abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60044780
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je het in de Goddelijke hiërarchie bekijkt, zoals (daar is ie weer) uitgedrukt wordt in "JHWH tseva'ot". De psalmen spreken vaak over dit idee, ook als ze bijvoorbeeld over de Goddelijke raad spreken. Maar het artikeltje stelt dat mensen engelen kunnen weerstaan ( ook al gebeurt dat niet in, bijvoorbeeld, Genesis 6 ) In die zin stelt de Talmud dat de mens "meer is als de engelen".
Talmud? We hebben het toch over de bijbel? Wat is er mis met dat psalm? Waarom zouden engelen automatons, robots zijn die zomaar opgeofferd kunnen worden omdat ze toch niets waard zijn, terwijl hier staat dat ze hoger zijn dan mensen.
quote:
Het punt van dat artikel is dat Joden niet zo'n zwart-witte kijk hebben op Satan en het kwaad als Christenen; zij zien het natuurlijker. Christenen hebben dat beeld veranderd doordat ze de erfzonde hebben; zonde heeft zo een andere betekenis gekregen.
Nee, dat is jouw punt. Jij vindt het niet zo zwart wit en natuurlijker, omdat je een voorkeur hebt voor deze uitleg in plaats van de uitleg waaruit blijkt dat je sowieso een zondaar bent en de dood verdient. Dat is iets anders. Ik kan deze uitleg niet verenigen met vele verzen uit het oude testamen, het hele principe van gered worden door geloof ipv door je werken, het bloedoffer voor gerechtigheid, etc.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:52:17 #153
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60045808
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Nee, dat is jouw punt. Jij vindt het niet zo zwart wit en natuurlijker, omdat je een voorkeur hebt voor deze uitleg in plaats van de uitleg waaruit blijkt dat je sowieso een zondaar bent en de dood verdient. Dat is iets anders. Ik kan deze uitleg niet verenigen met vele verzen uit het oude testamen, het hele principe van gered worden door geloof ipv door je werken, het bloedoffer voor gerechtigheid, etc.
Kom op Ali, dit is nou precies het punt waardoor duidelijk wordt dat de GOD zoals je hem beschrijft.. het alles, het onzichtbare, de schepper, niet de GOD is uit de bijbel, maar de GOD is van de Annunaki.
Oftewel de Goden.. meervoud.
Meerdere personen, meerdere emoties, meerdere standpunten en meerdere denkbeelden.

Als GOD er was, had het alleen al makkelijk geweest om geen dualisme te maken.
Er was geen kwaad, alleen goed.
De hele natuur zit fout volgens jouw instelling, want de gehele natuur bestaat uit moorden en zondigen... probleem is alleen wel dat het nodig is om te overleven.
In de perfecte wereld had dit niet nodig geweest.
Jouw GOD is dus eigenlijk een knurft dat hij het zo uit de hand heeft (en nog steeds) laten lopen.

De Annunaki Goden daarintegen zijn gewoon een stel, net zoals wij mensen met meer kennis, maar dezelfde dierlijke emoties.
Dit is doorgespeeld en verbasterd waardoor wij nu zoveel verschillende geloven hebben.
Ergens zit de kern. Waarschijnlijk heb je het weer juist als je zegd dat de hogere ordes in de vrijmetselaarij een groot gedeelte van de waarheid kennen. Ook geloof ik zeker dat de spirituele wereld aanwezig is, met wezens die jou kunnen sturen, helpen en krenken.
Deze wezens staan mogelijk in contact met 'iets' groters.
Maar niet met de GOD uit de bijbel. Dat is een klootzak. Een mens. Een annunaki.
En het was niet zo dat deze GOD een persoonlijkheids stoornis had, waardoor hij Noach waarschuwde voor wat komen ging. Nee dit was een van de andere goden, die tegen het idee van de overige goden in ging.
Onze redder inderdaad. Onze God.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:56:23 #154
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60045877
Enkeltje TRU?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60046339
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

De hele natuur zit fout volgens jouw instelling, want de gehele natuur bestaat uit moorden en zondigen...
Ja, deze hele wereld is doordrenkt in zonde, dood, leed en gruwelijkheden.
quote:
In de perfecte wereld had dit niet nodig geweest.
Jouw GOD is dus eigenlijk een knurft dat hij het zo uit de hand heeft (en nog steeds) laten lopen.
Nee, het is het gevolg als je collectief God de rug toekeert.
quote:
De Annunaki Goden daarintegen zijn gewoon een stel, net zoals wij mensen met meer kennis, maar dezelfde dierlijke emoties.
Dit is doorgespeeld en verbasterd waardoor wij nu zoveel verschillende geloven hebben.
Ergens zit de kern. Waarschijnlijk heb je het weer juist als je zegd dat de hogere ordes in de vrijmetselaarij een groot gedeelte van de waarheid kennen. Ook geloof ik zeker dat de spirituele wereld aanwezig is, met wezens die jou kunnen sturen, helpen en krenken.
Deze wezens staan mogelijk in contact met 'iets' groters.
Maar niet met de GOD uit de bijbel. Dat is een klootzak. Een mens. Een annunaki.
En het was niet zo dat deze GOD een persoonlijkheids stoornis had, waardoor hij Noach waarschuwde voor wat komen ging. Nee dit was een van de andere goden, die tegen het idee van de overige goden in ging.
Onze redder inderdaad. Onze God.
Dat is jouw mening. Ik heb het toch allemaal net wat anders opgevat.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:16:28 #156
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60048322
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:56 schreef Scaurus het volgende:
Enkeltje TRU?
Mwah nee, het gaat nog steeds over wetenschap, filosofie en levensbeschouwing.
Ik zal het alleen wat meer in de context plaatsen inplaats van het te laten lijken alof ik het zelf oprakel.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:19:47 #157
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60048373
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, het is het gevolg als je collectief God de rug toekeert.

Maar hoe kan je deze GOD de rug toekeren, als hij jou die emoties niet had gegeven.
Het is immers zijn bedoeling geweest om jou die mogelijkheid te geven.

Leg een hond een koekje te dicht bij zijn neus, en kijk even weg. Zou het er nog liggen?
Het zijn de primitieve trekken waardoor dit komt. De hond heeft continu honger.
Had hij geen honger gehad, en geprogrammeerd geweest om alleen te eten om 4 uur, had dit zo geschiedt. Toch?

In jouw situatie zijn wij de robots uit de 50e jaren SciFi films.
"They turned against their creator"
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:27:15 #158
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60048510
Nog over engelen trouwens:
quote:
Hebr 2
5 Want niet aan engelen heeft hij de toekomende bewoonde aarde, waarover wij spreken, onderworpen.

7 Gij hebt hem een weinig lager dan engelen gemaakt; met heerlijkheid en eer hebt gij hem gekroond en hem gesteld over het werk van uw handen.
Ook hier blijkt dat de mens lager is dan engelen.
quote:
Dan 10
13 Maar de vorst van het koninklijke gebied van Perzië bood mij eenentwintig dagen lang tegenstand, en zie! Michaël, een van de voornaamste vorsten, kwam om mij te helpen; en ik, van mijn kant, bleef daar bij de koningen van Perzië.

18 En degene die eruitzag als een aardse mens raakte mij vervolgens opnieuw aan en sterkte mij. [..]

„Weet gij werkelijk waarom ik tot u ben gekomen? En nu zal ik terugkeren om met de vorst van Perzië te strijden. Wanneer ik heenga, zie! komt ook de vorst van Griekenland.
quote:
Joz 5
14 Hierop zei hij: „Neen, maar ik — als vorst van het leger van Jehovah ben ik nu gekomen.” Toen viel Jozua op zijn aangezicht ter aarde en wierp zich neer en zei tot hem: „Wat heeft mijn heer tot zijn knecht te zeggen?” 15 De vorst van het leger van Jehovah zei nu tot Jozua: „Doe uw sandalen van uw voeten, want de plaats waarop gij staat, is heilig.” Terstond deed Jozua het.
Het is opvallend dat het oude testament zeer duidelijk spreekt over geestenkrachten, vorsten, die tot machtige dingen in staat zijn. Deze bestaan aan beide kanten, zowel aan Satans kant als Jehovah's kant. Een vorst van Satan was dus zelfs in staat een engel van God tegen te houden totdat Michael hem te hulp kwam.

Ook in het oude testament stond hun macht dus niet ter discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door STORMSEEKER op 11-07-2008 20:42:14 ]
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:45:01 #159
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60048818
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]

[..]

[..]

Het is opvallend dat het oude testament zeer duidelijk spreekt over geestenkrachten, vorsten, die tot machtige dingen in staat zijn. Deze bestaan aan beide kanten, zowel aan Satans kant als Jehovah's kant. Een vorst van Satan was dus zelfs in staat een engel van God tegen te houden totdat Michael hem te hulp kwam.

