abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 15:40:17 #101
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59949534
Lieve Qwea en MikeyMo, ik weet dat jullie een stel zijn, en dat jullie allebei ontzettende anti-rook nazi's zijn, dus wat dat betreft een ideaal stel.

Maar ik wil graag weten waardoor jullie zo zijn geworden. Ik vind het fascinerend.

Het zou trouwens wel hilarisch zijn mochten jullie later overlijden aan longkanker. !
  maandag 7 juli 2008 @ 16:13:55 #102
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_59950311
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:40 schreef Beauregard het volgende:
Lieve Qwea en MikeyMo, ik weet dat jullie een stel zijn, en dat jullie allebei ontzettende anti-rook nazi's zijn, dus wat dat betreft een ideaal stel.

Maar ik wil graag weten waardoor jullie zo zijn geworden. Ik vind het fascinerend.

Het zou trouwens wel hilarisch zijn mochten jullie later overlijden aan longkanker. !
Dan hoor je van de overlevende helft van het koppel niks anders meer als: "Zie je wel dat meeroken hartstikke slecht is! Jullie rokers hebben mijn lief vermoord! Boehoehoe !"
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_59950326
Kzie ze liever beginnen met roken
  maandag 7 juli 2008 @ 16:16:20 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59950379
Laten we het niet, hoe makkelijk ook, op de man spelen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 7 juli 2008 @ 16:18:27 #105
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59950428
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:16 schreef HeatWave het volgende:
Sorry, dat was de laatste keer.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:23:21 #106
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59950546
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:16 schreef HeatWave het volgende:
Ohhh jij noemde Qwea een man!

Okay okay we houden al op.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  maandag 7 juli 2008 @ 16:24:50 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59950586
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:35 schreef HeatWave het volgende:
Zal allemaal wel, maar waar zijn de niet-rokers dan die massaal uit zouden gaan dit weekend? Want ze hebben gewonnen en eindelijk kunnen ze naar de kroeg!
Er zijn rokende rokers gesignaleerd op het "rookloze" Sensation White.
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:47 schreef MrDice het volgende:
Kan ik mij enigszins in verplaatsen, maar het is goed om te weten in verband met volgende week bij Black. Of behoor ik dan ook tot het type volk wat je liever kwijt dan rijk bent Heatwave?
Er is nog hoop voor je, maar als het aan sommige mensen ligt mag je alleen maar dood gaan aan uitlaatgassen en alcohol.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59950587
Hoe zit t met roken in spanje?
Ik vertrek vrijdag namelijk
  maandag 7 juli 2008 @ 16:29:06 #109
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59950675
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Er is nog hoop voor je, maar als het aan sommige mensen ligt mag je alleen maar dood gaan aan uitlaatgassen en alcohol.
Ik rook zelf niet, dus ik denk dat de meute me wel zal laten leven. Maar dan weet ik waar mijn mede feestgangers de gehele avond/nacht aan hun nicotine kunnen komen.

Overigens, ik heb het al de hele dag warm en benauwd. Voel me onwennig en rusteloos.... Volgens mij begin ik ontwenningsverschijnselen te krijgen door een gebrek aan meerook-nicotine. Help!
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_59950808
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:25 schreef Jappiie het volgende:
Laat maar, al gevonden
  maandag 7 juli 2008 @ 16:36:52 #111
pi_59950840
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:25 schreef Jappiie het volgende:
Goed. Ze zijn relaxter met joints dan in Nederland, in veel clubs mag je daar gewoon blowen. Dus dat zal met het "rookverbod" ook wel meevallen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 7 juli 2008 @ 17:23:57 #112
180572 Zotheid
De lof der
pi_59951936
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:23 schreef melanie_the_miss het volgende:
Waarom blijven sommige rokers zo triest.
Roken is slecht voor de volksgezondheid PUNT.
Als je jezelf wilt vergiftigen prima maar ga niet lopen janken als de overheid zorgt dat er minder mensen aan blootgesteld worden.
quote:
SIMON ROZENDAAL
Weet minister Klink wel dat meeroken gezond is?

donderdag 26 juni 2008 23:48

Tuurlijk is roken slecht.

Ik rook. Nou ja, Olifantjes en zo. Dat is second best. Het proces verloopt niet of nauwelijks via de longen maar vooral middels de neus en slokdarm.

Dat is different koek maar gezond is anders. Toch gaat het me te ver om horecaroken te verbieden.

Gordels
Ik hou niet van de inperking van vrijheden. Lunchte deze week met Kees le Pair – leuke vent, lees zijn blogs op www.clepair.net - in het vrijwel verlaten Utrechtse Polmans’s huis (hoe is dit mogelijk, een van de leukste restaurants van Nederland, echte allure, en geen kip!) en Kees zei dat dit de tweede grote inperking van zijn vrijheid door de staat was.

De eerste was dat hij autogordels om moest.

Oeroud geneesmiddel
Weet Ab Klink wel dat nicotine een wonderbaarlijk medicijn is? Wat aspirine doet voor het lichaam (oeroud natuurgeneesmiddel, overal goed voor, jammer van die maagbloedingen), doet nicotine voor de hersenen. Oeroud natuurgeneesmiddel, overal goed voor, jammer dat er in een sigaret ook teer zit.

Ooit van hormese gehoord, Klink?

Hormese is een van de meest fascinerende nieuwe ontwikkelingen in de natuurwetenschap. Hoewel, nieuw?

Hormese gaat terug naar Paracelsus. Gif bestaat niet, het gaat om de doses.

Meeroken
Ik heb er inmiddels al een stuk of vier, vijf artikelen in Elsevier over geschreven maar omdat de meeste websurfers zoals ik heb gemerkt geen idee hebben wat er in kranten en weekbladen wordt gepubliceerd (grote bek, maar niet echt belezen dan wel op de hoogte) verwijs ik naar Kees die er net een blog aan heeft gewijd.

De onontkoombare conclusie: meeroken, mits niet te overdadig, is gezond.

Een mens moet leren om te gaan met engerds, in sociale, bacteriologische en chemische zin. Daar is het hele principe van vaccinatie (en voor de dombo’s onder de lezers: homeopathie) op gebaseerd. Je moet aan het kwaad snuffelen om het kwaad de baas te kunnen.

Gif
Wie rookt, bewijst zijn niet-rokende gezelschap vermoedelijk een dienst, zo leert de theorie van hormese (nu niet gelijk boos reageren, waarde, hysterische, ex-rokers, eerst even goochelen wat hormesis is).

Een klein beetje gif is gezonder dan heel veel gif. Dûh?

Jawel, maar de essentie van hormese is dat een klein beetje gif tevens gezonder is dan helemaal geen gif.
Bron

Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  maandag 7 juli 2008 @ 17:33:41 #113
180572 Zotheid
De lof der
pi_59952190
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

So what?
Wij als personeel zouden mensen er op mogen aanspreken. Eventueel zouden ze door de bewaking verwijderd kunnen worden. Niemand die er wat aan deed, bewaking, vast arena personeel, niemand. En de politie? Die deed vrolijk mee.

Het hele red bull / go fast gedoe was een stuk irritanter. Er liepen advocaten rond die controleerde of je wel echt go fast zei ipv red bull omdat ze anders id&t konden aanklagen.
[..]
  maandag 7 juli 2008 @ 17:34:37 #114
180572 Zotheid
De lof der
pi_59952213
quote:

Ironisch, dat zeker.
[..]
  maandag 7 juli 2008 @ 17:52:44 #115
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59952629
quote:

dan komt die longkanker omdat de rokers mij jaren lang verkankerd hebben met die zooi van hun
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 7 juli 2008 @ 17:56:18 #116
180572 Zotheid
De lof der
pi_59952717
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

dan komt die longkanker omdat de rokers mij jaren lang verkankerd hebben met die zooi van hun
Fijn he, tunnelvisie?
quote:
De onontkoombare conclusie: meeroken, mits niet te overdadig, is gezond.

Een mens moet leren om te gaan met engerds, in sociale, bacteriologische en chemische zin. Daar is het hele principe van vaccinatie (en voor de dombo’s onder de lezers: homeopathie) op gebaseerd. Je moet aan het kwaad snuffelen om het kwaad de baas te kunnen.

Gif
Wie rookt, bewijst zijn niet-rokende gezelschap vermoedelijk een dienst, zo leert de theorie van hormese (nu niet gelijk boos reageren, waarde, hysterische, ex-rokers, eerst even goochelen wat hormesis is).
[..]
  maandag 7 juli 2008 @ 19:01:56 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59954062
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:56 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Fijn he, tunnelvisie?
[..]

SIMON ROZENDAAL !
pi_59954366
Niemand doet wat aan het roken in kroegen, clubs, festivals etc. etc. en dat vind ik wel geweldig om te zien Boetes zijn nog niet uitgedeeld alleen waarschuwingen aan een paar kroegen. Vraag me af of die 200 controleurs trots zijn op hun baan
Ik ben afgelopen weekend uitgeweest en overal waar ik kwam werdt gewoon gerookt of er stonden heel veel mensen buiten.. Zelfs het barpersoneel vroeg of ik een sigaret over had.. We zullen zien over een paar maanden.
We kunnen er nog jaren over blijven zeuren, maar dit kabinet is er op gebrand alles wat leuk is te verbieden of moeilijker te maken. Laat het maar snel vallen..
  maandag 7 juli 2008 @ 19:50:29 #119
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59955072
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:17 schreef Poit- het volgende:
We kunnen er nog jaren over blijven zeuren, maar dit kabinet is er op gebrand alles wat leuk is te verbieden of moeilijker te maken. Laat het maar snel vallen..
dit stamt nog uit de peroide van voor dit kabinet en is tevens een onderdeel van de regelgeving uit Brussel
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_59955397
Het schijnt zo te zijn dat anti rook nazi's wellicht last kunnen krijgen van klaagkanker.
  maandag 7 juli 2008 @ 20:07:47 #121
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59955490
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja joh, kanker zo nog effe lekker door, kanker zeg, straks krijg je d'r nog kanker van. Hoef je niet eens mee te roken, ontzettende muts.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:01:37 #122
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59958654
quote:

Rozenwater moet clubs redden van schraal-bier-en-zwetende-mensen-geur
"Glazen halen op kruishoogte is geen pretje sinds het rookverbod"

Atze de Vrieze vrijdag 4 juli 2008 23:59

Je kunt veel zeggen van het rookverbod, maar de atmosfeer in clubs en podia kan er alleen maar beter van worden. Je kleren stinken niet meer naar rook, de zaal staat niet meer blauw. Heerlijk. Of toch niet? De eerste stappen in het rookvrije nachtleven leren anders. Het gaat misschien wat ver om te stellen dat 5 Days Off stinkt, maar dat het ontbreken van een rookgordijn een onaangename nieuwe geur boven brengt, dat mogen we toch wel concluderen. Ook Jon Heemsbergen van de Melkweg, een van de locaties van 5 Days Off, heeft het gemerkt. "Je kent misschien de geur van een club als je er de volgende ochtend binnen stapt, als er nog niet schoongemaakt is. Een mix van mensengeur en schraal bier. Die geur begint nu om een uur of vier 's nachts al op te komen. De glazenrapers zijn niet zo blij. Glazen halen terwijl je bukt op kruishoogte is geen pretje sinds het rookverbod. Maar ja, wat doe je eraan? Misschien is het een kwestie van wennen."

De Melkweg is zeker niet de enige club met dit probleem. In landen waar het rookverbod al langer geldt, zoals Frankrijk en Engeland, is het een bekende bijwerking. Het zou kunnen dat de nieuwe geur snel onlosmakelijk verbonden is met het uitgaansleven. Precies zoals je de geur van je eigen huis ook niet meer ruikt. Maar misschien is er ook wel een oplossing. Er wordt immers veel onderzoek gedaan naar geuren. In winkels en op kantoren is het gebruik van geurverspreiders steeds normaler. "In de Albert Heijn wordt bewust een geur van vers brood in de winkel verspreid, in kantoorruimtes waar lange vergaderingen plaatsvinden worden geurzuilen geplaatst", zegt geurexpert Marije Fransen. Zij geeft les over de werking van geuren aan de TU in Eindhoven. Zulke geurverspreiders zouden ook in de horeca van pas kunnen komen, vindt ze. "Er zijn ongetwijfeld al bedrijven bezig met de ontwikkeling van speciale producten voor in cafes. Het is een gat in de markt."

Zo'n bedrijf is Smart Nose, gevestigd in Amersfoort. Volgens Jeanine Verbeek van moederbedrijf Senta, een communicatie adviesbureau, worden verschillende technieken gebruikt bij het bestrijden van luchtjes. "Je kunt een geur verspreiden die sterker is dan de geur die je wilt verbergen. In dit geval is dat lastig. Bij een hardnekkige geur, zoals die van bier in cafes, heb je wel een heel dominante geur nodig. Dat is ook weer niet de bedoeling." Intelligenter (en kostbaarder) is het ontwikkelen van een speciaal middel, een chemische truc. "Je kunt een speciale geurcompilatie maken waar de geur die je wilt verbergen deel van uitmaakt. In het verleden is dat wel gedaan met rookgeur. In het uiteindelijke middel laat men dan de tabakslucht weg, zodat die geur in de ruimte als een puzzelstukje op zijn plek valt. Zo'n geursysteem zou zeker een oplossing kunnen zijn, maar eenvoudiger is om de bron aan te pakken. De lucht goed filteren en een goede poetsploeg aannemen dus."

"Synthetische geuren zijn een slecht idee", vindt Erich Berghammer. Als Aroma Jockey Odo 7 verzorgt hij al jaren de geur op dancefeesten. Uitgerust met flesjes geurstof en grote ventilatoren vertaalt hij de sfeer van het feest naar geuren. Hoe groter het feest, hoe groter de ventilatoren. "Deze zomer sta ik op het hoofdpodium van Mystery Land samen met Isis. Dat worden de grootste ventilatoren tot nu toe. Propellors zonder vliegtuigen, zeg maar." Berghammer, die de sigaret zelf omschrijft als 'wierook om in te ademen', gebruikt bij zijn performances alleen natuurlijke geurstoffen. "Chocolade, aardbeien. Van synthetische stoffen krijgen mensen hoofdpijn of worden ze agressief. Ik zou clubs afraden van die geurzuilen neer te zetten."

De vreemde geurtjes zijn nieuw in het clubleven, maar stankproblemen zijn al zo oud als de weg naar Rome. Letterlijk. "In het Romeinse rijk was stank een van de grootste problemen", vertelt Berghammer. "Daar werd serieus over nagedacht. In de arena's bij het paardenrennen kreeg iedere bezoeker bij de ingang een flesje rozenwater. Op het teken van de keizer gooide iedereen dan zijn flesjes op de renbaan. Die flesjes braken dan, of de paarden renden er overheen, en dan rook in een mum van tijd de hele arena naar rozen. Het mooiste is, rozenwater is puur natuurlijk en goedkoop." Het zo kunnen dat feestgangers binnenkort monstertjes met rozenwater uitgereikt krijgen, maar veel horecagelegenheden zullen zo'n geurbestrijdingsprogramma ongetwijfeld overbodige luxe vinden. De kans is groot dat we die zurige bierlucht en de penetrante geur van zweet voorlopig nog niet kwijt zijn. "Waar mensen samenkomen is nu eenmaal stank", lacht Berghammer. "Daar doe je niets aan."
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39772572

Vrij serieus, lijkt me. Mensen vervreemden nog verder van elkaar, het is niet meer voldoende om borsten met siliconen te vullen, alle lichaamsbeharing, behalve dat op je hoofd te scheren, of zelfs om je anus te bleken of een schaamlip te laten afknippen. Je moet ook nog eens naar wijf ruiken

Iedereen stinkt straks naar die rommel die je wel eens bij iemand in de wc ziet staan, pot purrie ofzoiets.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59959145
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dit stamt nog uit de peroide van voor dit kabinet en is tevens een onderdeel van de regelgeving uit Brussel
Alsof dat vorige kabinet zo goed was
  maandag 7 juli 2008 @ 23:22:54 #124
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59961238
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:10 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:

[..]

Was ff vergeten om daaraan te denken
Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
[ afbeelding ]
Wat lief van je!! Dankjewel
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:01:48 #125
pi_59962238
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wat lief van je!! Dankjewel
Mooie UI, Liesje.
pi_59962503
Ik denk dat het voor iedereen een kwestie van wennen word van de rokers dat ze straks op staat moeten roken bovendien denk ik dat er de eerste tijd nog een gewenningsperiode is waarbij eerst gewaarschuwd word en daarna pas opgetreden

Ik denk dat je pas over een half jaar kan beoordelen wat de gevolgen zijn van her rookverbod,overigens vraag ik mij af of het roken dan niet helemaal verboden word i.v.m. het verhogen van het co2 gehalte of de hoeveelheid fijnstof.

p.s. ik ben een nietroker en heb niets tegen roken mits in overleg.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 01:01:03 #127
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59963227
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:15 schreef geevee het volgende:

overigens vraag ik mij af of het roken dan niet helemaal verboden word i.v.m. het verhogen van het co2 gehalte of de hoeveelheid fijnstof.

LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_59988183
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:15 schreef geevee het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen een kwestie van wennen word van de rokers dat ze straks op staat moeten roken bovendien denk ik dat er de eerste tijd nog een gewenningsperiode is waarbij eerst gewaarschuwd word en daarna pas opgetreden

Ik denk dat je pas over een half jaar kan beoordelen wat de gevolgen zijn van her rookverbod,overigens vraag ik mij af of het roken dan niet helemaal verboden word i.v.m. het verhogen van het co2 gehalte of de hoeveelheid fijnstof.

p.s. ik ben een nietroker en heb niets tegen roken mits in overleg.
Niet-rokers zullen theoretisch gezien langer leven. Dus ook meer ademen -> meer CO2 de atmosfeer in pompen. Ze zullen meer voedsel consumeren -> hogere voedsel prijzen. Om over de hogere afname van producten, gemaakt uit fossiele brandstoffen, nog maar te zwijgen.

Als er dus iets slecht is voor het milieu zijn het wel de niet-rokers. Verbieden die lui, zeg ik!
  woensdag 9 juli 2008 @ 08:25:25 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59988936
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:10 schreef Elwar het volgende:

[..]

Niet-rokers zullen theoretisch gezien langer leven. Dus ook meer ademen -> meer CO2 de atmosfeer in pompen. Ze zullen meer voedsel consumeren -> hogere voedsel prijzen. Om over de hogere afname van producten, gemaakt uit fossiele brandstoffen, nog maar te zwijgen.

Als er dus iets slecht is voor het milieu zijn het wel de niet-rokers. Verbieden die lui, zeg ik!
mijn schoonmoe gaat richting de copd met haar gerook, krijgt ze dan een groen milieu label?
[..]
  woensdag 9 juli 2008 @ 09:27:12 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59989597
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:07 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ja joh, kanker zo nog effe lekker door, kanker zeg, straks krijg je d'r nog kanker van. Hoef je niet eens mee te roken, ontzettende muts.
Hoef ik sowieso niet meer. De rokers hebben mij nu toch al verkankerd
pi_59990039
Is dit het rokersafzeiktopic?
  woensdag 9 juli 2008 @ 09:57:54 #132
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59990050
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:56 schreef veldmuis het volgende:
1 van de vele
[..]
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:32:30 #133
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_59991575
quote:
klik op de MYAT van MM en je hebt ze allemaal gevonden
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:12:45 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59992434
quote:
joah
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:56:59 #135
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59993441
quote:
Een poging tot. Alleen zijn het de verstokte zure niet-rokers die er vooral van langs krijgen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:03:18 #136
3542 Gia
User under construction
pi_59993657
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:10 schreef Elwar het volgende:

[..]

CO2 hebben planten juist nodig voor de fotosynthese. Heb je zitten suffen bij biologie?

Planten zorgen weer voor zuurstof.

Ontopic:
Je hebt van die mensen die lekker, stiekem toch gaan roken, in overdekte winkelcentra. Die lopen dan schichtig om zich heen te kijken of er niet ergens bewaking is, en krijgen voortdurend te horen dat ze daar niet mogen roken.

Dan ben je toch dom bezig!!
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:16:12 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59994018
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

CO2 hebben planten juist nodig voor de fotosynthese. Heb je zitten suffen bij biologie?

Planten zorgen weer voor zuurstof.

Ontopic:
Je hebt van die mensen die lekker, stiekem toch gaan roken, in overdekte winkelcentra. Die lopen dan schichtig om zich heen te kijken of er niet ergens bewaking is, en krijgen voortdurend te horen dat ze daar niet mogen roken.

Dan ben je toch dom bezig!!
die mensen hebben een naam ; aso's
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:23:27 #138
3542 Gia
User under construction
pi_59994219
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

die mensen hebben een naam ; aso's
Ben er eergisteren twee tegen gekomen.

Maar toch had wmb een uitzondering gemaakt mogen worden voor de buurtkroegjes. Dus niet op basis van grootte, maar op basis van buurtfunctie. Dus een kleine kroeg in een druk uitgaansgebied heeft zich dan wel te houden aan het roookverbod, maar een klein kroegje ergens in de wijk niet. Met uitzondering van drukke dagen, zoals carnaval. Dan zou het ook in de buurtkroeg rookvrij moeten zijn.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:24:44 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59994248
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben er eergisteren twee tegen gekomen.

Maar toch had wmb een uitzondering gemaakt mogen worden voor de buurtkroegjes. Dus niet op basis van grootte, maar op basis van buurtfunctie. Dus een kleine kroeg in een druk uitgaansgebied heeft zich dan wel te houden aan het roookverbod, maar een klein kroegje ergens in de wijk niet. Met uitzondering van drukke dagen, zoals carnaval. Dan zou het ook in de buurtkroeg rookvrij moeten zijn.
Waarom? Dat is IMHO oneerlijk tegenover de andere uitbaters. Want wie bepaald of een kroeg een stadskroeg, of een buurt kroeg is?
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:26:04 #140
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_59994286
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom? Dat is IMHO oneerlijk tegenover de andere uitbaters. Want wie bepaald of een kroeg een stadskroeg, of een buurt kroeg is?
jij en je vriend toch?
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:29:25 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59994371
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:26 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

jij en je vriend toch?
lijkt er wel op he. En de rechter lijkt het toch met ons eens
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:30:38 #142
3542 Gia
User under construction
pi_59994397
quote:

[..]

De ligging, het aantal klanten.

Hier vlakbij is een kroegje waar alleen wat plaatselijke bevolking komt. Op een normale dag zit daar anderhalve man en een paardekop aan de bar. Als die roken, heeft daar niemand echt last van, omdat het groot genoeg is om uit de rook te gaan zitten. Zeker met zo weinig klandizie. Met carnaval is het er echter heel druk, benauwd en rokerig.
Met het rookverbod blijven veel, van die toch al weinige klanten, weg.

Kroegjes in de uitgaansgebieden hebben doorgaans toch minimaal wel de bar vol en vaak meer volk. Als daar gerookt wordt, heb je daar als nietroker wél last van. Je kunt dan niet uit de rook gaan zitten, vanwege de drukte. Aangezien deze kroeg in het uitgaansgebied ligt, blijven de klanten toch wel komen. Want bij de buurman mag ook niet gerookt worden.

Dus, ik denk dat er wel een onderscheid gemaakt zou kunnen worden op de hoeveelheid klanten en de ligging.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:30:51 #143
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59994402
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:26 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

jij en je vriend toch?
.

Geen tijd voor, gek. Er moeten formuliertjes ingevuld worden!!11!!
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:33:22 #144
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_59994469
In dit land mag je als werknemer ondertussen al je rechten opgeven.
(ontslagrecht,recht om eerder met pensioen te gaan) maar je recht op een rookvrijewerkplek mag je ineens niet meer opgeven.
Ik blijf het lachwekkend vinden dat je in een coffeeshop niet meer mag roken.
Dat is net zoiets als een sexverbod op de wallen
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:34:54 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59994510
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:33 schreef gebruikersnaam het volgende:
In dit land mag je als werknemer ondertussen al je rechten opgeven.
(ontslagrecht,recht om eerder met pensioen te gaan) maar je recht op een rookvrijewerkplek mag je ineens niet meer opgeven.
Ik blijf het lachwekkend vinden dat je in een coffeeshop niet meer mag roken.
Dat is net zoiets als een sexverbod op de wallen
dát ben ik dan wel weer met je eens. Je mag daar wel blowen, maar zonder tabak erin. Ik kan niemand die die troep puur rookt
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:37:54 #146
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_59994580
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

dát ben ik dan wel weer met je eens. Je mag daar wel blowen, maar zonder tabak erin. Ik kan niemand die die troep puur rookt
niet alles wat jij niet doet of kent zijn aso's of troep.
Er zijn meerder meningen dan alleen die van jou.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:43:50 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59994761
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

niet alles wat jij niet doet of kent zijn aso's of troep.
Er zijn meerder meningen dan alleen die van jou.
wiet is troep, mensen die roken zijn aso en peuken zijn ook troep.

Niet mee eens? Sue me.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:46:03 #148
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59994815
quote:

[..]

Waarom? Dat is IMHO oneerlijk tegenover de andere uitbaters.
Je bedoeld net zoals dat het huidige rookverbod oneerlijk is voor de kleine uitbaters? De grotere kroegen hebben de mogelijkheid om een rookhok te bouwen, de kleintjes niet. Goh, waar zal het volk naartoe gaan?
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:47:09 #149
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59994845
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

wiet is troep, mensen die roken zijn aso en peuken zijn ook troep.

Niet mee eens? Sue me.
Geloof me, als we de mogelijkheid hadden om al jullie kansloze niet-rokende-zure-sloten aan te klagen hadden we dat al lang gedaan hoor.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:51:37 #150
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_59994934
Als ik mensen zie roken wanneer ik uit ga, vul ik thuis direct zo'n formulier in. Waarom? Omdat ik een hekel heb aan aso's die zich niet aan de wet houden. Doet me denken aan die huilies die bij wegmisbruikers iedere keer voorbij komen. Een beetje jammeren over de boete en ontkennen dat ze 20 km. te hard hebben gereden. Wees een vent en accepteer de consequenties van je gedrag.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')