quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:11 schreef Devz het volgende:Reis is geboekt

We zijn 5 dagen in Berlijn, wat zijn een beetje leuke dingen om te doen daar? Excursies, shoppen, andere plaatsen waar we geweest moeten zijn of dingen die we gedaan moeten hebben?
Leuke dingen: - Koepel van de Reichstag (gratis maar lang wachten, ga daarom 's ochtends)
- Siegesäule in (uitzicht over Tiergarten, ¤ 1,50 voor studenten)
- Sonycenter 's avonds mooi verlicht
- Op zondag brunchen ergens in de Simon Dach strasse (rond de ¤ 10 voor een enorm brunchbuffet),
- Fietstochtje maken
- Elke dag om 11 uur gratis rondleiding start bij Brandenburger tor
- Sauna in Europacenter veel veel heerlijke soorten Aufguss
- Currywurst eten bij Curry 36 bij U-bahnhof Mehringdamm,
- Cocktailbar Fogo ook bij Mehringdamm. Gezellig oosters aangekleed en zand op de grond. Cocktails voor ¤ 3,- geloof ik. Arndtstr. 29
- Wandelen in Kreuzberg (Schlesische Strasse en Oranienstrasse).
- Veel gebruik maken van het openbaar vervoer. U-bahn lijnen 1 en 3 zijn pareltjes

.
Shoppen: Kastanienallee, Schönhauser Allee en rond U-bahnhof Eberswalder strasse en ik weet niet wanneer je er bent maar anders
kerstmarkten in Berlijn (bij Altstadt Spandau en Schloss Charlottenburg zijn favoriet). Ku'damm is overrated...
Andere plaatsen: Als je geïnteresseerd bent in (Duitse/Berlijnse) geschiedenis kan ik je aanraden om het Stasi museum, voormalig stasi gevangenis Gedenkstätte Hohenschönhausen, en voormalig concentratiekamp Sachsenhausen te bezoeken. Stukken van de Berlijnse muur zijn te bewonderen in het Mauerpark, East Side Gallery, Potsdamer Platz en Bernauer Strasse. Typisch DDR:
Karl Marx Allee (uitstappen bij U-bahnhof Frankfurter Tor). Checkpoint Charlie is overrated...
Musea: - Duits Historisch museum aan Unter den Linden
- Het Deutsches Technik Museum (érg groot 25.000 M2, veel info over oude treinen, vliegtuigen en er is een oude bierbrouwerij)
- Berliner Unterwelten (tours in Duits en Engels door oude bunkers onder Berlijn)
- En het
Currywurst Museum aan de Ku'damm.
Hier krijg je wel 5 dagen mee vol. En inderdaad, als je wat specifieker vragen stelt kunnen wij daar wat beter antwoord op geven. Kijk ander nog eens hier, staat ook veel informatie:
quote: