijn. Welke bioscoop ben je geweest?

Leuke foto's! Berliner Weisse mit schuss .
CineStar op het Sony-plein heeft elke dag een stuk of 7/8 films in het Engels, in totaal zo'n 15-20 voorstellingen..

Overigens was ik niet echt weg van de bier-verkrachting.. maar het is een leuk plaatje, zonnetje, terras, mooi gebouw op de achtergrond..
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:50:53 #171
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62754019
De grootste tegenvaller vond ik trouwens wel de Brandenburger Tor.

En na een tijdje had ik al die enorme grote kijk-mij-stoer-zijn gebouwen ook wel gezien. Dat zie je naar mijn idee toch een stuk minder in Nederland, dat gepats met gebouwen. Puur groot en bling-bling bouwen voor het mooi, zonder praktisch doel.
pi_62754208
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:
De grootste tegenvaller vond ik trouwens wel de Brandenburger Tor.

En na een tijdje had ik al die enorme grote kijk-mij-stoer-zijn gebouwen ook wel gezien. Dat zie je naar mijn idee toch een stuk minder in Nederland, dat gepats met gebouwen. Puur groot en bling-bling bouwen voor het mooi, zonder praktisch doel.
Mag ik vragen waarom je de Brandenburger tof vond tegenvallen? doordat die zo ingebouwd staat?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:12:40 #173
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62754815
Klein, druk, ingebouwd.. weinig imposant.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:28:21 #174
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62755359
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:55 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je de Brandenburger tof vond tegenvallen? doordat die zo ingebouwd staat?
Hoi Kuno
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

CineStar op het Sony-plein heeft elke dag een stuk of 7/8 films in het Engels, in totaal zo'n 15-20 voorstellingen..

Overigens was ik niet echt weg van de bier-verkrachting.. maar het is een leuk plaatje, zonnetje, terras, mooi gebouw op de achtergrond..
Ja oke, dan heb je dus gelijk 1 van de weinige VO bioscopen te pakken gehad .
Oh oh ohhhh je hebt het duidelijk niet begrepen, het is superlekker! De groene variant .
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:
De grootste tegenvaller vond ik trouwens wel de Brandenburger Tor.

En na een tijdje had ik al die enorme grote kijk-mij-stoer-zijn gebouwen ook wel gezien. Dat zie je naar mijn idee toch een stuk minder in Nederland, dat gepats met gebouwen. Puur groot en bling-bling bouwen voor het mooi, zonder praktisch doel.
Euhm geen doel? Je kent de geschiedenis van dat patsgebouwtje?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62758657
wellicht een keer fok meeting in berlijn incl treintoer inclusief uitleg wat die gebouwen hebben betekent in het verleden?
Hooray for boobies!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:11:34 #176
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62759673
@ Leinonlein; je bent in ieder geval erg goed in het uit verband trekken van posts.. je maakt 1 quote van 2 verschillende posts, en doet vervolgens alsof ik dom ben..? Lekker ben jij..
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:18:35 #177
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62762238
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:11 schreef Oksel het volgende:
@ Leinonlein; je bent in ieder geval erg goed in het uit verband trekken van posts.. je maakt 1 quote van 2 verschillende posts, en doet vervolgens alsof ik dom ben..? Lekker ben jij..
Ja ik wilde reageren op beide posts zonder dubbel te posten dus had het in 1 post gedaan, wil niks uit het verband trekken doch laten voordoen dat je dom bent. Maar de Brandenburger Tor heeft vroeger wel een nuttig doel gehad en dat is het enige wat ik daarmee wilde zeggen . Buiten zijn geschiedenis is de Brandenburger Tor ook niet zo heel bijzonder, dat ben ik wel met je eens.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:43:21 #178
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62763212
Precies wat ik wilde zeggen.
pi_62763877
wij zijn dit jaar ook in berlijn 2 keer naar bios geweest in het sony centre....heerlijk on-nagesynchroniseerd zelfs ook niet ondertiteld, daar stond ik wel van te kijken
what you see, is what you get!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:28:40 #180
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62784089
Ryanair gaat binnenkort van start met een nieuwe route, Düsseldorf/Weeze - Berlijn Schönefeld (http://berlijn-blog.nl/ryanair-opent-route-dusseldorf-berlijn/). Heb de prijzen even zitten bekijken en je kunt echt voor een prikkie naar Berlijn als je een beetje uit de buurt van Limburg komt. De vluchten gaan 1 á 2 maal per dag .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62784970
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:28 schreef Leinonlein het volgende:
Ryanair gaat binnenkort van start met een nieuwe route, Düsseldorf/Weeze - Berlijn Schönefeld (http://berlijn-blog.nl/ryanair-opent-route-dusseldorf-berlijn/). Heb de prijzen even zitten bekijken en je kunt echt voor een prikkie naar Berlijn als je een beetje uit de buurt van Limburg komt. De vluchten gaan 1 á 2 maal per dag .
Gisteren was de eerste vlucht zelfs al

Ik ga maandag retour voor 10 euro
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_62785023
Ik ga met m'n vriendin begin volgend jaar naar Berlijn. Wat zijn daar nu echt de dingen om te bezichtigen?
pi_62789025
mijn voorkeur heeft de eiffeltoren.... www.berlijnforum.nl kijk daar eens. verder berlijn.pagina.nl en natuurlijk www.berlijn-blog.nl
Hooray for boobies!
pi_62789548
Bruggen, gebouwen, musea en parken.

Best lekkere hoeren trouwens daar waar we op stap waren.. Mocht er geeneens eentje meenemen van mn vriendin..
pi_62798897
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:58 schreef Oksel het volgende:
Bruggen, gebouwen, musea en parken.

Best lekkere hoeren trouwens daar waar we op stap waren.. Mocht er geeneens eentje meenemen van mn vriendin..
was zeker de oranienburgerstrasse? daar heb ik ook wel eens wat lekkers zien rondlopen jammer genoeg haal je de hoeren er zo uit door de buideltasjes die ze dragen
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_63155306
Berlijn!

Ik ga misschien in de kerstvakantie heen met m'n vriendje!
Weet iemand hier ook wat de place to be is met oud en nieuw in Berlijn?
pi_63155544
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Berlijn!

Ik ga misschien in de kerstvakantie heen met m'n vriendje!
Weet iemand hier ook wat de place to be is met oud en nieuw in Berlijn?
Het schijnt dat er in een park een giga feest is.
Maar daar kom je niet zomaar in.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:37:41 #188
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63157331
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:31 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Het schijnt dat er in een park een giga feest is.
Maar daar kom je niet zomaar in.
Op de Strasse des 17. Juni (vlakbij de Brandenburer tor en inderdaad in het park Tiergarten) is hét grote feest. Het is er altijd megadruk dus ik zou er vroeg bij zijn als je daarheen wilt, denk aan een uur of 17:00.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:47:38 #189
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63157659
Als je naar de Strasse des 17. Juni gaat, of de Kulturbrauerei, dan weet je in ieder geval dat je tussen de massa staat.
pi_63159650
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:37 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Op de Strasse des 17. Juni (vlakbij de Brandenburer tor en inderdaad in het park Tiergarten) is hét grote feest. Het is er altijd megadruk dus ik zou er vroeg bij zijn als je daarheen wilt, denk aan een uur of 17:00.
Vorig jaar was het best te doen, alleen als je voor het hoofdpodium wilde staan moest je echt vroeg zijn. Het jaar daarvoor was het echt te druk, maar toen was er een door Nokia gesponsord feest met echte wereldartiesten.
  woensdag 12 november 2008 @ 15:24:11 #191
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_63160536
Je kon vorig jaar op het dak van Weekend, dat is pas een view
  woensdag 12 november 2008 @ 15:58:57 #192
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63161528
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Je kon vorig jaar op het dak van Weekend, dat is pas een view
Dat lijkt me inderdaad stoer. Was daar een speciaal feest?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 12 november 2008 @ 16:24:04 #193
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_63162278
jep, m-nus nieuwjaarsparty.. kostte ook maar een tientje ofzo trouwens
pi_63175692
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:37 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Op de Strasse des 17. Juni (vlakbij de Brandenburer tor en inderdaad in het park Tiergarten) is hét grote feest. Het is er altijd megadruk dus ik zou er vroeg bij zijn als je daarheen wilt, denk aan een uur of 17:00.
Klinkt goed, moet je daar nog kaarten voor hebben ofzo?
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
jep, m-nus nieuwjaarsparty.. kostte ook maar een tientje ofzo trouwens
Misschien ook een leuk alternatief. Maar waar koop je die kaarten? En is er ergens meer info te vinden over al die nieuwjaarsfeesten? Want het klinkt allemaal wel leuk
pi_63231292
Reis is geboekt

We zijn 5 dagen in Berlijn, wat zijn een beetje leuke dingen om te doen daar? Excursies, shoppen, andere plaatsen waar we geweest moeten zijn of dingen die we gedaan moeten hebben?
pi_63236470
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:11 schreef Devz het volgende:
Reis is geboekt

We zijn 5 dagen in Berlijn, wat zijn een beetje leuke dingen om te doen daar? Excursies, shoppen, andere plaatsen waar we geweest moeten zijn of dingen die we gedaan moeten hebben?
Lees de topics maar luiwammes
pi_63240554
Oké, sluit het topic maar meteen dan.
pi_63240708
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 11:22 schreef Devz het volgende:
Oké, sluit het topic maar meteen dan.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_63243371
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 11:22 schreef Devz het volgende:
Oké, sluit het topic maar meteen dan.
Die vraag is al tig keer gesteld. Als je iets specifieks zoekt dan kun je het hier wel vragen, de rest staat wel in de topics of lees het in Wikitravel
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:36:07 #200
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63243901
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:11 schreef Devz het volgende:
Reis is geboekt

We zijn 5 dagen in Berlijn, wat zijn een beetje leuke dingen om te doen daar? Excursies, shoppen, andere plaatsen waar we geweest moeten zijn of dingen die we gedaan moeten hebben?
Leuke dingen:
- Koepel van de Reichstag (gratis maar lang wachten, ga daarom 's ochtends)
- Siegesäule in (uitzicht over Tiergarten, ¤ 1,50 voor studenten)
- Sonycenter 's avonds mooi verlicht
- Op zondag brunchen ergens in de Simon Dach strasse (rond de ¤ 10 voor een enorm brunchbuffet),
- Fietstochtje maken
- Elke dag om 11 uur gratis rondleiding start bij Brandenburger tor
- Sauna in Europacenter veel veel heerlijke soorten Aufguss
- Currywurst eten bij Curry 36 bij U-bahnhof Mehringdamm,
- Cocktailbar Fogo ook bij Mehringdamm. Gezellig oosters aangekleed en zand op de grond. Cocktails voor ¤ 3,- geloof ik. Arndtstr. 29
- Wandelen in Kreuzberg (Schlesische Strasse en Oranienstrasse).
- Veel gebruik maken van het openbaar vervoer. U-bahn lijnen 1 en 3 zijn pareltjes .

Shoppen:
Kastanienallee, Schönhauser Allee en rond U-bahnhof Eberswalder strasse en ik weet niet wanneer je er bent maar anders kerstmarkten in Berlijn (bij Altstadt Spandau en Schloss Charlottenburg zijn favoriet). Ku'damm is overrated...

Andere plaatsen:
Als je geïnteresseerd bent in (Duitse/Berlijnse) geschiedenis kan ik je aanraden om het Stasi museum, voormalig stasi gevangenis Gedenkstätte Hohenschönhausen, en voormalig concentratiekamp Sachsenhausen te bezoeken. Stukken van de Berlijnse muur zijn te bewonderen in het Mauerpark, East Side Gallery, Potsdamer Platz en Bernauer Strasse. Typisch DDR: Karl Marx Allee (uitstappen bij U-bahnhof Frankfurter Tor). Checkpoint Charlie is overrated...

Musea:
- Duits Historisch museum aan Unter den Linden
- Het Deutsches Technik Museum (érg groot 25.000 M2, veel info over oude treinen, vliegtuigen en er is een oude bierbrouwerij)
- Berliner Unterwelten (tours in Duits en Engels door oude bunkers onder Berlijn)
- En het Currywurst Museum aan de Ku'damm.

Hier krijg je wel 5 dagen mee vol. En inderdaad, als je wat specifieker vragen stelt kunnen wij daar wat beter antwoord op geven. Kijk ander nog eens hier, staat ook veel informatie:
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
mijn voorkeur heeft de eiffeltoren.... www.berlijnforum.nl kijk daar eens. verder berlijn.pagina.nl en natuurlijk www.berlijn-blog.nl
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_63247665
Cool, thanks
pi_63256671
Iemand wel eens naar Berghain geweest?
Is het daar echt zo moeilijk binnenkomen voor toeristen als wordt gezegd?
Sweet and innocent...
  zondag 16 november 2008 @ 09:26:28 #203
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63256875
Dat is toch de 'Panorama Bar'? Vrienden van me konden er in ieder geval zonder veel moeite naar binnen. Als je maar niet met een te grote groep (alleen mannen) aan komt zetten en te duidelijk een toerist (type engelsman) bent in de rij, dan loopt het wel los
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_63258110
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:26 schreef Sjoewe het volgende:
Dat is toch de 'Panorama Bar'? Vrienden van me konden er in ieder geval zonder veel moeite naar binnen. Als je maar niet met een te grote groep (alleen mannen) aan komt zetten en te duidelijk een toerist (type engelsman) bent in de rij, dan loopt het wel los

We gaan als stelletje erheen, dus zal vast wel goedkomen dan.
Wil er heel graag heen, maar liever niet voor niets een uur in de rij staan
Sweet and innocent...
pi_63372778
Hallo mensen,

Volgende week gaan ik en 40 anderen mensen naar Berlijn. Nu vroeg ik me af òf hier mensen zijn die vielleicht een goede uitgaansgelegenheid/disco voor de avond kent in Berlijn? We zijn dus met een grote groep dus moet wel geen klein tentje zijn
pi_63372843
Ps. wij zijn een groep internationale studenten in de leeftijd van 19 (ik ben de jongste _!11!11!!1!!!1!!) tot 26
  donderdag 20 november 2008 @ 13:49:47 #207
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_63372928
veel clubs zullen je niet binnen laten
pi_63373932
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:49 schreef HenkBenzinetank het volgende:
veel clubs zullen je niet binnen laten
Whehehe zullen de organisatoren leuk vinden ben benieuwd of zij dat weten
pi_63373974
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:25 schreef Wouser het volgende:

[..]

Whehehe zullen de organisatoren leuk vinden ben benieuwd of zij dat weten
Denk dat dat overal wel zo is als je met een groep van 40 man aankomt

Alle ervaringen wat betreft Berghain zijn nog steeds welkom trouwens. Alvast een beetje voorpret, aangezien het nog steeds een verrassing is voor m'n vriend
Sweet and innocent...
  donderdag 20 november 2008 @ 14:45:17 #210
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_63374534
niemand wil 40 toeristen in z'n club
pi_63380389
Ga 1 Januari tot 5 Januari. Vlak bij de Kurfurstendamm. Met 5 vrienden, nog niet eerder geweest dus ben benieuwd wat me te wachten staat
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  donderdag 20 november 2008 @ 21:52:53 #212
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63387147
Het aftellen voor mij is weer begonnen. 6 tot 15 december in Berlijn

Dit keer wil ik vooral naar allemaal 'gekke' plekken. Zoals de voormalige Amerikaanse afluisterinstallatie bovenop de puinheuvel vlak bij de oude West/Oost grens, de Funkturm in Spandau en nog meer van dat soort dingen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_63390535
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Sjoewe het volgende:
Het aftellen voor mij is weer begonnen. 6 tot 15 december in Berlijn

Dit keer wil ik vooral naar allemaal 'gekke' plekken. Zoals de voormalige Amerikaanse afluisterinstallatie bovenop de puinheuvel vlak bij de oude West/Oost grens, de Funkturm in Spandau en nog meer van dat soort dingen
Staat de Muggelturm ook op het lijstje? Best een fraaie attractie om te bezoeken, het is zo obscuur dat je zelf de sleutel meekrijgt om de deur open en dicht te doen bij het naastgelegen snacktentje.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:29:51 #214
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63390815
Oeh dat is ook een goeie
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 20 november 2008 @ 23:41:05 #215
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63391157
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Sjoewe het volgende:
Funkturm in Spandau en nog meer van dat soort dingen
Die glazen lift doet het m! Als je gek wilt doen kun je ook de trein pakken naar Tropical Islands hehe (Google maar even, is enorm zwembadparadijs in voormalig zappelinfabriek). Onderweg in de trein zie je nog wat platteland van Brandenbug . Ook wel gek is Café Klo, een café met wc thema, erg flauw maar wel gek.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zondag 23 november 2008 @ 16:57:34 #216
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63453547
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Sjoewe het volgende:
Het aftellen voor mij is weer begonnen. 6 tot 15 december in Berlijn

Dit keer wil ik vooral naar allemaal 'gekke' plekken. Zoals de voormalige Amerikaanse afluisterinstallatie bovenop de puinheuvel vlak bij de oude West/Oost grens
Daar staat tegenwoordig een groot hek omheen.
  zondag 23 november 2008 @ 17:25:27 #217
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63454328
Ja echt? Kut.

Maar je kan de heuvel zelf toch nog wel op?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_63455788
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:25 schreef Sjoewe het volgende:
Ja echt? Kut.

Maar je kan de heuvel zelf toch nog wel op?
Je kan op een (hoger gelegen) heuvel ernaast staan, waar je wel een goed zicht hebt op die installatie.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2008 18:24:14 ]
pi_63513354
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:45 schreef Wouser het volgende:
Hallo mensen,

Volgende week gaan ik en 40 anderen mensen naar Berlijn. Nu vroeg ik me af òf hier mensen zijn die vielleicht een goede uitgaansgelegenheid/disco voor de avond kent in Berlijn? We zijn dus met een grote groep dus moet wel geen klein tentje zijn
Probeer Club Matrixx eens. Grote kans dat ze je daar wel binnen laten.. Niveau van die club aldaar is niet super tof maar op een leuke avond is o.a. de Rockzaal wel gezellig. Ik raad je dan overigens wel aan zeer op tijd die club te betreden.

Lekker directe eerste fokforumstartpost trouwens!

Doeds en Dudette's,

ik ga in de kerstvakantie een 4-tal dagen naar Berlijn (overlap van de kerstdagen) en nu ben ik het afgelopen jaar al wat keer in Berlijn geweest. Lekker weekendjes op en neer raggen met de lease-bak.

Maar zijn er mensen die een echte must-see weten tijdens de kerst periode?
Markten, grote feesten in clubs (entree?), kerkdiensten etc?
Alle informatie is welkom ^^
Ik las door het forum heen dat er een aantal leden gestudeerd hebben vandaar dat ik er van uit ga dat een aantal wel bekend zijn met deze periode?

Hoe zit het op deze dagen verder met de musea? Ik was een paar maanden gelede ook in Berlijn en toen was bijv. het Guggenheim voor 98 procent gesloten weges verbouwing, zeer jammer!

Ik zit dit jaar overigens in de afstudeerfase van een HBO studie bedrijfseconomie en zit er toch sterk aan te twijfelen volgend jaar in Berlijn te gaan studeren. Zo jammer dat ik pas zo laat op de hoogte ben van deze geweldige stad aangezien ik er anders al had kunnen studeren via een Erasmus transfer, nu zit ik met het feit dat ik dan al een Nederlandse of duitse master zou moeten beginnen om überhaupt via mijn normale studie daar te belanden..

Zijn er hier ook mensen die een random hbo/master studie daar begonnen zijn? Valt er een beetje studentenwerk te doen?

Een hoop vragen, dat weet ik... Maar anderzijds ook een zeer grote enthousiasme jegens Berlijn (en Duitsland in zijn algemeen)

Rico.

[ Bericht 18% gewijzigd door SubCulture op 25-11-2008 18:19:13 ]
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
pi_63513503
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:13 schreef SubCulture het volgende:

[..]

Probeer Club Matrixx eens. Grote kans dat ze je daar wel binnen laten.. Niveau van die club aldaar is niet super tof maar op een leuke avond is o.a. de Rockzaal wel gezellig. Ik raad je dan overigens wel aan zeer op tijd die club te betreden.
Als je bij de matrixx niet eens binnengelaten wordt .
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:30:28 #221
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63513825
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:13 schreef SubCulture het volgende:

[..]


Ik zit dit jaar overigens in de afstudeerfase van een HBO studie bedrijfseconomie en zit er toch sterk aan te twijfelen volgend jaar in Berlijn te gaan studeren. Zo jammer dat ik pas zo laat op de hoogte ben van deze geweldige stad aangezien ik er anders al had kunnen studeren via een Erasmus transfer, nu zit ik met het feit dat ik dan al een Nederlandse of duitse master zou moeten beginnen om überhaupt via mijn normale studie daar te belanden..

Zijn er hier ook mensen die een random hbo/master studie daar begonnen zijn? Valt er een beetje studentenwerk te doen?

Een hoop vragen, dat weet ik... Maar anderzijds ook een zeer grote enthousiasme jegens Berlijn (en Duitsland in zijn algemeen)

Rico.
Ik ben verzot op de kerstmarkt in Spandau, sowieso is de Altstadt van Spandau wel leuk om te bekijken, zeker met kerst. Kijk hier eens voor een overzicht van kerstmarkten: http://berlijn-blog.nl/kerstmarkten-in-berlijn/. Ik hou niet van kerkdiensten maar ik denk dat je het wel kunt proberen bij de Berliner Dom en de Gedächtniskirche..

Ik heb ook gekeken voor een Master in Berlijn maar ze hebben niet echt wat ik zoek, je moet solliciteren voor een plek (maar wellicht is dat niet moeilijk als je al een bachelor hebt + ze trekken graag buitenlandse studenten aan) en het niveau is wel iets lager dan in Nederland heb ik het idee. Pluspunten zijn dat het goedkoper is en dat de uni's erg mooi zijn. Ik heb er vanaf gezien en wil ik via een NLse master nog eens in Berlijn studeren/afstuderen.

Wat betreft studentenwerk, dat is wel te doen. Heel populair onder studenten is krantverkopen / enquete dingen / flyer werk. Verder kun je in de horeca wel goed terecht. Kantoorbaantjes wordt wel lastig want daar zijn studenten/parttime jobs nog niet zo ingeburgerd. Wat voor werk zoek je ongeveer?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:31:36 #222
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63513863
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:47 schreef Wouser het volgende:
Ps. wij zijn een groep internationale studenten in de leeftijd van 19 (ik ben de jongste _!11!11!!1!!!1!!) tot 26
Pubcrawl anders .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_63541942
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:30 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ik ben verzot op de kerstmarkt in Spandau, sowieso is de Altstadt van Spandau wel leuk om te bekijken, zeker met kerst. Kijk hier eens voor een overzicht van kerstmarkten: http://berlijn-blog.nl/kerstmarkten-in-berlijn/. Ik hou niet van kerkdiensten maar ik denk dat je het wel kunt proberen bij de Berliner Dom en de Gedächtniskirche..

Ik heb ook gekeken voor een Master in Berlijn maar ze hebben niet echt wat ik zoek, je moet solliciteren voor een plek (maar wellicht is dat niet moeilijk als je al een bachelor hebt + ze trekken graag buitenlandse studenten aan) en het niveau is wel iets lager dan in Nederland heb ik het idee. Pluspunten zijn dat het goedkoper is en dat de uni's erg mooi zijn. Ik heb er vanaf gezien en wil ik via een NLse master nog eens in Berlijn studeren/afstuderen.

Wat betreft studentenwerk, dat is wel te doen. Heel populair onder studenten is krantverkopen / enquete dingen / flyer werk. Verder kun je in de horeca wel goed terecht. Kantoorbaantjes wordt wel lastig want daar zijn studenten/parttime jobs nog niet zo ingeburgerd. Wat voor werk zoek je ongeveer?
Mmm, thanks for the information, daar ga ik zeker even rekening mee houden. Ik heb uit dit forum al begrepen dat jij vrij veel inside intel hebt van Berlijn, niet bekend met het nachtleven rond de kerstdagen?

Tja, wat betreft studentenwerk, ik werk nu 4 dagen in de week richting de RA kant bij een van de big-four accountantskantoren, dus een omschakeling in werk zal er sowieso wel zijn. Ik zoek dan eventueel gewoon een leuke bijbaan waar je een beetje in contact komt met andere (Duitse ^^) mensen. Het is alleen Nais dat dat dan over de periode vanaf Oktober (want dan begint er een semester he?) zou gaan en ik dus echt a.s. voorjaar ontzettend diep en holder de bolder moet gaan duiken in de mogelijkheden. En laat ik het in die periode nou net druk hebben met mijn werk

Wat voor studie / semester heb jij daar eigenlijk gevolgd en op welke Fachhochschule of Uni?

Gr!
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
pi_63542023
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Als je bij de matrixx niet eens binnengelaten wordt .
Nee dat is inderdaad droevig. Desalniettemin heb ik me er 2 x uitstekend vermaakt op een loosche vrijdag avond. Het was dan ook wel omdat onze hostel o.a. op loopafstand zat en dat die underground tenten langzijde van het rangeerterrein vlakbij allemaal niet zo coole feestjes hadden.

Laatste keer kwamen we er 2 volle busladingen achterhoekers uit de 5e klas middelbare school tegen.. Groepen laten ze dus wel binnen, maar ik ben vervolgens naar buiten gelopen. Ik heb niks tegen achterhoekers maar ..
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:37:53 #225
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63599802
Van 29 dec tot 2 jan in Berlijn...
Bij de NS hispeed zeiden ze dat ze dit jaar wel heel erg veel boekingen hadden voor de feestdagen.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  zondag 30 november 2008 @ 20:44:26 #226
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63651571
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:01 schreef SubCulture het volgende:

[..]

Mmm, thanks for the information, daar ga ik zeker even rekening mee houden. Ik heb uit dit forum al begrepen dat jij vrij veel inside intel hebt van Berlijn, niet bekend met het nachtleven rond de kerstdagen?

Hehe thanks, maar de kerstdagen breng ik meestal in Nederland door dus ik heb geen idee. Elke club heeft zo zijn eigen feest dus ik zou de websites even afstruinen (Sage, Weekend, Magnet, Knaack, Lido, Maria waren mijn favorieten). Er zal in ieder geval genoeg te doen zijn.

Check voor werk gewoon even wat websites op vacatures (zoeken in google.de op studenten job berlin, teilzeit job berlin, studentenwerk enz.). Ook zou je even kunnen zoeken naar accountantskantoren in Berlijn en gewoon vragen of ze ruimte hebben voor een student voor een paar uurtjes in de week. Als het moet kun je daar ook wel een paar maanden teren op je spaargeld, Berlijn is gelukkig niet duur om te wonen.

Ik deed commerciële economie aan de HES in Amsteram. Heb een semester aan de FHW (Fachhochschüle für Wirtschaft) gestudeerd, deed daar verschillende vakken die vooral met marketing hadden te maken. Ik heb ook een tijdje stage gelopen bij bloomstreet.net (een investering/project van Bertelsmann AG) in Kreuzberg (bestaat inmiddels niet meer). Zou nog wel eens aan de HU willen studeren .

Al wat verder met je plannen inmiddels?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zondag 30 november 2008 @ 22:14:25 #227
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63654586
Hoe zit het eigenlijk met het gemiddelde loonpeil voor ongeschoold werk in Berlijn?

Ben van plan om er volgend jaar als de studie klaar is in ieder geval een half jaar door te brengen, maar gezien een master geschiedenis nou niet bepaald een solide aansluiting geeft op een echte baan...
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_63654954
Net terug van Berlijn woooot was uber geyl
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:57:01 #229
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_63772570
Guten Tag,

Ik ga binnenkort (21-24 december) met mijn maten naar Berlijn. Hoofddoel is natuurlijk de avonden/nachten maar wat is er nou echt leuk/goedkoop om overdag te doen?

Ik ben al twee keer eerder in Berlijn geweest, mijn maten nog nooit maar ik heb niet zo'n zin om al die highlights langs te gaan. Sowieso geen Checkpoint Charlie-shit. Musea gaat hem ook niet worden Dus echt iets cools om te doen wat niet zo veel/geen geld kost?
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_63832406
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:44 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Al wat verder met je plannen inmiddels?
Er staat nu even een vraag uit bij het international office van mijn huidige opleiding

Qua kerstvakantie-berlijn-trip plannen, morgen maar is even goed brainstormen. Vooral voor het uitgaansleven zullen er op kerstavond e.d. wel toegangskaarten gelden.
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
  maandag 8 december 2008 @ 21:45:46 #231
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_63861985
nu bij ryanair slechts 20 euro voor een retourtje!
meteen geboekt dus, zoek nog een hotelletje
of niet natuurlijk
pi_63874082
Hoe cool, mn foto's staan in de OP
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:11 schreef Devz het volgende:
Reis is geboekt

We zijn 5 dagen in Berlijn, wat zijn een beetje leuke dingen om te doen daar? Excursies, shoppen, andere plaatsen waar we geweest moeten zijn of dingen die we gedaan moeten hebben?
Zonnestraal kennende zul je deze 5 dagen volledig dagen doorbrengen in het warenhuis bij Alexanderplatz

Ga de kerstmarkten af! Deze zijn geweldig Loop van Al. platz naar de Brandenburg Tor, en je komt er genoeg tegen. Reichstag hebben syl en ik overdag een minuut of 10 moeten wachten, dus ook goed te doen.

TV-toren is ook leuk, gaaf uitzicht Voor de rest: lopen, heel veel lopen Veel mooie plekjes en dingetjes, ...

Welk hotel zit je / waar zit je hotel?
pi_63874108
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:45 schreef Leep het volgende:
nu bij ryanair slechts 20 euro voor een retourtje!
meteen geboekt dus, zoek nog een hotelletje
Dat wil ik best geloven ja, een binnenlandse vlucht van nog geen kwartier....
pi_63874788
Vanaf 19 december wederom het voor ons jaarlijks terugkerende lange weekend in Berlijn!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:10:26 #235
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_63883016
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven ja, een binnenlandse vlucht van nog geen kwartier....
nope een uur en een kwartier. En ik vind 20 euro alsnog een koopie kan de trein en de brandstofkosten van de auto al niet tegen op. Enige goedkoper is lopen/fietsen
of niet natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 december 2008 @ 17:10:31 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63883017
Zo, onze treinreis is gereserveerd De 27e heen en de 31e terug, twee verschillende trajecten met de ICE. Alle tickets en zo hebben we inmiddels ontvangen, we moeten alleen nog in Goch naar een automaat om de reservering af te laten drukken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63883248
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:10 schreef Leep het volgende:

[..]

nope een uur en een kwartier. En ik vind 20 euro alsnog een koopie kan de trein en de brandstofkosten van de auto al niet tegen op. Enige goedkoper is lopen/fietsen
Ik ben met KLM gevlogen, kerst 2 jaar terug Schiphol-Tegel, ik geloof een minuut of 40

Is een stukje kortere reistijd ... was net zo duur als de ICE, als we de trein naar schiphol mee rekenen. Daarnaast electronisch inchecken, dus ook geen uren van te voren op het vliegveld zijn. Was er wel blij mee

Edit: Waar vandaan vlieg je dan precies? Aangezien RyanAir niet vanuit Nederland naar Berlijn vliegt (en je dus wel met een meerprijs zit voor je reis van/naar luchthaven)
pi_63883352
Ryanair gaat vanuit Weeze, is bij Venray op een steenworp afstand over de grens

Aangezien mijn vriendin daar toch woont kunnen we makkelijk met de auto in een minuut of 15 daar zijn, en zo binnen 3 uur van haar huis naar een Berlijns hotel komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_63883402
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:24 schreef Thetallguy het volgende:
Ryanair gaat vanuit Weeze, is bij Venray op een steenworp afstand over de grens

Aangezien mijn vriendin daar toch woont kunnen we makkelijk met de auto in een minuut of 15 daar zijn, en zo binnen 3 uur van haar huis naar een Berlijns hotel komen
Dan is het inderdaad relaxed ja Je hoort ook vaak van "oh dan vliegen we net over de grens vandaan, das wel 30 euro goeiekoper!" Ja, en dan 40 euro enkele reis besteden om bij de grens te komen

Wij gingen vanuit het midden van het land, zaten geloof ik met trein reis erbij op 3 uurtjes ook ofzo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 december 2008 @ 17:49:29 #240
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63884011
Wij vinden het juist leuk om met de ICE te reizen Hopelijk zitten alle assen goed vast
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63884546
Wij gaan ook met de ICE. Ben benieuwd.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_63884669
wie tussen nu en eind februari naar berlijn wil kan doordeweeks echt spotgoedkoop naar berlijn vliegen via ryanair en airport weeze! net even gecheckt en kwam uit op 10 euro retour met 2personen zonder bagage of verzekering!
Hooray for boobies!
pi_63887530
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
wie tussen nu en eind februari naar berlijn wil kan doordeweeks echt spotgoedkoop naar berlijn vliegen via ryanair en airport weeze! net even gecheckt en kwam uit op 10 euro retour met 2personen zonder bagage of verzekering!
Ik prefereer de Deutsche Bahn, voor zo'n klein afstandje ga ik geen duur geld betalen om mijn koffers in te checken en al die ongein. Plus, SXF is nog best een eindje met de s-bahn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2008 20:07:42 ]
pi_63887748
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
wie tussen nu en eind februari naar berlijn wil kan doordeweeks echt spotgoedkoop naar berlijn vliegen via ryanair en airport weeze! net even gecheckt en kwam uit op 10 euro retour met 2personen zonder bagage of verzekering!
Met ieder 1 tas komt de ticketprijs op 115 euro uit; treinreis naar Dusseldorf (je moet nog wat verder): 64 euro goedkoop tarief, 100 euro midden-tarief, laten we zeggen een goedkope heen en normale terugreis (dat gaf de NS in de door mij gekozen data ook als voorbeeld) is 32 + 50 = 82 euro. Totaalprijs: 197 euro + nog een beetje om werkelijk op het vliegveld te komen in Duitsland.

KLM brengt je er vanaf schiphol voor ca 400 euro met zn 2e (dat moet goedkoper kunnen ik heb 2 jaar terug 115 ieder betaald), Transavia brengt je er voor 117 euro heen! Dus 234 ...


Dus voor 15 euro PP ga je gigaomreizen naar Duitsland
pi_63887763
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik prefereer de Deutsche Bahn, voor zo'n klein afstandje ga ik geen duur geld betalen om mijn koffers in te checken en al die ongein. Plus, SXF is nog best een eindje met de s-bahn.
Daarom prefereer ik KLM Gewoon online checkin, koffers bij de balie afgeven, en instappen.
pi_63887954
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Daarom prefereer ik KLM Gewoon online checkin, koffers bij de balie afgeven, en instappen.
Als Groninger ga ik altijd vanaf Leer, voor ons het snelst. Dus ben dan ook wel aangewezen op de trein.
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:25:40 #247
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_63889575
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Met ieder 1 tas komt de ticketprijs op 115 euro uit; treinreis naar Dusseldorf (je moet nog wat verder): 64 euro goedkoop tarief, 100 euro midden-tarief, laten we zeggen een goedkope heen en normale terugreis (dat gaf de NS in de door mij gekozen data ook als voorbeeld) is 32 + 50 = 82 euro. Totaalprijs: 197 euro + nog een beetje om werkelijk op het vliegveld te komen in Duitsland.

KLM brengt je er vanaf schiphol voor ca 400 euro met zn 2e (dat moet goedkoper kunnen ik heb 2 jaar terug 115 ieder betaald), Transavia brengt je er voor 117 euro heen! Dus 234 ...


Dus voor 15 euro PP ga je gigaomreizen naar Duitsland
ja voor jou misschien. Maar je bekijkt het alleen van uit je eigen perspectief.
Maar wij wonen in het oosten en dusseldorf is vlakbij. Naar Schiphol komen kost mij stukken meer dan dusseldorf. Parkeren is ¤9,- per dag dus das nog best te doen. Omreizen zou voor ons juist via schiphol zijn.
Bovendien heb je geen flauw idee waar je over praat want mijn ryanair checken wij ook gewoon online in. Ook kun je dusdanig veel handbagage meenemen dat ik geen check-in bagage meeneem. Lijkt me sowieso niet nodig voor drie nachten.
of niet natuurlijk
pi_63889818
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:25 schreef Leep het volgende:

[..]

ja voor jou misschien. Maar je bekijkt het alleen van uit je eigen perspectief.
Maar wij wonen in het oosten en dusseldorf is vlakbij. Naar Schiphol komen kost mij stukken meer dan dusseldorf. Parkeren is ¤9,- per dag dus das nog best te doen. Omreizen zou voor ons juist via schiphol zijn.
Bovendien heb je geen flauw idee waar je over praat want mijn ryanair checken wij ook gewoon online in. Ook kun je dusdanig veel handbagage meenemen dat ik geen check-in bagage meeneem. Lijkt me sowieso niet nodig voor drie nachten.
Tassen moet je ook voor bijbetalen, dacht ik op de site te lezen (Dat zijn de tarieven die ik genomen heb in mn rekenvoorbeeld). Je kan wel online inchecken met RyanAir, al heeft dat weinig zin. JE hebt geen stoelnummer (soort grote hardloopwedstrijd) en daarnaast kan je niet met je paspoort op schiphol inchecken zonder in de rij te staan, waar het grote gemak van de online checkin zit.
pi_63890289
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Zonnestraal kennende zul je deze 5 dagen volledig dagen doorbrengen in het warenhuis bij Alexanderplatz
Mwah, zal wel meevallen. Ze kan er toch niks kopen
quote:
Ga de kerstmarkten af! Deze zijn geweldig Loop van Al. platz naar de Brandenburg Tor, en je komt er genoeg tegen. Reichstag hebben syl en ik overdag een minuut of 10 moeten wachten, dus ook goed te doen.

TV-toren is ook leuk, gaaf uitzicht Voor de rest: lopen, heel veel lopen Veel mooie plekjes en dingetjes, ...

Welk hotel zit je / waar zit je hotel?
Klinkt leuk allemaal en zal denk ik wel goed komen We zitten in het Berlin Plaza Hotel.
pi_63890341
Ik had het gehoord ja Centraler dan wij zaten ( wij zaten in het Estrell hotel).

En ik geloof dat kopen ook niet een noodzaak is bij shoppen sterkte alvast
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 december 2008 @ 22:50:31 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63892376
Wij zitten trouwens in dit hotel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63892585
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:50 schreef Rewimo het volgende:
Wij zitten trouwens in dit hotel
Dan kan je de 31e nog net meeten met Devz en Zonnestraal die zitten daar ook
pi_63895099
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Tassen moet je ook voor bijbetalen, dacht ik op de site te lezen (Dat zijn de tarieven die ik genomen heb in mn rekenvoorbeeld). Je kan wel online inchecken met RyanAir, al heeft dat weinig zin. JE hebt geen stoelnummer (soort grote hardloopwedstrijd) en daarnaast kan je niet met je paspoort op schiphol inchecken zonder in de rij te staan, waar het grote gemak van de online checkin zit.
Online inchecken bij Ryanair heeft wel degelijk zin, want alleen dan is inchecken gratis. Baliewerk = mensenwerk = kost centjes.
pi_63895185
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:50 schreef Rewimo het volgende:
Wij zitten trouwens in dit hotel
Ik durf ons hotel (qua uitstraling) eigenlijk niet te posten vergeleken met deze, maarrr wij hebben de vriendelijkste eigenaar die er bestaat. We komen er voor de 5de keer a.s. kerstvakantie, dus die man kent ons intussen wel. We mailen hem voordat we komen en krijgen zo een kleine korting, kost ons dan voor een 2-persoonskamer 39 euro.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2008 @ 07:20:28 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63896624
Ziet er toch ook goed uit! Je moet je adresjes weten Wij gaan voor de eerste keer en hebben nu alles-in-één geboekt. Lekker makkelijk. Maar ik zal jouw hotel opslaan voor een volgende keer. Altijd handig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2008 @ 07:21:16 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63896629
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dan kan je de 31e nog net meeten met Devz en Zonnestraal die zitten daar ook
Moeten ze wel snel zijn, want wij gaan in de loop van de ochtend weer de trein in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63897488
Zitten er nog luitjes van Fok! rond oud en nieuw in Hotel Ramada Plaza?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_63897913
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Online inchecken bij Ryanair heeft wel degelijk zin, want alleen dan is inchecken gratis. Baliewerk = mensenwerk = kost centjes.
Qua tijdswinst bedoelde ik vooral. Het scheelt je gewoon veel tijd.
pi_63898472
quote:
Op woensdag 10 december 2008 07:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Moeten ze wel snel zijn, want wij gaan in de loop van de ochtend weer de trein in
Wij komen pas in de middag aan, helaas
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2008 @ 12:17:25 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63902139
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:52 schreef Devz het volgende:
Wij komen pas in de middag aan, helaas
We zullen de kamer netjes achterlaten voor jullie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63909023
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

We zullen de kamer netjes achterlaten voor jullie
Dank u, dank u.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:10:27 #262
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_63909676
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik durf ons hotel (qua uitstraling) eigenlijk niet te posten vergeleken met deze, maarrr wij hebben de vriendelijkste eigenaar die er bestaat. We komen er voor de 5de keer a.s. kerstvakantie, dus die man kent ons intussen wel. We mailen hem voordat we komen en krijgen zo een kleine korting, kost ons dan voor een 2-persoonskamer 39 euro.
site werkt niet. Jammer was wel benieuwd
-edit- lag aan mn internet! Heb het gevonden. Zou het ook voor andere mogelijk zijn om te mailen en zo korting te bedingen Ziet er wel erg leuk uit namelijk. En zo ja zou je het kunnen verklappen

[ Bericht 18% gewijzigd door Leep op 10-12-2008 17:17:18 ]
of niet natuurlijk
pi_63909827
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:10 schreef Leep het volgende:

[..]

site werkt niet. Jammer was wel benieuwd
Pension Anne Kathrin Bigus googlen helpt ook
  donderdag 11 december 2008 @ 15:42:27 #264
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63935352
Het is wel koud in Berlijn.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 11 december 2008 @ 19:46:52 #265
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63941384
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:42 schreef Sjoewe het volgende:
Het is wel koud in Berlijn.
1 voordeel, de BVG en de Deutsche Bahn kunnen veel beter omgaan met sneeuw en ijs dan hier . Als het sneeuwt is het trouwens leuk om in de Siegessäule te gaan, koud maar wel prachtig om Tiergarten in een wit jasje te zien.

Goed nieuws trouwens, vanaf 14 december gaat er 6x daags (2 meer dus) rechtstreeks een trein naar Berlijn.
Zie ook : http://berlijn-blog.nl/meer-treinen-naar-berlijn/
Levenswerk: Berlijn Blog.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:06:45 #266
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63953294
Sneeuw blijft helaas niet liggen. Het is ook erg bewolkt nu de F.turm had geen bol meer gisteren,lol.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_63954540
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:42 schreef Sjoewe het volgende:
Het is wel koud in Berlijn.
Damn, ik had juist verwacht dat het er begin januari lekker strandweer zou zijn
pi_63954555
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:08 schreef Devz het volgende:

[..]

Damn, ik had juist verwacht dat het er begin januari lekker strandweer zou zijn


Het strand is een eindje wandelen vanaf je hotel hoor
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:38:44 #269
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63955177
Het strand aan de Spree natuurlijk
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_63958593
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]


Het strand is een eindje wandelen vanaf je hotel hoor
Er bestaat een goede strandcultuur in Berlijn hoor.
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:44:37 #271
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_63966343
Zo nu eindelijk weer op m'n laptop, vanaf een iPhone typt het niet zo lekker whehe. Het weekend is aangebroken Vanavond naar Trentemoller in de Rechenzuntrum en morgen naar James Holden in Berghain. Ik heb er helemaal zin an.

Ik kan niet wachten tot ik m'n spullen kan pakken en hier gewoon echt kan gaan wonen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_64005423
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:36 schreef Leinonlein het volgende:

[..]


- Siegesäule in (uitzicht over Tiergarten, ¤ 1,50 voor studenten)

Shoppen:
Kastanienallee, Schönhauser Allee en rond U-bahnhof Eberswalder strasse en ik weet niet wanneer je er bent maar anders kerstmarkten in Berlijn (bij Altstadt Spandau en Schloss Charlottenburg zijn favoriet). Ku'damm is overrated...

Andere plaatsen:
Als je geïnteresseerd bent in (Duitse/Berlijnse) geschiedenis kan ik je aanraden om het Stasi museum, voormalig stasi gevangenis Gedenkstätte Hohenschönhausen, en voormalig concentratiekamp Sachsenhausen te bezoeken. Stukken van de Berlijnse muur zijn te bewonderen in het Mauerpark, East Side Gallery, Potsdamer Platz en Bernauer Strasse. Typisch DDR: Karl Marx Allee (uitstappen bij U-bahnhof Frankfurter Tor). Checkpoint Charlie is overrated...

Dat van Siegesaule wist ik niet...daar ga ik in januari effe checken om wat fotos van mn wijk te maken...

Liep toevallig donderdag voor eerst door Kastanienallee, veel beginnend mode-ondwerpers daarzo...
Ben wel eens s avonds op de Eberswalder Strasse geweest, maar wat liggen daar voor shops eigenlijk?

En voor de peeps die hier willen uitgaan, je vindt hier te veel clubs...ben nog niet in veel geweest
tot nu toe Club Weekend, Tresor, Casseoupea, Quasimodo en Matrixx...
Weekend is dope om het uitzicht, maar lastig binnen te komen...
Tresor is voor die technoheads enzo...goed als je van de muziek houdt, maar voor mij niet voor hele avond
Casseoupea is ook wel dope, was er vrijdag, relaxed veel plaats en peeps zijn wel relaxed
Quasimodo voor die jazzcats, club ligt onder in de kelder
Matrixx is wack, een club die je in zeg maar elke stad kan verwachten
Maar wat ik nog doper vind zijn die "underground" feesten...gewoon ergens onderin een kelder dat iemand draait of in een oud kraakpand...van dat soort feestjes heb je er veel hier

Wil misschien nog enkele clubs bezoeken in januari (mn laatste maand hierzo) maar wordt druk...
school is hier namelijk echt fucked up (dagen zijn enorm lang) en er moet veel gewerkt worden

En afgelopen donderdag een rondtrip gemaakt met de s-bahn...Friedrichshain, Marzahn, Neukolln, PrenzlauerBerg...
Freidrichshain, Neukolln en Prenzlauerberg zijn dope voor die kleine shops te checken...inpendent ones, waar je het bestaan niet vanaf weet...Marzahn is niks, maar is dope als je toch eens helemaal in oosten wil zijn...
pi_64022686
Binnenkort hopelijk een bezoekje aan Berlijn, vandaar een TVP'tje.
  maandag 15 december 2008 @ 17:11:07 #274
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64034951
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Er bestaat een goede strandcultuur in Berlijn hoor.
Kiki Blofeld . Kan niet wachten op de zomer!

Ik weet niet of er nog mensen op zoek zijn naar tips voor oud en nieuw in Berlijn?

[ Bericht 13% gewijzigd door Leinonlein op 15-12-2008 21:08:11 ]
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64050529
Net terug, gaan gewoon snel nog eens, want moeten echt nog stappen en zoooooveel zien. Inderdaad Prenzlauerberg en Friedrichshain, zijn we niet eens aan toegekomen.
Sweet and innocent...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 11:22:13 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64052642
Is er trouwens een leuk zwembad in Berlijjn?
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:16:07 #277
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_64056920
Berghain
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:49:33 #278
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64149164
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:22 schreef qltel het volgende:
Is er trouwens een leuk zwembad in Berlijjn?
In de zomer heb je het badeschiff, een zwembad in de spree met kunstmatig strand. In de winter is het overdekt en is er ook een sauna, supervet. Ik weet niet of je van sauna's houdt maar Thermen am Europacenter (station Zoologischer garten) is echt geweldig en ze hebben ook een zwembad.

Verder heb ik alleen ervaring met openlucht zwemmen (Wannsee ). Maar hier kun je nog wat adressen van zwembaden vinden:
http://www.berliner-adressen.de/Freizeit_Hobbys/schwimmbader.html

Als je iets verder wilt reizen kun je naar Tropical Islands gaan, enorm tropisch zwemparadijs met sauna op 1 uur treinen van Berlin Ostbahnhof.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 december 2008 @ 22:25:04 #279
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64190573
Ik heb vanmiddag zeker 10 minuten staan klooien met een Fahrkartenmaschine om onze zitplaatsenreservering eruit te krijgen Voor ik eindelijk een scherm had waar ik het Auftragnummer kon ingeven had ik al heel wat schermen en knoppen gehad Maar ik heb ze en nu hebben we alle papieren voor de reis compleet. Nog een week: ik heb er zó'n zin in!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64200978
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Nog een week: ik heb er zó'n zin in!
Idem
Aanstaande zaterdag is het vertrek. Kan niet wachten!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 december 2008 @ 10:05:41 #281
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64200993
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:03 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Idem
Aanstaande zaterdag is het vertrek. Kan niet wachten!
Zitten we wellicht ook nog in dezelfde trein?
pi_64201089
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Zitten we wellicht ook nog in dezelfde trein?
Vertrek vanuit Deventer 12.20 uur (ICE)
Vanuit Berlijn op 1 januari 16.37 uur (ICE)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 december 2008 @ 10:49:57 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64201560
Wij stappen om 10.10 in Duisburg in de ICE En terug gaan we de 31e.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64203669
14 januari ben ik 4 dagen in Berlijn.Eerst 4 dagen Dublin en dan vliegen we met ryanair naar Berlijn en dan terug met de trein naar RotterdamCS.
Zitten in het EastSeven hostel in Prenzlauer Berg.

Welke (walking) tours zijn de moeite waard?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_64287414
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:37 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Op de Strasse des 17. Juni (vlakbij de Brandenburer tor en inderdaad in het park Tiergarten) is hét grote feest. Het is er altijd megadruk dus ik zou er vroeg bij zijn als je daarheen wilt, denk aan een uur of 17:00.
Iemand nog andere tips wat betreft het doorbrengen van de jaarwisseling daar?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:02:33 #286
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64323948
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Iemand nog andere tips wat betreft het doorbrengen van de jaarwisseling daar?
Ik denk dat je een beetje laat bent, voor veel feesten moet je al in de voorverkoop tickets kopen omdat die kaartjes erg gewild zijn. Anders is 40 seconds wel een toffe tent. Ook de Kulturbrauerei heeft een leuk feest gepland .
Als je je graag in de drukte van het feestgedruis wilt dompelen moet je bij de Brandenburger Tor zijn ja! Gaaf vuurwerkspektakel.
Hier nog een aantal tips: http://berlijn-blog.nl/oud-en-nieuw-vieren-in-berlijn/
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64325975
Nog een weekje

Ik denk dat wij de jaarwisseling bij de Brandenburger Tol gaan vieren, maar dan moeten we er wel al op tijd zijn. Ik neem aan dat daar ter plekke genoeg eetmogelijkheden etc. zijn?
pi_64326163
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:01 schreef Devz het volgende:
Nog een weekje

Ik denk dat wij de jaarwisseling bij de Brandenburger Tol gaan vieren, maar dan moeten we er wel al op tijd zijn. Ik neem aan dat daar ter plekke genoeg eetmogelijkheden etc. zijn?
genoeg en van alles
  donderdag 25 december 2008 @ 00:58:04 #289
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_64346525
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:02 schreef Leinonlein het volgende:

[..]
Ook de Kulturbrauerei heeft een leuk feest gepland .
Ja man

Ik kom er net vandaan en die Silvester-party daar kan alleen maar ziek worden. 16 verschillende zalen op een verschrikkelijk groot oppervlakte.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  donderdag 25 december 2008 @ 03:42:02 #290
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64349704
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:58 schreef PhifeDawg het volgende:

[..]

Ja man

Ik kom er net vandaan en die Silvester-party daar kan alleen maar ziek worden. 16 verschillende zalen op een verschrikkelijk groot oppervlakte.
Jammer, je had net iets langer moeten blijven. Wat sfeer meepikken.
pi_64385192
De kerst is gelukkig bijna voorbij, vanaf morgen tot 4 januari in Berlijn
pi_64385213
Morgen om 12.20 uur stappen we in de trein naar Berlijn
Kan niet wachten.
Het is wel zo dat mijn vriendin zwanger is, dus deze stedentrip zal wat langzamer gaan dan de vorige keren. Ach ja, dat hoort erbij
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 december 2008 @ 22:06:58 #293
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64385888
Gefeliciteerd

Wij vertrekken morgen om 8.35 Alles ingepakt, we zijn er klaar voor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 december 2008 @ 23:04:45 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64545892
En we zijn weer terug! Zie usericoontje

Heerlijke dagen gehad, maar wel vreselijk vermoeiend. Heel veel gelopen. En natuurlijk nog niet eens alles gezien, dat lukt ook niet in een paar dagen.

Wat we o.a. gedaan hebben:

- Berliner Unterwelten
- DDR-museum
- Checkpoint Charlie
- East Side Gallery

Waarbij ik het vooral een rare ervaring vond om nu op plaatsen te kunnen lopen waar ik 30 jaar geleden niet kon en mocht komen. Zomaar over Checkpoint Charlie lopen, langs de Muur aan de oostkant waar voorheen niemandsland was... heel vreemd. Ik herkende een hoop dingen ook niet, omdat het er nu zo anders uitziet.

Maar het was tof en ik wil beslist nog weleens terug om dingen te doen waar we nu niet aan toegekomen zijn Zo hebben we de TV-toren en de Reichstag overgeslagen omdat je daar minstens een uur moest wachten, dat vonden we te lang; bovendien was het behoorlijk koud en om dan een uur stil te gaan staan, nee, dan maar niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64568994
We zijn ook net weer thuis.
Reichstag was ook niet echt de moeite waard, achteraf gezien.

Morgen meer, eerst even thuiskomen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_64586351

KaDeWe was mooi verlicht.


In de rij voor de Reichstag.


Sneeuwpret bij de Potzdamer Platz.


Oudjaarsfeest bij de Brandenburger Tor


Sfeer op de Unter den Linden.

Een korte sfeerimpressie van onze week
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:45:37 #297
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_64605281
Berlin....

Snel nog een keertje terug als het wat warmer is.

It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_64606359
Weet iemand wat het ongeveer kost, met de trein nar Berlijn (vanaf Den Haag). Ik heb gekeken op de NS site, maar daar staat zóveel informatie, ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 07:32:57 #299
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64606552
Als ik kijk op NS Highspeed kom ik op 118 euro (willekeurige data genomen)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:11:32 #300
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64608214
Het standaard tarief voor een enkeltje NL (Amsterdam, Amersfoort, Apeldoorn, Hengelo) naar Berlijn met de trein is ¤ 39. Als je vroeg boekt kun je voor deze prijs een ticket krijgen, als je later boekt stijgen de prijzen tot zo'n maximaal ¤ 80 voor een enkeltje.

Gewoon je data die je wilt gaan invoeren op de site en dan komt er vanzelf een prijs uitrollen . Je kunt ook naar het loket van NS Hispeed gaan op de grotere stations.

Mooie foto's zie ik hier trouwens .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:13:13 #301
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64608238
quote:
Op woensdag 31 december 2008 23:04 schreef Rewimo het volgende:

Waarbij ik het vooral een rare ervaring vond om nu op plaatsen te kunnen lopen waar ik 30 jaar geleden niet kon en mocht komen. Zomaar over Checkpoint Charlie lopen, langs de Muur aan de oostkant waar voorheen niemandsland was... heel vreemd. Ik herkende een hoop dingen ook niet, omdat het er nu zo anders uitziet.

Dat lijkt me zo raar, het is nu zo vanzelfsprekend dat het allemaal kan dat ik het onwerkelijk vind dat het vroeger gewoon niet kon. Echt een wereld van verschil als ik nu door Berlijn loop en als ik dat vergelijk met oude foto's van mijn vader .
Levenswerk: Berlijn Blog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')