- Ik vind hem iets onderbelicht, waardoor de kleuren wat grijzig wordenquote:Op maandag 7 juli 2008 20:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+ Het moment
- Krappe uitsnede
[ afbeelding ]
Dank coenb!quote:Op maandag 7 juli 2008 21:00 schreef coenb het volgende:
An! Wat! Een! Prachtige foto!
kan je nog meer make up op een model gooiequote:Op maandag 7 juli 2008 22:54 schreef MarkyB het volgende:
+ vorige foto : Mooie pose
- vorige foto : Schilfertjes op haar schouder
[ afbeelding ]
We hadden dit samen zo geshopt, ze wilde een foto die zo op een modellenblad konquote:Op maandag 7 juli 2008 22:58 schreef mash_ het volgende:
[..]
kan je nog meer make up op een model gooie![]()
of photoshopkan ook niet
vind het alleen zonde van het model![]()
Prachtig! Wat een mooie toning ook. Schitterende fotoquote:Op maandag 7 juli 2008 21:09 schreef An24 het volgende:
Coenb gooide hem dicht![]()
Heb er ook eens echt 1 van vandaag. Nog niet veel aan geshopt, maar anders post ik nooit iets van de dag zelf![]()
[ afbeelding ]
mja okquote:Op maandag 7 juli 2008 23:02 schreef MarkyB het volgende:
[..]
We hadden dit samen zo geshopt, ze wilde een foto die zo op een modellenblad konvandaar.
doe mij ook zo'n meerquote:Op maandag 7 juli 2008 23:05 schreef ElizabethR het volgende:
MarkyB
+ Aparte gezichtsuitdrukking
- Achtergrond is rommelig, ik vind het kader niet mooi en de belichting is ietwat onzorgvuldig, zo heeft ze een wituitgebeten soort ster op haar voorhoofd, terwijl de kin weer aan de donkere kant is. Heb je ook veel aan de sharpeningtool gezeten? De haartjes die uitsteken bovenop zijn helemaal pixelig?? Ook ik vind de make up niet mooi. Onder haar linkeroog zit een klodder mascara.
Mijne, gisteravond gemaakt aan mijn meertje
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:05 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2008 21:09 schreef An24 het volgende:
Coenb gooide hem dicht![]()
Ik poste dit:
[..]
- Ik vind hem iets onderbelicht, waardoor de kleuren wat grijzig worden
+ lekkere compositie in wording.Wat ik denk is dat je hem nog iets kunt croppen, waardoor hij nog iets rustige wordt.
Heb er ook eens echt 1 van vandaag. Nog niet veel aan geshopt, maar anders post ik nooit iets van de dag zelf![]()
[ afbeelding ]
En Coenb antwoordde:
[..]
Dank coenb!
Game on!
Lezen blijft moeilijkquote:Op maandag 7 juli 2008 21:07 schreef An24 het volgende:
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
Ik zal het even aan mn pa doorgevenquote:[edit]
sorry doen we het alsnog...
@Murzeltje Deze had ik in zwart wit gedaan ...
Belichting is mooi ( die vent trouwens niet, no offence )
+ Moment is okay, klein grut is altijd leuk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:07 schreef De_Fotograaf het volgende:
[ afbeelding ]
een koppel zwanen met hun jongen
*PLONS* ??? :pquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:45 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
- Standpunt is m.i. te hoog. ik had het standpunt liever een stukkie (zeg een meter) lager gezien
+ oogcontact,close framing, belichtingquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:45 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
+ Moment is okay, klein grut is altijd leuk.
- Standpunt is m.i. te hoog. ik had het standpunt liever een stukkie (zeg een meter) lager gezien
Mine:
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:05 schreef ElizabethR het volgende:
MarkyB
+ Aparte gezichtsuitdrukking
- Achtergrond is rommelig, ik vind het kader niet mooi en de belichting is ietwat onzorgvuldig, zo heeft ze een wituitgebeten soort ster op haar voorhoofd, terwijl de kin weer aan de donkere kant is. Heb je ook veel aan de sharpeningtool gezeten? De haartjes die uitsteken bovenop zijn helemaal pixelig?? Ook ik vind de make up niet mooi. Onder haar linkeroog zit een klodder mascara.
[ afbeelding ]
De kleur ziet eruit alsof er in PS aan de rode saturation knop is getrokken. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn (of misschien iets.)quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:50 schreef ElizabethR het volgende:
Gave foto Roi! Alweer heel mooi gedaan met de reflectie!
Wat bedoel je precies met onrealistische kleur en te dof bij mijn foto, want ik begrijp je denk ik niet goed? Het is een detail van dit bootje, en dat heeft al zolang als het daar ligt die kleur. En ik vind eerlijk gezegd zelf die kleur nogal redelijk fel, en niet dof, dus ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt?
Okayquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:04 schreef Roi het volgende:
[..]
De kleur ziet eruit alsof er in PS aan de rode saturation knop is getrokken. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn (of misschien iets.)
Met dof bedoel ik eigenlijk meer dat het niet erg scherp lijkt, alsof je van een veel groter plaatje een detail hebt gekozen o.i.d.
+ Typische Roi B&W, wiskundig toch dynamisch, coole plaat weerquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:03 schreef Roi het volgende:
@ElizabethR
+ Mooi onderwerp, past allemaal goed bij elkaar
- Onrealistische kleur, te dof
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:20 schreef tony_clifton- het volgende:
+ Typische Roi B&W, wiskundig toch dynamisch, coole plaat weer![]()
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:03 schreef Roi het volgende:
@ElizabethR
+ Mooi onderwerp, past allemaal goed bij elkaar
- Onrealistische kleur, te dof
Mijn foto van vandaag:
[ afbeelding ]
+ mooie omzetting naar zwartwit, het onderwerp (de dood hoeft niet afstotend te zijn)quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
+ Typische Roi B&W, wiskundig toch dynamisch, coole plaat weer![]()
- misschien iets te uitgebeten vlekken wit, maar stoort niet...
[ afbeelding ]
Schitterende closeup, maar ik vind je uitsnede niet helemaal lekker. Hij is bij de snavel te krap naar mijn idee en boven zit teveel loze ruimte. Ik zou er eens naar kijken om deze vierkant te croppen. Denk dat dat de foto best wel goed doet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:56 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ mooie omzetting naar zwartwit, het onderwerp (de dood hoeft niet afstotend te zijn)
- niet overal even herkenbaar vanwege overcontrast
de mijne: een levende vogel..
(..en een tamelijk groot uitgevallen soort, die bovenstaand vogeltje als een lekker hapje naar binnen zou hebben geschrokt..)![]()
[ afbeelding ]
Dat laatste - punt vat ik op als een compliment. Ik probeer inderdaad het zo veel mogelijk op een tekening/schilderijtje te laten lijken.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:41 schreef De_Fotograaf het volgende:
+ kleuren goed
+ goed scherp
- niet echt een foto
[ afbeelding ]
+ Linkerkantquote:Op zondag 13 juli 2008 21:42 schreef Danielle__ onder andere het volgende:
Maar ik had geen tijd om nog een betere te schieten want ik ben vergeten batterijen in de lader te doen, dus nou zijn ze leeg.
+ Foto doet't lekker in zwart wit!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:56 schreef minolta het volgende:
@Miriampje
+Mooie kleuren
+ Leuke compositie
- misschien dat het paars iets vanonder, helemaal op de foto mocht.
Ik vind het wel een mooie foto
Dit is mijn foto, niet vandaag gemaakt, maar zeer recent.
[ afbeelding ]
Afdalen
+ Mooi lijnenspelquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:34 schreef SuperRembo het volgende:
@Tha_Erik
+ mooie kleuren
+ mooie contrast glimmend en roestig metaal
- jammer dat de muzikant wat dicht tegen de rand van de foto staat
- ik hou niet zo van (bijna) vierkante foto's
Van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Leuk, zo'n familie bij elkaar, goed gespeeld met diepte. Ik vind 'm wel wat krap gekaderd, dus misschien dat iets meer afstand of in liggend formaat wat beter gepast zou hebben. En ik zou 'm voor het forum iets verder resizen, want ik heb een hekel aan scrollen om hele foto's te moeten zienquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:13 schreef hupseflupse het volgende:
+ de compositie
+ guust flater
- reflectie van blikje
[ afbeelding ]
mijn eerste bijdrage in FOT
scrollen? ol had nergens last van hoorquote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:29 schreef ACT-F het volgende:
+ Peinzende gezichtsuitdrukking van de man i.c.m. zwart/wit. Mooie sfeer.
- Ik heb een hekel aan scrollen om hele foto's te moeten zienDe foto had van linksboven meer gecropt mogen worden.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:29 schreef ACT-F het volgende:
+ Peinzende gezichtsuitdrukking van de man i.c.m. zwart/wit. Mooie sfeer.
- Ik heb een hekel aan scrollen om hele foto's te moeten zienDe foto had van linksboven meer gecropt mogen worden.