Ook in het oude testament stond hun macht dus niet ter discussie.
Maar waaruit is op te halen dat de engelen, oftewel de wachters, niet gewoon hetzelfde en net zo sterk waren als de mensen op aarde, op misschien eigenschappen als een langer bestaan, na.
pi_60048984
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Talmud? We hebben het toch over de bijbel? Wat is er mis met dat psalm? Waarom zouden engelen automatons, robots zijn die zomaar opgeofferd kunnen worden omdat ze toch niets waard zijn, terwijl hier staat dat ze hoger zijn dan mensen.
[..]
We hadden het volgens mij over dat artikeltje wat ik je aangaf. En een Joodse bron zal gauw de Talmud als bron nemen. Niet dat je het daarmee eens moet zijn, maar dan begrijp je waar het idee vandaan komt.
quote:
Nee, dat is jouw punt. Jij vindt het niet zo zwart wit en natuurlijker, omdat je een voorkeur hebt voor deze uitleg in plaats van de uitleg waaruit blijkt dat je sowieso een zondaar bent en de dood verdient. Dat is iets anders. Ik kan deze uitleg niet verenigen met vele verzen uit het oude testament, het hele principe van gered worden door geloof ipv door je werken, het bloedoffer voor gerechtigheid, etc.
Nee, dat snap ik, daarom ben je ook Christen. Ik kan me goed vinden in dat de mens hoogmoedig is, zondig etc. Maar gelijk, bij de geboorte, en dat God Zijn eigen Zoon offert als een offerdier en dat wij dat dan moeten aanvaarden om gered te worden? Nee Dat heeft niks met hoogmoed te maken of confrontatie; ik vind het gewoon een krom idee; in dat opzicht kan ik me veel meer in het Joodse idee van zonde vinden.

Als er een God is geloof ik nog steeds meer dat Hij oordeelt op basis van daden dan op basis van één of andere theologische constructie. Als het leven daar grotendeels om draait dan ben ik erg teleurgesteld in wat ik anders ervaar als een fascinerende en prachtige schepping
pi_60049026
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]

[..]

[..]

Maar wat die artikelen die ik aanreikte ook zeggen: lang niet alle Joden zien dat zo letterlijk. Er zijn zat Joden die Job's Satan als literaire antropomorfe omschrijving zien van verleiding, en vooral: dat boek is erg kritisch tegenover de reden voor kwaad. Ergens vind ik het ook jammer dat het later in het boek weer simpel wordt weggeredeneerd door God's terechtwijzing van Job.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:01:12 #162
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60049128
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:45 schreef Ticker het volgende:
Maar waaruit is op te halen dat de engelen, oftewel de wachters, niet gewoon hetzelfde en net zo sterk waren als de mensen op aarde, op misschien eigenschappen als een langer bestaan, na.
Nou de 2 reeds aangehaalde teksten geven aan dat mensen lager zijn dan engelen maar hier zijn nog een aantal teksten waaruit blijkt wat voor kracht en macht deze wezens hebben. Bovenmenselijke kracht.
quote:
Psalm 103
20 Zegent Jehovah, o GIJ zijn engelen, geweldig in kracht, die zijn woord volbrengt,
Door te luisteren naar de stem van zijn woord.
quote:
Psalm 104
 4 Die zijn engelen geesten maakt,
Zijn dienaren een verslindend vuur.
quote:
Hand 16
16 En het geschiedde toen wij onderweg waren naar de gebedsplaats, dat een zeker dienstmeisje met een geest, een waarzeggende demon, ons tegemoet kwam. Zij verschafte haar meesters gewoonlijk groot gewin door de kunst van het voorspellen te beoefenen.
quote:
Daniel 3
24 Terstond sloeg koning Nebukadne̱zar zelf de schrik om het hart en hij stond ijlings op. Hij nam het woord en zei tot zijn hoge koninklijke beambten: „Hebben wij niet dríé fysiek sterke mannen gebonden midden in het vuur geworpen?” Zij antwoordden en zeiden tot de koning: „Ja, o koning.” 25 Hij antwoordde en zei: „Ziet! Ik aanschouw vier fysiek sterke mannen die midden in het vuur vrij rondlopen, en er is geen letsel aan hen, en het uiterlijk van de vierde gelijkt op dat van een zoon der goden.”
quote:
2 Kon 19
35 Het gebeurde nu in die nacht, dat de engel van Jehovah voorts uittrok en in de legerplaats van de Assyriërs honderd vijfentachtig duizend [man] neersloeg. Toen men ’s morgens vroeg opstond, wel, zie, zij allen waren dood, lijken.
Over Satan specifiek:
quote:
1 Joh 5
de gehele wereld ligt in de [macht van de] goddeloze
quote:
Luk 4
; 6 en de Duivel zei tot hem: „Ik zal u al deze autoriteit en de heerlijkheid ervan geven, want ze is mij overgegeven, en ik geef ze aan wie ik ook wens.
quote:
Joh 12
31 Nu wordt er een oordeel aan deze wereld voltrokken; nu zal de heerser van deze wereld worden buitengeworpen.
Satan is blijkbaar zo machtig dat de hele wereld in zijn macht ligt. Hij is momenteel, volgens de bijbel, de werkelijke heerser over de aarde.
Pas wanneer God besluit dat het genoeg is geweest zal deze kwade heerschappij eindigen.
Deze heerser is absoluut een persoon.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:11:05 #163
37769 erodome
Zweefteef
pi_60049321
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:04 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor zweverig gezever .
Dit is hoe men zegt dat het is binnen magie, als we praten over een bestaande god die alwetend en almachtig is is dit niet vreemder of zweveriger hoor.

Jij bent gelovig toch, dan zou je moeten weten dat die bijbel van jou dit soort dingen als waarheid ziet, vind het altijd erg vreemd dat iemand die zelf tot een god bid, met spiritualiteit bezig is dat van een ander ineens zo vaag vind...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:12:26 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_60049346
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is mijn auro? Hoe raakt dat open? Hoe sluit ik het weer?
Gaten kunnen ontstaan door ziekte, door geestelijke gesteldheid, hoe krijg je het goed, leef gezond, blijf bij jezrlf, sta sterk in je eigen schoenen en op je eigen pad.

Het aura is de energie om ieder levend wezen heen, zou je erg goed moeten weten aangezie je zogenaamd zoveel ervaring hebt met esoterie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:14:05 #165
37769 erodome
Zweefteef
pi_60049375
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat wist ik eerlijk gezegd niet, ik ben dat nog nooit eerder tegengekomen in de combinatie met magie.
Dan heb je je nog nooit echt met magie bezig gehouden...wel met wannabee magie, mensen die aan zogenaamde zwarte magie doen en zich heel stoer voelen, zich afzetten tegen de "normale" wereld.

Als je dit niet kent heb je nog niets geleerd van magie en omliggende zaken, alleen maar wannabee dingen meegemaakt van mensen die er niets van snappen.
pi_60049493
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:19 schreef Ticker het volgende:

[..]

Maar hoe kan je deze GOD de rug toekeren, als hij jou die emoties niet had gegeven.
Het is immers zijn bedoeling geweest om jou die mogelijkheid te geven.

Leg een hond een koekje te dicht bij zijn neus, en kijk even weg. Zou het er nog liggen?
Het zijn de primitieve trekken waardoor dit komt. De hond heeft continu honger.
Had hij geen honger gehad, en geprogrammeerd geweest om alleen te eten om 4 uur, had dit zo geschiedt. Toch?

In jouw situatie zijn wij de robots uit de 50e jaren SciFi films.
"They turned against their creator"
Het is gewoon een kwestie van wel of niet gehoorzamen.
pi_60049528
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Gaten kunnen ontstaan door ziekte, door geestelijke gesteldheid, hoe krijg je het goed, leef gezond, blijf bij jezrlf, sta sterk in je eigen schoenen en op je eigen pad.

Het aura is de energie om ieder levend wezen heen, zou je erg goed moeten weten aangezie je zogenaamd zoveel ervaring hebt met esoterie.
Ik heb geen ervaring met magie en met aura's heb ik ook nooit te maken gehad eigenlijk. Ik was een pantheïst, qua filosofie een Luciferiaan, maar deed niet (bewust) aan magie, alleen qua denken.
pi_60049559
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan heb je je nog nooit echt met magie bezig gehouden...wel met wannabee magie, mensen die aan zogenaamde zwarte magie doen en zich heel stoer voelen, zich afzetten tegen de "normale" wereld.
En wie ben jij dan? Gandalf?
quote:
Als je dit niet kent heb je nog niets geleerd van magie en omliggende zaken, alleen maar wannabee dingen meegemaakt van mensen die er niets van snappen.
Nee ik interesseer me meer voor waar die krachten van magie vandaan komen dan dat ik het zelf in de praktijk breng. Ergens voelde het ook nooit moreel om magie toe te passen op anderen. En je kan wel aankomen met dat je er 'zelf open voor moet staan', ik heb toch heel andere verhalen gehoord. Een vriend van me was eens heel verliefd op een meisje en wilde haar, paste toen een bep. ritueel toe. Volgende dag wilde ze bij hem intrekken. Stond zij er dan zo open voor of is het een demonische macht die invloed op je heeft wanneer je geen bescherming (van God) geniet?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:35:00 #169
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60049799
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:12 schreef erodome het volgende:

Kijk, we gaan op de magische toer! Enkeltje TRU. Dit heeft weinig met wetenschap, filosofie en levensbeschouwing te maken.
pi_60049894
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:35 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Kijk, we gaan op de magische toer! Enkeltje TRU. Dit heeft weinig met wetenschap, filosofie en levensbeschouwing te maken.
Je kan best filosoferen over hoe ethisch het gebruik van magie is als je daar in gelooft.
pi_60049907
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En wie ben jij dan? Gandalf?
[..]
Denk aan je vruchten, Ali.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:39:38 #172
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60049909
Ja, maar daar hebben wij TRU voor. Waar is dat subforum anders voor?
pi_60049964
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:39 schreef Scaurus het volgende:
Ja, maar daar hebben wij TRU voor. Waar is dat subforum anders voor?
Dien een klacht in zou ik zeggen.
pi_60050034
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:35 schreef Scaurus het volgende:

[..]

De Rozenkruizers zijn magiers. Ze houden zich bezig met de occulte wetenschap.

Ik heb hier genoeg documenten over enochiaanse magie liggen die afkomstig zijn van de Rozenkruisers.
pi_60050076
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:45 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

De Rozenkruizers zijn magiers. Ze houden zich bezig met de occulte wetenschap.

Ik heb hier genoeg documenten over enochiaanse magie liggen die afkomstig zijn van de Rozenkruisers.

Dat is toch ook zwarte magie? Wat wordt er allemaal over geschreven?
pi_60050095
Sowieso hoort jouw topic in TRU. Rozenkruisers werken via rituelen om zo zichzelf te geestelijk te ontwikkelen.
pi_60050128
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is toch ook zwarte magie? Wat wordt er allemaal over geschreven?
Nee. Ik vind enochiaanse magie geen zwarte magie. Het is krachtig, maar mijns inziens niet zwart.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 23:22:14 #178
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60052248
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:48 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

Waarom post jij de hele tijd in superscript?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 23:24:37 #179
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60052300
En Haus, wat is je mening over mij laatste post over engelen dan?
(
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:01 schreef STORMSEEKER het volgende:
)
pi_60053017
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 23:22 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Waarom post jij de hele tijd in superscript?
Waarom vraag je dat? Ik neem aan dat je ook zelf kunt bedenken dat ik het leuk vind.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 00:16:43 #181
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60053241
Je wil gewoon interessant doen.
pi_60053414
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:16 schreef Scaurus het volgende:
Je wil gewoon interessant doen.
Nou, nou. Erg interessant.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 00:31:07 #183
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60053475
D66
pi_60053514
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:31 schreef Scaurus het volgende:
D66
Conservatieven
  zaterdag 12 juli 2008 @ 00:36:10 #185
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60053553
Links-liberaal zijn
Dat is jezelf in de pols snijden en daarna in de fik steken.
pi_60053556
Even ontopic.

Ik heb tot nu toe weinig posts gelezen wat echt gaat over de leer van de rozenkruisers. Dit hoort mijns inziens meer in TRU.
pi_60054029
Hier wel een interessant stukje erover:

Rosicrucianism
Julia Phillips

Esoteric Legend: the Rosicrucians were founded by Pharoah Thothmes
III in the fifteenth century BC. The Holy Roman Emperor Charlemagne
was said to have founded a Rosicrucian lodge at Toulouse in the 9th
century AD, and in 898 AD a second lodge was founded. Around 1000 AD a
group of heretical Catholic monks established the first Rosicrucian
college which flourished until the 16th century. It has also been
claimed that the Brotherhood of the Rose Cross was founded by Templars
after their order was disbanded by Pope Clement.

Historical story: The Fama Fraternitatis appeared in 1614 (written
in 1610), describing the foundation and purpose of the Society (Broth-
erhood) of the Rose Cross. This related that a Father CRC, born in
1378, a German, poor but from a rich and noble family, made a pilgrim-
age to Jerusalem. He remained at Damascus through ill-health, and
studied there. He later travelled to Damcar, where he was trained by
the Arabs, and translated the book "M" into the Latin tongue. He then
travelled to Fez, and after two years to Spain, where meeting with
ridicule, he returned to Germany.

After five years he calledthree of his bretheren to him,bound them
by an oath, and then founded the "Fraternity of the Rose Cross". They
later initiated another four members, and decided to spread the word
to other countries. Their by-laws were that they should heal the sick
without charge; wear the clothes of the country they visited; every
year upon a certain date should meet, or be represented, in the "House
of the Holy Spirit"; each should search for a worthy replacement for
when he dies; that the letters R.C. would be their mark; that the
Order would remain secret for 100 years. It was later also decided
that burial places would be kept a secret.

It is known thatJohann Valentin Andreae, a Germantheologian, wrote
at least one of the so-called Rosicrucian documents, but how much can
be laid at his door is not known. It is also an esoteric legend (with
some grounds in fact) that whilst an historical character called
Andraea did in fact exist, that the Rosicrucian writings attributed to
that person were in fact the work of Sir Francis Bacon. The three
major objects of the Rosicrucian Fraternity are
:

1) The abolition of all monarchical forms of government and the
substitution therefor of the rulership of the philosophic elect. (This
demonstrates that the Rociscrucians are, in fact, Platonic, despite
their proclaiming themselves Christians.)

2) The reformation of science,philosophy and ethics. (Materialarts
and sciences are shadows of the divine wisdom; only by penetrating the
mysteries of nature can man attain reality and understanding.)

3) The discovery of the Universal Medicine, or panacea, for all
forms of disease.

In 1646 Elias Ashmoleand astrologer William Lilly foundeda Rosicr-
ucian lodge in London based upon a utopian ideal of the creation of a
new Atlantis.
pi_60054315
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:36 schreef Scaurus het volgende:
Links-liberaal zijn
Dat is jezelf in de pols snijden en daarna in de fik steken.
Ik heb ook een hekel aan het woord Links vanwege de negatieve assocaties die ik daarbij heb. Echter, historisch gezien, is er niets mis met het woord 'links'.

Maar goed, Scaurus, ben je ook in staat om on topic te posten?
pi_60054359
Significantie van de zon in Rosicrucianisme:

Recognizing the sun as the supreme benefactor of the material world, Hermetists believed that there was a spiritual sun which ministered to the needs of the invisible and divine part of Nature--human and universal. Anent this subject, the great Paracelsus wrote: "There is an earthly sun, which is the cause of all heat, and all who are able to see may see the sun; and those who are blind and cannot see him may feel his heat. There is an Eternal Sun, which is the source of all wisdom, and those whose spiritual senses have awakened to life will see that sun and be conscious of His existence; but those who have not attained spiritual consciousness may yet feel His power by an inner faculty which is called Intuition."

Certain Rosicrucian scholars have given special appellations to these three phases of the sun: the spiritual sun they called Vulcan; the soular and intellectual sun, Christ and Lucifer respectively; and the material sun, the Jewish Demiurgus Jehovah. Lucifer here represents the intellectual mind without the illumination of the spiritual mind; therefore it is "the false light. " The false light is finally overcome and redeemed by the true light of the soul, called the Second Logos or Christ. The secret processes by which the Luciferian intellect is transmuted into the Christly intellect constitute one of the great secrets of alchemy, and are symbolized by the process of transmuting base metals into gold.

In the rare treatise The Secret Symbols of The Rosicrucians, Franz Hartmann defines the sun alchemically as: "The symbol of Wisdom. The Centre of Power or Heart of things. The Sun is a centre of energy and a storehouse of power. Each living being contains within itself a centre of life, which may grow to be a Sun. In the heart of the regenerated, the divine power, stimulated by the Light of the Logos, grows into a Sun which illuminates his mind." In a note, the same author amplifies his description by adding: "The terrestrial sun is the image or reflection of the invisible celestial sun; the former is in the realm of Spirit what the latter is in the realm of Matter; but the latter receives its power from the former."

In the majority of cases, the religions of antiquity agree that the material visible sun was a reflector rather than a source of power. The sun was sometimes represented as a shield carried on the arm of the Sun God, as for example, Frey, the Scandinavian Solar Deity. This sun reflected the light of the invisible spiritual sun, which was the true source of life, light, and truth. The physical nature of the universe is receptive; it is a realm of effects. The invisible causes of these effects belong to the spiritual world. Hence, the spiritual world is the sphere of causation; the material world is the sphere of effects; while the intellectual--or soul--world is the sphere of mediation. Thus Christ, the personified higher intellect and soul nature, is called "the Mediator" who, by virtue of His position and power, says: "No man cometh to the Father, but by me."

What the sun is to the solar system, the spirit is to the bodies of man; for his natures, organs, and functions are as planets surrounding the central life (or sun) and living upon its emanations. The solar power in man is divided into three parts, which are termed the threefold human spirit of man. All three of these spiritual natures are said to be radiant and transcendent; united, they form the Divinity in man. Man's threefold lower nature--consisting of his physical organism, his emotional nature, and his mental faculties--reflects the light of his threefold Divinity and bears witness of It in the physical world. Man's three bodies are symbolized by an upright triangle; his threefold spiritual nature by an inverted triangle. These two triangles, when united in the form of a six-pointed star, were called by the Jews "the Star of David," "the Signet of Solomon," and are more commonly known today as "the Star of Zion." These triangles symbolize the spiritual and material universes linked together in the constitution of the human creature, who partakes of both Nature and Divinity. Man's animal nature partakes of the earth; his divine nature of the heavens; his human nature of the mediator.

THE CELESTIAL INHABITANTS OF THE SUN
The Rosicrucians and the Illuminati, describing the angels, archangels, and other celestial creatures, declared that they resembled small suns, being centers of radiant energy surrounded by streamers of Vrilic force. From these outpouring streamers of force is derived the popular belief that angels have wings. These wings are corona-like fans of light, by means of which the celestial creatures propel themselves through the subtle essences of the superphysical worlds.

True mystics are unanimous in their denial of the theory that the angels and archangels are human in form, as so often pictured. A human figure would be utterly useless in the ethereal substances through which they manifest. Science has long debated the probability of the other planers being inhabited. Objections to the idea are based upon the argument that creatures with human organisms could nor possibly exist in the environments of Mars, Jupiter, Uranus, and Neptune. This argument fails to take into account Nature's universal law of adjustment to environment. The ancients asserted that life originated from the sun, and that everything when bathed in the light of the solar orb was capable of absorbing the solar life elements and later radiating them as flora and fauna. One philosophical concept regarded the sun as a parent and the planers as embryos still connected to the solar body by means of ethereal umbilical cords which served as channels to convey life and nourishment to the planets.

Manley Palmer Hall - The Secret Teachings of All Ages. p52-53
pi_60057144
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:01 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Nou de 2 reeds aangehaalde teksten geven aan dat mensen lager zijn dan engelen maar hier zijn nog een aantal teksten waaruit blijkt wat voor kracht en macht deze wezens hebben. Bovenmenselijke kracht.
Ik heb eigenlijk me nooit zo verdiept in het verschijnen van engelen in de bijbel. Er wordt vaak over vuur gesproken, en de vraag is natuurlijk hoe je dit moet opvatten. Het doet mij een beetje denken aan die brandende braamstruik van Mozes, die vervuld is van vuur en niet verteerd wordt. Dat neem ik persoonlijk niet letterlijk

Zal nog es goed naar die teksten kijken, vind het wel interessant eik
pi_60060059
The Fraternity of the Rose Cross
WHO were the Rosicrucians? Were they an organization of profound thinkers rebelling against the inquisitional religious and philosophical limitations of their time or were they isolated transcendentalists united only by the similarity of their viewpoints and deductions? Where was the "House of the Holy Spirit, " in which, according to their manifestoes, they met once a year to plan the future activities of their Order? Who was the mysterious person referred to as "Our Illustrious Father and Brother C.R.C."? Did those three letters actually stand for the words "Christian Rosie Cross"? Was Christian Rosencreutz, the supposed author of the Chymical Nuptials, the same person who with three others founded "The Society of the Rose Cross"?

What relationship existed between Rosicrucianism and mediæval Freemasonry? Why were the destinies of these two organizations so closely interwoven? Is the "Brotherhood of the Rose Cross" the much-sought-after link connecting the Freemasonry of the Middle Ages with the symbolism and mysticism of antiquity, and are its secrets being perpetuated by modern Masonry? Did the original Rosicrucian Order disintegrate in the latter part of the eighteenth century, or does the Society still exist as an organization, maintaining the same secrecy for which it was originally famous? What was the true purpose for which the "Brotherhood of the Rose Cross" was formed? Were the Rosicrucians a religious and philosophic brotherhood, as they claimed to be, or were their avowed tenets a blind to conceal the true object of the Fraternity, which possibly was the political control of Europe? These are some of the problems involved in the study of Rosicrucianism.

There are four distinct theories regarding the Rosicrucian enigma. Each is the result of a careful consideration of the evidence by scholars who have spent their lives ransacking the archives of Hermetic lore. The conclusions reached demonstrate clearly the inadequacy of the records available concerning the genesis and early activities of the "Brethren of the Rose Cross."

Hele artikel: http://www.sacred-texts.com/eso/sta/sta33.htm
  zondag 13 juli 2008 @ 20:10:46 #192
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60081812
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:11 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb eigenlijk me nooit zo verdiept in het verschijnen van engelen in de bijbel. Er wordt vaak over vuur gesproken, en de vraag is natuurlijk hoe je dit moet opvatten. Het doet mij een beetje denken aan die brandende braamstruik van Mozes, die vervuld is van vuur en niet verteerd wordt. Dat neem ik persoonlijk niet letterlijk
Dat jij het niet letterlijk neemt wil natuurlijk niet zeggen dat het per se niet letterlijk is.

Daarbij komt bijvoorbeeld nog dat Nebukadnezar het vuur van zijn oven weldegelijk letterlijk nam.
Verscheidene mannen die het vuur opstookten kwamen erdoor om het leven. Daarbij was hij een tegenstander van God, dus als hij het al bijzonder vond dat ze het overleefden moet dat wel betekenen dat dit zeker letterlijk bedoeld was.

Daarbij worden engelen zeer vaak genoemd in de bijbel zodat zij niet uit te vlakken zijn.
quote:
Zal nog es goed naar die teksten kijken, vind het wel interessant eik
Dat is het zeker! Laat maar weten als je vragen of opmerkingen hebt.
De bijbel geeft best redelijk wat informatie over engelen, maar het is erg verspreid en een beetje verstopt af en toe. Nauwkeurig onderzoek kan echter veel over ze verduidelijken.
pi_60087808
quote:
Op zondag 13 juli 2008 20:10 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Dat jij het niet letterlijk neemt wil natuurlijk niet zeggen dat het per se niet letterlijk is.
Dat snap ik, daarom voeg ik ook "persoonlijk" toe
pi_60089234
Stormseeker, ben jij je wel bewust van het feit wat jehova's getuigen daadwerkelijk zijn?
http://www.sign2god.com/wereld/Jehova.html

Of ben je geen jehova's getuigen?
pi_60089916
quote:
Op maandag 14 juli 2008 06:34 schreef john88 het volgende:
Stormseeker, ben jij je wel bewust van het feit wat jehova's getuigen daadwerkelijk zijn?
http://www.sign2god.com/wereld/Jehova.html

Of ben je geen jehova's getuigen?
Allemachtig zeg, daar heb je me weer een site te pakken Mogen we niet eens meer Harry Potter lezen

-edit: Het wordt nog mooier: de wortel van kabalah betekent "Illicit sexual activity"
  maandag 14 juli 2008 @ 15:21:35 #196
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60097847
quote:
Op maandag 14 juli 2008 06:34 schreef john88 het volgende:

Wat zijn ze volgens jou dan?

Als je vragen of opmerkingen hebt, plaats die dan ajb hier ipv slechts links te copy-pasten.
Niet zelden zijn zulke links foutief of zelfs rechtstreeks misleidend.
pi_60098145
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Allemachtig zeg, daar heb je me weer een site te pakken Mogen we niet eens meer Harry Potter lezen

-edit: Het wordt nog mooier: de wortel van kabalah betekent "Illicit sexual activity"
Ow niet alles wat daar staat ondersteun ik ook hoor. Harry Potter daarintegen is inderdaad gewoonweg TROEP. Ik hoop dat je dat ook wel snapt.
quote:
Op maandag 14 juli 2008 15:21 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Wat zijn ze volgens jou dan?

Als je vragen of opmerkingen hebt, plaats die dan ajb hier ipv slechts links te copy-pasten.
Niet zelden zijn zulke links foutief of zelfs rechtstreeks misleidend.
Jehovah's getuigen zijn naar mijn mening mensen die naar dwaalleer luisteren van Satan. Heb hier thuis nog een boek liggen waarin duidelijk de relatie tussen jehova's en freemasons wordt aangegeven.

http://home.hetnet.nl/~bijbel-site/jehova.htm

Er is genoeg te vinden op het internet hierover trouwens. Je kan het inderdaad wegwuiven als onzin (en ik ben het met je eens dat niet ALLES wat genoemd wordt even betrouwbaar is en/of vergezocht is) maar je bent gewaarschuwd.

pi_60098477
Ik ben t met John88 eens.

Dat symbool van de getuigen van Jehovah, het kruis met de kroon, is het symbool van de Tempeliers. De connecties van de tempeliers, rozenkruisers en vrijmetselarij is dat ze alledrie dezelfde doctrines aanhouden. De orde der Jezuïeten was de sleutel tussen de eerste 2 en de vrijmetselarij. Het doel van de Jezuïeten was onder andere het uitroeien van protestantisme. Daar zijn verschillende organisaties voor opgericht, de belangrijkste de vrijmetselarij. Ook wat mij betreft zijn getuigen van Jehovah het slachtoffer geworden van bewust verstreide dwaalleer. Hetzelfde geldt voor mormonen trouwens, daar is het nog veel duidelijker door de symboliek en de graden in de kerk enz, bijna een kopie van vrijmetselarij, de doctrines zijn af en toe ook ronduit bizar voor een beweging die zich christelijk noemt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-07-2008 15:53:36 ]
  maandag 14 juli 2008 @ 15:58:57 #199
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_60098837
Alle zogenaamde verbanden met tempeliers en andere rare groepen zijn volstrekt absurd.
Ook hebben de getuigen geen symbolen en al helemaal geen kruizen of kronen of wat maar ook.
Verreweg de meeste websites over getuigen staan bol van leugens en onwaarheden, verspreid door tegenstanders en geestelijken die zich niet verenigen met onze leer van de bijbel.

De getuigen van Jehovah zijn een Christelijke groep die niets meer of minder als doel heeft dan het vinden van de bijbelse waarheid en deze onder alle mensen op aarde te verspreiden.
Andere doelen of geheimen of onderdelen in de organisatie zijn er niet. Nu niet, nooit niet.
  maandag 14 juli 2008 @ 16:04:57 #200
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60099033
quote:
Op maandag 14 juli 2008 15:34 schreef john88 het volgende:

[..]

Ow niet alles wat daar staat ondersteun ik ook hoor. Harry Potter daarintegen is inderdaad gewoonweg TROEP. Ik hoop dat je dat ook wel snapt.
[..]

Nee, dat snap ik niet. Harry Potter is verre van troep. Dat zijn gewoon hele leuke boeken om je op een saaie zondagmiddag mee te vermaken. Geniaal geschreven ook nog. Het is FICTIE. Ik hoop dat jij weet wat dat inhoudt?
Je hoeft er dus ook geen geloofsfactor op los te laten, het zijn gewoon verhaaltjes, net als die van de Gebroeders Grimm en Duizend-en-een-nacht.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')