[ afbeelding ]
Je hebt het wolkenluchtje mooi gepakt. Ik vind alleen dat-ie wat aan de saaie kant is. Er komen nergens zonnestralen doorheen of zo of spannende kleurtjes.quote:
Probeer die foto eens recht te zetten aan de hand van de middenkolom. En kijk dan eens wat-ie doet in zwartwit. Ik vind het nl. eentje met veel potentiequote:
Bedankt voor het compliment!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Probeer die foto eens recht te zetten aan de hand van de middenkolom. En kijk dan eens wat-ie doet in zwartwit. Ik vind het nl. eentje met veel potentieHeel mooi abstract lijnenspel.
Aanpassingkjes horen eigenlijk hier niet thuis, maar ik vind hem zo stukken beterquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:11 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment!![]()
Ik was al aan het twijfelen of ie recht stond, er zit een beetje gezichtsbedrog in. Naast het zwart-wit heb ik ook iets het contrast verhoogd.
[ afbeelding ]
I knowquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Aanpassingkjes horen eigenlijk hier niet thuis, maar ik vind hem zo stukken beter
Afgezien van het feit dat ik je foto een beetje een vakantiekiekje vind (stukken dak in je voorgrond, kabels, balkon etc.) is het misschien wel aardig om even wat te roepen over de vorige fotoquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:55 schreef elzhhw het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van het noodweer bij het gardameer op 6 juli 2008.
link naar een iets groter formaat: http://lh5.ggpht.com/Phot(...)uly%202008%20542.jpg
Ik vind het een leuke fotoquote:Op zondag 20 juli 2008 16:19 schreef ElizabethR het volgende:
elzhhw
Ik vind je foto te klein om er iets fatsoenlijks over te zeggen en de linkjes naar grotere versies doen het niet. In ieder geval heb je dus een regenbui gefotografeerd zo te zien, het geheel is allemaal nogal grijzig, en ik vind de voorgrond niet bepaald mooi. Meer zinnigs kan ik er o dit formaat niet over zeggen.
Mijne, crowded house
[ afbeelding ]
Mooi modelletje KDquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Onze jongste modelletje Nika
[ afbeelding ]
thxquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Lekker sfeervol. Ik zou alleen wel het verkeersbord wegsoepen, want dat snoept mijn aandacht een beetje weg
+ Mooi, rustiek. Licht is goed, niet te veel of te weinig. Mooie compositie.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:20 schreef minolta het volgende:
@EchnaDarr
+ De foto is goed scherp en goed belicht
- De houding van de zanger zelf, hij geeft niet echt veel energie zo.
Technisch goed, qua compositie ook nog goed ( handjes staan er niet op), maar expressie ( doet zijn ogen wel toe maar toch blijf ik het niet echt spannend of mooi ofzo)
Gisterenavond mijn nieuw statief gaan uittesten
[ afbeelding ]
Al 'n stukkie groter, al wordt de onscherpte ook goed zichtbaar nuquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:24 schreef tonja het volgende:
Heb je een linkje naar de grote versie?
Lekkere fotoquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:02 schreef kvdv het volgende:
sanger:
+ Scherp, mooi moment te pakken. Ook wel grappig trouwens dat breitling-breitling-breitling.
+ Compositie.
- Slechte weer die dag(Grijze lucht). Kun je niets aan doen helaas.
- Gebouwen staan scheef. Kun je nog wel corrigeren in PS denk ik, maar kost wel wat moeite.
Mijne:
[ afbeelding ]
Dat was nog een oudje, Canon EOS350D + de Canon EF 28-80mm EF-S 18-55mm geloof ik.
In het groot is hij wel mooier vind ik zelf, dan komt het oog mooier uit.
Zie het nu ook. Dat wordt dus toch nog wel bewerkenquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:02 schreef kvdv het volgende:
- Gebouwen staan scheef. Kun je nog wel corrigeren in PS denk ik, maar kost wel wat moeite.
Oeh, ik vind 'm echt prachtig.. Dat licht ook, had je een spotje bij je ofzo?quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:29 schreef kvdv het volgende:
[..]
Al 'n stukkie groter, al wordt de onscherpte ook goed zichtbaar nu
Nee ik heb Photoshopquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:45 schreef tonja het volgende:
[..]
Oeh, ik vind 'm echt prachtig.. Dat licht ook, had je een spotje bij je ofzo?![]()
Leuk dattie in de smaak valtquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lekkere fotoJe begint een herkenbare stijl te krijgen kvdv
Nice
Ik heb ook PS, sinds kort. Absolute beginner... that's me..quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:52 schreef kvdv het volgende:
[..]
Nee ik heb Photoshop. Het origineel was niet meer dan een saaie muur en een vogel die wegvloog
.
Dat licht is gedaan met een extra layer onder de foto.
[..]
Leuk dattie in de smaak valt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |